Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 256 din 10 octombrie 2000  pentru aprobarea criteriilor de evaluare si selectare a asociatiilor pentru protectia consumatorilor care infiinteaza si in care functioneaza centre de consultanta si informare a consumatorilor, precum si a modelului conventiei incheiate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 256 din 10 octombrie 2000 pentru aprobarea criteriilor de evaluare si selectare a asociatiilor pentru protectia consumatorilor care infiinteaza si in care functioneaza centre de consultanta si informare a consumatorilor, precum si a modelului conventiei incheiate

EMITENT: OFICIUL PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 508 din 17 octombrie 2000


Preşedintele Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor,
în baza prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 776/2000 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor,
având în vedere prevederile <>art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 88/2000 privind finanţarea centrelor de consultanţa şi informare a consumatorilor,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Criteriile de evaluare şi selectare a asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor care înfiinţeazã şi în care funcţioneazã centre de consultanţa şi informare a consumatorilor, prezentate în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aproba modelul convenţiei prevãzute la <>art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 88/2000 privind finanţarea centrelor de consultanţa şi informare a consumatorilor, prezentat în anexa nr. 2.
ART. 3
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 4
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Preşedintele
Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor,
Eliade Corneliu Mihailescu

ANEXA 1

CRITERIILE DE EVALUARE ŞI SELECTARE
a asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor care înfiinţeazã şi în care funcţioneazã centre de consultanţa şi informare a consumatorilor

Desemnarea asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor care înfiinţeazã şi în care funcţioneazã centre de consultanţa şi informare a consumatorilor se face pe baza urmãtoarelor criterii:
1. activitatea desfasurata pentru apãrarea drepturilor şi intereselor legitime ale consumatorilor şi experienta în domeniul serviciilor de consultanţa;
2. interpretarea termenilor de referinta, care sa demonstreze înţelegerea proiectului şi problemele cheie ale acestuia;
3. numãrul, calificarea şi experienta personalului propus pentru asigurarea functionarii centrului de consultanţa;
4. prezentarea programului detaliat al activitãţii de consultanţa şi rezultatele masurabile ale acestuia, calendarul realizãrii proiectului şi costurile necesare în vederea infiintarii şi functionarii centrului pe o perioada de un an, din care contribuţia asociaţiei pentru protecţia consumatorilor;
5. impactul asupra dezvoltãrii cooperãrii permanente dintre diferite organizaţii de consumatori pentru creşterea nivelului de constientizare a consumatorilor.

ANEXA 2

CONVENŢIE
încheiatã între Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor (dupã caz, consiliul local), cu sediul în ......, telefon ......., cod fiscal ......., cont virament ...... deschis la ........., reprezentat de (numele, prenumele şi funcţia) ................, şi
Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor ........., cu sediul în ....., telefon ......., cod fiscal ...., cont virament ....... deschis la ......., reprezentatã de (numele şi prenumele) ........, preşedintele asociaţiei,
pentru înfiinţarea şi funcţionarea centrului de consultanţa şi informare a consumatorilor
Obiectul convenţiei
ART. 1.
Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor (dupã caz, Consiliul Local ............) aloca în anul .......... o suma de ......... lei de la bugetul de stat (dupã caz, de la bugetul local) Asociaţiei ........, pentru înfiinţarea şi funcţionarea centrului de consultanţa şi informare a consumatorilor care desfãşoarã activitãţi gratuite în folosul consumatorilor, constând în informaţii, recomandãri şi consultanţa pentru problemele legate de achiziţionarea unui produs sau serviciu.
Obligaţiile asociaţiei
ART. 2
Asociaţia, în calitate de beneficiar al finanţãrii, are urmãtoarele obligaţii:
a) sa foloseascã sumele în mod exclusiv în conformitate cu destinatiile prevãzute la <>art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 88/2000 ;
b) sa prezinte Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor (dupã caz, consiliului local), semestrial, un raport asupra activitãţii;
c) în caz de nerespectare a prevederilor legale în vigoare sa returneze, în termen de 15 zile de la data comunicãrii somaţiei de plata, sumele primite, precum şi penalitãţile aferente acestora, potrivit dispoziţiilor legale.
Obligaţiile Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor (dupã caz, ale consiliului local)
ART. 3
Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor (dupã caz, consiliul local) are, în raport cu obiectul convenţiei, urmãtoarele obligaţii:
a) sa asigure lunar fondurile necesare în vederea desfãşurãrii activitãţii centrului de consultanţa şi informare a consumatorilor;
b) sa acorde asistenta de specialitate pentru desfãşurarea şi realizarea activitãţii centrului de consultanţa şi informare a consumatorilor.
Condiţii de încetare a convenţiei
ART. 4
Nerespectarea unor obligaţii asumate de cãtre asociaţie da dreptul Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor sa dispunã suspendarea plãţii aferente obligaţiei asumate, pana la reglementarea situaţiei.
ART. 5
În cazul în care asociaţia nu respecta condiţiile legale în baza cãrora s-a încheiat prezenta convenţie Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor (dupã caz, consiliul local) are dreptul de a decide oricând încetarea aplicãrii convenţiei, notificând anularea plãţilor cãtre asociaţie şi solicitând restituirea sumelor acordate în termen de .... prin cerere de restituire, care capata titlu executor de la data primirii.
ART. 6
În cazul încetãrii activitãţii centrului de consultanţa şi informare a consumatorilor bunurile de natura obiectelor de inventar şi echipamentul, dobândite prin alocarea de sume, se pun la dispoziţie Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor sau consiliilor locale pentru a fi distribuite cu titlu gratuit unei instituţii publice cu profil similar sau pentru a fi valorificate în condiţiile legii.
ART. 7
Asociaţia va evidenţia şi va raporta separat veniturile şi cheltuielile legate de suma primitã potrivit dispoziţiilor legale privind gestionarea fondurilor publice, conform <>Legii contabilitãţii nr. 82/1991 .
ART. 8
Prezenta convenţie s-a încheiat în 2 (doua) exemplare, fiecare parte primind un exemplar.


OFICIUL ASOCIAŢIA
PENTRU PROTECŢIA CONSUMATORILOR .........................
................................
(dupã caz, consiliul local)

Numele şi prenumele .............. Numele şi prenumele ...............
Funcţia .................. Funcţia ....................
Semnatura ................ Semnatura ..................
Ştampila ................. Ştampila ...................





──────────────

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016