Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 269 din 13 decembrie 2010  pentru aprobarea Metodologiei de monitorizare si evaluare a documentelor de planificare strategica si planificare bugetara pe programe in cadrul Ministerului Administratiei si Internelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 269 din 13 decembrie 2010 pentru aprobarea Metodologiei de monitorizare si evaluare a documentelor de planificare strategica si planificare bugetara pe programe in cadrul Ministerului Administratiei si Internelor

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 869 din 27 decembrie 2010
    Având în vedere prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.807/2006 pentru aprobarea Componentei de management din cadrul Metodologiei privind sistemul de planificare strategicã pe termen mediu al instituţiilor administraţiei publice de la nivel central, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 158/2008 pentru aprobarea Componentei de programare bugetarã din cadrul Metodologiei privind sistemul de planificare strategicã pe termen mediu al instituţiilor administraţiei publice de la nivel central şi ale <>Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr. 285/2009 pentru aprobarea Metodologiei de lucru privind planificarea strategicã şi planificarea bugetarã pe programe în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor,
    în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul administraţiei şi internelor emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobã Metodologia de monitorizare şi evaluare a documentelor de planificare strategicã şi planificare bugetarã pe programe în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Unitatea de politici publice din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor va coordona implementarea metodologiei prevãzute la art. 1 la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    ART. 3
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

               Ministrul administraţiei
                    şi internelor,
                 Constantin-Traian Igaş

    Bucureşti, 13 decembrie 2010.
    Nr. 269.


    ANEXĂ


                                METODOLOGIE
      de monitorizare şi evaluare a documentelor de planificare strategicã şi
       planificare bugetarã pe programe în cadrul Ministerului Administraţiei
                                şi Internelor

    I. Introducere
    Procesul de planificare strategicã şi planificare bugetarã pe programe în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor se desfãşoarã în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.807/2006 pentru aprobarea Componentei de management din cadrul Metodologiei privind sistemul de planificare strategicã pe termen mediu al instituţiilor administraţiei publice de la nivel central, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 158/2008 pentru aprobarea Componentei de programare bugetarã din cadrul Metodologiei privind sistemul de planificare strategicã pe termen mediu al instituţiilor administraţiei publice de la nivel central, ale <>Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr. 285/2009 pentru aprobarea Metodologiei de lucru privind planificarea strategicã şi planificarea bugetarã pe programe în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    Pentru a rãspunde necesitãţii transformãrii Planului Strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru perioada 2010-2013 într-un instrument real de management pentru factorii de decizie ai ministerului, menit sã asigure standardul necesar de calitate a serviciilor în domeniu, în perioada ianuarie-iunie 2010 au fost elaborate şi aprobate la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor 7 planuri strategice pe fiecare sector de activitate gestionat de minister, respectiv:
    ● Planul strategic pe sectorul de activitate - Reforma administraţiei publice;
    ● Planul strategic pe sectorul de activitate - Instituţia prefectului şi servicii deconcentrate;
    ● Planul strategic pe sectorul de activitate - Comunitãţi locale;
    ● Planul strategic pe sectorul de activitate - Ordine publicã şi siguranţa cetãţeanului;
    ● Planul strategic pe sectorul de activitate - Schengen şi cooperare europeanã;
    ● Planul strategic pe sectorul de activitate - Prevenire şi combatere corupţie, protecţie internã, control şi audit intern;
    ● Planul strategic pe sectorul de activitate - Suport.
    Informaţiile fundamentale identificate de cãtre structurile de specialitate prin planurile strategice sectoriale ale Ministerului Administraţiei şi Internelor au fost reunite într-o manierã integratã, de cãtre Unitatea de politici publice, în cadrul Planului Strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru perioada 2010-2013.
    În vederea îmbunãtãţirii calitãţii serviciilor publice din domeniul de activitate al Ministerului Administraţiei şi Internelor, Unitãţii de politici publice îi revine rolul de a monitoriza implementarea sarcinilor asumate prin planurile strategice sectoriale de cãtre fiecare structurã de specialitate a ministerului, de a evalua progresul şi de a raporta rezultatele constatate cãtre conducerea Ministerului Administraţiei şi Internelor.

    II. Scop
    Metodologia de monitorizare şi evaluare a documentelor de planificare strategicã şi planificare bugetarã pe programe în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor are ca scop eficientizarea activitãţilor de monitorizare şi evaluare a documentelor de planificare strategicã şi bugetarã, pe de o parte, şi dezvoltarea proceselor de monitorizare şi evaluare ca instrumente de management în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, pe de altã parte.
    Monitorizarea şi evaluarea sunt procese conexe. Evaluarea înglobeazã procesele de implementare şi gestionare, precum şi constatarea rezultatelor, beneficiilor şi progreselor obţinute. Procesul de implementare şi gestionare trebuie dublat de cele de monitorizare şi raportare.
    Beneficiile abordãrii acestor procese sunt vizibile şi cuantificabile, întrucât permit compararea a ceea ce a fost stabilit iniţial cã trebuie realizat cu ce şi cum a fost realizat la termenul propus. Mai mult, se asigurã astfel analizarea resurselor alocate şi utilizate prin raportare la beneficiile obţinute, identificarea dificultãţilor sau erorilor apãrute în procesul de implementare, precum şi a modului de depãşire/corectare a acestora. Datele şi informaţiile obţinute sunt valoroase întrucât reprezintã suportul necesar identificãrii ariilor de îmbunãtãţire şi prioritizãrii domeniilor viitoare de dezvoltare.

    III. Procedura de monitorizare şi evaluare a planurilor strategice sectoriale
    Unitatea de politici publice va gestiona procesul de monitorizare şi evaluare a planurilor strategice sectoriale ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, prin parcurgerea urmãtoarelor etape:
    A. Monitorizare
    În cadrul acestei etape se va proceda la întocmirea rapoartelor de progres şi monitorizarea propriu-zisã a planurilor strategice sectoriale, astfel:
    A.1. Întocmirea rapoartelor de progres
    Structurile de specialitate ale Ministerului Administraţiei şi Internelor care contribuie la îndeplinirea obiectivelor stabilite pe fiecare sector de activitate gestionat de minister sunt obligate sã întocmeascã rapoarte de progres în care vor prezenta modul de îndeplinire a sarcinilor asumate prin planurile de acţiuni pentru implementarea planurilor strategice sectoriale elaborate la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    Rapoartele de progres se întocmesc conform anexei nr. 1 la prezenta metodologie, pe baza urmãtoarelor coordonate:
    - date privind activitatea structurii de specialitate (analiza mediului intern, actele normative şi documentele de politici publice iniţiate/modificate/completate);
    - date privind planul de acţiuni pentru implementarea planului strategic sectorial (obiectivele atinse sau în curs de îndeplinire, activitãţile desfãşurate pentru realizarea obiectivelor, indicatorii de performanţã, rezultatele preconizate şi cele obţinute pentru fiecare obiectiv specific stabilit prin planurile strategice sectoriale, termenul de realizare);
    - probleme întâmpinate în procesul de implementare, propuneri de modificare/completare a informaţiilor prezentate în planul strategic sectorial şi planul de acţiuni pentru implementarea acestuia.
    În plus, structurile de specialitate ai cãror conducãtori au calitatea de ordonatori de credite, secundari sau terţiari, trebuie sã întocmeascã semestrial raportul privind gradul de realizare a indicatorilor de performanţã şi raportul privind execuţia financiarã, prin completarea modelelor de raportare prevãzute în anexelor nr. 2 şi 3 la prezenta metodologie, iar, anual, sã îşi actualizeze subprogramele bugetare, conform modelului prevãzut în anexa nr. 4 la prezenta metodologie.
    Rapoartele de progres şi, dupã caz, rapoartele privind gradul de realizare a indicatorilor de performanţã şi rapoartele privind execuţia financiarã se transmit Unitãţii de politici publice, la solicitare, semestrial, în perioadele ianuarie-februarie şi iulie-august ale fiecãrui an, începând cu anul 2011.
    Subprogramele bugetare aferente anului urmãtor raportãrii, actualizate, se transmit Unitãţii de politici publice, la solicitare, anual, în perioada iulie-august.
    A.2. Monitorizarea propriu-zisã
    Datele furnizate de cãtre fiecare structurã de specialitate prin intermediul rapoartelor de progres se colecteazã de cãtre Unitatea de politici publice, care va întocmi, semestrial, în lunile martie şi septembrie ale fiecãrui an, începând cu anul 2011, rapoarte de monitorizare ale fiecãrui plan strategic sectorial, utilizând instrumentul de monitorizare integratã prevãzut în anexa nr. 5 la prezenta metodologie.
    Monitorizarea propriu-zisã se realizeazã prin înregistrarea rezultatelor concrete obţinute în activitatea fiecãrei structuri de specialitate a Ministerului Administraţiei şi Internelor. În acest sens, rezultatele monitorizãrii vor consta în identificarea stadiului îndeplinirii obiectivelor, rezultatelor fiecãrei activitãţi mãsurate cu ajutorul indicatorilor de performanţã stabiliţi şi descrişi în planul de acţiuni pentru implementarea fiecãrui plan strategic sectorial, compararea rezultatelor obţinute cu estimãrile fãcute de fiecare structurã în parte, precum şi încadrarea în termenele stabilite.
    Pe baza subprogramelor bugetare actualizate de fiecare structurã de specialitate al cãrei conducãtor are calitatea de ordonator de credite, secundar sau terţiar, în luna septembrie a fiecãrui an, începând cu anul 2011, Unitatea de politici publice va actualiza programele bugetare aprobate prin Planul Strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru perioada 2010-2013.
    B. Evaluare
    Scopul procesului de evaluare este ca pe fiecare sector de activitate al Ministerului Administraţiei şi Internelor, cel puţin la anumite momente în timp, sã fie cunoscute rezultatele obţinute şi modul în care acestea au fost obţinute, pentru a înţelege cum se poate eficientiza activitatea pe aceste sectoare, astfel încât serviciile în domeniu sã fie îmbunãtãţite.
    Informaţiile rezultate din monitorizare se analizeazã de cãtre Unitatea de politici publice, care va întocmi rapoarte de evaluare pentru fiecare sector de activitate gestionat de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
    Rapoartele de evaluare trebuie sã reflecte în ce mãsurã activitãţile stabilite prin fiecare plan strategic sectorial îşi ating obiectivele specifice, dacã s-a reuşit atingerea obiectivelor generale şi dacã managementul intervenţiei poate fi îmbunãtãţit (în cazul evaluãrii intermediare) sau sã stabileascã ce a fost realizat, ce diferenţe au produs activitãţile realizate şi cum pot fi acestea îmbunãtãţite în viitor (în cazul evaluãrii ex-post).
    Rapoartele de evaluare trebuie sã evidenţieze progresul înregistrat în îndeplinirea obiectivelor stabilite pe fiecare sector de activitate în parte şi, dupã caz, motivele îndeplinirii parţiale sau neîndeplinirii obiectivelor, respectiv sã cuprindã concluzii şi recomandãri privind posibile mãsuri de îmbunãtãţire a procesului de implementare (propuneri de îmbunãtãţire/revizuire a obiectivelor propuse, propuneri de soluţii pentru remedierea situaţiilor constatate, mãsuri de corecţie astfel încât evoluţia indicatorilor sã fie cea scontatã).
    Rapoartele de evaluare se întocmesc anual, în perioada octombrie-noiembrie a fiecãrui an, începând cu anul 2011.
    C. Raportare
    Rezultatele procesului de monitorizare şi evaluare se prezintã de cãtre Unitatea de politici publice fiecãrui factor de decizie pentru sectorul de activitate pe care îl coordoneazã, care va decide cu privire la implementarea recomandãrilor propuse prin rapoartele de evaluare. Conform dispoziţiilor secretarilor de stat, respectiv secretarului general, Unitatea de politici publice va efectua, în perioada decembrie-ianuarie, eventualele ajustãri/actualizãri ale planurilor strategice sectoriale elaborate la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    Pe baza rapoartelor de monitorizare şi evaluare întocmite pentru fiecare plan strategic sectorial, anual, în perioada noiembrie-decembrie, începând cu anul 2011, se va întocmi raportul de monitorizare şi evaluare a Planului Strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru anul 2010-2013, care va fi prezentat de cãtre Unitatea de politici publice ministrului administraţiei şi internelor.
    Planul Strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor se actualizeazã anual, în perioada ianuarie-februarie, pe baza modificãrilor survenite în cadrul planurilor strategice sectoriale.

    ANEXA 1
    la metodologie


                          RAPORT DE PROGRES
                     Semestrul ........ anul ........

    A. Date privind activitatea structurii de specialitate
    - Analiza mediului intern
    - Acte normative iniţiate/modificate/completate
    - Documente de politici publice iniţiate/modificate/completate
    B. Date privind planul de acţiuni pentru implementarea planului strategic sectorial



┌────────────┬────────────┬────────────┬─────────────┬───────────────────────────────────────────┬────────────────────────┐
│OBIECTIVE │OBIECTIVE │ACTIVITĂŢI │INDICATORI DE│ REZULTATE │ TERMEN │
│GENERALE │SPECIFICE │ │PERFORMANŢĂ ├────────────────┬────────────┬─────────────┼───────────┬────────────┤
│ │ │ │ │Rezultat estimat│Rezultat │Rezultat │Termen │Termen │
│ │ │ │ │ │intermediar*│final │propus │ final │
├────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┼────────────────┼────────────┼─────────────┼───────────┼────────────┤
│Introducerea│Introducerea│Introducerea│Introducerea │Introducerea │Introducerea│Introducerea │Data │Data la care│
│obiectivelor│obiectivelor│activitã- │indicatorilor│rezultatelor │rezultatelor│rezultatelor │propusã │activitatea │
│generale │specifice │ţilor spe- │stabiliţi de │estimate prin │parţiale │finale │pentru │a fost │
│ale secto- │ale structu-│cifice │fiecare │intermediul │obţinute │înregistrate │realizarea │realizatã │
│rului de │rii de spe- │fiecãrei │structurã de │indicatorilor de│(semestrial)│ │activitãţii│ │
│activitate │cialitate │structuri de│specialitate │performanţã │ │ │ │ │
│ │ │specialitate│ │stabiliţi │ │ │ │ │
└────────────┴────────────┴────────────┴─────────────┴────────────────┴────────────┴─────────────┴───────────┴────────────┘



----------
    *) Se va completa în cazul în care activitatea este complexã şi se deruleazã pe o perioadã mai mare de timp.

    C. Probleme întâmpinate în procesul de implementare
    D. Propuneri de modificare/completare a informaţiilor prezentate în planul strategic sectorial şi planul de acţiuni pentru implementarea acestuia


    ANEXA 2
    la metodologie


                                RAPORT
                privind gradul de realizare a indicatorilor de performanţã




┌─────────────────────────┬────────────────────┬──────────────────────┬────────────────────┐
│Indicatori de performanţã│Valoarea realizatã │Valoarea-ţintã │Valoarea realizatã │
│ │în anul anterior │pentru anul raportãrii│în anul raportãrii │
│ │ raportãrii │ │ (semestrul I) │
│ │ │ │ │
├─────────────────────────┼────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────┤
│Introducerea │Introducerea valorii│Introducerea valorii │Introducerea valorii│
│indicatorilor de perfor- │indicatorilor │indicatorilor │indicatorilor │
│manţã specificaţi în │realizatã la data de│previzionatã în │realizatã la data │
│subprogramul bugetar │31 decembrie │subprogramul bugetar │de 30 iunie │
└─────────────────────────┴────────────────────┴──────────────────────┴────────────────────┘




    ANEXA 3
    la metodologie



                              RAPORT
                   privind execuţia financiarã

    Sursa de finanţare:
    Cod: 01 Denumire: Bugetul de stat


┌────┬──────────────────────┬────────┬──────────────┬───────────┬─────────────┐
│Tip │Denumire │ Cod │ Realizat │ Aprobat │ Realizat │
│ │ │ │(anul anterior│ (anul │ (anul │
│ │ │ │ raportãrii) │raportãrii)│ raportãrii) │
│ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┤
│50 │Cheltuieli totale │50.01 │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┤
│ │Ordine şi siguranţã │ │ │ │ │
│ │naţionalã │61.01 │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┤
│10 │Cheltuieli de personal│61.01.10│ │ │ │
├────┼──────────────────────┼────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┤
│....│..... │ ..... │ ..... │ ....... │ ..... │
└────┴──────────────────────┴────────┴──────────────┴───────────┴─────────────┘



    Sursa de finanţare:
    Cod: 06 Denumire: Credite externe


┌────┬──────────────────────┬────────┬──────────────┬───────────┬─────────────┐
│Tip │Denumire │ Cod │ Realizat │ Aprobat │ Realizat │
│ │ │ │(anul anterior│ (anul │ (anul │
│ │ │ │ raportãrii) │raportãrii)│ raportãrii) │
│ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┤
│ 50 │Cheltuieli totale │50.06 │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┤
│ │Ordine şi siguranţã │ │ │ │ │
│ │naţionalã │61.06 │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┤
│ 20 │Bunuri şi servicii │61.06.20│ │ │ │
├────┼──────────────────────┼────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┤
│....│............... │....... │ ......... │ ........ │............ │
└────┴──────────────────────┴────────┴──────────────┴───────────┴─────────────┘



    Sursa de finanţare:
    Cod: 08 Denumire: Fonduri externe nerambursabile


┌────┬──────────────────────┬────────┬──────────────┬───────────┬─────────────┐
│Tip │Denumire │ Cod │ Realizat │ Aprobat │ Realizat │
│ │ │ │(anul anterior│ (anul │ (anul │
│ │ │ │ raportãrii) │raportãrii)│ raportãrii) │
│ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┤
│ 50 │Cheltuieli totale │50.08 │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┤
│ │Ordine şi siguranţã │ │ │ │ │
│ │naţionalã │61.08 │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┤
│ 10 │Cheltuieli de personal│61.08.10│ │ │ │
├────┼──────────────────────┼────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┤
│....│..... │..... │..... │....... │ ..... │
└────┴──────────────────────┴────────┴──────────────┴───────────┴─────────────┘



    Sursa de finanţare:
    Cod: 10 Denumire: Venituri proprii


┌────┬──────────────────────┬────────┬──────────────┬───────────┬─────────────┐
│Tip │Denumire │ Cod │ Realizat │ Aprobat │ Realizat │
│ │ │ │(anul anterior│ (anul │ (anul │
│ │ │ │ raportãrii) │raportãrii)│ raportãrii) │
│ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┤
│ 50 │Cheltuieli totale │50.10 │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┤
│ │Învãţãmânt │65.10 │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┤
│ 10 │Cheltuieli de personal│65.10.10│ │ │ │
├────┼──────────────────────┼────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┤
│....│..... │..... │..... │....... │..... │
└────┴──────────────────────┴────────┴──────────────┴───────────┴─────────────┘





    ANEXA 4
    la metodologie


                          FIŞA SUBPROGRAMULUI BUGETAR

    1. Prezentarea subprogramului bugetar


┌──────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│DENUMIREA SUBPROGRAMULUI │ │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│DESCRIEREA SUCCINTĂ A SUBPROGRAMULUI │ │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│DIRECTOR SUBPROGRAM │ │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│OBIECTIVELE SUBPROGRAMULUI │ │
│(OBIECTIVELE SPECIFICE ALE STRUCTURII │ │
│DE SPECIALITATE) │ │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│DATA DE ÎNCEPERE │ │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│DATA DE ÎNCHIDERE │ │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────┘




    2. Fişã indicatori subprogram bugetar


┌────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
│ Rezultatul acţiunii nr. 1 │ Titlu: │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Modalitatea de calcul │Indicatori de performanţã│
│ ├──────┬──────┬─────┬─────┤
│ │ 2010 │ 2011 │ 2012│ 2013│
├────────────────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼─────┤
│ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┴──────┴──────┴─────┴─────┤
│ Informaţii despre indicator │
├────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┤
│Titlul indicatorului: │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Frecvenţa mãsurãrii (într-o perioadã de timp datã): │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Sursa informaţiilor: │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Mecanismul de colectare a datelor: │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼───────────┬─────────────┤
│Ultimul rezultat cunoscut: │An: │Valoare: │
├────────────────────────────────────────────────────┼───────────┴─────────────┤
│Tendinţa prognozatã a evoluţiei │ │
│(crescãtoare/descrescãtoare): │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ Rezultatul acţiunii nr. 2 │ Titlu: │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Modalitatea de calcul │Indicatori de performanţã│
│ ├──────┬──────┬─────┬─────┤
│ │ 2010 │ 2011 │ 2012│ 2013│
├────────────────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼─────┤
│ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┴──────┴──────┴─────┴─────┤
│ Informaţii despre indicator │
├────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┤
│Titlul indicatorului: │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Frecvenţa mãsurãrii (într-o perioadã de timp datã): │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Sursa informaţiilor: │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Mecanismul de colectare a datelor: │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼───────────┬─────────────┤
│Ultimul rezultat cunoscut: │An: │Valoare: │
├────────────────────────────────────────────────────┼───────────┴─────────────┤
│Tendinţa prognozatã a evoluţiei │ │
│(crescãtoare/descrescãtoare): │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ Rezultatul acţiunii nr. 3 │ Titlu: │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Modalitatea de calcul │Indicatori de performanţã│
│ ├──────┬──────┬─────┬─────┤
│ │ 2010 │ 2011 │ 2012│ 2013│
├────────────────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────┼─────┤
│ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┴──────┴──────┴─────┴─────┤
│ Informaţii despre indicator │
├────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┤
│Titlul indicatorului: │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Frecvenţa mãsurãrii (într-o perioadã de timp datã): │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Sursa informaţiilor: │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Mecanismul de colectare a datelor: │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼───────────┬─────────────┤
│Ultimul rezultat cunoscut: │An: │Valoare: │
├────────────────────────────────────────────────────┼───────────┴─────────────┤
│Tendinţa prognozatã a evoluţiei │ │
│(crescãtoare/descrescãtoare): │ │
└────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┘




    3. Finanţarea subprogramului bugetar

    Sursa de finanţare
    Cod: 01 Denumire: Bugetul de stat

                                                                 - mii lei -


┌───┬──────────────────────┬────────┬────────┬───────┬───────┬────────┬────────┐
│Tip│ Denumire │ Cod │Execuţie│Aprobat│Proiect│Estimãri│Estimãri│
│ │ │ │ (n-1) │ (n) │ (n+1) │ (n+2) │ (n+3) │
│ │ │ │ 2009 │ 2010 │ 2011 │ 2012 │ 2013 │
├───┼──────────────────────┼────────┼────────┼───────┼───────┼────────┼────────┤
│ 50│Cheltuieli totale │50.01 │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼────────┼────────┼───────┼───────┼────────┼────────┤
│ │Ordine publicã şi │ │ │ │ │ │ │
│ │siguranţã naţionalã │61.01 │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼────────┼────────┼───────┼───────┼────────┼────────┤
│ 10│Cheltuieli de personal│61.01.10│ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼────────┼────────┼───────┼───────┼────────┼────────┤
│ 20│Bunuri şi servicii │61.01.20│ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼────────┼────────┼───────┼───────┼────────┼────────┤
│...│ .................... │ ...... │ ...... │ ..... │ ..... │ ...... │ ...... │
└───┴──────────────────────┴────────┴────────┴───────┴───────┴────────┴────────┘



    Sursa de finanţare:
    Cod: 06 Denumire: Credite externe

                                                                - mii lei -


┌───┬──────────────────────┬────────┬────────┬───────┬───────┬────────┬────────┐
│Tip│ Denumire │ Cod │Execuţie│Aprobat│Proiect│Estimãri│Estimãri│
│ │ │ │ (n-1) │ (n) │ (n+1) │ (n+2) │ (n+3) │
│ │ │ │ 2009 │ 2010 │ 2011 │ 2012 │ 2013 │
├───┼──────────────────────┼────────┼────────┼───────┼───────┼────────┼────────┤
│ 50│Cheltuieli totale │50.06 │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼────────┼────────┼───────┼───────┼────────┼────────┤
│ │Ordine publicã şi │ │ │ │ │ │ │
│ │siguranţã naţionalã │61.06 │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼────────┼────────┼───────┼───────┼────────┼────────┤
│ 20│Bunuri şi servicii │61.06.20│ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼────────┼────────┼───────┼───────┼────────┼────────┤
│...│ .................... │ ...... │ ...... │ ..... │ ..... │ ...... │ ...... │
└───┴──────────────────────┴────────┴────────┴───────┴───────┴────────┴────────┘



    Sursa de finanţare
    Cod: 08 Denumire: Fonduri externe nerambursabile

                                                                  - mii lei -


┌───┬──────────────────────┬────────┬────────┬───────┬───────┬────────┬────────┐
│Tip│ Denumire │ Cod │Execuţie│Aprobat│Proiect│Estimãri│Estimãri│
│ │ │ │ (n-1) │ (n) │ (n+1) │ (n+2) │ (n+3) │
│ │ │ │ 2009 │ 2010 │ 2011 │ 2012 │ 2013 │
├───┼──────────────────────┼────────┼────────┼───────┼───────┼────────┼────────┤
│ 50│Cheltuieli totale │50.08 │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼────────┼────────┼───────┼───────┼────────┼────────┤
│ │Ordine publicã şi │ │ │ │ │ │ │
│ │siguranţã naţionalã │61.08 │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼────────┼────────┼───────┼───────┼────────┼────────┤
│ 10│Cheltuieli de personal│61.08.10│ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼────────┼────────┼───────┼───────┼────────┼────────┤
│...│ .................... │ ...... │ ...... │ ..... │ ..... │ ...... │ ...... │
└───┴──────────────────────┴────────┴────────┴───────┴───────┴────────┴────────┘



    Sursa de finanţare
    Cod: 10 Denumire: Venituri proprii

                                                              - mii lei -


┌───┬──────────────────────┬────────┬────────┬───────┬───────┬────────┬────────┐
│Tip│ Denumire │ Cod │Execuţie│Aprobat│Proiect│Estimãri│Estimãri│
│ │ │ │ (n-1) │ (n) │ (n+1) │ (n+2) │ (n+3) │
│ │ │ │ 2009 │ 2010 │ 2011 │ 2012 │ 2013 │
├───┼──────────────────────┼────────┼────────┼───────┼───────┼────────┼────────┤
│ 50│Cheltuieli totale │50.10 │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼────────┼────────┼───────┼───────┼────────┼────────┤
│ │Învãţãmânt │65.10 │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼────────┼────────┼───────┼───────┼────────┼────────┤
│ 10│Cheltuieli de personal│65.10.10│ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼────────┼────────┼───────┼───────┼────────┼────────┤
│...│ .................... │ ...... │ ...... │ ..... │ ..... │ ...... │ ...... │
└───┴──────────────────────┴────────┴────────┴───────┴───────┴────────┴────────┘



    NOTĂ:
    Instrucţiuni de completare fişã indicatori subprogram bugetar



┌────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┐
│Rezultatul acţiunii nr. │Rezultatele acţiunii (outputs) vor deriva din │
│ │obiectivele specifice ale subprogramului. Acestea│
│ │vor fi în numãr de maximum 3. │
├────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│Titlul rezultatului acţiunii│Definiţia rezultatului acţiunii*1) (maximum o │
│ │frazã). │
├────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│Modalitatea de calcul │Se va calcula indicatorul pornind de la │
│ │informaţiile de bazã. Dacã este o proporţie, │
│ │aceasta se va calcula separând împãrţitul de │
│ │împãrţitor. │
├────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│Indicatorii de performanţã │Numãr prevãzut care aratã nivelul de atingere a │
│ │rezultatului acţiunii sau politicii (exprimat în │
│ │cifre absolute sau procente) în ani diferiţi. │
│ │Începând cu al treilea an, predicţia │
│ │indicatorului de performanţã poate fi crescãtoare│
│ │sau descrescãtoare, evitându-se astfel o prognozã│
│ │imprecisã. │
├────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│Titlul indicatorului │Descrierea concisã a indicatorului. │
├────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│Frecvenţa mãsurãrii (într-o │Perioada de timp în care este definit │
│perioadã de timp datã) │indicatorul. Rezultatele acţiunii se vor mãsura │
│ │anual. │
├────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│Sursa informaţiilor │Se va preciza numele exact al instituţiei care │
│ │este responsabilã cu strângerea datelor pentru │
│ │indicatorii de performanţã. Dacã pentru mãsurarea│
│ │indicatorului este necesar un studiu (de exemplu │
│ │un sondaj de opinie publicã), instituţia care va │
│ │elabora sau va comanda studiul respectiv trebuie │
│ │şi ea menţionatã în aceastã secţiune. │
├────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│Mecanismul de colectare a │Se menţioneazã metoda de cercetare calitativã sau│
│datelor │cantitativã utilizatã în strângerea datelor. Se │
│ │va preciza dacã este vorba despre un sistem │
│ │intraministerial de colectare şi monitorizare a │
│ │datelor. │
├────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│Ultimul rezultat cunoscut │Anul şi valoarea indicatorului la ultima │
│ │colectare. │
├────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│Tendinţa prognozatã a │Se va preciza tendinţa posibilã pentru │
│evoluţiei │indicatorii de performanţã (creştere, respectiv │
│(crescãtoare/descrescãtoare)│descreştere a valorii acestora). │
└────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┘



-----------
    *1) Rezultatele acţiunilor sunt servicii sau produse furnizate de o instituţie în funcţie de scopul propus şi pentru care instituţia este pe deplin responsabilã. Rezultatele acţiunilor trebuie sã fie mãsurabile şi bazate pe surse de date fiabile.



    ANEXA 5
    la metodologie


                       INSTRUMENT DE MONITORIZARE INTEGRATĂ



┌───────────┬───────────┬────────────┬─────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────┬────────────┐
│ │ │ │ │ Rezultate │ Termen │ │
│ Obiective │ Obiective │ Activitãţi │ Indicatori ├───────────┬───────────┬───────────┼───────────┬───────────┤ │
│ generale │ specifice │ │ de per- │ Rezultat │ Rezultat │ Rezultat │ Termen │ Termen │ Responsa- │
│ │ │ │ formanţã │ estimat │intermediar│ final │ propus │ final │ bili │
│ │ │ │ │ │ *) │înregistrat│ │ │ │
├───────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────────┼────────────┤
│Obiectivele│Obiectivele│Modalitãţile│Instrumentul │Rezultatele│Rezultatele│Rezultatele│Data │Data │Structurile │
│majore │urmãrite de│concrete │de mãsurare a│estimate │parţiale │finale │propusã │la care │responsabile│
│stabilite │structurile│prin care se│performanţei │pentru │obţinute │înregistra-│pentru │activitatea│cu îndepli- │
│pe fiecare │de specia- │acţioneazã │activitãţilor│fiecare │pentru │te pentru │realizarea │a fost │nirea acti- │
│sector de │litate din │în vederea │întreprinse │dintre │fiecare │fiecare │activitãţii│realizatã │vitãţilor │
│activitate │respectivul│atingerii │de fiecare │activitãţi │dintre │dintre │ │ │stabilite │
│gestionat │sector de │obiectivelor│structurã de │ │activitãţi │activitãţi │ │ │ │
│de minister│activitate,│specifice │specialitate ├───────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┤ │
│ │care conduc│stabilite │ │NOTĂ: │ │
│ │la îndepli-│ │ │Aceste coloane vor fi completate cu datele furnizate de │ │
│ │nirea obi- │ │ │fiecare structurã de specialitate prin intermediul │ │
│ │ectivelor │ │ │rapoartelor semestriale de progres. │ │
│ │generale │ │ │ │ │
└───────────┴───────────┴────────────┴─────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────┴────────────┘



----------
    *) Numãrul de coloane asociate rezultatului intermediar variazã în funcţie de complexitatea şi perioada de desfãşurare a activitãţii propuse.

                                       ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016