Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 23 din 14 mai 1999  privind aprobarea Procedurii de acordare a unor inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 23 din 14 mai 1999 privind aprobarea Procedurii de acordare a unor inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj

EMITENT: AGENTIA NATIONALA PENTRU OCUPARE SI FORMARE PROFESIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 304 din 29 iunie 1999

Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesionalã,
având în vedere prevederile <>art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , modificat şi completat prin <>Ordonanta Guvernului nr. 53/1997 ,
în temeiul <>art. 8 din Hotãrârea Guvernului nr. 4/1999 privind aprobarea Statutului Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesionalã şi al hotãrârii consiliului de administraţie din data de 15 aprilie 1999,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Procedura de acordare a unor înlesniri la plata obligaţiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, anexa la prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia de control, agenţiile judeţene pentru ocupare şi formare profesionalã şi a municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
Pe data publicãrii prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, îşi înceteazã aplicabilitatea prevederile referitoare la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj, dispuse în <>Ordinul ministrului muncii şi protecţiei sociale nr. 806 din 3 noiembrie 1997 .

Preşedintele Agenţiei Naţionale
pentru Ocupare şi Formare Profesionalã,
Nicolae Dorin Parvu


ANEXA 1

PROCEDURA

de acordare a unor înlesniri la plata obligaţiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj

1. În temeiul <>art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , modificat şi completat prin <>Ordonanta Guvernului nr. 53/1997 , Agenţia Nationala pentru Ocupare şi Formare Profesionalã poate acorda unele înlesniri la plata obligaţiilor datorate de cãtre agenţii economici bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, aprobat prin lege.
Nu se acorda înlesniri la plata obligaţiilor bugetare calculate şi reţinute prin stopaj la sursa din drepturile salariale, precum şi la majorãrile şi penalitãţile aferente.
Consiliul de administraţie al Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesionalã poate delega prin hotãrâre, pentru soluţionarea cererilor privind acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, pe directorul executiv al agenţiei judeţene pentru ocupare şi formare profesionalã, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru debite principale de pana la un miliard lei.
2. Cererile pentru aprobarea înlesnirilor la plata obligaţiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj se depun la agenţiile judeţene pentru ocupare şi formare profesionalã, respectiv a municipiului Bucureşti.
2.1. Dosarul privind cererea de înlesniri la plata a obligaţiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj trebuie sa cuprindã urmãtoarele elemente principale:
- elementele de identificare a contribuabilului: denumirea, adresa/sediul, numãrul contului de disponibilitati (dacã sunt mai multe, se vor preciza toate) şi unitatea (unitãţile) bancarã(e) la care sunt deschise; numele, prenumele şi calitatea celor care reprezintã contribuabilul în relaţiile patrimoniale;
- sumele datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, stabilite prin lege;
- natura înlesnirilor solicitate şi o succintã prezentare a posibilitãţilor de realizare a programului propus pentru stingerea debitelor;
- în cazul în care s-au mai depus cereri pentru aprobarea de înlesniri în temeiul <>art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , se vor mentiona datele şi numerele de înregistrare ale acestor cereri la direcţia generalã de munca şi protecţie socialã judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, şi la Agenţia Nationala pentru Ocupare şi Formare Profesionalã sau la cea judeteana;
- în cazul în care s-au mai aprobat înlesniri, se va face referire la modul în care s-au respectat condiţiile din aprobãrile anterioare;
- numãrul dosarelor pentru înscrierea la şomaj, depuse de solicitant în ultimele 12 luni anterioare cererii de aprobare a înlesnirilor, numãrul beneficiarilor de plati compensatorii, numãrul beneficiarilor de plati din Fondul pentru plata ajutorului de şomaj, acordate conform <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 35/1997 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 162/1997 , dupã caz;
- situaţia plãţii contribuţiilor curente fata de bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj;
- data şedinţei consiliului de administraţie (sau denumirea echivalenta), în care a fost analizata cererea şi s-a hotãrât solicitarea înlesnirilor la plata obligaţiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj; semnãturile persoanelor care angajeazã unitatea solicitanta şi ştampila acesteia;
- declaraţie pe proprie rãspundere a persoanelor care angajeazã unitatea solicitanta privind realitatea datelor cuprinse în dosar;
- ultimul bilanţ contabil, anterior depunerii cererii;
- balanţa de verificare din luna anterioarã depunerii cererii;
- situaţia privind creditele obţinute pana la data cererii şi nerambursate;
- situaţia privind rezultatele financiare la zi;
- situaţia privind obligaţiile fiscale neonorate;
- certificatul eliberat de oficiul registrului comerţului - anexa nr. 6 la <>Normele metodologice nr. 45.184/1996 , publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 106 din 24 mai 1996;
- comunicarea Fondului Proprietãţii de Stat, a ministerelor, a consiliilor judeţene şi locale, dupã caz, privind statutul economico-juridic al contribuabililor (lichidare, restructurare şi privatizare).
Se recomanda menţionarea oricãror alte elemente şi documente considerate utile pentru soluţionarea cererii.
În lipsa elementelor prevãzute mai sus, cererea nu va fi înregistratã la agenţia judeteana pentru ocupare şi formare profesionalã, respectiv a municipiului Bucureşti.
2.2. Înlesnirile la plata obligaţiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj pot fi solicitate şi acordate atât înaintea începerii executãrii silite, cat şi în timpul efectuãrii acesteia.
Pentru creanţele bugetare pentru care s-au depus cereri de înlesniri la plata executarea silitã nu va fi pornitã sau nu va fi continuatã, dupã caz, pana la data comunicãrii modului de soluţionare a acestora.
3. La primirea cererii, agenţia judeteana pentru ocupare şi formare profesionalã, respectiv a municipiului Bucureşti, înregistreazã cererea într-un registru special, cu rubricatia stabilitã conform anexei la prezenta procedura.
4. Pentru stabilirea corecta a sumelor datorate şi pentru cunoaşterea altor aspecte necesare luãrii deciziei directorul executiv al agenţiei judeţene pentru ocupare şi formare profesionalã, respectiv a municipiului Bucureşti, dispune efectuarea de controale la agenţii economici care au depus cereri în vederea acordãrii de înlesniri la plata obligaţiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj.
4.1. Cu ocazia verificãrii se au în vedere:
- realitatea datelor prezentate în cererea de acordare a unor înlesniri la plata obligaţiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj;
- respectarea de cãtre solicitant a reglementãrilor legale în vigoare privind disciplina financiarã;
- situaţia privind creditele angajate de solicitant;
- respectarea de cãtre solicitant a termenelor de plata a contribuţiilor curente;
- existenta unor programe de restructurare în derulare, aprobate conform reglementãrilor în vigoare;
- orice element care poate contribui la formularea propunerii de aprobare sau de respingere a cererii.
Solicitantii sunt obligaţi sa prezinte toate actele şi explicaţiile necesare verificãrii.
4.2. Rezultatele verificãrii se înscriu în procesul-verbal de control.
În cazul constatãrii unor neconcordante se vor efectua corectiile necesare, care se menţioneazã în procesul-verbal.
Refuzul de prezentare a documentelor sau prezentarea unor documente incomplete motiveaza propunerea de respingere a cererii.
4.3. Constatarea nevirarii contribuţiei de 1% la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, precum şi a majorãrilor aferente constituie motiv de respingere a cererii.
5. Pe baza cererii, a documentelor anexate şi a procesului-verbal de control se întocmeşte un referat cu concluzii şi propuneri de soluţionare.
6. Cererile de înlesnire la plata obligaţiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, pentru debite principale de peste un miliard lei, se soluţioneazã la nivelul Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesionalã.
Pentru cererile de înlesnire la plata, care se soluţioneazã la nivelul Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesionalã, referatul semnat de directorul executiv al agenţiei judeţene pentru ocupare şi formare profesionalã, respectiv a municipiului Bucureşti, însoţit de cererea solicitantului şi de procesul-verbal cu rezultatul verificãrii, se înainteazã, în termen de 15 zile de la data înregistrãrii cererii, la Direcţia de control din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesionalã.
7. Dupã verificarea şi analiza documentelor Direcţia de control din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesionalã supune spre aprobare consiliului de administraţie cererile de înlesnire la plata obligaţiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, pentru debitele principale de peste un miliard lei.
Consiliul de administraţie al Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesionalã soluţioneazã cererile privind înlesnirile la plata obligaţiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj.
Cererile care nu întrunesc condiţiile prevãzute de lege se restituie solicitanţilor, cu motivatia corespunzãtoare, şi agenţiei judeţene pentru ocupare şi formare profesionalã, respectiv a municipiului Bucureşti.
8. Soluţiile date cererilor privind acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj se comunica solicitanţilor şi agenţiei judeţene pentru ocupare şi formare profesionalã, respectiv a municipiului Bucureşti, în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii cererii la Agenţia Nationala pentru Ocupare şi Formare Profesionalã, pentru cererile care se soluţioneazã la nivelul acesteia.
9. Soluţiile date cererilor privind acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj se comunica solicitanţilor în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii la agenţia judeteana pentru ocupare şi formare profesionalã, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru cererile care intra în competenta de soluţionare a acestora.
10. Agentul economic beneficiazã de înlesnirile acordate, cu condiţia depunerii, în termen de pana la 15 zile de la data comunicãrii, a unor garanţii bancare echivalente a trei rate de eşalonare.
11. Înlesnirile la plata obligaţiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj se pot acorda cu o perioada de graţie de pana la 6 luni, care este inclusã în perioada pentru care s-au acordat înlesniri.
11.1. Pe perioada acordãrii înlesnirilor se datoreazã majorãrile stabilite şi calculate potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
11.2. Pe perioada pentru care s-au acordat înlesniri cursul prescripţiei se suspenda.
12. Înlesnirile aprobate îşi pierd valabilitatea şi nu produc efecte, dacã nu au fost respectate condiţiile în care au fost date; o noua cerere de aprobare a unor înlesniri la plata obligaţiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj nu poate fi depusa timp de 6 luni de la data constatãrii nerespectãrii condiţiilor în care a fost aprobatã cererea anterioarã.
13. Agenţia judeteana pentru ocupare şi formare profesionalã, respectiv a municipiului Bucureşti, organizeazã evidenta şi controlul asupra modului de respectare a condiţiilor stabilite la acordarea înlesnirilor respective.


ANEXA 1
------------
la procedura
--------------




| Suma totalã |Suma pentru care se |Suma/termenele pentru|
| | solicita înlesnirea | amânãri şi eşalonãri|
|----------------------|---------------------|---------------------|
Fondul | contri-| majo- | | contri-|majo- | | contri-| majo-| |
| butia | rarile|TOTAL| butia |rarile|TOTAL| butia |rarile|TOTAL|
| dato- | afe- | | dato- |afe- | | dato- |afe- | |
| rata | rente | | rata |rente | | rata |rente | |
------------|--------|-------|-----|--------|------|-----|--------|------|-----|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
------------|--------|-------|-----|--------|------|-----|--------|------|-----|
Contribuţia | | | | | | | | | |
de 5% | | | | | | | | | |
la Fondul | | | | | | | | | |
pentru | | | | | | | | | |
plata | | | | | | | | | |
ajutorului | | | | | | | | | |
de şomaj | | | | | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016