Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 253 din 19 octombrie 2006  privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 61/2006 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind problemele de sanatate a animalelor ce afecteaza comertul intracomunitar cu animale din speciile bovine si suine    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 253 din 19 octombrie 2006 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 61/2006 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind problemele de sanatate a animalelor ce afecteaza comertul intracomunitar cu animale din speciile bovine si suine

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 934 din 17 noiembrie 2006
ORDIN nr. 253 din 19 octombrie 2006
privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor nr. 61/2006 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind problemele de sãnãtate a animalelor ce afecteazã comerţul intracomunitar cu animale din speciile bovine şi suine
EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA SANITARÃ VETERINARA ŞI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 934 din 17 noiembrie 2006


Având în vedere prevederile <>art. 10 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitãţii sanitar-veterinare şi pentru siguranta alimentelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul art. 3 alin. (3) şi al <>art. 4 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 130/2006 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor şi a unitãţilor din subordinea acesteia,
vazand Referatul comun de aprobare nr. 26.322 din 12 octombrie 2006, întocmit de Direcţia generalã sanitarã veterinara din cadrul Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor,

preşedintele Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor emite urmãtorul ordin:

ART. I
Norma sanitarã veterinara privind problemele de sãnãtate a animalelor ce afecteazã comerţul intracomunitar cu animale din speciile bovine şi suine, aprobatã prin Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor nr. 61/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 289 şi 289 bis din 30 martie 2006, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Prezenta norma veterinara se aplica comerţului intracomunitar cu animale din speciile bovine şi suine, cu excepţia suinelor sãlbatice definite conform Normei sanitare veterinare cu privire la mãsurile pentru controlul pestei porcine clasice, aprobatã prin Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor nr. 67/2005, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 707 din 5 august 2005, ce transpune în legislaţia nationala Directiva Consiliului 01/89/CEE."
2. La articolul 2, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) În scopurile prezentei norme sanitare veterinare se aplica definiţiile cuprinse la art. 2 din Norma sanitarã veterinara privind controalele veterinare şi zootehnice aplicabile comerţului României cu statele membre ale Uniunii Europene cu unele animale vii şi produse de origine animala, aprobatã prin <>Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nr. 580/2002 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 250 din 11 aprilie 2003, ce transpune în legislaţia nationala Directiva Consiliului 90/425/CEE , şi la art. (2) din Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 1/2005."
3. La articolul 3, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Animalele din speciile bovine şi suine la care face referire prezenta norma sanitarã veterinara trebuie:
a) sa fie supuse:
(i) unui control al identitãţii;
(ii) unei inspecţii clinice efectuate de un medic veterinar oficial într-o perioada de 24 de ore înainte de plecare şi sa nu prezinte niciun semn clinic de boala;
b) sa nu fi fost obţinute dintr-o exploatatie sau dintr-o zona care, din motive de sãnãtate, este supusã prohibitiei sau restrictiei ce afecteazã specia în cauza, în concordanta cu legislaţia comunitara şi/sau cu cea nationala;
c) sa fie identificate în concordanta cu Norma sanitarã veterinara aprobatã prin <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului nr. 170/2004 , ce transpune în legislaţia nationala Directiva Consiliului 92/102/CEE , în cazul suinelor, şi în concordanta cu Norma sanitarã veterinara privind sistemul de identificare şi înregistrare a bovinelor, corelat cu etichetarea carnii de bovine şi a produselor din carne de bovine, aprobatã prin <>Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nr. 345/2002 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 872 din 3 decembrie 2002, ce transpune în legislaţia nationala Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 1.760/2000, în cazul bovinelor;
d) sa nu fie animale care urmeazã sa fie tãiate şi sa nu fie restrictionate în baza unui program de eradicare a unei boli contagioase sau infectioase dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau dintr-o regiune a sa;
e) sa fie conforme cu prevederile art. 4 şi 5 din prezenta norma sanitarã veterinara."
4. La articolul 4, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Animalele din speciile bovine şi suine la care face referire prezenta norma sanitarã veterinara trebuie sa fie transportate în mijloace de transport care îndeplinesc cerinţele Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 1/2005 şi cerinţele art. 12."
5. La articolul 4, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Regulile pentru aprobarea locurilor în care poate fi efectuatã curatarea şi dezinfectia mijloacelor de transport pentru animale vor fi determinate în concordanta cu procedura comunitara."
6. La articolul 6 alineatul (1), litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) sa fi rãmas într-o singura exploatatie de origine pentru o perioada de 30 de zile înainte de încãrcare sau de la fatarea în exploatatia de origine, atunci când animalele au varsta mai mica de 30 de zile. Medicul veterinar oficial trebuie, pe baza identificarii oficiale prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. c) din prezenta norma sanitarã veterinara şi a evidentelor oficiale, sa fie convins ca animalele au respectat aceasta condiţie şi, suplimentar, ca animalele au fost originare din Comunitatea Europeanã sau ca au fost importate dintr-o ţara terta în concordanta cu legislaţia comunitara privind sãnãtatea animala. Totuşi, în cazul animalelor care tranziteaza printr-un centru de colectare aprobat din statul membru al Uniunii Europene sau din România, perioada în timpul cãreia colectarea acestor animale are loc în afarã exploatatiei de origine nu va depãşi 6 zile."
7. La articolul 6 alineatul (2), litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) în cazul animalelor necastrate care provin dintr-un efectiv de bovine oficial liber de bruceloza şi sunt în varsta de peste 12 luni, sa fie avut un titru brucelic mai mic de 30 de unitãţi internaţionale (UI) aglutinare/ml în momentul testarii prin testul de seroaglutinare (sau orice test aprobat de Comitetul Veterinar Permanent, în urma adoptãrii protocoalelor relevante), efectuat în cursul a 30 de zile înaintea pãrãsirii efectivului de origine şi respectând prevederile din anexa nr. 3 la prezenta norma sanitarã veterinara. Acest test de seroaglutinare (sau orice test aprobat de Comitetul Veterinar Permanent, în urma adoptãrii protocoalelor relevante) nu este solicitat dacã animalele sunt originare din România, un stat membru al Uniunii Europene sau din teritorii ale acestora, recunoscute ca oficial libere de bruceloza, ori dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau parte a acestuia cu o reţea de supraveghere aprobatã."
8. La articolul 8, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) România va trimite la Comisia Europeanã, pana la data de 31 mai a fiecãrui an, detalii despre apariţia pe teritoriul sau, în anul calendaristic anterior, a bolilor enumerate în partea I din anexa nr. 5 la prezenta norma sanitarã veterinara şi a oricãror alte boli pentru care exista garanţii suplimentare prevãzute de legislaţia comunitara, incluzând detalii ale programelor operationale de monitorizare şi de eradicare a acestor boli. Aceste informaţii trebuie sa se bazeze pe criterii uniforme ce vor fi stabilite conform procedurii comunitare."
9. La articolul 9, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Autoritatea Nationala Sanitarã Veterinara şi pentru Siguranta Alimentelor poate suspenda sau retrage aprobarea în cazul esecului de a se conformã prevederilor acestui articol, altor prevederi corespunzãtoare ale prezentei norme sanitare veterinare sau Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1/2005 ori ale legislaţiei veterinare comunitare menţionate la cap. 1 al anexei nr. 1 la norma sanitarã veterinara aprobatã prin <>Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nr. 580/2002 , ce transpune în legislaţia nationala Directiva Consiliului 90/425/CEE . Aprobarea poate fi reacordata atunci când Autoritatea Nationala Sanitarã Veterinara şi pentru Siguranta Alimentelor este convinsa ca centrul de colectare este în deplina conformitate cu toate prevederile corespunzãtoare ale prezentului alineat."
10. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Autoritatea Nationala Sanitarã Veterinara şi pentru Siguranta Alimentelor trebuie sa se asigure ca transportatorii întrunesc urmãtoarele condiţii suplimentare:
a) pentru transportul animalelor aceştia trebuie sa foloseascã mijloace de transport care sunt:
(i) construite în asa fel încât fecalele animalelor, asternutul sau furajele sa nu se poatã scurge ori sa cada din vehicul;
(ii) curatate şi dezinfectate imediat dupã fiecare operaţiune de transport de animale sau de orice produs care ar putea afecta starea de sãnãtate a animalelor şi, dacã este necesar, înaintea oricãrei noi încãrcãri de animale folosindu-se dezinfectante oficial autorizate de autoritatea competenta;
b) ei trebuie fie:
(i) sa aibã mijloace corespunzãtoare de curatare şi dezinfecţie aprobate de autoritatea competenta, incluzând mijloace de stocare a asternutului şi gunoiului;
(ii) sa furnizeze documente prin care se dovedeşte ca aceste operaţiuni sunt efectuate de cãtre o parte terta aprobatã de autoritatea competenta.
(2) Transportatorul trebuie sa se asigure ca pentru fiecare vehicul utilizat pentru transportul animalelor este ţinut un registru care se pãstreazã o perioada minima de 3 ani, conţinând cel puţin urmãtoarele informaţii:
a) locurile şi datele de preluare, numele sau denumirea comercialã şi adresa exploatatiei sau a centrului de colectare de unde sunt preluate animalele;
b) locurile şi datele de livrare, numele sau denumirea comercialã şi adresa destinatarului (destinatarilor);
c) specia şi numãrul de animale transportate;
d) data şi locul dezinfectiei;
e) detalii ale documentaţiei de însoţire incluzând numãrul etc.;
f) durata prevãzutã a fiecãrui transport.
(3) Transportatorii trebuie sa se asigure ca lotul sau animalele nu vin în contact, în niciun moment între pãrãsirea exploataţiilor sau a centrului de colectare de origine şi sosirea la destinaţie, cu animale care au un status de sãnãtate inferior.
(4) Autoritatea Nationala Sanitarã Veterinara şi pentru Siguranta Alimentelor trebuie sa se asigure ca transportatorii respecta dispoziţiile înscrise în prezentul articol, precum şi în relatie cu documentaţia corespunzãtoare care trebuie sa însoţeascã animalele.
(5) Prezentul articol nu se aplica persoanelor care transporta animale pana la o distanta de maximum 65 km, calculatã de la locul de plecare la locul de destinaţie.
(6) În cazul esecului de a se conformã cu prevederile prezentului articol, dispoziţiile referitoare la nereguli şi notificarea neregulilor prevãzute la art. 26 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1/2005 se aplica în acelaşi mod în legatura cu sãnãtatea animalelor."
11. La articolul 12 alineatul (7) litera C, punctul (IV) va avea urmãtorul cuprins:
"(IV) Aceste informaţii particulare vor fi ţinute în baza de date 3 ani consecutivi de la moartea animalului din specia bovine sau 3 ani consecutivi din momentul înregistrãrii, în cazul evidentelor pentru suine. Totuşi, numai prevederile pct. (II), (III) şi (IV) trebuie aplicate animalelor din specia suine. Pentru a se asigura funcţionarea bazei de date computerizate naţionale cu privire la suine, trebuie adoptate reguli corespunzãtoare de aplicare, incluzând informaţiile pe care trebuie sa le conţinã baza nationala de date, în conformitate cu procedura comunitara."
12. La articolul 13 alineatul (3) litera c), punctul (i) va avea urmãtorul cuprins:
"(i) în concordanta cu Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 853/2004."
13. La articolul 13 alineatul (3) litera c), punctul (ii) va avea urmãtorul cuprins:
"(ii) în concordanta cu Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 1.774/2002, atunci când statusul de sãnãtate al animalelor nu poate fi stabilit sau atunci când ele pot constitui un risc pentru sãnãtatea animalelor sau sãnãtatea publica. Totuşi, atunci când trebuie sa se aplice prevederile normei sanitare veterinare menţionate, poate fi acordatã o perioada de reglementare proprietarului sau agentului sau înainte sa fie invocatã posibilitatea finala. În acest caz se aplica prevederile alin. (3)."
14. La articolul 13, alineatul (5) va avea urmãtorul cuprins:
"(5) În concordanta cu prevederile stabilite de Norma sanitarã veterinara privind asistenta mutuala între autoritãţile administrative ale statelor membre ale Uniunii Europene şi cooperarea acestora cu Comisia Europeanã în scopul asigurãrii aplicãrii corecte a legislaţiei din domeniile veterinar şi zootehnic, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor nr. 41/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 202 din 3 martie 2006, ce transpune în legislaţia nationala Directiva Consiliului 89/608, statele membre ale Uniunii Europene şi România trebuie sa isi acorde asistenta mutuala în aplicarea prezentei norme sanitare veterinare, pentru a se asigura, în special, conformitatea cu prevederile stabilite în prezentul articol."
15. La anexa nr. 1 partea I punctul 3A, litera d) va avea urmãtorul cuprins:
"d) totuşi prin derogare de la cerinţele lit. (c), dacã în România autoritatea competenta efectueazã testãri de rutina în efective, utilizând testul comparativ de tuberculinare descris în anexa nr. 2 la prezenta norma sanitarã veterinara, şi în cazul unui efectiv în care nu au fost depistate animale care au reactionat pozitiv confirmate de cel puţin 3 ani, autoritatea competenta poate decide sa nu restrictioneze miscarea altor animale din efectiv, cu condiţia ca statusul oricãror animale care au reactionat neconcludent sa fie clarificat printr-un test ulterior, efectuat dupã 42 de zile, şi ca niciunui animal din exploatatie sa nu i se permitã sa ia parte la comerţul intracomunitar pana ce statusul animalelor care au reactionat neconcludent nu a fost rezolvat. Dacã la acest test ulterior oricare animal fie reactioneaza pozitiv, fie continua sa dea reactie neconcludenta, atunci se aplica condiţiile lit. (b). Dacã prezenta bolii este ulterior confirmatã, trebuie identificate şi testate toate animalele care pãrãsesc exploatatia, din momentul ultimei testãri negative a efectivului."
16. La anexa nr. 1 partea a II-a punctul 1, litera (d) va avea urmãtorul cuprins:
"(d) orice animal din specia bovine intrat în efectiv provine dintr-un efectiv cu status oficial indemn de bruceloza şi, în cazul bovinelor de varsta mai mare de 12 luni, a relevat un titru brucellic mai mic de 30 UI de aglutinare/ml la un test de seroaglutinare efectuat în concordanta cu anexa nr. 3 la prezenta norma sanitarã veterinara sau a reactionat negativ la orice alt test aprobat în concordanta cu procedura comunitara, în cursul a 30 de zile anterioare sau a 30 de zile dupã data introducerii în efectiv. În cel din urma caz animalul/animalele trebuie izolat/izolate fizic de celelalte animale din efectiv, astfel încât sa se evite contactul direct sau indirect cu celelalte animale, pana când se dovedeşte/dovedesc a fi negativ/negative."
17. La anexa nr. 1 partea a II-a punctul 2, litera (b) va avea urmãtorul cuprins:
"(b) toate animalele din specia bovine care intra în efectiv provin din efective cu status oficial indemn de bruceloza şi, în cazul bovinelor de varsta mai mare de 12 luni, au indicat un titru brucellic mai mic de 30 UI de aglutinare/ml la un test de seroaglutinare efectuat în concordanta cu anexa nr. 3 la prezenta norma sanitarã veterinara sau au reactionat negativ la orice alt test aprobat în concordanta cu procedura comunitara, în cursul a 30 de zile anterioare sau a 30 de zile dupã data introducerii lor în efectiv. În cel din urma caz animalul/animalele trebuie izolat/izolate fizic de celelalte animale din efectiv, astfel încât sa se evite contactul direct sau indirect cu celelalte animale pana când se dovedeşte/dovedesc negativ/negative. Totuşi, testul descris la pct. 2 subpct. (b) nu trebuie sa fie solicitat României sau pentru regiuni ale României în care procentajul efectivelor de bovine infectate cu bruceloza nu a depãşit 0,2% de cel puţin 2 ani şi în care animalul provine dintr-un efectiv de bovine oficial indemn de bruceloza din interiorul regiunii respective şi nu a venit în contact, în timpul transportului, cu bovine de status inferior;".
18. La anexa nr. 1 partea a II-a punctul 2, litera (c) va avea urmãtorul cuprins:
"(c) fãrã a se prejudicia prevederile lit. (b), bovinele provenite dintr-un efectiv indemn de bruceloza pot fi introduse într-un efectiv oficial indemn de bruceloza dacã au varsta de cel puţin 18 luni şi, dacã au fost vaccinate impotriva brucelozei, vaccinarea a fost efectuatã cu mai mult de un an în urma.
Asemenea animale trebuie sa fi prezentat, în cele 30 de zile anterioare introducerii, un titru brucellic mai mic de 30 UI de aglutinare/ml şi un rezultat negativ la o reactie de fixare a complementului sau la orice alt test aprobat în concordanta cu procedura comunitara.
Dacã totuşi o femela din specia bovine dintr-un efectiv indemn de bruceloza este introdusã într-un efectiv oficial indemn de bruceloza, în baza prevederilor paragrafului de mai sus, acel efectiv va fi considerat indemn de bruceloza pentru 2 ani de la data la care a fost introdus ultimul animal vaccinat."
19. La anexa nr. 1 partea a II-a punctul 3A, litera (b) va avea urmãtorul cuprins:
"(b) un rezultat negativ la orice alta combinatie de teste aprobatã, în acest scop, în baza procedurii comunitare."
20. La anexa nr. 1 partea a II-a punctul 4 (i), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) cu alte vaccinuri aprobate în baza procedurii comunitare."
21. La anexa nr. 1 partea a II-a, punctul 6A va avea urmãtorul cuprins:
"6A. Statusul de indemn de bruceloza al unui efectiv trebuie suspendat dacã:
(a) condiţiile specificate la pct. 4 şi 5 nu au fost respectate;
(b) ca rezultat al testelor de laborator sau al investigatiilor clinice, una sau mai multe bovine de varsta mai mare de 30 de luni este/sunt suspectata/suspectate de bruceloza, iar animalul/animalele suspect/suspecte a/au fost tãiat/tãiate sau izolat/izolate astfel încât sa se evite orice contact direct sau indirect cu alte animale.
Atunci când animalul a fost izolat, el poate fi reintrodus în efectiv şi statusul efectivului poate fi restabilit, dacã prezintã ulterior un titru mai mic de 30 UI de aglutinare/ml la reactia de seroaglutinare şi a avut un rezultat negativ la o reactie de fixare a complementului sau la alt test aprobat în baza procedurii comunitare.
Atunci când animalele au fost tãiate şi nu mai sunt disponibile pentru testare, suspendarea poate fi ridicatã dacã doua reactii de seroaglutinare efectuate în concordanta cu anexa nr. 3 la prezenta norma sanitarã veterinara la toate bovinele din exploatatie de varsta mai mare de 12 luni indica un titru mai mic de 30 UI de aglutinare/ml. Primul test trebuie efectuat la cel puţin 30 de zile dupã eliminarea animalului, iar al doilea cu cel puţin 60 de zile mai târziu.
Dacã animalele care trebuie testate, menţionate în cele doua subparagrafe anterioare, au varsta mai mica de 30 de luni şi au fost vaccinate cu vaccin viu tulpina 19, ele pot fi considerate negative dacã la testul de seroaglutinare au un rezultat mai mare de 30 UI, dar mai mic de 80 UI de aglutinare/ml, cu condiţia ca la reactia de fixare a complementului sa aibã un rezultat mai mic de 30 de unitãţi CEE în cazul femelelor vaccinate cu mai puţin de 12 luni înainte sau rezultate mai mici de 20 de unitãţi CEE în toate celelalte cazuri."
22. La anexa nr. 1 partea a II-a, punctul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"7. România sau o parte a României poate fi declarata oficial indemna de bruceloza în concordanta cu procedura comunitara, dacã îndeplineşte urmãtoarele condiţii:
(a) niciun caz de avort datorat infectiei cu Brucella şi nicio cultura de Brucella abortus nu au fost înregistrate de cel puţin 3 ani şi cel puţin 99,8% din efective au obţinut statusul de efectiv oficial indemn de bruceloza, calcularea acestui procent fiind facuta la data de 31 decembrie a fiecãrui an calendaristic. Totuşi, atunci când autoritatea competenta adopta o politica de tãiere a întregului efectiv, incidentele izolate indicate de ancheta epidemiologica ca fiind datorate introducerii de animale din afarã României sau a unei pãrţi a României şi efectivele al cãror status oficial indemn de bruceloza a fost suspendat sau retras din alte motive decât suspiciunea de boala trebuie sa fie omise de la scopul calculelor de mai sus, cu condiţia ca Autoritatea Nationala Sanitarã Veterinara şi pentru Siguranta Alimentelor sa facã o înregistrare anuala a acestora şi sa o trimitã Comisiei Europene, în concordanta cu art. 8 alin. (2) din norma sanitarã veterinara; şi
(b) fiecare bovina este identificata în concordanta cu legislaţia comunitara;
(c) notificarea cazurilor de avort este obligatorie şi ele sunt investigate de cãtre autoritatea competenta."
23. La anexa nr. 1 partea a II-a, punctul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"9. România sau o regiune a României, declarata oficial indemna de bruceloza, trebuie sa raporteze Comisiei Europene apariţia tuturor cazurilor de bruceloza. Dacã exista dovezi ale unei schimbãri semnificative a situaţiei în ceea ce priveşte tuberculoza în România sau o parte a României, care a fost recunoscuta ca indemna oficial de tuberculoza, Comisia Europeanã, în concordanta cu procedura comunitara, poate lua o decizie de suspendare sau revocare a statutului pana când sunt îndeplinite cerinţele deciziei."
24. La anexa nr. 1 partea a II-a, punctul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"10. În scopul secţiunii II, un test serologic înseamnã reactie de seroaglutinare, un test cu antigen brucella tamponat, o reactie de fixare a complementului, un test de aglutinare a plasmei, un test inelar pe plasma, un test de microaglutinare sau test ELISA individual efectuat pe probe de sânge, în concordanta cu anexa nr. 3. Orice alt test de diagnostic aprobat în conformitate cu procedura comunitara şi descris în anexa nr. 3 va fi de asemenea acceptat în scopurile prevãzute în secţiunea II. Un test pe probe de lapte înseamnã un test inelar efectuat pe probe de lapte sau un test ELISA efectuat pe probe de lapte, în concordanta cu anexa nr. 3."
25. La anexa nr. 2, punctul 2.2.5.3.4 va avea urmãtorul cuprins:
"2.2.5.3.4. Acolo unde legislaţia comunitara impune ca animalele sa fie supuse unui test intradermal înaintea unei deplasãri, testul trebuie sa fie interpretat astfel încât niciun animal care prezintã o ingrosare a pliului pielii mai mare de 2 mm sau prezintã semne clinice sa nu facã obiectul comerţului intracomunitar."
26. La anexa nr. 2, punctul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"4. Institute de stat şi laboratoare naţionale de referinta
4.1. Sarcini şi responsabilitãţi: institutele de stat şi laboratoarele naţionale de referinta sunt responsabile pentru testele oficiale de tuberculinare sau reactivi menţionate la pct. 2 şi 3 din fiecare ţara pentru a se asigura ca fiecare dintre aceste tuberculinari sau reagenti sunt adecvati în raport cu standardele menţionate anterior.
4.2. Lista institutelor şi laboratoarelor naţionale de referinta România: a) Institutul pentru Diagnostic şi Sãnãtate Animala;
b) Institutul pentru Control al Produselor Biologice şi al Medicamentelor de Uz Veterinar."
27. La anexa nr. 3, punctul 2.1.5 va avea urmãtorul cuprins:
"2.1.5. Serurile OIEISS, OIEELISAwpSS, OIEELISAspSS, OIEELISA N SS sunt etaloane primare internaţionale de la care etaloanele secundare naţionale (etaloanele de lucru) trebuie stabilite pentru fiecare ţara."
28. La anexa nr. 3, punctul 2.2.2.2 va avea urmãtorul cuprins:
"2.2.2.2. Standardizarea procedurii de test pentru esantioane de ser în amestec:
a) o predilutie de ser OIEISS de 1/150 sau o predilutie de ser OIEELISAwpSS de 1/2 ori o predilutie de ser OIEELISAspSS de 1/16, realizatã într-un ser negativ (sau într-un amestec de seruri negative) şi apoi diluata în ser negativ, în funcţie de numãrul de esantioane ce alcãtuiesc amestecul, trebuie sa producã o reactie pozitiva;
b) un ser OIEELISA N SS trebuie sa producã în toate cazurile reactie negativa;
c) testul trebuie sa fie în mãsura sa detecteze prezenta infectiei la un singur animal dintr-un grup de animale ale cãror esantioane de ser au fost puse în comun."
29. La anexa nr. 3, dupã punctul 2.2.2.2 se va introduce punctul 2.2.2.3 cu urmãtorul cuprins:
"2.2.2.3. Standardizarea procedurii de test pentru esantioane de lapte sau zer în amestec:
a) o predilutie de ser OIEISS de 1/1.000 sau o predilutie de ser OIEELISAwpSS de 1/16 ori o predilutie de ser OIEELISAspSS de 1/125, realizatã într-un ser negativ (sau într-un amestec de seruri negative) şi diluata apoi 1/10 într-un lapte negativ, trebuie sa producã o reactie pozitiva;
b) un ser OIEELISA N SS diluat 1/10 într-un lapte negativ trebuie sa producã în toate cazurile reactie negativa;
c) testul trebuie sa fie în mãsura sa detecteze prezenta infectiei la un singur animal dintr-un grup de animale ale cãror esantioane de lapte sau zer au fost puse în comun."
30. La anexa nr. 3, punctul 2.2.3.3 va avea urmãtorul cuprins:
"2.2.3.3. Când testele ELISA sunt folosite pentru confirmarea rezultatelor în conformitate cu art. 6 alin. (1) din norma sanitarã veterinara sau pentru stabilirea şi pãstrarea statutului unui efectiv în conformitate cu partea a II-a pct. 10 din anexa nr. 1 la norma sanitarã veterinara, amestecul de esantioane de seruri trebuie sa fie efectuat astfel încât rezultatele testelor sa poatã fi indiscutabil raportate fiecãrui animal inclus în amestec. Orice confirmare trebuie efectuatã pe esantioane de ser luate de la fiecare animal."
31. La anexa nr. 4 capitolul I, litera G va avea urmãtorul cuprins:
"G. Statusul de oficial indemn de leucoza enzootica bovina al României sau al unei pãrţi a teritoriului României este suspendat, în concordanta cu procedura comunitara, dacã, drept rezultat al investigatiilor efectuate în concordanta cu lit. F a prezentului capitol, exista indiciul unei schimbãri semnificative în situaţia privind leucoza enzootica bovina în România sau într-o parte a teritoriului României, care au fost recunoscute ca fiind oficial indemne de leucoza enzootica bovina. Statusul de oficial indemn de leucoza enzootica bovina poate fi restabilit în concordanta cu procedura comunitara, atunci când sunt îndeplinite criteriile stabilite prin aceeaşi procedura."
ART. II
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autoritãţii
Naţionale Sanitare
Veterinare şi pentru
Siguranta Alimentelor,
Marian Avram

Bucureşti, 19 octombrie 2006.
Nr. 253.
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016