Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 261 din 10 martie 2005  privind stabilirea categoriilor de obligatii fiscale pentru care organul fiscal transmite contribuabililor, prin posta, formularele de declaratii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 261 din 10 martie 2005 privind stabilirea categoriilor de obligatii fiscale pentru care organul fiscal transmite contribuabililor, prin posta, formularele de declaratii

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 246 din 24 martie 2005

În temeiul <>art. 10 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere prevederile <>art. 79 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, privind Codul de procedurã fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Pentru îndeplinirea obligaţiei de declarare a veniturilor realizate în anul fiscal 2004, se aprobã transmiterea prin poştã de cãtre organul fiscal cãtre contribuabili, persoane fizice, a unui pachet informaţional conţinând urmãtoarele:
a) formularul 200 "Declaraţie de venit global", cod 14.13.01.13;
b) formularul 202 "Declaraţie specialã privind veniturile din activitãţi independente", cod 14.13.01.13/4;
c) formularul 203 "Declaraţie specialã privind veniturile din cedarea folosinţei bunurilor", cod 14.13.01.13/3;
d) ghidul pentru completarea şi depunerea declaraţiilor de venit pentru anul 2004;
e) scrisoarea adresatã contribuabililor, semnatã de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã;
f) plicul "CR", destinat transmiterii declaraţiilor de venit de cãtre contribuabili;
g) plicul exterior pentru transmiterile în regim "Infadres Fiscal" ale documentelor pachetului informaţional cãtre contribuabili.
ART. 2
Modelele şi conţinutul formularelor adaptate pentru trimiterea/primirea prin poştã, precum şi cele ale ghidului pentru completarea şi depunerea declaraţiilor de venit pentru anul 2004, ale scrisorii semnate de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, ale plicului "CR" destinat transmiterii declaraţiilor de cãtre contribuabili şi ale plicului exterior transmis contribuabililor în sistem "Infadres Fiscal" sunt prezentate în anexa la prezentul ordin.
ART. 3
Costurile poştale pentru transmiterile în regim "Infadres Fiscal" cu indicaţia "recomandat", precum şi costurile poştale pentru transmiterile returate sunt suportate de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã.
Costurile poştale pentru trimiterile sosite cu indicaţia specialã "CR" - recomandat, la unitãţile fiscale destinatare, de la contribuabili, sunt suportate de cãtre direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, din bugetele proprii.
ART. 4
Anexa face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 5
Direcţia generalã de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor, Direcţia economicã şi administrativã, Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi unitãţile lor subordonate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 6
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 10 martie 2005.
Nr. 261.

ANEXA 1



Numar de operator de date cu caracter personal - 1067
┌──────────────┐
│ ROMANIA │
│ ┌─────┐ │
200 DECLARATIE DE VENIT GLOBAL │ │ MFP │ │
│ └─────┘ │
│ MINISTERUL │
Anul │2│0│0│4│ │ FINANTELOR │
- - - - │ PUBLICE │
└──────────────┘

Declaratie rectificativa
Se completeaza cu X in cazul
declaratiilor rectificative


A. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Nume Initiala
tatalui
R/000001/CT Cod numeric personal
┌─────────────────────────────┬─┐┌─┐┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
│POPESCU │A││ ││1│2│1│0│4│1│1│1│3│1│2│1│5│
└─────────────────────────────┴─┘└─┘└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Prenume
┌───────────────────────────────┐ Modalitati de restituire a diferentelor
a │VASILE │ de impozit pe venit*)
d └───────────────────────────────┘ [] Numerar prin unitatea de trezorerie
r Strada Nr. [] Mandat postal
e ┌──────────────────────────┬────┐ [] Virament bancar
s │Stefan cel Mare │ 57 │
a └──────────────────────────┴────┘
Bloc Scara Etaj Ap. Judet/Sector ┌──────────────────────────┐
┌────┬─────┬────┬───┬───────────┐ │ Banca ................. │
│M17 │ C │ 1 │ 25│CONSTANTA │ │ │
└────┴─────┴────┴───┴───────────┘ │ │
Localitate Cod postal │ Numar cont .......... │
┌────────────────────┬──────────┐ └──────────────────────────┘
│MUNICIPIUL CONSTANTA│ │ Persoana trimisa in misiune permanenta
└────────────────────┴──────────┘ in strainatate
Telefon ┌───┐ Fax ┌───┐ E-mail ┌───┐ Perioada de la:___/__/__ la: __/__/__
└───┘ └───┘ └───┘
*) Se bifeaza in functie de situatia
dorita
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

B. VENIT NET DIN ACTIVITATI INDEPENDENTE │

B1. Comerciale │ - lei -
Determinat in sistem real, pe baza datelor │
din evidenta contabila │

1. Venit net ................................. │[1] _____________
2. Pierdere fiscala .......................... │[2] _____________

B2. Profesii libere │
Determinat in sistem real, pe baza datelor │
din evidenta contabila │

3. Venit net ................................. │[3] _____________
4. Pierdere fiscala .......................... │[4] _____________

B3. Stabilit pe baza normelor de venit │
5. Norma de venit ............................ │[5] _____________

B4. Drepturi de proprietate intelectuala │
6. Venit net ................................. │[6] _____________
7. Pierdere fiscala .......................... │[7] _____________

C. VENIT NET DIN SALARII │

8. Venit net din salarii, realizat la │
functia de baza ........................... │[8] _____________
9. Venit net din salarii, realizat in │
afara functiei de baza .................... │[9] _____________
10. Venit net din salarii primite │
din strainatate pentru activitatea │
desfasurata in Romania .................... │[10] _____________

D. VENIT NET DIN CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR │

11. Venit net ................................. │[11] _____________


E. VENIT DIN STRAINATATE │

12. Venit ..................................... │[12] _____________
13. Pierdere fiscala .......................... │[13] _____________


F. VENITURI SCUTITE LA PLATA IMPOZITULUI PE VENIT│

14. Venit net din activitati independente ..... │[14] _____________
15. Pierdere fiscala din activitati │
independente .............................. │[15] _____________

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ NOTA: │
│ Se vor anexa copiile declaratiilor speciale si fiselor fiscale pe baza │
│ carora s-a completat prezenta declaratie. │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Va rugam sa introduceti declaratia in ┌──────────────────────────────────┐
plic astfel incat datele din │ Destinatar: │
chenarul alaturat ────────────────────> │ Administratia Finantelor Publice │
sa fie vizibile in fereastra plicului: │ a municipiului Constanta │
│ │
Aveti obligatia depunerii declaratiei │ Str.Gheorghe Doja nr. 3 │
de venit global, deoarece in anul │ │
2004 ati obtint venit din salarii si │ Cod postal:1275 │
din activitati independente. │ Localitatea: Constanta │
│ Judet: Constanta │
│ │
│ Oficiul postal: Constanta I │
└──────────────────────────────────┘
Tiparit la CN
"IMPRIMERIA NATIONALA" SA
cod 14.13.01.13


PAG. 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

G. DEDUCERI

┌────┬─────────────────┬─────┬───────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │ Suma│ │
│crt.│ Tip deducere │-lei-│ Documente justificative │
│ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼─────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │
├────┼─────────────────┼─────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │Deduceri perso- │ │ │
│ │nale suplimentare│ │- Certificat de casatorie .................. []│
│ │ │ │- Certificat de nastere (copii) ............ []│
│ │Copii ........ []│ │- Certificat comisie expertiza medicala .... []│
│1. │Sot/Sotie..... []│ X │- Decizie de pensionare pentru cazurile │
│ │Alti membrii de │ │ de invaliditate .......................... []│
│ │familie .......[]│ │- Adeverinta de venit pentru persoana │
│ │ │ │ aflata in intretinere .................... []│
│ │ │ │- Declaratie pe propria raspundere ......... []│
│ │ │ │- Altele: ........... []Altele ............ []│
│ │ │ │ ................... [] .................. []│
├────┼─────────────────┼─────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │ │
│ │Cheltuieli pentru│ │Documente de plata ..........................[]│
│ 2. │reabilitarea │ │Alte documente prevazute de lege ............[]│
│ │locuintei de │ │ .................... [] ................... []│
│ │domiciliu ....[] │ │ .................... [] ................... []│
├────┼─────────────────┼─────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │ │
│ │Prime de asigu- │ │Documente de plata ..........................[]│
│ 3. │rare pentru │ │Alte documente prevazute de lege ............[]│
│ │locuinta de │ │ .................... [] ................... []│
│ │domiciliu ....[] │ │ .................... [] ................... []│
├────┼─────────────────┼─────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │ │
│ │Cotizatia de │ │Documente de plata ..........................[]│
│ 4. │sindicat platita │ │ │
│ │conform legis- │ │ │
│ │latiei in │ │ │
│ │materie .......[]│ │ │
└────┴─────────────────┴─────┴───────────────────────────────────────────────┘

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

H. DESTINATIA SUMEI REPREZENTAND 1% DIN IMPOZITUL PE VENITUL ANUAL DATORAT

1[] Bursa privata Contract nr./data Suma platita Documente de plata
conform Legii -lei- nr./data
nr. 376/2004 ┌────────────────┐ ┌────────────┐ ┌────────────────┐
│ │ │ │ │ .............. │
└────────────────┘ └────────────┘ │ .............. │
│ .............. │
└────────────────┘

2[] Sponsorizare entitate nonprofit conform art. 90 alin. (2) din
<>Legea nr. 571/2003

Suma .............. (lei)

Denumire entitate Cod de identificare Cont bancar (IBAN)
nonprofit fiscala al
entitatii nonprofit
┌────────────────────┬───────────────────────┬──────────────────────┐
└────────────────────┴───────────────────────┴──────────────────────┘

I. DATE DE IDENTIFICARE ALE REPREZENTANTULUI FISCAL
┌─────┐┌──────────────────┐
Cod de inregistrare fiscala │ ││ │
└─────┘└──────────────────┘

Nume, prenume/Denumire ..................................................
Adresa: Judet .......... Sector .............. Localitate ...............
Strada ....... Nr. ...... Bloc .... Scara .....Etaj .....Ap. ....
Cod postal ...... Telefon ........... Fax ....... E-mail ........

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Sub sanctiunile aplicate faptei de fals in acte publice, declar ca datele
inscrise in acest formular sunt corecte si complete.

Semnatura ─┐ data ─┐ │ Semnatura data ─┐
contribuabil v....... v.... │ reprezentant fiscal ....... v....

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Loc rezervat organului fiscal Nr. inregistrare ...............
Data ...........................

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────





Numar de operator de date cu caracter personal - 1067



DECLARATIE SPECIALA ┌──────────┐
202 PRIVIND VENITURILE │ ROMANIA │
DIN ACTIVITATI INDEPENDENTE │ ┌───┐ │
│ │MFP│ │
Anul [][][][] │ └───┘ │
│MINISTERUL│
│FINANTELOR│
│ PUBLICE │
└──────────┘

Declaratie rectificativa []
Se completeaza cu X in cazul
declaratiilor rectificative

A. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI

Nume Initiala Prenume Cod numeric personal/
tatalui Numar de identificare fiscala
┌──────────┬─────────┬──────────┐┌─┐┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└──────────┴─────────┴──────────┘└─┘└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Judet Sector Localitate │
│A ┌─────────────────────┬────────┬─────────────────────────────┐ │
│d └─────────────────────┴────────┴─────────────────────────────┘ │
│r Strada Nr. Bloc Scara Etaj Ap. │
│e ┌────────────────────────────┬─────┬──────┬──────┬─────┬─────┐ │
│s └────────────────────────────┴─────┴──────┴──────┴─────┴─────┘ │
│a ┌──────────┐ ┌─────┐ ┌─────┐ ┌──────┐ │
│ Cod postal└──────────┘Telefon └─────┘Fax └─────┘E-mail└──────┘ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────┘

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

B. DATE PRIVIND ACTIVITATEA DESFASURATA

1. Natura veniturilor: Venituri Venituri din Venituri din
comerciale [] profesii libere [] drepturi de
proprietate
intelectuala []

2. Obiectul principal de activitate .......... Cod CAEN ┌──┬──┬──┬──┐
└──┴──┴──┴──┘

3. Forma de organizare: ...........
Individual [] Asocieri intre Asocieri intre
persoane fizice [] persoane fizice si
persoane juridice
romane []

4. Locul principal de desfasurare a activitatii .........................

5. Autorizatie/Contract Nr.: ... Data ../../.. Organ emitent ......

6. Data inceperii activitatii: ../../.. 7. Data incetarii
activitatii: ../../..
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

C. VENIT NET
- lei -
┌──┬────────────┐
1. Venit brut .................................. │1.│ │
└──┴────────────┘
┌──┬────────────┐
2. Cheltuieli deductibile: ..................... │2.│ │
(rd.2.1 sau rd.2.2+rd.2.3+rd.2.4+rd.2.5, dupa caz) └──┴────────────┘
┌───┬───────────┐
2.1 Cheltuieli deductibile .................. │2.1│ │
└───┴───────────┘
┌───┬───────────┐
2.2 Cheltuieli forfetare (60%) .............. │2.2│ │
└───┴───────────┘
┌───┬───────────┐
2.3 Cheltuieli forfetare (70%) .............. │2.3│ │
└───┴───────────┘
┌───┬───────────┐
2.4 Sume ce revin organismelor │2.4│ │
de gestiune colectiva ................... └───┴───────────┘
┌───┬───────────┐
2.5 Contributii sociale obligatorii │2.5│ │
platite ................................. └───┴───────────┘

┌──┬────────────┐
3. Venit net (rd.1 - rd.2) din care ............ │3.│ │
└──┴────────────┘
┌───┬───────────┐
3.1 Venit net aferent activitatilor │3.1│ │
cu regim de retinere la sursa ........... └───┴───────────┘
┌──┬────────────┐
4. Pierdere fiscala (rd.2 - rd.1)............... │4.│ │
└──┴────────────┘
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

D. VENIT SCUTIT LA PLATA IMPOZITULUI PE VENIT
┌──┬────────────┐
1. Venit net/Pierdere fiscala ................ │1.│ │
└──┴────────────┘
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

E. DATE DE IDENTIFICARE ALE REPREZENTANTULUI FISCAL

Nume, prenume/Denumire .................................................
Adresa: Judet ........... Sector ........ Localitate ...................
Strada ......... Nr. ... Bloc. ... Scara .....Etaj ....Ap. .....
Cod postal......... Telefon .......Fax ....... E-mail ..........
___ _______________
Cod de identificare fiscala │___││_______________│

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Sub sanctiunile aplicate faptei de fals in acte publice, declar ca datele
inscrise in acest formular sunt corecte si complete.

Semnatura contribuabil ┐ data ┐ │ Semnatura data ┐
v...... v...│ reprezentant v
│ fiscal ........ .......

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Loc rezervat organului fiscal Nr. inregistrare .............
Data ..................

Tiparit la CN
"IMPRIMERIA NATIONALA" SA

cod 14.13.01.13/4





FORMULARUL 202
"DECLARAŢIE SPECIALĂ PRIVIND VENITURILE DIN
ACTIVITĂŢI INDEPENDENTE"

Declaratia nu se completeazã de cãtre contribuabilii care au desfãşurat activitãţi pentru care venitul net se determinã pe bazã de norme de venit.
Declaraţia se completeazã pentru fiecare loc de realizare a venitului şi pentru fiecare categorie de venit, bifând cãsuţa corespunzãtoare uneia din urmãtoarele categorii de venituri: activitãţi comerciale, profesii libere, drepturi de proprietate intelectualã.
Contribuabilii care obţin venituri din drepturi de proprietate intelectualã de la mai mulţi plãtitori depun o singurã declaraţie specialã.

Cap. A. Date de identificare ale contribuabilului
Adresa - se înscrie adresa domiciliului fiscal
Cod numeric personal/Numãr de identificare fiscalã - se înscrie codul numeric personal din cartea de identitate, respectiv din buletinul de identitate al fiecãrui contribuabil sau numãrul de identificare fiscalã atribuit de cãtre Ministerul Finanţelor Publice cu ocazia înregistrãrii fiscale, dupã caz. În cazul contribuabililor care sunt plãtitori de taxa pe valoare adãugatã, codul numeric personal/numãrul de identificare fiscalã va fi precedat de litera "R".

Cap. B. Date privind activitatea desfãşuratã
rd. 1. Natura veniturilor- se bifeazã una din cãsuţele corespunzãtoare categoriei de venit realizat.
rd. 2. Obiectul principal de activitate - se înscrie denumirea activitãţii principale generatoare de venituri, desfãşuratã de contribuabil, precum şi codul CAEN al activitãţii desfãşurate.
rd. 3. Forma de organizare - se bifeazã una din cãsuţele corespunzãtoare modului de desfãşurare a activitãţii.
rd. 4. Locul principal de desfãşurare a activitãţi se completeazã adresa locului principal de desfãşurare a activitãţii. În cazul în care activitatea se desfãşoarã prin mai multe puncte de lucru, se completeazã adresa locului principal de desfãşurare a activitãţii.
rd. 5. Autorizatie/contract - se înscriu numãrul documentului care atestã dreptul dvs. de a desfãşura activitate independentã potrivit legii, data emiterii acestuia, precum şi denumirea organului care l-a eliberat. Pentru contribuabilii care desfãşoarã activitãţi în baza unui contract de agent se înscriu numãrul şi data contractului.
rd. 6, 7. Data începerii/încetãrii activitãţi - se completeazã de cãtre contribuabilii care îşi încep/înceteazã activitatea în cursul anului fiscal.
Persoanele fizice autorizate care înceteazã activitatea în cursul anului vor înscrie data depunerii autorizaţiei de funcţionare la organul emitent.

Cap. C. Venit net

I. Activitate desfãşuratã în mod individual
C1. În cazul persoanelor care realizeazã venituri din activitãţi comerciale şi venituri din exercitarea unei profesii libere, determinate în sistem real.
Se completeazã pe baza datelor din evidenţa contabilã.
rd. 1. Venit brut - se înscrie suma reprezentând veniturile totale în bani şi/sau echivalentul în lei al veniturilor în naturã încasate în anul fiscal 2004, atât din activitatea de bazã, cât şi din activitãţi adiacente.
rd. 2. Cheltuieli deductibile - se preia suma de la rd. 2.1.
rd. 2.1. Cheltuieli deductibile - se înscrie suma reprezentând cheltuielile efectuate în vederea realizãrii venitului, cu condiţia sã fie efectuate în interesul direct al activitãţii, sã corespundã unor cheltuieli efective, sã fie justificate cu documente şi sã fie cuprinse în cheltuielile exerciţiului financiar al anului în cursul cãruia au fost plãtite.
rd. 3. Venit net- se înscrie suma reprezentând diferenţa dintre venitul brut şi cheltuielile aferente deductibile, dacã venitul brut este mai mare decât cheltuielile deductibile, respectiv se scade rd. 2 din rd. 1.
rd. 3.1. Venit net aferent activitatilor cu regim de reţinere la sursã - se înscrie partea din venitul net aferent activitãţilor independente pentru care plãţile anticipate s-au realizat prin stopaj la sursã, inclusiv veniturile obţinute dintr-o asociere cu o persoanã juridicã.
rd. 4. Pierdere fiscalã - se înscrie suma reprezentând diferenţa dintre cheltuielile deductibile şi venitul brut, dacã venitul brut este mai mic decât cheltuielile deductibile, respectiv se scade rd. 1 din rd. 2.
C2. În cazul persoanelor care realizeazã venituri din valorificarea sub orice formã a drepturilor de proprietate intelectualã.
Se completeazã pe baza datelor din evidenţa contabilã sau pe baza documentelor eliberate de plãtitorii de venit.
rd. 1. Venit brut - se înscrie suma reprezentând veniturile totale în bani şi/sau echivalentul în lei al veniturilor în naturã realizate din valorificarea sub orice formã a drepturilor de proprietate intelectualã, din toate sursele, în anul fiscal 2004.
La stabilirea veniturilor brute din drepturi de proprietate intelectualã se au în vedere atât sumele încasate în cursul anului, cât şi reţinerile în contul plãţilor anticipate efectuate cu titlu de impozit şi contribuţiile obligatorii, reţinute de plãtitorii de venit
rd. 2. Cheltuieli deductibile - se înscrie suma de la rd. 2,1 sau suma rezultatã din însumarea cheltuielilor de la rd. 2.2, 2.3,2.4 şi 2.5, dupã caz.
rd. 2.1. Cheltuieli deductibile - se completeazã în situaţia în care aţi optat pentru determinarea venitului net în sistem real, pe baza datelor din evidenţa contabilã în partida simplã. Se înscrie suma reprezentând cheltuielile totale efectuate în vederea realizãrii venitului, cu condiţia sã fie efectuate în interesul direct al activitãţii, sã corespundã unor cheltuieli efective, sã fie justificate cu documente şi sã fie cuprinse în cheltuielile exerciţiului financiar al anului în cursul cãruia au fost plãtite, inclusiv contribuţiile obligatorii datorate conform legii.
rd. 22. Cheltuieli forfetare (60%) - se completeazã în situaţia în care aţi realizat venituri din drepturi de proprietate intelectualã, altele decât drepturile de autor aferente operelor de artã monumentalã.
rd. 2.3. Cheltuieli forfetare (70%) - se completeazã în situaţia în care aţi realizat venituri din drepturi de autor aferente operelor de artã monumentalã.
rd. 2A. Sume ce revin organismelor de gestiune colectivã - se completeazã în cazul veniturilor din drepturi de proprietate intelectualã transmise prin succesiune, veniturilor din exercitarea dreptului de suitã, veniturilor reprezentând remunerata compensatorie pentru copia privatã. Se înscrie suma totala plãtitã organismelor de gestiune colectivã sau altor plãtitori care, conform legii, au atribuţii de colectare şi de repartizare a veniturilor între titularii de drepturi.
rd. 2.5. Contributii sociale obligatorii plãtite - se completeazã numai în situaţia în care venitul net se determinã pe bazã de cote forfetare de cheltuieli, cu suma reprezentând contribuţiile sociale obligatorii plãtite.
rd. 3. Venit net - se înscrie suma reprezentând diferenţa dintre venitul brut şi cheltuielile deductibile aferente, respectiv din rd. 1 se scade rd. 2.
rd. 4. Pierdere fiscalã - se completeazã numai de cãtre contribuabilii care determinã venitul net/pierderea în sistem real, şi care în anul fiscal 2004 au înregistrat pierderi. Se înscrie suma reprezentând diferenţa dintre cheltuielile deductibile efective şi venitul brut, dacã venitul brut este mai mic decât cheltuielile deductibile, respectiv se scade din rd. 2, rd.1.

II. Activitate desfãşuratã într-o formã de asociere
C3. În cazul asocierilor dintre persoane fizice, care nu dau naştere unei persoane juridice, se vor completa doar rd. 3 şi rd. 4 din declaraţie, dupã cum urmeazã:
rd. 3. Venit net - se preia suma înscrisã în col. 5 sau col. 6, dupã caz, rândul corespunzãtor contribuabilului, din tabelul de la capitolul E din Declaraţia anualã de venit pentru asociaţiile fãrã personalitate juridicã, constituite între persoane fizice, reprezentând venitul net din asociere, realizat în anul fiscal 2004, supus impozitului pe venit şi distribuit asociatului, conform contractului.
rd. 4. Pierdere fiscalã - se preia suma înscrisã în col. 8, rândul corespunzãtor contribuabilului, din tabelul prevãzut de la capitolul E din Declaratia anualã de venit peniru asociaţiile fãrã personalitate juridicã, constituite între persoane fizice, reprezentând pierderea fiscalã din asociere realizatã în anul fiscal 2004 şi distributia asociatului, conform contractului.
C4. În cazul asocierilor constituite între persoane fizice şi persoane juridice române, care nu dau naştere unei persoane juridice, se vor completa rd. 1, rd. 2 (cu rd. 2.5), rd. 3 şi rd. 3.1 sau rd. 4, dupã caz, dupã cum urmeazã:
rd. 1. Venit brut - se înscrie suma reprezentând profitul/venitul cuvenit persoanei fizice, determinat cu respectarea regulilor stabilite în legislaţia privind impozitul pe profit/venitul microîntreprinderilor.
rd. 2. Cheltuieli deductibile-se preia suma de la rd. 2.5.
rd. 2.5. Contributii sociale obligatorii plãtite - se înscrie suma reprezentând contribuţiile sociale obligatorii plãtite de/pentru persoana fizicã în calitate de asociat.
rd. 3. Venit net - se înscrie suma reprezentând diferenţa dintre venitul brut şi contribuţiile sociale obligatorii plãtite, respectiv dintre suma înscrisã la rd. 1 şi suma înscrisã la rd. 2.
rd. 3.1. Venit net aferent activitãtitor cu regim de retinere la sursã - se preia suma de lard. 3.
rd. 4. Pierdere fiscalã - se înscrie suma reprezentând pierderea fiscalã a persoanei fizice, determinata cu respectarea regulilor stabilite în legislaţia privind impozitul pe profit/venitul microîntreprinderilor.

Cap. D. Venit scutit la plata impozitului pe venit
Se completeazã de cãtre contribuabilii care realizeazã în anul fiscal 2004 venituri din activitãţi independente scutite la plata impozitului pe venit, conform legislaţiei specifice.
rd. 1. Venit net/Pierdere fiscalã - pentru completare se anuleazã cu o linie una dintre expresiile "venit net" sau "pierdere fiscalã", în funcţie de rezultatul activitãţii independente desfãşurate în perioada de scutire şi se înscrie, dupã caz, suma reprezentând venitul net/pierdere/fiscalã.





Numar de operator de date cu caracter personal - 1067


203 DECLARATIE SPECIALA PRIVIND VENITURILE ┌──────────┐
DIN CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR │ ROMANIA │
│ ┌───┐ │
│ │MFP│ │
│ └───┘ │
Anul [][][][] │MINISTERUL│
│FINANTELOR│
│ PUBLICE │
└──────────┘

Declaratie rectificativa []
Se completeaza cu X in cazul
declaratiilor rectificative

A. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI

Nume Initiala Prenume Cod numeric personal/
tatalui Numar de identificare fiscala
┌──────────┬─────────┬──────────┐┌─┐┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└──────────┴─────────┴──────────┘└─┘└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Judet Sector Localitate │
│A ┌─────────────────────┬────────┬─────────────────────────────┐ │
│d └─────────────────────┴────────┴─────────────────────────────┘ │
│r Strada Nr. Bloc Scara Etaj Ap. │
│e ┌────────────────────────────┬─────┬──────┬──────┬─────┬─────┐ │
│s └────────────────────────────┴─────┴──────┴──────┴─────┴─────┘ │
│a ┌──────────┐ ┌─────┐ ┌─────┐ ┌──────┐ │
│ Cod postal└──────────┘Telefon └─────┘Fax └─────┘E-mail└──────┘ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────┘

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

B. DATE PRIVIND CONTRACTUL INCHEIAT INTRE PARTI

1. Numele si prenumele (denumirea) persoanei careia
i se cedeaza dreptul de folosinta a bunului.......................

2. Contract de inchiriere/arendare Nr. ...... Data: ...../...../.....

3. Data inceperii realizarii venitului .../.../... 4. Data incetarii
realizarii venitului .../.../...

5. Date de identificare ale bunului ....................................
...........................................

6. Natura bunului: Constructii [] Altele []

7. Determinarea venitului Sistem real [] Cote forfetarede cheltuieli []
net:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

C. VENIT NET DIN CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR
- lei -

C1. CONSTRUCTII C2. ALTE BUNURI
┌───┬────────────┬───┬────────────┐
1. Contravaloarea chiriei/arendei, │1.1│ │2.1│ │
conform contractului ............ └───┴────────────┴───┴────────────┘
2. Cheltuieli ce cad, conform
dispozitiilor legale, in sarcina
proprietarului, uzufructuarului
sau a altui detinator legal, daca
sunt efectuate de cealalta parte ┌───┬────────────┬───┬────────────┐
contractanta, prevazute in │1.2│ │2.2│ │
contract. └───┴────────────┴───┴────────────┘
┌───┬────────────┬───┬────────────┐
3. Venit brut*(rd. 1.1 + rd. 1.2, │1.3│ │2.3│ │
respectiv rd. 2.1 + rd. 2.2).......└───┴────────────┴───┴────────────┘
┌───┬────────────┬───┬────────────┐
4. Cheltuieli deductibile (rd. 1.3 x │1.4│ │2.4│ │
50%, respectiv rd. 2.3 x 30%)..... └───┴────────────┴───┴────────────┘
┌───┬────────────┬───┬────────────┐
5. Venit net (rd.1.3 - rd.1.4, res- │1.5│ │2.5│ │
pectiv rd. 2.3 - rd. 2.4)......... └───┴────────────┴───┴────────────┘
┌───┬─────────────────────────────┐
6. Total venit net (rd.1.5 + rd.2.5)...│ 6.│ │
└───┴─────────────────────────────┘

*) Persoanele care au optat pentru stabilirea venitului net in sistem
real completeaza rd. 3 si rd. 4 pe baza datelor din evidenta contabila
in partida simpla
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

D. DATE DE IDENTIFICARE ALE REPREZENTANTULUI FISCAL

Nume, prenume/Denumire .................................................
Adresa: Judet ........... Sector ........ Localitate ...................
Strada .......... Nr. ... Bloc.... Scara..... Etaj.... Ap. .....
Cod postal...........Telefon.......Fax.......E-mail.............
___ _______________
Cod de identificare fiscala [___][_______________]

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Sub sanctiunile aplicate faptei de fals in acte publice, declar ca datele
inscrise in acest formular sunt corecte si complete.


Semnatura contribuabil ┐ data ┐ │ Semnatura data ┐
v...... v...│ reprezentant v
│ fiscal ......... ......

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Loc rezervat organului fiscal Nr. inregistrare .............
Data ..................

Tiparit la CN
"IMPRIMERIA NATIONALA" SA

cod 14.13.01.13/3





FORMULARUL 203
"DECLARAŢIE SPECIALĂ PRIVIND VENITURILE DIN CEDAREA
FOLOSINŢEI BUNURILOR"

Declaraţia se completeazã şi se depune dacã realizaţi venituri în bani şi/sau în naturã provenind din cedarea folosinţei bunurilor mobile şi imobile, obţinute în calitate de proprietar, uzufructuar sau alt deţinãtor legal, numai în cazul în care contractul de închiriere/arendare încheiat între pãrţi, îndeplineşte cel puţin una din urmãtoarele condiţii:
- este exprimat în valutã;
- conţine clauze cu privire la suportarea, de cãtre chiriaş, a cheltuielilor ce cad, conform dispoziţiilor legale, în sarcina proprietarului, uzufructuarului sau altui deţinãtor legat;
- cuprinde alte clauze care nu sunt evaluabile la momentul încheierii contractului.
În situaţia în care aţi obţinut venituri din cedarea folosinţei bunurilor din mai multe surse, respectiv contracte de închiriere, veţi depune câte o declaraţie specialã pentru fiecare sursã.
În cazul cedãrii folosinţei bunurilor deţinute în comun, fiecare coproprietar va completa şi va depune câte o declaraţie, corespunzãtor cotei care îi revine din proprietate.
Cap. A. Date de identificare ale contribuabilului
Adresa - se inscrie adresa domiciliului fiscal.
Cod numeric personal/Numãr de identificare fiscalã - se înscrie codul numeric personal din cartea de identitate, respectiv din buletinul de identitate al fiecãrui contribuabil sau numãrul de identificare fiscalã atribuit de cãtre Ministerul Finanţelor Publice cu ocazia înregistrãrii fiscale, dupã caz. În cazul contribuabililor care sunt plãtitori de taxa pe valoare adãugatã, codul numeric personal/numãrul de identificare fiscalã va fi precedat de litera "R".

Cap. B. Date privind contractul încheiat între pãrţi
rd. 1. Numele şi prenumele (denumirea) persoanei cãreia i se cedeazã dreptul de folosinţã a bunului - se completeazã numele şi prenumele (denumirea) persoanei cãreia i s-a cedat dreptul de folosinţã a bunului, conform contractului încheiat între pãrţi.
rd. 2. Contract de închiriere/arendare - se completeazã astfel:
- se elimina din text cuvântul "închiriere" sau "arendare", în funcţie de natura contractului încheiat între pãrţi;
- se înscrie numãrul sub care a fost înregistrat la organul fiscal contractul încheiat între pãrţi, precum şi data înregistrãrii acestuia.
rd. 3. Data începerii realizãrii venitului - se înscrie data prevãzutã pentru începerea derulãrii contractului încheiat între pãrţi.
rd. 4. Data încetãrii realizãrii venitului - se înscrie data prevãzutã pentru încetarea contractului încheiat între pãrţi.
Rubricile de la pct. 3 şi 4 se completeazã numai dacã evenimentele respective se produc în cursul anului pentru care se depune declaraţia specialã.
rd. 5. Date de identificare ale bunului - se înscriu datele de identificare ale bunului a cãrui folosinţã este cedatã. De exemplu:
a) pentru imobile (clãdiri, terenuri): adresa completã (strada, numãr, bloc, etaj, apartament), suprafaţa totalã, din care închiriatã;
b) pentru autovehicule: tipul, anul de fabricaţie, numãrul de înmatriculare, seria motorului, seria saşiului;
c) alte bunuri: denumirea bunului, descrierea detaliatã, cu identificarea principalelor caracteristici care individualizeazã bunul.
rd. 6. Natura bunului - se bifeazã cãsuţa corespunzãtoare naturii bunului a cãrui folosinţã a fost cedatã.
În cazul contractelor care au ca obiect atât închirierea de construcţii, cât şi închirierea de alte bunuri (terenuri, maşini şi utilaje agricole etc), se vor bifa ambele cãsuţe.
În situaţia în care în contractul de închiriere nu se menţioneazã distinct chiria aferentã construcţiei şi cea aferentã terenului sau altor bunuri, contribuabilul va bifa numai cãsuţa "Altele".
Construcţiile sunt definite conform Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe.

Cap. C. Venit net din cedarea folosinţei bunurilor
Se completeazã coloana C1 "Construcţii" în cazul contractelor care au ca obiect închirierea de construcţii, respectiv coloana C2 "Alte bunuri", în cazul contractelor care au ca obiect închirierea altor bunuri.
În situaţia în care în contractul de închiriere nu se menţioneazã distinct chiria aferentã construcţiei şi cea aferentã terenului sau a altor bunuri, se va completa numai coloana C2.
rd. 1. Contravaloarea chiriei/arendei conform contractului - se înscrie contravaloarea (în lei) a chiriei aferente construcţiilor (rd. 1.1) şi/sau contravaloarea (în lei) a chiriei/arendei aferentã altor bunuri (rd. 2.1), prevãzute în contractul încheiat între pãrţi pentru anul fiscal 2004, indiferent de momentul plãţii acestora.
În situaţia în care chiria/arenda reprezintã echivalentul în lei al unei valute, venitul brut anual se determinã pe baza chiriei/arendei lunare evaluate la cursul de schimb al pieţei valutare comunicat de Banca Naţionalã a României, din ultima zi a fiecãrei luni, corespunzãtor lunilor din perioada de impunere.
În situaţia în care arenda se achitã în naturã, evaluarea în lei a acesteia se face pe baza preţurilor medii ale produselor agricole, conform Normelor metodologice date în aplicarea <>Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.
Rândul 1 nu se completeazã de cãtre contribuabilii care au optat pentru determinarea venitului net în sistem real.
rd. 2. Cheltuieli ce cad, conform dispoziţiilor legale, în sarcina proprietarului, uzufructuarului sau a altui deţinãtor legal, dacã sunt efectuate de cealaltã parte contractantã, prevãzute în contract - se înscrie suma totalã (în lei) a cheltuielilor aferente construcţiilor (rd. 1.2) şi/sau aferente altor bunuri (rd. 2.2) ce cad, conform dispoziţiilor legale, în sarcina proprietarului, uzufructuarului sau a altui deţinãtor legal, dar care, potrivit clauzelor contractului, sunt efectuate de cealaltã parte contractantã.
Rândul 2 nu se completeazã de cãtre contribuabilii care au optat pentru determinarea venitului net în sistem real.
rd. 3. Venit brut - se înscrie suma calculatã prin majorarea chiriei/arendei cu valoarea cheltuielilor ce cad, conform dispoziţiilor legale, în sarcina proprietarului, uzufructuarului sau a altui deţinãtor legal, dacã sunt efectuate de cealaltã parte contractantã, respectiv se completeazã rd. 1.3 prin însumarea datelor înscrise la rd. 1.1 şi rd. 1.2, şi/sau rd. 2.3 prin însumarea datelor înscrise la rd. 2.1 şi rd. 2.2.În venitul brut se includ şi eventualele daune plãtite potrivit unor clauze contractuale, în cazul rezilierii contractelor înainte de termen.
În cazul contribuabililor care au optat pentru determinarea venitului net în sistem real se înscrie totalitatea veniturilor încasate ca urmare a cedãrii folosinţei bunului.
rd. 4. Cheltuieli deductibile - se înscrie suma rezultatã din aplicarea unei cote forfetare de cheltuieli de 50% la venitul brut (rd. 1.3), în cazul construcţiilor, şi/sau suma rezultatã din aplicarea unei cote forfetare de cheltuieli de 30% la venitul brut (rd. 2.3), în cazul altor bunuri.
În cazul contribuabililor care au optat pentru determinarea venitului net în sistem real şi conduc evidenţa contabilã în partidã simplã, se înscrie suma reprezentând cheltuieli deductibile efectuate în vederea realizãrii venitului (cot. C1 sau col. C2, dupã caz).
rd. 5. Venit net - se înscrie suma reprezentând diferenţa dintre venitul brut şi cheltuielile deductibile aferente, respectiv dintre datele înscrise la rd. 1.3 şi datele înscrise la rd. 1.4, în cazul construcţiilor, şi/sau diferenţa dintre datele înscrise la rd. 2.3 şi datele înscrise la rd. 2.4, în cazul altor bunuri.
rd. 6. Total venit net - se înscrie suma obţinutã prin cumularea sumelor înscrise la rd. 1.5 şi rd. 2.5.

Stimate contribuabil,

Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, din subordinea Ministerului Finanţelor Publice, are ca obiectiv principal colectarea veniturilor bugetului de stat. Realizarea obiectivului nu poate fi fãcutã în bune condiţii fãrã participarea dvs. voluntarã la îndeplinirea obligaţiilor fiscale care vã revin. În acest sens Agenţia este preocupatã sã vã punã la dispoziţie servicii moderne şi uşor de utilizat.
Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã aplicã sistemul de transmitere/primire prin poştã a declaraţiilor de venit, astfel încât dvs. sã vã puteţi îndeplini obligaţiile de declarare a veniturilor realizate în anul 2004 într-un mod cât mai simplu.
Utilizând acest sistem veţi economisi o parte din timpul dvs. deoarece nu mai trebuie sã vã deplasaţi la sediul Administraţiei Finanţelor Publice pentru a depune declaraţia.
Pentru utilizarea acestui sistem, tot ce trebuie sã faceţi dvs. este sã completaţi formularele, conform instrucţiunilor incluse în pachetul informaţional primit, iar apoi sã le introduceţi în plicul destinat transmiterii şi sã-l depuneţi pânã la data de 15 mai 2005 inclusiv, la cel mai apropiat oficiu poştal. Recipisa, pe care o veţi primi la depunerea plicului, constituie dovada respectãrii obligaţiei de declarare a veniturilor realizate în anul fiscal 2004.
Vã recomandãm ca, pentru transmiterea declaraţiilor prin poştã, în sistem recomandat, sã utilizaţi plicul cu indicaţia "CR" primit, acesta fiind un plic special, pentru care nu trebuie sã achitaţi taxele poştale. În cazul în care veţi utiliza un alt plic, taxele poştale vor fi suportate de dvs.
Pentru informaţii suplimentare, vã puteţi adresa Biroului de Asistenţã a Contribuabililor de la unitatea fiscalã în raza cãreia aveţi domiciliul.
Sperãm cã acest sistem de transmitere prin poştã a declaraţiilor de venit sã constituie un mijloc eficient de uşurare a obligaţiilor dvs. în calitate de contribuabil la bugetul de stat.

PREŞEDINTELE
AGENŢIEI NAŢIONALE DE ADMINISTRARE FISCALĂ,
Sebastian Bodu



┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ EXPEDITOR: AGENTIA NATIONALA ┌────────────────────┐ │
│ DE ADMINISTRARE FISCALA │ T.P. │ │
│ Str. Apolodor nr. 17, Sector 5, Bucuresti │ POSTA ROMANA │ │
│ cod postal 050741 │Nr. 103/DEP/300/2005│ │
│ │ Valabil -2005- │ │
│ └────────────────────┘ │
│ │
│ INFADRES FISCAL │
│ ┌────────────────────────────┐ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ └────────────────────────────┘ │
│ │
│ AGENTIA NATIONALA │
│ ADMINISTRARE FISCALA │
│ │
│ │
│ Impozitul pe venit │
│ │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ ┌──────────────────────────┐ │
│ EXPEDITOR: │ C.R. │ │


│ ......................... │ Nr. 103/DEP/001/2005 │ │
│ ......................... │ Valabil -2005- │ │
│ ......................... │ SE TAXEAZA LA │ │
│ ......................... │ DESTINATIE │ │


│ ......................... └──────────────────────────┘ │
│ R ............ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ ┌──────────────────────────────┐ │
│ │ │ │
│ AGENTIA NATIONALA DE │ │ │
│ ADMINISTRARE FISCALA │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ Impozitul pe venit │ │ │
│ └──────────────────────────────┘ │
│ │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



GHID PENTRU COMPLETAREA ŞI DEPUNEREA DECLARAŢIILOR DE VENIT PENTRU ANUL 2004

Stimate contribuabil,
Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã vã trimite acest pachet informaţional cu declaraţiile de venit de completat, pentru cã din informaţiile existente în baza noastrã de date reiese cã aţi obţinut în anul 2004 venituri care se globalizeazã şi pentru care aveţi obligaţia declarãrii veniturilor.
Pentru a completa în mod corect formularele de declaraţii, vã rugãm sã citiţi cu atenţie îndrumãrile de mai jos, care vã vor ajuta, de asemenea, sã stabiliţi dacã aveţi sau nu obligaţia sã depuneţi declaraţia de venit global şi/sau declaraţii speciale.


I. TREBUIE SĂ DEPUN DECLARAŢIA DE VENIT GLOBAL - formularul 200?




┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┐
│ AVEŢI OBLIGAŢIA │ NU AVEŢI OBLIGAŢIA │
│de a depune Declaraţia dacã în anul 2004 vã aflaţi în cel │de a depune Declaratia │
│puţin una din urmãtoarele situaţii: │dacu in anul 2004 ati │
│ │indeplinit cumulativ │
│ │urmatoarele conditii │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│● dacã aţi lucrat la un singur angajator o perioadã mai micã de un an; │ ● aţi lucrat la un │
│● dacã aţi lucrat la un singur angajator tot anul (1.01-31.12.2004), │ singur angajator, cu │
│ însã angajatorul nu v-a regularizat FF1; │ funcţie de bazã, pe │
│● dacã aţi lucrat la mai mulţi angajatori în cursul anului 2004; │ întreaga perioadã a │
│● dacã aţi obţinut venituri asimilate salariilor (ex. indemnizaţii │ anului fiscal │
│ ca membru al unui consiliu de administraţie, ca cenzor, ca asociat │ (de la 01.01- │
│ unic etc.).; │ 31.12.2004)si nu ati │
│● dacã aţi obţinut salarii din strãinãtate pentru activitatea │ obtinut si alte │
│ desfãşuratã în România; │ venituri care se │
│● dacã ati obţinut venituri din activitãţi independente │ globalizeaza (din │
│ din categoria: │ activitati independente│
│ - activitãţilor comerciale (fapte de comerţ, prestãri de servicii, │ salarii sau cedarea │
│ altele decât cele din profesii libere, activitãţi desfãşurate │ folosintei │
│ în baza unei convenţii civile, practicarea unei meserii); │ bunurilor); │
│ - profesiilor libere (exercitarea profesiilor de medic, avocat, │ ● angajatorul va │
│ notar, auditor, expert contabil, contabil autorizat, │ regulariza Fisa │
│ consultant de plasament în valori mobiliare, arhitect etc); │ fiscala 1, caz in │
│ - drepturilor de proprietate intelectualã (brevete de invenţie, │ care sunt comple- │
│ desene şi modele, mostre, mãrci de fabrica şi comerţ, drepturi │ tate toate │
│ de autor şi drepturi conexe dreptului de autor şi altele │ radurile la cap. VI │
│ asemenea); │ "date referitoare │
│● dacã aţi obţinut venituri din cedarea folosinţei bunurilor │ la regularizarea │
│ (ex.: din arendã sau închirieri de construcţii sau alte bunuri); │ impozitului: din │
│● dacã aţi obţinut venituri din strãinãtate ca urmare a │ formularul FF1; │
│ desfãşurãrii unor activitãţi în strãinãtate: activitãţi │ │
│ independente şi/sau cedarea folosinţei bunurilor; │ │
│● dacã aţi obţinut venituri din activitãţi independente scutite │ │
│ la plata impozitului pe venit. │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ATENŢIE Dacã mai aveţi nelãmuriri referitoare la obligaţia │
│ depunerii declaraţiei, vã puteţi adresa organului fiscal │
│ de domiciliu, pentru clarificarea situaţiei dvs. fiscale. │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



II. CUM COMPLETEZ DECLARAŢIA DE VENIT GLOBAL?

Cap. A. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI

-> în situaţia în care formularul 200 "Declaraţie de venit global" are completate eronat datele dvs. de identificare, vã rugãm sã le corectaţi, pentru a corespunde datelor înscrise în documentul dvs. de identitate (buletin sau carte) la momentul depunerii declaraţiei, caz în care anexaţi copie dupã buletinul sau cartea de identitate.
-> în situaţia în care aveţi deschis un cont curent sau cont de card, vã rugãm sa completaţi numãrul de cont şi banca, pentru a ne da posibilitatea sã vã viram în acest cont eventualele diferenţe de impozit de restituit, fãrã a mai fi necesarã deplasarea dvs. la unitãţile de trezorerie sau la oficiile poştale.

Cap. B. VENIT NET DIN ACTIVITĂŢI INDEPENDENTE

-> completaţi întâi formularul 202 "Declaraţie specialã privind veniturile din activitãţi independente", în funcţie de categoria venitului obţinut, conform instrucţiunilor de completare de pe verso-ul declaraţiei;
-> completaţi dupã aceea capitolul B din formularul 200 "Declaraţie de venit global", astfel:



┌──────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┐
│- în rd. 1 sau rd. 2 - pentru veniturile │ │
│ comerciale; │preluând datele referitoare │
├──────────────────────────────────────────┤la venitul net sau pierderea │
│- în rd. 3 sau rd. 4 - pentru veniturile │fiscalã din declaraţiile │
│ din profesii libere; │speciale │
├──────────────────────────────────────────┤ │
│- în rd. 6 sau rd. 7 - pentru veniturile │ │
│ din drepturi de proprietate intelectualã│ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│- în rd. 5 - numai în situaţia in care │preluând suma reprezentând norma de│
│ aţi desfãşurat activitãţi inde- │venit corespunzãtoare perioadei │
│ pendente, fiind impuşi pe baza normelor │lucrate din Decizia de plãţi │
│ de venit │anticipate primita de la organul │
│ │fiscal │
└──────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┘



Cap. C. VENIT NET DIN SALARII

-> veţi înscrie în rândurile de "venit net din salarii realizat la [...]" sumele preluate din fişele fiscale FF1 şi FF2, astfel:



┌──────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┐
│-în rd. 8 -"[...] la funcţia de bazã" │suma din rd. 13.1 al cap. V │
│ │"Calculul impozitului pe veniturile│
│ │din salarii" din FF1 │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│- in rd. 9 -"[...] in afara funcţiei de │suma preluatã din rd. 13.1 al cap. │
│ baza" │III "Calculul impozitului pe │
│ │veniturile din salarii, altele │
│ │decât cele de la funncţia de bazã" │
│ │din FF 2 │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│- în rd. 8 sau în rd. 9 - dacã aţi lucrat │totalul rezultat din adunarea │
│ la mai mulţi angajatori │sumelor din fişele fiscale de │
│ │acelaşi fel (FF1 sau FF2) │
└──────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┘




Dacã nu aţi primit astfel de fişe pânã în ultima zi a lunii februarie 2005 sau la plecarea dvs. din unitate, vã rugãm sã le solicitaţi de la angajator.

-> veţi înscrie în rd. 10 - "Venit net din salarii primite din strãinãtate pentru activitatea desfãşuratã în România" suma rezultatã prin cumularea venitului net declarat lunar, preluat din rd. 3 din "Declaraţia privind veniturile sub formã de salarii din strãinãtate obţinute de cãtre persoanele fizice române cu domiciliul în România care desfãşoarã activitate în România şi de cãtre persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice şi posturilor consulare acreditate în România" - cod 14.13.01.13/5.

Cap. D. VENIT NET DIN CEDAREA FOLOSINŢEI BUNURILOR

-> completaţi întâi formularul 203 "Declaraţie specialã privind veniturile din cedarea folosinţei bunurilor" pentru fiecare bun închiriat/arendat, în condiţiile şi conform instrucţiunilor de completare tipãrite pe verso-ul declaraţiei;
-> completaţi dupã aceea rd. 11 "Venit net" preluând datele referitoare la venitul net astfel:


┌──────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┐
│- aţi realizat venituri din cedarea │din declaratia speciala │
│ folosinţei bunurilor în condiţiile │ │
│ menţionate în instrucţiunile tipãrite │ │
│ pe verso-ul formularului 203? │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│- aţi realizat venituri din cedarea │din decizia de plãţi anticipate │
│folosinţei bunurilor fãrã sa îndepliniţi │ │
│nici una din condiţiile menţionate în │ │
│instrucţiunile tipãrite pe verso-ul │ │
│formularului 203? │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│- realizat, venituri din inchirierea sau │totalul rezultat din cumularea │
│arendarea mai multor bunuri? │venitului net, din toate │
│ │declaratiile speciale 2003 si/sau │
│ │toate deciziile de plati anticipate│
│ │ │
└──────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┘


Cap. E. VENIT DIN STRĂINĂTATE

-> completaţi întâi formularul 201 "Declaraţie specialã privind veniturile din strãinãtate"
-> completaţi dupã aceea capitolul E din formularul 200, astfel:
- preluând datele referitoare la venit (în rd. 12) sau pierdere fiscalã (în rd. 13) din declaraţia specialã;
- dacã aţi realizat venituri din mai multe ţãri sau din mai multe surse atunci veţi înscrie suma rezultatã din adunarea venitului/pierderii fiscale, din toate declaraţiile speciale privind veniturile din strãinãtate, depuse pentru anul fiscal 2004.

Cap. F. VENITURI SCUTITE DE LA PLATA IMPOZITULUI PE VENIT

-> completaţi întâi rd.1 din cap. D al formularului 202 "Declaraţie specialã privind veniturile din activitãţi independente", conform instrucţiunilor de completare de pe verso-ul declaraţiei;
-> completaţi dupã aceea rd. 14 sau rd. 15 din capitolul F al formularului 200 "Declaraţie de venit global" cu sumele reprezentând venitul net sau pierderea fiscalã, din formularul 202 - capitolul D;

Cap. G. DEDUCERI
Se completeazã numai în cazul în care dvs. solicitaţi acordarea de cãtre organul fiscal a uneia sau mai multora dintre deducerile menţionate, înscriind "X" în:
- cãsuţa corespunzãtoare tipului de deducere solicitat din col. 1 "Tip deducere";
- cãsuţele corespunzãtoare documentelor prezentate pentru acordarea deducerilor din col. 3 "Documente justificative".
Documentele justificative care trebuie prezentate pentru acordarea deducerilor sunt:




────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
deducerile perso- copii legalizate de pe documentele justificative care atestã dreptul
nale suplimentare la deduceri personale suplimentare, numai dacã acestea nu v-au fost
acordate de cãtre angajator
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- cheltuielile - devizul de lucrãri întocmit de persoana ┐ din care sa reiasã
pentru reabi- fizicã/juridicã autorizatã │ materialele specifice
litarea locuintei sau │ achizitionate si cate-
de domiciliu - declaraţie pe propria rãspundere în cazul > goriile de lucrari
realizarii lucrarilor in regie proprie │ executate, exprimate in
│ unitati fizice si
┘ valorice;
- documentele justificative care atesta
plata
- documentele justificative privind ┐ în cazul lucrãrilor
plata cheltuielilor │ executate la partile
si │ comune ale
> condominiului
- repartizarea acestora pe fiecare │
proprietar ┘
- actul de proprietate;
- actul de identitate;
- actele de stare civilã, dupã caz.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- prime de asigu- - documentele justificative
rare pentru locu- care atestã plata primelor
inţa de domiciliu - contractul de asigurare;
- documentul de atestare a
plãţii primei de asigurare;
- actul de proprietate;
- actele de stare civilã, dupã caz.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- cotizaţia de - documentele justificative
sindicat care atestã plata acesteia
sau
- sumele se preiau din copia
Fişei fiscale 1 - în cazul
reţinerii pe statul de platã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




Cap. H. DESTINAŢIA SUMEI REPREZENTÂND 1% DIN IMPOZITUL PE VENITUL ANUAL DATORAT

Se completeazã numai dacã aţi plãtit în anul 2004 sume reprezentând burse private şi/sau dacã optaţi pentru virarea unei sume din impozitul pe venitul anual datorat pentru entitãţi nonprofit, înscriind dupã caz, la pct.1 şi/sau pct.2, datele prevãzute în rubricile respective ale declaraţiei.
Dacã suma cumulatã aferentã celor doua opţiuni depãşeşte limita de 1% din impozitul anual datorat, atunci suma luatã în calcul este limitatã la nivelul acestui plafon având prioritate cheltuielile efectuate cu bursele private.

III. CUM TREBUIE SĂ PROCEDEZ PENTRU DEPUNEREA DECLARAŢIILOR?

Plicul cu declaraţiile de venit trebuie trimis la administraţia finanţelor publice în raza cãreia aveţi domiciliul.
Veţi introduce în plicul primit în pachetul informaţional, pe care este înscris indicativul CR, câte un exemplar din formularele completate:
-> formularul 200 "Declaraţie de venit global", pretipãrit, astfel încât în fereastra plicului sã fie vizibilã adresa administraţiei finanţelor publice, tipãritã în chenarul colorat din partea de jos a acestui formular;
-> formularele de declaraţii speciale în copie sau în original, dupã caz;
-> formularele de fişe fiscale, în copie;
-> documente justificative (copii legalizate sau fotocopii) bifând, dacã este cazul, cãsuţele corespunzãtoare din cap. G şi H ale formularului "200".
Celãlalt exemplar din formularele completate se pãstreazã de dvs., împreunã cu recipisa primitã de la oficiul poştal la care aţi depus plicul cu declaraţiile.
În situaţia în care realizaţi venituri (cu excepţia salariilor) din mai multe surse, (exemple de sursã: un contract de închiriere, locul de desfãşurare a activitãţii independente), aveţi obligaţia depunerii unei declaraţii speciale pentru fiecare sursã de venit la organul fiscal în a cãrui razã teritorialã se aflã sursa respectivã. Aceste declaraţii speciale se pot depune la organul fiscal corespunzãtor, fie prin poştã, cu scrisoare recomandatã, achitând taxele poştale, fie direct la registratura acestuia.
În situaţia în care aţi desemnat, în condiţiile legii, un reprezentant fiscal, declaraţiile de venit pot fi completate şi depuse de cãtre acesta. Numai în aceastã situaţie veţi completa capitolul cuprinzând datele de identificare ale reprezentantului fiscal pe fiecare formular de declaraţie de venit.

_____________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016