Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 265 din 25 noiembrie 2011  privind aplicarea normelor de evidenta, pastrare, port, manipulare si completare a consumurilor  si pierderilor de armament, munitii, aparatura electronooptica si mijloace specifice  de ordine publica pe timpul indeplinirii misiunilor si operatiilor in afara teritoriului statului roman    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 265 din 25 noiembrie 2011 privind aplicarea normelor de evidenta, pastrare, port, manipulare si completare a consumurilor si pierderilor de armament, munitii, aparatura electronooptica si mijloace specifice de ordine publica pe timpul indeplinirii misiunilor si operatiilor in afara teritoriului statului roman

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 7 din 4 ianuarie 2012

    Având în vedere prevederile art. 3 alin. (1) lit. c) pct. 8 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 15/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale Legii nr. 121/2011 privind participarea forţelor armate la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român,
    în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 15/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul administraţiei şi internelor emite urmãtorul ordin:

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Asigurarea cu armament, muniţii, aparaturã electronoopticã şi mijloace specifice de ordine publicã a personalului şi formaţiunilor Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare M.A.I., care participã la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român se realizeazã în conformitate cu:
    a) specificul misiunii/operaţiei în afara teritoriului statului român;
    b) profilul fiecãrei funcţii şi corespunzãtor nevoilor de protecţie a personalului;
    c) solicitãrile organizatorului misiunii/operaţiei;
    d) politica instituţiei/organismului internaţional cu privire la securitatea personalului care participã la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român;
    e) regulile de angajare/Standardele operaţionale de securitate ale misiunii/Procedurile standard de operare;
    f) prevederile normelor şi tabelelor de înzestrare pentru fiecare misiune şi operaţie desfãşuratã în afara teritoriului statului român.
    ART. 2
    Asigurarea cu armament, muniţii, aparaturã electronoopticã şi mijloace specifice de ordine publicã la nivelul misiunii şi operaţiei în afara teritoriului statului român cuprinde dotarea, evidenţa, pãstrarea, portul, manipularea şi completarea consumurilor şi pierderilor în teatrele de operaţii.
    ART. 3
    (1) Personalul M.A.I. participã la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român în cadrul unei formaţiuni, unui contingent sau unei structuri constituite, precum şi la misiuni individuale în afara teritoriului statului român.
    (2) Personalul M.A.I. participant la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român este instruit premergãtor deplasãrii în teatrele de operaţii şi începerii turului de serviciu, prin grija structurilor MAI care asigurã efectivele pentru misiunea/operaţia în afara teritoriului statului român, precum şi dupã sosirea acestuia în teatrele de operaţii, înainte de începerea executãrii propriu-zise a misiunilor, prin grija comenzii misiunii/echipei de management al operaţiunii, cu privire la legislaţia specificã privind cunoaşterea modului de purtare, pãstrare, funcţionare şi mânuire a armamentului, precum şi cu privire la condiţiile legale în care se poate face uz de armã, pe aria de desfãşurare a misiunii/operaţiei în afara teritoriului statului român.

    CAP. II
    Reguli privind pãstrarea, portul, manipularea şi evidenţa armamentului, muniţiei, aparaturii electronooptice şi mijloacelor de ordine publicã folosite în misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român

    Secţiunea 1
    Reguli privind pãstrarea armamentului şi muniţiei
    ART. 4
    (1) Armamentul se pãstreazã în încãperi special destinate acestui scop puse la dispoziţia formaţiunii române, care asigurã condiţiile tehnice de securitate şi sunt dotate cu dulapuri-rastel, fişete sau lãzi din metal încuiate şi sigilate.
    (2) Amenajãrile sunt puse la dispoziţie de structurile cu care se colaboreazã sau în subordinea cãrora se desfãşoarã activitatea în teatrul de operaţii, în conformitate cu procedurile interne ale misiunii/operaţiei.
    (3) Pentru personalul care desfãşoarã misiuni individuale, în cazul în care nu existã posibilitatea asigurãrii condiţiilor menţionate la alin. (1), armamentul se pãstreazã, în urma unui raport de informare adresat şefului formaţiunii M.A.I. care executã misiunea/operaţia în afara teritoriului statului român, astfel:
    a) în camere de armament şi/sau de muniţii utilizate şi de alt personal internaţional participant la misiune, special destinate acestui scop, asigurate de organizatorul internaţional al misiunii;
    b) în locuri special amenajate, aflate în apropierea locului de reşedinţã sau de desfãşurare a activitãţilor personalului M.A.I., stabilite conform acordului ori convenţiei încheiate de statul român pentru participarea la misiunea/operaţia în afara teritoriului statului român;
    c) la reşedinţã/locul de cazare, în casete metalice special amenajate, asigurate cu cheie sau cu cifru, astfel încât sã nu permitã accesul persoanelor neautorizate.
    (4) Asigurarea cu casetele prevãzute la alin. (3) lit. c) se efectueazã de cãtre structura M.A.I. care asigurã suportul logistic al misiunii/operaţiei în afara teritoriului statului român sau, dupã caz, prin grija structurilor care asigurã suportul logistic la nivelul misiunii/operaţiei.
    ART. 5
    (1) Locurile de pãstrare a armamentului şi muniţiei necesare îndeplinirii misiunii/operaţiei în afara teritoriului statului român, precum şi armurierii/gestionarii formaţiunilor sau personalul desemnat pentru gestionarea materialelor se consemneazã în dispoziţia/ordinul de zi pe unitate.
    (2) În situaţia în care locurile de pãstrare nu sunt stabilite, şeful formaţiunii M.A.I. care executã misiunea/operaţia în afara teritoriului statului român are obligaţia de a solicita conducerii/organizatorului internaţional al misiunii locuri de pãstrare pentru armament şi muniţie, în funcţie de particularitãţile misiunii şi de reglementãrile interne ale acesteia.
    (3) Acolo unde nu este prevãzut un post de armurier/gestionar, şeful formaţiunii M.A.I. care executã misiunea/operaţia în afara teritoriului statului român desemneazã o persoanã din rândul personalului participant la misiune, care îndeplineşte atribuţiile privind gestionarea armamentului şi muniţiilor necesare îndeplinirii misiunii.
    (4) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), pentru misiunile individuale, regulile de pãstrare a armamentului şi muniţiei aferente se pot stabili şi prin Procedurile standard de operare specifice fiecãrei misiuni înainte de începutul turului de serviciu, al misiunii sau ori de câte ori este necesar.
    ART. 6
    (1) Muniţia se pãstreazã în lãzi metalice prevãzute cu încuietori, în încãperi separate de cele pentru pãstrarea armamentului.
    (2) Acolo unde nu se pot asigura încãperi separate, muniţia se poate pãstra în aceeaşi camerã cu armamentul, dar separat de acesta, în lãzi metalice prevãzute cu încuietori.
    ART. 7
    (1) Rezerva/Stocul de muniţie se pãstreazã în încãperi special destinate şi amenajate în acest scop şi, pe cât posibil, în ambalajul original sigilat al producãtorului.
    (2) În situaţia în care nu existã spaţii corespunzãtoare, muniţia stoc de luptã pentru armamentul individual sau cea aflatã la bordul navelor se pãstreazã în camere de armament şi muniţii de serviciu/magazii de armament şi muniţie ale formaţiunilor/navelor.
    ART. 8
    Pentru asigurarea operativitãţii în executarea misiunilor, muniţia de serviciu se poate pãstra şi în încãrcãtoare/benzi, în lãzi special destinate, încuiate şi sigilate.
    ART. 9
    Autospecialele echipate cu armament şi muniţii se pãstreazã, de regulã, separat de celelalte categorii de autovehicule, în spaţii/boxe/garaje prevãzute cu uşi metalice şi gratii la ferestre, având încuietori sigure şi echipate cu sisteme de alarmare/instalaţii video conectate la camera personalului de serviciu sau la formaţiunile de pazã/similare.
    ART. 10
    În situaţia în care armamentul şi muniţia se gãsesc la bordul mijloacelor navale participante la misiuni internaţionale, pãstrarea acestora se face astfel:
    a) armamentul individual, cel de semnalizare şi muniţia de rãzboi se pãstreazã, dupã caz, în magazia de armament şi muniţii, prevãzutã cu sistem de semnalizare acusticã la efracţie, sau în cabina de comandã, închise în dulapuri-rastel din metal, prevãzute cu douã deschideri separate, una pentru armament şi alta pentru muniţie, ori în cutii metalice separate, încuiate şi sigilate;
    b) muniţia se pãstreazã, de regulã, în cutii din tablã zincatã, în lãzi de lemn sigilate şi balotate sau în ambalajul original sigilat al producãtorului;
    c) muniţia de semnalizare se pãstreazã în cabina de comandã, într-o cutie din metal, încuiatã şi sigilatã, la distanţã de orice sursã de cãldurã;
    d) când ambarcaţiunea este acostatã la cheu şi echipajul nu se aflã la bord, în locurile stabilite prin protocoale sau acorduri existente la nivel internaţional sau de organizaţia sub egida cãreia se desfãşoarã misiunea/operaţia, în funcţie de particularitãţile misiunii, reglementãrile interne ale acesteia şi legislaţia statului riveran.

    Secţiunea a 2-a
    Reguli de evidenţã a armamentului, muniţiei, aparaturii electronooptice şi a mijloacelor specifice de ordine publicã
    ART. 11
    Evidenţa tehnico-operativã a armamentului, muniţiei, aparaturii electronooptice şi a mijloacelor specifice de ordine publicã se organizeazã şi se conduce potrivit legislaţiei române şi normelor specifice aprobate în cadrul M.A.I.
    ART. 12
    (1) În cazul formaţiunilor constituite, distribuirea/retragerea armamentului şi muniţiilor se face pe bazã de tichet înlocuitor, semnãturã în registrul special destinat sau documente justificative întocmite conform instrucţiunilor privind evidenţa bunurilor materiale în unitãţile M.A.I., dispoziţiilor tehnice ale structurilor de specialitate şi regulamentului de ordine interioarã.
    (2) În cazul formaţiunilor constituite, în procesul-verbal de predare-primire a serviciului de zi, personalul de serviciu/similar consemneazã situaţia cantitativã a armamentului şi muniţiei, inclusiv a cantitãţilor existente asupra personalului aflat în serviciu.
    (3) În cazul personalului care executã misiuni individuale, distribuirea/retragerea armamentului şi muniţiilor se face în conformitate cu prevederile procedurilor interne ale misiunii stabilite de organizatorul internaţional al misiunii.
    ART. 13
    (1) Distribuirea/Retragerea armamentului şi muniţiilor destinate pazei şi apãrãrii sediilor/bazelor, navelor/ambarcaţiunilor şi formaţiunilor de intervenţie se face de cãtre armurierul/gestionarul formaţiunii/personalul desemnat conform prevederilor art. 14 alin. (1).
    (2) Cantitatea necesarã de armament şi muniţie pentru paza sediului în care îşi desfãşoarã activitatea formaţiunea M.A.I., precum şi pentru executarea misiunilor ordonate se stabileşte prin dispoziţie/ordin de zi pe unitate, la începutul fiecãrui tur de serviciu, odatã cu actualizarea documentelor.
    ART. 14
    (1) Pe timpul desfãşurãrii misiunii/operaţiei în afara teritoriului statului român, personalul M.A.I. care pãrãseşte teatrul de operaţii predã bunurile materiale pe care le are în primire, pe bazã de proces-verbal de predare-primire, armurierului/gestionarului formaţiunii sau, în cazul teatrelor de operaţii unde aceastã activitate nu este posibilã, personalului desemnat din cadrul misiunii/operaţiei, din imediata apropiere a locaţiei, în conformitate cu procedurile interne ale misiunii.
    (2) În situaţia în care pãrãsirea teatrului de operaţii se face înainte de expirarea mandatului, şeful formaţiunii M.A.I. care executã misiunea/operaţia în afara teritoriului statului român poate redistribui bunurile materiale prevãzute la alin. (1) altui personal desemnat; datele de identificare ale personalului cãruia i-au fost predate bunurile se comunicã în scris formaţiunilor prevãzute la art. 19.
    ART. 15
    (1) La terminarea turului de serviciu aferent misiunii individuale, personalul M.A.I. predã bunurile materiale pe care le are în primire armurierului/gestionarului formaţiunii/personalului care asigurã rotaţia, pe bazã de proces-verbal de predare-primire, întocmit în 3 exemplare şi avizat de şeful de contingent/grup.
    (2) Un exemplar al procesului-verbal prevãzut la alin. (1) se transmite unitãţii de provenienţã a poliţistului/militarului, care i-a distribuit armamentul şi muniţia aferentã.

    Secţiunea a 3-a
    Portul şi manipularea armamentului şi muniţiei
    ART. 16
    Portul armamentului şi muniţiei de cãtre personalul M.A.I. participant la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român este permis numai în interes de serviciu sau pentru autoapãrare, cu respectarea legislaţiei specifice din teatrul de operaţii şi în conformitate cu regulile de angajare/Standardele operaţionale de securitate ale misiunii/Procedurile standard de operare stabilite de organizatorul internaţional al misiunii.
    ART. 17
    (1) Şeful formaţiunii M.A.I. care executã misiunea/operaţia în afara teritoriului statului român, prin dispoziţie/ordin de zi pe unitate/jurnal de bord, stabileşte nominal personalul care poate pãstra asupra lui, temporar sau permanent, armamentul şi muniţia, în funcţie de specificul misiunilor şi de atribuţiile pe care le are de îndeplinit, precum şi pentru autoapãrare.
    (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), pentru misiunile individuale, regulile aferente se pot stabili şi prin Procedurile standard de operare specifice fiecãrei misiuni.
    ART. 18
    (1) Armamentul se poartã, de regulã, la vedere, cu excepţia misiunilor care prin caracterul şi modul de acţiune impun ca acesta sã nu fie vizibil.
    (2) Pistolul se poartã, de regulã, în toc, însã, în funcţie de specificul misiunii, şeful formaţiunii care executã misiunea/operaţia în afara teritoriului statului român poate stabili alt mod de purtare a armamentului.
    (3) Încãrcãtoarele cu cartuşe se pãstreazã astfel: unul introdus în pistol, iar celãlalt în locaşul prevãzut în tocul de purtare sau în tocul portîncãrcãtor.
    (4) Încãrcarea/Descãrcarea armamentului se face în locuri special destinate şi amenajate, însã, în funcţie de specificul misiunii, aceastã activitate se poate face la locul şi în timpul misiunii individuale.

    CAP. III
    Reguli privind modul de realizare a completãrii consumurilor şi pierderilor în teatrul de operaţii şi stabilirea rãspunderii materiale

    ART. 19
    (1) Responsabilitatea asigurãrii dotãrii cu armament, muniţii, aparaturã electronoopticã şi mijloace specifice de ordine publicã se realizeazã de cãtre structura M.A.I. care asigurã efectivele pentru misiunea/operaţia în afara teritoriului statului român.
    (2) Pentru misiunile individuale, dotarea cu armament şi/sau alte materiale de resort se realizeazã de cãtre unitatea desemnatã de conducerea M.A.I.
    ART. 20
    (1) Cantitatea, tipul de armament şi de muniţie aferentã pentru perioada desfãşurãrii turului de serviciu, muniţia pentru pregãtire/antrenamentele efectuate în teatrele de operaţii şi rezerva/stocul de muniţie sunt stabilite de unitatea care susţine logistic misiunea/operaţia în afara teritoriului statului român, în conformitate cu cerinţele misiunii/operaţiei.
    (2) Pentru muniţia de rãzboi şi muniţia cu efect iritant-lacrimogen se asigurã în ţarã o rezervã de 50% din necesar.
    (3) Când stocurile ajung la 75% din necesar, şeful formaţiunii care participã la misiunea/operaţia în afara teritoriului statului român solicitã, în ţarã, reîntregirea acestuia.
    ART. 21
    (1) Transportul armamentului, muniţiei, aparaturii electronooptice şi al mijloacelor specifice de ordine publicã este efectuat, de regulã, de structura de provenienţã a personalului participant la misiunea/operaţia în afara teritoriului statului român, sub coordonarea Direcţiei generale afaceri europene şi relaţii internaţionale din M.A.I., denumitã în continuare D.G.A.E.R.I.
    (2) Transportul şi asigurarea protecţiei acestuia se realizeazã conform reglementãrilor interne ale M.A.I., cu respectarea acordurilor internaţionale bilaterale şi/sau, dupã caz, a legislaţiei naţionale a ţãrilor tranzitate.
    (3) Transportul în/din teatrul de operaţii se poate realiza cu mijloace M.A.I. sau cu mijloace stabilite prin colaborare/contractare de servicii cu alte structuri ale sistemului de apãrare, ordine publicã şi securitate naţionalã ori cu operatori economici interni sau externi.
    ART. 22
    (1) Mentenanţa armamentului, muniţiilor, aparaturii electronooptice şi mijloacelor specifice de ordine publicã se organizeazã şi se realizeazã potrivit legislaţiei naţionale şi normelor specifice aprobate în cadrul M.A.I.
    (2) În cazul apariţiei unor defecţiuni la bunurile materiale utilizate în misiunile/operaţiile în afara teritoriului statului român, şeful formaţiunii M.A.I. care executã misiunea/operaţia va comunica în timp util formaţiunilor prevãzute la art. 19 cererile de reparare sau de înlocuire a bunurilor defecte.
    ART. 23
    (1) Pierderea, sustragerea sau degradarea armamentului, muniţiei, aparaturii electronooptice şi a mijloacelor specifice de ordine publicã se raporteazã imediat şefului formaţiunii M.A.I. care executã misiunea/operaţia în afara teritoriului statului român, care va informa atât D.G.A.E.R.I., cât şi factorii competenţi din cadrul misiunii, conform reglementãrilor interne ale misiunii.
    (2) D.G.A.E.R.I. va informa imediat conducerea M.A.I. despre producerea unuia dintre evenimentele prevãzute la alin. (1), precum şi Direcţia arme, explozivi şi substanţe periculoase din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, în cazurile de pierdere ori sustragere a armamentului şi/sau muniţiei, în vederea implementãrii modificãrilor în Registrul naţional al armelor.
    (3) În vederea stabilirii rãspunderii materiale, documentele necesare efectuãrii cercetãrii administrative şi scãderii din evidenţã/gestiune a bunurilor materiale respective vor fi transmise, prin grija şefului formaţiunii M.A.I. care executã misiunea/operaţia în afara teritoriului statului român, ordonatorului de credite care asigurã logistic misiunea/operaţia.
    (4) Rãspunderea materialã a personalului aflat în misiuni/operaţii în afara teritoriului statului român se stabileşte în conformitate cu legislaţia românã.
    ART. 24
    Comisia de cercetare administrativã, constituitã la nivelul unitãţii care a înregistrat paguba, administreazã probele şi rezultatele comunicate de structurile specializate/ofiţerul specializat cu investigaţiile interne ale misiunii, în vederea stabilirii rãspunderii materiale şi/sau disciplinare.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale

    ART. 25
    Unitãţile M.A.I. care asigurã logistic personalul sau formaţiunile participante la misiunile/operaţiile în afara teritoriului statului român pot emite, conform competenţelor, ordine/dispoziţii/norme/proceduri/tabele de înzestrare, în baza şi pentru punerea în aplicare a prezentului ordin.
    ART. 26
    Atribuţiile şefului formaţiunii M.A.I. care executã misiunea/operaţia în afara teritoriului statului român şi ale armurierului/gestionarului formaţiunii sau ale persoanei desemnate referitoare la regimul armamentului şi muniţiei sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 27
    Prevederile prezentului ordin nu se aplicã în situaţia în care regulile referitoare la pãstrare, port, manipulare şi completare a consumurilor de armament, muniţii, aparaturã electronoopticã şi mijloace specifice de ordine publicã produse pe timpul îndeplinirii misiunilor şi operaţiilor în afara teritoriului statului român sunt stabilite prin Proceduri standard de operare specifice fiecãrei misiuni.
    ART. 28
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                   p. Ministrul administraţiei şi internelor,
                                  Mihai Caprã,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 25 noiembrie 2011.
    Nr. 265.


    ANEXĂ
                                  ATRIBUŢIILE
         şefului formaţiunii Ministerului Administraţiei şi Internelor
                    care executã misiunea/operaţia în afara
   teritoriului statului român şi ale armurierului/gestionarului formaţiunii
   sau ale persoanei desemnate referitoare la regimul armamentului şi muniţiei

    ART. 1
    Atribuţiile şefului formaţiunii Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare M.A.I., care executã misiunea/operaţia în afara teritoriului statului român sunt urmãtoarele:
    a) asigurã coordonarea activitãţilor privind evidenţa/gestionarea armamentului, muniţiei, aparaturii electronooptice şi a mijloacelor de ordine publicã;
    b) desemneazã personalul care îndeplineşte atribuţiile armurierului, în situaţia în care nu este reglementat altfel;
    c) asigurã fluxul informaţional cãtre autoritãţile naţionale competente, în domeniul gestionãrii acestor echipamente;
    d) asigurã instruirea noilor membri ai contingentului/echipajului cu privire la prevederile regulamentelor/procedurilor misiunii în ceea ce priveşte portul, depozitarea şi manipularea armamentului, muniţiilor şi echipamentului de protecţie şi intervenţie;
    e) verificã periodic modul de gestionare a armamentului, muniţiilor şi echipamentului de protecţie şi intervenţie asigurat, precum şi termenul de valabilitate a acestora, luând mãsurile legale ce se impun;
    f) organizeazã şi conduce activitatea de raportare a oricãror evenimente asociate gestionãrii, depozitãrii şi manipulãrii armamentului, muniţiilor şi echipamentelor de protecţie şi intervenţie;
    g) asigurã fluxul informaţional pe aceastã problematicã cu factorii competenţi din cadrul misiunii;
    h) solicitã aprobarea efectuãrii şedinţelor de tragere şi coordoneazã desfãşurarea efectivã a acestora;
    i) realizeazã cooperarea interinstituţionalã cu ceilalţi participanţi aflaţi în teatrul de operaţii care au atribuţii în domeniul gestionãrii armamentului, muniţiilor şi echipamentelor de protecţie şi intervenţie;
    j) solicitã reîntregirea stocurilor de muniţie de rãzboi şi muniţie iritant-lacrimogenã, atunci când acestea au ajuns la 75% din necesar.
    ART. 2
    Atribuţiile armurierului/gestionarului formaţiunii sau ale persoanei desemnate din cadrul formaţiunii constituite sunt urmãtoarele:
    a) ţine evidenţa tehnico-operativã a armamentului, muniţiei, aparaturii electronooptice şi a mijloacelor specifice de ordine publicã necesare îndeplinirii misiunilor;
    b) întocmeşte documentele privind evidenţa, pãstrarea şi manipularea armamentului, muniţiei, aparaturii electronooptice şi a mijloacelor specifice de ordine publicã, precum şi consumul de materiale;
    c) verificã periodic existentul şi starea tehnicã a bunurilor materiale asigurate contingentului/structurii participante sau la solicitarea şefului de contingent/comandantului;
    d) informeazã şeful formaţiunii M.A.I. care executã misiunea/operaţia în afara teritoriului statului român asupra situaţiilor prevãzute la art. 20 alin. (3) şi art. 23 alin. (1) din ordin, sesizate din oficiu sau aduse la cunoştinţa sa sub orice formã;
    e) asigurã pregãtirea şi desfãşurarea şedinţelor de tragere, în condiţii de maximã securitate şi în concordanţã cu regulamentele/procedurile misiunii;
    f) îndeplineşte şi alte sarcini stabilite de şeful formaţiunii care executã misiunea/operaţiunea în afara teritoriului statului român pe linia evidenţei, pãstrãrii, depozitãrii şi manipulãrii armamentului, mijloacelor tehnice şi materialelor necesare.

                                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016