Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 261 din 30 martie 2010  privind aprobarea organigramei si a Regulamentului de organizare si functionare ale Institutului National de Sanatate Publica Bucuresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 261 din 30 martie 2010 privind aprobarea organigramei si a Regulamentului de organizare si functionare ale Institutului National de Sanatate Publica Bucuresti

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 228 din 12 aprilie 2010

Vãzând Referatul de aprobare al Direcţiei planificarea sistemului sanitar şi politici salariale nr. CSA. 3.137/2010,
având în vedere prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.414/2009 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Sãnãtate Publicã,
în temeiul prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii,

ministrul sãnãtãţii emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã organigrama Institutului Naţional de Sãnãtate Publicã Bucureşti, prevãzutã în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Sãnãtate Publicã Bucureşti, prevãzut în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 3
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã orice alte dispoziţii contrare.
ART. 4
Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi Institutul Naţional de Sãnãtate Publicã Bucureşti vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
ART. 5
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Ministrul sãnãtãţii,
Cseke Attila


Bucureşti, 30 martie 2010.
Nr. 261.


ANEXA 1

ORGANIGRAMA
Institutului Naţional de Sãnãtate Publicã

-------------
NOTĂ(CETCE)
Organigrama Institutului Naţional de Sãnãtate Publicã, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 228 din 12 aprilie 2010, la pagina 3, (a se vedea imaginea asociatã).


ANEXA 2

REGULAMENTUL
de organizare şi funcţionare al Institutului Naţional de Sãnãtate Publicã

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Institutul Naţional de Sãnãtate Publicã, denumit în continuare Institutul, este instituţie publicã cu personalitate juridicã, înfiinţatã prin <>Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional şi <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.414/2009 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Sãnãtate Publicã, în subordinea Ministerului Sãnãtãţii.
(2) Institutul are sediul în municipiul Bucureşti, str. Dr. Leonte nr. 1-3, sectorul 5.
ART. 2
(1) Institutul desfãşoarã asistenţã de sãnãtate publicã, coordonând tehnic şi metodologic activitatea de specialitate în domeniul fundamentãrii, elaborãrii şi implementãrii strategiilor privitoare la prevenirea îmbolnãvirilor, controlul bolilor transmisibile şi netransmisibile şi a politicilor de sãnãtate publicã din domeniile specifice, la nivel naţional şi regional.
(2) Obiectivele principale ale activitãţii Institutului sunt:
a) prevenirea, supravegherea şi controlul bolilor transmisibile şi netransmisibile;
b) monitorizarea sãnãtãţii în relaţie cu mediul;
c) evaluarea sãnãtãţii ocupaţionale în relaţie cu mediul de muncã;
d) monitorizarea stãrii de sãnãtate;
e) promovarea sãnãtãţii şi educaţia pentru sãnãtate;
f) elaborarea reglementãrilor în domeniul sãnãtãţii publice;
g) asigurarea managementului sãnãtãţii publice;
h) dezvoltarea serviciilor de sãnãtate publicã specifice.
ART. 3
În vederea realizãrii obiectivelor menţionate la art. 2, Institutul exercitã urmãtoarele atribuţii generale:
a) asigurã îndrumarea tehnicã şi metodologicã a reţelei naţionale de sãnãtate publicã, în specialitãţile medicale de epidemiologie, igienã şi sãnãtate publicã;
b) participã la elaborarea strategiilor şi politicilor din domeniul de competenţã;
c) elaboreazã proiecte de acte normative, norme, metodologii şi instrucţiuni privind domeniile specifice din cadrul sãnãtãţii publice;
d) efectueazã expertize, oferã asistenţã tehnicã şi realizeazã servicii de sãnãtate publicã, la solicitarea unor persoane fizice sau juridice;
e) supravegheazã starea de sãnãtate a populaţiei, bolile transmisibile şi netransmisibile, pentru identificarea problemelor de sãnãtate comunitarã;
f) asigurã sistemul de supraveghere epidemiologicã, precum şi de alertã precoce şi rãspuns rapid şi participã la schimbul de informaţii în cadrul reţelei europene de supraveghere epidemiologicã în domeniul bolilor transmisibile;
g) participã la efectuarea de investigaţii epidemiologice de teren, din propria iniţiativã, la solicitarea Ministerului Sãnãtãţii sau a direcţiilor de sãnãtate publicã;
h) elaboreazã metodologia, instrumentele şi indicatorii de monitorizare şi evaluare a serviciilor şi programelor de sãnãtate publicã, de promovare a sãnãtãţii şi de educaţie pentru sãnãtate;
i) participã la procesul de învãţãmânt medical de specializare şi perfecţionare în domeniile specifice ale Institutului; organizeazã cursuri acreditate de educaţie medicalã continuã şi perfecţionare profesionalã în domeniul specific;
j) desfãşoarã activitãţi de cercetare-dezvoltare în domeniul sãnãtãţii publice şi al managementului sãnãtãţii publice în cadrul programelor naţionale de sãnãtate;
k) colecteazã, analizeazã şi disemineazã date statistice privind sãnãtatea publicã;
l) asigurã existenţa unui sistem informaţional şi informatic integrat pentru managementul reţelei naţionale de sãnãtate publicã;
m) asigurã funcţia de punct focal pentru Regulamentul sanitar internaţional şi organizeazã serviciul de permanenţã 24/7 cu personal din structurile cu atribuţii;
n) asigurã activitatea economico-financiarã, administrativã şi juridicã a Institutului şi a centrelor naţionale şi regionale de sãnãtate publicã.
ART. 4
(1) Institutul asigurã implementarea şi monitorizarea programelor naţionale de sãnãtate pentru care este desemnat - singur sau în colaborare - coordonator naţional, desfãşurând activitãţile prevãzute în cadrul acestora.
(2) Institutul centralizeazã şi analizeazã indicatorii fizici, de eficienţã şi de rezultat ai programelor de sãnãtate publicã la nivel regional şi naţional şi le transmite Ministerului Sãnãtãţii.
(3) Institutul participã la realizarea şi derularea sistemului informaţional din domeniul asistenţei de sãnãtate publicã din cadrul programelor naţionale de sãnãtate prin: elaborarea structurii bazelor de date, a metodologiei culegerii şi transmiterii datelor, validarea datelor, analiza şi interpretarea informaţiilor, elaborarea rapoartelor şi a sintezelor naţionale privind starea de sãnãtate a populaţiei în relaţie cu principalii determinanţi.
(4) La solicitarea Ministerului Sãnãtãţii, Institutul prezintã rapoarte preliminare sau de etapã. Rezumatele sintezelor sunt publice, se afişeazã pe website-ul propriu şi sunt comunicate, dupã caz, organismelor competente.
ART. 5
În vederea realizãrii obiectivelor, Institutul colaboreazã cu Ministerul Sãnãtãţii şi direcţiile de sãnãtate publicã, Academia de Ştiinţe Medicale Bucureşti, Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sãnãtãţii Bucureşti, Institutul Naţional de CercetareDezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie "Cantacuzino" Bucureşti, Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, instituţiile de învãţãmânt superior medicale, organismele profesionale, cu celelalte autoritãţi şi instituţii de nivel central sau local, asociaţii profesionale, alte organisme naţionale şi internaţionale reprezentate prin reţelele specifice ale Comunitãţii Europene şi Organizaţia Mondialã a Sãnãtãţii.
ART. 6
(1) La nivel teritorial, activitatea Institutului se realizeazã prin 3 centre naţionale şi 6 centre regionale de sãnãtate publicã.
(2) Centrele naţionale, care asigurã coordonarea profesionalã specificã pe plan naţional a Institutului, sunt:
a) Centrul Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile (CNSCBT);
b) Centrul Naţional de Monitorizare a Riscurilor din Mediul Comunitar (CNMRMC);
c) Centrul Naţional de Evaluare şi Promovare a Stãrii de Sãnãtate (CNEPSS).
(3) Centrele regionale de sãnãtate publicã, care asigurã coordonarea şi execuţia profesionalã la nivel regional a Institutului, sunt:
a) Centrul Regional de Sãnãtate Publicã Bucureşti (CRSPB), cu sediul în str. Dr. Leonte nr. 1-3, Bucureşti;
b) Centrul Regional de Sãnãtate Publicã Cluj (CRSPC), cu sediul în str. Louis Pasteur nr. 6, Cluj-Napoca;
c) Centrul Regional de Sãnãtate Publicã Iaşi (CRSPI), cu sediul în str. Victor Babeş nr. 14, Iaşi;
d) Centrul Regional de Sãnãtate Publicã Timişoara (CRSPT), cu sediul în bd. Dr. Victor Babeş nr. 16-18, Timişoara;
e) Centrul Regional de Sãnãtate Publicã Târgu Mureş (CRSPM), cu sediul în str. Gh. Marinescu nr. 40, Târgu Mureş;
f) Centrul Regional de Sãnãtate Publicã Sibiu (CRSPS), cu sediul în Str. Luptei nr. 21, Sibiu.
(4) Centrele naţionale şi centrele regionale de sãnãtate publicã sunt organizate în structura Institutului, fãrã personalitate juridicã.

CAP. II
Conducerea şi structura organizatoricã

ART. 7
Structura organizatoricã a Institutului se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
ART. 8
(1) În cadrul Institutului funcţioneazã un consiliu de coordonare care are rolul de a aproba principalele direcţii de acţiune în domeniile de strategie, organizare şi funcţionare a Institutului.
(2) Conducerea executivã a Institutului este asiguratã de un director general şi de un director general adjunct economic.
ART. 9
(1) Conducerea executivã a centrelor naţionale este asiguratã de câte un director.
(2) Conducerea executivã a centrelor regionale de sãnãtate publicã este asiguratã de câte un director coordonator.

SECŢIUNEA 1
Consiliul de coordonare (CdC)

ART. 10
(1) Consiliul de coordonare este format din 11 membri, inclusiv preşedintele.
(2) Preşedintele şi ceilalţi membri ai Consiliului de coordonare sunt numiţi din rândul propriilor angajaţi din structurile Institutului, prin ordin al ministrului sãnãtãţii, şi nu sunt remuneraţi.
(3) Consiliul de coordonare se întruneşte, în şedinţã ordinarã, cel puţin o datã la 3 luni, precum şi ori de câte ori este nevoie, în şedinţe extraordinare, la cererea preşedintelui sau a unei treimi din numãrul membrilor sãi. Cheltuielile de deplasare, dupã caz, de cazare ale membrilor Consiliului de coordonare şi invitaţilor sãi sunt suportate din bugetul Institutului, dupã caz, ale instituţiilor/organismelor profesionale care acceptã delegarea.
(4) Şedinţele Consiliului de coordonare se desfãşoarã numai în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor sãi, fiind conduse de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de cãtre un alt membru al consiliului, delegat în scris de cãtre preşedinte.
(5) Hotãrârile Consiliului de coordonare se iau cu majoritatea simplã.
(6) La şedinţele Consiliului de coordonare pot fi invitaţi, cu drept de opinie, dar fãrã drept de vot, şefii unor structuri din cadrul Institutului când se analizeazã structura respectivã sau necesitatea o impune.
(7) Pentru luarea unor decizii complexe, Consiliul de coordonare poate atrage în activitatea de analizã membrii Comisiilor de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii sau ale societãţilor profesionale cu reprezentare naţionalã, consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate.
ART. 11
(1) Atribuţiile Consiliului de coordonare:
a) avizeazã proiectele de regulament de organizare şi funcţionare şi structura organizatoricã ale Institutului şi le înainteazã spre aprobare Ministerului Sãnãtãţii;
b) avizeazã proiectul de buget de venituri şi cheltuieli al Institutului propus de directorul general şi directorul general adjunct economic;
c) analizeazã realizarea indicatorilor din programele naţionale de sãnãtate care se desfãşoarã în Institut şi structurile de specialitate din judeţe şi municipiul Bucureşti şi propune mãsuri pentru îmbunãtãţirea activitãţii;
d) aprobã lista investiţiilor Institutului propusã de directorul general şi o propune Ministrului Sãnãtãţii spre aprobare;
e) aprobã strategia de dezvoltare pe termen mediu şi lung, precum şi proiectele şi programele de cercetare-dezvoltare ce urmeazã a fi desfãşurate în cadrul Institutului;
f) analizeazã periodic derularea exerciţiului bugetar şi eficienţa cheltuielilor Institutului, stabilind mãsuri pentru continuarea activitãţii în condiţii de echilibrare a bugetului, pe baza propunerilor directorului general adjunct economic;
g) analizeazã, aprobã sau, dupã caz, propune spre aprobare, potrivit dispoziţiilor legale, investiţiile care urmeazã a fi realizate de Institut;
h) analizeazã şi avizeazã proiectul bilanţului contabil anual care se depune la Ministerul Sãnãtãţii în vederea aprobãrii;
i) aprobã atribuţiile structurilor din cadrul Institutului şi elaboreazã propuneri Ministerului Sãnãtãţii pentru organizarea şi funcţionarea structurilor de specialitate din reţeaua naţionalã de epidemiologie, igienã şi sãnãtate publicã;
j) aprobã închirierea de spaţii şi de alte bunuri aflate în administrarea Institutului, cu avizul Ministerului Sãnãtãţii;
k) aprobã scoaterea din funcţiune şi valorificarea, în condiţiile legii, a bunurilor din patrimoniul Institutului;
l) analizeazã şi avizeazã propunerile de declasare şi casare a bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar din cadrul Institutului;
m) înainteazã Ministerului Sãnãtãţii propuneri privind actualizarea cuantumurilor tarifelor percepute pentru prestaţiile efectuate de Institut (determinãri, examene, analize şi altele), pe bazã de contract, la solicitarea persoanelor fizice sau juridice, conform prevederilor legale în vigoare;
n) analizeazã oportunitatea şi posibilitatea încheierii contractelor de cercetare şi a contractãrii de fonduri externe;
o) aprobã participarea Institutului ca partener în cadrul unor proiecte internaţionale, în cooperare cu instituţii sau organisme din alte ţãri sau reţele profesionale internaţionale, în special din Uniunea Europeanã;
p) elaboreazã şi supune spre aprobare directorului general metodologia internã a Institutului referitoare la numirea în funcţiile de directori de centre naţionale şi directori de centre regionale, precum şi componenţa comisiei de evaluare;
q) mediazã litigiile profesionale, financiare şi de organizare a activitãţilor din Institut;
r) participã la evaluarea activitãţii structurilor şi persoanelor din conducerea Institutului şi elaboreazã propuneri pentru deciziile directorului general, dupã caz, ale ministrului sãnãtãţii.
(2) Consiliul de coordonare exercitã orice alte atribuţii care îi revin din prevederile legale, precum şi din dispoziţiile Ministerului Sãnãtãţii.

SECŢIUNEA a 2-a
Directorul general (DG)

ART. 12
Directorul general este ordonator de credite şi asigurã conducerea executivã a Institutului.
ART. 13
Directorul general este numit prin ordin al ministrului sãnãtãţii, în condiţiile legii.
ART. 14
În exercitarea atribuţiilor sale, directorul general emite decizii.
ART. 15
Directorul general poate delega o parte din atribuţiile sale, pe perioada în care absenteazã motivat, unui director din cadrul Institutului care are expertiza necesarã realizãrii acestora.
ART. 16
În subordinea nemijlocitã a directorului general se aflã, în condiţiile legii:
a) centrele naţionale;
b) centrele regionale de sãnãtate publicã;
c) Biroul RSI (Regulamentul sanitar internaţional) şi informare toxicologicã;
d) Biroul acreditare/calitate;
e) Secretariat biocide;
f) Biroul RUNOS;
g) Biroul juridic;
h) Compartimentul audit intern;
i) Biroul achiziţii publice;
j) Secretariat/Comunicare.
ART. 17
Directorul general adjunct economic, directorii centrelor naţionale şi directorii coordonatori ai centrelor regionale de sãnãtate publicã se subordoneazã nemijlocit directorului general al Institutului, îndeplinind atribuţiile specifice funcţiilor, pe cele înscrise în fişa postului, precum şi pe cele stabilite de cãtre directorul general.
ART. 18
Atribuţiile directorului general:
a) reprezintã Institutul în raporturile cu celelalte autoritãţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate, precum şi în justiţie;
b) încheie acte juridice în numele şi pe seama Institutului, cu consultarea Consiliului de coordonare, dupã caz, aprobatã sau dispusã de Ministerul Sãnãtãţii;
c) rãspunde, împreunã cu directorul general adjunct economic, pentru modul de administrare a întregului patrimoniu, pentru integritatea acestuia, precum şi pentru modul de utilizare a mijloacelor financiare ale Institutului, potrivit legii;
d) angajeazã şi utilizeazã fondurile în condiţiile creditelor bugetare aprobate, pe baza bunei gestiuni financiare;
e) numeşte, prin decizie, directorii centrelor naţionale şi directorii coordonatori ai centrelor regionale de sãnãtate publicã, cu avizul Consiliului de coordonare; la data numirii acestora, orice alt act anterior de numire este revocat de drept;
f) aprobã regulamentul intern al Institutului;
g) asigurã negocierea contractului colectiv de muncã, în condiţiile legii;
h) aprobã fişele de post pentru toţi angajaţii Institutului, stabilind atribuţiile, competenţele şi relaţiile la nivelul centrelor, secţiilor, compartimentelor, birourilor şi serviciilor;
i) propune spre avizare Consiliului de coordonare proiectul de regulament de organizare şi funcţionare;
j) selecteazã, angajeazã, promoveazã, premiazã, sancţioneazã şi elibereazã din funcţie personalul Institutului, cu respectarea dispoziţiilor legale;
k) aprobã comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante, conform prevederilor legale;
l) respectã atribuţiile prevãzute de legislaţia finanţelor publice pentru ordonatorii de credite;
m) stabileşte şi dispune aplicarea de mãsuri în vederea asigurãrii securitãţii angajaţilor Institutului în timpul desfãşurãrii activitãţilor specifice;
n) stabileşte şi urmãreşte realizarea atribuţiilor de serviciu ale personalului angajat; la nivelul centrelor naţionale şi regionale, secţiilor, compartimentelor, serviciilor şi birourilor din Institut;
o) asigurã şi aprobã încadrarea salarialã conform prevederilor legale şi volumul, eficienţa şi utilitatea activitãţii prestate şi evaluate;
p) aprobã rapoartele periodice ale structurilor din cadrul Institutului;
q) emite dispoziţii obligatorii pentru directorii centrelor naţionale şi directorii coordonatori ai centrelor regionale şi le deleagã competenţe profesionale şi administrative;
r) aprobã metodologiile şi procedurile Institutului;
s) aprobã propunerile pentru premierea personalului;
t) alte atribuţii date în competenţa sa de actele normative în vigoare.

SECŢIUNEA a 3-a
Directorul general adjunct economic (DGAE)

ART. 19
Directorul general adjunct economic asigurã conducerea activitãţii economice a Institutului.
ART. 20
Directorul general adjunct economic este numit prin ordin al ministrului sãnãtãţii, în condiţiile legii.
ART. 21
În subordinea nemijlocitã a directorului general adjunct economic se aflã:
a) Biroul buget-finanţe;
b) Biroul contabilitate;
c) Serviciul administrativ, tehnic şi mentenanţã.
ART. 22
Atribuţiile directorului general adjunct economic:
a) asigurã şi rãspunde de buna organizare şi desfãşurare a activitãţii financiare a Institutului, în conformitate cu dispoziţiile legale;
b) organizeazã contabilitatea în cadrul unitãţii, în conformitate cu dispoziţiile legale, şi rãspunde de efectuarea corectã şi la timp a înregistrãrilor contabile;
c) asigurã întocmirea la timp şi în conformitate cu dispoziţiile legale a balanţelor de verificare şi a bilanţurilor anuale şi trimestriale;
d) propune defalcarea pe trimestre a indicatorilor financiari aprobaţi în bugetul de venituri şi cheltuieli;
e) asigurã executarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Institutului, urmãrind realizarea indicatorilor financiari aprobaţi şi respectarea disciplinei contractuale şi financiare;
f) angajeazã unitatea prin semnãturã, alãturi de directorul general, în toate operaţiunile patrimoniale, având obligaţia, în condiţiile legii, de a refuza pe acelea care contravin dispoziţiilor legale;
g) evalueazã, prin bilanţul contabil, eficienţa indicatorilor specifici;
h) asigurã îndeplinirea, în conformitate cu dispoziţiile legale, a obligaţiilor Institutului cãtre bugetul de stat, al asigurãrilor sociale de stat, trezorerie şi terţi;
i) asigurã plata integralã şi la timp a drepturilor bãneşti cuvenite personalului încadrat al Institutului;
j) asigurã întocmirea, circuitul şi pãstrarea documentelor justificative care stau la baza înregistrãrilor contabile;
k) organizeazã evidenţa tuturor creanţelor şi obligaţiilor cu caracter patrimonial care revin Institutului din contracte, protocoale, programe şi alte acte similare, urmãrind realizarea la timp a acestora;
l) ia mãsuri pentru prevenirea pagubelor şi urmãreşte recuperarea lor;
m) asigurã aplicarea dispoziţiilor legale privitoare la gestionarea valorilor materiale şi ia mãsuri pentru ţinerea la zi şi corectã a evidenţelor gestionãrii;
n) rãspunde de îndeplinirea atribuţiilor ce revin Biroului buget-finanţe şi Biroului contabilitate cu privire la exercitarea controlului financiar preventiv şi al asigurãrii integritãţii patrimoniului, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
o) îndeplineşte formele de scoatere din evidenţã a bunurilor de orice fel, în cazurile şi condiţiile prevãzute de dispoziţiile legale;
p) prin Serviciul administrativ, tehnic şi mentenanţã întocmeşte şi prezintã studii privind optimizarea mãsurilor de bunã gospodãrire a resurselor materiale şi bãneşti, de prevenire a formãrii de stocuri peste necesar, în scopul administrãrii cu eficienţã maximã a patrimoniului unitãţii şi a sumelor încasate în baza contractelor de furnizare şi servicii;
q) organizeazã şi ia mãsuri de realizare a perfecţionãrii profesionale a cadrelor financiar-contabile din subordine;
r) participã la întocmirea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli împreunã cu biroul buget-finanţe;
s) organizeazã la termenele stabilite şi cu respectarea dispoziţiilor legale inventarierea mijloacelor materiale din Institut, urmãrind definitivarea, potrivit legii, a rezultatelor inventarierii;
t) asigurã şi rãspunde de confruntarea evidenţelor analitice cu cele sintetice;
u) rãspunde de întocmirea la timp şi în conformitate cu dispoziţiile legale a dãrilor de seamã contabile;
v) asigurã mãsurile de pãstrare, manipulare şi folosire a formularelor cu regim special;
w) participã efectiv la efectuarea operaţiunii de casare;
x) asigurã şi rãspunde de pãstrarea arhivei contabile curente, a notelor contabile, a statelor de platã a salariilor, a ajutoarelor de boalã etc.;
y) acţioneazã pentru îndeplinirea prevederilor bugetului anual de venituri şi cheltuieli al Institutului, iniţiind programe şi mãsuri eficiente pentru o bunã gestiune, în condiţiile reglementãrilor legale în vigoare;
z) deleagã responsabilitãţi financiar-contabile şi administrativ-tehnice structurilor regionale de sãnãtate publicã, conform legii;
) prezintã Consiliului de coordonare, spre analizã şi avizare, situaţia economico-financiarã a Institutului.

SECŢIUNEA a 4-a
Centrul Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile (CNSCBT)

ART. 23
Conducerea executivã a CNSCBT este asiguratã de un director.
ART. 24
În subordinea nemijlocitã a directorului CNSCBT se aflã:
a) Compartimentul supraveghere şi control boli cu prevenire prin vaccinare şi PNI (Program Naţional de Imunizare);
b) Compartimentul supraveghere boli transmise prin apã, aliment şi zoonoze;
c) Compartimentul supraveghere infecţii transmise prin sânge, IN, ITS, HIV, TB şi alte boli prioritare;
d) Compartimentul statisticã şi informaticã, management programe boli transmisibile.
ART. 25
CNSCBT asigurã coordonarea profesionalã specificã a Institutului, a reţelei naţionale de supraveghere epidemiologicã şi controlul bolilor transmisibile, exercitând urmãtoarele atribuţii generale:
a) asigurã funcţia de coordonare tehnicã profesionalã a structurilor de specialitate de la nivelul CRSP şi asigurã suportul tehnic profesional structurilor de specialitate din DSPJ;
b) coordoneazã metodologic, pe baza programelor naţionale specifice, reţeaua naţionalã de supraveghere şi control al bolilor transmisibile;
c) asigurã gestionarea de informaţii în cadrul sistemului de raportare a bolilor transmisibile şi asigurã transmiterea acestora cãtre Centrul European de Control al Bolilor (ECDC);
d) verificã informaţii legate de evenimente naţionale şi internaţionale din domeniul bolilor transmisibile;
e) propune obiectivele şi activitãţile programelor din domeniul supravegherii epidemiologice a bolilor transmisibile;
f) colaboreazã cu organizaţii naţionale şi internaţionale în probleme de supraveghere a bolilor transmisibile asigurând funcţia de structurã competentã pentru Centrul European de Control al Bolilor (ECDC) pentru domeniile de supraveghere, evaluare de risc, detectare de ameninţãri şi training;
g) elaboreazã şi deruleazã programe de perfecţionare profesionalã în domeniul supravegherii bolilor transmisibile;
h) asigurã secretariatul Comitetului Naţional de Vaccinologie şi asigurã şi coordonarea tehnicã a Programului Naţional de Imunizãri;
i) elaboreazã ghiduri metodologice în domeniile de competenţã;
j) desfãşoarã activitãţi de cercetare-dezvoltare prin contractarea de proiecte de cercetare în domeniul bolilor transmisibile;
k) participã, alãturi de Biroul RSI şi informare toxicologicã, la elaborarea şi implementarea planurilor de acţiune pentru situaţii de urgenţã, în domeniul de competenţã;
l) colaboreazã cu laboratoarele de referinţã din Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie "Cantacuzino" pentru diagnosticul de laborator al bolilor transmisibile, precum şi pentru derularea în comun de studii epidemiologice în domeniul bolilor transmisibile;
m) evalueazã tendinţele bolilor transmisibile, la nivel naţional, şi recomandã Ministerului Sãnãtãţii mãsuri de control ale acestora;
n) coordoneazã activitãţile de control al focarelor de boalã transmisibilã şi al epidemiilor, în situaţii epidemiologice de interes naţional şi internaţional;
o) asigurã transmiterea informaţiilor rezultate din analiza datelor colectate de la nivelul judeţelor cãtre Ministerul Sãnãtãţii, precum şi cãtre furnizorii acestor date;
p) asigurã coordonarea metodologicã a sistemului de alertã precoce şi rãspuns rapid în domeniul bolilor transmisibile în colaborare cu secţiile de epidemiologie din CRSP şi serviciile de epidemiologie din DSP judeţene şi a municipiului Bucureşti;
q) elaboreazã şi implementeazã metodologii noi de supraveghere a bolilor transmisibile;
r) organizeazã instruiri pentru personalul din direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti în domeniul supravegherii bolilor transmisibile şi al alertei precoce;
s) propune şi realizeazã studii de seroprevalenţã, împreunã cu secţiile de epidemiologie din centrele regionale de sãnãtate publicã;
t) evalueazã realizãrile la acoperirea vaccinalã pentru toate vaccinurile şi grupele de vârstã prevãzute în calendarul naţional de vaccinare;
u) participã la elaborarea de acte normative şi alte reglementãri legale din domeniul de activitate;
v) întocmeşte şi transmite raportul anual solicitat de Organizaţia Mondialã a Sãnãtãţii privind vaccinãrile şi bolile transmisibile;
w) gestioneazã registrul electronic naţional de boli transmisibile;
x) verificã şi valideazã datele transmise de direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti şi centrele de sãnãtate publicã regionale;
y) transmite datele privind bolile transmisibile în formatul solicitat de Centrul European de Control al Bolilor în cadrul programului TESSy (The Epidemiological Surveillance System).
ART. 26
Atribuţiile directorului CNSCBT:
a) conduce şi organizeazã activitatea CNSCBT;
b) supervizeazã şi evalueazã activitatea personalului CNSCBT;
c) decide referitor la activitatea desfãşuratã de personal;
d) informeazã directorul general al Institutului cu privire la activitatea desfãşuratã;
e) asigurã colaborarea cu alte structuri din cadrul Institutului, inclusiv cu secţiile de epidemiologie din CRSP, precum şi cu Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Microbiologie şi Imunologie "Cantacuzino", în domeniul specific;
f) asigurã relaţiile interinstituţionale (reţele internaţionale de specialitate, proiecte de cercetare);
g) reprezintã CNSCBT la nivel naţional şi internaţional şi/sau deleagã reprezentanţi din cadrul CNSCBT şi CRSP;
h) coordoneazã şi îndrumã activitatea centrelor regionale de sãnãtate publicã în domeniile de responsabilitate, dupã caz, şi a direcţiilor de sãnãtate publicã;
i) notificã evenimentele raportate şi asigurã sprijinul metodologic şi profesional pentru centrele regionale de sãnãtate publicã şi direcţiile de sãnãtate publicã;
j) participã la elaborarea de norme/reglementãri în domeniul de responsabilitate;
k) participã la lucrãri de analizã şi sintezã solicitate de cãtre Ministerul Sãnãtãţii;
l) se deplaseazã în teritoriu în situaţii de urgenţã sau la solicitarea direcţiilor de sãnãtate publicã pentru a acorda sprijin metodologic acestora;
m) coordoneazã colective de lucru pentru intervenţie operativã în teren;
n) participã la conferinţe, congrese, cu lucrãri de specialitate;
o) rãspunde la solicitãrile conducerii Institutului, în domeniul specific;
p) rãspunde de îndeplinirea la termen a lucrãrilor şi sarcinilor încredinţate, de calitatea lucrãrilor, acţiunilor şi prestaţiilor efectuate;
q) îndeplineşte alte sarcini profesionale în domeniul de specialitate primite de la directorul general.

SECŢIUNEA a 5-a
Centrul Naţional de Monitorizare a Riscurilor din Mediul Comunitar (CNMRMC)

ART. 27
Conducerea executivã a CNMRMC este asiguratã de un director.
ART. 28
În subordinea nemijlocitã a directorului CNMRMC se aflã:
a) Compartimentul igiena mediului şi apã potabilã;
b) Compartimentul igiena alimentaţiei şi nutriţiei;
c) Compartimentul sãnãtate ocupaţionalã şi mediul de muncã;
d) Compartimentul igiena radiaţiilor naturale şi profesionale;
e) Compartimentul informaticã şi management programe sãnãtate în relaţie cu mediul.
ART. 29
CNMRMC asigurã coordonarea profesionalã specificã pe plan naţional, exercitând urmãtoarele atribuţii generale:
a) coordoneazã tehnic şi metodologic elaborarea, implementarea, monitorizarea şi evaluarea programelor de sãnãtate;
b) identificã prioritãţile de monitorizare a sãnãtãţii în relaţie cu mediul;
c) coordoneazã şi participã la elaborarea metodologiilor de monitorizare şi supraveghere a sãnãtãţii în relaţie cu mediul;
d) participã la elaborarea strategiilor privitoare la prevenirea îmbolnãvirilor, supravegherea şi controlul bolilor asociate determinanţilor din mediu;
e) coordoneazã programul de studii şi cercetãri pentru evaluarea sãnãtãţii în relaţie cu mediul;
f) realizeazã Raportul anual privind starea de sãnãtate a populaţiei în relaţie cu factorii de mediu;
g) identificã prioritãţile de monitorizare a sãnãtãţii în relaţie cu mediul;
h) coordoneazã şi participã la elaborarea metodologiilor de monitorizare şi supraveghere a sãnãtãţii în relaţie cu mediul;
i) participã la elaborarea strategiilor privitoare la prevenirea îmbolnãvirilor, supravegherea şi controlul bolilor asociate determinanţilor din mediu;
j) coordoneazã programul de studii şi cercetãri pentru evaluarea sãnãtãţii în relaţie cu mediul;
k) elaboreazã şi actualizeazã indicatorii sãnãtãţii în relaţie cu mediul;
l) analizeazã şi disemineazã rezultatele şi cunoştinţele referitoare la determinanţii sãnãtãţii în relaţie cu mediul şi propune recomandãri pentru intervenţii specifice;
m) efectueazã, oferã asistenţã tehnicã şi realizeazã servicii de sãnãtate publicã la solicitarea unor persoane fizice sau juridice;
n) participã la elaborarea de proiecte de acte normative;
o) coordoneazã participarea la programe internaţionale şi stabileşte parteneriate cu instituţii cu preocupãri similare din alte ţãri în vederea efectuãrii de studii şi cercetãri comparative şi a schimbului de experienţã şi informaţii;
p) propune şi, dupã caz, asigurã reprezentarea domeniului de activitate în relaţie cu partenerii instituţionali naţionali şi internaţionali;
q) efectueazã şi avizeazã, în colaborare cu secţiile de specialitate din structura CRSP, studiile şi referatele de impact asupra sãnãtãţii în relaţie cu mediul;
r) evalueazã furnizorii de instruire în domeniul cunoştinţelor fundamentale de igienã;
s) participã la sistemul de rãspuns rapid pentru domeniile chimic şi radiologic;
t) realizeazã baza de date privind bolile profesionale la nivel naţional;
u) furnizeazã datele privind sãnãtatea în relaţie cu mediul conform indicatorilor ENHIS;
v) coordoneazã activitatea laboratoarelor de toxicologie industrialã şi realizeazã registrul laboratoarelor abilitate;
w) coordoneazã tehnic şi metodologic elaborarea, implementarea, monitorizarea şi evaluarea programelor de sãnãtate specifice.
ART. 30
Atribuţiile directorului CNMRMC:
a) conduce şi organizeazã activitatea CNMRMC;
b) supervizeazã şi evalueazã activitatea personalului CNMRMC şi a secţiilor de specialitate din structura CRSP;
c) ia decizii referitoare la activitatea desfãşuratã de personal;
d) informeazã directorul general al Institutului cu privire la activitatea desfãşuratã;
e) asigurã colaborarea cu alte structuri din cadrul Institutului, inclusiv centrele regionale de sãnãtate publicã, precum şi cu Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Microbiologie şi Imunologie "Cantacuzino", în domeniul specific;
f) reprezintã Institutul în relaţiile interinstituţionale (reţele internaţionale de specialitate, proiecte de cercetare), din domeniul de competenţã, cu aprobarea directorului general;
g) reprezintã CNMRMC la nivel naţional şi internaţional şi/sau deleagã reprezentanţi din cadrul CNMRMC şi CRSP;
h) coordoneazã şi îndrumã activitatea centrelor regionale de sãnãtate publicã în domeniile de responsabilitate, dupã caz, şi a direcţiilor de sãnãtate publicã;
i) ia notã de evenimentele raportate şi asigurã sprijinul metodologic şi profesional pentru centrele regionale de sãnãtate publicã şi direcţiile de sãnãtate publicã;
j) participã la elaborarea de norme/reglementãri în domeniul de responsabilitate;
k) participã la lucrãri de analizã şi sintezã solicitate de cãtre Ministerul Sãnãtãţii;
l) se deplaseazã în teritoriu în situaţii de urgenţã sau la solicitarea direcţiilor de sãnãtate publicã pentru a acorda sprijin metodologic acestora;
m) coordoneazã colective de lucru pentru intervenţie operativã în teren;
n) participã la conferinţe, congrese, cu lucrãri de specialitate;
o) rãspunde la solicitãrile conducerii Institutului, în domeniul specific;
p) rãspunde de îndeplinirea la termen a lucrãrilor şi sarcinilor încredinţate, de calitatea lucrãrilor, acţiunilor şi prestaţiilor efectuate;
q) îndeplineşte alte sarcini profesionale în domeniul de specialitate primite de la directorul general.

SECŢIUNEA a 6-a
Centrul Naţional de Evaluare şi Promovare a Stãrii de Sãnãtate (CNEPSS)

ART. 31
Conducerea executivã a CNEPSS este asiguratã de un director.
ART. 32
În subordinea nemijlocitã a directorului CNEPSS se aflã:
a) Compartimentul evaluarea sãnãtãţii şi BNT prioritare;
b) Compartimentul sãnãtatea copiilor, tinerilor şi colectivitãţilor de învãţãmânt;
c) Compartimentul promovarea sãnãtãţii şi educaţie pentru sãnãtate;
d) Compartimentul informaticã şi management programe sãnãtate şi promovarea sãnãtãţii.
ART. 33
CNEPSS asigurã coordonarea profesionalã specificã pe plan naţional a Institutului, exercitând urmãtoarele atribuţii generale:
a) coordoneazã tehnic şi metodologic elaborarea, implementarea, monitorizarea şi evaluarea programelor de sãnãtate din domeniul specific;
b) identificã prioritãţile de monitorizare a sãnãtãţii populaţiei şi grupurilor specifice în conformitate cu indicatorii stãrii de sãnãtate în vigoare din România şi solicitate de Comisia Europeanã;
c) participã la elaborarea metodologiilor de monitorizare şi supraveghere şi evaluare a sãnãtãţii în relaţie cu mediul;
d) participã la studii şi cercetãri pentru evaluarea sãnãtãţii în relaţie cu mediu;
e) realizeazã Raportul anual privind starea de sãnãtate a populaţiei în relaţie cu principalii determinanţi;
f) coordoneazã metodologic la nivel naţional monitorizarea dezvoltãrii fizice şi a supravegherii stãrii de sãnãtate a copiilor şi tinerilor din colectivitãţi şi a condiţiilor igienico-sanitare din unitãţile de ocrotire, educare şi instruire pentru copii şi tineri pentru identificarea riscurilor pentru sãnãtatea copiilor;
g) elaboreazã normele de referinţã naţionale privind nivelul de dezvoltare fizicã a copiilor şi tinerilor, utilizate pentru depistarea tulburãrilor de creştere;
h) organizeazã, gestioneazã baza de date şi elaboreazã Raportul anual privind sãnãtatea copiilor şi tinerilor;
i) actualizeazã şi implementeazã indicatorii sãnãtãţii publice;
j) analizeazã şi disemineazã rezultatele şi cunoştinţele referitoare la determinanţii sãnãtãţii şi propune recomandãri pentru intervenţii specifice;
k) efectueazã expertize, oferã asistenţã tehnicã şi realizeazã servicii de sãnãtate publicã la solicitarea unor persoane fizice sau juridice;
l) participã la elaborarea de proiecte de acte normative;
m) oferã programe de educaţie continuã;
n) propune şi realizeazã anchete şi studii specifice în vederea îndeplinirii misiunii de supraveghere şi evaluare a stãrii de sãnãtate a populaţiei;
o) participã la programe internaţionale şi stabileşte parteneriate cu instituţii cu preocupãri similare din alte ţãri în vederea efectuãrii de studii şi cercetãri comparative şi a schimbului de experienţã şi informaţii;
p) propune şi, dupã caz, asigurã reprezentarea domeniului de activitate în relaţie cu partenerii instituţionali naţionali şi internaţionali;
q) asigurã diseminarea cunoştinţelor ştiinţifice bazate pe dovezi prin elaborarea şi publicarea de materiale informative şi educaţionale;
r) pune în aplicare reglementãrile specifice prevãzute în alte acte normative aplicabile domeniului;
s) implementeazã campanii de informare, educare, comunicare cu privire la teme din domeniul de competenţã, cu avizul Ministerului Sãnãtãţii;
t) elaboreazã ghiduri metodologice în domeniile de competenţã.
ART. 34
Atribuţiile directorului CNEPSS:
a) conduce şi organizeazã activitatea CNEPSS;
b) supervizeazã şi evalueazã activitatea personalului CNEPSS;
c) ia decizii referitoare la activitatea desfãşuratã de personal;
d) informeazã directorul general al Institutului cu privire la activitatea desfãşuratã;
e) asigurã colaborarea cu alte structuri din cadrul Institutului, inclusiv centrele regionale de sãnãtate publicã, precum şi cu Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Microbiologie şi Imunologie "Cantacuzino", în domeniul specific;
f) asigurã relaţiile interinstituţionale (reţele internaţionale de specialitate, proiecte de cercetare);
g) reprezintã Institutul la nivel naţional şi internaţional şi/sau deleagã reprezentanţi din cadrul CNEPSS, cu acordul directorului general;
h) coordoneazã şi îndrumã activitatea centrelor regionale de sãnãtate publicã în domeniile de responsabilitate, dupã caz, şi a direcţiilor de sãnãtate publicã;
i) ia notã de evenimentele raportate şi asigurã sprijinul metodologic şi profesional pentru centrele regionale de sãnãtate publicã şi direcţiile de sãnãtate publicã;
j) participã la elaborarea de norme/reglementãri în domeniul de responsabilitate;
k) participã la lucrãri de analizã şi sintezã solicitate de cãtre Ministerul Sãnãtãţii;
l) se deplaseazã în teritoriu în situaţii de urgenţã sau la solicitarea direcţiilor de sãnãtate publicã pentru a acorda sprijin metodologic acestora;
m) coordoneazã colective de lucru pentru intervenţie operativã în teren;
n) participã la conferinţe, congrese, cu lucrãri de specialitate;
o) rãspunde la solicitãrile conducerii Institutului, în domeniul specific;
p) rãspunde de îndeplinirea la termen a lucrãrilor şi sarcinilor încredinţate, de calitatea lucrãrilor, acţiunilor şi prestaţiilor efectuate;
q) îndeplineşte alte sarcini profesionale în domeniul de specialitate primite de la directorul general.

SECŢIUNEA a 7-a
Centrele regionale de sãnãtate publicã (CRSP)

ART. 35
CRSP-urile asigurã realizarea, pe structurile de specialitate aprobate conform organigramei, a atribuţiilor Institutului la nivel regional-teritorial.
ART. 36
Conducerea executivã a CRSP-urilor este asiguratã de un director coordonator.
ART. 37
În cadrul CRSP funcţioneazã:
a) Secţia de epidemiologie a bolilor transmisibile, Secţia de sãnãtate în relaţie cu mediul şi Secţia de evaluare şi promovare a sãnãtãţii la CRSP Bucureşti, Cluj, Iaşi şi Timişoara, respectiv Secţia de sãnãtate în relaţie cu mediul şi Compartimentul de evaluare şi promovare a sãnãtãţii la CRSP Târgu Mureş şi Secţia de evaluare şi promovare a sãnãtãţii la CRSP Sibiu;
b) Serviciul economic care se subordoneazã din punct de vedere administrativ directorului coordonator al CRSP şi din punctul de vedere al activitãţii de specialitate directorului general adjunct economic şi compartimentelor de specialitate din cadrul Institutului;
c) în cadrul Serviciului economic se organizeazã urmãtoarele compartimente: RUNOS, financiar-contabilitate şi administrativ, tehnic şi mentenanţã.
ART. 38
Directorul general poate delega competenţe directorilor coordonatori pentru structurile din cadrul CRSP.
ART. 39
(1) Atribuţiile CRSP-urilor:
a) asigurã execuţia profesionalã la nivel regional a activitãţii Institutului, în domeniile specifice;
b) efectueazã expertize, oferã asistenţa tehnicã şi realizeazã servicii de sãnãtate publicã, la solicitarea unor persoane fizice sau juridice;
c) se subordoneazã, în funcţie de domeniul de specialitate al secţiilor componente, directorilor centrelor naţionale ale Institutului, ducând la îndeplinire dispoziţiile directorilor centrelor naţionale;
d) intervine operativ în teren, prin structurile sale de specialitate.
(2) Atribuţiile secţiilor de epidemiologie a bolilor transmisibile (Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timişoara):
a) coordoneazã supravegherea bolilor transmisibile prevãzute în reglementãrile legale în vigoare prin culegerea, validarea, analiza, interpretarea şi raportarea datelor epidemiologice, la nivel regional;
b) implementeazã metodologiile naţionale de supraveghere şi control al bolilor transmisibile la nivel regional şi raporteazã la CNSCBT datele solicitate;
c) evalueazã tendinţele bolilor transmisibile, la nivel regional;
d) gestioneazã baza de date din registrul regional de boli transmisibile;
e) coordoneazã activitãţile de control al focarelor de boalã transmisibilã şi al epidemiilor, în situaţii epidemiologice de interes regional;
f) asigurã transmiterea informaţiilor rezultate din analiza datelor colectate de la nivelul judeţelor cãtre furnizorii acestor date;
g) asigurã coordonarea metodologicã a sistemului de alertã precoce şi rãspuns rapid la nivel regional;
h) organizeazã instruiri pentru personalul din direcţiile de sãnãtate publicã judeţene în domeniul supravegherii bolilor transmisibile şi al alertei precoce, la nivel regional, şi participã la instruirile de interes naţional;
i) propune şi realizeazã studii de seroprevalenţã, împreunã cu CNSCBT;
j) monitorizeazã cazurile de boli infecţioase de interes regional, mãsurile întreprinse şi propune acţiuni specifice;
k) experţii desemnaţi participã la evaluarea dosarelor de produse biocide depuse la Secretariatul tehnic pentru produse biocide;
l) deruleazã studii de seroepidemiologie în concordanţã cu situaţiile epidemiologice existente, cu coordonarea CNSCBT;
m) efectueazã testãri microbiologice şi serologice în conformitate cu metodologiile de supraveghere şi la solicitarea direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene;
n) participã în investigarea focarelor de boalã transmisibilã la nivel regional;
o) la nivelul CRSP Bucureşti în secţia de epidemiologie funcţioneazã şi un compartiment de vectori care are urmãtoarele atribuţii:
- asigurã supravegherea vectorilor şi determinarea speciilor şi a nivelului de infestare;
- determinarea speciilor şi a nivelului de infestare pentru artropode şi rozãtoare generatoare de disconfort sau vectoare în domeniul bolilor transmisibile;
- activitãţi de consultanţã în domeniul supravegherii şi combaterii vectorilor, precum şi în domeniul substanţelor biocide.
(3) Atribuţiile secţiilor sãnãtate în relaţie cu mediul (Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timişoara, Târgu Mureş):
a) participã la identificarea prioritãţilor de monitorizare a sãnãtãţii în relaţie cu mediul;
b) participã la elaborarea metodologiilor de monitorizare şi supraveghere a sãnãtãţii în relaţie cu mediul;
c) participã la elaborarea strategiilor privitoare la prevenirea îmbolnãvirilor în relaţie cu mediul;
d) supravegherea şi controlul bolilor asociate determinanţilor din mediu;
e) participã la programul de studii şi cercetãri pentru evaluarea sãnãtãţii în relaţie cu mediu;
f) efectueazã studii şi referate de evaluare a impactului asupra stãrii de sãnãtate a populaţiei în relaţie cu mediul;
g) participã la realizarea Raportului anual privind starea de sãnãtate a populaţiei în relaţie cu factorii de mediu;
h) analizeazã şi disemineazã rezultatele şi cunoştinţele referitoare la determinanţii sãnãtãţii şi propune recomandãri pentru intervenţii specifice;
i) participã la elaborarea proiectelor de acte normative;
j) organizeazã şi oferã programe de educaţie continuã;
k) propune şi realizeazã anchete şi studii specifice în vederea îndeplinirii misiunii de supraveghere şi evaluare a stãrii de sãnãtate a populaţiei;
l) participã la programe internaţionale şi stabileşte parteneriate cu instituţii cu preocupãri similare din alte ţãri în vederea efectuãrii de studii şi cercetãri comparative şi a schimbului de experienţã şi informaţii;
m) pune în aplicare reglementãrile specifice prevãzute în alte acte normative aplicabile domeniului;
n) efectueazã expertize, oferã asistenţã tehnicã şi realizeazã servicii de sãnãtate publicã la solicitarea unor persoane fizice sau juridice;
o) participã la sistemul de rãspuns rapid pentru domeniile chimic şi radiologic;
p) participã la realizarea bazei de date privind bolile profesionale la nivel naţional;
q) participã la evaluarea laboratoarelor de toxicologie industrialã şi contribuie la realizarea registrului laboratoarelor abilitate.
(4) Atribuţiile secţiilor evaluarea şi promovarea sãnãtãţii (Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timişoara, Sibiu) şi ale Compartimentului evaluarea şi promovarea sãnãtãţii (Târgu Mureş):
a) coordoneazã tehnic şi metodologic activitatea regionalã în domeniu;
b) participã la identificarea prioritãţilor de evaluare şi promovare a sãnãtãţii populaţiei şi grupurilor specifice;
c) participã la elaborarea metodologiilor de monitorizare şi supraveghere a sãnãtãţii populaţiei şi grupurilor specifice;
d) participã la elaborarea strategiilor privitoare la prevenirea îmbolnãvirilor, supravegherea şi controlul bolilor asociate determinanţilor sãnãtãţii;
e) participã la programul de studii şi cercetãri pentru evaluarea şi promovarea sãnãtãţii;
f) participã la realizarea Raportului anual privind starea de sãnãtate a populaţiei;
g) analizeazã şi disemineazã rezultatele şi cunoştinţele referitoare la determinanţii sãnãtãţii şi propune recomandãri pentru intervenţii specifice;
h) participã la elaborarea proiectelor de acte normative;
i) organizeazã şi oferã programe de educaţie continuã;
j) propune şi realizeazã anchete şi studii specifice în vederea îndeplinirii misiunii de supraveghere şi evaluare a stãrii de sãnãtate a populaţiei;
k) participã la programe internaţionale şi stabileşte parteneriate cu instituţii cu preocupãri similare din alte ţãri în vederea efectuãrii de studii şi cercetãri comparative şi a schimbului de experienţã şi informaţii;
l) pune în aplicare reglementãrile specifice prevãzute în alte acte normative aplicabile domeniului;
m) efectueazã expertize, oferã asistenţã tehnicã şi realizeazã servicii de sãnãtate publicã la solicitarea unor persoane fizice sau juridice;
n) participã la elaborarea de ghiduri metodologice în domeniile de competenţã;
o) oferã suport ştiinţific în elaborarea planului de management al instituţiei şi a direcţiei strategice de dezvoltare;
p) evalueazã starea de sãnãtate a copiilor şi tinerilor şi propun acţiuni specifice în domeniu.
ART. 40
Atribuţiile directorilor coordonatori ai CRSP-urilor:
a) asigurã coordonarea activitãţii CRSP;
b) informeazã directorul general al Institutului cu privire la activitatea desfãşuratã;
c) asigurã colaborarea cu alte structuri din cadrul Institutului, în domeniul specific;
d) raporteazã evenimentele deosebite şi solicitã sprijinul metodologic şi profesional al centrelor naţionale;
e) rãspund la solicitãrile conducerii Institutului, în domeniul specific;
f) rãspund de îndeplinirea la termen a lucrãrilor şi sarcinilor încredinţate, de calitatea lucrãrilor, acţiunilor şi prestaţiilor efectuate;
g) îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite de cãtre directorul general al Institutului.

SECŢIUNEA a 8-a
Biroul RSI, informare toxicologicã

ART. 41
Atribuţiile Biroului:
a) asigurã funcţia de Punct Focal Naţional pentru Regulamentul Sanitar Internaţional 2005, primeşte şi transmite informaţii privind evenimentele biologice, chimice şi radionucleare cu posibil impact asupra sãnãtãţii publice, de interes naţional şi internaţional;
b) asigurã notificarea şi transmiterea informaţiei cãtre Punctul de Contact pentru Regulamentul Sanitar Internaţional 2005 al Organizaţiei Mondiale a Sãnãtãţii, precum şi alte reţele europene;
c) asigurã legãtura operativã, respectiv transmiterea şi primirea de informaţii, cu toate autoritãţile competente pentru punerea în aplicare a prevederilor RSI 2005, prioritar cu Inspectoratul General pentru Situaţii de urgenţã, precum şi cu direcţiile de sãnãtate publicã responsabile cu supravegherea şi rãspunsul în domeniul sãnãtãţii publice, cu furnizorii de servicii de sãnãtate şi cu alte structuri desemnate, cu informarea directorului general;
d) colaboreazã cu Centrul Operativ de Situaţii de Urgenţã din Ministerul Sãnãtãţii;
e) participã la gestionarea de informaţii în cadrul reţelei europene de supraveghere epidemiologicã în domeniul bolilor transmisibile EWRS (Early Warning and Reponse System) împreunã cu Centrul Naţional pentru Supravegherea şi Controlul Bolilor Transmisibile; participã, ca structurã specificã a Institutului la activitatea sistemelor HEDIS, RASBICHAT, MEDISYS;
f) în situaţia alertelor internaţionale, evalueazã informaţiile primite de la OMS referitoare la evenimente care ameninţã sãnãtatea publicã şi care evolueazã pe teritoriul altui stat, utilizeazã instrumentul de decizie prevãzut în anexa nr. 2 la RSI 2005 în vederea analizei riscului de sãnãtate publicã pentru România şi recomandã Ministerului Sãnãtãţii implementarea mãsurilor de sãnãtate publicã de rãspuns atunci când este cazul, dupã informarea directorului general;
g) notificã şi se consultã cu Punctul de Contact pentru Regulamentul Sanitar Internaţional 2005 al Organizaţiei Mondiale a Sãnãtãţii despre evenimentele ce pot constitui o urgenţã de sãnãtate publicã de importanţã internaţionalã apãrute pe teritoriul României şi asigurã schimbul de informaţii notificate şi avizate de conducerea Institutului;
h) solicitã colaborarea cu structurile Institutului în vederea verificãrii informaţiilor;
i) colaboreazã şi se asigurã cã toate sectoarele relevante vor primi informaţiile primite de la Punctul de Contact pentru Regulamentul Sanitar Internaţional ale Organizaţiei Mondiale a Sãnãtãţii, necesare pentru îndeplinirea funcţiilor statului membru în conformitate cu prevederile Regulamentului Sanitar Internaţional 2005;
j) stabileşte canale de comunicare eficiente şi funcţionale cu autoritãţile competente (desemnate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 758/2009 pentru punerea în aplicare a Regulamentului sanitar internaţional 2005, anexa nr. 1) pentru a primi şi consolida intrãrile de date ce îi sunt necesare pentru analiza evenimentelor şi riscurilor de sãnãtate publicã naţionalã;
k) colaboreazã cu autoritãţile responsabile din punctele de intrare desemnate (aeroporturi, porturi, puncte de intrare terestrã);
l) propune şi participã la efectuarea unor studii speciale în cazul unor situaţii epidemice;
m) participã la elaborarea de reglementãri legale în domeniul de responsabilitate;
n) gestioneazã Registrul Naţional de Informare Toxicologicã.

SECŢIUNEA a 9-a
Biroul acreditare/calitate

ART. 42
Atribuţiile Biroului:
a) iniţiazã, coordoneazã şi urmãreşte punerea în aplicare a procedurilor de bune practici în toate departamentele şi domeniile de activitate ale Institutului, atât în domeniile de activitate de specialitate, cât şi domeniile financiar-contabil, administrativ şi achiziţii, resurse umane, juridic, secretariat, dupã aprobarea lor de cãtre Consiliul de coordonare;
b) iniţiazã, coordoneazã şi urmãreşte punerea în aplicare a unor modalitãţi de comunicare eficientã şi transparenţa între compartimente atât la nivelul centrelor regionale, cât şi la nivelul întregului Institut, cu respectarea procedurilor de bune practici;
c) efectueazã controlul calitãţii prin urmãrirea realizãrii activitãţilor incluse în planul Institutului şi a evaluãrii acestei activitãţi din punct de vedere tehnic şi al respectãrii criteriilor de calitate;
d) participã la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitãţii Institutului în vederea asigurãrii conformitãţii criteriilor de calitate;
e) participã la întocmirea Raportului anual al activitãţii Institutului;
f) solicitã funcţionarea eficientã şi permanent actualizatã a bibliotecii institutului prin acces la biblioteci virtuale de mare performanţã din domeniul sãnãtãţii prin accesul la publicaţii legislative in folio şi on-line, la standarde naţionale şi internaţionale din domeniu, la date statistice in folio şi on-line şi la un fond de carte bogat şi actual;
g) ţine evidenţa planurilor, rapoartelor şi sintezelor naţionale, studiilor, proiectelor, bazelor de date, materialelor informative de sãnãtate publicã elaborate în Institut;
h) prezintã directorului general şi Consiliului de coordonare rapoarte periodice cu privire la calitatea activitãţilor desfãşurate în Institut şi propuneri de îmbunãtãţire;
i) asigurã activitãţi de secretariat în organizarea, pregãtirea, desfãşurarea şi finalizarea manifestãrilor ştiinţifice desfãşurate în Institut.

SECŢIUNEA a 10-a
Secretariatul tehnic pentru produse biocide

ART. 43
(1) Secretariatul tehnic pentru produse biocide este organismul executiv al Comisiei Naţionale pentru Produse Biocide ce funcţioneazã pe lângã Ministerul Sãnãtãţii, potrivit prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea pe piaţã a produselor biocide, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Secretariatul tehnic pentru produse biocide funcţioneazã, din punct de vedere administrativ, în cadrul Institutului, potrivit <>Hotãrârii Guvernului nr. 956/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi structurii organizatorice a Institutului, acesta din urmã asigurând doar suportul tehnic, logistic pentru Secretariat în relaţie cu Comisia.
(3) Directorul general al Institutului nu are nicio responsabilitate cu privire la conţinutul documentelor specifice emise de Comisie sau secretariat (avize sau documente accesorii acestora) în relaţie cu terţii.
ART. 44
Atribuţiile Secretariatului tehnic pentru produse biocide, conform Ordinului ministrului sãnãtãţii, al ministrului mediului şi gospodãririi apelor şi al preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitar Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 1.182/1.277/114/2005 pentru aprobarea componenţei Comisiei Naţionale pentru Produse Biocide şi a regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia, cu modificãrile ulterioare, sunt:
a) asigurã baza tehnico-administrativã pentru îndeplinirea atribuţiilor Comisiei;
b) primeşte de la solicitanţi documentele necesare pentru autorizarea şi înregistrarea produselor biocide;
c) informeazã corect, complet şi în termen legal solicitanţii despre cerinţele pentru obţinerea autorizaţiilor sau înregistrãrilor;
d) repartizeazã spre analizã şi evaluare dosarele tehnice cãtre experţi;
e) înainteazã Comisiei rezultatele procesului de evaluare pentru luarea deciziilor;
f) întocmeşte documentele necesare pentru activitatea curentã a Comisiei;
g) elaboreazã şi administreazã Registrul naţional al produselor biocide şi publicã anual lista produselor autorizate;
h) organizeazã şi asigurã arhivarea documentelor (autorizaţii, înregistrãri sau alte documente eliberate de Comisie) pe o perioadã de 10 ani;
i) pune la dispoziţia solicitanţilor formatul standardizat al formularului pentru notificarea produselor biocide în vederea realizãrii inventarului la nivel naţional al tuturor produselor biocide plasate deja pe piaţã;
j) asigurã recepţia şi prelucrarea formularelor de notificare în cadrul inventarului naţional al produselor biocide;
k) întocmeşte şi gestioneazã baza de date electronicã atât pentru produsele biocide inventariate, cât şi pentru cele noi;
l) îndeplineşte orice alte activitãţi solicitate de autoritatea competentã.

SECŢIUNEA a 11-a
Biroul RUNOS

ART. 45
Atribuţiile Biroului RUNOS:
a) întocmirea statului de personal şi a statului de funcţii conform normelor de structurã aprobate de Ministerul Sãnãtãţii;
b) executare şi centralizare pentru lucrãrile solicitate de cãtre Ministerul Sãnãtãţii, Institutul Naţional de Statisticã etc.;
c) informeazã conducerea şi centrele naţionale şi regionale asupra dispoziţiilor cu caracter normativ transmise de Ministerul Sãnãtãţii, în problemele de personal-salarizare, şi semnaleazã sarcinile ce le revin potrivit acestor dispoziţii;
d) organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante sau pentru promovarea în grade sau trepte profesionale superioare, care sunt de competenţa Institutului şi în conformitate cu legislaţia în vigoare;
e) întocmirea statelor de platã a salariilor pentru personalul contractual al unitãţii;
f) întocmirea declaraţiilor lunare (contribuţiile pentru asigurãri sociale, şomaj etc.);
g) întocmirea situaţiilor lunare (monitorizarea cheltuielilor de personal, recapitulaţie pentru Trezorerie);
h) întocmirea raportãrilor statistice lunare, trimestriale, semestriale şi anuale;
i) executarea de lucrãri în legãturã cu diverse evidenţe de personal solicitate;
j) întocmirea fişelor fiscale;
k) întocmirea de adeverinţe la solicitarea salariaţilor;
l) întocmirea dosarelor de pensionare pentru salariaţii Institutului;
m) întocmirea formelor de încadrare, a contractelor individuale de muncã, a actelor adiţionale la contractele individuale de muncã, dupã caz, conform prevederilor legale;
n) întocmirea documentelor de detaşare şi a celor de delegare pe funcţii, la propunerea conducerii Institutului;
o) întocmirea documentaţiei legale pentru deplasãrile în strãinãtate în interesul serviciului;
p) coordoneazã elaborarea fişelor posturilor de cãtre şefii ierarhici pentru personalul din subordine conform reglementãrilor legale;
q) planificarea şi evidenţa concediilor de odihnã;
r) evidenţa concediilor medicale şi a concediilor fãrã platã;
s) coordoneazã activitatea specificã de RUNOS desfãşuratã în centrele regionale;
t) stabileşte atribuţiunile şi activitãţile specifice RUNOS la nivelul CRSP.

SECŢIUNEA a 12-a
Biroul juridic

ART. 46
Atribuţiile Biroului juridic:
a) avizeazã, la cererea directorului general, actele cu caracter juridic ale Institutului;
b) studiazã legislaţia şi informeazã conducerea şi persoanele interesate din Institut cu privire la modificãrile legislative şi implicaţiile pentru activitatea acestora, prelucrând cu aceştia modificãrile apãrute;
c) concepe şi propune spre aprobare proiectele de contracte de prestãri de servicii care au ca obiect activitãţile specifice Institutului;
d) redacteazã, verificã şi avizeazã contractele civile, comerciale sau alte acte juridice încheiate între instituţie şi terţi, persoane fizice sau juridice, conform legislaţiei în vigoare şi intereselor Institutului;
e) urmãreşte respectarea legislaţiei privind achiziţiile publice;
f) verificã şi vizeazã actele de drept al muncii (contractele individuale sau colective de muncã, decizii);
g) vizeazã deciziile date de directorul general cu privire la activitatea instituţiei;
h) redacteazã şi transmite adrese, notificãri şi concilieri debitorilor care nu şi-au onorat obligaţiile contractuale datorate instituţiei;
i) întocmeşte constatãri şi propune luarea mãsurilor necesare în vederea întãririi ordinii şi disciplinei, prevenirea încãlcãrii legilor şi a oricãror altor abateri;
j) colaboreazã cu Serviciul administrativ, tehnic şi mentenanţã cu privire la respectarea obligaţiilor contractuale de cãtre furnizori sau clienţi;
k) acordã consultanţã şi consiliere în orice altã problemã de naturã juridicã în care este implicat Institutul;
l) poate fi cooptat în cadrul procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publicã doar cu statut de expert, în condiţiile art. 73 din normele de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publicã din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 925/2006 ;
m) acordã asistenţã juridicã şi CRSP din structura Institutului;
n) în considerarea specificului activitãţii desfãşurate, obligaţiile personalului juridic sunt unele de diligenţã, nu de rezultat.

SECŢIUNEA a 13-a
Compartimentul audit intern

ART. 47
(1) Atribuţiile Compartimentului audit intern:
a) elaboreazã norme metodologice specifice Institutului;
b) elaboreazã proiectul planului anual de audit public intern;
c) efectueazã activitãţi de audit public intern pentru a evalua dacã sistemele de management financiar şi control ale Institutului sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţã şi eficacitate;
d) raporteazã periodic asupra constatãrilor, concluziilor şi recomandãrilor rezultate din activitãţile sale de audit;
e) elaboreazã raportul anual al activitãţii de audit public intern;
f) în cazul identificãrii unor iregularitãţi sau posibile prejudicii, raporteazã imediat directorului general;
g) auditul public intern se exercitã asupra tuturor activitãţilor desfãşurate într-o entitate publicã, inclusiv asupra activitãţilor entitãţilor subordonate, cu privire la formarea şi utilizarea fondurilor publice, precum şi la administrarea patrimoniului public;
h) ori de câte ori în efectuarea auditului intern sunt necesare cunoştinţe de strictã specialitate, auditorul intern poate decide asupra oportunitãţii contractãrii de servicii de expertizã sau consultanţã din afara Institutului.
(2) Structura de audit auditeazã:
a) angajamentele bugetare şi cele legale din care derivã direct sau indirect obligaţii de platã, inclusiv din fondurile comunitare;
b) plãţile asumate prin angajamente bugetare şi legale, inclusiv din fondurile comunitare;
c) sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia;
d) sistemul de luare a deciziilor;
e) sistemele de conducere şi control, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme.

SECŢIUNEA a 14-a
Biroul buget-finanţe

ART. 48
Atribuţiile Biroului buget-finanţe:
a) pe baza bugetului aprobat, întocmeşte cererea deschiderii de credite şi dispoziţii bugetare pentru repartizarea creditelor bugetare activitãţilor cuprinse în bugetul Institutului;
b) întocmeşte proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al Institutului;
c) asigurã onorarea la timp şi corectã a obligaţiilor financiare ale instituţiei cãtre terţi şi ale acestora faţã de instituţie, cu respectarea prioritãţilor, potrivit legii;
d) asigurã documentele şi sumele necesare pentru deplasãrile efectuate de personalul propriu în interes de serviciu;
e) întocmeşte ordinele de platã pentru efectuarea viramentelor privind impozitul pe salarii, contribuţia pentru pensia suplimentarã, contribuţia pentru constituirea fondului pentru plata ajutorului de şomaj, contribuţia de asigurãri sociale şi contribuţia de asigurãri de sãnãtate;
f) întocmeşte sãptãmânal situaţia încasãrilor şi situaţia facturilor neachitate şi o prezintã directorului general adjunct economic;
g) întocmeşte dispoziţii de platã cãtre casierie în vederea acordãrii de avansuri şi dispoziţii de încasare cãtre casierie în vederea achitãrii de cãtre angajat a avansurilor neconsumate debitelor datorate, penalitãţi la deconturi;
h) verificã încadrarea tuturor plãţilor efectuate în fondurile prevãzute cu aceastã destinaţie;
i) întocmeşte propunerile de rectificare a bugetului Institutului, de modificare a alocaţiilor trimestriale, de virãri de credite, de repartizare pe trimestre şi de utilizare a bugetului;
j) întocmeşte situaţiile statistice;
k) transmite Biroului juridic situaţia debitorilor care nu şi-au onorat obligaţiile contractuale datorate Institutului;
l) organizeazã evidenţa analiticã a debitorilor şi creditorilor şi a furnizorilor Institutului, în aşa fel încât sã se cunoascã în permanenţã situaţia realã a acestora;
m) organizeazã evidenţa analiticã a cheltuielilor de investiţii pe obiective în conformitate cu listele de investiţii anexe;
n) stabileşte şi asigurã implementarea activitãţilor descentralizate la nivelul CRSP şi verificã-evalueazã activitãţile restante.

SECŢIUNEA a 15-a
Biroul contabilitate

ART. 49
Atribuţiile Biroului contabilitate:
a) asigurã evidenţa contabilã, sinteticã şi analiticã a mijloacelor fixe, pe locuri de folosinţã, a obiectelor de inventar în magazii şi în folosinţã, precum şi a materialelor pe gestiuni şi pe feluri de materiale, în scopul pãstrãrii integritãţii patrimoniului unitãţii, a mijloacelor bãneşti, a decontãrilor interne cu terţii debitori, cu terţii creditori, înregistrarea fondurilor, cheltuielilor, veniturilor, alte operaţii economice, cu respectarea <>Legii contabilitãţii nr. 82/1991 , republicatã, şi a normelor legale emise de Ministerul Finanţelor Publice;
b) întocmeşte raportul privind contul de execuţie al bugetului Institutului;
c) efectueazã operaţiile de punctaj între informaţiile înregistrate în contabilitatea sinteticã şi informaţiile înregistrate în contabilitatea analiticã;
d) întocmeşte situaţii lunare privind salariile şi alte drepturi legale şi organizeazã efectuarea plãţilor, reprezentând drepturile salariale ale personalului Institutului, precum şi orice alte încasãri şi plãţi, în baza documentelor legal întocmite şi vizate de cei în drept;
e) urmãreşte execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;
f) trimestrial, întocmeşte darea de seamã, pe care o depune la termenele fixate la Ministerul Sãnãtãţii, împreunã cu referatul explicativ asupra bilanţului contabil;
g) organizeazã şi asigurã urmãrirea execuţiei bugetare pentru toate activitãţile finanţate din bugetul de stat, precum şi pentru activitãţile finanţate din venituri proprii;
h) stabileşte şi asigurã implementarea activitãţilor descentralizate la nivelul CRSP şi verificã-evalueazã activitãţile restante.

SECŢIUNEA a 16-a
Biroul achiziţii publice

ART. 50
Atribuţiile Biroului achiziţii publice:
a) elaboreazã programul anual al achiziţiilor publice, pe baza necesitãţilor şi prioritãţilor comunicate de celelalte structuri ale Institutului;
b) elaboreazã sau, dupã caz, coordoneazã activitatea de elaborare a documentaţiei de atribuire ori, în cazul organizãrii unui concurs de soluţii, a documentaţiei de concurs;
c) organizeazã desfãşurarea procedurilor de achiziţie şi a achiziţiei directe, conform reglementãrilor legale în vigoare, recepţia bunurilor achiziţionate, precum şi repartiţia acestora cãtre structurile solicitante;
d) participã în comisiile de întocmire, evaluare, negociere şi atribuire a contractelor de achiziţie publicã;
e) îndeplineşte obligaţiile referitoare la publicitate, conform legislaţiei în vigoare;
f) aplicã şi finalizeazã procedurile de atribuire;
g) constituie şi pãstreazã dosarul achiziţiei publice.

SECŢIUNEA a 17-a
Secretariat/Comunicare

ART. 51
Atribuţii:
a) asigurã evidenţa centrelor regionale de sãnãtate publicã: denumire, nominalizarea conducerilor, adresele complete şi numerele de telefon/fax;
b) asigurã evidenţa contactelor de la instituţiile din sistemul sanitar: denumirea, nominalizarea conducerilor, adresele complete şi numerele de telefon/fax;
c) înregistreazã lucrãrile transmise de Institut cãtre petenţi şi alte autoritãţi, precum şi cele primite la conducerea direcţiei şi ţine evidenţa repartizãrii acestora, urmãrind rezolvarea lor în termenele stabilite;
d) înscrie în registrul specific persoanele venite în audienţã la conducerea Institutului, problemele prezentate de cãtre acestea şi soluţiile date;
e) înregistreazã şi ţine evidenţa lucrãrilor primite sau transmise prin fax;
f) asigurã transmiterea corespondenţei de la Institut, inclusiv modul de trimitere;
g) întocmeşte evidenţa deplasãrilor în teren ale salariaţilor Institutului;
h) urmãreşte şi sprijinã soluţionarea legalã şi în termen a cererilor, petiţiilor;
i) asigurã desfãşurarea optimã a activitãţii de relaţii publice;
j) informaţiile care constituie secrete de stat şi de serviciu vor fi accesate şi gestionate conform standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate;
k) asigurã relaţia cu mass-media;
l) gestioneazã arhiva Institutului, conform legii;
m) îndeplineşte şi alte sarcini dispuse de conducerea Institutului.

SECŢIUNEA a 18-a
Serviciul administrativ, tehnic şi mentenanţã

ART. 52
(1) Atribuţiile Serviciului administrativ, tehnic şi mentenanţã:
a) asigurã urmãrirea derulãrii contractelor de prestare servicii necesare bunei desfãşurãri a activitãţii Institutului şi legãtura permanentã cu toţi prestatorii de servicii;
b) asigurã evidenţa şi buna funcţionare a parcului auto al Institutului (revizii-reparaţii, întocmirea raportãrilor lunare a consumului de combustibil, extras din foile de parcurs, urmãrirea menţinerii consumului de combustibil în conformitate cu prevederile legale);
c) centralizarea referatelor de necesitate emise de secţii, compartimente, laboratoare, colective, birouri şi servicii pentru achiziţii de rechizite, biroticã şi papetãrie, aparaturã, mobilier etc.;
d) elaboreazã proceduri de lucru pentru achiziţii curente la nivelul CRSP, în condiţiile legii;
e) întocmirea documentaţiei privind aprobarea listei pentru investiţii şi obţinerea aprobãrilor de la ordonatorul principal de credite;
f) verificã şi certificã facturile emise de furnizorii de servicii din punctul de vedere al valorii, precum şi specificaţiile de calcul în concordanţã cu documentaţiile ce stau la baza contractului;
g) recepţia tuturor serviciilor prestate de furnizorii de servicii, întocmirea proceselor-verbale de recepţie şi avizarea acestora de cãtre comisia de recepţie;
h) recepţia tuturor produselor achiziţionate conform procedurilor legale;
i) întocmirea NIR-urilor şi gestionarea bunurilor în magazia Institutului;
j) eliberarea bunurilor din magazie cãtre toate structurile Institutului;
k) acţioneazã pentru asigurarea şi urmãrirea derulãrii tuturor contractelor de furnizãri/servicii/lucrãri necesare desfãşurãrii în bune condiţii a activitãţii Institutului;
l) primirea corespondenţelor prin poştã, poşta rapidã şi prin curieri, analiza şi distribuirea pe secţii şi compartimente, înregistrarea tuturor documentelor la zi în caietul de evidenţã specialã;
m) relaţii cu publicul şi informaţii la solicitãri directe şi telefonice;
n) pãstrarea şi utilizarea, în conformitate cu prevederile legale, a ştampilelor din dotare;
o) repartizarea cu operativitate a documentelor.
(2) În cadrul Serviciului administrativ, tehnic şi mentenanţã funcţioneazã depozitul de chimicale şi arhiva.

CAP. III
Bugetul de venituri şi cheltuieli

ART. 53
(1) Activitatea financiarã a Institutului se desfãşoarã pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat de ordonatorul principal de credite.
(2) Proiectul de buget de venituri şi cheltuieli se elaboreazã de cãtre Biroul buget-finanţe împreunã cu directorul general adjunct economic, se avizeazã de cãtre Consiliul de coordonare şi se înainteazã spre aprobare Ministerului Sãnãtãţii.
ART. 54
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Institutului se asigurã, în condiţiile legii, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sãnãtãţii.
(2) În exercitarea atribuţiilor care îi revin, Institutul efectueazã expertize, oferã asistenţã tehnicã şi realizeazã servicii de sãnãtate publicã, la solicitarea persoanelor fizice sau juridice, pe bazã de contracte de prestãri servicii, conform <>Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.414/2009 .
(3) Tarifele percepute pentru prestaţiile (determinãri, examene, analize şi altele) prevãzute la alin. (2), conforme cu <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 37/2006 privind tarifele pentru prestaţiile efectuate de direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti şi de institutele de sãnãtate publicã, cu modificãrile ulterioare, se încaseazã, utilizeazã şi contabilizeazã de cãtre Institut, potrivit prevederilor <>art. 65 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Veniturile realizate sunt repartizate spre utilizare pe baza contribuţiei efective la realizarea venitului şi acoperirea nevoilor prioritare ale Institutului, conform aprobãrii Consiliului de coordonare, ordonatorului de credite, în condiţiile prevederilor legale în vigoare.
(5) Institutul participã în cadrul contractelor de cercetare, programelor şi proiectelor cu finanţare externã, beneficiind de fondurile alocate în acest sens.
(6) Institutul poate primi şi utiliza donaţii şi sponsorizãri, în condiţiile legii.

CAP. IV
Angajarea şi salarizarea personalului

ART. 55
(1) Încadrarea funcţiilor de director general şi director general adjunct economic se face prin concurs sau examen, conform legii. Numirea şi eliberarea din aceste funcţii se face prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
(2) Încadrarea funcţiilor de directori ai centrelor naţionale şi directori coordonatori ai centrelor regionale se face prin decizie a directorului general, cu avizul Consiliului de coordonare, pe bazã de concurs organizat de Institut, în condiţiile legii. La numire, directorii şi directorii coordonatori vor încheia cu directorul general contracte de management, avizate de Consiliul de coordonare.
(3) Ocuparea funcţiilor de medic şef secţie din CRSP se face prin concurs organizat de Institut, în condiţiile legii. La numire, medicii şefi secţii vor încheia cu directorul coordonator contracte de management, avizate de Consiliul de coordonare.
(4) Coordonatorii compartimentelor din centrele naţionale, respectiv din secţiile CRSP au atribuţiuni reglementate prin fişa postului.
(5) Pânã la ocuparea prin concurs, numirea interimarã în funcţii de directori, directori coordonatori şi medic şef secţie se face prin decizia directorului general, cu avizul Consiliului de coordonare.
(6) Eliberarea din funcţiile de conducere pentru funcţiile prevãzute la alin. (2) şi (3) se face prin decizie a directorului general, cu avizul consiliului coordonator, dupã evaluarea rezultatelor activitãţii angajate prin contractul de management sau alte situaţii prevãzute de lege.
(7) Încadrarea celorlalte posturi vacante ale Institutului se face prin concurs sau examen, cu respectarea reglementãrilor legale în vigoare.
ART. 56
(1) Personalul Institutului are drepturile care decurg din legislaţia muncii, precum şi din prevederile contractului individual de muncã.
(2) Personalul Institutului este format din personal contractual, încadrat pe funcţii de conducere sau execuţie, conform specialitãţilor prevãzute în reglementãrile specifice personalului încadrat în unitãţile sanitare publice.
ART. 57
Salarizarea personalului Institutului se face potrivit prevederilor legale în vigoare privind salarizarea personalului din unitãţile bugetare plãtit din fonduri publice.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 58
(1) Pe baza prevederilor prezentului regulament se completeazã şi se actualizeazã fişele de post ale salariaţilor Institutului şi se emit deciziile de numire în funcţiile de conducere.
(2) Orice modificare şi completare a prezentului regulament de organizare şi funcţionare al Institutului se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii.

___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016