Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 267 din 9 noiembrie 2009  privind punerea in aplicare a prevederilor Planului-cadru intersectorial gradual pentru combaterea efectelor pandemiei cu virusul A/H1N1    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 267 din 9 noiembrie 2009 privind punerea in aplicare a prevederilor Planului-cadru intersectorial gradual pentru combaterea efectelor pandemiei cu virusul A/H1N1

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 773 din 12 noiembrie 2009

Având în vedere prevederile pct. 3.1.1 lit. b) secţiunea a 3-a "Principiile de gestionare operaţionalã a crizei" din Cap. II "Concepţia strategicã de acţiune" din Planul-cadru intersectorial gradual pentru combaterea efectelor pandemiei cu virusul A/H1N1, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 826/2009 ,
în temeiul prevederilor <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

viceprim-ministrul, ministrul administraţiei şi internelor, interimar, emite prezentul ordin.

ART. 1
Mãsurile cuprinse în Planul-cadru intersectorial gradual pentru combaterea efectelor pandemiei cu virusul A/H1N1, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 826/2009 , denumit în continuare Plan-cadru, se aplicã în toate unitãţile aparatului central, instituţiile şi structurile din subordinea/coordonarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare minister, în scopul protejãrii personalului propriu, pregãtirii autoritãţilor şi a populaţiei pentru furnizarea unui rãspuns rapid şi eficient, menţinerii capacitãţii operative pentru îndeplinirea misiunilor specifice stabilite în competenţã şi intervenţia în sprijinul populaţiei.
ART. 2
La nivelul inspectoratelor generale/similare şi al structurilor teritoriale se elaboreazã planuri proprii de continuitate a activitãţii în cazul unei pandemii, conform prevederilor anexei nr. 1 la Planul-cadru, în termen de 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ordin.
ART. 3
Ministerul asigurã, în baza hotãrârii Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţã, controlul operaţional al activitãţii globale începând cu faza 4, situaţia 4B, astfel cum se stabileşte în Planul-cadru, prin:
a) Centrul operaţional naţional din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, pentru coordonarea operaţionalã a structurilor ministerului pe timpul gestionãrii situaţiei de urgenţã;
b) Centrul operaţional de comandã al ministerului, pentru realizarea mãsurilor de ordine şi siguranţã publicã şi îndeplinirea funcţiilor de sprijin.
ART. 4
Structurile ministerului pun în aplicare mãsurile cuprinse în Planul de acţiune al Ministerului Administraţiei şi Internelor de implementare a Planului-cadru intersectorial gradual pentru combaterea efectelor pandemiei cu virusul A/H1N1, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 5
Prefecţii asigurã în teritoriul de competenţã implementarea mãsurilor prevãzute în Planul-cadru şi dispun elaborarea planului judeţean de urgenţã în caz de pandemie, pe baza cãruia structurile teritoriale ale ministerului elaboreazã planuri de acţiune proprii pentru realizarea sarcinilor ce le revin.
ART. 6
(1) Organizarea procesului de comunicare publicã la nivelul ministerului se realizeazã pe baza liniilor strategice de comunicare şi informare stabilite de Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţã, astfel:
a) la nivel naţional, de Centrul Naţional de Comunicare şi Informare Publicã, constituit potrivit <>Hotãrârii Guvernului nr. 548/2008 privind aprobarea Strategiei naţionale de comunicare şi informare publicã pentru situaţii de urgenţã;
b) la nivel teritorial, de prefect, cu participarea celorlalte autoritãţi locale, prin intermediul centrelor de comunicare şi informare publicã constituite la nivelul acestora.
(2) Datele şi informaţiile de interes operativ se comunicã ierarhic, imediat, la Centrul operaţional de comandã al ministerului.
ART. 7
La nivelul Direcţiei medicale se constituie o rezervã de medicamente, seruri, vaccinuri, dezinfectante şi alte materiale specifice pentru situaţii speciale cu implicaţii asupra sãnãtãţii publice. Direcţia medicalã asigurã pentru structurile subordonate materiale şi echipamente de protecţie personalã şi asigurã sprijinul/intervenţia medicalã pentru personalul ministerului.
ART. 8
La solicitarea Ministerului Sãnãtãţii, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã şi Direcţia medicalã participã la elaborarea ordinului comun pentru stabilirea posturilor medicale avansate şi a listei cu medicamente, materiale sanitare şi echipamente necesare intervenţiei şi asigurãrii fazei prespitaliceşti.
ART. 9
(1) Verificarea modului de aplicare a prevederilor prezentului ordin se realizeazã de cãtre structurile ministerului cu atribuţii în domeniu, în conformitate cu competenţele stabilite potrivit reglementãrilor legale în vigoare.
(2) Direcţia generalã management operaţional, în colaborare cu Direcţia pentru relaţiile cu instituţiile prefectului, elaboreazã, în baza rapoartelor transmise de structurile centrale, sinteza cu privire la modul de realizare a sarcinilor stabilite prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 826/2009 şi prin prevederile prezentului ordin.
ART. 10
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Viceprim-ministru,
ministrul administraţiei
şi internelor,
interimar,
Vasile Blaga

Bucureşti, 9 noiembrie 2009.
Nr. 267.

ANEXĂ

PLAN DE ACŢIUNE
al Ministerului Administraţiei şi Internelor de implementare a Planului-cadru intersectorial gradual pentru combaterea efectelor pandemiei cu virusul A/H1N1





┌────┬────────────────────────────────────────────┬───────────────────────┬────────────────────────┬────┐
│Nr. │ Acţiunea/Mãsura │ Termen │ Cine rãspunde │Ob- │
│crt.│ │ │ │ser-│
│ │ │ │ │va- │
│ │ │ │ │ţii │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────┤
│ 1. │Elaborarea de cãtre prefect, în calitate de │5 zile de la publicarea│ Secretariatul tehnic │ │
│ │preşedinte al comitetului judeţean pentru │ ordinului ministrului │permanent al comitetului│ │
│ │situaţii de urgenţã, a ordinului pentru │ administraţiei şi │judeţean pentru situaţii│ │
│ │punerea în aplicare a Planului-cadru │ internelor │ de urgenţã │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────┤
│ 2. │Elaborarea planurilor judeţene de urgenţã în│ 20 de zile de la │ Prefectul judeţului │ │
│ │caz de pandemie şi înaintarea spre aprobare │ publicarea ordinului │ │ │
│ │comitetului judeţean pentru situaţii de │ ministrului adminis- │ │ │
│ │urgenţã │traţiei şi internelor │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────┤
│ 3. │Transmiterea, în format electronic, la Cen- │ 25 de zile de la │ Secretariatul tehnic │ │
│ │trul operaţional naţional din cadrul Inspec-│ publicarea ordinului │permanent al comitetului│ │
│ │toratului General pentru Situaţii de Urgen- │ ministrului adminis- │judeţean pentru situaţii│ │
│ │ţã, a planurilor judeţene de urgenţã în caz │ traţiei şi internelor │ de urgenţã │ │
│ │de pandemie │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────┤
│ 4. │Elaborarea de cãtre structurile teritoriale │ 40 de zile de la │ Şefii/comandanţii │ │
│ │ale ministerului a planurilor de acţiune │ publicarea ordinului │structurilor teritoriale│ │
│ │proprii pentru realizarea sarcinilor ce le │ ministrului adminis- │ ale ministerului │ │
│ │revin din planurile judeţene de urgenţã în │ traţiei şi internelor │ │ │
│ │caz de pandemie │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────┤
│ 5. │Completarea şi transmiterea la Direcţia │ 30 de zile de la │ Direcţia medicalã şi │ │
│ │generalã management operaţional a │ publicarea ordinului │inspectoratele generale │ │
│ │matricelor prevãzute în anexele nr. 3 şi │ ministrului adminis- │ │ │
│ │5 la Planul-cadru │ traţiei şi internelor │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────┤
│ 6. │Centralizarea şi transmiterea cãtre Minis- │ 35 de zile de la │ │ │
│ │terul Sãnãtãţii a matricelor prevãzute în │ publicarea ordinului │ │ │
│ │anezele nr. 3 şi 5 la Planul-cadru │ ministrului adminis- │ │ │
│ │ │ traţiei şi internelor │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤ Direcţia generalã │ │
│ 7. │Solicitarea cãtre Ministerul Sãnãtãţii a │ 35 de zile de la │ management operaţional │ │
│ │matricelor prevãzute în anexele nr. 2 şi 4 │ publicarea ordinului │ │ │
│ │la Planul-cadru │ ministrului adminis- │ │ │
│ │ │ traţiei şi internelor │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────┤
│ 8. │Elaborarea planului de vaccinare, pentru │ 30 de zile de la │ Direcţia medicalã │ │
│ │personalul de intervenţie prevãzut în anexa │ publicarea ordinului │ │ │
│ │nr. 3 la Planul-cadru │ ministrului adminis- │ │ │
│ │ │ traţiei şi internelor │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────┤
│ 9. │Transmiterea, la Direcţia generalã │La finalizarea │ Direcţia medicalã şi │ │
│ │management operaţional, a rapoartelor │acţiunilor │ inspectoratele │ │
│ │cu privire la realizarea mãsurilor de │ │ generale/similare │ │
│ │implementare a Planului-cadru │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────┤
│10. │Actualizarea permanentã, în funcţie de │ Permanent │ Şefii/comandanţii │ │
│ │evoluţia situaţiei operative, a │ │structurilor teritoriale│ │
│ │documentelor de planificare în domeniu │ │ ale ministerului │ │
└────┴────────────────────────────────────────────┴───────────────────────┴────────────────────────┴────┘



------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016