Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
			
		 
		
		
	 
				    Având în vedere Decizia Comisiei Europene nr. C (2007) 5.748 din 21 noiembrie 2007 privind adoptarea Programului operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative" de ajutor comunitar din partea Fondului Social European, în conformitate cu obiectivul "Convergenţã", în regiunile din România,    în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,    ministrul administraţiei şi internelor şi ministrul finanţelor publice emit urmãtorul ordin:    ART. 1     Se aprobã versiunea a III-a a Documentului-cadru de implementare a Programului operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative" 2007-2013, prevãzut în anexa*) care face parte integrantã din prezentul ordin.------------    *) Anexa se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 99 bis, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul al Regiei Autonome "Monitorul Oficial", Bucureşti, şos. Panduri nr. 1.    ART. 2     Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Finanţelor Publice vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.    ART. 3     Prezentul ordin intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.    ART. 4     La data publicãrii prezentului ordin se abrogã Ordinul viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor, interimar, şi al ministrului finanţelor publice nr. 278/3.297/2009 privind aprobarea versiunii a II-a a Documentului-cadru de implementare a Programului operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative" 2007-2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 10 din 7 ianuarie 2010.                    Ministrul administraţiei şi internelor,                             Constantin-Traian Igaş                         Ministrul finanţelor publice,                              Gheorghe Ialomiţianu                                         ANEXA                   Document-cadru de implementare a Programului             operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative" 2007-2013            [SIGLÃ]*)                      [SIGLÃ]*)                 [SIGLÃ]*)      Uniunea Europeanã         Ministerul Administraţiei       Inovaţie în     Fondul Social European            şi Internelor            Administraţie---------    NOTÃ(CTCE)    SIGLELE se gãsesc în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 99 bis din 07 februarie 2011 (a se vedea imaginea asociatã).                                       Versiunea 3                                      noiembrie 2010    Listã de acronime    ACIS      Autoritatea pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale    AM        Autoritate de Management    AM PODCA  Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional "Dezvoltarea Capacitãţii Administrative"    ANAF      Agenţia Naţionalã pentru Administrare Fiscalã    B         Beneficiar    CE        Comisia Europeanã    CSNR      Cadrul Strategic Naţional de Referinţã    DCI       Documentul Cadru de Implementare (a PO DCA)    DMI       Domeniu major de intervenţie    DPP       Direcţia de Politici Publice    ECDL      Permisul european de conducere a calculatorului    FEDR      Fondul European de Dezvoltare Regionalã    FSE       Fondul Social European    INS       Institutul Naţional de Statisticã    MDRT      Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului    MFP       Ministerul Finanţelor Publice    MAI       Ministerul Administraţiei şi Internelor    MS        Ministerul Sãnãtãţii    PO        Program Operaţional    PO DCA    Programul Operaţional "Dezvoltarea Capacitãţii Administrative"    SGG       Secretariatul General al Guvernului    SMIS      Single Management Information System (Sistemul Unic de Management al Informaţiei)    SWOT      Puncte forte, puncte slabe, oportunitãţi, ameninţãri    UCRAP     Unitatea Centralã pentru Reforma Administraţiei Publice    UE        Uniunea Europeanã    UPP       Unitatea de Politici Publice    I. INTRODUCERE    Programul Operaţional Dezvoltarea Capacitãţii Administrative a fost elaborat pentru a contribui în mod substanţial la punerea în practicã a prioritãţii tematice "Consolidarea unei capacitãţi administrative eficiente", stabilitã în Cadrul Strategic Naţional de Referinţã (CSNR).    Necesitatea de a investi în capacitatea instituţionalã este recunoscutã de Orientãrile Strategice Comunitare privind Coeziunea, în acele state membre unde performanţa socio-economicã şi buna guvernare constituie câteva din principalele provocãri ale perioadei de programare 2007-2013*1). Dezvoltarea capacitãţii administrative se referã la un set de schimbãri structurale şi de proces care permit guvernelor sã îmbunãtãţeascã formularea şi implementarea programelor în vederea obţinerii de rezultate sporite.---------    *1) Întãrirea capacitãţii instituţionale şi a eficienţei administraţiei publice şi a serviciilor publice în urmãtoarea perioadã de programare (2007-2013) - DG Ocupare, Afaceri Sociale şi Şanse Egale.    Strategia Lisabona revizuitã afirmã necesitatea unei mai bune legislaţii, precum şi a unei mai bune elaborãri şi furnizãri de politici publice în scopul asigurãrii condiţiilor pentru creşterea economicã şi crearea de locuri de muncã. Dezvoltarea capacitãţii administrative poate avea o contribuţie directã la atingerea acestor obiective.    Instituţiile publice pot contribui la programele de dezvoltare socio-economicã prin exercitarea urmãtoarelor funcţii:    [] îmbunãtãţirea proceselor de luare a deciziilor, inclusiv îmbunãtãţirea calitãţii investiţiilor importante (acumularea de cunoştinţe şi resurse umane) şi a selecţiei de proiecte (informaţii, reglementãri şi mecanisme de feed-back);    [] asigurarea unei implementãri şi aplicãri mai bune a legislaţiei;    [] îmbunãtãţirea mecanismelor de reglementare, în special prin crearea unui model standardizat pentru mãsurarea costurilor asociate prevãzute de legislaţia existentã;    [] asigurarea unei infrastructuri adecvate pentru activitãţile economice (resurse umane, baze de date, aspecte legislative);    [] îmbunãtãţirea procesului decizional în administraţia publicã;    [] asigurarea calitãţii şi eficienţei furnizãrii serviciilor publice;    [] creşterea numãrului de funcţionari publici cu calificare profesionalã în managementul resurselor umane, finanţe, economie şi drept.    Luând în considerare analiza situaţiei curente şi analiza SWOT a administraţiei publice din România, guvernul a identificat urmãtoarele arii prioritare în care intervenţiile PO DCA sunt necesare şi pot avea cea mai mare valoare adãugatã:    [] consolidarea proceselor de luare a unor decizii eficiente şi consolidarea proceselor de responsabilizare care îmbunãtãţesc eficacitatea organizaţionalã în cadrul administraţiei publice româneşti;    [] îmbunãtãţirea calitãţii şi eficienţei standardelor în furnizarea de servicii publice, cu accentul pus pe continuarea procesului de descentralizare.    S-a convenit asupra faptului cã eficienţa şi impactul PO DCA pot fi îmbunãtãţite prin concentrarea sprijinului asupra anumitor sectoare-cheie. Pentru a identifica sectoarele prioritare pentru PO DCA a avut loc o consultare preliminarã la nivel decizional, pe baza stadiului actual de dezvoltare a strategiilor de descentralizare, pe baza responsabilitãţilor din ce în ce mai mari ale administraţiei publice şi pe baza contribuţiei generale la dezvoltarea socio-economicã la nivel naţional (avându-se în vedere alocarea bugetarã pentru aceste sectoare, numãrul funcţionarilor publici care lucreazã în aceste domenii, numãrul instituţiilor subordonate şi dimensiunea grupului ţintã - procent din populaţie care beneficiazã de aceste servicii publice).    Conform Programului de Guvernare, Capitolul 22 - Reforma Administraţiei Publice, precum şi pe baza criteriilor mai sus menţionate, Guvernul României se va concentra pe trei sectoare principale pentru continuarea procesului de descentralizare şi creşterea calitãţii serviciilor publice: sãnãtate, educaţie şi asistenţã socialã. Este prevãzut faptul cã şi alte sectoare pot primi suport pe durata implementãrii PO DCA, în funcţie de evoluţia condiţiilor socio-economice şi de situaţia existentã în administraţia publicã.    PO DCA va fi implementat prin trei axe prioritare. Acestea sunt legate în mod direct de obiectivele specifice ale PO DCA:    I. Axa prioritarã 1: Îmbunãtãţiri de structurã şi proces ale managementului ciclului de politici publice    II. Axa prioritarã 2: Îmbunãtãţirea calitãţii şi eficienţei furnizãrii serviciilor publice, cu accentul pus pe procesul de descentralizare    III. Axa prioritarã 3: Asistenţã tehnicã    Obiectivul general al PO DCA este de a contribui la crearea unei administraţii publice mai eficiente şi mai eficace în beneficiul socio-economic al societãţii româneşti.    Documentul de faţã reprezintã Documentul Cadru de Implementare (DCI) a Programului Operaţional "Dezvoltarea Capacitãţii Administrative" (PO DCA) pentru perioada 2007 - 2013 în România. Acesta este un document elaborat de Autoritatea de Management pentru PO DCA. Scopul DCI este de a prezenta:    - descrierea detaliatã a domeniilor majore de intervenţie pentru fiecare axã prioritarã din PO DCA;    - defalcarea fondurilor alocate pentru fiecare din aceste domenii majore de intervenţie;    - câteva aspecte legate de procesul de implementare.    Acest tip de document nu este solicitat în mod formal prin Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1083/2006 stabilind prevederile generale referitoare la Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune, ci prin cadrul metodologic naţional. Astfel, PO DCA este completat de cãtre documentul cadru de implementare pentru a oferi îndrumare în ceea ce priveşte implementarea practicã a asistenţei financiare. DCI oferã o imagine mai detaliatã a scopului PO DCA şi a modului în care acesta va sprijini administraţia din România pentru a deveni mai eficace şi mai eficientã. Documentul subliniazã obiectivele la nivelul fiecãrui domeniu major de intervenţie şi specificã operaţiunile eligibile care pot fi sprijinite prin PO DCA. DCI oferã, în special, informaţii legate de aspectele instituţionale, beneficiari, proceduri, criterii de selecţie a proiectelor şi detalii cu privire la alocãrile financiare, natura asistenţei financiare disponibile (acolo unde este cazul), precum şi indicatori privind realizãrile imediate şi rezultatele operaţionale. Tabelele financiare oferã o prezentare generalã a alocãrii orientative de fonduri la nivel de axã prioritarã şi de domeniu major de intervenţie.    II. DESCRIEREA DOMENIILOR MAJORE DE INTERVENŢIE    II.1. AXA PRIORITARÃ 1 - Îmbunãtãţiri de structurã şi proces ale managementului ciclului de politici publice    Cadrul Strategic Naţional de Referinţã 2007 - 2013 (CSNR) urmãreşte îmbunãtãţirea abordãrii strategice a politicilor regionale şi de coeziune economicã şi socialã din România şi realizarea unei coordonãri cu politicile Comisiei Europene, în special cu Strategia Lisabona, care dezvoltã politici pentru creşterea economicã şi crearea de noi locuri de muncã. Consolidarea capacitãţii administrative este una dintre principalele prioritãţi din CSNR, contribuind la dezvoltarea socio-economicã. Intervenţiile din aceastã prioritate tematicã se vor concentra pe rezolvarea blocajelor din sectorul public care împiedicã dezvoltarea socio-economicã şi pe cele mai importante elemente ale reformei administraţiei publice.    Conform CSNR, obiectivul general al PO DCA este acela de a contribui la crearea unei administraţii publice mai eficiente şi mai eficace în beneficiul socio-economic al societãţii româneşti.    Obiectivul acestei axe prioritare este sã contribuie la o îmbunãtãţire durabilã a capacitãţii administraţiei publice din România, prin realizarea unor îmbunãtãţiri de structurã şi proces ale managementului ciclului de politici publice.    II.1.1. Domeniul major de intervenţie 1.1 - Îmbunãtãţirea procesului de luare a deciziilor la nivel politico-administrativ    II.1.1.1. Descriere    Nevoia de a moderniza prevederile vizând elaborarea de politici publice a fost recunoscutã de administraţia din România prin strategii succesive de reformã a administraţiei publice încã din anul 2001. Operaţiunile acestui domeniu major de intervenţie cautã sã rãspundã urmãtoarelor probleme:    - deficienţe semnificative în formularea de politici publice - mai ales pentru consultarea cu factorii interesaţi, întârzieri în planificarea şi pregãtirea legislaţiei, ceea ce afecteazã implementarea politicilor sectoriale;    - subestimarea eforturilor şi capacitãţii necesare pentru a elabora propuneri de reformã bine documentate;    - imperfecţiuni ale cadrului legislativ - numãrul mare de legi şi nevoia frecventã de modificare a acestora;    - numãrul mare de reglementãri pentru cetãţeni şi lipsa unui model standardizat de mãsurare a barierelor administrative impuse prin legislaţie;    - slaba coordonare inter-instituţionalã pentru rezolvarea problemele comune.    Obiectivul specific al acestui domeniu major de intervenţie este de a dezvolta capacitatea de formulare a politicilor publice, capacitatea de a realiza o mai bunã reglementare şi planificare strategicã, precum şi aceea de a dezvolta parteneriatele inter-instituţionale.    Acest domeniu major va folosi asistenţa FSE pentru a sprijini dezvoltarea abilitãţilor în formularea de politici publice şi planificare strategicã drept punct de plecare pentru mai bune alegeri de politici publice sprijinite de o disponibilitate şi analizã îmbunãtãţite a informaţiilor. Pregãtirile pentru formularea de politici publice şi planificarea strategicã au fost deja realizate, astfel încât operaţiunile se vor concentra pe instruirea personalului din Unitãţile de Politici Publice nou create în ministere şi unitãţile echivalente din administraţia localã. Se va acorda de asemenea sprijin pentru crearea de UPP-uri în alte domenii. România a colaborat cu Grupul de lucru al UE pentru o mai bunã reglementare şi va lansa anumite iniţiative prin acest domeniu major de intervenţie, inclusiv evaluarea impactului reglementãrilor, reducerea costurilor administrative şi simplificarea administrativã, etc.    Astfel, se recunoaşte contribuţia importantã pe care o mai bunã reglementare o poate avea în îmbunãtãţirea cadrului de politici şi strategii, ceea ce ar trebui sã ducã la o îmbunãtãţire directã în performanţa administrativã. Deoarece majoritatea domeniilor complexe de politici publice necesitã rãspunsuri inter-instituţionale, acest domeniu major de intervenţie va sprijini de asemenea activitatea consiliilor inter-ministeriale. În acelaşi timp, se vor urmãri şi aspecte legate de planificarea strategicã vizând îmbunãtãţirea coerenţei politicilor la nivel instituţional şi a reformelor privind managementul cheltuielilor publice prin alocarea fondurilor bugetare pe bazã de performanţã (bugetare pe programe).    II.1.1.2. Operaţiuni orientative    Elaborarea unui set de instrumente, metode şi a unui cadru instituţional (inclusiv planificarea strategicã şi bugetarea pe programe) specific unei abordãri orientate cãtre politici publice, care sã ducã la o mai bunã reglementare (şi la reducerea costurilor administrative) în administraţia publicã.    Instruirea specialiştilor implicaţi în procesul de formulare a politicilor publice în ministerele de linie şi în administraţia publicã localã.    Implementarea planurilor strategice şi training în planificarea strategicã (inclusiv în bugetarea pe programe) pentru personalul de conducere din administraţia publicã centralã şi localã, inclusiv training pentru consiliile inter-ministeriale şi un program de formare formatori.    Dezvoltarea de mecanisme pentru a promova şi implementa iniţiative de parteneriat la toate nivelurile pentru a asigura implicarea factorilor interesaţi în procesul de dezvoltare a politicilor publice.    II.1.1.3. Activitãţi eligibile orientative    Programul Operaţional Dezvoltarea Capacitãţii Administrative nu finanţeazã instruire de tip vocaţional.    - Consultanţã, studii şi instruire pentru elaborarea, dezvoltarea şi/sau implementarea unui set de instrumente, metode, standarde, proceduri şi a unui cadru instituţional specific unei abordãri orientate cãtre politici publice, care sã ducã la o mai bunã reglementare;    - Dezvoltarea şi furnizarea programelor de instruire (inclusiv realizare de curricule şi materiale didactice) pentru specialiştii implicaţi în procesul de formulare a politicilor publice în ministerele de linie şi în administraţia publicã localã;    - Dezvoltarea şi furnizarea programelor de instruire (inclusiv realizare de curricule şi materiale didactice) în domeniul planificãrii strategice pentru personalul de conducere din administraţia publicã centralã şi localã, inclusiv instruire pentru consiliile inter-ministeriale precum şi dezvoltarea şi furnizarea programelor de formare şi de perfecţionare formatori;    - Consultanţã, studii şi instruire pentru elaborarea, actualizarea, revizuirea, testarea, implementarea şi/sau dezvoltarea de mecanisme pentru a promova şi implementa iniţiative de parteneriat la toate nivelurile;    - Schimbul de bune practici şi aplicarea pe scarã largã a acestora, vizite de studiu, organizarea de seminarii, conferinţe, acordarea de premii în domeniul planificãrii strategice, politicilor publice şi implementãrii parteneriatelor;    - Studii/cercetãri, consultanţã şi instruire în domeniul planificãrii strategice pe termen mediu şi lung şi al bugetãrii pe programe.    II.1.1.4. Categorii de cheltuieli eligibile    Cheltuieli pentru consultanţã şi expertizã    Cheltuieli de personal    Cheltuieli cu deplasarea    Cheltuieli pentru traduceri şi interpretariat    Cheltuieli aferente tipãririi şi multiplicãrii de materiale    Cheltuieli pentru închirieri şi leasing    Cheltuieli cu achiziţia de materiale consumabile    Cheltuieli generale de administraţie    Cheltuieli pentru dotãri care pot intra în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar    Cheltuieli pentru achiziţia de active fixe necorporale    Cheltuieli pentru servicii informatice şi de comunicaţii    Taxe    Cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie publicã    Cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate pentru proiect    Cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate pentru activitãţi de conştientizare    Cheltuieli cu achiziţionarea de publicaţii în format tipãrit şi/sau electronic şi abonamente pe durata de derulare a proiectului    Cheltuieli privind achiziţionarea serviciilor de audit    Cheltuieli aferente garanţiilor bancare    Cheltuieli pentru organizarea şi/sau participarea la evenimente de genul conferinţe, seminarii, ateliere de lucru, reuniuni de lucru, cursuri de instruire, activitãţi transnaţionale    II.1.1.5. Utilizarea finanţãrii încrucişate FSE / FEDR    Folosirea finanţãrii încrucişate FSE/ FEDR este limitatã la 10% din fondurile comunitare alocate la nivelul axei prioritare.    II.1.1.6. Alocarea financiarã orientativã
                                                                    - euro -
                                        Contribuţia publicã
                                             naţionalã*
   An      TOTAL    Contribuţia   Bugetul   Bugetul  Alte          Contribuţia
                      UE (FSE)    de stat    local  surse   Total    privatã
                                                   publice
 2007    3.985.147   3.387.375    573.861   23.911   0     597.772     0
 2008    5.562.427   4.728.063    800.989   33.375   0     834.364     0
 2009    8.074.078   6.862.966  1.162.667   48.444   0   1.211.112     0
 2010    8.235.560   7.000.226  1.185.921   49.413   0   1.235.334     0
 2011    5.902.893   5.017.459    850.017   35.417   0     885.434     0
 2012    4.863.075   4.133.614    700.283   29.178   0     729.461     0
 2013    4.487.925   3.814.736    646.261   26.928   0     673.189     0
 TOTAL  41.111.105  34.944.439  5.919.999  246.667   0   6.166.666     0
    Valoarea totalã a proiectelor (Lei)                            240.000 -
                                                                   20.000.000
    Valoarea maximã a finanţãrii acordate                          Nu se aplicã
    Valoarea eligibilã a proiectului                               Nu se aplicã
    Valoarea maximã a finanţãrii acordate din costul total eligibil    85%
    Contribuţia eligibilã minimã a beneficiarului                      15%
    Contribuţia comunitarã din finanţarea acordatã                    100%
    Contribuţia publicã de la Bugetul de Stat din finanţarea acordatã   0%
    Pentru celelalte categorii de beneficiari:
    Valoarea totalã a proiectelor(Lei)                              240.000 -
                                                                    20.000.000
    Valoarea maximã a finanţãrii acordate                           Nu se aplicã
    Valoarea eligibilã a proiectului                                Nu se aplicã
    Valoarea maximã a finanţãrii acordate din costul total eligibil  98%
    Contribuţia eligibilã minimã a beneficiarului                     2%
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
        Operaţiuni                Beneficiari          Grupuri ţintã              Tipuri de cerere
                                                                                    de propuneri
                                                                                     de proiecte
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Elaborarea unui            - SGG- DPP             [ ] Administraţia    - Dezvoltarea de proiecte
  set de instrumente,          - MAI                  centralã şi localã   - Cerere de proiecte cu
  metode şi a unui             - Ministere            (instituţii publice    depunere continuã (fãrã
  cadru instituţional          - Agenţii              şi/sau angajaţii       termen limitã de depunere)
  (inclusiv planifi-           - ONG-uri*             acestora)            - Cerere de proiecte cu
  carea strategicã şi          - Universitãţi                                termen limitã de depunere
  bugetarea pe programe)       - Autoritãţi ale
  specific unei abordãri         administraţiei
  orientate cãtre                publice locale**
  politici publice, care       - Asociaţiile de
  sã ducã la o mai               dezvoltare inter-
  bunã reglementare              comunitarã*2)
  (şi la reducerea cos-
  turilor administrative)
  în administraţia
  publicã.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Instruirea specialiştilor  - SGG - DPP            [ ] Administraţia    - Cerere de proiecte cu
  implicaţi în procesul de     - Instituţiile publice  centralã şi localã   depunere continuã (fãrã
  formulare a politicilor      din sectoarele          (instituţii publice  termen limitã de depunere)
  publice în ministerele de    prioritare              şi/sau angajaţii    - Cerere de proiecte cu
  linie şi în administraţia    - Ministere             acestora)            termen limitã de depunere
  publicã localã.              - Agenţii                                   - Dezvoltare de proiecte
                               - MAI
                               - ONG-uri*
                               - Universitãţi
                               - Autoritãţi ale
                              administraţiei publice
                              locale**
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Implementarea planurilor   - SGG - DPP            [ ] Administraţia    - Cerere de proiecte cu
  strategice şi training în    - Instituţiile publice  centralã şi localã   depunere continuã (fãrã
  planificarea strategicã      din sectoarele          (instituţii publice  termen limitã de depunere)
  (inclusiv în bugetarea pe    prioritare              şi/sau angajaţii    - Cerere de proiecte cu
  programe) pentru personalul  - Ministere             acestora)             termen limitã de depunere
  de conducere din             - MAI                  [ ] ONG-uri          - Dezvoltare de proiecte
  administraţia publicã        - Agenţii
  centralã şi localã,          - Autoritãţi ale
  inclusiv training pentru     administraţiei publice
  consiliile inter-            locale**
  ministeriale şi un program   - ONG-uri*
  de formare formatori.        - Universitãţi
                               - Asociaţiile de
                               dezvoltare inter-
                               comunitarã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Dezvoltarea de mecanisme   - SGG - DPP            [ ] Administraţia    - Cerere de proiecte cu
  pentru a promova şi          - Instituţiile publice  centralã şi localã   depunere continuã (fãrã
  implementa iniţiative de     din sectoarele          (instituţii publice  termen limitã de depunere)
  parteneriat la toate         prioritare              şi/sau angajaţii    - Cerere de proiecte cu
  nivelurile pentru a asigura  - MAI                   acestora)             termen limitã de depunere
  implicarea factorilor        - Autoritãţi ale       [ ] Ministerele      - Dezvoltare de proiecte
  interesaţi în procesul de    administraţiei publice  prioritare cu
  dezvoltare a politicilor     locale**                unitãţile lor
  publice.                     - ONG-uri*              deconcentrate;
                               - Universitãţi         [ ] Serviciile
                                                       descentralizate
                                                       din sectoarele
                                                       prioritare
                                                      [ ] ONG-uri
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Indicatori de realizare   Valoare   An                         Ţinte cumulative orientative
   imediatã ("output")        de     de
                             bazã   bazã     2007   2008   2009   2010     2011   2012     2013     2014    2015
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Ghiduri şi alte documente    3     2007      3      3      3       5       8      11      11       11       11
  metodologice (numãr)
 Zile participant la        1.000   2006   1.000    1000   1000  10.000  45.000  72.000  100.000  117.000  130.250
 instruire (numãr)
 Indicatori de rezultat                      2007   2008   2009   2010     2011   2012     2013     2014    2015
  ("result")
 Documente de politici        44    2006      44     44     44     44       36     31       26      23       20
 publice şi proiecte de
 acte normative nesatis-
 fãcãtoare înapoiate
 iniţiatorilor de cãtre
 SGG (%)
 Reducere a costurilor       De     2007      0      0      0       0        7     11       15      17       20
  administrative (%)     determinat
    Cod                  Tema prioritarã
                         Întãrirea capacitãţii instituţionale la nivel naţional,
                         regional şi local
     81                  Mecanisme pentru îmbunãtãţirea elaborãrii de politici
                         şi programe, a monitorizãrii şi evaluãrii la nivel
                         naţional, regional şi local, dezvoltarea capacitãţii
                         de furnizare a politicilor şi programelor
    Forma de finanţare
    Cod                  Forma de finanţare
     01                  Asistenţã nerambursabilã
    Dimensiunea teritorialã
    Cod                  Tipul teritoriului
     00                  Nu se aplicã
                                                                    - euro -
                                        Contribuţia publicã
                                             naţionalã*a)
   An      TOTAL    Contribuţia   Bugetul   Bugetul  Alte          Contribuţia
                      UE (FSE)    de stat    local  surse   Total    privatã
                                                   publice
  2007    2.656.766   2.258.251    371.416   27.099   0     398.515     0
  2008    3.708.286   3.152.043    518.418   37.825   0     556.243     0
  2009    5.382.719   4.575.311    752.504   54.904   0     807.408     0
  2010    5.490.373   4.666.817    767.554   56.002   0     823.556     0
  2011    3.935.262   3.344.973    550.150   40.140   0     590.289     0
  2012    3.242.051   2.755.743    453.239   33.069   0     486.308     0
  2013    2.991.948   2.543.156    418.274   30.518   0     448.792     0
  TOTAL  27.407.405  23.296.294  3.831.555  279.556   0   4.111.111     0
    Valoarea totalã a proiectelor(Lei)                             240.000 -
                                                                   20.000.000
    Valoarea maximã a finanţãrii acordate                          Nu se aplicã
    Valoarea eligibilã a proiectului                               Nu se aplicã
    Valoarea maximã a finanţãrii acordate din costul total eligibil 98%
    Contribuţia eligibilã minimã a beneficiarului                    2%
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
        Operaţiuni                Beneficiari          Grupuri ţintã              Tipuri de cerere
                                                                                    de propuneri
                                                                                     de proiecte
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Dezvoltarea de             - SGG - DPP           [ ] Personalul        - Cerere de proiecte cu
   metodologii şi instrumente  - MAI                  implicat în raporta-  depunere continuã (fãrã
   pentru îmbunãtãţirea        - MFP                  rea performanţelor,   termen limitã de depunere)
   sistemelor şi procedurilor  - Ministere            monitorizare şi       - Cerere de proiecte cu
   de mãsurare a performan-    - ONG-uri*             evaluare din adminis- termen limitã de depunere
   ţelor şi de raportare,      - Universitãţi         traţia centralã şi    - Dezvoltare de proiecte
   inclusiv a mecanismelor                            localã
   de feedback asupra
   activitãţii administraţiei
   publice, luându-se în
   considerare opinia
   societãţii civile şi a
   publicului larg
   (cetãţenilor).
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Training pentru            - SGG - DPP           [ ] Personalul        - Cerere de proiecte cu
   îmbunãtãţirea calitãţii     - MAI                 implicat în rapor-     depunere continuã (fãrã
   şi frecvenţei raportãrii    - MFP                 tarea performanţelor,  termen limitã de depunere)
   performanţelor adminis-     - Ministere           monitorizare şi       - Cerere de proiecte cu
   traţiei centrale şi locale  - ONG-uri*            evaluare din adminis-  termen limitã de depunere
   cãtre beneficiarii direcţi  - Universitãţi        traţia centralã şi    - Dezvoltare de proiecte
   ai serviciilor publice şi                         localã
   cãtre grupurile de
   cetãţeni.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Training în tehnici de     - SGG - DPP           [ ] Personalul        - Cerere de proiecte cu
   mãsurare a performanţelor   - MAI                  implicat în raporta-   depunere continuã (fãrã
   şi tehnici de raportare,    - MFP                  tarea performanţelor,  termen limitã de depunere)
   inclusiv în elaborarea      - Ministere            monitorizare şi      - Cerere de proiecte cu
   indicatorilor de perfor-    - ONG-uri*             evaluare din adminis-  termen limitã de depunere
   manţã, în monitorizare      - Universitãţi         traţia centralã şi   - Dezvoltare de proiecte
   şi evaluare.                                       localã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Dezvoltarea unei baze      - SGG - DPP           [ ] Personalul        - Dezvoltare de proiecte
   de date la nivel naţional   - MAI                  implicat în rapor-
   pentru colectarea,          - MFP                  tarea performanţelor,
   raportarea, analiza şi      - MDRT                 monitorizare şi
   publicarea datelor statis-  - INS                  evaluare din adminis-
   tice relevante cu privire                          traţia centralã şi
   la performanţele                                   localã
   administraţiei publice
   locale.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Elaborarea unor            - SGG - DPP           [ ] Personalul         - Dezvoltare de proiecte
   metodologii şi a unui       - MAI                 implicat în rapor-
   cadru instituţional pentru  - MFP                 tarea performanţelor,
   extinderea evaluãrii de                           monitorizare şi
   politici şi programe la                           evaluare din adminis-
   nivelul administraţiei                            traţia centralã şi
   centrale şi locale.                               localã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Indicatori de realizare   Valoare   An                         Ţinte cumulative orientative
   imediatã ("output")        de     de
                             bazã   bazã     2007   2008   2009   2010     2011   2012     2013     2014    2015
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Ghiduri şi alte documente    0     2007      0      0      0       0       5      7        8        8       8
 metodologice (numãr)
 Module de formare elaborate
 (numãr)                      0     2007      0      0      0       0       3      3        3        3       3
 Zile participant la
 instruire (numãr)            0     2007      0      0      0    1.000  15.000   25.000  37.000   43.000   45.000
 Indicatori de rezultat    Valoare   An
     ("result")              de      de
                            bazã    bazã     2007   2008   2009   2010     2011   2012     2013     2014    2015
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Instituţii publice care
 realizeazã un raport     81,3*3)   2007     81,3   81,3    83      83      86     88       90       93      95
 anual de activitate
 conform Legii
 nr. 544/2001 (%)
 Rapoarte de monitorizare
 şi evaluare redactate/
 solicitate de instituţii
 publice centrale (numãr)     0     2007      0      0      0       0       40     61       87      117     150
      Cod              Tema prioritarã
                       Întãrirea capacitãţii instituţionale la nivel naţional,
                       regional şi local
       81              Mecanisme pentru îmbunãtãţirea elaborãrii de politici şi
                       programe, a monitorizãrii şi evaluãrii la nivel naţional,
                       regional şi local, dezvoltarea capacitãţii de furnizare
                       a politicilor şi programelor
    Forma de finanţare
      Cod              Forma de finanţare
       01              Asistenţã nerambursabilã
    Dimensiunea teritorialã
      Cod              Tipul teritoriului
       00              Nu se aplicã
                                                                    - euro -
                                        Contribuţia publicã
                                           naţionalã*a)
   An      TOTAL    Contribuţia   Bugetul   Bugetul  Alte          Contribuţia
                      UE (FSE)    de stat    local  surse   Total    privatã
                                                   publice
  2007    6.641.914   5.645.627    931.196   65.091   0     996.287     0
  2008    9.270.714   7.880.107  1.299.754   90.853   0   1.390.607     0
  2009   13.456.796  11.438.277  1.886.643  131.877   0   2.018.519     0
  2010   13.725.933  11.667.043  1.924.376  134.514   0   2.058.890     0
  2011    9.838.155   8.362.432  1.379.309   96.414   0   1.475.723     0
  2012    8.105.126   6.889.357  1.136.339   79.430   0   1.215.769     0
  2013    7.479.874   6.357.893  1.048.678   73.303   0   1.121.981     0
  TOTAL  68.518.513  58.240.736  9.606.296  671.481   0  10.277.777     0
    Valoarea totalã a proiectelor (Lei)                             240.000 -
                                                                    20.000.000
    Valoarea maximã a finanţãrii acordate                           Nu se aplicã
    Valoarea eligibilã a proiectului                                Nu se aplicã
    Valoarea maximã a finanţãrii acordate din costul total eligibil     85%
    Contribuţia eligibilã minimã a beneficiarului                       15%
    Contribuţia comunitarã din finanţarea acordatã                     100%
    Contribuţia publicã de la Bugetul de Stat din finanţarea acordatã    0%
    Pentru celelalte categorii de beneficiari:
    Valoarea totalã a proiectelor(Lei)                              240.000 -
                                                                    20.000.000
    Valoarea maximã a finanţãrii acordate                           Nu se aplicã
    Valoarea eligibilã a proiectului                                Nu se aplicã
    Valoarea maximã a finanţãrii acordate din costul total eligibil    98%
    Contribuţia eligibilã minimã a beneficiarului                       2%
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
        Operaţiuni                Beneficiari          Grupuri ţintã              Tipuri de cerere
                                                                                    de propuneri
                                                                                     de proiecte
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Revizuirea structurilor    - SGG - DPP           [] Ministere, autori- - Cerere de proiecte cu
   şi implementarea propu-     - MAI                  tãţi ale administra-  depunere continuã (fãrã
   nerilor care rezultã din    - Ministere            ţiei publice locale   termen limitã de depunere)
   acestea, implementarea de   - Agenţii              şi organismele lor   - Cerere de proiecte cu
   instrumente moderne,        - Autoritãţi ale       subordonate           termen limitã de depunere
   stabilirea şi operaţio-      administraţiei        (instituţii publice  - Dezvoltare de proiecte
   nalizarea unor structuri     publice locale**      şi/sau personalul
   noi, cum ar fi: centrul     - Universitãţi         acestora)
   pentru reforma manage-      - ONG-uri*
   mentului public,            - Asociaţiile de
   asociaţiile de dezvoltare    dezvoltare
   inter-comunitare, un corp    inter-comunitarã
   de administratori publici
   profesionişti în adminis-
   traţia localã, etc..
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Introducerea unor          - SGG - DPP           [] Ministere, autori- - Cerere de proiecte fãrã
   reforme privind             - Ministere            tãţi ale adminis-     termen limitã de depunere
   managementul calitãţii.     - Agenţii              traţiei publice      - Cerere de proiecte cu
                               - Autoritãţi ale       locale şi organis-    termen limitã de depunere
                                administraţiei        mele lor subordonate - Dezvoltare de proiecte
                                publice locale**      (instituţii publice
                               - ONG-uri*             şi/sau personalul
                               - Universitãţi         acestora)
                               - Asociaţiile de      [] Funcţionari
                                dezvoltare inter-     publici de conducere
                                comunitarã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Implementarea unui         - SGG - DPP           [] Ministere, auto-   - Cerere de proiecte cu
   sistem de management al     - Ministere            ritãţi ale            depunere continuã (fãrã
   performanţelor resurselor   - Agenţii              administraţiei        termen limitã de depunere)
   umane.                      - Autoritãţi ale       publice locale şi    - Cerere de proiecte cu
                               administraţiei         organismele lor       termen limitã de depunere
                               publice locale**       subordonate (insti-  - Dezvoltare de proiecte
                               - ANFP                 tuţii publice şi/sau
                               - Universitãţi         personalul acestora)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Dezvoltarea funcţiei de    - Ministere           [] Ministere, auto-   - Dezvoltarea de proiecte
   management al instruirii    - MAI                  ritãţi ale adminis-  - Cerere de proiecte cu
   personalului din            - Universitãţi         traţiei publice       depunere continuã (fãrã
   administraţia publicã.      - ONG-uri*             locale şi organis-    termen limitã de depunere)
                                                      mele lor subordonate - Cerere de proiecte cu
                                                      (instituţii publice   termen limitã de depunere
                                                      şi/sau personalul
                                                      acestora)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Elaborarea unor programe   - Universitãţi        [] Ministere,         - Cerere de proiecte cu
   postuniversitare de                                autoritãţi ale        depunere continuã (fãrã
   dezvoltare managerialã a                           administraţiei        termen limitã de depunere)
   personalului cu funcţii                            publice locale şi    - Cerere de proiecte cu
   de conducere din adminis-                          organismele lor       termen limitã de depunere
   traţia publicã.                                    subordonate
                                                      (instituţii publice
                                                      şi/sau personalul
                                                      acestora)
                                                     [] Funcţionari
                                                      publici de conducere
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Module de pregãtire în     - Ministere           [] Ministere,         - Dezvoltarea de proiecte
   domenii ca achiziţiile      - Agenţii              autoritãţi ale       - Cerere de proiecte cu
   publice, ECDL, limbi        - Autoritãţi ale       administraţiei        depunere continuã (fãrã
   strãine, dezvoltarea de      administraţiei        publice locale şi     termen limitã de depunere)
   proiecte, licitarea şi       publice locale**      organismele lor      - Cerere de proiecte cu
   managementul proiectelor,   - ONG-uri*             subordonate           termen limitã de depunere
   etc.                        - Universitãţi         (instituţii publice
                               - Asociaţiile de       şi/sau personalul
                               dezvoltare inter-      acestora)
                               comunitarã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Indicatori de realizare   Valoare   An                         Ţinte cumulative orientative
   imediatã ("output")        de     de
                             bazã   bazã     2007   2008   2009   2010     2011   2012     2013     2014    2015
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Revizuiri structurale                        0      0      0       0       3      3        3        3      3*4)
 (numãr)                      0     2007      0      0      0       0      16      37      53        71    90*5)
                                              0      0      0       0       9      15      22        30    40*6)
 Zile participant la
 instruire (numãr)            0     2007      0      0   12.000  30.000  55.000  90.000  130.000  170.000  207.200
 Module de formare
 (numãr)                      0      2007     0      0      2       3       4       6      7          7       7
------------
    *4) în sectoarele prioritare
    *5) la nivel central
    *6) la nivel local
 Indicatori de rezultat    Valoare   An
     ("result")              de      de
                            bazã    bazã     2007   2008   2009   2010     2011   2012     2013     2014    2015
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Structuri nou create
 şi reorganizate
 operaţionale (numãr)        0      2007       0     0       0       0      75    117      167       222     287
 Participanţi la
 instruire certificaţi
 (numãr)                     0      2007       0     0       0    8.000   19.925  32.605  47.095  61.585  75.000
      Cod           Tema prioritarã
                    Întãrirea capacitãţii instituţionale la nivel naţional,
                    regional şi local
       81           Mecanisme pentru îmbunãtãţirea elaborãrii de politici
                    şi programe, a monitorizãrii şi evaluãrii la nivel
                    naţional, regional şi local, dezvoltarea capacitãţii de
                    furnizare a politicilor şi programelor
    Forma de finanţare
      Cod           Forma de finanţare
       01           Asistenţã nerambursabilã
    Dimensiunea teritorialã
      Cod           Tipul teritoriului
       00           Nu se aplicã
                                                                    - euro -
                                        Contribuţia publicã
                                             naţionalã*a)
   An      TOTAL    Contribuţia   Bugetul   Bugetul  Alte          Contribuţia
                      UE (FSE)    de stat    local  surse   Total    privatã
                                                   publice
  2007    6.262.375   5.323.019    864.208   75.149   0     939.356     0
  2008    8.740.958   7.429.814  1.206.252  104.891   0   1.311.144     0
  2009   12.687.836  10.784.661  1.750.921  152.254   0   1.903.175     0
  2010   12.941.594  11.000.355  1.785.940  155.299   0   1.941.239     0
  2011    9.275.974   7.884.578  1.280.084  111.312   0   1.391.396     0
  2012    7.641.976   6.495.680  1.054.593   91.704   0   1.146.296     0
  2013    7.052.453   5.994.585    973.239   84.629   0   1.057.868     0
  TOTAL  64.603.167  54.912.692  8.915.237  775.238   0   9.690.475     0
    Valoarea totalã a proiectelor (Lei)                          240.000 -
                                                                 20.000.000
    Valoarea maximã a finanţãrii acordate                        Nu se aplicã
    Valoarea eligibilã a proiectului                             Nu se aplicã
    Valoarea maximã a finanţãrii acordate din costul total eligibil   85%
    Contribuţia eligibilã minimã a beneficiarului                     15%
    Contribuţia comunitarã din finanţarea acordatã                   100%
    Contribuţia publicã de la Bugetul de Stat din finanţarea acordatã  0%
    Pentru celelalte categorii de beneficiari:
    Valoarea totalã a proiectelor (Lei)                          240.000 -
                                                                 20.000.000
    Valoarea maximã a finanţãrii acordate                        Nu se aplicã
    Valoarea eligibilã a proiectului                             Nu se aplicã
    Valoarea maximã a finanţãrii acordate din costul total eligibil   98%
    Contribuţia eligibilã minimã a beneficiarului                     2%
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
        Operaţiuni                Beneficiari          Grupuri ţintã              Tipuri de cerere
                                                                                    de propuneri
                                                                                     de proiecte
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Training şi asistenţã      - MAI                 [] Organismele         - Dezvoltarea de proiecte
   tehnicã pentru structurile  - Ministere            responsabile de
   implicate în planificarea     prioritare           planificarea şi
   şi coordonarea procesului   - Ministere            coordonarea
   de descentralizare                                 iniţiativelor de
   (comitetul tehnic inter-                           descentralizare
   ministerial, UCRAP,                               [] Ministerele
   ministerele de linie).                             prioritare cu
                                                      unitãţile lor
                                                      deconcentrate;
                                                      serviciile
                                                      descentralizate
                                                      din sectoarele
                                                      prioritare
                                                     [] Administraţia
                                                      publicã locale
                                                      (instituţii publice
                                                      şi/sau angajaţii
                                                      acestora)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Elaborarea unor proceduri  - MAI                 [] Organismele        - Cerere de proiecte cu
   de cooperare între          - Ministerele          responsabile de       depunere continuã (fãrã
   administraţia publicã        prioritare            planificarea şi       termen limitã de depunere)
   centralã şi localã, şi      - Ministere            coordonarea          - Cerere de proiecte cu
   între autoritãţile locale   - Autoritãţi ale       iniţiativelor de      termen limitã de depunere
   şi şcoli/spitale/servicii    administraţiei        descentralizare      - Dezvoltare de proiecte
   de asistenţã socialã         publice locale**     [] Ministerele
   descentralizate sau alte    - ONG-uri*             prioritare cu
   structuri implicate în                             unitãţile lor
   procesul de descentralizare.                       deconcentrate;
                                                      serviciile
                                                      descentralizate
                                                      din sectoarele
                                                      prioritare
                                                      descentralizate
                                                     [] Administraţia
                                                      publicã localã
                                                      (instituţii publice
                                                      şi/sau angajaţii
                                                      acestora)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Training pentru            - Ministerele         [] Ministerele        - Cerere de proiecte cu
   funcţionarii publici din    prioritare             prioritare cu         depunere continuã (fãrã
   administraţia publicã       - MAI                  unitãţile lor         termen limitã de depunere)
   localã, mai ales din        - Autoritãţi ale       deconcentrate;       - Cerere de proiecte cu
   sectorul de educaţie         administraţiei        serviciile            termen limitã de depunere
   (inclusiv pentru             publice locale**      descentralizate      - Dezvoltare de proiecte
   reprezentanţii autoritã-                           din sectoarele
   ţilor locale în consiliile                         prioritare
   de administraţie ale
   şcolilor), şi din sectorul
   de sãnãtate pentru a
   implementa eficient noile
   servicii descentralizate.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 ● Training pentru personalul  - Ministerul          [] Ministerul         - Cerere de proiecte cu
  de conducere din spitale       Sãnãtãţii             Sãnãtãţii şi         depunere continuã (fãrã
  şi alte instituţii medicale                          membrii comitetelor  termen limitã de depunere)
  (managerii de spital şi                              directoare ale      - Cerere de proiecte cu
  membrii consiliilor de                               spitalelor           termen limitã de depunere
  administraţie).                                                          - Dezvoltare de proiecte
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Sprijin pentru evaluarea   - Ministerul          [] Ministerul         - Dezvoltare de proiecte
   fazelor pilot ale          Educaţiei, Cercetãrii  Educaţiei, Cercetãrii
   procesului de descentrali- Tineretului şi         şi Inovãrii  şi
   zare în învãţãmântul       Sportului              instituţiile acestuia
   pre-universitar şi                                de la nivel local
   implementarea
   recomandãrilor
   evaluãrilor.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Optimizarea structurilor   - MAI                 [] Organismele        - Cerere de proiecte cu
   pentru noile servicii       - Ministerele          responsabile de       depunere continuã (fãrã
   descentralizate/             prioritare            planificarea şi       termen limitã de depunere)
   deconcentrate din cele      - Autoritãţi ale       coordonarea          - Cerere de proiecte cu
   trei sectoare prioritare.    administraţiei        iniţiativelor de      termen limitã de depunere
                                publice locale**      descentralizare      - Dezvoltare de proiecte
                               - Asociaţii de        [] Ministerele
                               dezvoltare inter-      prioritare cu
                               comunitarã*7)          unitãţile lor
                               - Structuri asocia-    deconcentrate;
                               tive ale autoritãţi-   serviciile
                               lor administraţiei     descentralizate
                               publice locale         din sectoarele
                                                      prioritare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Elaborarea de studii/      - MAI                 [] Autoritãţile       - Cerere de proiecte cu
   strategii pentru a          - Ministere            administraţiei        depunere continuã (fãrã
   sprijini iniţiativele de    - ONG-uri*             publice centrale      termen limitã de depunere)
   descentralizare.                                   (instituţii          - Cerere de proiecte cu
                                                      publice şi/sau        termen limitã de depunere
                                                      angajaţii acestora)  - Dezvoltare de proiecte
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Indicatori de realizare   Valoare   An                         Ţinte cumulative orientative
   imediatã ("output")        de     de
                             bazã   bazã     2007   2008   2009   2010     2011   2012     2013     2014    2015
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  Revizuiri structurale                       0      0       0     0        30     46       63       81    100
  (numãr)                     0     2007                                                                 (munici-
                                                                                                         palitãţi)
                                              0      0       0     0        11     18       26       34     42
                                                                                                         (judeţe)
  Ghiduri şi alte
  documente metodologice      0     2007      0      0       3     6        11     16       21       23     25
  (numãr)
  Zile participant la
  instruire (numãr)           0     2007      0      0       0   1.000   11.000  16.500  22.500   27.000  31.300
 Indicatori de rezultat    Valoare   An
     ("result")              de      de
                            bazã    bazã     2007   2008   2009   2010     2011   2012     2013     2014    2015
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Structuri nou
 descentralizate                              0      0       0     2        30     46       63       81     100
 operaţionale (numãr)         0     2007                                                                (munici-
                                                                                                        palitãţi)
                                              0      0       0     0        11     18       26       34     42
                                                                                                         (judeţe)
    Tema prioritarã
      Cod       Tema prioritarã
                Întãrirea capacitãţii instituţionale la nivel naţional,
                regional şi local
        81      Mecanisme pentru îmbunãtãţirea elaborãrii de politici şi
                programe, a monitorizãrii şi evaluãrii la nivel naţional,
                regional şi local, dezvoltarea capacitãţii de furnizare
                a politicilor şi programelor
    Forma de finanţare
      Cod       Forma de finanţare
       01       Asistenţã nerambursabilã
    Dimensiunea teritorialã
      Cod       Tipul teritoriului
       00       Nu se aplicã
                                                                    - euro -
                                        Contribuţia publicã
                                             naţionalã*a)
   An      TOTAL    Contribuţia   Bugetul   Bugetul  Alte          Contribuţia
                      UE (FSE)    de stat    local  surse   Total    privatã
                                                   publice
  2007    3.226.073   2.742.162    435.520     48.391   0     483.911    0
  2008    4.502.918   3.827.480    607.894     67.544   0     675.438    0
  2009    6.536.159   5.555.735    882.381     98.042   0     980.424    0
  2010    6.666.881   5.666.849    900.029    100.003   0   1.000.032    0
  2011    4.778.533   4.061.753    645.102     71.678   0     716.780    0
  2012    3.936.775   3.346.259    531.465     59.052   0     590.516    0
  2013    3.633.081   3.088.119    490.466     54.496   0     544.962    0
  TOTAL  33.280.420  28.288.357  4.492.857    499.206   0   4.992.063    0
 Valoarea totalã a proiectelor (Lei)                                 240.000 -
                                                                    20.000.000
 Valoarea maximã a finanţãrii acordate                             Nu se aplicã
 Valoarea eligibilã a proiectului                                  Nu se aplicã
 Valoarea maximã a finanţãrii acordate din costul total eligibil       85%
 Contribuţia eligibilã minimã a beneficiarului                         15%
 Contribuţia comunitarã din finanţarea acordatã                       100%
 Contribuţia publicã de la Bugetul de Stat din finanţarea acordatã      0%
    Pentru celelalte categorii de beneficiari:
 Valoarea totalã a proiectelor(Lei)                                 240.000 -
                                                                   20.000.000
 Valoarea maximã a finanţãrii acordate                            Nu se aplicã
 Valoarea eligibilã a proiectului                                 Nu se aplicã
 Valoarea maximã a finanţãrii acordate din costul total eligibil     98%
 Contribuţia eligibilã minimã a beneficiarului                        2%
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
        Operaţiuni                Beneficiari          Grupuri ţintã              Tipuri de cerere
                                                                                    de propuneri
                                                                                     de proiecte
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 ● Dezvoltarea, testarea şi    - MAI                 [] Administraţia      - Cerere de proiecte cu
  implementarea unor           - Ministere            publicã centralã       depunere continuã (fãrã
  standarde de cost şi         - Agenţii              (inclusiv serviciile   termen limitã de depunere)
  calitate a serviciilor       - Instituţii publice   deconcentrate)       - Cerere de proiecte cu
  publice.                      din sectoarele        (instituţii publice    termen limitã de depunere
                                prioritare             şi/sau angajaţii    - Dezvoltare de proiecte
                               - Structuri asociative   acestora)
                                ale autoritãţilor    [] Administraţia
                                administraţiei         publicã localã
                                publice locale        (instituţii publice
                               - Asociaţii de         şi/sau angajaţii
                                dezvoltare             acestora).
                                intercomunitarã*9)
                               - Autoritãţi ale
                                administraţiei
                                publice locale**
                               - ONG-uri*
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Dezvoltarea de metode      - MAI                 [] Administraţia      - Dezvoltarea de proiecte
   de mãsurare a barierelor    - SGG-DPP               publicã centralã    - Cerere de proiecte cu
   administrative.             - Ministere            (inclusiv serviciile   depunere continuã (fãrã
                               - Instituţii publice   deconcentrate)         termen limitã de depunere)
                                din sectoarele        (instituţii publice  - Cerere de proiecte cu
                                prioritare             şi/sau angajaţii      termen limitã de depunere
                               - ONG-uri*              acestora)
                               - Universitãţi        [] Administraţia
                                                      publicã localã
                                                      (instituţii publice
                                                      şi/sau angajaţii
                                                      acestora)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Elaborarea de mecanisme/   - MAI                 [] Administraţia      - Cerere de proiecte cu
   instrumente/ proceduri      - MFP                   publicã centralã      depunere continuã (fãrã
   pentru îmbunãtãţirea        - ANAF                 (inclusiv serviciile   termen limitã de depunere)
   sistemului de colectare a   - Instituţii publice   deconcentrate)       - Cerere de proiecte cu
   taxelor, inclusiv crearea    din sectoarele        (instituţii publice   termen limitã de depunere
   unei interfeţe pentru        prioritare            şi/sau angajaţii     - Dezvoltare de proiecte
   bazele de date existente.   - Structuri asociative  acestora)
                                ale autoritãţilor    [] Administraţia
                                administraţiei        publicã localã
                                publice locale       (instituţii publice
                               - Autoritãţi ale      şi/sau angajaţii
                                administraţiei       acestora)
                                publice locale**
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Implementarea              - Ministere           [] Administraţia      - Cerere de proiecte cu
   iniţiativelor de reducere   - Instituţii publice    publicã centralã şi   depunere continuã (fãrã
   a duratei de livrare a       din sectoarele         localã (instituţi     termen limitã de depunere)
   serviciilor publice (de      prioritare             publice şi/sau       - Cerere de proiecte cu
   exemplu, ghişeul unic       - Autoritãţi ale        angajaţii acestora)    termen limitã de depunere
   pentru cetãţeni, şi în       administraţiei                              - Dezvoltare de proiecte
   formã electronicã,           publice locale**
   planificarea serviciilor    - Structuri asociative
   destinate cetãţenilor,       ale autoritãţilor
   managementul documentelor,   administraţiei
   folosirea regulii            publice locale
   aprobãrii tacite, etc.).    - Asociaţii de
                                dezvoltare inter-
                                comunitarã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Training în domeniul       - MAI                 [] Administraţia      - Dezvoltarea de proiecte
   evaluãrii performanţelor    - Ministere            publicã centralã     - Cerere de proiecte cu
   serviciilor publice.        - Agenţii              (inclusiv serviciile   depunere continuã (fãrã
                               - Instituţii publice   deconcentrate)         termen limitã de depunere)
                                 din sectoarele       (instituţii publice   - Cerere de proiecte cu
                                 prioritare            şi/sau angajaţii       termen limitã de depunere
                               - Structuri asociative  acestora)
                                ale autoritãţilor     [] Administraţia
                                administraţiei          publicã localã
                                publice locale         (instituţii publice
                               - Asociaţii de           şi/sau angajaţii
                                dezvoltare              acestora)
                                intercomunitarã
                               - Autoritãţi ale
                                administraţiei
                                publice locale**
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Analiza problemelor        - MAI                 [] Administraţia      - Dezvoltarea de proiecte
   specifice furnizãrii        - Ministere            publicã centralã     - Cerere de proiecte cu
   serviciilor publice în      - Agenţii              (inclusiv serviciile   depunere continuã (fãrã
   vederea simplificãrii şi    - Instituţii publice   deconcentrate)         termen limitã de depunere)
   reducerii barierelor         din sectoarele        (instituţii publice   - Cerere de proiecte cu
   administrative pentru         prioritare            şi/sau angajaţii       termen limitã de depunere
   cetãţeni.                   - Structuri asociative   acestora)
                               ale autoritãţilor     [] Administraţia
                                administraţiei         publicã localã
                                publice locale         (instituţii publice
                               - Asociaţii de          şi/sau angajaţii
                                dezvoltare             acestora)
                                intercomunitarã
                               - Autoritãţi ale
                                administraţiei
                                publice locale**
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Introducerea şi            - MAI                 [] Administraţia      - Cerere de proiecte cu
   menţinerea în funcţiune a   - Ministere            publicã centralã       depunere continuã (fãrã
   sistemelor de management,   - Agenţii              (inclusiv serviciile   termen limitã de depunere)
   inclusiv EMAS*10).          - Instituţii publice   deconcentrate)        - Cerere de proiecte cu
                                din sectoarele        (instituţii publice     termen limitã de depunere
                                prioritare             şi/sau angajaţii     - Dezvoltare de proiecte
                               - Autoritãţi ale        acestora)
                                administraţiei       [] Administraţia
                                publice locale**       publicã localã
                               - Structuri asociative  (instituţii publice
                                ale autoritãţilor      şi/sau angajaţii
                                administraţiei         acestora)
                                publice locale
                               - Asociaţii de
                                dezvoltare
                                intercomunitarã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Folosirea mecanismelor     - MAI                 [] Administraţia      - Dezvoltarea de proiecte
   electronice, de exemplu,    - Ministere             publicã centralã    - Cerere de proiecte cu
   portaluri internet şi       - Agenţii              (inclusiv serviciile   depunere continuã (fãrã
   baze de date.               - Instituţii publice    deconcentrate)        termen limitã de depunere)
                                din sectoarele         (instituţii publice - Cerere de proiecte cu
                                prioritare             şi/sau angajaţii      termen limitã de depunere
                               - Autoritãţi ale        acestora)
                                administraţiei       [] Administraţia
                                publice locale**       publicã localã
                               - Structuri asociative  (instituţii publice
                                ale autoritãţilor      şi/sau angajaţii
                                administraţiei         acestora)
                                publice locale
                               - Asociaţii de
                                dezvoltare
                                intercomunitarã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  ● Implementarea unor         - MAI                 [] Administraţia      - Dezvoltarea de proiecte
   documente cadru privind     - Ministere             publicã centralã şi - Cerere de proiecte cu
   furnizarea de servicii      - Agenţii               localã (instituţii    depunere continuã (fãrã
   publice (charters -         - Instituţii publice    publice şi/sau        termen limitã de depunere)
   documente care introduc      din sectoarele         angajaţii acestora)  - Cerere de proiecte cu
   un set de principii          prioritare                                    termen limitã de depunere
   generale privind            - Autoritãţi ale
   calitatea furnizãrii de      administraţiei
   servicii cãtre cetãţeni).    publice locale**
                               - Structuri asociative
                                ale autoritãţilor
                                administraţiei
                                publice locale
                               - Asociaţii de
                                dezvoltare
                                intercomunitarã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Indicatori de realizare   Valoare   An                         Ţinte cumulative orientative
   imediatã ("output")        de     de
                             bazã   bazã     2007   2008   2009   2010     2011   2012     2013     2014    2015
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Sectoare în care sunt
 elaborate standardele
 de cost şi calitate          0     2007      0      0      0      0        3      3        3        3      3
 (numãr)                                                                                                 sectoare
                                                                                                       prioritare
 Ghiduri de îmbunãtãţire
 a colectãrii veniturilor
 (numãr)                      0     2007      0      0      0      0        2      2       2         2      2
 Zile participant la
 instruire (numãr)            0     2007      0      0      0    1.500   3.900  5.500   7.200     9.000  10.500
 Analize de simplificare
 administrativã (numãr)       7     2006      7      7      7      15      95    135     180       220    250
 Indicatori de rezultat    Valoare   An
     ("result")              de      de
                            bazã    bazã     2007   2008   2009   2010     2011   2012     2013     2014    2015
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Sectoare în care s-au
 introdus standarde de        0     2007      0      0      0       0        3     3        3         3      3
 calitate şi cost (numãr)                                                                                sectoare
                                                                                                        prioritare
 Gradul de colectare a
 veniturilor proprii ale      84    2006     84      84     84     84       88    90        92       93     95
 administraţiei publice locale
         (%)
    Tema prioritarã
      Cod         Tema prioritarã
                  Întãrirea capacitãţii instituţionale la nivel naţional,
                  regional şi local
       81         Mecanisme pentru îmbunãtãţirea elaborãrii de politici
                  şi programe, a monitorizãrii şi evaluãrii la nivel naţional,
                  regional şi local, dezvoltarea capacitãţii de furnizare a
                  politicilor şi programelor
    Forma de finanţare
      Cod         Forma de finanţare
       01         Asistenţã nerambursabilã
    Dimensiunea teritorialã
      Cod         Tipul teritoriului
       00         Nu se aplicã
                                                                    - euro -
                                        Contribuţia publicã
                                            naţionalã*
   An      TOTAL    Contribuţia   Bugetul   Bugetul  Alte          Contribuţia
                      UE (FSE)    de stat    local  surse   Total    privatã
                                                   publice
  2007      806.517     604.888    201.629      0       0     201.629    0
  2008    1.125.729     844.297    281.432      0       0     281.432    0
  2009    1.634.040   1.225.530    408.510      0       0     408.510    0
  2010    1.666.720   1.250.040    416.680      0       0     416.680    0
  2011    1.194.633     895.975    298.658      0       0     298.658    0
  2012      984.193     738.145    246.048      0       0     246.048    0
  2013      908.269     681.202    227.067      0       0     227.067    0
  TOTAL   8.320.103   6.240.077  2.080.026      0       0   2.080.026    0
    Valoarea totalã a proiectelor (Lei)                            240.000 -
                                                                  20.000.000
    Valoarea maximã a finanţãrii acordate                         Nu se aplicã
    Valoarea eligibilã a proiectelor                              Nu se aplicã
    Valoarea maximã a finanţãrii acordate din costul total eligibil   75%
    Contribuţia eligibilã minimã a beneficiarului                     25%
    Contribuţia comunitarã la finanţarea acordatã                    100%
    Contribuţia publicã de la Bugetul de Stat la finanţarea acordatã   0%
 Indicatori de realizare   Valoare   An                         Ţinte cumulative orientative
   imediatã ("output")        de     de
                             bazã   bazã     2007   2008   2009   2010     2011   2012     2013     2014    2015
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Zile participant la
 instruire (numãr)            0     2006      0      0      250   300      350    400      450      550     700
 Reuniuni ale comitetelor
 şi grupurilor de lucru
 relevante (numãr)            0     2007      0      0       5     7        9      11       13       15     18
 Indicatori de rezultat    Valoare   An
     ("result")              de      de
                            bazã    bazã     2007   2008   2009   2010     2011   2012     2013     2014    2015
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Respectarea procentajului
 de contractare stabilit (%)   0    2007       0      0     28     44       70     80       85       90      100
       Cod        Tema prioritarã
   Asistenţã tehnicã
        85        Pregãtirea, implementarea, monitorizarea şi inspecţia
        86        Evaluare şi studii; informare şi comunicare
    Forma de finanţare
      Cod         Forma de finanţare
       01         Asistenţã nerambursabilã
    Dimensiunea teritorialã
      Cod         Tipul teritoriului
       00         Nu se aplicã
                                                                    - euro -
                                        Contribuţia publicã
                                             naţionalã*)
   An      TOTAL    Contribuţia   Bugetul   Bugetul  Alte          Contribuţia
                      UE (FSE)    de stat    local  surse    Total    privatã
                                                   publice
  2007      268.840     201.630     67.210       0      0      67.210    0
  2008      375.243     281.432     93.811       0      0      93.811    0
  2009      544.680     408.510    136.170       0      0     136.170    0
  2010      555.573     416.680    138.893       0      0     138.893    0
  2011      398.211     298.658     99.553       0      0      99.553    0
  2012      328.065     246.049     82.016       0      0      82.016    0
  2013      302.757     227.068     75.689       0      0      75.689    0
  TOTAL   2.773.369   2.080.027    693.342       0      0     693.342    0
    Valoarea totalã a proiectelor (Lei)                            4.000 -
                                                                   6.000.000
    Valoarea maximã a finanţãrii acordate                         Nu se aplicã
    Valoarea eligibilã a proiectelor                              Nu se aplicã
    Valoarea maximã a finanţãrii acordate din costul total eligibil   75%
    Contribuţia eligibilã minimã a beneficiarului                     25%
    Contribuţia comunitarã la finanţarea acordatã                    100%
    Contribuţia publicã de la Bugetul de Stat la finanţarea acordatã   0%
 Indicatori de realizare   Valoare   An                         Ţinte cumulative orientative
   imediatã ("output")        de     de
                             bazã   bazã     2007   2008   2009   2010     2011   2012     2013     2014    2015
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Evenimente de comunicare
 şi promovare (numãr)          0      -       0       0      1      6       17     19       21       23     30
 Indicatori de rezultat    Valoare   An
     ("result")              de      de
                            bazã    bazã     2007   2008   2009   2010     2011   2012     2013     2014    2015
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Potenţiali aplicanţi
 care au participat la
 evenimentele de comunicare
  (numãr)                      0    2007      0       0     40    250      380    430      470      500      500
       Cod           Tema prioritarã
    Asistenţã tehnicã
        86           Evaluare şi studii; informare şi comunicare
    Forma de finanţare
      Cod            Forma de finanţare
       01            Asistenţã nerambursabilã
    Dimensiunea teritorialã
       Cod           Tipul teritoriului
        00           Nu se aplicã
                                                                    - euro -
                                        Contribuţia publicã
                                             naţionalã
   An      TOTAL    Contribuţia   Bugetul   Bugetul  Alte          Contribuţia
                      UE (FSE)    de stat    local  surse   Total    privatã
                                                   publice
                                    TOTAL PO DCA
  2007   23.847.633  20.162.952  3.445.040    239.640   0   3.684.681    0
  2008   33.286.274  28.143.236  4.808.551    334.487   0   5.143.038    0
  2009   48.316.308  40.850.990  6.979.797    485.521   0   7.465.318    0
  2010   49.282.635  41.668.010  7.119.393    495.232   0   7.614.625    0
  2011   35.323.662  29.865.828  5.102.873    354.961   0   5.457.834    0
  2012   29.101.262  24.604.847  4.203.982    292.433   0   4.496.415    0
  2013   26.856.308  22.706.759  3.879.675    269.874   0   4.149.549    0
  TOTAL 246.014.081 208.002.622 35.539.312  2.472.148   0  38.011.459    0
    AXA PRIORITARÃ 1 - ÎMBUNÃTÃŢIRI DE STRUCTURÃ ŞI PROCES ALE
          MANAGEMENTULUI CICLULUI DE POLITICI PUBLICE
  2007   13.283.827  11.291.253  1.876.473    116.101   0   1.992.574    0
  2008   18.541.427  15.760.213  2.619.162    162.052   0   2.781.214    0
  2009   26.913.593  22.876.554  3.801.814    235.225   0   4.037.039    0
  2010   27.451.866  23.334.086  3.877.851    239.929   0   4.117.780    0
  2011   19.676.311  16.724.864  2.779.476    171.971   0   2.951.447    0
  2012   16.210.252  13.778.714  2.289.860    141.678   0   2.431.538    0
  2013   14.959.747  12.715.785  2.113.214    130.748   0   2.243.962    0
  TOTAL 137.037.022 116.481.469 19.357.850  1.197.704   0  20.555.553    0
    DMI 1.1 - Îmbunãtãţirea procesului de luare a deciziilor
                  la nivel politico-administrativ
  2007    3.985.147   3.387.375    573.861     23.911   0     597.772    0
  2008    5.562.427   4.728.063    800.989     33.375   0     834.364    0
  2009    8.074.078   6.862.966  1.162.667     48.444   0   1.211.112    0
  2010    8.235.560   7.000.226  1.185.921     49.413   0   1.235.334    0
  2011    5.902.893   5.017.459    850.017     35.417   0     885.434    0
  2012    4.863.075   4.133.614    700.283     29.178   0     729.461    0
  2013    4.487.925   3.814.736    646.261     26.928   0     673.189    0
 TOTAL   41.111.105  34.944.439  5.919.999    246.667   0   6.166.666    0
    DMI 1.2 - Creşterea responsabilizãrii administraţiei publice
  2007    2.656.766   2.258.251    371.416     27.099   0     398.515    0
  2008    3.708.286   3.152.043    518.418     37.825   0     556.243    0
  2009    5.382.719   4.575.311    752.504     54.904   0     807.408    0
  2010    5.490.373   4.666.817    767.554     56.002   0     823.556    0
  2011    3.935.262   3.344.973    550.150     40.140   0     590.289    0
  2012    3.242.051   2.755.743    453.239     33.069   0     486.308    0
  2013    2.991.948   2.543.156    418.274     30.518   0     448.792    0
  TOTAL  27.407.405  23.296.294  3.831.555    279.556   0   4.111.111    0
    DMI 1.3 - Îmbunãtãţirea eficacitãţii organizaţionale
  2007    6.641.914   5.645.627    931.196     65.091   0     996.287    0
  2008    9.270.714   7.880.107  1.299.754     90.853   0   1.390.607    0
  2009   13.456.796  11.438.277  1.886.643    131.877   0   2.018.519    0
  2010   13.725.933  11.667.043  1.924.376    134.514   0   2.058.890    0
  2011    9.838.155   8.362.432  1.379.309     96.414   0   1.475.723    0
  2012    8.105.126   6.889.357  1.136.339     79.430   0   1.215.769    0
  2013    7.479.874   6.357.893  1.048.678     73.303   0   1.121.981    0
  TOTAL  68.518.513  58.240.736  9.606.296    671.481   0  10.277.777    0
    AXA PRIORITARÃ 2 - ÎMBUNÃTÃŢIREA CALITÃŢII ŞI EFICIENŢEI
   FURNIZÃRII SERVICIILOR PUBLICE, CU ACCENTUL PUS PE PROCESUL
                      DE DESCENTRALIZARE
  2007    9.488.448   8.065.181  1.299.728    123.540   0   1.423.267    0
  2008   13.243.875  11.257.294  1.814.146    172.435   0   1.986.581    0
  2009   19.223.995  16.340.396  2.633.303    250.296   0   2.883.599    0
  2010   19.608.475  16.667.204  2.685.969    255.302   0   2.941.271    0
  2011   14.054.507  11.946.331  1.925.186    182.990   0   2.108.176    0
  2012   11.578.752   9.841.939  1.586.057    150.755   0   1.736.813    0
  2013   10.685.534   9.082.704  1.463.704    139.126   0   1.602.830    0
  TOTAL  97.883.587  83.201.049 13.408.094  1.274.444   0  14.682.538    0
    DMI 2.1 - Sprijin pentru procesul de descentralizare
                     sectorialã a serviciilor
  2007    6.262.375   5.323.019    864.208     75.149   0     939.356    0
  2008    8.740.958   7.429.814  1.206.252    104.891   0   1.311.144    0
  2009   12.687.836  10.784.661  1.750.921    152.254   0   1.903.175    0
  2010   12.941.594  11.000.355  1.785.940    155.299   0   1.941.239    0
  2011    9.275.974   7.884.578  1.280.084    111.312   0   1.391.396    0
  2012    7.641.976   6.495.680  1.054.593     91.704   0   1.146.296    0
  2013    7.052.453   5.994.585    973.239     84.629   0   1.057.868    0
  TOTAL  64.603.167  54.912.692  8.915.237    775.238   0   9.690.475    0
    DMI 2.2 - Îmbunãtãţirea calitãţii şi eficienţei furnizãrii
                         serviciilor publice
  2007    3.226.073   2.742.162    435.520     48.391   0     483.911    0
  2008    4.502.918   3.827.480    607.894     67.544   0     675.438    0
  2009    6.536.159   5.555.735    882.381     98.042   0     980.424    0
  2010    6.666.881   5.666.849    900.029    100.003   0   1.000.032    0
  2011    4.778.533   4.061.753    645.102     71.678   0     716.780    0
  2012    3.936.775   3.346.259    531.465     59.052   0     590.516    0
  2013    3.633.081   3.088.119    490.466     54.496   0     544.962    0
  TOTAL  33.280.420  28.288.357  4.492.857    499.206   0   4.992.063    0
    AXA PRIORITARÃ 3 - ASISTENŢÃ TEHNICÃ
  2007    1.075.357     806.518    268.839        0     0     268.839    0
  2008    1.500.972   1.125.729    375.243        0     0     375.243    0
  2009    2.178.720   1.634.040    544.680        0     0     544.680    0
  2010    2.222.293   1.666.720    555.573        0     0     555.573    0
  2011    1.592.844   1.194.633    398.211        0     0     398.211    0
  2012    1.312.259     984.194    328.065        0     0     328.065    0
  2013    1.211.027     908.270    302.757        0     0     302.757    0
  TOTAL  11.093.472   8.320.104  2.773.368        0     0   2.773.368    0
    DMI 3.1 Sprijin pentru implementarea, managementul general, evaluarea
    PO DCA şi pentru pregãtirea urmãtorului exerciţiu de programare
  2007      806.517     604.888    201.629        0     0     201.629    0
  2008    1.125.729     844.297    281.432        0     0     281.432    0
  2009    1.634.040   1.225.530    408.510        0     0     408.510    0
  2010    1.666.720   1.250.040    416.680        0     0     416.680    0
  2011    1.194.633     895.975    298.658        0     0     298.658    0
  2012      984.193     738.145    246.048        0     0     246.048    0
  2013      908.269     681.202    227.067        0     0     227.067    0
  TOTAL   8.320.103   6.240.077  2.080.026        0     0   2.080.026    0
    DMI 3.2 Sprijin pentru activitãţile de comunicare şi promovare ale PO DCA
  2007      268.840     201.630     67.210        0     0      67.210    0
  2008      375.243     281.432     93.811        0     0      93.811    0
  2009      544.680     408.510    136.170        0     0     136.170    0
  2010      555.573     416.680    138.893        0     0     138.893    0
  2011      398.211     298.658     99.553        0     0      99.553    0
  2012      328.065     246.049     82.016        0     0      82.016    0
  2013      302.757     227.068     75.689        0     0      75.689    0
  TOTAL   2.773.369   2.080.027    693.342        0     0     693.342    0