Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 247 din 26 martie 2010  pentru stabilirea procedurii de constituire a garantiilor financiare si de disponibilizare a sumelor, aprobarea modelului certificatului de garantie financiara, precum si stabilirea procedurii de emitere a certificatului de garantie financiara in caz de abandon al navigatorilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 247 din 26 martie 2010 pentru stabilirea procedurii de constituire a garantiilor financiare si de disponibilizare a sumelor, aprobarea modelului certificatului de garantie financiara, precum si stabilirea procedurii de emitere a certificatului de garantie financiara in caz de abandon al navigatorilor

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 227 din 12 aprilie 2010
ORDIN nr. 247 din 26 martie 2010
pentru stabilirea procedurii de constituire a garanţiilor financiare şi de disponibilizare a sumelor, aprobarea modelului certificatului de garanţie financiarã, precum şi stabilirea procedurii de emitere a certificatului de garanţie financiarã în caz de abandon al navigatorilor
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR ŞI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 227 din 12 aprilie 2010


Având în vedere prevederile Liniilor directoare privind asigurarea unor garanţii financiare în caz de abandon al navigatorilor, adoptate de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale şi de Consiliul de administraţie al Biroului Internaţional al Muncii prin Rezoluţia A.930(22) din 29 noiembrie 2001 şi intrate în vigoare la 1 ianuarie 2002,
în temeiul prevederilor art. 4^1 alin. (5) din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 476/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Codului internaţional de management al siguranţei - Codul I.S.M. amendat, a Normelor metodologice privind procedura de eliberare a certificatelor de management al siguranţei în conformitate cu cerinţele Codului I.S.M. amendat şi a Normelor metodologice pentru mandatarea auditorilor, cu completãrile ulterioare, ale <>art. II din Hotãrârea Guvernului nr. 1.295/2009 pentru completarea anexei nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 476/2003 privind aprobarea <>Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Codului internaţional de management al siguranţei - Codul I.S.M. amendat, a Normelor metodologice privind procedura de eliberare a certificatelor de management al siguranţei în conformitate cu cerinţele Codului I.S.M. amendat şi a Normelor metodologice pentru mandatarea auditorilor, cu completãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul transporturilor şi infrastructurii emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Prezentul ordin stabileşte procedura de constituire a garanţiilor financiare şi de disponibilizare a sumelor, aprobã modelul certificatului de garanţie financiarã şi stabileşte procedura de emitere a certificatului de garanţie financiarã în caz de abandon al navigatorilor.
(2) În sensul prezentului ordin, abandonul navigatorilor este definit ca o încãlcare a drepturilor navigatorilor de cãtre armator/operator/companie şi constã în neîndeplinirea obligaţiilor fundamentale cãtre navigatori referitoare la respectarea termenului de repatriere, plata obligaţiilor bãneşti datorate şi asigurarea condiţiilor de viaţã la bordul navei, incluzând, printre altele, lipsa alimentelor, lipsa cazãrii în condiţii decente, lipsa medicamentelor şi a asistenţei medicale adecvate. De asemenea, abandonul navigatorilor se considerã şi situaţia în care comandantul navei este lãsat fãrã orice mijloace financiare pentru continuarea operãrii navei.
ART. 2
Prezentul ordin se aplicã tuturor persoanelor juridice române sau filialelor din România ale unor persoane juridice strãine care sunt proprietare de nave sau care administreazã nave ce arboreazã pavilionul român şi care desfãşoarã activitãţi de transport maritim internaţional, denumite în continuare companii, şi care:
a) trebuie sã obţinã certificarea în conformitate cu prevederile art. 4 din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 476/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Codului internaţional de management al siguranţei - Codul I.S.M. amendat, a Normelor metodologice privind procedura de eliberare a certificatelor de management al siguranţei în conformitate cu cerinţele Codului I.S.M. amendat şi a Normelor metodologice pentru mandatarea auditorilor, cu completãrile ulterioare; sau
b) deţin un DOC pentru companie şi SMC pentru fiecare navã, valabile.
ART. 3
(1) Companiile prevãzute la art. 2 trebuie sã facã dovada constituirii unei garanţii financiare în caz de abandon al navigatorilor.
(2) Cuantumul garanţiei financiare în caz de abandon al navigatorilor este stabilit în funcţie de numãrul de nave, indiferent de titlul în baza cãruia le exploateazã, astfel:
a) 60.000 euro pentru companiile care deţin o flotã de pânã la 4 nave inclusiv;
b) 100.000 euro pentru companiile care deţin o flotã de 5-9 nave inclusiv;
c) 200.000 euro pentru companiile care deţin o flotã de 10 nave sau mai multe.
(3) Garanţia financiarã în caz de abandon al navigatorilor se constituie fie sub forma unui depozit bancar, prin depunerea sumei respective într-un cont deschis la o bancã din România sau din Spaţiul Economic European, fie sub forma unei poliţe de asigurare încheiate în acest scop cu o societate de asigurare din România sau din Spaţiul Economic European, cu respectarea reglementãrilor legale în vigoare şi cu condiţia ca sumele necesare sã poatã fi disponibilizate la solicitarea Autoritãţii Navale Române.
ART. 4
(1) Companiilor care fac dovada constituirii garanţiei financiare în caz de abandon al navigatorilor, în conformitate cu prevederile art. 3, li se elibereazã, la cerere, de cãtre Autoritatea Navalã Românã, în numele Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, certificatul de garanţie financiarã în caz de abandon al navigatorilor.
(2) Companiile prevãzute la art. 2 lit. b) trebuie sã solicite Autoritãţii Navale Române emiterea certificatului de garanţie financiarã în caz de abandon al navigatorilor în termen de cel mult 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin.
(3) Companiile prevãzute la art. 2 vor prezenta pentru obţinerea certificatului de garanţie financiarã în caz de abandon al navigatorilor şi o declaraţie notarialã datã pe propria rãspundere de cãtre administrator, prin care se atestã faptul cã garanţia financiarã va fi menţinutã valabilã pe întreaga perioadã de valabilitate a certificatului, cunoscând faptul cã declararea necorespunzãtoare a adevãrului se pedepseşte potrivit legii.
ART. 5
(1) Certificatul de garanţie financiarã în caz de abandon al navigatorilor identificã nava, proprietarul acesteia şi compania care susţine securitatea financiarã.
(2) Certificatul de garanţie financiarã în caz de abandon al navigatorilor se emite individual pentru fiecare navã.
(3) Certificatul de garanţie financiarã în caz de abandon al navigatorilor se întocmeşte bilingv, atât în limba românã, cât şi în limba englezã.
(4) Perioada de valabilitate a certificatului de garanţie financiarã în caz de abandon al navigatorilor emis de Autoritatea Navalã Românã este de maximum un an, dar nu mai mult decât perioada de valabilitate a garanţiei financiare constituite pentru obţinerea acestuia.
ART. 6
Companiile care solicitã emiterea certificatului de garanţie financiarã în caz de abandon al navigatorilor trebuie sã depunã la Autoritatea Navalã Românã urmãtoarele documente:
a) cerere privind emiterea certificatului de garanţie financiarã în caz de abandon al navigatorilor;
b) actele doveditoare privind legalitatea funcţionãrii companiei;
c) dovada constituirii garanţiei financiare în caz de abandon al navigatorilor, conform prevederilor art. 3 sau copie legalizatã dupã poliţa de asigurare în caz de abandon al navigatorilor;
d) lista cu navele aflate în proprietate/administrare, pentru care se solicitã emiterea certificatelor de garanţie financiarã în caz de abandon al navigatorilor;
e) declaraţie notarialã, datã pe propria rãspundere, conform prevederilor art. 4 alin. (3).
ART. 7
(1) Pe întreaga perioadã de valabilitate a certificatului de garanţie financiarã în caz de abandon al navigatorilor, companiile sunt obligate ca, în termen de 10 zile de la data producerii oricãreia dintre situaţiile menţionate mai jos, sã procedeze la reconstituirea garanţiilor financiare la nivelurile corespunzãtoare, fie prin mãrirea depozitului bancar, fie prin încheierea unei noi poliţe de asigurare:
a) în cazul în care garanţiile financiare constituite s-au epuizat ori s-au diminuat;
b) în cazul în care s-a produs o modificare a numãrului de nave aflate în proprietatea sau în managementul companiei, care determinã un alt cuantum al garanţiei;
c) în cazul în care poliţa de asigurare a fost executatã total, conform clauzelor sale.
(2) Companiile trebuie sã informeze în scris Autoritatea Navalã Românã cu privire la orice modificare a condiţiilor pe baza cãrora a fost emis certificatul de garanţie financiarã.
(3) Nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (2) şi ale alin. (1) şi (2) din prezentul articol constituie contravenţie, iar nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (3) constituie infracţiune, pentru care se vor aplica sancţiuni conform prevederilor legale în vigoare.
ART. 8
(1) Autoritatea Navalã Românã are dreptul de a solicita disponibilizarea sumelor prevãzute la art. 3 alin. (2) cu titlul de garanţii financiare în urmãtoarele cazuri:
a) pentru acoperirea cheltuielilor efectuate pentru repatrierea navigatorilor, inclusiv a celor abandonaţi în strãinãtate;
b) pentru acoperirea cheltuielilor efectuate pentru întreţinerea navigatorilor din momentul abandonãrii lor şi pânã în momentul sosirii lor la locurile de repatriere respective;
c) pentru plata salariilor şi a altor drepturi bãneşti contractuale ale navigatorilor, neachitate de cãtre companie;
d) pentru acoperirea altor cheltuieli (agenţi, asistenţã medicalã etc.) efectuate pentru navigatori în perioada abandonãrii, ocazionate de aceasta.
(2) Autoritatea Navalã Românã solicitã companiilor plata drepturilor de mai sus dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Lucrãtorilor din Transporturi (ITF) şi/sau reprezentantul sindicatului reprezentativ notificã în scris Autoritãţii Navale Române situaţia de abandon şi nevoia de repatriere reclamatã de personalul navigant;
b) personalul navigant abandonat, reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Lucrãtorilor din Transporturi (ITF) şi/sau reprezentantul sindicatului reprezentativ dovedesc cã s-au depus toate diligenţele pentru repatriere şi plata drepturilor;
c) reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Lucrãtorilor din Transporturi (ITF) şi/sau reprezentantul sindicatului reprezentativ prezintã în scris Autoritãţii Navale Române cuantumul sumelor datorate de cãtre companie în legãturã cu situaţia de abandon şi nevoia de repatriere reclamatã de personalul navigant în cauzã, pentru care îşi asumã întreaga responsabilitate.
ART. 9
(1) În cazul în care companiile nu efectueazã plata drepturilor menţionate la art. 8 alin. (1) lit. a)-d) în termen de 30 de zile de la solicitarea Autoritãţii Navale Române, aceasta va dispune disponibilizarea sumelor respective şi va retrage documentul de conformitate DOC eliberat companiilor de navigaţie respective.
(2) Sumele disponibilizate din garanţia financiarã a companiei, la cererea Autoritãţii Navale Române, vor fi depuse în contul indicat de comun acord de organizaţia sindicalã reprezentativã legal constituitã şi personalul navigant în cauzã.
ART. 10
(1) În situaţia în care compania îşi înceteazã activitatea, aceasta este obligatã sã predea certificatul de garanţie financiarã în caz de abandon al navigatorilor, în original, Autoritãţii Navale Române, în vederea scoaterii din evidenţã.
(2) Autoritatea Navalã Românã confirmã în scris primirea certificatului de garanţie financiarã în caz de abandon al navigatorilor pe baza documentelor prezentate de cãtre companie referitoare la îndeplinirea obligaţiilor contractuale faţã de echipaj, documente certificate de cãtre Federaţia Internaţionalã a Lucrãtorilor din Transporturi (ITF) şi/sau de cãtre reprezentantul sindicatului reprezentativ.
ART. 11
(1) Autoritatea Navalã Românã poate verifica în orice moment respectarea condiţiilor stabilite conform prevederilor prezentului ordin şi a legislaţiei în vigoare.
(2) În toate cazurile în care se constatã din oficiu sau la sesizarea altor pãrţi interesate cã nu mai sunt îndeplinite condiţiile stabilite în certificatul de garanţie financiarã în caz de abandon al navigatorilor, Autoritatea Navalã Românã are competenţa sã retragã documentul.
(3) Autoritatea Navalã Românã are obligaţia ca, în termen de 5 zile de la data luãrii deciziei de retragere a certificatului de garanţie financiarã în caz de abandon al navigatorilor, sã comunice în scris companiei aplicarea mãsurii de retragere a certificatului, cu motivarea luãrii deciziei.
(4) Mãsura retragerii certificatului de garanţie financiarã în caz de abandon al navigatorilor atrage dupã sine anularea DOC eliberat companiilor de navigaţie respective.
ART. 12
Pentru emiterea certificatului de garanţie financiarã în caz de abandon al navigatorilor, Autoritatea Navalã Românã percepe tariful aprobat prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii.
ART. 13
(1) Modelul şi conţinutul certificatului de garanţie financiarã în caz de abandon al navigatorilor sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
(2) Formatul şi elementele de siguranţã ale certificatului de garanţie financiarã în caz de abandon al navigatorilor se stabilesc de cãtre Autoritatea Navalã Românã.
ART. 14
Prezentul ordin intrã în vigoare la 60 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu

Bucureşti, 26 martie 2010.
Nr. 247.


ANEXÃ

Certificat de garanţie financiarã în caz de abandon al navigatorilor
_________
NOTÃ (CTCE)
Certificatul de garanţie financiarã în caz de abandon al navigatorilor se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 227 din 12 aprilie 2010, la pagina 15 (a se vedea imaginea asociatã).

----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016