Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 252 din 21 august 2006  pentru modificarea şi completarea Procedurii de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare - START, aprobată prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie nr. 181/2006    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 252 din 21 august 2006 pentru modificarea şi completarea Procedurii de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare - START, aprobată prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie nr. 181/2006

EMITENT: Agenţia Naţională pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 730 din 25 august 2006
    Având în vedere prevederile anexei nr. 3/12/18 la Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 25 alin. (1) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi prevederile art. 4 alin. (1) pct. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 753/2003 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 5 alin. (4) şi ale art. 7 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 753/2003, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie emite prezentul ordin.
    ART. I
    Procedura de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare - START, aprobată prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie nr. 181/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 543 din 23 iunie 2006, se modifică după cum urmează:
    1. La subpunctul 3.3, după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul conţinut:
    "d) au obţinut un număr de minimum 50 de puncte, ca urmare a evaluării datelor din formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură."

    2. La subpunctul 3.4, după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul conţinut:
    "g) au obţinut un număr de minimum 50 de puncte, ca urmare a evaluării datelor din formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură."

    3. Alineatul (1) al subpunctului 3.5 va avea următorul cuprins:
    "3.5. (1) Nu beneficiază de prevederile Programului: societăţile bancare, societăţile de asigurare şi reasigurare, societăţile de administrare a fondurilor financiare de investiţii, societăţile de valori mobiliare, agenţii economici cu activitate principală de comerţ, activităţi de intermedieri financiare, activităţi auxiliare intermedierilor financiare, activităţi juridice, de contabilitate şi revizie contabilă, consultanţă în domeniul fiscal, selecţie şi plasare a forţei de muncă, precum şi furnizorii de instruire, de servicii de consultanţă de orice gen, servicii de publicitate şi servicii IT, activităţile de închiriere (maşini, biciclete etc.), sectorul alimentar - servicii de catering, fast-food, organizarea de evenimente, agricultură. De asemenea sunt excluse de la finanţare serviciile oferite de agenţiile imobiliare, serviciile de transport, activităţile de intermediere export şi activităţile care prezintă risc pentru societate (alcool, tutun, arme)."

    4. Litera e) a subpunctului 5.4 va avea următorul cuprins:
    "e) certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetul general consolidat, în original sau în copie legalizată, eliberat în condiţiile legii (inclusiv pentru punctele de lucru) şi certificat de atestare fiscală, în original sau în copie legalizată, emis în condiţiile legii, cu privire la îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetul local (inclusiv pentru punctele de lucru);"

    5. Alineatul (1) al subpunctului 5.5 va avea următorul cuprins:
    "5.5. (1) Formularul de înscriere completat corespunzător, însoţit de documentele justificative, va fi depus, personal sau prin poştă, numai la Unitatea de Implementare a Programului (UIP) - START din cadrul ANIMMC, str. Poteraşi nr. 11, sectorul 4, cod 040263, Bucureşti. Nu vor fi admise să participe în cadrul programului persoanele care au depus dosare incomplete."

    6. Subpunctul 6.3 va avea următorul cuprins:
    "6.3. (1) Formularele de înscriere vor fi evaluate de către membrii UIP, după depunere şi înregistrare, în ordinea datei şi orei înregistrării în Registrul special al Programului, ţinându-se cont de îndeplinirea tuturor criteriilor de eligibilitate.

    (2) Punctajul obţinut, necesar pentru participarea la prima etapă de cursuri a Programului, trebuie să fie de minimum 50 de puncte din maximum 100 de puncte posibile."

    7. Alineatul (1) al subpunctului 7.1 va avea următorul cuprins:
    "7.1. (1) Cursurile de pregătire antreprenorială se vor desfăşura pe parcursul a 4 zile lucrătoare consecutive, în Bucureşti, Braşov, Constanţa, Cluj, Iaşi, Timişoara şi Craiova."

    8. După alineatul (2) al subpunctului 7.1 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
    "(3) Prezenţa la cursuri este obligatorie. Neparticiparea la cursuri atrage excluderea definitivă din cadrul Programului pe toată perioada acestuia."

    9. Subpunctul 7.2 va avea următorul cuprins:
    "7.2. La sfârşitul cursurilor de pregătire antreprenorială corespunzătoare primei etape a Programului, fiecare beneficiar eligibil care a participat la aceste cursuri, având o frecvenţă de cel puţin 90%, poate elabora un plan de afaceri în vederea participării la cea de a doua etapă a Programului."

    10. După subpunctul 7.3 se introduce un nou subpunct, subpunctul 7.4, cu următorul cuprins:
    "7.4. Ca urmare a participării la prima etapă a Programului, în condiţiile subpct. 7.2, potenţialii beneficiari vor întocmi planurile de afaceri corespunzătoare într-un termen de maximum 14 zile în vederea participării la cea de a doua etapă a Programului."

    11. Literele a) şi c) ale alineatului (1) al subpunctului 8.5 vor avea următorul cuprins:
    "a) alocaţia financiară nerambursabilă în cuantum de maximum 40% din valoarea estimată a investiţiei, fără TVA, prevăzută în planul de afaceri, dar nu mai mult de 20.000 RON pe plan de afaceri selectat;
    .....................................................................
c) contribuţia personală în cuantum de minimum 15% din valoarea estimată a investiţiei, fără TVA. Nu se acceptă contribuţia în natură."

    12. Subpunctul 9.2 va avea următorul cuprins:
    "9.2. Calendarul Programului pe etape de desfăşurare va fi stabilit şi afişat în timp util pe site-ul ANIMMC."

    13. Anexele nr. 1 şi 2 la procedură se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi care fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. II
    Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru
                    Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie,
                    Eugen Ovidiu Chirovici

    Bucureşti, 21 august 2006.
    Nr. 252.
    ANEXA 1

    TEMATICA ORIENTATIVĂ A CURSURILOR
    1. Aspecte legislative privind înfiinţarea unei firme
    a) Legislaţie fiscală şi comercială

    2. Managementul resurselor umane
    a) Mediul extern şi funcţia de personal a firmei
    b) Managementul resurselor umane: esenţă, scop, componente
    c) Prognoza şi planificarea resurselor umane

    3. Managementul micilor afaceri
    a) Mediul de afaceri al firmei
    b) Parteneri şi clienţi într-o afacere
    c) Tipuri de planificare şi strategii în afaceri
    d) Decizia în afaceri
    e) Conducerea afacerilor
    f) Antreprenoriatul şi inovaţia economică şi socială
    g) Strategii antreprenoriale

    4. Managementul financiar
    a) Managementul financiar. Definiţie. Obiective.
    b) Mediul decizional al managementului financiar
    c) Analiza economico-financiară - baza managementului financiar
    d) Concepte financiare de bază
    e) Decizii financiare în condiţii de certitudine
    f) Decizii financiare în condiţii de risc şi incertitudine
    g) Riscul şi valoarea firmei
    h) Strategii financiare pe termen scurt, managementul ciclului de exploatare
    i) Strategii financiare pe termen lung
    j) Strategii dinamice pentru creşterea valorii firmei

    5. Accesarea surselor de finanţare
    a) Surse de finanţare pentru sectorul IMM
    b) Fundamentare deciziei de investiţie - modele decizionale şi indicatori de eficienţă economică a investiţiei
    c) Modele decizionale privind alegerea sursei de finanţare
    d) Întocmirea unei documentaţii de finanţare

    6. Marketing
    a) Definirea marketingului
    b) Mixul de marketing
    c) Segmentarea pieţelor
    d) Politica de produs
    e) Politica de preţ
    f) Politica de promovare
    g) Politica de distribuţie

    7. Elaborarea şi implementarea planului de afaceri
    a) Oportunităţi de afaceri: listă cu domeniile în care se consideră că este oportun a se demara o afacere
    b) Descrierea domeniului de activitate ales în vederea înfiinţării unei firme
    c) Necesitatea consultanţei şi trainingului managerial
    d) Planificarea activităţii firmei
    e) Planificarea structurii organizatorice şi organigrama
    f) Indicatori economico-financiari de bază în planul de afaceri
    g) Întocmirea documentaţiei necesare înfiinţării unei firme
    h) Întocmirea unui plan de afaceri pentru obţinerea finanţării în vederea demarării activităţii firmei
    i) Analiza SWOT
    j) Matricea logică
    k) Costuri, venituri, profit, pierderi
    l) Amortizarea şi clasificarea acesteia
    m) Ce este cifra de afaceri şi cum se calculează aceasta?
    n) Studiu de caz pe un plan de afaceri, realizat împreună cu specialişti bancari.


    ANEXA 2

                                 FORMULAR DE ÎNSCRIERE
                        în cadrul Programului pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor
                 şi facilitarea accesului acestora la finanţare - START

        Date personale

        Numele şi prenumele: .................................................
        Sex: [] Masculin [] Feminin
        Adresă domiciliu: ....................................................
        Telefon: .......................................
        E-mail: .........................................
        Data naşterii: ...................................
        CNP: .............................................
        Locul unde doriţi să participaţi la cursuri (Bucureşti, Braşov, Cluj, Constanţa, Iaşi, Timişoara, Craiova): .........................
        Întrebări
    1. Nivelul educaţiei:
        [] Studii liceale .................................
        [] Studii tehnice/postliceale absolvite (perioada, unitate de învăţământ, specializare): .....................
        [] Studii universitare absolvite (perioada, unitate de învăţământ, specializare): ....................
        [] Studii postuniversitare (perioada, unitate de învăţământ, specializare): ....................
    2. Ce înţelegeţi prin activitate antreprenorială?
        ...................................................................
    3. Care sunt, după opinia dumneavoastră, principalele calităţi necesare unui antreprenor?
        Detaliaţi:
        ...................................................................
    4. Vă rugăm să completaţi în tabelul următor datele referitoare la experienţa dumneavoastră profesională:

┌───────────────┬──────────┬───────────┐
│Angajatorul │Funcţia │Perioada │
├───────────────┼──────────┼───────────┤
│ │ │ │
├───────────────┼──────────┼───────────┤
│ │ │ │
├───────────────┼──────────┼───────────┤
│ │ │ │
├───────────────┼──────────┼───────────┤
│ │ │ │
└───────────────┴──────────┴───────────┘

    5. Aţi început vreodată o afacere proprie?
           [] Da [] Nu
    6. În ce domeniu de activitate? ........................................
    7. Care este stadiul actual? ...........................................
    8. Aveţi o afacere în prezent?
           [] Da [] Nu
    9. Ce tip de afacere? ..................................................
    10. Dacă intenţionaţi să începeţi o afacere sau să o extindeţi pe cea existentă, ce tip de afacere aţi începe/extinde? (Vă rugăm să daţi detalii.) ..........................................................
    11. De cât capital credeţi că aveţi nevoie să începeţi sau să extindeţi o afacere? Cum îl repartizaţi? Detaliaţi: ....................................................................
    12. Estimaţi suma de bani din fiecare dintre sursele menţionate mai jos, pe care o puteţi folosi în demararea/extinderea afacerii dumneavoastră:
            Bani din surse personale: ..........................
        Împrumuturi sau bani oferiţi de familie: ....................
        Împrumuturi sau bani oferiţi de prieteni: .....................
        Alte surse: ................ Specificaţi: ......................
    13. Aveţi casa, apartamentul sau terenul dumneavoastră personal?
            [] Da [] Nu
        Dacă da, care au fost sursele de finanţare? ........................
    14. Daţi următorilor factori note cuprinse între 1-5, nota 5 fiind pentru acel factor care este, în opinia dumneavoastră, cel mai important în succesul unei afaceri:
            [] Banii [] Educaţia [] Prietenii [] Motivaţia [] Altele
    15. Cum apreciaţi dorinţa dumneavoastră de a începe o afacere proprie sau de a extinde afacerea deja existentă? (Marcaţi doar un singur răspuns.)
            [] Slabă [] Puternică [] Foarte puternică
    16. Cum aţi auzit de acest program?
            [] Internet [] Presă [] Radio [] TV [] Altele (......)
    17. La ce cursuri sau seminarii de dezvoltare antreprenorială aţi mai participat? Ce rezultat au avut?

┌──────────┬─────────────┬─────────────┐
│Cursul │Perioada │Impactul │
├──────────┼─────────────┼─────────────┤
│ │ │ │
├──────────┼─────────────┼─────────────┤
│ │ │ │
└──────────┴─────────────┴─────────────┘

    18. În ce stadiu vă aflaţi în legătură cu elaborarea unui plan de afaceri pentru ideea pe care doriţi să o transformaţi într-o afacere?
           [] Nu am început să lucrez la un plan de afaceri.
           [] Am început documentarea (colectare de materiale şi informaţii) necesară elaborării planului de afaceri.
           [] Am început să lucrez la elaborarea planului de afaceri.
           [] Am elaborat un plan de afaceri.
    19. De ce sprijin credeţi că aveţi nevoie pentru a începe sau a extinde o afacere proprie?
           [] Instruire generală în domeniul afacerilor
           [] Consultanţă juridică
           [] Consultanţă financiar-contabilă
           [] Consultanţă în marketing
           [] Consultanţă în management
           [] Alt gen de sprijin ...............................
    20. Până în prezent aţi solicitat o finanţare nerambursabilă sau un credit?
           [] Da şi rezultatul solicitării a fost ......................
           [] Nu
    21. Care sunt paşii ce trebuie urmaţi pentru obţinerea unui credit?
            .......................................................................
    22. Care sunt garanţiile care trebuie depuse pentru obţinerea unui credit?
            ........................................................................
    23. Ce v-aţi propus să obţineţi în urma înscrierii în acest program?
            (Marcaţi un singur răspuns.)
        [] Mai multe informaţii
        [] Acces la finanţare
        [] Punerea în practică a ideii de afaceri
        Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, că nu am mai beneficiat de finanţare în cadrul altor programe similare gestionate de ANIMMC.
                                 Semnătura aplicantului
                              ............................
        Localitatea .....................
        Data ............................

    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016