Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 23 din 3 februarie 2011  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, functionarea si atributiile Comitetului strategic pentru sprijinirea si evaluarea activitatii Directiei generale anticoruptie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 23 din 3 februarie 2011 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, functionarea si atributiile Comitetului strategic pentru sprijinirea si evaluarea activitatii Directiei generale anticoruptie

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 104 din 9 februarie 2011

    Având în vedere dispoziţiile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 120/2005 privind operaţionalizarea Direcţiei generale anticorupţie din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 383/2005,
    în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul administraţiei şi internelor emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobã Regulamentul privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Comitetului strategic pentru sprijinirea şi evaluarea activitãţii Direcţiei generale anticorupţie, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Direcţia generalã anticorupţie şi celelalte instituţii/structuri ale Ministerului Administraţiei şi Internelor vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 3
    La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 540/2008 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Comitetului strategic pentru sprijinirea activitãţii Direcţiei generale anticorupţie, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 557 din 23 iulie 2008.
    ART. 4
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                    Ministrul administraţiei şi internelor,
                             Constantin-Traian Igaş

    Bucureşti, 3 februarie 2011.
    Nr. 23.


    ANEXĂ
                                   REGULAMENT
                privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile
             Comitetului strategic pentru sprijinirea şi evaluarea
                  activitãţii Direcţiei generale anticorupţie

    ART. 1
    (1) Se înfiinţeazã Comitetul strategic pentru sprijinirea şi evaluarea activitãţii Direcţiei generale anticorupţie, organism consultativ fãrã personalitate juridicã, denumit în continuare Comitet.
    (2) Comitetul se organizeazã şi funcţioneazã în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare M.A.I.
    ART. 2
    (1) Rolul Comitetului este de a sprijini activitatea Direcţiei generale anticorupţie, denumitã în continuare D.G.A., precum şi de a formula recomandãri cu privire la direcţiile de acţiune şi de dezvoltare ale activitãţii acestei unitãţi.
    (2) Pot face obiectul evaluãrii efectuate de cãtre Comitet orice date privind activitatea de prevenire şi combatere a corupţiei, cu excepţia celor cu caracter clasificat.
    ART. 3
    (1) În îndeplinirea rolului sãu, Comitetul are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
    a) sprijinã activitatea de prevenire şi combatere a corupţiei în rândul personalului M.A.I., prin identificarea mãsurilor necesare, folosindu-se experienţa membrilor sãi în acest domeniu, fãrã a aduce atingere atribuţiilor organelor judiciare;
    b) sprijinã D.G.A. în identificarea factorilor de risc în domeniul prevenirii şi combaterii corupţiei în cadrul M.A.I., precum şi a evoluţiei acestora;
    c) analizeazã şi evalueazã situaţiile obiective şi subiective de naturã a îmbunãtãţi activitãţile D.G.A. şi formuleazã propuneri şi recomandãri în acest sens organelor abilitate;
    d) evalueazã modul de implementare a acţiunilor de prevenire a corupţiei desfãşurate la nivelul structurilor M.A.I. şi propune conducerii D.G.A. mãsuri concrete pentru eficientizarea acestora;
    e) formuleazã recomandãri cu privire la elaborarea planurilor sectoriale ale M.A.I. în domeniul prevenirii şi combaterii corupţiei;
    f) sprijinã dezvoltarea instituţionalã şi funcţionarea D.G.A., prin furnizarea de cãtre membrii sãi de date şi informaţii necesare activitãţii acestei unitãţi;
    g) face propuneri pentru proiectele de acte normative privind îmbunãtãţirea activitãţii D.G.A., pe care le prezintã acestei unitãţi în vederea promovãrii conform procedurii legale;
    h) face propuneri privind armonizarea cadrului normativ intern cu instrumentele juridice internaţionale nou-adoptate cu privire la prevenirea şi combaterea corupţiei;
    i) analizeazã rezultatul unor studii şi cercetãri privind cauzele şi condiţiile care determinã sau favorizeazã faptele de corupţie.
    (2) Membrii Comitetului pot efectua vizite de documentare a activitãţii D.G.A. în teritoriu, înştiinţând cu cel puţin o zi înainte conducerea D.G.A. Concluziile desprinse în urma acestor vizite se prezintã plenului Comitetului, însoţite de propuneri de îmbunãtãţire a activitãţii D.G.A.
    (3) Comitetul elaboreazã anual un raport de evaluare, care se pune la dispoziţia publicului, din oficiu, prin publicarea pe paginile de web ale M.A.I. şi D.G.A., sens în care din cuprinsul acestuia se eliminã informaţiile exceptate de la accesul liber al cetãţenilor, potrivit <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 4
    (1) Comitetul se compune din urmãtorii membri permanenţi:
    a) secretarul de stat şef al Departamentului ordine şi siguranţã publicã;
    b) secretarii de stat care coordoneazã domeniul administraţiei publice;
    c) secretarul general;
    d) şeful Departamentului Schengen;
    e) directorul general al Direcţiei generale anticorupţie;
    f) directorul general al Direcţiei Generale de Informaţii şi Protecţie Internã;
    g) directorul general al Corpului de control al ministrului;
    h) directorul general al Direcţiei generale audit intern;
    i) directorul general al Direcţiei generale juridice;
    j) directorul general al Direcţiei generale management resurse umane;
    k) inspectorul general al Inspectoratului General al Jandarmeriei Române;
    l) inspectorul general al Inspectoratului General al Poliţiei Române;
    m) inspectorul general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã;
    n) inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã;
    o) rectorul Academiei de Poliţie "Alexandru Ioan Cuza";
    p) preşedintele Corpului Naţional al Poliţiştilor;
    q) preşedintele Sindicatului Naţional al Poliţiştilor şi Personalului Contractual (S.N.P.P.C.) din M.A.I.;
    r) directorul Centrului de Psihosociologie al M.A.I.;
    s) câte un reprezentant al urmãtoarelor organizaţii neguvernamentale reprezentative în domeniu: Asociaţia Românã pentru Transparenţã, Societatea Academicã Românã, Asociaţia pentru Implementarea Democraţiei, respectiv Asociaţia "George C. Marshall" - România.
    (2) Calitatea de invitaţi permanenţi ai preşedintelui de şedinţã o au: reprezentantul Comisiei Europene la Bucureşti, reprezentanţii ambasadelor Marii Britanii, Germaniei, Suediei, Olandei, Finlandei, Franţei, Spaniei, precum şi reprezentantul ambasadei statului care asigurã preşedinţia în exerciţiu a Uniunii Europene.
    ART. 5
    (1) Preşedintele de şedinţã şi/sau oricare dintre membrii Comitetului pot invita, în funcţie de ordinea de zi a reuniunii, şefi ai instituţiilor/structurilor din MAI, reprezentanţi ai Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, ai Direcţiei Naţionale Anticorupţie şi ai altor autoritãţi şi instituţii publice cu atribuţii în domeniul prevenirii şi combaterii corupţiei, precum şi reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale având ca domeniu de activitate desfãşurarea de acţiuni pentru prevenirea şi combaterea corupţiei.
    (2) Propunerile privind invitaţii se aduc la cunoştinţa preşedintelui de şedinţã cu cel puţin 24 de ore înaintea reuniunii.
    (3) Persoanele prevãzute la alin. (1) pot participa la lucrãrile Comitetului cu rol consultativ.
    ART. 6
    (1) Comitetul se întruneşte în şedinţe, semestrial sau ori de câte ori este necesar, la solicitarea ministrului administraţiei şi internelor, a preşedintelui de şedinţã ori a oricãruia dintre membri, fiind valabil constituit prin prezenţa a jumãtate plus unu din numãrul total al membrilor.
    (2) Şedinţele Comitetului sunt conduse de preşedintele de şedinţã, ales în şedinţa anterioarã prin votul a jumãtate plus unu din numãrul membrilor prezenţi.
    (3) Preşedintele de şedinţã îşi exercitã prerogativele din momentul alegerii sale.
    (4) În lipsa preşedintelui de şedinţã la începutul dezbaterilor, membrii prezenţi vor alege prin vot un alt preşedinte de şedinţã.
    (5) Ministrul administraţiei şi internelor prezideazã şedinţele Comitetului la care participã.
    ART. 7
    Şedinţele Comitetului se desfãşoarã, de regulã, pe baza unei ordini de zi conţinând propuneri ale membrilor Comitetului.
    ART. 8
    Convocarea membrilor Comitetului se face prin grija secretariatului acestuia, cu cel puţin 5 zile înaintea datei la care urmeazã sã se desfãşoare şedinţa. Cu aceastã ocazie, preşedintelui de şedinţã şi fiecãrui membru li se predã o mapã ce conţine ordinea de zi şi, dupã caz, documentele aferente fiecãrui punct inclus pe ordinea de zi.
    ART. 9
    (1) Discuţiile şi propunerile Comitetului se consemneazã într-un proces-verbal, întocmit de secretariatul Comitetului.
    (2) Procesul-verbal al şedinţei se transmite, prin grija secretariatului Comitetului, în copie, fiecãrui membru al Comitetului şi se publicã pe pagina web a D.G.A., în condiţiile prevãzute la art. 3 alin. (3).
    ART. 10
    (1) Secretariatul Comitetului este asigurat de D.G.A., prin persoanele desemnate de directorul general prin dispoziţie zilnicã.
    (2) Secretariatul Comitetului are urmãtoarele atribuţii:
    a) convoacã toţi membrii Comitetului la data şi locul stabilite pentru desfãşurarea lucrãrilor;
    b) face cunoscutã membrilor Comitetului ordinea de zi a fiecãrei şedinţe, pe care o elaboreazã pe baza propunerilor formulate de aceştia;
    c) sprijinã Comitetul în evaluarea gradului de punere în aplicare a propunerilor/recomandãrilor adoptate;
    d) asigurã tehnoredactarea documentelor întocmite de Comitet în exercitarea atribuţiilor stabilite prin prezentul regulament;
    e) acordã sprijin membrilor Comitetului în efectuarea vizitelor în teritoriu de documentare a activitãţii D.G.A.
    ART. 11
    La şedinţele Comitetului participã numai preşedintele de şedinţã, membrii permanenţi, invitaţii permanenţi şi persoanele prevãzute la art. 5 şi la art. 10 alin. (1).
    ART. 12
    Cu aprobarea preşedintelui de şedinţã, la lucrãrile Comitetului pot fi invitaţi reprezentanţi ai mass-media.

                                      ----


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016