Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 25 din 11 ianuarie 2008  privind modificarea si completarea anexei la   Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 21/2007 pentru aprobarea Reglementarii aeronautice civile romane RACR-RA, Regulile aerului, editia 02/2006    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 25 din 11 ianuarie 2008 privind modificarea si completarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 21/2007 pentru aprobarea Reglementarii aeronautice civile romane RACR-RA, Regulile aerului, editia 02/2006

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 49 din 22 ianuarie 2008
Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Ministerului Transporturilor, ca autoritate de stat în domeniul transporturilor,
în scopul armonizãrii reglementãrilor aeronautice civile naţionale în domeniul regulilor generale aplicabile tuturor aeronavelor civile care circulã în spaţiul aerian naţional cu standardele şi practicile recomandate emise de Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale, cuprinse în anexa nr. 2 la Convenţia de la Chicago privind aviaţia civilã internaţionalã, ediţia 10, iulie 2005, cu amendamentele ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 4 lit. b) şi f) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 405/1993 privind înfiinţarea Autoritãţii Aeronautice Civile Române, cu modificãrile ulterioare, precum şi ale art. 4 alin. (1) pct. 12 şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificãrile ulterioare,

ministrul transporturilor emite urmãtorul ordin:

ART. I
Anexa "Reglementarea aeronauticã civilã românã RACR-RA, Regulile aerului, ediţia 02/2006" la <>Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 21/2007 pentru aprobarea Reglementãrii aeronautice civile române RACR-RA, Regulile aerului, ediţia 02/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 71 şi 71 bis din 30 ianuarie 2007, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Punctul 1 al RACR-RA 1.030 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"1. Acord ADS-C. Un plan de raportare care stabileşte condiţiile de raportare a datelor ADS-C (de exemplu: datele solicitate de unitatea de trafic aerian şi frecvenţa rapoartelor ADS-C care trebuie sã fie agreate înaintea utilizãrii ADS-C în furnizarea serviciilor de trafic aerian).
NOTĂ:
Termenii acordului care se vor schimba între sistemul de la sol şi aeronavã se stabilesc prin intermediul unui contract sau o serie de contracte."
2. Punctul 24 al RACR-RA 1.030 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"24. Contract ADS-C. Un mijloc prin care termenii unui acord ADS-C vor fi schimbaţi între sistemul de la sol şi aeronavã, prin data link, specificând condiţiile în care rapoartele ADS-C vor fi iniţiate şi ce date vor conţine rapoartele.
NOTĂ:
Termenul abreviat ADS contract este de obicei utilizat când se referã la eventualitatea unui contract ADS, o cerere de contract ADS, un contract ADS periodic sau un mod de urgenţã."
3. La RACR-RA 1.030, dupã punctul 84 se introduce un nou punct, punctul 84^1, cu urmãtorul cuprins:
"84^1. Supraveghere dependentã automatã - ADS-B (broadcast-emisiune). Un mijloc prin care o aeronavã, vehicule de aerodrom şi alte obiecte pot transmite si/sau recepţiona automat date, precum: identificarea, poziţia, şi date adiţionale, dupã caz, într-o emisiune prin data link."
4. La RACR-RA 3.020, preambulul se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"RACR-RA 3.020. Evitarea coliziunilor
Niciuna dintre aceste reguli nu îl absolvã pe pilotul comandant de responsabilitatea luãrii acestor mãsuri, inclusiv manevrele de evitare a coliziunii bazate pe avertismentele de proximitate furnizate de echipamentul ACAS, prin care sã evite eventuala coliziune.
În scopul prevenirii potenţialelor coliziuni, indiferent de tipul zborului sau de clasa spaţiului aerian în care opereazã aeronava, vigilenţa echipajului la bordul unei aeronave trebuie sã fie continuã atât în zbor, cât şi în timpul deplasãrii pe suprafaţa de mişcare a unui aerodrom."
5. La punctul 2 al RACR-RA 3.020, Partea introductivã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"2. Prioritatea de trecere
Aeronava care are prioritate de trecere trebuie sã îşi menţinã capul de zbor şi viteza."
6. Punctul 3.1.1. din RACR-RA 3.060 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"3.1.1. Aeronavele aflate în zboruri controlate, care transmit cãtre unitãţile ATS competente informaţii de poziţie prin data link, trebuie sã transmitã rapoartele de poziţie prin voce numai la cerere.
NOTĂ:
Condiţiile şi circumstanţele în care transmisia ADS-B sau SSR Mod C a altitudinii barometrice îndeplineşte cerinţele pentru informaţia de nivel în rapoartele de poziţie sunt indicate în PANS-ATM (Doc. OACI 4444)."
7. RACR-RA 3.070 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"RACR-RA 3.070. Intervenţia ilicitã
1. O aeronavã care face obiectul unei intervenţii ilicite va depune toate eforturile şi va folosi toate mijloacele disponibile pentru a notifica unitãţii ATS competente despre acest fapt, indicându-i toate circumstanţele semnificative asociate acestei intervenţii şi orice deviere necesarã de la planul de zbor curent impusã de circumstanţe, în scopul de a permite unitãţii ATS sã dea prioritate acelei aeronave şi sã reducã pe cât posibil conflictul de trafic cu alte aeronave.
NOTE:
1. Responsabilitãţile unitãţilor ATS în situaţii de intervenţie ilicitã sunt conţinute în RACR-ATS, ediţia 1/ 2005.
2. Procedurile care trebuie urmate de o aeronavã supusã unei intervenţii ilicite şi care nu poate sã notifice aceasta unei unitãţi ATS sunt conţinute în anexa nr. 5 şi 6 la prezentele reglementãri.
3. Mãsurile ce trebuie luate de aeronavele echipate cu transponder SSR, ADS-B şi ADS-C, care fac obiectul unei intervenţii ilicite, sunt conţinute în anexa 11 OACI, PANS-ATM (OACI Doc. 4444) şi PANS-OPS (OACI Doc. 8168), în reglementãrile naţionale române şi în actele normative interne din domeniu aplicabile, respectiv se va afişa cod 7700.
2. Dacã o aeronavã face obiectul unei intervenţii ilicite, pilotul comandant trebuie sã încerce sã aterizeze cât mai repede posibil pe cel mai apropiat aerodrom adecvat sau desemnat de autoritatea corespunzãtoare, dacã situaţia de la bordul aeronavei nu impune altceva.
NOTE:
1. Cerinţele referitoare la situaţiile în care o aeronavã aflatã la sol face obiectul unei intervenţii ilicite sunt conţinute în legislaţia şi reglementãrile naţionale specifice privind securitatea aeronauticã - <>Hotãrârea Guvernului nr. 443/2005 pentru aprobarea Programului naţional de securitate aeronauticã.
2. A se vedea paragraful 2.040 din prezenta reglementare referitoare la autoritatea pilotului comandant."
8. RACR-RA 4.010 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"RACR-RA 4.010. Zborurile VFR vor fi executate în condiţii de vizibilitate şi distanţã faţã de nori cel puţin egale cu cele specificate în tabelul 3.1, excepţie fãcând zborurile VFR speciale.
Zborurile VFR de operaţiuni speciale care urmeazã a fi efectuate la înãlţimi de siguranţã şi/sau vizibilitãţi în afara limitelor stabilite de prezenta reglementare, precum şi/sau în zone aglomerate necesitã aprobarea AACR şi, dupã caz, a MAp.
Regulile pentru efectuarea zborurilor la vedere (VFR) sunt aplicabile tuturor zborurilor efectuate ziua şi/sau noaptea, în condiţii VMC, specificate în tabelul 3.1."
9. RACR-RA 4.070 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"RACR-RA 4.070. Zborurile VFR efectuate la nivelurile de croazierã, atunci când se opereazã peste altitudinea de 900m (3000 ft) deasupra solului sau apei ori la valori mai mari specificate de autoritatea ATS competentã, vor fi efectuate la un nivel de croazierã corespunzãtor traiectului, aşa cum este specificat în tabelul cuprinzând nivelurile de croazierã cuprins în anexa nr. 3 la prezentele reglementãri. Excepţie fac cazurile în care existã alte dispoziţii cuprinse într-o autorizare ATS sau proceduri corespunzãtoare specificate de cãtre autoritatea ATS competentã."
10. În anexa nr. 2 la RACR-RA "Interceptarea aeronavelor civile", punctul 1.3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"1.3. Când este disponibil radarul secundar de supraveghere sau ADS-B , acesta va fi folosit pentru identificarea aeronavelor civile în zonele unde acestea pot fi supuse interceptãrii."
11. În anexa nr. 2 la RACR-RA "Interceptarea aeronavelor civile", dupã punctul 2.1 se introduce o nouã literã, litera e), cu urmãtorul cuprins:
"e) sã selecteze funcţiunea corespunzãtoare de urgenţã dacã este echipatã cu ADS-B sau ADS-C, dacã nu sunt furnizate alte instrucţiuni de cãtre unitatea de trafic aerian corespunzãtoare."
12. În anexa nr. 4 la RACR-RA "Baloane libere nepilotate", punctul 3.4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"3.4. Un balon liber greu nepilotat nu va fi operat în urmãtoarele condiţii:
a) în zona în care este în uz un echipament SSR de sol, în afara cazului în care este echipat cu transponder SSR cu capabilitatea de raportare a altitudinii, care opereazã continuu pe un cod alocat ori care poate fi cuplat, dacã este necesar, de staţia care efectueazã vectorizarea; sau
b) în zona în care este în uz un echipament ADS-B de sol, în afara cazului în care este echipat cu transmiţãtor ADS-B cu capabilitatea de raportare a altitudinii, care opereazã continuu pe un cod alocat sau care poate fi cuplat, dacã este necesar, de staţia care efectueazã vectorizarea."
13. În anexa nr. 4 la RACR-RA "Baloane libere nepilotate" punctul 5.1.2., litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"c) codul SSR, adresa aeronavei sau frecvenţa NDB, dacã este cazul."
14. În anexa nr. 5 la RACR-RA "Intervenţia ilicitã", punctul 2.1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"2.1. Dacã pilotul comandant nu poate proceda spre un aerodrom în conformitate cu regulile prevãzute la paragraful 3.07.2, el/ea va încerca sã continue zborul pe traiectul şi la nivelul de zbor de croazierã alocat cel puţin pânã când va fi capabil sã informeze o unitate ATS sau se aflã în interiorul acoperirii radar ori ADS-B."
15. În anexa nr. 5 la RACR-RA "Intervenţia ilicitã" punctul 2.2., litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) sã încerce sã emitã avertizãri pe canalul VHF în uz sau pe frecvenţa VHF de urgenţã şi pe alte canale corespunzãtoare în afarã de situaţiile în care condiţiile de la bordul aeronavei impun altfel. Alte echipamente de bord ca, de exemplu, transponderul şi data link vor fi folosite atunci când utilizarea acestora este avantajoasã şi circumstanţele permit aceasta; şi."
16. În anexa nr. 6 la RACR-RA "Interceptarea aeronavelor civile metoda standard stabilitã pentru manevrele executate de aeronava interceptoare faţã de aeronava civilã interceptatã" punctul 2.3, litera g) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"g) Facilitãţile echipamentelor radar de supraveghere secundare şi/sau ADS-B vor fi disponibile, în mãsura posibilitãţilor, pentru a permite unitãţilor de control interceptoare sã identifice şi prin acest mijloc aeronavele civile în zone în care altfel ar putea fi interceptate. Asemenea echipamente trebuie sã permitã recunoaşterea identificãrii aeronavei şi recunoaşterea imediatã a unor condiţii critice sau de urgenţã ."
ART. II
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. III
Direcţia generalã aviaţie civilã din cadrul Ministerului Transporturilor, Regia Autonomã "Autoritatea Aeronauticã Civilã Românã" şi agenţii aeronautici civili români vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

p. Ministrul transporturilor,
Septimiu Buzaşu,
secretar de stat

Bucureşti, 11 ianuarie 2008.
Nr. 25.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016