Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 268 din 15 februarie 2007  privind aprobarea Normelor de organizare si desfasurare a concursurilor pentru ocuparea functiei de manager, persoana fizica, la spitalele publice din reteaua sanitara a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 268 din 15 februarie 2007 privind aprobarea Normelor de organizare si desfasurare a concursurilor pentru ocuparea functiei de manager, persoana fizica, la spitalele publice din reteaua sanitara a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 139 din 26 februarie 2007
În conformitate cu prevederile <>art. 179 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile ulterioare,
având în vedere Avizul favorabil al Ministerului Sãnãtãţii Publice nr. VIIId/E.N. 931 din 1 februarie 2007,
în temeiul prevederilor <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele de organizare şi desfãşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiei de manager, persoanã fizicã, la spitalele publice din reţeaua sanitarã a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia generalã resurse umane şi Direcţia securitate medico-socialã şi sãnãtate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Radu Mircea Berceanu

Bucureşti, 15 februarie 2007.
Nr. 268.

ANEXĂ

NORME
de organizare şi desfãşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiei de manager, persoanã fizicã, la spitalele publice din reţeaua sanitarã a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezentele norme reglementeazã selecţionarea managerului, persoanã fizicã, care conduce un spital public din reţeaua sanitarã a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(2) Managerul este selecţionat prin concurs de o comisie numitã prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
(3) Concursul de selecţie a managerului de spital public se organizeazã de cãtre Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pentru toate spitalele din subordine.
ART. 2
(1) Concursul de selecţie cuprinde:
a) studierea dosarului de candidat - etapa eliminatorie;
b) concursul propriu-zis.
(2) În cadrul concursului propriu-zis candidaţii susţin urmãtoarele probe de evaluare:
a) test-grilã de verificare a cunoştinţelor - eliminatoriu;
b) susţinerea proiectului de management;
c) interviu de selecţie.
(3) Concursul de selecţie se finalizeazã, pentru fiecare post scos la concurs, cu ierarhizarea candidaţilor în ordinea descrescãtoare a mediilor finale obţinute în urma concursului şi cu nominalizarea candidatului admis pe postul pentru care a concurat.
(4) Pentru a fi declaraţi "Admis", candidaţii trebuie sã obţinã media finalã cel puţin 8,00, iar la fiecare probã de evaluare, minimum nota 7,00.
ART. 3
(1) Numirea în funcţia de manager al spitalului public se face prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
(2) Managerul încadrat în condiţiile alin. (1) încheie contract de management cu Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pe o perioadã de 3 ani. Contractul de management poate fi prelungit sau poate înceta înainte de termen, în urma evaluãrii anuale efectuate pe baza indicatorilor de performanţã stabiliţi prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
ART. 4
(1) În vederea organizãrii şi desfãşurãrii concursului, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului publicã în ziarul "Viaţa medicalã" anunţul de concurs, cu cel puţin 30 de zile înainte de data începerii concursului de selecţie.
(2) Anunţul de concurs cuprinde:
a) posturile scoase la concurs;
b) locul şi perioada de desfãşurare a concursului de selecţie;
c) criteriile de selecţie;
d) locul şi perioada de înscriere;
e) conţinutul dosarului de înscriere;
f) cuantumul sumei de participare la concurs.
(3) Temele-cadru pentru proiectul de management şi bibliografia de concurs sunt stabilite de Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar, conform protocolului de colaborare încheiat cu Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului. Dupã ce sunt avizate de preşedintele comisiei de concurs, temele-cadru şi bibliografia sunt publicate cu cel puţin 30 de zile înainte de data începerii concursului pe site-urile Şcolii Naţionale de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar: www.snspms.ro, www.drg.ro şi www.incds.ro.

CAP. II
Organizarea concursului de selecţie

ART. 5
(1) Pentru organizarea şi desfãşurarea concursului de selecţie se constituie comisia de concurs la nivelul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(2) Comisia de concurs are urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte:
- secretarul general din Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
b) membri:
- 3 reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
- un reprezentant al Şcolii Naţionale de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar;
- un cadru didactic (profesor sau conferenţiar) de la Catedra de sãnãtate publicã şi management a Universitãţii de Medicinã şi Farmacie "Carol Davila" Bucureşti;
- un cadru didactic (profesor sau conferenţiar) în specialitatea management din cadrul Facultãţii de Management a Academiei de Studii Economice Bucureşti;
c) secretariat: una-douã persoane din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(3) Cadrele didactice din componenţa comisiei de concurs sunt propuse de rectorii instituţiilor de învãţãmânt superior, la solicitarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(4) Dupã constituire, pânã la finalizarea concursului de selecţie şi soluţionarea contestaţiilor, comisia de concurs îşi desfãşoarã activitatea în cadrul unei încãperi destinate special, dotatã cu mijloace birotice şi de securitate a informaţiilor, asiguratã de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
ART. 6
Nu pot face parte din comisia de concurs şi din comisia de soluţionare a contestaţiilor cei care declarã sau despre care existã informaţii certe cã au rude ori afini pânã la gradul al IV-lea inclusiv în rândul candidaţilor.
ART. 7
(1) Preşedintele comisiei de concurs poartã întreaga rãspundere pentru buna organizare şi desfãşurare a concursului, asigurarea legalitãţii în ceea ce priveşte evaluarea candidaţilor, asigurarea şanselor egale pentru aceştia, securitatea conţinutului probelor de evaluare şi a documentelor elaborate de comisie şi candidaţi în vederea evaluãrii şi ierarhizãrii acestora.
(2) Preşedintele comisiei de concurs stabileşte:
a) cu cel puţin 45 de zile înainte de data începerii concursului, componenţa nominalã a comisiei de concurs, în baza nominalizãrilor fãcute de rectorii instituţiilor de învãţãmânt superior, pe care le supune aprobãrii ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului;
b) atribuţiile membrilor comisiei de concurs, astfel încât sã se asigure rãspunderea personalã a fiecãruia;
c) componenţa nominalã a comisiei de soluţionare a contestaţiilor, pe care o supune aprobãrii ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, cu cel puţin 10 zile înainte de data începerii concursului.
ART. 8
Atribuţiile comisiei de concurs sunt:
a) elaborarea anunţului de concurs şi publicarea acestuia;
b) avizarea temelor pentru proiectul de management şi a bibliografiei de concurs stabilite de Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar şi dispunerea publicãrii lor pe internet;
c) elaborarea variantelor de întrebãri pentru testul de verificare a cunoştinţelor;
d) preluarea şi studierea dosarelor de înscriere ale candidaţilor;
e) luarea în evidenţã a candidaţilor al cãror dosar a fost declarat "Admis";
f) instruirea candidaţilor înainte de începerea probelor de evaluare privind regulile ce trebuie respectate pe timpul desfãşurãrii concursului;
g) organizarea şi desfãşurarea probelor de evaluare;
h) elaborarea documentelor necesare pentru derularea operativã a probelor de evaluare şi pentru finalizarea concursului;
i) înaintarea contestaţiilor depuse la secretariatul comisiei de concurs cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 9
(1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor se constituie la nivelul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi este formatã din preşedinte şi alţi 2 membri ai comisiei, personal de specialitate.
(2) Atribuţiile preşedintelui comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt:
a) pregãtirea comisiei;
b) înregistrarea contestaţiilor primite de la comisia de concurs;
c) repartizarea sarcinilor ce revin fiecãrui membru al comisiei;
d) comunicarea deciziei de soluţionare a contestaţiilor.
(3) Comisia soluţioneazã contestaţiile cu privire la respingerea dosarelor, la rezultatul testului-grilã şi la rezultatul final al concursului. Deciziile comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt definitive.

CAP. III
Înscrierea candidaţilor

ART. 10
La concursul de selecţie se pot înscrie candidaţii care îndeplinesc, cumulativ, urmãtoarele criterii:
a) sunt absolvenţi de învãţãmânt universitar de lungã duratã, cu diplomã de licenţã;
b) sunt absolvenţi ai cursului de perfecţionare în management sanitar, stabilit prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice;
c) au cel puţin 2 ani vechime în posturi cu studii universitare de lungã duratã;
d) nu sunt condamnaţi penal sau în curs de urmãrire penalã;
e) sunt apţi din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic);
f) au achitat suma de participare la concurs.
ART. 11
Dosarul de înscriere trebuie sã conţinã urmãtoarele documente:
a) cererea de înscriere;
b) copia legalizatã a actului de identitate;
c) copia legalizatã a diplomei de licenţã;
d) copia legalizatã a certificatului de absolvire a cursului de perfecţionare în management spitalicesc;
e) curriculum vitae;
f) copii ale diplomelor de studii şi alte acte ce atestã efectuarea unor specializãri, competenţe/atestate etc. în domeniul managementului sanitar;
g) adeverinţa care atestã vechimea în posturi cu studii universitare de lungã duratã sau copie de pe carnetul de muncã, certificatã "în conformitate cu originalul" de cãtre conducerea unitãţii;
h) cazierul judiciar;
i) adeverinţã din care rezultã cã este apt medical;
j) declaraţie pe propria rãspundere privind colaborarea cu Securitatea înainte de anul 1989;
k) copie legalizatã a actelor (certificat de cãsãtorie etc.) prin care şi-a schimbat numele, dupã caz;
l) proiectul de management realizat de candidat;
m) chitanţa de platã a sumei de participare la concurs.
ART. 12
(1) Dosarele de înscriere se depun la secretariatul comisiei de concurs pânã la termenul stabilit pentru finalizarea înscrierilor, care nu poate fi mai târziu de 5 zile înainte de începerea concursului.
(2) Comisia de concurs, în termen de 3 zile de la data finalizãrii înscrierilor, studiazã dosarele depuse şi stabileşte pentru fiecare rezultatul, prin înscrierea menţiunii "Admis" sau "Respins".
(3) Rezultatul studierii dosarelor de înscriere se afişeazã la sediul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(4) Candidaţii au dreptul sã conteste rezultatul studierii dosarelor, în termen de 24 de ore de la data afişãrii, la comisia de soluţionare a contestaţiilor. Contestaţia se rezolvã în timp de 24 de ore de la data depunerii, de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(5) Concursul de selecţie este continuat numai de candidaţii al cãror dosar a fost declarat "Admis".
(6) Candidaţii al cãror dosar a fost declarat "Respins" au dreptul sã solicite Şcolii Naţionale de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar returnarea a 75% din suma de participare la concurs, în termen de 30 de zile de la data la care au fost declaraţi "Respins".

CAP. IV
Desfãşurarea concursului propriu-zis

ART. 13
(1) Testul-grilã de verificare a cunoştinţelor se elaboreazã de un colectiv de specialitate din cadrul comisiei de concurs, stabilit de preşedintele acesteia.
(2) Testul-grilã are caracter eliminatoriu şi se desfãşoarã pe durata a douã ore.
(3) Testul-grilã conţine 50 de întrebãri, dintre care 40% din domeniul legislaţiei specifice activitãţii spitalului public şi 60% din domeniul managementului sanitar.
(4) Fiecare întrebare are 4 variante de rãspuns (a, b, c, d), din care:
a) 40% din totalul întrebãrilor au un singur rãspuns corect din 4 şi se noteazã fiecare rãspuns corect cu 0,2 puncte;
b) 60% din totalul întrebãrilor au douã rãspunsuri corecte din 4 şi se noteazã fiecare rãspuns corect cu 0,1 puncte.
ART. 14
(1) Colectivul stabilit de preşedintele comisiei de concurs pentru elaborarea testului-grilã se întruneşte cu cel mult 12 ore înaintea susţinerii probei, în spaţiul special destinat sã asigure secretizarea activitãţii şi condiţii optime de lucru.
(2) La stabilirea testului-grilã se folosesc şi variantele de întrebãri elaborate de membrii comisiei de concurs.
(3) Testul-grilã elaborat se transmite cu douã ore înainte de începerea probei preşedintelui comisiei.
(4) Grila de corectare a testului se transmite comisiei dupã finalizarea probei.
(5) Testul-grilã primit se multiplicã, în prezenţa preşedintelui comisiei de concurs, într-un numãr de exemplare mai mare cu 3 faţã de numãrul candidaţilor înscrişi în concurs. Dupã multiplicare, testele-grilã se introduc în plicuri, câte unul pentru fiecare salã de concurs, şi se sigileazã. Fiecare plic va conţine o rezervã de 3 faţã de numãrul candidaţilor din sala respectivã.
(6) Persoanele care au participat la multiplicarea şi sigilarea plicurilor cu testele-grilã, indiferent de funcţia pe care o au, pot sã pãrãseascã spaţiile în care s-au desfãşurat aceste activitãţi dupã 30 de minute de la ora fixatã pentru deschiderea plicurilor cu teste şi difuzarea lor candidaţilor.
ART. 15
Exigenţe cu privire la elaborarea întrebãrilor:
a) conţinutul sã fie clar exprimat, sã fie exclusã orice ambiguitate sau capcanã;
b) formularea sã fie în strictã concordanţã cu bibliografia stabilitã pentru concurs;
c) gradul de complexitate al întrebãrilor sã fie de nivel mediu;
d) sã acopere o arie cât mai extinsã a bibliografiei de concurs;
e) sã poatã fi rezolvate în timpul stabilit.
ART. 16
(1) Pentru fiecare salã de concurs în care se desfãşoarã proba de test-grilã, preşedintele comisiei de concurs stabileşte, prin tragere la sorţi, cu douã ore înainte de începerea probei, din rândul personalului pus la dispoziţie de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, responsabilul de salã.
(2) Responsabilul de salã are urmãtoarele atribuţii:
a) verificã sala de concurs, îndepãrtând toate materialele care îi pot influenţa pe candidaţi în rezolvarea testului-grilã;
b) afişeazã la intrare tabelul nominal cu candidaţii, în ordine alfabeticã, repartizaţi sã susţinã proba de evaluare în sala respectivã;
c) stabileşte locul fiecãrui candidat, în funcţie de numãrul curent din tabelul nominal;
d) verificã prezenţa şi identitatea candidaţilor şi o consemneazã în documentele de evidenţã;
e) distribuie candidaţilor, la ora stabilitã pentru începerea probei, câte un test-grilã;
f) precizeazã şi verificã modul de identificare a fiecãrei lucrãri şi ia mãsuri de secretizare a acestora, aplicând pe fiecare test, pânã la finalizarea probei, ştampila specialã de concurs sau cea stabilitã de preşedintele comisiei de concurs;
g) verificã existenţa unor semne distinctive pe teste, luând mãsuri de anulare a celor descoperite cu asemenea semne înscriind pe lucrare "ANULAT", cu semnãtura proprie, şi asigurã un nou test-grilã candidatului în cauzã, cu respectarea transparenţei acestei activitãţi. La fel se procedeazã şi în cazul în care unii candidaţi doresc sã îşi transcrie testul-grilã, fãrã sã depãşeascã timpul afectat probei;
h) preia de la candidaţi, pe bazã de semnãturã, testele-grilã;
i) predã secretariatului comisiei de concurs, pe bazã de semnãturã, în prezenţa cel puţin a unui supraveghetor şi a 2 candidaţi, testele-grilã ale candidaţilor.
ART. 17
(1) Supraveghetorii se numesc de preşedintele comisiei de concurs, prin tragere la sorţi, cu douã ore înainte de începerea probei, din rândul personalului pus la dispoziţie de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, asigurându-se cel puţin 3 pentru o salã.
(2) Supraveghetorii se subordoneazã şefului de salã şi îndeplinesc sarcinile stabilite de acesta.
ART. 18
Pe timpul desfãşurãrii probei, responsabilii de sãli şi supraveghetorii nu rezolvã întrebãri, nu dau indicaţii privind rezolvarea întrebãrilor, nu permit intrarea în salã a altor persoane, cu excepţia preşedintelui comisiei de concurs.
ART. 19
(1) Candidaţii au acces în sãlile de susţinere a testului-grilã cu 30 de minute înainte de deschiderea plicurilor cu teste, dar nu cu mai puţin de 15 minute, pe baza tabelelor aflate la şefii de sãli şi afişate la intrare şi a actului de identitate.
(2) Candidaţii care nu se aflã în sãlile de susţinere a probei de evaluare în momentul deschiderii plicului cu testele-grilã pierd dreptul de participare la concurs.
(3) În sãlile de concurs este interzisã utilizarea telefoanelor mobile.
ART. 20
(1) La ora înscrisã pe plic, responsabilul de salã deschide plicul cu teste în faţa tuturor candidaţilor, le distribuie fiecãrui candidat şi stabileşte ora de finalizare a probei.
(2) Din momentul deschiderii plicului cu teste, candidaţii nu pot pãrãsi sala de concurs decât dupã 30 de minute şi numai dupã predarea lucrãrii. Pentru necesitãţi fiziologice, candidaţii pot pãrãsi sala de concurs numai însoţiţi de 2 supraveghetori, iar timpul absenţei din salã nu prelungeşte durata probei pentru candidaţii respectivi.
(3) Pentru rezolvarea testului-grilã, candidaţii folosesc numai cernealã sau pastã de culoare albastrã ori neagrã.
ART. 21
(1) Dupã expirarea timpului, lucrãrile candidaţilor se preiau de secretariatul comisiei, sub semnãturã, şi se repartizeazã pentru a fi evaluate de membrii comisiei de concurs.
(2) Fiecare test-grilã este evaluat, independent, de douã persoane şi se apreciazã separat, conform grilei de corectare aprobate de preşedintele comisiei de concurs. Punctajul maxim este de 10 puncte, corespunzãtor notei 10.
(3) În situaţia în care existã diferenţe între punctajele acordate de cei 2 evaluatori, preşedintele comisiei de concurs stabileşte un alt membru al comisiei, care, în prezenţa celor care au evaluat testul-grilã, reverificã şi stabileşte punctajul definitiv.
ART. 22
(1) Rezultatul testului-grilã se comunicã prin afişare la sediul ministerului, în termen de 24 de ore de la finalizarea probei.
(2) Sunt declaraţi "Respins" candidaţii care au obţinut la testul-grilã de verificare a cunoştinţelor o notã mai micã de 7,00 sau un numãr de puncte echivalent cu aceasta, fiind scoşi din concurs şi nemaiputându-se prezenta la susţinerea probelor prevãzute la art. 2 alin. (2) lit. b) şi c).
(3) Candidaţii au dreptul sã conteste rezultatul testului-grilã în termen de 24 de ore de la data afişãrii. Contestaţia se soluţioneazã de comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 24 de ore de la data depunerii.
ART. 23
(1) Proiectul de management urmãreşte modul în care candidatul analizeazã şi propune soluţii de rezolvare a temei date, utilizând aparatul ştiinţific şi conceptual specific.
(2) Tema aleasã de candidat pentru proiectul de management vizeazã spitalul public pentru care candideazã. Informaţiile necesare pentru realizarea proiectului trebuie sã fie libere la publicare şi obţinute în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(3) La cererea candidaţilor, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pune la dispoziţia acestora, în maximum 3 zile de la data solicitãrii, copii ale bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat, structura organizatoricã aprobatã prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului şi structura de personal la data solicitãrii, aferente unitãţilor sanitare la care sunt înscrişi candidaţii.
ART. 24
(1) Candidaţii îşi aleg tema pentru proiectul de management şi îl depun odatã cu înscrierea la concurs.
(2) Proiectul de management trebuie sã fie realizat individual de cãtre candidat şi sã rezolve problemele solicitate într-un volum de maximum 8-10 pagini, tehnoredactate pe calculator, cu font 14.
(3) Proiectele sunt evaluate, pânã la data susţinerii orale de cãtre candidat, de un colectiv de specialişti stabilit de preşedintele comisiei de concurs dintre membrii comisiei de concurs.
(4) Fiecare lucrare este notatã, independent, de minimum douã persoane, conform grilei de punctare stabilite de Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar. Nota finalã, cu douã zecimale, este media notelor acordate de fiecare evaluator.
(5) Grila de punctare a proiectelor de management este elaboratã de Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar şi publicatã pe site-urile sale, dupã încheierea perioadei de înscriere a candidaţilor.
(6) În cazul în care existã diferenţe mai mari de un punct între notele acordate de cei 2 evaluatori, proiectul de management este încredinţat altui specialist, care, în prezenţa celor care au evaluat lucrarea, reverificã şi stabileşte nota finalã.
ART. 25
(1) Susţinerea proiectului se face în plenul comisiei de concurs, pe durata a maximum 15 minute, plus 5 minute acordate pentru rãspunsurile la întrebãrile adresate de membrii comisiei de concurs.
(2) Nota acordatã iniţial poate fi mãritã sau micşoratã în funcţie de modul de susţinere a lucrãrii şi de rãspunsurile date membrilor comisiei de concurs.
(3) În urma susţinerii orale a proiectului de management, comisia de concurs stabileşte nota definitivã pentru aceastã probã de evaluare.
(4) Comunicarea notelor definitive la proiectul de management se face prin afişare, la sfârşitul fiecãrei zile de concurs, la sediul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
ART. 26
(1) Interviul de selecţie are scopul de a permite membrilor comisiei de concurs sã constate, analizând şi rezultatele obţinute la probele de evaluare susţinute anterior, dacã respectivul candidat îşi va putea îndeplini obligaţiile în noua funcţie şi dacã este cel mai potrivit pentru acest post.
(2) Fiecare membru al comisiei de concurs, dupã finalizarea interviului, întocmeşte "Fişa interviului de selecţie", conform anexei care face parte integrantã din prezentele norme.
(3) Nota finalã, cu douã zecimale, este media notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs în fişã.
ART. 27
(1) Interviul de selecţie se desfãşoarã pe durata a maximum 15 minute, în plenul comisiei de concurs.
(2) În cadrul interviului de selecţie se pot adresa candidatului urmãtoarele categorii de întrebãri:
a) întrebãri deschise: cu scopul de a atrage mai multe informaţii de la candidat, dezvoltând datele furnizate prin curriculum vitae (de exemplu: Ce puteţi sã spuneţi despre ...?);
b) întrebãri închise: cu scopul de a clarifica unele fapte, evenimente sau situaţii (de exemplu: Aţi condus un colectiv de muncã/echipã vreodatã?);
c) întrebãri ipotetice: cu scopul de a evalua rãspunsurile candidatului asupra unor anumite situaţii sau evenimente ipotetice (de exemplu: În cazul în care sunteţi angajat, cum aţi proceda în administrarea cheltuielilor legate de personal?);
d) întrebãri de probã: cu scopul de a clarifica unele aspecte prezentate de candidat prin revenirea la subiectul anterior (de exemplu: Am dori sã revenim la subiectul anterior. Spuneaţi cã ......).
(3) Nu se adreseazã candidatului întrebãri referitoare la opiniile sale politice, la activitatea sindicalã, religie, etnie, sex, starea materialã şi originea socialã.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 28
(1) Media finalã a fiecãrui candidat se calculeazã cu douã zecimale, ca medie aritmeticã a notelor obţinute la testul-grilã, proiectul de management şi interviul de selecţie.
(2) În baza mediilor finale ale candidaţilor se întocmesc, pentru fiecare post scos la concurs, în ordine descrescãtoare, listele finale ale concursului de selecţie.
(3) La medii egale departajarea candidaţilor se face pe baza mediei obţinute la testul-grilã, iar la menţinerea egalitãţii, pe baza notei obţinute la interviul de selecţie.
ART. 29
(1) Comunicarea rezultatelor finale se face prin afişare la sediul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în termen de 24 de ore de la finalizarea concursului.
(2) Mediile finale obţinute de candidaţi sunt valabile pentru stabilirea ordinii de clasificare numai la postul pentru care aceştia au candidat.
(3) Candidaţii au dreptul sã conteste rezultatul final al concursului, în termen de 24 de ore de la data afişãrii, la comisia de soluţionare a contestaţiilor. Contestaţia se soluţioneazã de comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 24 de ore de la data depunerii.
ART. 30
(1) În termen de 48 de ore de la finalizarea concursului şi rezolvarea contestaţiilor, preşedintele comisiei de concurs înainteazã Direcţiei generale resurse umane din Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului procesul-verbal cu rezultatele concursului şi nominalizãrile pentru fiecare post de manager scos la concurs, însoţite de o copie a dosarelor de înscriere ale celor nominalizaţi, certificate pe fiecare paginã de preşedintele comisiei de concurs.
(2) Direcţia generalã resurse umane, dupã verificarea documentelor primite de la comisia de concurs, propune ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului validarea concursurilor şi emiterea ordinelor de încadrare pentru cei nominalizaţi.
(3) Lucrãrile scrise ale candidaţilor, precum şi toate documentele întocmite pentru organizarea şi desfãşurarea concursului se pãstreazã în arhiva Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi au regimul documentelor de personal şi învãţãmânt.

ANEXĂ


──────
la norme
────────





ROMÂNIA
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCŢIILOR ŞI TURISMULUI
Comisia de concurs

FIŞA INTERVIULUI DE SELECŢIE

Candidat ....................................
Postul solicitat ............................
Data interviului ............................
Intervievator ...............................

─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Aptitudini de comunicare - Excelente (10-9,50)
- Foarte bune (9,49-9,00)
- Acceptabile (8,99-7,00)
- Minime (6,99-5,00)
- Insuficiente (4,99-1,00)
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Aptitudini şi cunoştinţe - Excelente, capabil sã îşi asume postul
manageriale fãrã o pregãtire prealabilã
(10-9,50)
- Foarte bune, este necesarã puţinã
pregãtire (9,49-9,00)
- Bune, are cunoştinţe elementare, dar
este capabil sã înveţe (8,99-7,00)
- Necesitã multã pregãtire (6,99-5,00)
- Nu are aptitudini manageriale
(4,99-1,00)
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Ambiţii profesionale - Fixeazã obiective foarte ambiţioase
(10-9,50)
- Scopuri de nivel înalt (9,49-9,00)
- Obiective de nivel mediu (8,99-7,00)
- Obiective limitate, nu este foarte
ambiţios (6,99-5,00)
- Se bazeazã pe alţii prea des,
obiective minime (4,99-1,00)
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Motivare - Motivare excelentã, dorinţã puternicã
de a munci (10-9,50)
- Foarte interesat de post; pune multe
întrebãri (9,49-9,00)
- Dorinţã de a munci (8,99-7,00)
- Puţin interesat de post (6,99-5,00)
- Nu este interesat de post, impasibil
(4,99-1,00)
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Potrivire de post - Excelent pentru acest post (10-9,50)
- Foarte bun pentru acest post
(9,49-9,00)
- Satisfãcãtor pentru acest post
(8,99-7,00)
- Incert pentru acest post (6,99-5,00)
- Nesatisfãcãtor pentru acest post
(4,99-1,00)
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Autocontrol - Are o excelentã abilitate de a se
controla (10-9,50)
- Siguranţã de sine, încredere în
capacitatea sa de a rezolva
problemele (9,49-9,00)
- Autocontrol mediu (8,99-7,00)
- Pare suprasolicitat, nervos
(6,99-5,00)
- Greoi, pare preocupat, îngrijorat
(4,99-1,00)
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Impresie generalã - Excelentã (10-9,50)
- Foarte bunã (9,49-9,00)
- Bunã (8,99-7,00)
- Satisfãcãtoare (6,99-5,00)
- Nesatisfãcãtoare (4,99-1,00)
8. Solicitantul este un - Foarte potrivit (10-9,50)
candidat*): - Potrivit (9,49-9,00)
- Destul de potrivit (8,99-7,00)
- Posibil, dar pentru un alt post
(6,99-5,00)
- Nepotrivit (4,99-1,00)
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Evaluator,
.................
(semnãtura)
....................
(data)


_________
*) Se trece nota finalã a interviului de selecţie, calculatã cu douã zecimale, ca medie aritmeticã a notelor acordate la fiecare dintre cei 7 indicatori evaluaţi.

________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016