Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 234 din 22 februarie 2023  pentru modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.443/2019 privind procedurile de agreare şi selecţie a practicienilor în insolvenţă de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 234 din 22 februarie 2023 pentru modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.443/2019 privind procedurile de agreare şi selecţie a practicienilor în insolvenţă de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 164 din 27 februarie 2023
    În temeiul art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere dispoziţiile Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activităţii practicienilor în insolvenţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.443/2019 privind procedurile de agreare şi selecţie a practicienilor în insolvenţă de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 457 din 6 iunie 2019, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "f) ofertant - entitatea care îşi desfăşoară activitatea sub una dintre următoarele forme de exercitare a profesiei de practician în insolvenţă: cabinet individual, cabinete asociate, societăţi civile profesionale cu răspundere limitată (SPRL), întreprindere profesională unipersonală cu răspundere limitată (IPURL), precum şi consorţiul format prin acordul a două sau mai multe forme de exercitare a profesiei de practician în insolvenţă;"

    2. La articolul 2, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Procedurile de selecţie a practicienilor în insolvenţă agreaţi, în scopul susţinerii desemnării acestora în procedurile de insolvenţă, se realizează de către Comisia de selecţie constituită la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, pentru contribuabilii cu creanţe mai mari de 10.000.000 lei inclusiv."

    3. La articolul 2 alineatul (5), partea introductivă a literei a) şi a literei b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) la nivelul Direcţiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili se constituie comisia de selecţie a practicienilor în insolvenţă, urmând a efectua selecţia practicienilor în insolvenţă în situaţia în care organul fiscal are calitatea de creditor pentru creanţe de până la 10.000.000 lei. Comisia are următoarea componenţă:
    .............................................................
b) la nivelul fiecărei administraţii judeţene/de sector se constituie, prin decizie a conducătorului direcţiei generale regionale a finanţelor publice, comisia de selecţie a practicienilor în insolvenţă, când organul fiscal are calitatea de creditor pentru creanţe mai mici de 10.000.000 lei. Comisia va fi constituită din: ..."

    4. La articolul 2, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) La nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se constituie comisia de soluţionare a plângerilor prealabile depuse de practicienii în insolvenţă, atât în procedura de agreare, cât şi în procedura de selecţie, cu următoarea componenţă:
    - preşedinte - directorul general adjunct care coordonează activitatea de contencios-administrativ din cadrul Direcţiei generale juridice sau înlocuitorul desemnat de directorul general al direcţiei;
    – membru titular - directorul general al Direcţiei generale de strategie şi monitorizarea proceselor;
    – membru titular - directorul general al Direcţiei generale de monitorizare venituri şi sinteză.
    Secretariatul este asigurat de doi reprezentanţi ai Direcţiei generale juridice din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sau înlocuitori ai acestora, desemnaţi de conducătorul acestei direcţii.
    Membrii supleanţi vor fi înlocuitorii de drept sau funcţionarii publici din cadrul direcţiilor de care aparţin, desemnaţi în mod expres de conducătorul fiecărei direcţii."

    5. La articolul 5, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) descalificaţi - în situaţia în care documentaţia nu este completă şi/sau nu îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 4 şi/sau înregistrează obligaţii fiscale restante ori nu şi-au îndeplinit obligaţiile declarative, potrivit legii, conform vectorului fiscal;"

    6. La articolul 8, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) În aceste dosare urmează să fie confirmat în calitate de lichidator judiciar practicianul desemnat prin sentinţa de deschidere. În privinţa onorariului, organul fiscal central este de acord cu onorariul stabilit de judecătorul-sindic prin hotărârea de deschidere a procedurii, fără a depăşi suma de 7.000 lei pentru întreaga procedură în cazul onorariului fix şi procentul de maximum 5% din sumele distribuite creditorilor în cazul celui de succes. Pentru practicienii în insolvenţă înregistraţi ca plătitori de TVA, onorariul va fi de 7.000 lei, respectiv 5%, exclusiv TVA."

    7. La articolul 9 alineatul (1), litera c) se abrogă.
    8. La articolul 9 alineatul (3), după litera f) se introduc trei noi litere, literele g)-i), cu următorul cuprins:
    "g) ofertantul nu şi-a îndeplinit obligaţiile declarative, potrivit legii, conform vectorului fiscal, astfel cum rezultă din informaţiile comunicate de organul fiscal competent;
h) ofertantul nu este înscris în evidenţele UNPIR cu forma de exercitare a profesiei de practician în insolvenţă, conform situaţiei comunicate de UNPIR;
i) asociatul coordonator sau asociaţii coordonatori ai acesteia nu au fost supuşi niciunei sancţiuni disciplinare în ultimii 3 ani anteriori declanşării procedurii de selecţie, conform situaţiei comunicate de UNPIR."

    9. La articolul 9, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Pentru declararea necorespunzătoare a informaţiilor prevăzute la alin. (1) lit. b) se aplică dispoziţiile Codului penal."

    10. La articolul 10, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Onorariul propus prin oferta depusă va respecta condiţiile preţului prevăzute de art. 1.660 şi următoarele, precum şi de art. 1.854 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Orice ofertă care nu respectă aceste condiţii va fi descalificată. Sunt considerate astfel de oferte cele cu:
    a) onorariul lunar vădit disproporţionat raportat la celelalte onorarii solicitate de către ceilalţi ofertanţi;
    b) onorariul de succes cu valoare mai mică de 1%, exclusiv TVA, şi/sau mai mare de 5%, exclusiv TVA;
    c) onorariile propuse care nu respectă prevederile alin. (1)."

    11. La articolul 11, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Pentru realizarea punctajului ofertelor, Comisia de selecţie analizează:
    a) documentele depuse de ofertanţi conform art. 9 alin. (1);
    b) certificatul de atestare fiscală comunicat de organul fiscal competent;
    c) situaţia comunicată de UNPIR, la solicitarea comisiei, din care să rezulte:
    c1) că forma ofertantului de exercitare a profesiei de practician în insolvenţă este înscrisă în evidenţele UNPIR;
    c2) numărul de practicieni (asociaţi, salariaţi, colaboratori) înregistraţi pentru forma de organizare în evidenţa UNPIR;
    c3) că asociatul coordonator sau asociaţii coordonatori ai acesteia nu au fost supuşi niciunei sancţiuni disciplinare în ultimii 3 ani anteriori declanşării procedurii de selecţie."

    12. La articolul 12, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În cazul în care comisia competentă nu poate finaliza procedura de selecţie din motive temeinic justificate până la data adunării creditorilor care are pe ordinea de zi confirmarea practicianului în insolvenţă, organul fiscal central îl poate susţine pe cel desemnat de instanţa de judecată, cu onorariul stabilit de judecătorul-sindic prin hotărârea de deschidere, fără a depăşi suma de 7.000 de lei, exclusiv TVA, pentru întreaga procedură în cazul onorariului fix şi un procent de maximum 5%, exclusiv TVA, din sumele distribuite creditorilor în cazul celui de succes."

    13. Anexa nr. 8 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
                    Lucian-Ovidiu Heiuş

    Bucureşti, 22 februarie 2023.
    Nr. 234.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 8 la Ordinul nr. 1.443/2019)
    Stabilirea criteriilor de punctare
    Punctajele pentru selecţia privind susţinerea practicianului în faţa judecătorului-sindic se acordă după cum urmează:

┌──────────┬─────────────┬────────────┬───────────────┐
│Criterii │ │Observaţii │Punctaj │
├──────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │ │Criteriile de │
│ │ │ │punctaj vor fi │
│ │ │ │acordate în │
│ │ │ │funcţie de │
│ │ │ │ofertele │
│ │ │ │înregistrate. │
│ │ │ │Prag - oferta │
│ │ │ │cea mai mare │
│ │ │ │dintre cele │
│ │ │ │depuse - 1 │
│ │ │ │punct │
│ │ │ │Prin raportare │
│ │ │ │la pragul │
│ │ │ │determinat, │
│ │ │ │ofertele, în │
│ │ │ │ordine │
│ │ │ │descrescătoare,│
│ │ │ │vor fi punctate│
│ │ │ │cu câte două │
│ │ │ │(2) puncte │
│ │Onorariu fix │ │suplimentare, │
│ │ │ │până la maximum│
│ │ │ │20 de puncte, │
│ │ │ │după care toţi │
│ │ │ │ofertanţii vor │
│ │ │ │primi acelaşi │
│ │ │ │punctaj maxim │
│ │ │ │de 20 de │
│ │ │ │puncte. │
│ │ │ │Exemplu de │
│ │ │ │situaţie: │
│ │ │ │3 oferte │
│ │ │ │- onorariu │
│ │ │ │5.000 lei - 1 │
│ │ │ │punct │
│Financiare│ │ │- onorariu │
│ │ │ │4.000 lei - 1+2│
│ │ │ │puncte │
│ │ │ │- onorariu │
│ │ │ │3.500 lei - 2+2│
│ │ │ │puncte │
│ ├─────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │ │Criteriile de │
│ │ │ │punctaj vor fi │
│ │ │ │acordate în │
│ │ │ │funcţie de │
│ │ │ │ofertele │
│ │ │ │înregistrate. │
│ │ │ │Prag - oferta │
│ │ │ │cea mai mare │
│ │ │ │dintre cele │
│ │ │ │depuse - 1 │
│ │ │ │punct │
│ │ │ │Prin raportare │
│ │ │ │la pragul │
│ │Onorariu de │ │determinat, │
│ │succes │ │ofertele, în │
│ │ │ │ordine │
│ │ │ │descrescătoare,│
│ │ │ │vor fi punctate│
│ │ │ │cu câte două │
│ │ │ │(2) puncte │
│ │ │ │suplimentare, │
│ │ │ │până la maximum│
│ │ │ │20 de puncte, │
│ │ │ │după care toţi │
│ │ │ │ofertanţii vor │
│ │ │ │primi acelaşi │
│ │ │ │punctaj maxim │
│ │ │ │de 20 de │
│ │ │ │puncte. │
├──────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │ │Ofertantul cu │
│ │ │ │cel mai mic │
│ │ │ │număr de │
│ │ │ │personal va │
│ │ │ │avea pragul │
│ │ │ │minim de │
│ │ │ │acordare a │
│ │ │ │punctajului, │
│ │ │ │respectiv un │
│ │ │ │(1) punct, până│
│ │ │ │la maximum 15 │
│ │ │ │puncte, după │
│ │ │ │care toţi │
│ │ │ │ofertanţii vor │
│ │ │ │primi acelaşi │
│ │ │ │punctaj maxim │
│ │ │În situaţia │de 15 puncte. │
│ │Numărul de │consorţiului│Numărul │
│ │personal │şi a │personalului │
│ │conform │cabinetelor │alocat │
│ │situaţiei │asociate, │suplimentar │
│ │comunicate de│numărul de │adaugă câte un │
│ │UNPIR │personal va │punct │
│ │ │fi cumulat. │celorlalţi │
│ │ │ │ofertanţi. │
│ │ │ │Exemplu de │
│ │ │ │situaţie: │
│ │ │ │3 oferte │
│ │ │ │- personal │
│ │ │ │alocat 1 │
│Tehnice │ │ │persoană - 1 │
│ │ │ │punct │
│ │ │ │- personal │
│ │ │ │alocat 2 │
│ │ │ │persoane - 1+1 │
│ │ │ │puncte │
│ │ │ │- personal │
│ │ │ │alocat 3 │
│ │ │ │persoane- 2+1 │
│ │ │ │puncte │
│ ├─────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │ │Ofertantul cu │
│ │ │ │cel mai mic │
│ │ │ │număr de dosare│
│ │ │ │din portofoliu │
│ │ │ │- 1 punct │
│ │ │ │Celelalte │
│ │Numărul de │În situaţia │oferte cu număr│
│ │dosare din │consorţiului│mai mare de │
│ │portofoliu │şi a │dosare, în │
│ │instrumentate│cabinetelor │ordine │
│ │în ultimii 3 │asociate, │crescătoare, │
│ │ani conform │numărul │vor fi punctate│
│ │declaraţiei │dosarelor va│câte un (1) │
│ │ofertantului │fi cumulat. │punct, până la │
│ │ │ │maximum 15 │
│ │ │ │puncte, după │
│ │ │ │care toţi │
│ │ │ │ofertanţii vor │
│ │ │ │primi acelaşi │
│ │ │ │punctaj maxim │
│ │ │ │de 15 puncte │
└──────────┴─────────────┴────────────┴───────────────┘



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016