Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 246 din 8 noiembrie 2010  pentru aprobarea Statutului Fundatiei Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 246 din 8 noiembrie 2010 pentru aprobarea Statutului Fundatiei "Colegiul National de Afaceri Interne"

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 765 din 16 noiembrie 2010

    Având în vedere prevederile <>art. III alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 152/2008 pentru modificarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor şi pentru înfiinţarea Fundaţiei "Colegiul Naţional de Afaceri Interne", aprobatã prin <>Legea nr. 17/2010,
    în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul administraţiei şi internelor emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobã Statutul Fundaţiei "Colegiul Naţional de Afaceri Interne", prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


           Ministrul administraţiei şi internelor,
                  Constantin-Traian Igaş


    Bucureşti, 8 noiembrie 2010.
    Nr. 246.


    ANEXĂ

                         STATUTUL
           Fundaţiei "Colegiul Naţional de Afaceri Interne"

    CAP. I
    Denumirea, forma juridicã, durata şi sediul Fundaţiei

    ART. 1
    Fundaţia "Colegiul Naţional de Afaceri Interne", denumitã în continuare Fundaţie, este persoanã juridicã românã, apoliticã, fãrã scop patrimonial, de utilitate publicã.
    ART. 2
    Durata de funcţionare a Fundaţiei este nelimitatã.
    ART. 3
    Fundaţia are sediul în incinta Academiei de Poliţie "Alexandru Ioan Cuza", pavilionul Vest, parter, camera 35, Aleea Privighetorilor nr. 1A, sectorul 1, Bucureşti.
    ART. 4
    (1) Fundaţia poate înfiinţa filiale în ţarã sau în strãinãtate.
    (2) Fundaţia dispune de cont bancar, ştampilã, sigiliu, insignã şi emblemã proprii.

    CAP. II
    Scopul şi activitãţile Fundaţiei

    ART. 5
    Fundaţia are ca scop:
    a) promovarea, sprijinirea, dezvoltarea cercetãrii ştiinţifice şi academice, prin reunirea membrilor sãi, a cadrelor didactice şi absolvenţilor Colegiului Naţional de Afaceri Interne din cadrul Academiei de Poliţie "Alexandru Ioan Cuza", în vederea continuãrii pregãtirii în domeniul apãrãrii, ordinii publice şi siguranţei naţionale;
    b) promovarea comunicãrii şi cooperãrii cu instituţii şi organizaţii interne şi internaţionale în vederea cunoaşterii şi dezvoltãrii valorilor culturale româneşti în domeniul apãrãrii, ordinii publice şi siguranţei naţionale.
    ART. 6
    Pentru realizarea acestui scop, Fundaţia va desfãşura urmãtoarele activitãţi:
    a) organizarea unor activitãţi ştiinţifice şi de pregãtire continuã, de sprijinire a eforturilor României ca stat membru NATO şi al Uniunii Europene în domeniul apãrãrii, ordinii publice şi siguranţei naţionale;
    b) organizarea şi desfãşurarea de activitãţi pentru afirmarea şi apãrarea valorilor, drepturilor şi intereselor fundamentale ale României în domeniul apãrãrii, ordinii publice şi siguranţei naţionale;
    c) cunoaşterea şi promovarea valorilor culturale româneşti în şi din alte ţãri în domeniul apãrãrii, ordinii publice şi siguranţei naţionale;
    d) crearea unor centre de cercetare şi informare pe domeniul afacerilor interne, permanent sau temporar;
    e) elaborarea şi implementarea unor proiecte de parteneriat şi colaborare cu instituţii de formare profesionalã şi continuã în domeniul afacerilor interne;
    f) participarea la manifestãri naţionale şi internaţionale care intrã în sfera de interes a Fundaţiei;
    g) cercetarea şi prezentarea stãrilor, proceselor şi tendinţelor din domeniul serviciilor publice, criminalitãţii, securitãţii şi apãrãrii pe plan naţional şi internaţional;
    h) organizarea de forumuri, reuniuni, sesiuni ştiinţifice, simpozioane, colocvii, cursuri, emisiuni radio-TV, elaborarea şi publicarea de lucrãri specifice în domeniul apãrãrii, ordinii publice şi siguranţei naţionale;
    i) elaborarea şi difuzarea de analize, studii, articole, periodice, cãrţi etc.;
    j) organizarea de evenimente culturale;
    k) acordarea de burse, premii, alte forme de sprijin pentru studii şi documentare în ţarã sau în strãinãtate;
    l) crearea unui centru pentru documentarea şi studierea problematicii domeniului apãrãrii, ordinii publice şi siguranţei naţionale;
    m) înfiinţarea unei edituri de presã, tipãrirea şi difuzarea de lucrãri specifice, editarea de publicaţii;
    n) sprijinirea Colegiului Naţional de Afaceri Interne în întreaga sa activitate;
    o) colectarea de fonduri pentru sprijinirea procesului de formare continuã în domeniu.
    ART. 7
    (1) Personalul Fundaţiei poate desfãşura activitãţi de învãţãmânt şi cercetare, în condiţiile legii.
    (2) Pentru activitatea desfãşuratã, Fundaţia poate acorda premii sau alte forme de recompensare bãneascã.

    CAP. III
    Patrimoniul Fundaţiei

    ART. 8
    (1) Activul patrimonial iniţial al Fundaţiei include bunuri sau numerar a cãror/a cãrui valoare totalã este de minimum 70.500 lei şi se constituie din contribuţia benevolã, financiarã şi materialã, a membrilor fondatori. Sumele de bani vor fi depuse în contul Fundaţiei.
    (2) Patrimoniul Fundaţiei este autonom şi distinct de patrimoniul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    (3) Consiliul director aprobã evaluarea bunurilor aduse în patrimoniul Fundaţiei.
    ART. 9
    (1) Evidenţa contabilã a patrimoniului Fundaţiei se organizeazã şi se conduce conform <>Legii contabilitãţii nr. 82/1991, republicatã, şi reglementãrilor contabile pentru persoanele juridice fãrã scop patrimonial.
    (2) Situaţiile financiare ale Fundaţiei se depun la unitatea teritorialã a Ministerului Finanţelor Publice în raza cãreia funcţioneazã, la termenele prevãzute de <>Legea nr. 82/1991, republicatã.
    ART. 10
    (1) Veniturile Fundaţiei pot proveni din urmãtoarele surse:
    a) donaţii şi sponsorizãri sau legate în condiţiile legii;
    b) dobânzi şi dividende rezultate din plasarea sumelor disponibile în condiţiile legale;
    c) resurse obţinute de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale în condiţiile legale;
    d) programe bugetate sau din fonduri nerambursabile;
    e) alte venituri, în condiţiile legii.
    (2) Fundaţia poate deschide conturi în lei şi în valutã la orice bancã din ţarã sau din strãinãtate conform legilor în vigoare.
    ART. 11
    (1) Principalele cheltuieli ale Fundaţiei sunt:
    a) salarii;
    b) indemnizaţii, premii, colaborãri;
    c) procurãri de rechizite, imprimate de birou şi alte bunuri necesare mentenanţei;
    d) achiziţionãri de echipamente audio, video, informatice şi IT;
    e) chirii, dobânzi, taxe, comisioane bancare;
    f) cazare, masã, transport;
    g) apã, canal, salubritate;
    h) energie electricã, termicã şi gaze naturale;
    i) cheltuieli determinate de activitãţi desfãşurate potrivit prevederilor art. 6 şi 7.
    (2) Cheltuielile se efectueazã potrivit prevederilor bugetului de venituri şi cheltuieli şi se aprobã de persoanele desemnate de Consiliul director.
    (3) Salariile, indemnizaţiile şi alte drepturi bãneşti ale personalului se stabilesc în limitele statului de funcţii şi ale bugetului de venituri şi cheltuieli.
    ART. 12
    (1) Patrimoniul Fundaţiei este destinat realizãrii scopului acesteia.
    (2) Întregul patrimoniu va fi evidenţiat şi pãstrat în conformitate cu legislaţia românã în materie, pe numele Fundaţiei, şi va fi folosit exclusiv pentru realizarea obiectivelor Fundaţiei.

    CAP. IV
    Organizarea, conducerea şi controlul

    SECŢIUNEA 1
    Componenţa Fundaţiei

    ART. 13
    Fundaţia are în componenţã:
    a) Consiliul director;
    b) Comisia de cenzori;
    c) membrii Fundaţiei.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Consiliul director

    ART. 14
    (1) Consiliul director este organul de conducere şi de administrare al Fundaţiei.
    (2) Consiliul director, prin preşedinte, reprezintã Fundaţia în raporturile juridice la care aceasta este parte, încheie acte juridice în numele ei şi pe seama acesteia.
    (3) Pentru raporturile cu terţii privind operaţiunile de gestionare a patrimoniului, reprezentarea se face prin persoana desemnatã de cãtre Consiliul director.
    ART. 15
    (1) Desemnarea Consiliului director se realizeazã prin hotãrârea a douã treimi din totalul membrilor fondatori.
    (2) Consiliul director este alcãtuit din:
    a) un preşedinte;
    b) un vicepreşedinte;
    c) 3 membri;
    d) un secretar.
    (3) Atribuţiile preşedintelui, vicepreşedintelui, secretarului şi ale celorlalte persoane desemnate sã desfãşoare activitãţi sunt stabilite în regulamentul intern de funcţionare a Fundaţiei, aprobat de Consiliul director.
    (4) Modificarea componenţei Consiliului director se realizeazã în condiţiile alin. (1), în cazurile şi potrivit procedurii prevãzute în regulamentul intern de funcţionare a Fundaţiei.
    ART. 16
    (1) Consiliul director asigurã, prin structuri desemnate în regulamentul intern de funcţionare, realizarea scopului şi obiectivelor Fundaţiei, exercitând urmãtoarele atribuţii:
    a) stabilirea strategiei generale şi a programelor Fundaţiei;
    b) conducerea şi gestionarea activitãţii Fundaţiei;
    c) aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi a bilanţului contabil;
    d) alegerea şi revocarea membrilor Comisiei de cenzori;
    e) înfiinţarea de filiale;
    f) încheierea de acte juridice, în numele şi pe seama Fundaţiei;
    g) executarea bugetului de venituri şi cheltuieli;
    h) aprobarea organigramei şi a strategiei de personal;
    i) prezentarea de propuneri privind modificarea statutului Fundaţiei;
    j) controlarea întreţinerii şi folosirii judicioase a bunurilor din gestiunea Fundaţiei;
    k) organizarea ţinerii evidenţei financiar-contabile, întocmirea dãrii de seamã, a bilanţului contabil, a altor documente financiar-contabile, potrivit prevederilor legale;
    l) angajarea patrimoniului Fundaţiei în relaţiile cu terţii;
    m) organizarea şi controlarea efectuãrii operaţiunilor de încasãri şi plãţi;
    n) organizarea şi controlarea ţinerii evidenţei de gestiune a bunurilor;
    o) îndeplinirea oricãror altor atribuţii prevãzute în lege sau în statut.
    (2) Consiliul director poate desemna din rândurile sale un organism restrâns de lucru, cãruia îi stabileşte atribuţiile şi competenţele în regulamentul intern de funcţionare a Fundaţiei.
    (3) Consiliul director alege şi numeşte membrii Comisiei de cenzori.
    (4) Consiliul director este abilitat sã aprobe actul constitutiv al Fundaţiei. Actul constitutiv reglementeazã, în concordanţã cu statutul Fundaţiei, modul de organizare şi funcţionare al Fundaţiei, precum şi alte aspecte legate de activitatea Fundaţiei.
    ART. 17
    (1) Consiliul director se întruneşte, de regulã, o datã pe lunã sau ori de câte ori este nevoie, cu arãtarea locului, a datei convocãrii şi ordinii de zi.
    (2) Convocarea Consiliului director se face de cãtre preşedinte, iar în lipsa acestuia de cãtre înlocuitorul sãu, cu cel puţin douã zile înainte de data fixatã.
    (3) Consiliul director adoptã hotãrâri, cu majoritatea voturilor exprimate de cei prezenţi, prin vot deschis. Secretarul nu are drept de vot.
    ART. 18
    Membrii Consiliului director care, într-o anumitã problemã supusã hotãrârii, sunt interesaţi personal sau prin soţii lor, ascendenţii ori descendenţii, rudele în linie colateralã sau afinii lor pânã la gradul al patrulea inclusiv nu vor putea lua parte la deliberare şi nici la vot. În caz contrar, vor rãspunde pentru daunele cauzate Fundaţiei.
    ART. 19
    Deciziile contrare legii sau statutului Fundaţiei pot fi atacate de fondator ori de cãtre oricare dintre membrii Consiliului director care au lipsit sau au votat împotrivã şi au cerut sã se insereze aceasta în procesul-verbal de şedinţã.
    ART. 20
    Consiliul director poate împuternici una sau mai multe persoane cu funcţii executive, inclusiv persoane care nu au calitatea de membru pentru a încheia anumite acte juridice în numele şi pe seama Fundaţiei ori pentru a îndeplini anumite atribuţii prevãzute în lege sau în statut.
    ART. 21
    Pentru executarea lucrãrilor de secretariat, contabilitate, casierie, gestionare a bunurilor, precum şi pentru asigurarea asistenţei juridice, Fundaţia poate încadra personal de specialitate, în condiţiile legii. Încadrarea se face de cãtre Consiliul director.
    ART. 22
    Deliberãrile, hotãrârile şi actele emise de Consiliul director se consemneazã în procese-verbale încheiate cu ocazia fiecãrei şedinţe.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Comisia de cenzori

    ART. 23
    (1) Comisia de cenzori este organul de control financiar intern al Fundaţiei.
    (2) Comisia de cenzori este formatã din 3 cenzori, fiind numitã de cãtre Consiliul director. În cadrul Comisiei de cenzori cel puţin un membru este contabil autorizat sau expert contabil.
    ART. 24
    (1) Membrii Comisiei de cenzori sunt numiţi de Consiliul director pentru o perioadã de 4 ani, cu posibilitatea reînnoirii mandatului pentru încã o perioadã de 4 ani.
    (2) Membrii Comisiei de cenzori nu pot fi membri în Consiliul director.
    ART. 25
    Atribuţiile Comisiei de cenzori sunt urmãtoarele:
    a) verificã modul în care este administrat patrimoniul Fundaţiei;
    b) verificã execuţia planului de venituri şi cheltuieli al Fundaţiei;
    c) verificã bilanţul contabil;
    d) întocmeşte rapoarte cu privire la modul de gestionare a patrimoniului pe care le prezintã Consiliului director;
    e) poate participa la şedinţele Consiliului director, fãrã drept de vot;
    f) controleazã dacã fondurile financiare sunt repartizate şi folosite corespunzãtor scopului Fundaţiei şi în conformitate cu normele legale;
    g) stabileşte mãsuri pentru realizarea integralã a planului de venituri şi cheltuieli al Fundaţiei;
    h) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute în statut sau stabilite de Consiliul director.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Membrii Fundaţiei

    ART. 26
    Membrii Fundaţiei sunt:
    a) membri fondatori;
    b) membri simpli;
    c) membri de onoare.
    ART. 27
    Membrii fondatori sunt persoane şi personalitãţi care s-au implicat în constituirea Fundaţiei şi în definirea scopului acesteia.
    ART. 28
    (1) Membrii simpli ai Fundaţiei pot fi orice persoane fizice sau orice persoane juridice din ţarã sau din strãinãtate care solicitã înscrierea şi care se angajeazã cã vor activa în spiritul prezentului statut şi al regulamentului intern de funcţionare.
    (2) Primirea de noi membri în cadrul Fundaţiei se face prin semnarea unei adeziuni, care este supusã aprobãrii Consiliului director.
    (3) Încetarea calitãţii de membru are loc:
    a) la cerere;
    b) prin deces;
    c) prin dizolvare, lichidare sau faliment;
    d) prin excluderea definitivã, hotãrâtã de Consiliul director, pentru fapte culpabile sãvârşite împotriva intereselor Fundaţiei. Motivarea hotãrârii prevãzute la lit. d) este obligatorie.
    (4) Membrii Fundaţiei au urmãtoarele drepturi:
    a) de a participa la şedinţele Consiliului director, fãrã drept de vot;
    b) de a pune în discuţie, prin solicitarea includerii pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului director, a oricãrui subiect care are legãturã cu activitatea Fundaţiei;
    c) de a-şi exprima dezacordul faţã de hotãrârile Consiliului director sau deciziile acestuia;
    d) de a accede în oricare funcţie din cadrul Consiliului director;
    e) de a cere convocarea, în condiţiile prezentului statut, a şedinţei Consiliului director;
    f) de a cere, pe cheltuiala proprie, sã li se punã la dispoziţie copii dupã actele Fundaţiei;
    g) de a participa la toate acţiunile organizate de Fundaţie;
    h) de a beneficia şi de a folosi, exclusiv în scopul îndeplinirii acţiunilor statutare ale Fundaţiei, mijloacele aflate în patrimoniul Fundaţiei;
    i) de a renunţa la calitatea de membru;
    j) de a fi informaţi asupra tuturor acţiunilor organizate de Fundaţie.
    (5) Obligaţiile membrilor Fundaţiei prevãzuţi la art. 26 lit. a) şi b) sunt urmãtoarele:
    a) de a se supune hotãrârilor şi deciziilor organelor Fundaţiei;
    b) de a nu folosi bunurile Fundaţiei în scopuri personale sau contrare hotãrârilor ori deciziilor organelor Fundaţiei;
    c) de a se abţine de la orice fel de declaraţii sau acţiuni publice personale care ar prejudicia în vreun fel imaginea Fundaţiei;
    d) de a participa şi de a se implica activ în acţiunile iniţiate de Fundaţie;
    e) de a nu iniţia acţiuni fãrã împuternicire din partea Fundaţiei, care ar putea implica în vreun fel Fundaţia;
    f) de a respecta statutul şi deciziile organelor de conducere ale Fundaţiei;
    g) de a apãra imaginea şi prestigiul Fundaţiei;
    h) de a acţiona pentru realizarea scopului şi obiectivelor Fundaţiei;
    i) de a promova respectul reciproc în relaţiile cu ceilalţi membri ai Fundaţiei;
    j) de a se abţine de la denigrarea activitãţii celorlalţi membri ai Fundaţiei.
    (6) Membrii Fundaţiei sunt rãspunzãtori, sub toate formele pe care le îmbracã rãspunderea, pentru daunele produse Fundaţiei prin fapta lor, în cazul neîndeplinirii uneia sau mai multor obligaţii dintre cele prevãzute în prezentul statut ori în actele elaborate ulterior de cãtre Fundaţie, în baza prezentului statut.
    ART. 29
    Membru de onoare poate fi orice persoanã fizicã românã sau strãinã, care se bucurã de o apreciere deosebitã din partea membrilor fondatori ori din partea Consiliului director, datoritã activitãţii sale profesionale, ştiinţifice ori culturale.

    CAP. V
    Dizolvarea Fundaţiei

    ART. 30
    (1) Fundaţia se dizolvã potrivit procedurii prevãzute de lege.
    (2) Fundaţia se dizolvã în urmãtoarele cazuri:
    a) realizarea sau, dupã caz, imposibilitatea realizãrii scopului pentru care a fost constituitã, dacã în termen de 3 luni de la constatarea unei astfel de situaţii nu se produce schimbarea acestui scop;
    b) realizarea scopului este urmãritã prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice;
    c) Fundaţia urmãreşte un alt scop decât cel pentru care s-a constituit;
    d) Fundaţia a devenit insolvabilã.
    (3) În cazul dizolvãrii Fundaţiei, bunurile rãmase în urma lichidãrii nu se pot transmite cãtre persoane fizice.
    ART. 31
    (1) Bunurile Fundaţiei rãmase dupã dizolvare vor fi transmise în patrimoniul Colegiului Naţional de Afaceri Interne.
    (2) Data transmiterii bunurilor este data semnãrii procesuluiverbal de predare-preluare, dacã prin acesta nu s-a stabilit o datã ulterioarã de transfer.

               __________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016