Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 276 din 27 iunie 2006  pentru aprobarea Normelor metodologice privind modalitatile de constituire si utilizare a fondului de stimulente pentru personalul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si al caselor de asigurari de sanatate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 276 din 27 iunie 2006 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modalitatile de constituire si utilizare a fondului de stimulente pentru personalul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si al caselor de asigurari de sanatate

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 576 din 4 iulie 2006
În temeiul prevederilor art. 281 alin. (2) şi ale <>art. 285 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii,
vãzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale planificare şi relaţii cu furnizorii nr. DGA/III/627 din 15 mai 2006,

preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele metodologice privind modalitãţile de constituire şi utilizare a fondului de stimulente pentru personalul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi al caselor de asigurãri de sãnãtate, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţiile din cadrul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi al caselor de asigurãri de sãnãtate vor duce la îndeplinire prezentul ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate,
Cristian Vlãdescu

Bucureşti, 27 iunie 2006.
Nr. 276.

ANEXĂ

NORME METODOLOGICE
privind modalitãţile de constituire şi utilizare a fondului de
stimulente pentru personalul Casei Naţionale de Asigurãri de
Sãnãtate şi al caselor de asigurãri de sãnãtate

CAP. I
Fondul de stimulente

ART. 1
Personalul din Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, precum şi cel din instituţiile care administreazã, monitorizeazã şi gestioneazã bugetele pentru care se face colectarea contribuţiilor de asigurãri sociale de sãnãtate, respectiv casele de asigurãri de sãnãtate, pot beneficia de stimulente lunare şi trimestriale, potrivit legii.
ART. 2
(1) Fondul de stimulente ce se poate acorda personalului Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi personalului caselor de asigurãri de sãnãtate se constituie prin virarea de cãtre Ministerul Finanţelor Publice a unei cote de 2,5% din sumele încasate la bugetul fondului prin executarea silitã de cãtre Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã.
(2) Fondul pentru acordarea de stimulente se mai constituie şi prin reţinerea unei cote de 5% din sumele încasate la bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, de casele de asigurãri de sãnãtate, din executare silitã şi din majorãrile de întârziere aferente.
(3) În sensul celor menţionate la alin. (2), sunt supuse procedurii de executare silitã persoanele fizice autorizate sã desfãşoare activitãţi independente (care realizeazã venituri din profesii liberale, venituri comerciale sau venituri din drepturile de proprietate intelectualã), persoanele fizice care nu au calitatea de salariat, dar sunt obligate sã se asigure, şi nu se încadreazã în prevederile <>art. 213 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, persoanele fizice care se asigurã facultativ, precum şi asociaţii unici ai societãţilor comerciale cu rãspundere limitatã.
(4) În sensul celor menţionate la alin. (2), sumele încasate la bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate sunt cele asupra cãrora a fost începutã procedura de executare silitã prin comunicarea somaţiei în condiţiile legii, însoţitã de copia de pe titlul executoriu, ca urmare a:
a) plãţii efective efectuate din proprie iniţiativã de debitor;
b) plãţii efective efectuate de un terţ, persoanã fizicã sau juridicã, care îşi asumã obligaţia de platã în numele debitorului sau alãturi de acesta, potrivit legii, printr-un angajament de platã sau printr-un act încheiat;
c) vãrsãmintelor efectuate ca urmare a înfiinţãrii popririi, de cãtre orice terţ, persoanã fizicã, societate bancarã sau altã persoanã juridicã, care deţine sau datoreazã sume de bani debitorului;
d) valorificãrii bunurilor mobile sau imobile în cadrul procedurii de executare silitã.
ART. 3
(1) Sumele aferente fondului de stimulente constituit potrivit art. 2 alin. (1) se vireazã de Ministerul Finanţelor Publice, pânã la data de 5 a lunii curente pentru luna precedentã, în contul colector RO73TREZ7005001XXX000020, deschis în acest scop pe seama Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti.
(2) Cota de 15% din fondul de stimulente constituit potrivit art. 2 alin. (2) se vireazã de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate, pânã la data de 5 a lunii curente pentru luna precedentã, în contul colector al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate RO73TREZ7005001XXX000020, deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti.
ART. 4
Pentru Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate şi casele de asigurãri de sãnãtate fondul de stimulente se formeazã din fondurile constituite potrivit art. 2 alin. (1) şi (2).
ART. 5
Fondul de stimulente constituit potrivit art. 2 alin. (1), virat de Ministerul Finanţelor Publice în contul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, se repartizeazã dupã cum urmeazã:
- o cotã de 78% caselor de asigurãri de sãnãtate;
- o cotã de 22% se reţine la Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate.
Cota de 78% reprezentând fondul de stimulente destinat caselor de asigurãri de sãnãtate se repartizeazã astfel:
a) 70% din sumã se repartizeazã direct caselor de asigurãri de sãnãtate, ca rezultat al eforturilor depuse în aplicarea procedurilor legale de recuperare a creanţelor la Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate;
b) 30% din sumã se repartizeazã caselor de asigurãri de sãnãtate în funcţie de ponderea fondului de salarii în fondul total de salarii, care sã reflecte efortul fiecãrei case de asigurãri de sãnãtate în gestionarea Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
ART. 6
Fondul de stimulente constituit potrivit art. 2 alin. (2) se repartizeazã astfel:
- o cotã de 85% din suma totalã rãmâne la nivelul caselor de asigurãri de sãnãtate şi se utilizeazã pentru stimularea personalului propriu;
- o cotã de 15% din suma totalã se vireazã de casele de asigurãri de sãnãtate la Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate pentru stimularea personalului acesteia.

CAP. II
Repartizarea fondului de stimulente

ART. 7
Fondul de stimulente se repartizeazã de preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru structurile proprii şi pentru casele de asigurãri de sãnãtate, pe baza criteriilor stabilite în prezentele norme metodologice, la propunerea:
a) conducerii direcţiilor generale, direcţiilor şi serviciilor, cu avizul directorului general, la nivelul structurilor Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate;
b) conducerii caselor de asigurãri de sãnãtate, la nivelul structurilor acestora.

CAP. III
Criteriile de repartizare a fondurilor de stimulente

ART. 8
În aplicarea prevederilor art. 7 se stabilesc urmãtoarele criterii de repartizare:
A. pentru personalul din Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate (CNAS):
1. contribuţia deosebitã la realizarea sarcinilor CNAS;
2. contribuţia la iniţierea, elaborarea şi avizarea actelor normative care sã asigure o mai bunã gestionare a sistemului;
3. competenţa profesionalã, cunoştinţele în domenii conexe;
4. creativitatea, puterea de sintezã şi loialitatea faţã de instituţie;
5. asumarea responsabilitãţii şi eficienţa în îndeplinirea sarcinilor de serviciu;
6. disponibilitatea pentru realizarea unor activitãţi suplimentare datorate unor situaţii neprevãzute, de urgenţã sau cu grad crescut de dificultate;
7. spiritul de iniţiativã şi capacitatea de a implementa soluţii noi;
8. adaptabilitatea, flexibilitatea şi capacitatea de soluţionare a problemelor din sfera de competenţã;
9. capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a experienţei dobândite;
10. contribuţia la buna organizare şi funcţionare a activitãţii CNAS;
11. timpul de muncã efectiv lucrat în luna pentru care se acordã stimulentele;
12. conduita în timpul serviciului;
B. pentru personalul din casele de asigurãri de sãnãtate (CAS):
1. contribuţia efectivã la activitatea de identificare a debitelor, de urmãrire şi încasare prin executare silitã a debitorilor restanţi;
2. contribuţia personalã pentru aplicarea corectã a procedurilor de executare silitã;
3. frecvenţa, valoarea şi dificultatea încasãrii debitelor din executarea silitã;
4. competenţa profesionalã doveditã şi disponibilitatea la sarcini în îndeplinirea atribuţiilor;
5. contribuţia deosebitã la realizarea sarcinilor CAS;
6. competenţa profesionalã, cunoştinţele în domenii conexe;
7. creativitatea, puterea de sintezã şi loialitatea faţã de instituţie;
8. contribuţia la buna organizare şi funcţionare a activitãţii din aparatul propriu al CAS şi la aplicarea legislaţiei specifice în domeniul asigurãrilor sociale de sãnãtate şi a reglementãrilor emise de CNAS;
9. timpul de muncã efectiv lucrat în luna pentru care se acordã stimulentele;
10. conduita în timpul serviciului.

CAP. IV
Aprobarea nominalã a stimulentelor

ART. 9
(1) Aprobarea nominalã a persoanelor din cadrul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate care beneficiazã de stimulente se face de cãtre preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, la propunerea directorului general. Listele nominale vor fi avizate de conducerea direcţiilor şi serviciilor din structura Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
(2) Aprobarea nominalã pentru directorii generali din casele de asigurãri de sãnãtate se face de cãtre preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
(3) Aprobarea nominalã a persoanelor din structura caselor de asigurãri de sãnãtate se face de cãtre directorii generali ai acestora, pentru: directori, medicul-şef şi pentru personalul din subordine, iar pentru restul personalului, la propunerea conducerii compartimentelor din structura caselor de asigurãri de sãnãtate.
ART. 10
Cuantumul lunar al stimulentelor individuale poate fi:
a) cel mult 3 salarii de bazã, pentru personalul de specialitate din Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate şi casele de asigurãri de sãnãtate, inclusiv pentru cei care ocupã funcţii de conducere, precum şi pentru personalul angajat în cadrul cabinetului demnitarului, cu excepţia funcţiilor de demnitate publicã numite în condiţiile legii;
b) cel mult un salariu de bazã pentru celãlalt personal al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi al caselor de asigurãri de sãnãtate, care ocupã funcţii în structurile administrative, de aprovizionare, secretariat, deservire, care contribuie la buna desfãşurare a activitãţii.

CAP. V
Plata stimulentelor şi evidenţierea în contabilitate

ART. 11
Plata stimulentelor aprobate se face în cursul lunii sau al trimestrului curent pentru luna sau trimestrul precedent.
ART. 12
(1) Stimulentele acordate personalului din Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate şi din casele de asigurãri de sãnãtate nu fac parte din salariul de bazã, nu se suportã din fondul de salarii, iar asupra lor unitatea nu calculeazã contribuţia de asigurãri sociale, contribuţia de asigurãri sociale de sãnãtate şi contribuţia de asigurãri de şomaj.
(2) Stimulentele aprobate sunt supuse impozitãrii, potrivit legii, iar asupra lor se calculeazã contribuţia de asigurãri sociale de sãnãtate datoratã de angajat.
ART. 13
Înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor privind utilizarea fondului de stimulente se efectueazã în conturi analitice distincte, potrivit monografiei contabile prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentele norme metodologice.
ART. 14
Execuţia fondului de stimulare pentru personalul din Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate şi din casele de asigurãri de sãnãtate se raporteazã trimestrial, odatã cu darea de seamã contabilã pentru "Instituţii publice", prin formularele privind "Disponibil din mijloace cu destinaţie specialã".
ART. 15
Sumele rãmase necheltuite la finele anului se reporteazã în anul urmãtor şi se utilizeazã cu aceeaşi destinaţie.

ANEXĂ
la normele metodologice




MONOGRAFIE
privind modul de înregistrare în evidenţa contabilã a utilizãrii fondului
pentru stimularea personalului

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Explicaţii Debit Credit
crt.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Evidenţierea drepturilor bãneşti cuvenite angajaţilor, 647 4281
reprezentând sume acordate din fondul pentru
stimularea personalului
2. Evidenţierea reţinerilor reprezentând impozit şi 4281 %
contribuţia pentru asigurãri sociale de sãnãtate 444
431
3. Virarea impozitului şi a contribuţiei pentru asigurãri % 550
sociale de sãnãtate 444
431
4. Ridicarea numerarului din bancã în vederea achitãrii 581 550
drepturilor cuvenite angajaţilor 5311 581
5. Achitarea în numerar a drepturilor angajaţilor 4281 5311
6. Evidenţierea drepturilor bãneşti cuvenite angajaţilor, 4281 4282
plãtite prin card
7. Alimentarea cardurilor angajaţilor, reprezentând 4282 550
sume acordate din fondul pentru stimularea personalului
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016