Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
 ORDIN nr. 260 din 9 iunie 2020 pentru modificarea şi completarea Normelor privind efectuarea inspecţiilor la auditorii financiari şi firmele de audit care desfăşoară activităţi de audit statutar, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 166/2018
Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 260 din 9 iunie 2020  pentru modificarea şi completarea Normelor privind efectuarea inspecţiilor la auditorii financiari şi firmele de audit care desfăşoară activităţi de audit statutar, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 166/2018     Twitter Facebook
Cautare document

 ORDIN nr. 260 din 9 iunie 2020 pentru modificarea şi completarea Normelor privind efectuarea inspecţiilor la auditorii financiari şi firmele de audit care desfăşoară activităţi de audit statutar, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 166/2018

EMITENT: Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 508 din 15 iunie 2020
    În temeiul prevederilor art. 35 alin. (1) şi (2), art. 40, 44, 49, 51, 58-60, art. 73 alin. (2) şi (3), art. 74, 75 şi art. 77 alin. (2) din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative şi în scopul eficientizării activităţii de inspecţii desfăşurate de Serviciul investigaţii, asigurarea calităţii şi inspecţii din cadrul Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar,
    preşedintele Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar emite prezentul ordin.
    ART. I
    Normele privind efectuarea inspecţiilor la auditorii financiari şi firmele de audit care desfăşoară activităţi de audit statutar, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 166/2018, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 922 din 1 noiembrie 2018, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 3, punctul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "4. cererea de informaţii - documentul prin care echipa de inspecţii ASPAAS solicită informaţii în scopul efectuării inspecţiei la auditorul financiar sau firma de audit. Cererea este personalizată în funcţie de profilul fiecărui auditor financiar sau firmă de audit şi este transmisă în scris, la adresa de poştă electronică declarată de către auditorul financiar/firma de audit pentru înregistrare în Registrul public electronic al auditorilor financiari şi firmelor de audit (RPE). În cazul în care auditorul financiar/firma de audit nu a declarat informaţiile obligatorii pentru înregistrare în RPE, cererea de informaţii se transmite prin orice mijloace de comunicare prevăzute de norme;"

    2. La articolul 3, după punctul 4 se introduce un nou punct, punctul 4^1, cu următorul cuprins:
    "4^1. comunicarea informaţiilor - răspunsul pe care auditorul financiar sau firma de audit îl transmite echipei de inspecţie la cererea de informaţii, în scopul efectuării inspecţiei, şi care se transmite în scris la adresa de poştă electronică de la care a primit cererea de informaţii prevăzută la pct. 4 sau la adresa de contact a Serviciul investigaţii, asigurarea calităţii şi inspecţii (SIACI), în cazul în care a primit cererea de informaţii prin alte mijloace de comunicare, conform prevederilor pct. 4;"

    3. La articolul 3, după punctul 16 se introduce un nou punct, punctul 17, cu următorul cuprins:
    "17. vizita de inspecţie - o etapă a procesului de inspecţie care se desfăşoară într-o perioadă de timp convenită şi care constă, în principal, în verificarea documentelor aferente misiunii/misiunilor de audit statutar, revizuirea sistemului de control intern al auditorului financiar sau firmei de audit, verificarea oricăror alte informaţii/documente pe care echipa de inspecţie le consideră relevante, precum şi intervievarea auditorului financiar, reprezentanţilor firmei de audit şi/sau a altor persoane implicate în desfăşurarea misiunii/misiunilor de audit statutar sau în sistemul de guvernanţă al firmei de audit atunci când echipa de inspecţie consideră necesar, în conformitate cu procedurile interne ASPAAS şi CAIM, prin întâlnire directă între echipa de inspecţie şi auditorul financiar/firma de audit sau prin orice alte mijloace de comunicare prevăzute de norme."

    4. La articolul 13, alineatul (10) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(10) Răspunsurile/Comentariile auditorului financiar/firmei de audit cu privire la constatările preliminare sunt comunicate echipei de inspecţie cu respectarea următoarelor termene:
    a) 3 zile de la data transmiterii raportului de constatări preliminare, pentru inspecţiile care au ca obiect maximum 3 angajamente de audit statutar;
    b) 7 zile de la data transmiterii raportului de constatări preliminare, pentru inspecţiile care au ca obiect mai mult de 3 angajamente de audit statutar."

    5. La articolul 14, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
    "(5) În cazul în care auditorul financiar sau firma de audit nu comunică informaţiile solicitate prin cererea de informaţii prevăzută la art. 9 alin. (1) şi prin cererile ulterioare, echipa de inspecţie consemnează acest aspect într-o notă de constatare, care este adusă la cunoştinţa preşedintelui ASPAAS cu propunerea de aplicare a prevederilor art. 17 alin. (2)-(4)."

    6. La articolul 20, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 20
    (1) La finalul vizitei de inspecţie, auditorul financiar sau reprezentantul firmei de audit semnează pentru echipa de inspecţie o declaraţie pe propria răspundere în original, formular prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentele norme, din care reiese că a fost pusă la dispoziţia echipei de inspecţie întreaga documentaţie deţinută la acel moment, relevantă pentru inspecţia de calitate."



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar,
                    Cristiana Doina Tudor


    Bucureşti, 9 iunie 2020.
    Nr. 260.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016