Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 254 din 28 iunie 2012  pentru modificarea anexei nr. 6 la Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 759/2008 privind aprobarea regulamentelor de organizare si functionare a comisiilor de experti care functioneaza pe langa Casa Nationala de Asigurari de Sanatate pentru implementarea unor programe/subprograme nationale de sanatate din cadrul Programului national de sanatate cu scop curativ    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 254 din 28 iunie 2012 pentru modificarea anexei nr. 6 la Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 759/2008 privind aprobarea regulamentelor de organizare si functionare a comisiilor de experti care functioneaza pe langa Casa Nationala de Asigurari de Sanatate pentru implementarea unor programe/subprograme nationale de sanatate din cadrul Programului national de sanatate cu scop curativ

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 441 din 3 iulie 2012

    Având în vedere:
    - art. 52 şi 268 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - art. 5 alin. (1) pct. 25 şi 26 şi art. 8 şi 37 din Statutul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - Hotãrârea Guvernului nr. 1.388/2010 privind aprobarea programelor naţionale de sãnãtate pentru anii 2011 şi 2012, cu modificãrile ulterioare;
    - Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 1.591/ 1.110/2010 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sãnãtate pentru anii 2011 şi 2012, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - Hotãrârea Guvernului nr. 720/2008 pentru aprobarea Listei cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzãtoare medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã, în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - Referatul de aprobare al Direcţiei programe de sãnãtate nr. PS 845 din 18 iunie 2012,
    în temeiul dispoziţiilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 972/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emite urmãtorul ordin:

    ART. I
    Anexa nr. 6 la Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 759/2008 privind aprobarea regulamentelor de organizare şi funcţionare a comisiilor de experţi care funcţioneazã pe lângã Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate pentru implementarea unor programe/subprograme naţionale de sãnãtate din cadrul Programului naţional de sãnãtate cu scop curativ, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 739 din 31 octombrie 2008, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. II
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                          Preşedintele Casei Naţionale
                           de Asigurãri de Sãnãtate,
                                  Doru Bãdescu

    Bucureşti, 28 iunie 2012.
    Nr. 254.

    ANEXÃ
    -----
(Anexa nr. 6 la Ordinul nr. 759/2008)
-------------------------------------

                                   REGULAMENT
                   de organizare şi funcţionare a Comisiei de
               experţi a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate
           pentru implementarea Programului naţional de diagnostic şi
           tratament pentru bolnavii cu boli rare - sclerozã multiplã

    1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru implementarea Programului naţional de diagnostic şi tratament pentru bolnavii cu boli rare - sclerozã multiplã, denumitã în continuare Comisie, are urmãtoarele atribuţii:
    a) stabileşte schemele terapeutice pentru prevenţia secundarã a pacienţilor cu sclerozã multiplã;
    b) elaboreazã criteriile de eligibilitate pentru terapia imunomodulatoare;
    c) stabileşte criteriile de excludere din program a bolnavilor cu sclerozã multiplã;
    d) stabileşte criterii de schimbare a tratamentului cu un alt imunomodulator;
    e) stabileşte arondarea judeţelor la unitãţile sanitare prin care se deruleazã subprogramul, specializate în terapia imunomodulatoare a sclerozei multiple;
    f) analizeazã lunar, trimestrial şi anual indicatorii realizaţi raportaţi la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate (CNAS);
    g) analizeazã stocurile raportate la nivelul CNAS;
    h) solicitã coordonatorilor teritoriali situaţia bolnavilor cu sclerozã multiplã;
    i) analizeazã situaţia centralizatã la nivelul CNAS a bolnavilor cu sclerozã multiplã;
    j) stabileşte metodologia de derulare a Programului naţional de diagnostic şi tratament pentru bolnavii cu boli rare - sclerozã multiplã;
    k) evalueazã şi fundamenteazã în raport cu numãrul de bolnavi propunerea de fonduri pentru anul urmãtor;
    l) analizeazã dosarele bolnavilor cu sclerozã multiplã transmise de coordonatorii teritoriali în vederea aprobãrii tratamentului;
    m) aprobã în condiţii de eficienţã economicã (buget aprobat) referatele de justificare pentru iniţierea tratamentului cu medicamentele care se elibereazã cu aprobarea comisiei de la nivelul CNAS, cuprinse la Programul naţional de diagnostic şi tratament pentru bolnavii cu boli rare - sclerozã multiplã, transmise de coordonatorii teritoriali ai programului împreunã cu documentele necesare justificãrii propunerii de tratament. Dosarele bolnavilor cu sclerozã multiplã transmise comisiei pentru iniţierea tratamentului trebuie sã cuprindã: referatul de justificare, parafat şi semnat de medicul coordonator teritorial, copii ale analizelor medicale care susţin diagnosticul, respectiv examen IRM cerebral şi eventual medular recent, potenţiale evocate (opţional, în funcţie de criteriile internaţionale de diagnostic McDonald, revizuite în 2005), analiza LCR (opţional, în funcţie de criteriile internaţionale de diagnostic McDonald, revizuite în 2010), copii ale analizelor biologice recente (hemoleucogramã, TGO, TGP, examen serologic pentru HIV), precum şi consimţãmântul informat semnat (specimen de semnãturã) şi datat al bolnavului, în funcţie de tipul de tratament propus. Pentru pacienţii propuşi a fi trataţi cu natalizumab este necesar şi rezultatul examenului serologic pentru virusurile hepatice B şi C; este recomandabil ca încã dinaintea începerii tratamentului cu natalizumab sã se facã dozarea sericã a anticorpilor antivirus JC. Pentru aceşti din urmã pacienţi, trebuie sã se facã obligatoriu, dupã 2 ani de tratament cu natalizumab, dozarea sericã a anticorpilor antivirus JC, iar continuarea tratamentului se va face doar dupã stratificarea riscului pentru LEMP al pacientului, care se va aduce acestuia la cunoştinţã dupã care pacientul semneazã un nou consimţãmânt scris de continuare sau nu a tratamentului. Referatul de justificare va fi conform modelului din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 1.591/1.110/2010 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sãnãtate pentru anii 2011 şi 2012, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi se va completa cu urmãtoarele informaţii: date de identitate ale bolnavului (adresã, telefon), informaţii privind evoluţia bolii (forma clinico-evolutivã, debut, numãr de puseuri), boli asociate, rezultatul examenului neurologic recent şi scorul EDSS;
    n) centralizeazã trimestrial situaţia bolnavilor cu sclerozã multiplã eligibili pentru includerea în program transmisã de coordonatorii teritoriali: datele de identificare (numele, prenumele, CNP, localitatea de domiciliu) şi precizarea formei clinico-evolutive de boalã. Dosarele complete ale pacienţilor eligibili pentru includerea în program se vor pãstra la sediul unitãţii sanitare unde se deruleazã programul de tratament şi vor fi transmise CNAS în timp util, în luna calendaristicã care precedã analizarea dosarului de cãtre Comisie, atunci când se solicitã includerea în program a fiecãrui pacient, în condiţiile existenţei unui loc liber finanţat în unitatea sanitarã respectivã; referatele de justificare vor avea numãr de înregistrare cu antetul casei de asigurãri de sãnãtate respective, astfel încât toţi pacienţii sã fie luaţi în evidenţã atât la casele de asigurãri judeţene, cât şi la CNAS. Bolnavii cu sclerozã multiplã ale cãror dosare sunt transmise Comisiei pentru iniţierea tratamentului sunt bolnavii aflaţi în baza de date a Comisiei. Pentru dosarele incomplete, întreaga responsabilitate pentru disfuncţionalitãţi în asigurarea tratamentului revine în exclusivitate medicului curant şi medicului coordonator în evidenţa cãrora se aflã bolnavii cu sclerozã multiplã. Orice modificare în conduita terapeuticã a bolnavilor beneficiari de program, respectiv întrerupere sau schimbare de tratament, va fi comunicatã în scris Comisiei, în maximum 10 zile de la modificarea acesteia, de cãtre coordonatorul teritorial;
    o) poate solicita completarea dosarului unui bolnav cu documente justificative privind evoluţia bolii şi terapia administratã, boli asociate, examen psihiatric;
    p) elaboreazã formularul-tip al deciziilor de aprobare pentru tratament;
    q) transmite, prin fax, deciziile de aprobare pentru tratament caselor de asigurãri de sãnãtate, respectiv medicului coordonator al Programului naţional de diagnostic şi tratament pentru bolnavii cu boli rare - sclerozã multiplã, în termen de douã zile lucrãtoare de la aprobare.
    2. În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri lunare şi, dupã caz, întâlniri extraordinare, la convocarea preşedintelui acesteia sau a preşedintelui CNAS.
    3. Circuitul informaţiei şi al documentelor va fi asigurat de secretarul Comisiei.
    4. Comisia se va întâlni trimestrial cu coordonatorii teritoriali la sediul CNAS, în vederea analizei derulãrii Programului naţional de diagnostic şi tratament pentru bolnavii cu boli rare - sclerozã multiplã.

                                     -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016