Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 269 din 19 februarie 2007  pentru aprobarea Procedurii de administrare si monitorizare a contribuabililor mijlocii in vederea aplicarii   Ordinului ministrului finantelor publice nr. 266/2007 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii la administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 269 din 19 februarie 2007 pentru aprobarea Procedurii de administrare si monitorizare a contribuabililor mijlocii in vederea aplicarii Ordinului ministrului finantelor publice nr. 266/2007 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii la administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 159 din 6 martie 2007

În temeiul prevederilor <>art. 11 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, având în vedere prevederile <>art. 6 alin. (2) din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 privind organizarea activitãţii de administrare a contribuabililor mijlocii la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Procedura de administrare şi monitorizare a contribuabililor mijlocii în vederea aplicãrii <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 privind organizarea activitãţii de administrare a contribuabililor mijlocii la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, cuprinsã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia generalã de reglementare a colectãrii creanţelor bugetare, Direcţia generalã de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor, Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscalã, Direcţia generalã de soluţionare a contestaţiilor, Direcţia de monitorizare a realizãrii creanţelor bugetare, Direcţia juridicã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei, Direcţia generalã a contabilitãţii publice şi a sistemului de decontãri în sectorul public, Direcţia de autorizãri din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, precum şi administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, administraţiile finanţelor publice implicate şi Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 19 februarie 2007.
Nr. 269.

ANEXĂ

PROCEDURĂ
de administrare şi monitorizare a contribuabililor mijlocii în
vederea aplicãrii <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 266/2007
privind organizarea activitãţii de administrare a contribuabililor
mijlocii la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii
mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene

Organele fiscale competente pentru administrarea contribuabililor mijlocii definiţi la <>art. 1 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 privind organizarea activitãţii de administrare a contribuabililor mijlocii la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sunt administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene pentru:
- contribuabilii persoane juridice care îşi au domiciliul fiscal pe raza teritorialã a judeţului;
- sediile secundare ale contribuabililor mijlocii, care îşi desfãşoarã activitatea pe raza teritorialã a judeţului, chiar dacã domiciliul fiscal al contribuabililor mijlocii, persoane juridice, care le-au înfiinţat, se aflã pe raza teritorialã a altor judeţe.

A. Procedura de înregistrare fiscalã
1. Modificãrile intervenite în datele declarate iniţial de contribuabilii mijlocii şi înscrise în certificatul de înregistrare se fac prin depunerea cererii de înregistrare a menţiunilor/cererii de preschimbare a certificatului de înregistrare la oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunal.
2. Modificãrile intervenite în datele declarate iniţial de contribuabilii mijlocii, care privesc obligaţiile declarative, inclusiv înregistrarea/scoaterea din evidenţã ca persoanã impozabilã înregistratã în scopuri de TVA, vor fi declarate de cãtre aceştia la organul fiscal competent în termen de 30 de zile de la data producerii acestora, cu excepţia TVA, pentru care termenul este stabilit prin legea specialã.
3. La primirea de la oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunal a modificãrilor menţionate la pct. 1, se va actualiza cu aceste date Registrul contribuabililor al administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene.
4. Înregistrarea sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii, cu excepţia sucursalelor care se înregistreazã conform procedurilor speciale în materie de înregistrare a comercianţilor, se face prin completarea şi depunerea formularului "Declaraţie de înregistrare fiscalã/Declaraţie de menţiuni pentru sediile secundare (060)" la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau la Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, în a cãrei razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea sediul secundar, dupã caz.
5. Scoaterea din evidenţa fiscalã a sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii înfiinţate pe raza unui judeţ sau a municipiului Bucureşti, dupã caz, se face prin depunerea formularului 060 menţionat mai sus la organul fiscal competent, împreunã cu certificatul de înregistrare fiscalã, în vederea anulãrii.
6. Informaţiile referitoare la înfiinţarea şi scoaterea din evidenţã a sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii, care îşi desfãşoarã activitatea pe raza altor judeţe, se transmit administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, direcţiei generale a finanţelor publice a judeţului, respectiv prin administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii sau Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, dupã caz, prin Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei, şi se evidenţiazã într-o secţiune separatã a Registrului contribuabililor.
7. Organul fiscal competent va transmite, dupã caz, unitãţii de trezorerie şi contabilitate publicã a municipiului reşedinţã de judeţ sau Direcţiei de Trezorerie a Municipiului Bucureşti orice modificare cu privire la luarea sau scoaterea din administrare a contribuabililor mijlocii sau a sediilor secundare din judeţ la data producerii modificãrii.

B. Obligaţii declarative
1. Contribuabilii mijlocii, definiţi potrivit <>art. 1 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 depun declaraţii fiscale la organul fiscal competent prevãzut în prezenta procedurã.
2. În cazul contribuabililor mijlocii care au sedii secundare înregistrate ca plãtitori de impozit pe veniturile din salarii, conform legii, declararea impozitului pe veniturile din salarii pentru activitatea sediilor secundare se face la organul fiscal competent în administrarea acestora, prevãzut la <>art. 2 alin. (3) din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 .
3. Informaţiile referitoare la declaraţiile fiscale depuse de sediile secundare ale contribuabililor mijlocii, care îşi desfãşoarã activitatea pe raza direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, dupã caz, se transmit administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene în a cãror razã teritorialã îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, pânã la data de 5 a lunii urmãtoare celei în care aveau termen de depunere.
4. (1) Declararea impozitelor, taxelor şi contribuţiilor sociale datorate de contribuabilii mijlocii se face prin modalitãţile de declarare prevãzute de lege.
(2) Formatul hârtie al declaraţiei fiscale se arhiveazã la organul fiscal care a primit declaraţia.
5. Data depunerii declaraţiei fiscale este data înregistrãrii acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poştã, dupã caz, conform legii.
În situaţia în care declaraţia fiscalã se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţã, data depunerii declaraţiei este data înregistrãrii acesteia pe site-ul de internet al Ministerului Finanţelor Publice comunicatã contribuabilului prin mesaj electronic.
6. (1) În situaţia în care contribuabilul a utilizat mai multe cãi de transmitere a declaraţiei fiscale, va fi înregistratã prima declaraţie depusã, conform legii.
(2) Orice corecţie ulterioarã a unei declaraţii fiscale se face prin depunerea unei declaraţii fiscale rectificative, în condiţiile legii.

C. Rambursarea TVA
Prevederile cap. III din Metodologia de soluţionare a deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare, aprobatã prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 967/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã şi persoanelor impozabile definite în <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 începând cu deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, aferente lunii martie 2007, cu termen de depunere pânã la data de 25 aprilie 2007 inclusiv.
Dispoziţii tranzitorii
Deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, depuse de contribuabilii prevãzuţi la <>art. 1 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 pânã la data de 25 martie 2007, deci inclusiv aferente lunii februarie 2007, şi nesoluţionate pânã la data preluãrii de cãtre noul organ de administrare, se vor soluţiona de cãtre administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, potrivit procedurii de soluţionare în vigoare la data depunerii deconturilor.
În acest sens, organele fiscale competente la data depunerii deconturilor vor transmite administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii, în scopul soluţionãrii, deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, însoţite de Fişa de calcul a SIN, Fişa indicatorilor de inspecţie fiscalã, Fişa de analizã de risc, Referatul pentru analiza documentarã şi adresa de transmitere cãtre compartimentul cu atribuţii de inspecţie fiscalã, dupã caz.
Pentru deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, nesoluţionate pânã la data preluãrii de cãtre noul organ de administrare, pentru care organele fiscale competente la data depunerii deconturilor au emis decizii de rambursare, procedura de soluţionare se finalizeazã de cãtre administraţiile finanţelor publice judeţene pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene.

D. Solicitarea documentelor de cãtre contribuabilii mijlocii administraţi la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene
Solicitarea documentelor de cãtre contribuabilii mijlocii se face prin cerere adresatã administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, astfel:
a) depusã la registraturã;
b) transmisã prin poştã;
c) transmisã prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail.

E. Eliberarea documentelor solicitate de contribuabilii mijlocii administraţi la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene se face astfel:
1. la sediul administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene împuternicitului sau reprezentantului legal al contribuabilului;
2. prin transmitere poştalã, la cererea contribuabilului, cu scrisoare recomandatã cu confirmare de primire.

F. Procedura de platã a obligaţiilor fiscale la contribuabilii mijlocii administraţi de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene
1. Pânã la data de 1 aprilie 2007, plãţile obligaţiilor fiscale reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri fiscale, efectuate de cãtre contribuabilii mijlocii persoane juridice prevãzuţi în anexa la <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 , se realizeazã la unitatea teritorialã a Trezoreriei Statului la care au fost arondaţi anterior acestei date.
2. Începând cu data de 1 aprilie 2007, contribuabilii mijlocii persoane juridice administraţi la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene efectueazã plata obligaţiilor fiscale reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri fiscale, la unitatea de trezorerie şi contabilitate publicã a municipiului reşedinţã de judeţ.
3. Pânã la data de 1 aprilie 2007, plata obligaţiilor fiscale reprezentând impozitul pe venitul din salarii pentru sediile secundare ale contribuabililor mijlocii prevãzuţi în anexa la <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 , care îşi desfãşoarã activitatea pe raza teritorialã a municipiului Bucureşti, se efectueazã la unitatea teritorialã a Trezoreriei Statului a sectorului municipiului Bucureşti la care au fost arondaţi anterior acestei date.
4. Începând cu data de 1 aprilie 2007, plata obligaţiilor fiscale reprezentând impozitul pe venitul din salarii pentru sediile secundare care îşi desfãşoarã activitatea pe raza teritorialã a municipiului Bucureşti se efectueazã la Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti.
5. Pânã la data de 1 aprilie 2007, impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare ale contribuabililor mijlocii de pe raza teritorialã a judeţului în care îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, precum şi de cele de pe raza teritorialã a altor judeţe se achitã la unitãţile de trezorerie şi contabilitate publicã la care au fost arondaţi anterior acestei date.
6. Începând cu data de 1 aprilie 2007, impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare ale contribuabililor mijlocii de pe raza teritorialã a judeţului în care îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, precum şi de cele de pe raza teritorialã a altor judeţe se achitã la unitãţile de trezorerie şi contabilitate publicã ale municipiilor reşedinţã de judeţ pe a cãror razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea sediul secundar.
7. Documentele de platã întocmite de contribuabilii mijlocii persoane juridice în vederea achitãrii impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare ale acestora, aflate în raza teritorialã a altui organ fiscal decât cel pe a cãrui razã teritorialã îşi are domiciliul fiscal contribuabilul, vor cuprinde în mod obligatoriu şi urmãtoarele informaţii:
a) codul de identificare fiscalã şi denumirea persoanei juridice care face plata;
b) codul de identificare fiscalã al sediului secundar pentru care se face plata.
8. (1) Unitãţile de trezorerie şi contabilitate publicã ale municipiilor reşedinţã de judeţ vor comunica zilnic administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice a judeţului propriu plãţile efectuate de contribuabili în condiţiile pct. 2 şi 6.
(2) Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti va comunica zilnic Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti plãţile efectuate de contribuabili în condiţiile pct. 4.
9. (1) Conturile de disponibilitãţi ale sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii, în care se încaseazã sume de la instituţiile publice în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (8) şi ale <>art. 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 201/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se deschid la unitãţile de trezorerie şi contabilitate publicã ale municipiilor reşedinţã de judeţ sau la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti, dupã caz.
(2) Unitãţile de trezorerie şi contabilitate publicã ale municipiilor reşedinţã de judeţ şi Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti vor transmite la finele fiecãrei zile administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice din judeţul propriu şi, respectiv, Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti situaţia sumelor încasate în contul 50.69 "Disponibil al agenţilor economici", deschis pe numele contribuabililor mijlocii şi al sediilor secundare ale acestora, iar acestea au obligaţia de a stabili în prima zi lucrãtoare de la primirea situaţiilor respective lista operatorilor economici cu obligaţii bugetare neachitate, precum şi suma aferentã acestor obligaţii, care se transmite unitãţii de trezorerie şi contabilitate publicã a municipiului reşedinţã de judeţ, respectiv Activitãţii de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti, dupã caz, pentru indisponibilizarea contului.
(3) Activitãţile de trezorerie şi contabilitate publicã ale municipiilor reşedinţã de judeţ şi Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti nu vor deconta ordinele de platã pentru Trezoreria Statului (OPT), prin care contribuabilii mijlocii şi sediile secundare ale acestora sau alte persoane juridice împuternicite de aceştia dispun transferul în conturi bancare al sumelor indisponibilizate de organele fiscale, cu excepţia celor în care se precizeazã în mod expres cã transferul se efectueazã pentru achitarea integralã sau parţialã a drepturilor salariale.
(4) Sumele încasate în contul 50.69 "Disponibil al agenţilor economici" în plus faţã de cele indisponibilizate, precum şi cele pentru care nu s-a întocmit de cãtre organul fiscal lista prevãzutã la alin. (2) în termenul stabilit pot fi transferate în conturi bancare, cu condiţia ca asupra conturilor respective sã nu fi fost înfiinţatã poprirea prin titluri executorii.

G. Procedura de inspecţie fiscalã a contribuabililor mijlocii administraţi de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene
1. Activitatea de inspecţie fiscalã se desfãşoarã în baza titlului VII din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Activitatea de inspecţie fiscalã la contribuabilii mijlocii din fiecare judeţ se efectueazã de personalul cu atribuţii de inspecţie fiscalã din cadrul administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului respectiv.
2. (1) Competenţa de efectuare a inspecţiei fiscale la sediile secundare ale contribuabililor mijlocii, aflate pe teritoriul municipiului Bucureşti, revine organelor de inspecţie fiscalã din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, doar pentru obligaţiile de platã ale sediului secundar.
(2) În cazul în care contribuabilul mijlociu are sedii secundare în alte judeţe, competenţa de efectuare a inspecţiei fiscale revine organelor de inspecţie fiscalã din cadrul administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului respectiv, doar pentru obligaţiile de platã ale sediului secundar.
(3) Raportul de inspecţie fiscalã, însoţit de actul administrativ fiscal emis de organul de inspecţie fiscalã, se transmite atât organului fiscal competent de administrare pentru obligaţiile de platã ale sediului secundar, cât şi administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului pe a cãrui razã teritorialã îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, pentru a fi conexat la dosarul fiscal al acestuia.
(4) Coordonarea acţiunilor de inspecţie fiscalã la sediile secundare ale contribuabililor mijlocii revine administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului pe a cãrui razã teritorialã îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu respectiv.
3. (1) Acţiunile de inspecţie fiscalã prin procedura controlului încrucişat la un contribuabil mijlociu cu un sediu secundar în municipiul Bucureşti sunt în competenţa personalului cu atribuţii de inspecţie fiscalã din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
(2) Controlul încrucişat poate fi efectuat şi de organele de inspecţie fiscalã din cadrul administraţiilor finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti, cu delegare de competenţã, conform prevederilor <>art. 97 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Pentru sediile secundare ale unui contribuabil mijlociu, aflate pe raza altui judeţ, competenţa de efectuare a controlului încrucişat revine organelor de inspecţie fiscalã din cadrul administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului pe a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea sediile secundare respective.
(4) Un exemplar al procesului-verbal întocmit de organele de inspecţie fiscalã se va transmite pentru valorificare şi conexare la dosarul fiscal al contribuabilului gestionat de administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului pe a cãrui razã teritorialã îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu.
4. (1) Acţiunile de inspecţie fiscalã la un contribuabil mijlociu, începute de orice echipã de inspecţie fiscalã din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, se vor finaliza de aceastã echipã. Actul de control, împreunã cu actul administrativ fiscal, dacã este cazul, se va transmite la administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului respectiv.
(2) Acţiunile de inspecţie fiscalã la un contribuabil administrat de administraţia finanţelor publice a municipiului reşedinţã de judeţ, începute de orice echipã de inspecţie fiscalã din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, se vor finaliza de aceastã echipã. Actul de control, împreunã cu actul administrativ fiscal, dacã este cazul, se va transmite la administraţia finanţelor publice a municipiului reşedinţã de judeţ.
(3) Acţiunile de inspecţie fiscalã pentru care s-a emis aviz de inspecţie fiscalã, dar neîncepute de organele de control ale direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene la contribuabilii mijlocii, vor fi efectuate de organele de inspecţie fiscalã ale administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului respectiv, fãrã a mai fi necesar un alt aviz.
(4) Acţiunile de inspecţie fiscalã pentru care s-a emis aviz de inspecţie fiscalã, dar neîncepute de organele de control ale direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene la contribuabilii administraţi de administraţia finanţelor publice a municipiului reşedinţã de judeţ, vor fi efectuate de organele de inspecţie fiscalã ale acestor administraţii, fãrã a mai fi necesar un alt aviz.

H. Activitatea de contestaţii
Contestaţiile la actele administrative fiscale formulate de contribuabilii mijlocii se soluţioneazã potrivit prevederilor Codului de procedurã fiscalã.
Dupã soluţionare, dosarul contestaţiei la actele administrative emise anterior intrãrii în vigoare a prezentului ordin va fi transmis organului fiscal care preia în administrare respectivul contribuabil mijlociu.

I. Procedura de îndrumare şi asistenţã pentru contribuabilii mijlocii administraţi de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene
1. Îndrumarea şi asistenţa contribuabililor mijlocii în aplicarea prevederilor legislaţiei fiscale se asigurã de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti pe a cãrei razã teritorialã îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu sau îşi desfãşoarã activitatea sediul secundar al acestuia, dupã caz. Îndrumarea şi asistenţa se fac fie ca urmare a solicitãrii contribuabililor, fie din iniţiativa organului fiscal. Îndrumarea şi asistenţa ca urmare a solicitãrii contribuabililor mijlocii se realizeazã în mod prioritar prin e-mail sau telefonic. De asemenea, contribuabilii mijlocii pot solicita asistenţã prin e-mail sau telefonic Centrului de asistenţã a contribuabililor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã. Îndrumarea şi asistenţa din iniţiativa organului fiscal se asigurã atât prin elaborarea şi distribuirea de materiale de informare (ghiduri, broşuri, pliante, afişe etc.), cât şi prin orice alte mijloace care pot asigura transmiterea corespunzãtoare a informaţiilor şi mesajelor.
2. În situaţia în care, din motive tehnice, Sistemul Electronic Naţional nu este operaţional pentru toţi contribuabilii mijlocii, îndrumarea şi asistenţa acestora în ceea ce priveşte depunerea şi primirea declaraţiilor fiscale se asigurã şi de compartimentul de specialitate al administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, dupã caz.

J. Procedura de urmãrire a respectãrii înlesnirilor la platã aflate în derulare pentru contribuabilii mijlocii administraţi de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene
1. Pentru contribuabilii mijlocii, urmãrirea modului de respectare a înlesnirilor la platã acordate în baza actelor normative în materie se realizeazã de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene pe a cãrei razã teritorialã îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu persoanã juridicã.
2. Pentru sediile secundare ale contribuabililor mijlocii, urmãrirea modului de respectare a înlesnirilor la platã acordate în baza actelor normative în materie se realizeazã de cãtre administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau de Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, unde acestea îşi desfãşoarã activitatea.
3. Ori de câte ori organele fiscale menţionate la pct. 2 vor constata nerespectarea termenelor şi/sau condiţiilor prevãzute în documentele de acordare a înlesnirilor la platã vor înştiinţa administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale a finanţelor publice judeţene pe a cãror razã teritorialã îşi au domiciliul fiscal contribuabilii mijlocii persoane juridice.
4. Actul administrativ emis de administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene pe a cãrei razã teritorialã îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, prin care se comunicã contribuabilului mijlociu pierderea înlesnirilor la platã (de cãtre însãşi persoana juridicã ori de un sediu secundar al acesteia), se transmite şi administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti competente în administrarea sediilor secundare ale contribuabilului mijlociu, în vederea recuperãrii sumelor rãmase de platã.

K. Procedura de compensare şi de restituire a obligaţiilor bugetare
1. Restituirea sumelor reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri bugetare, prevãzute la <>art. 113 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, contribuabililor mijlocii, inclusiv pentru sediile secundare ale acestora, se realizeazã numai dupã compensarea efectuatã cu alte obligaţii fiscale datorate, în conformitate cu prevederile art. 112 din acelaşi act normativ.
2. Sumele de restituit/rambursat contribuabilului mijlociu vor fi compensate cu obligaţiile fiscale restante înregistrate de cãtre acesta şi datorate în nume propriu, respectiv cu obligaţiile fiscale restante înregistrate de sediile sale secundare, reprezentând impozit pe veniturile din salarii declarat şi neachitat.
3. Sumele de restituit sediilor secundare ale contribuabilului mijlociu, reprezentând impozit pe veniturile din salarii, vor fi compensate cu obligaţiile fiscale restante de acelaşi tip, datorate de celelalte sedii secundare ale acestuia, respectiv cu obligaţiile fiscale restante datorate de cãtre contribuabilul mijlociu în nume propriu.
4. Cererile de compensare şi/sau de restituire ale contribuabililor mijlocii, nesoluţionate la data efectuãrii predãrii-primirii activitãţii de administrare a acestuia de cãtre organul fiscal teritorial, dar aflate în termenul legal de soluţionare, vor fi predate spre soluţionare, ca parte a dosarului fiscal al contribuabilului, administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale a finanţelor publice judeţene pe a cãror razã teritorialã îşi au domiciliul fiscal contribuabilii.
5. Cererile de compensare şi/sau de restituire nesoluţionate de organul fiscal competent la data efectuãrii predãrii-primirii activitãţii de administrare, respectiv 1 aprilie 2007, şi al cãror termen legal de soluţionare se împlineşte pânã la aceastã datã vor fi soluţionate de organul fiscal cãruia acestea i-au fost adresate, pânã la predarea dosarului fiscal.

L. Procedura de executare silitã a contribuabililor mijlocii administraţi de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene
1. Pentru recuperarea creanţelor fiscale ale contribuabililor mijlocii, persoane juridice, în cadrul procedurii de executare silitã, organul de executare coordonator este administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene în a cãrei razã teritorialã îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu.
2. Pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de sediile secundare ale contribuabililor mijlocii, organele de executare silitã coordonatoare sunt cele ale administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene în a cãror razã teritorialã se aflã sediile secundare sau dacã sediile secundare se aflã pe raza teritorialã a municipiului Bucureşti, organul de executare silitã coordonator este cel al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
3. Pentru impozitul pe venit şi impozitul pe veniturile din salarii datorat de contribuabilii mijlocii, persoane juridice, organul de executare silitã coordonator este cel al administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene în a cãrei razã teritorialã se aflã domiciliile fiscale ale contribuabililor mijlocii persoane juridice.
4. Organele fiscale competente sã aplice procedura de executare silitã prin sechestrarea şi valorificarea bunurilor mobile/imobile ale contribuabililor mijlocii sunt organele fiscale în a cãror razã teritorialã se aflã bunurile, respectiv organele de executare silitã ale administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene ori Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, dacã bunurile urmãribile sunt pe raza teritorialã a municipiului Bucureşti. Administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene vor numi comisiile de licitaţie sau pot delega aceastã competenţã Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti ori altor administraţii ale finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, dupã caz.
5. Organele de executare competente anterior datei de 1 aprilie 2007, care au înfiinţat popriri înainte de aceastã datã asupra veniturilor datorate de terţi ori asupra disponibilitãţilor din conturile bancare ale contribuabililor mijlocii, vor comunica terţilor şi tuturor bãncilor unde sunt înfiinţate popriri codul IBAN de la Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti ori de la unitãţile de trezorerie şi contabilitate publicã ale municipiilor reşedinţã de judeţ, dupã caz, în care se vor vira sumele reţinute, aferente veniturilor bugetare, dupã data de 1 aprilie 2007.
6. Sumele obţinute pânã la 1 aprilie 2007 din valorificarea bunurilor sechestrate şi nedistribuite pânã la 31 martie 2007 se vor vira la Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti ori la unitãţile de trezorerie şi contabilitate publicã ale municipiilor reşedinţã de judeţ, dupã caz, organul de executare silitã din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti ori administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, dupã caz, procedând la eliberarea sau la distribuirea sumelor, potrivit legii, dupã aceastã datã.
7. În cadrul procedurii de executare silitã aflate în derulare la data de 1 aprilie 2007, pentru drepturile organelor fiscale competente pânã la aceastã datã, înscrise la Cartea funciarã ori la Arhiva Electronicã de Garanţii Reale Mobiliare, dupã caz, se va comunica de îndatã acestor registre noul organ fiscal competent.

M. Procedura de monitorizare a contribuabililor mijlocii administraţi de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene
1. Activitatea de monitorizare a contribuabililor mijlocii administraţi de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene este desfãşuratã de Direcţia de monitorizare a realizãrii creanţelor bugetare din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
2. Monitorizarea colectãrii veniturilor bugetare de la contribuabilii mijlocii se realizeazã pe baza raportãrii lunare, pe care direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã o va transmite Direcţiei de monitorizare a realizãrii creanţelor bugetare - M.F.P.
3. Administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii de la nivelul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti vor transmite pânã la data de 10 a lunii urmãtoare celei de raportare, la direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã, în a cãrei razã teritorialã îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu persoanã juridicã, situaţia privind obligaţiile de platã reprezentând contribuţiile sociale datorate şi neachitate pânã la data de 31 decembrie 2003, impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare care îşi desfãşoarã activitatea pe raza teritorialã a altor judeţe sau a municipiului Bucureşti, dupã caz, precum şi încasãrile în contul acestora, conform formularelor 01-04, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta procedurã.
4. Pe baza informaţiilor referitoare la obligaţiile de platã şi la încasãrile în contul acestora din evidenţa proprie, precum şi a informaţiilor transmise conform pct. 3, direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã pe a cãrei razã teritorialã îşi are sediul social contribuabilul mijlociu consolideazã, în vederea raportãrii, obligaţiile şi plãţile contribuabililor mijlocii, persoane juridice, iar pânã la data de 15 a lunii urmãtoare celei de raportare va transmite Direcţiei de monitorizare a realizãrii creanţelor bugetare situaţia privind obligaţiile bugetare de platã şi încasãrile în contul acestora, conform formularelor 01-04.
5. Situaţia se întocmeşte pe fiecare contribuabil mijlociu şi, separat, pe fiecare buget, respectiv bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate şi bugetul asigurãrilor pentru şomaj.
6. Informaţiile necesare a fi completate în situaţia de mai sus rezultã din evidenţa analiticã pe plãtitori şi constituie baza documentarã de analizã şi informare atât pentru Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, cât şi pentru Ministerul Finanţelor Publice.
7. Informaţiile cuprinse în formularele 01-04, transmise de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, se vor prelua şi se vor transmite în format electronic şi pe suport hârtie, pe baza datelor din Sistemul informatic de administrare a creanţelor fiscale.
8. Organul fiscal de administrare va înştiinţa Direcţia de monitorizare a realizãrii creanţelor bugetare, în termen de 30 de zile, despre orice modificare intervenitã în datele de înregistrare fiscalã a contribuabililor mijlocii şi a sucursalelor/punctelor de lucru ale acestora şi despre preluarea în administrare a unor noi contribuabili mijlocii, conform prevederilor <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 .

N. Procedura de reprezentare în faţa instanţelor şi de asistenţã legalã pentru activitatea administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene
Reprezentarea în faţa instanţelor pentru actele emise de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii se va realiza de serviciul juridic din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene în cadrul cãreia funcţioneazã administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii.
Asistenţa din punct de vedere juridic pentru activitãţile administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene se asigurã de serviciul juridic din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene în cadrul cãreia funcţioneazã administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii.

ANEXĂ

MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

DIRECTIA DE MONITORIZARE A REALIZARII
CREANTELOR BUGETARE

COD FISCAL.....................
DENUMIRE CONTRIBUABIL .........

SITUATIA OBLIGATIILOR LA BUGETUL DE STAT
SI A PLATILOR EFECTUATE IN CONTUL ACESTOR OBLIGATII

LA DATA DE: luna .... anul .....

Formular 01




- LEI -
─────────────────────────────────────────────────────────┬────┬──────┬─────────┬─────────┬──────┬────┬──┐
Denumire venit │Impo│ Impo-│ │ │ Impo-│Alte│ │
│zit │zit pe│ TVA │ Accize │zit pe│im- │ T│
│ pe │veni- ├────┬────┼────┬────┤ titei│po- │ o│
│pro-│turi │ de │ de │ de │ de │ si │zite│ t│
│fit │ din │pla-│ram-│pla-│res-│ gaze │ si │ a│
│ │sala- │ta │bur-│ ta │ti- │ natu-│taxe│ l│
│ │ rii │ │sat │ │tuit│ rale │ │ │
├────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9│
──────┬─────────────────┬────────────────────────────┬───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
│ │Debite │011│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
│Restante la data │Accesorii aferente institu- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│31.12 a │ite pana la 31 decembrie a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
O- │anului precedent │anului precedent │012│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
bli- ├─────────────────┴────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
ga- │Accesorii aferente debitelor la 31.12 a anului│020│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
tii │precedent instituite in anul curent │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
de ├─────────────────┬────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
plata │Obligatii anulate│Debite │031│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│in conditiile ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
│legii din restan-│Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│te la 31.12 a │din cele instituite in │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│anului precedent │anul curent │032│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
│Obligatii curente│Debite │041│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(cumulat de la ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
│inceput de an) │Accesorii aferente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │obligatiilor curente │042│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
│Obligatii curente│Debite │051│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│anulate in condi-├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
│tiile legii │Accesorii aferente │052│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
│ │Debite: 011-031+041-051 │061│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Total obligatii ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
│ │Accesorii: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │012+020-032+042-052 │062│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
│Din care │Debite │071│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│esalonate sau ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
│amanate la plata │Accesorii │072│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
│Din obligatii │Debite │081│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
Stin- │restante la ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
gere │31.12 a anului │Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
obli- │precedent │cele instituite in │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
gatii │ │anul curent │082│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
(Plati│Din obligatii │Debite │091│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
com- │curente (cumulat ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
pen- │de la inceput an)│Accesorii aferente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
sari, │ │obligatiilor curente │092│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
alte ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
moda- │ │Debite: 081+091 │101│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
li- │Total stingeri ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
tati) │ │Accesorii: 082+092 │102│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
│Din care din sume│Debite │111│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│esalonate la ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
│plata │Accesorii │112│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
│Plati in avans │Debite │113│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
│Obligatii restan-│Debite: 011-031-081 │121│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│te la 31.12 a ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
│anului precedent │Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
Sold │ │cele instituite in anul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
la │ │curent: 012+020-032-082 │122│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
finele├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
peri- │Obligatii curente│Debite: 041-051-091 │131│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
oadei │(cumulat de la ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
de │inceput de an) │Accesorii aferente: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
rapor-│ │042-052-092 │132│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
tare ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
│ │Debite: 121+131 │141│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Total obligatii ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤
│ │Accesorii: 122+132 │142│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
──────┴─────────────────┴────────────────────────────┴───┴────┴──────┴────┴────┴────┴────┴──────┴────┴──┘

Director executiv, Intocmit,



Instructiuni pentru completarea formularului:
- liniile 011 si 012 raman nemodificate pana la finele anului de raportare. Se inscriu, pentru fiecare impozit in parte, sumele reprezentand debite restante respectiv accesorii aferente instituite pana la 31 decembrie a anului precedent. Datele se preiau din situatia existenta la finele anului precedent anului de raportare (din Situatia obligatiilor de plata si a incasarilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculeaza valoarea debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel: linia 061 - linia 101 respectiv linia 062 - linia 102;
- linia 020 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare impozit in parte, accesoriile instituite in anul curent pana la finele lunii pentru obligatiile restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 031 si 032 - se inscriu sumele reprezentand debitele din restantele existente in sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv in anul curent, anulate in conditiile legii;
- liniile 041 si 042 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentand debitele aferente fiecarei luni respectiv accesoriile instituite pana la finele lunii, pentru fiecare impozit in parte, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 051 si 052 se inscriu sumele reprezentand debitele respectiv accesoriile aferente din obligatii curente anulate in conditiile legii;
- liniile 061 si 062 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentand, pentru fiecare impozit in parte, debitele restante la 31.12 a anului precedent si debitele din obligatii curente, respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite in anul curent, mai putin obligatiile anulate in conditiile legii;
- liniile 071 si 072 - se inscriu debitele si respectiv accesoriile din totalul obligatiilor de plata ce sunt esalonate sau amanate la plata;
- liniile 081 si 082 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare impozit in parte, sumele incasate in contul debitelor restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor aferente inclusiv cele instituite in anul curent, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 091 si 092 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare impozit in parte, sumele incasate in contul debitelor din obligatii curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 101 si 102 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare impozit in parte, prin insumarea liniilor 081 si 091 respectiv a liniilor 082 si 092;
- liniile 111 si 112 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare impozit in parte, sumele incasate in contul ratelor scadente in luna de raportare, conform esalonarilor aprobate pentru debite respectiv accesorii;
- linia 113 se modifica lunar - se inscrie, pentru fiecare impozit in parte sumele platite in avans;
- liniile 121 si 122 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare impozit in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfarsitul perioadei de raportare a obligatiilor de plata restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 131 si 132 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare impozit in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfarsitul perioadei de raportare a obligatiilor curente cumulat de la inceputul anului;
- liniile 141 si 142 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare impozit in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfarsitul perioadei de raportare a obligatiilor restante la sfarsitul perioadei de raportare;
- coloanele 4 si 6 din rubrica "Obligatii de plata" se vor completa cu sumele pentru care contribuabilul a depus cerere de rambursare/restituire;
- coloanele 4 si 6 din rubrica "Stingere obligatii" se vor completa cu sumele efectiv rambursate/restituite;

Corelatii in completarea formularului:


061=011-031+041-051 071≤061
062=012+020-032+042-052 072≤062
101=081+091 111≤101
102=082+092 112≤102
121=011-031-081 111≤071
122=012+020-032-082 112≤072
131=041-051-091
132=042-052-092
141=121+131
142=122+132

NOTA: In cazul nerespectarii esalonarii, in luna respectiva se opereaza
modificarile in conformitate cu prevederile legale in vigoare referitoare
la calculul accesoriilor.




MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

DIRECTIA DE MONITORIZARE A REALIZARII
CREANTELOR BUGETARE

COD FISCAL.....................
DENUMIRE CONTRIBUABIL .........

SITUATIA OBLIGATIILOR LA BUGETUL ASIGURARILOR
SOCIALE DE STAT SI A PLATILOR EFECTUATE IN CONTUL ACESTOR OBLIGATII

LA DATA DE: luna .... anul .....

Formular 02




- LEI -
─────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┬─────────┬──────────┬──────────────┐
Denumire venit │Contribu- │Contri- │ │ │
│tia │ butia │ │ │
│individu- │ de │ │ │
│ala de │asigurari│ Alte │ │
│asigurari │ sociale │ contri- │ │
│sociale │datorata │ butii │ Total │
│retinuta │ de │ │ │
│de la │angajator│ │ │
│asigurati │ │ │ │
├──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
──────┬─────────────────┬────────────────────────────┬───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Debite │011│ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Restante la data │Accesorii aferente institu- │ │ │ │ │ │
│de 31.12 a │ite pana la 31 decembrie a │ │ │ │ │ │
O- │anului precedent │anului precedent │012│ │ │ │ │
bli- ├─────────────────┴────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
ga- │Accesorii aferente debitelor la 31.12 a anului│020│ │ │ │ │
tii │precedent instituite in anul curent │ │ │ │ │ │
de ├─────────────────┬────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
plata │Obligatii anulate│Debite │031│ │ │ │ │
│in conditiile ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│legii din restan-│Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │ │
│te la 31.12 a │din cele instituite in │ │ │ │ │ │
│anului precedent │anul curent │032│ │ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Obligatii curente│Debite │041│ │ │ │ │
│(cumulat de la ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│inceput de an) │Accesorii aferente │ │ │ │ │ │
│ │obligatiilor curente │042│ │ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Obligatii curente│Debite │051│ │ │ │ │
│anulate in condi-├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│tiile legii │Accesorii aferente │052│ │ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Debite: 011-031+041-051 │061│ │ │ │ │
│Total obligatii ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Accesorii: │ │ │ │ │ │
│ │012+020-032+042-052 │062│ │ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Din care │Debite │071│ │ │ │ │
│esalonate sau ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│amanate la plata │Accesorii │072│ │ │ │ │
──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Din obligatii │Debite │081│ │ │ │ │
Stin- │restante la ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
gere │31.12 a anului │Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │ │
obli- │precedent │cele instituite in │ │ │ │ │ │
gatii │ │anul curent │082│ │ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
(Plati│Din obligatii │Debite │091│ │ │ │ │
com- │curente (cumulat ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
pen- │de la inceput an)│Accesorii aferente │ │ │ │ │ │
sari, │ │obligatiilor curente │092│ │ │ │ │
alte ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
moda- │ │Debite: 081+091 │101│ │ │ │ │
li- │Total stingeri ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
tati) │ │Accesorii: 082+092 │102│ │ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Din care din sume│Debite │111│ │ │ │ │
│esalonate la ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│plata │Accesorii │112│ │ │ │ │
──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Plati in avans │Debite │113│ │ │ │ │
──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Obligatii restan-│Debite: 011-031-081 │121│ │ │ │ │
│te la 31.12 a ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│anului precedent │Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │ │
Sold │ │cele instituite in anul │ │ │ │ │ │
la │ │curent: 012+020-032-082 │122│ │ │ │ │
finele├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
peri- │Obligatii curente│Debite: 041-051-091 │131│ │ │ │ │
oadei │(cumulat de la ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
de │inceput de an) │Accesorii aferente: │ │ │ │ │ │
rapor-│ │042-052-092 │132│ │ │ │ │
tare ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Debite: 121+131 │141│ │ │ │ │
│Total obligatii ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Accesorii: 122+132 │142│ │ │ │ │
──────┴─────────────────┴────────────────────────────┴───┴──────────┴─────────┴──────────┴──────────────┘


Director executiv, Intocmit,




Instructiuni pentru completarea formularului:
- liniile 011 si 012 raman nemodificate pana la finele anului de raportare. Se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele reprezentand debite restante respectiv accesorii aferente instituite pana la 31 decembrie a anului precedent. Datele se preiau din situatia existenta la finele anului precedent anului de raportare (din Situatia obligatiilor de plata si a incasarilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculeaza valoarea debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel: linia 061 - linia 101 respectiv linia 062 - linia 102;
- linia 020 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, accesoriile instituite in anul curent pana la finele lunii pentru obligatiile restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 031 si 032 - se inscriu sumele reprezentand debitele din restantele existente in sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv in anul curent, anulate in conditiile legii;
- liniile 041 si 042 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentand debitele aferente fiecarei luni respectiv accesoriile instituite pana la finele lunii, pentru fiecare contributie in parte, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 051 si 052 se inscriu sumele reprezentand debitele respectiv accesoriile aferente din obligatii curente anulate in conditiile legii;
- liniile 061 si 062 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentand, pentru fiecare contributie in parte, debitele restante la 31.12 a anului precedent si debitele din obligatii curente, respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite in anul curent, mai putin obligatiile anulate in conditiile legii;
- liniile 071 si 072 - se inscriu debitele si respectiv accesoriile din totalul obligatiilor de plata ce sunt esalonate sau amanate la plata;
- liniile 081 si 082 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele incasate in contul debitelor restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor aferente inclusiv cele instituite in anul curent, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 091 si 092 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele incasate in contul debitelor din obligatii curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 101 si 102 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, prin insumarea liniilor 081 si 091 respectiv a liniilor 082 si 092;
- liniile 111 si 112 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele incasate in contul ratelor scadente in luna de raportare, conform esalonarilor aprobate pentru debite respectiv accesorii;
- linia 113 se modifica lunar - se inscrie, pentru fiecare impozit in parte sumele platite in avans;
- liniile 121 si 122 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfarsitul perioadei de raportare a obligatiilor de plata restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 131 si 132 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfarsitul perioadei de raportare a obligatiilor curente cumulat de la inceputul anului;
- liniile 141 si 142 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfarsitul perioadei de raportare a obligatiilor restante la sfarsitul perioadei de raportare;
Corelatii in completarea formularului:


061=011-031+041-051 071≤061
062=012+020-032+042-052 072≤062
101=081+091 111≤101
102=082+092 112≤102
121=011-031-081 111≤071
122=012+020-032-082 112≤072
131=041-051-091
132=042-052-092
141=121+131
142=122+132

NOTA: In cazul nerespectarii esalonarii, in luna respectiva se opereaza
modificarile in conformitate cu prevederile legale in vigoare referitoare
la calculul accesoriilor.




MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

DIRECTIA DE MONITORIZARE A REALIZARII
CREANTELOR BUGETARE

COD FISCAL.....................
DENUMIRE CONTRIBUABIL .........

SITUATIA OBLIGATIILOR LA BUGETUL ASIGURARILOR
SOCIALE DE SANATATE SI A PLATILOR EFECTUATE IN CONTUL ACESTOR OBLIGATII

LA DATA DE: luna .... anul .....

Formular 03




- LEI -
─────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┬─────────┬──────────┬──────────────┐
Denumire venit │Contribu- │Contri- │ │ │
│tia │ butia │ │ │
│ pentru │ pentru │ │ │
│asigurari │asigurari│ Alte │ │
│sociale de│ sociale │ contri- │ │
│sanatate │ de │ butii │ Total │
│datorata │ sanatate│ │ │
│ de │retinuta │ │ │
│angajator │ de la │ │ │
│ │asigurati│ │ │
├──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
──────┬─────────────────┬────────────────────────────┬───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Debite │011│ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Restante la data │Accesorii aferente institu- │ │ │ │ │ │
│de 31.12 a │ite pana la 31 decembrie a │ │ │ │ │ │
O- │anului precedent │anului precedent │012│ │ │ │ │
bli- ├─────────────────┴────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
ga- │Accesorii aferente debitelor la 31.12 a anului│020│ │ │ │ │
tii │precedent instituite in anul curent │ │ │ │ │ │
de ├─────────────────┬────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
plata │Obligatii anulate│Debite │031│ │ │ │ │
│in conditiile ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│legii din restan-│Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │ │
│te la 31.12 a │din cele instituite in │ │ │ │ │ │
│anului precedent │anul curent │032│ │ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Obligatii curente│Debite │041│ │ │ │ │
│(cumulat de la ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│inceput de an) │Accesorii aferente │ │ │ │ │ │
│ │obligatiilor curente │042│ │ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Obligatii curente│Debite │051│ │ │ │ │
│anulate in condi-├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│tiile legii │Accesorii aferente │052│ │ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Debite: 011-031+041-051 │061│ │ │ │ │
│Total obligatii ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Accesorii: │ │ │ │ │ │
│ │012+020-032+042-052 │062│ │ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Din care │Debite │071│ │ │ │ │
│esalonate sau ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│amanate la plata │Accesorii │072│ │ │ │ │
──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Din obligatii │Debite │081│ │ │ │ │
Stin- │restante la ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
gere │31.12 a anului │Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │ │
obli- │precedent │cele instituite in │ │ │ │ │ │
gatii │ │anul curent │082│ │ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
(Plati│Din obligatii │Debite │091│ │ │ │ │
com- │curente (cumulat ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
pen- │de la inceput an)│Accesorii aferente │ │ │ │ │ │
sari, │ │obligatiilor curente │092│ │ │ │ │
alte ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
moda- │ │Debite: 081+091 │101│ │ │ │ │
li- │Total stingeri ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
tati) │ │Accesorii: 082+092 │102│ │ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Din care din sume│Debite │111│ │ │ │ │
│esalonate la ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│plata │Accesorii │112│ │ │ │ │
──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Plati in avans │Debite │113│ │ │ │ │
──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│Obligatii restan-│Debite: 011-031-081 │121│ │ │ │ │
│te la 31.12 a ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│anului precedent │Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │ │
Sold │ │cele instituite in anul │ │ │ │ │ │
la │ │curent: 012+020-032-082 │122│ │ │ │ │
finele├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
peri- │Obligatii curente│Debite: 041-051-091 │131│ │ │ │ │
oadei │(cumulat de la ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
de │inceput de an) │Accesorii aferente: │ │ │ │ │ │
rapor-│ │042-052-092 │132│ │ │ │ │
tare ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Debite: 121+131 │141│ │ │ │ │
│Total obligatii ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤
│ │Accesorii: 122+132 │142│ │ │ │ │
──────┴─────────────────┴────────────────────────────┴───┴──────────┴─────────┴──────────┴──────────────┘


Director executiv, Intocmit,




Instructiuni pentru completarea formularului:
- liniile 011 si 012 raman nemodificate pana la finele anului de raportare. Se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele reprezentand debite restante respectiv accesorii aferente instituite pana la 31 decembrie a anului precedent. Datele se preiau din situatia existenta la finele anului precedent anului de raportare (din Situatia obligatiilor de plata si a incasarilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculeaza valoarea debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel: linia 061 - linia 101 respectiv linia 062 - linia 102;
- linia 020 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, accesoriile instituite in anul curent pana la finele lunii pentru obligatiile restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 031 si 032 - se inscriu sumele reprezentand debitele din restantele existente in sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv in anul curent, anulate in conditiile legii;
- liniile 041 si 042 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentand debitele aferente fiecarei luni respectiv accesoriile instituite pana la finele lunii, pentru fiecare contributie in parte, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 051 si 052 se inscriu sumele reprezentand debitele respectiv accesoriile aferente din obligatii curente anulate in conditiile legii;
- liniile 061 si 062 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentand, pentru fiecare contributie in parte, debitele restante la 31.12 a anului precedent si debitele din obligatii curente, respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite in anul curent, mai putin obligatiile anulate in conditiile legii;
- liniile 071 si 072 - se inscriu debitele si respectiv accesoriile din totalul obligatiilor de plata ce sunt esalonate sau amanate la plata;
- liniile 081 si 082 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele incasate in contul debitelor restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor aferente inclusiv cele instituite in anul curent, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 091 si 092 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele incasate in contul debitelor din obligatii curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 101 si 102 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, prin insumarea liniilor 081 si 091 respectiv a liniilor 082 si 092;
- liniile 111 si 112 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele incasate in contul ratelor scadente in luna de raportare, conform esalonarilor aprobate pentru debite respectiv accesorii;
- linia 113 se modifica lunar - se inscrie, pentru fiecare contributie in parte sumele platite in avans;
- liniile 121 si 122 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfarsitul perioadei de raportare a obligatiilor de plata restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 131 si 132 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfarsitul perioadei de raportare a obligatiilor curente cumulat de la inceputul anului;
- liniile 141 si 142 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfarsitul perioadei de raportare a obligatiilor restante la sfarsitul perioadei de raportare;

Corelatii in completarea formularului:


061=011-031+041-051 071≤061
062=012+020-032+042-052 072≤062
101=081+091 111≤101
102=082+092 112≤102
121=011-031-081 111≤071
122=012+020-032-082 112≤072
131=041-051-091
132=042-052-092
141=121+131
142=122+132

NOTA: In cazul nerespectarii esalonarii, in luna respectiva se opereaza
modificarile in conformitate cu prevederile legale in vigoare referitoare
la calculul accesoriilor.




MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

DIRECTIA DE MONITORIZARE A REALIZARII
CREANTELOR BUGETARE

COD FISCAL.....................
DENUMIRE CONTRIBUABIL .........

SITUATIA OBLIGATIILOR LA BUGETUL ASIGURARILOR
PENTRU SOMAJ SI A PLATILOR EFECTUATE IN CONTUL ACESTOR OBLIGATII

LA DATA DE: luna .... anul .....

Formular 04




- LEI -
─────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬───────┐
Denumire venit │ Contributia │ Contributia │ │
│ individuala │ de asigurari │ │
│ de asigurari │ pentru somaj │ │
│ pentru somaj │ datorata de │ Total │
│ retinuta de │ angajator │ │
│ la asigurati │ │ │
├──────────────────┼───────────────────┼───────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │
──────┬─────────────────┬────────────────────────────┬───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
│ │Debite │011│ │ │ │
│ ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
│Restante la data │Accesorii aferente institu- │ │ │ │ │
│de 31.12 a │ite pana la 31 decembrie a │ │ │ │ │
O- │anului precedent │anului precedent │012│ │ │ │
bli- ├─────────────────┴────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
ga- │Accesorii aferente debitelor la 31.12 a anului│020│ │ │ │
tii │precedent instituite in anul curent │ │ │ │ │
de ├─────────────────┬────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
plata │Obligatii anulate│Debite │031│ │ │ │
│in conditiile ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
│legii din restan-│Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │
│te la 31.12 a │din cele instituite in │ │ │ │ │
│anului precedent │anul curent │032│ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
│Obligatii curente│Debite │041│ │ │ │
│(cumulat de la ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
│inceput de an) │Accesorii aferente │ │ │ │ │
│ │obligatiilor curente │042│ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
│Obligatii curente│Debite │051│ │ │ │
│anulate in condi-├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
│tiile legii │Accesorii aferente │052│ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
│ │Debite: 011-031+041-051 │061│ │ │ │
│Total obligatii ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
│ │Accesorii: │ │ │ │ │
│ │012+020-032+042-052 │062│ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
│Din care │Debite │071│ │ │ │
│esalonate sau ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
│amanate la plata │Accesorii │072│ │ │ │
──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
│Din obligatii │Debite │081│ │ │ │
Stin- │restante la ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
gere │31.12 a anului │Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │
obli- │precedent │cele instituite in │ │ │ │ │
gatii │ │anul curent │082│ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
(Plati│Din obligatii │Debite │091│ │ │ │
com- │curente (cumulat ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
pen- │de la inceput an)│Accesorii aferente │ │ │ │ │
sari, │ │obligatiilor curente │092│ │ │ │
alte ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
moda- │ │Debite: 081+091 │101│ │ │ │
li- │Total stingeri ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
tati) │ │Accesorii: 082+092 │102│ │ │ │
├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
│Din care din sume│Debite │111│ │ │ │
│esalonate la ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
│plata │Accesorii │112│ │ │ │
──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
│Plati in avans │Debite │113│ │ │ │
──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
│Obligatii restan-│Debite: 011-031-081 │121│ │ │ │
│te la 31.12 a ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
│anului precedent │Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │
Sold │ │cele instituite in anul │ │ │ │ │
la │ │curent: 012+020-032-082 │122│ │ │ │
finele├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
peri- │Obligatii curente│Debite: 041-051-091 │131│ │ │ │
oadei │(cumulat de la ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
de │inceput de an) │Accesorii aferente: │ │ │ │ │
rapor-│ │042-052-092 │132│ │ │ │
tare ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
│ │Debite: 121+131 │141│ │ │ │
│Total obligatii ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤
│ │Accesorii: 122+132 │142│ │ │ │
──────┴─────────────────┴────────────────────────────┴───┴──────────────────┴───────────────────┴───────┘

Director executiv, Intocmit,



Instructiuni pentru completarea formularului:

- liniile 011 si 012 raman nemodificate pana la finele anului de raportare. Se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele reprezentand debite restante respectiv accesorii aferente instituite pana la 31 decembrie a anului precedent. Datele se preiau din situatia existenta la finele anului precedent anului de raportare (din Situatia obligatiilor de plata si a incasarilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculeaza valoarea debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel: linia 061 - linia 101 respectiv linia 062 - linia 102;
- linia 020 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, accesoriile instituite in anul curent pana la finele lunii pentru obligatiile restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 031 si 032 - se inscriu sumele reprezentand debitele din restantele existente in sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv in anul curent, anulate in conditiile legii;
- liniile 041 si 042 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentand debitele aferente fiecarei luni respectiv accesoriile instituite pana la finele lunii, pentru fiecare contributie in parte, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 051 si 052 se inscriu sumele reprezentand debitele respectiv accesoriile aferente din obligatii curente anulate in conditiile legii;
- liniile 061 si 062 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentand, pentru fiecare contributie in parte, debitele restantele la 31.12 a anului precedent si debitele din obligatii curente, respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite in anul curent, mai putin obligatiile anulate in conditiile legii;
- liniile 071 si 072 - se inscriu debitele si respectiv accesoriile din totalul obligatiilor de plata ce sunt esalonate sau amanate la plata;
- liniile 081 si 082 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele incasate in contul debitelor restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor aferente inclusiv cele instituite in anul curent, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 091 si 092 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele incasate in contul debitelor din obligatii curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 101 si 102 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, prin insumarea liniilor 081 si 091 respectiv a liniilor 082 si 092;
- liniile 111 si 112 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele incasate in contul ratelor scadente in luna de raportare, conform esalonarilor aprobate pentru debite respectiv accesorii;
- linia 113 se modifica lunar - se inscrie, pentru fiecare contributie in parte sumele platite in avans;
- liniile 121 si 122 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfarsitul perioadei de raportare a obligatiilor de plata restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 131 si 132 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfarsitul perioadei de raportare a obligatiilor curente cumulat de la inceputul anului;
- liniile 141 si 142 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfarsitul perioadei de raportare a obligatiilor restante la sfarsitul perioadei de raportare;

Corelatii in completarea formularului:


061=011-031+041-051 071≤061
062=012+020-032+042-052 072≤062
101=081+091 111≤101
102=082+092 112≤102
121=011-031-081 111≤071
122=012+020-032-082 112≤072
131=041-051-091
132=042-052-092
141=121+131
142=122+132

NOTA: In cazul nerespectarii esalonarii, in luna respectiva se opereaza
modificarile in conformitate cu prevederile legale in vigoare referitoare
la calculul accesoriilor.


--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016