Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 223 din 21 martie 2006  pentru aprobarea Metodologiei de acordare a indemnizatiei lunare de hrana cuvenite adultilor si copiilor infectati cu HIV sau bolnavi de SIDA si de control al utilizarii de catre cei in drept a acesteia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 223 din 21 martie 2006 pentru aprobarea Metodologiei de acordare a indemnizatiei lunare de hrana cuvenite adultilor si copiilor infectati cu HIV sau bolnavi de SIDA si de control al utilizarii de catre cei in drept a acesteia

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 318 din 10 aprilie 2006

Având în vedere prevederile <>art. 7 alin. (4) din Legea nr. 584/2002 privind mãsurile de prevenire a rãspândirii maladiei SIDA în România şi de protecţie a persoanelor infectate cu HIV sau bolnave de SIDA, ale <>art. 3 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.177/2003 privind aprobarea cuantumului indemnizaţiei lunare de hranã cuvenite persoanelor infectate cu HIV sau bolnave de SIDA,
în baza prevederilor <>art. 16 din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Metodologia de acordare a indemnizaţiei lunare de hranã cuvenite adulţilor şi copiilor infectaţi cu HIV sau bolnavi de SIDA şi de control al utilizãrii de cãtre cei în drept a acesteia, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
(1) În vederea acordãrii indemnizaţiei prevãzute la art. 1 directorii executivi ai direcţiilor de muncã, solidaritate socialã şi familie judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor desemna din cadrul direcţiei o persoanã responsabilã cu analiza documentaţiei şi cu stabilirea dreptului la indemnizaţie.
(2) Persoana desemnatã în condiţiile alin. (1), precum şi orice alte persoane care au acces la informaţiile referitoare la copiii şi adulţii infectaţi cu HIV sau bolnavi de SIDA au obligaţia pãstrãrii confidenţialitãţii datelor, potrivit prevederilor <>art. 8 alin. (1) din Legea nr. 584/2002 privind mãsurile de prevenire a rãspândirii maladiei SIDA în România şi de protecţie a persoanelor infectate cu HIV sau bolnave de SIDA.
ART. 3
Direcţia generalã politici asistenţã socialã, direcţiile de muncã, solidaritate socialã şi familie judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Bucureşti, 21 martie 2006.
Nr. 223.

ANEXĂ

METODOLOGIE de acordare a indemnizaţiei lunare de hranã cuvenite adulţilor şi copiilor infectaţi cu HIV sau bolnavi de SIDA şi de control al utilizãrii de cãtre cei în drept a acesteia

ART. 1
(1) Beneficiazã de indemnizaţie lunarã de hranã cuvenitã adulţilor şi copiilor infectaţi cu HIV sau bolnavi de SIDA, denumitã în continuare indemnizaţie lunarã de hranã, adulţii şi copiii infectaţi cu HIV sau bolnavi de SIDA, atât pe perioada cât sunt internaţi sau instituţionalizaţi, cât şi în ambulatoriu.
(2) Indemnizaţia prevãzutã la alin. (1) se plãteşte prin direcţiile de muncã, solidaritate socialã şi familie judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare direcţii teritoriale.
ART. 2
(1) Plata indemnizaţiei lunare de hranã se efectueazã pe bazã de cerere însoţitã de copia actului de identitate şi a certificatului medical sau a adeverinţei eliberate de medicul specialist.
(2) Cererea se înregistreazã la direcţia teritorialã în a cãrei razã locuieşte solicitantul.
(3) Cererea se completeazã de adultul infectat cu HIV sau bolnav de SIDA ori, dupã caz, de pãrinţii sau reprezentanţii legali ai copiilor, potrivit modelelor prezentate în anexele nr. 1 şi 2 la prezenta metodologie.
(4) În cazul copiilor, cererea va fi însoţitã şi de copia actului de identitate al reprezentantului legal, precum şi de actul care dovedeşte calitatea acestuia, respectiv pãrinte, tutore, curator, persoanã/familie cãreia copilul i s-a dat în plasament, în plasament de urgenţã, inclusiv asistentul maternal.
ART. 3
(1) Pentru copiii daţi în plasament unei instituţii publice de asistenţã socialã sau unui organism privat acreditat şi licenţiat în condiţiile legii plata indemnizaţiei lunare de hranã se efectueazã pe bazã de cerere întocmitã de conducerea direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului din subordinea consiliului judeţean, respectiv din subordinea consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, sau a organismului privat acreditat şi licenţiat în condiţiile legii, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 3 la prezenta metodologie.
(2) Cererea prevãzutã la alin. (1) va fi însoţitã de lista cuprinzând numele şi codul numeric personal ale copiilor infectaţi cu HIV sau bolnavi de SIDA, copii de pe hotãrârile comisiilor pentru protecţia copilului judeţene, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, prin care s-a stabilit mãsura plasamentului, plasamentului de urgenţã, inclusiv la asistentul maternal, precum şi copii de pe certificatele medicale sau adeverinţele eliberate de medicul specialist.
(3) Cererea prevãzutã la alin. (1) şi documentele prevãzute la alin. (2) se înregistreazã la direcţia teritorialã în a cãrei razã îşi are sediul direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului sau organismul privat acreditat şi licenţiat în condiţiile legii.
ART. 4
Pe perioada în care copiii prevãzuţi la art. 3 alin. (1) sunt în întreţinerea familiei, indemnizaţia lunarã de hranã se va acorda acesteia, în baza unei adeverinţe eliberate de direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului sau de organismul privat acreditat şi licenţiat în condiţiile legii, care sã ateste acest lucru, aplicându-se în mod corespunzãtor prevederile art. 2 alin. (3) şi (4).
ART. 5
Dreptul la indemnizaţia lunarã de hranã se stabileşte începând cu luna urmãtoare înregistrãrii cererii, prin decizie a directorului executiv al direcţiei teritoriale.
ART. 6
Persoana adultã beneficiarã a indemnizaţiei lunare de hranã, reprezentantul legal al copilului sau, dupã caz, direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului sau organismul privat acreditat şi licenţiat în condiţiile legii au obligaţia de a comunica direcţiei teritoriale în termen de 5 zile orice modificare intervenitã în situaţia care a stat la baza acordãrii dreptului la indemnizaţie.
ART. 7
Dreptul la indemnizaţie lunarã de hranã înceteazã începând cu luna urmãtoare decesului persoanei beneficiare.
ART. 8
Lunar, pânã la data de 5 a fiecãrei luni, direcţiile teritoriale vor transmite la Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei fundamentarea sumelor necesare plãţii indemnizaţiei lunare de hranã pe tipuri de beneficiari.
ART. 9
Indemnizaţia lunarã de hranã se calculeazã pe baza nivelului alocaţiei zilnice de hranã pentru consumurile colective din unitãţile sanitare publice, în funcţie de tipul beneficiarului, respectiv adult sau copil, şi de numãrul zilelor din lunã.
ART. 10
(1) Plata indemnizaţiei lunare de hranã se efectueazã pe bazã de mandat poştal, în cont personal, cont de card sau altã modalitate de platã menţionatã în cerere de adultul beneficiar ori de reprezentantul legal al copilului.
(2) În cazul copiilor prevãzuţi la art. 3 alin. (1), plata indemnizaţiei lunare de hranã se efectueazã de direcţiile teritoriale prin virarea sumelor primite de la Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei în contul special deschis cu aceastã destinaţie de direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului sau de organismul privat acreditat şi licenţiat în condiţiile legii.
ART. 11
În termen de 5 zile de la aprobarea prezentului ordin, Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale emite îndrumãri în vederea stabilirii operaţiunilor privind plata indemnizaţiei lunare de hranã.
ART. 12
(1) Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, prin direcţiile teritoriale, realizeazã monitorizarea şi controlul utilizãrii sumelor plãtite cu titlu de indemnizaţie lunarã de hranã.
(2) Sumele cu titlu de indemnizaţie lunarã de hranã plãtite necuvenit sau utilizate în alt scop decât cel pentru care a fost instituitã se recupereazã în condiţiile legii.
ART. 13
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta metodologie.
ART. 14
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei nr. 73/2004 pentru aprobarea Metodologiei de acordare a indemnizaţiei lunare de hranã cuvenite adulţilor şi copiilor infectaţi cu HIV sau bolnavi de SIDA şi de control al utilizãrii de cãtre cei în drept a acesteia, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 156 din 23 februarie 2004.

ANEXA 1
-------
la metodologie
--------------

CERERE
pentru acordarea indemnizaţiei lunare de hranã pentru adulţi

Subsemnatul/Subsemnata ............................, cu domiciliul/reşedinţa în ..........................., str. ................. nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., sectorul/judeţul ...................., telefon ..............., posesor/posesoare al/a actului de identitate .......... seria ...... nr. ......., eliberat de ................ la data de .................., CNP ................,
în baza certificatului medical anexat, vã rog sã îmi aprobaţi acordarea indemnizaţiei lunare de hranã prevãzute de <>Legea nr. 584/2002 şi de <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.177/2003 .
Doresc sã primesc acest drept prin:
a) mandat poştal []
b) cont personal []
c) cont de card []
d) altã modalitate de platã []
Declar pe propria rãspundere cã voi utiliza indemnizaţia lunarã de hranã pentru procurarea alimentaţiei corespunzãtoare care sã asigure eficienţã în tratamentul pe care îl urmez.

....................................
(numele şi prenumele)
....................................
(semnãtura)
....................................
(data)

ANEXA 2
-------
la metodologie
--------------

CERERE
pentru acordarea indemnizaţiei lunare de hranã pentru copii

Subsemnatul/Subsemnata .............................., cu domiciliul/reşedinţa în ..........................., str. ................................ nr. ....., bl. ...., sc. ....., et. ...., ap. ....., sectorul/judeţul ......, telefon ...., posesor/posesoare al/a actului de identitate ............ seria .... nr. ....., eliberat de ................... la data de .........., CNP .............., în calitate de*) ....................... al copilului ......................., nãscut la data de .............. în localitatea .............., judeţul/sectorul ......., CNP ...............,
---------
*) Se menţioneazã calitatea persoanei: pãrinte, tutore, curator, persoanã/familie care are în plasament/plasament în regim de urgenţã, asistent maternal.

în baza certificatului medical anexat, vã rog sã îmi aprobaţi acordarea indemnizaţiei lunare de hranã prevãzute de <>Legea nr. 584/2002 şi de <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.177/2003 .
Doresc sã primesc acest drept prin:
a) mandat poştal []
b) cont personal []
c) cont de card []
d) altã modalitate de platã []
Declar pe propria rãspundere cã voi utiliza indemnizaţia lunarã de hranã pentru procurarea alimentaţiei corespunzãtoare care sã asigure eficienţã în tratamentul pe care îl urmeazã copilul.

....................................
(numele şi prenumele)
....................................
(semnãtura)
....................................
(data)


ANEXA 3
-------
la metodologie
--------------

Direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului
a judeţului/sectorului municipiului Bucureşti ...............
sau
Organismul privat acreditat şi licenţiat ....................


CERERE
pentru acordarea indemnizaţiei lunare de hranã
pentru copiii daţi în plasament

Direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului a judeţului/sectorului municipiului Bucureşti .................../ organismul privat acreditat şi licenţiat ................., cu sediul în ....................., cod fiscal .................., reprezentatã/reprezentat prin ...(numele şi prenumele)..., în calitate de ...(denumirea funcţiei de conducere)..., cu domiciliul/reşedinţa în ............., str. ............... nr. ...., bl. ....., sc. ........, et. ...., ap. ....., sectorul/judeţul ........., telefon ........, posesor al actului de identitate ............ seria ........ nr. ......., eliberat de .............. la data de .................., CNP ...................,
vã rog sã aprobaţi acordarea indemnizaţiei lunare de hranã prevãzute de <>Legea nr. 584/2002 şi de <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.177/2003 pentru un numãr de ....... copii, conform documentelor anexate*).
-------------
*) Se anexeazã lista cuprinzând numele şi codul numeric personal ale copiilor infectaţi cu HIV sau bolnavi de SIDA, copii de pe hotãrârile comisiilor pentru protecţia copilului judeţene, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, prin care s-a stabilit mãsura plasamentului, plasamentului în regim de urgenţã, inclusiv la asistentul maternal, precum şi copii de pe certificatele medicale sau adeverinţele eliberate de medicul specialist.

Sumele cu titlu de indemnizaţie lunarã de hranã vor fi virate în contul special nr. .........., deschis la ............... .
Declar pe propria rãspundere cã indemnizaţia lunarã de hranã va fi utilizatã pentru procurarea alimentaţiei corespunzãtoare care sã asigure eficienţã în tratamentul pe care îl urmeazã copiii.
Numele şi prenumele ........................
Semnãtura .................................. L.S.
Data .......................................


---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016