Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 215 din 9 februarie 2004  pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de autorizare si efectuare a transporturilor rutiere si a activitatilor conexe acestora, aprobate prin   Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 1.842/2001     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 215 din 9 februarie 2004 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de autorizare si efectuare a transporturilor rutiere si a activitatilor conexe acestora, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 1.842/2001

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 138 din 16 februarie 2004
În temeiul prevederilor <>art. 12 lit. i) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 4 alin. (3) lit. m), o) şi p) din Ordonanţa Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 105/2000 , cu modificãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite prezentul ordin.

ART. I
Normele metodologice de autorizare şi efectuare a transporturilor rutiere şi a activitãţilor conexe acestora, aprobate prin <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.842/2001 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 58 din 28 ianuarie 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Alineatele (4) şi (5) ale articolului 6 se abrogã.
2. Litera e) a alineatului (2) al articolului 7 va avea urmãtorul cuprins:
"e) dovada cã îndeplineşte condiţia privind capacitatea financiarã, respectiv confirmarea nivelului financiar, se certificã astfel:
- pentru operatorii de transport rutier - prin capitalul propriu, completat, dupã caz, cu garanţii bancare sau asigurare de risc. Capitalul propriu se certificã prin copia legalizatã a ultimului bilanţ contabil înregistrat la administraţia financiarã;
- pentru operatorii de transport rutier nou-înfiinţaţi - prin capitalul social subscris şi vãrsat, completat, dupã caz, cu garanţii bancare sau asigurare de risc. Capitalul social subscris şi vãrsat este dovedit prin certificatul constatator, în original, valabil, eliberat de Ministerul Justiţiei - Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu maximum 30 de zile înainte de depunerea dosarului de solicitare a eliberãrii licenţei de transport rutier sau de vizarea anualã a acesteia.
Operatorul de transport rutier sau operatorul de transport rutier nou-înfiinţat va da o declaraţie pe propria rãspundere, prin care se angajeazã cã pânã la urmãtoarea vizare a licenţei de transport nu va diminua nivelul financiar astfel încât sã nu mai fie îndeplinitã condiţia de capacitate financiarã.
Operatorul de transport rutier trebuie sã dispunã etapizat de un nivel financiar dupã cum urmeazã:
- la data de 31 decembrie 2003 - 3.000 euro pentru primul vehicul şi 1.500 euro pentru fiecare dintre celelalte vehicule;
- pânã la data de 31 decembrie 2004 - 6.000 euro pentru primul vehicul şi 3.000 euro pentru fiecare dintre celelalte vehicule;
- pânã la data de 31 decembrie 2005 - 9.000 euro pentru primul vehicul şi 5.000 euro pentru fiecare dintre celelalte vehicule.
Calculul nivelului financiar se va efectua la cursul de schimb leu-euro al Bãncii Naţionale a României din data depunerii dosarului în vederea eliberãrii sau vizãrii licenţei de transport rutier."
3. Liniuţa a treia de la litera f) a alineatului (2) al articolului 7 va avea urmãtorul cuprins:
"- recomandarea din partea unei organizaţii patronale, cu reprezentativitate stabilitã conform legislaţiei în vigoare, aflatã în evidenţa Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului."
4. Alineatul (7) al articolului 20 se abrogã.
5. Articolul 29 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 29. - (1) Programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic naţional cuprinde:
a) programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean;
b) programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic interjudeţean, între douã judeţe limitrofe (inclusiv între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov);
c) programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic interjudeţean.
(2) Transportul rutier de persoane prin servicii regulate în trafic internaţional este organizat şi se efectueazã în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, ale acordurilor şi convenţiilor bilaterale şi internaţionale din domeniul transporturilor rutiere, la care România este parte, şi în condiţiile prezentelor norme metodologice."
6. Articolul 30 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 30. - (1) Programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic naţional se întocmeşte pe o perioadã de 3 ani de cãtre Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R., în baza analizãrii solicitãrilor consiliilor judeţene şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti, care vor comunica punctele de îmbarcare/debarcare, altele decât autogãrile, ale operatorilor de transport rutier sau ale asociaţiilor de operatori de transport rutier, şi pe baza programului de transport rutier de persoane prin servicii regulate deja existent, cu obligativitatea consultãrii organizaţiilor patronale cu reprezentativitate, şi se aprobã:
a) pentru traseele judeţene, de cãtre consiliul judeţean respectiv;
b) pentru traseele interjudeţene între douã judeţe limitrofe, de cãtre consiliile judeţene respective;
c) pentru traseele interjudeţene, de cãtre Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R.
(2) În vederea întocmirii noului program de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic naţional, solicitãrile consiliilor judeţene şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti, ale operatorilor de transport rutier sau ale asociaţiilor de operatori de transport rutier se pot transmite Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. cu pânã la 120 de zile înainte de expirarea programului de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic naţional deja existent.
(3) Programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic naţional poate fi suplimentat, în perioada de valabilitate, cu noi curse, pentru traseele deja existente, în urmãtoarele cazuri:
a) pentru traseele judeţene şi interjudeţene între douã judeţe limitrofe (inclusiv între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov) - numai la cererea deţinãtorului de licenţã de execuţie pentru acel traseu;
b) pentru traseele interjudeţene - numai în urmãtoarele condiţii:
- cursa solicitatã este între douã curse consecutive, atât pe tur, cât şi pe retur, ale aceluiaşi operator de transport rutier;
- cursa solicitatã este pe un traseu acoperit cu o singurã cursã atribuitã deja operatorului de transport rutier solicitant;
- cursa solicitatã este pe un traseu acoperit cu douã sau mai multe curse atribuite unor operatori de transport rutier diferiţi, cu acordul tuturor operatorilor de transport rutier.
(4) În perioada de valabilitate a programului de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean şi interjudeţean între douã judeţe limitrofe (inclusiv între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov), Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R. poate include noi trasee, cu condiţia ca aceste trasee sã nu se suprapunã cu alte trasee deja existente, pe baza solicitãrilor consiliilor judeţene sau Consiliului General al Municipiului Bucureşti. Traseele incluse de Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R. în programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean şi interjudeţean între douã judeţe limitrofe (inclusiv între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov) vor fi aprobate de consiliile judeţene sau, dupã caz, de Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi vor fi oferite public.
(5) Introducerea de noi staţii pe traseele din programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic naţional se poate face doar cu acordul operatorilor de transport rutier sau, dupã caz, al asociaţiilor de operatori de transport rutier deţinãtori ai licenţelor de execuţie pentru traseu, pe traseele pe care aceste staţii sunt deja nominalizate.
(6) Traseele sau cursele din programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic naţional, rãmase nesolicitate, vor fi oferite public de Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R. în termen de 60 de zile de la data atribuirii. Procedura de atribuire va fi identicã cu cea prevãzutã la art. 34^1. Traseele rãmase nealocate dupã a doua şedinţã de atribuire publicã se scot din programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic naţional.
(7) În cazul transporturilor rutiere de persoane prin servicii regulate în trafic internaţional se pot introduce noi trasee sau curse la intervale de timp şi în condiţiile prevãzute în acordurile rutiere bilaterale încheiate de România cu ţãrile respective."
7. Alineatele (2), (3), (4) şi (5) ale articolului 32 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean şi interjudeţean între douã judeţe limitrofe (inclusiv între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov), licenţa de execuţie pentru traseu se atribuie pentru tot traseul respectiv. Caietul de sarcini al licenţei de execuţie pentru traseul care se atribuie cuprinde toate cursele necesare pentru acoperirea traseului respectiv. În cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic internaţional, caietul de sarcini al licenţei de execuţie pentru traseul care se atribuie cuprinde toate cursele necesare pentru acoperirea traseului respectiv.
(3) În cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic interjudeţean, licenţa de execuţie pentru traseu se atribuie pentru fiecare cursã. Caietul de sarcini al licenţei de execuţie pentru traseu va cuprinde toate cursele atribuite operatorului de transport rutier pe traseul respectiv.
(4) Începând cu data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, la transportul rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean şi interjudeţean între douã judeţe limitrofe (inclusiv între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov), operatorii de transport rutier se pot asocia în vederea asigurãrii parcului necesar de autovehicule active şi de autovehicule de rezervã, pentru efectuarea tuturor curselor de pe un anumit traseu, prevãzute în caietul de sarcini al licenţei de execuţie pentru traseu. În situaţia în care licenţa de execuţie pentru traseu se atribuie unei asociaţii de operatori de transport rutier public, membrii acesteia vor prezenta agenţiei teritoriale a Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R., în termen de 10 zile de la atribuirea licenţei de execuţie pentru traseu, turnusul dupã care se vor efectua cursele. Neprezentarea turnusului în termenul stabilit duce la pierderea licenţei de execuţie pentru traseu, aceasta fiind atribuitã, în ordinea punctajului, urmãtorului solicitant.
(5) În cazul asociaţiilor de operatori de transport rutier fãrã personalitate juridicã, licenţa de execuţie pentru traseu se atribuie nominal fiecãrui membru al asociaţiei. Contractul de asociere va cuprinde obligatoriu, pentru fiecare operator de transport rutier membru al asociaţiei, numãrul de autovehicule cu care acesta intrã în asociaţie, precum şi numãrul de curse pe care le va efectua cu autovehiculele respective pe acel traseu."
8. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 33 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 33. - (1) Fiecare licenţã de execuţie pentru traseu se atribuie solicitantului care poate fi:
- un operator de transport rutier public sau o asociaţie de operatori de transport rutier public, în cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean sau interjudeţean între douã judeţe limitrofe (inclusiv între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov);
- un operator de transport rutier public, în cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic interjudeţean.
(2) În cazurile în care licenţa de execuţie pentru traseu pentru o anumitã cursã ori pentru un anumit traseu se solicitã de mai mulţi operatori de transport rutier public sau, în cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean sau interjudeţean între douã judeţe limitrofe (inclusiv între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov), de asociaţii de operatori de transport rutier public, care îndeplinesc condiţiile cerute, aceştia sunt departajaţi pe bazã de punctaj, solicitantului care întruneşte cel mai mare punctaj atribuindu-i-se licenţa de execuţie pentru traseu."
9. Alineatele (2) şi (3) ale articolului 34 se abrogã.
10. Alineatul (4) al articolului 34 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Autovehiculul cu care s-a obţinut licenţa de execuţie pentru traseu poate fi înlocuit numai cu un autovehicul care întruneşte un numãr de puncte cel puţin egal cu al acestuia, cu condiţia anunţãrii, în scris, agenţiei teritoriale a Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. care a emis licenţa de execuţie pentru traseul respectiv, înainte de efectuarea înlocuirii."
11. Dupã articolul 34 se introduc douã articole noi, articolele 34^1 şi 34^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 34^1. - Metodologia de atribuire a licenţei de execuţie pentru traseu va fi stabilitã de Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R. şi de Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei şi va fi comunicatã operatorilor de transport rutier prin afişare la sediul agenţiilor teritoriale ale Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. cu cel puţin 60 de zile înainte de şedinţa de atribuire a licenţelor de execuţie pentru traseu.
Art. 34^2. - (1) În cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean, o licenţã de execuţie pentru traseu se poate solicita dacã:
- operatorul de transport rutier public are, în localitatea cap de traseu din care este prevãzutã plecarea curselor pe traseul respectiv sau, în cazul grupelor de trasee, pentru fiecare dintre traseele care compun grupa de trasee, sediul, o filialã, o sucursalã, un punct de lucru sau spaţiu necesar pentru parcarea autovehiculelor;
- unul dintre membrii asociaţi, în cazul asociaţiilor de operatori de transport rutier public, are, în localitatea cap de traseu din care este prevãzutã plecarea curselor pe traseul respectiv sau, în cazul grupelor de trasee, pentru fiecare dintre traseele care compun grupa de trasee, sediul, o filialã, o sucursalã, un punct de lucru sau spaţiu necesar pentru parcarea autovehiculelor.
(2) În cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic interjudeţean între douã judeţe limitrofe (inclusiv între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov), o licenţã de execuţie pentru traseu se poate solicita dacã:
- operatorul de transport rutier public are sediul sau deţine exemplar de serviciu al licenţei de transport rutier public în una dintre localitãţile cap de traseu şi prezintã documente din care sã rezulte cã deţine în proprietate sau cu orice alt titlu spaţiu necesar pentru parcarea autovehiculelor în cealaltã localitate cap de traseu;
- unul dintre membrii asociaţi, în cazul asociaţiilor de operatori de transport rutier public, are sediul sau deţine exemplar de serviciu al licenţei de transport rutier public în una dintre localitãţile cap de traseu şi prezintã documente din care sã rezulte cã deţine în proprietate sau cu orice alt titlu spaţiu necesar pentru parcarea autovehiculelor în cealaltã localitate cap de traseu.
(3) În cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic interjudeţean, o licenţã de execuţie pentru traseu se poate solicita dacã operatorul de transport rutier public are sediul sau deţine exemplar de serviciu al licenţei de transport rutier public în una dintre localitãţile cap de traseu şi prezintã documente din care sã rezulte cã deţine în proprietate sau cu orice alt titlu spaţiu necesar pentru parcarea autovehiculelor în cealaltã localitate cap de traseu."
12. Articolele 35, 36, 37 şi 38 se abrogã.
13. Articolul 41 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 41. - (1) Licenţa de execuţie pentru traseu se elibereazã:
a) în cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean, de cãtre agenţia teritorialã a Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. în a cãrei razã se aflã traseul respectiv;
b) în cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic interjudeţean, inclusiv între douã judeţe limitrofe (inclusiv între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov), de cãtre:
- agenţia teritorialã a Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. în a cãrei razã se aflã localitatea cap de traseu de plecare în cursã, dacã operatorul de transport rutier public are sediul în acel judeţ;
- agenţia teritorialã a Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. în a cãrei razã se aflã localitatea cap de traseu de plecare în cursã, dacã operatorul de transport rutier public are deschis în acel judeţ un punct de lucru, o filialã sau o sucursalã pentru care a obţinut exemplar de serviciu al licenţei de transport rutier public şi nu îşi are sediul în unul dintre cele douã judeţe în care se gãsesc capetele de traseu. În cazul în care operatorul de transport rutier public deţine spaţiu necesar pentru parcarea autovehiculelor în localitatea cap de traseu de plecare în cursã şi are deschis un punct de lucru, o filialã sau o sucursalã pentru care a obţinut exemplar de serviciu al licenţei de transport rutier public în celãlalt cap de traseu, licenţa de execuţie pentru traseu se elibereazã de agenţia teritorialã a Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. în a cãrei razã se aflã punctul de lucru, filiala sau sucursala;
- agenţia teritorialã a Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. în a cãrei razã se aflã localitatea cap de traseu de plecare (tur) în cursã, dacã operatorul de transport rutier public deţine exemplare de serviciu ale licenţei de transport rutier public în ambele judeţe în care se gãsesc capetele de traseu;
c) în cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic internaţional, de cãtre agenţia teritorialã a Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. în a cãrei razã se aflã localitatea cap de traseu de pe teritoriul României şi în care operatorul de transport rutier public îşi are sediul ori are deschis un punct de lucru, o filialã sau o sucursalã pentru care a obţinut exemplar de serviciu al licenţei de transport rutier public.
(2) Licenţele de execuţie pentru traseu se elibereazã numai dupã prezentarea contractelor pentru utilizarea autogãrilor sau a punctelor de îmbarcare/debarcare autorizate.
(3) Neprezentarea acestor contracte în termen de 15 zile de la atribuirea cursei sau a traseului duce la pierderea dreptului de execuţie a acelei curse sau a acelui traseu, în cazul în care operatorul de transport rutier se face vinovat. În acest caz cursa sau traseul se atribuie, în ordinea punctajului, urmãtorului solicitant.
(4) În cazul în care în termenul prevãzut la alin. (3) operatorul de transport prezintã documente din care rezultã cã i s-a refuzat accesul la autogarã sau nu i s-a rãspuns la solicitare în termenul de 5 zile prevãzut în caietul de sarcini al licenţei de execuţie pentru autogarã, Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R. se autosesizeazã, urmând sã investigheze cazul respectiv, procedând la suspendarea licenţei de execuţie pentru autogarã în cazul în care se constatã cã nu s-au respectat prevederile caietului de sarcini. În cazul în care se constatã cã refuzul este justificat datoritã depãşirii capacitãţii autogãrii (numãr de plecãri/sosiri, staţionãri la peron) sau în cazul în care licenţa de execuţie pentru autogarã a fost suspendatã, Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R. va oferi o altã autogarã sau, cu aprobarea consiliului local, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, un alt punct de îmbarcare/debarcare şi va modifica în consecinţã caietul de sarcini al licenţei de execuţie pentru traseu."
14. Alineatul (2) al articolului 47 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Dupã anularea licenţei de execuţie pentru traseu cursa sau traseul se va oferi spre executare altor operatori de transport rutier, în condiţiile prevãzute în prezentele norme metodologice, prin atribuire publicã."
15. Articolul 50 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 50. - (1) Controlul în trafic se efectueazã din dispoziţia conducerii Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R., conform graficului de control sau unui ordin expres, în baza autorizaţiei de control.
(2) Oprirea în trafic a vehiculelor care urmeazã a fi supuse controlului se face numai de cãtre reprezentanţi ai Poliţiei Rutiere sau ai Poliţiei de Frontierã."
16. Alineatul (1) al articolului 54 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 54. - (1) Sancţiunea se aplicã operatorului de transport rutier pentru încãlcarea prevederilor caietelor de sarcini ale licenţelor de transport rutier public, licenţelor de transport rutier în interes propriu sau autorizaţiilor de transport rutier în interes propriu, precum şi ale licenţelor de execuţie, cu excepţia încãlcãrii caietului de sarcini al licenţei de execuţie pentru traseu datorate condiţiilor de trafic, condiţiilor meteorologice nefavorabile, defecţiunilor tehnice apãrute în timpul efectuãrii curselor sau cazurilor de forţã majorã."
17. Alineatul (1) al articolului 66 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 66. - (1) Tarifele pentru prestaţiile specifice efectuate de Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R., stabilite în condiţiile legii, pot fi actualizate trimestrial, în funcţie de coeficientul de inflaţie publicat în Buletinul statistic, editat de Institutul Naţional de Statisticã, de prevederile legislative nou-apãrute, şi se aprobã de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului."
18. Articolul 68 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 68. - Transporturile rutiere de persoane prin servicii regulate sau servicii regulate speciale se pot executa numai cu autovehicule clasificate pe stele sau categorii."
19. Articolul 69 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 69. - (1) Data la care se desfãşoarã şedinţa de atribuire a licenţelor de execuţie pentru traseu în cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean şi interjudeţean, inclusiv între douã judeţe limitrofe (inclusiv între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov), precum şi data limitã de înregistrare a solicitãrii se stabilesc de Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R. şi se comunicã operatorilor de transport rutier public, cu cel puţin 60 de zile înainte, prin afişare la sediile agenţiilor teritoriale ale Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R.
(2) În cazul în care programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean şi interjudeţean între douã judeţe limitrofe (inclusiv între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov) nu a fost aprobat de delegaţia permanentã a consiliului judeţean pânã la data solicitatã de Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R. prin agenţiile sale teritoriale, se considerã cã acesta nu a fost acceptat şi va rãmâne în vigoare vechiul program.
(3) Data de referinţã care se ia în considerare pentru acordarea punctajelor la criteriile de evaluare, specificate în anexa nr. 11 a) la prezentele norme metodologice, este cu 30 de zile înaintea desfãşurãrii şedinţei de atribuire a licenţelor de execuţie pentru traseu."
20. Alineatele (2) şi (3) ale articolului 71 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) În condiţiile în care capacitatea autogãrilor este depãşitã (numãr de plecãri/sosiri, staţionãri la peron), precum şi în cazul traseelor în trafic judeţean şi interjudeţean între douã judeţe limitrofe (inclusiv între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov) pentru care sunt prevãzute în caietul de sarcini mai mult de 15 curse zilnic, Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R. solicitã consiliilor locale, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti, amplasarea capetelor de traseu şi/sau a opririlor în tranzit în alte puncte de îmbarcare/debarcare care îndeplinesc condiţiile minime de siguranţã rutierã şi de confort.
(3) Autogãrile folosite la transportul rutier de persoane prin servicii regulate în trafic internaţional vor fi abilitate de o comisie constituitã la nivelul Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. Criteriile de abilitare sunt prezentate în anexa nr. 5b) la prezentele norme metodologice."
21. Anexele nr. 5b), 11a), 11b) şi 12 la normele metodologice se înlocuiesc cu anexele nr. 1-4 la prezentul ordin.
22. În tot cuprinsul ordinului, sintagma "interjudeţean între douã judeţe limitrofe" va fi înlocuitã cu sintagma "interjudeţean între douã judeţe limitrofe (inclusiv între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov)".
23. În tot cuprinsul ordinului, sintagma "Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei" va fi înlocuit cu sintagma "Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului".
ART. II
Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R. va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Ileana Tureanu,
secretar de stat

Bucureşti, 9 februarie 2004.
Nr. 215.


ANEXA 1
-------
[Anexa nr. 5b) la normele metodologice]
---------------------------------------

CRITERII
de abilitare a autogãrilor utilizate în traficul internaţional

Autogãrile utilizate drept cap de traseu sau staţii la transportul rutier de persoane prin servicii regulate în trafic internaţional se abiliteazã în acest sens dacã îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii privind dotarea şi funcţionarea:
a) salã de aşteptare cu capacitate de minimum 40 de locuri pe scaune - minimum 100 mp;
b) funcţionare conform graficelor de circulaţie ale curselor pe care le deservesc;
c) spaţiu de depozitare a bagajelor cãlãtorilor - minimum 100 mc;
d) grup social propriu - minimum douã cabine;
e) staţie de amplificare şi tabelã electronicã de afişaj pentru informarea publicului cãlãtor;
f) spaţiu adecvat pentru eliberarea legitimaţiilor de cãlãtorie;
g) minimum 4 peroane acoperite, destinate în exclusivitate curselor internaţionale;
h) personalul autogãrii va fi dotat cu uniformã de serviciu.


ANEXA 2
--------
[Anexa nr. 11a) la normele metodologice]
----------------------------------------

CRITERII

de evaluare şi punctajele care se acordã în cazul
atribuirii curselor în trafic
interjudeţean, inclusiv între douã judeţe limitrofe (inclusiv între
municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov), şi a traseelor în trafic judeţean

1. Vechimea parcului de autovehicule:
- pânã la un an inclusiv - 15 puncte;
- de la 1 la 2 ani - 14 puncte;
- de la 2 la 3 ani - 13 puncte;
- de la 3 la 4 ani - 12 puncte;
- de la 4 la 5 ani - 11 puncte;
- de la 5 la 6 ani - 10 puncte;
- de la 6 la 7 ani - 9 puncte;
- peste 7 ani - 0 puncte.
2. În funcţie de structura parcului de autovehicule utilizat pentru executarea acelei curse sau acelui traseu, se acordã:
- 10 puncte pentru fiecare autovehicul aflat în proprietate;
- 9 puncte pentru fiecare autovehicul deţinut cu contract de leasing;
- 5 puncte pentru fiecare autovehicul deţinut cu contract de închiriere, diferit de contractul de leasing.
3. Dacã operatorul de transport rutier a deţinut în mod neîntrerupt licenţã de execuţie pentru traseu sau grupã de trasee pe acel traseu:
- peste 5 ani - 17 puncte;
- între 4 şi 5 ani - 13 puncte;
- între 3 şi 4 ani - 11 puncte;
- între 2 şi 3 ani - 9 puncte;
- între 1 şi 2 ani - 7 puncte;
- 6 luni inclusiv, dar mai puţin de 1 an - 5 puncte.
Nu se acordã puncte pentru executarea de transport de persoane prin servicii regulate speciale.
4. Gradul de confort al autovehiculelor, respectiv autobuze sau microbuze, care efectueazã transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic naţional se poate clasifica pe categorii şi se puncteazã astfel:
- categorii:
I - 3 puncte;
II - 2 puncte;
III - 1 punct;
IV - 0 puncte.
Pentru autovehiculele clasificate pe stele se acordã 3 puncte.


ANEXA 3
-------
[Anexa nr. 11 b) la normele metodologice]
-----------------------------------------

METODOLOGIA DE PUNCTARE

1. La criteriul nr. 1 din anexa nr. 11a) se acordã puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului, cumulându-se punctele, fãrã a se lua în calcul autovehiculul sau autovehiculele de rezervã. Punctele se cumuleazã şi apoi se face media aritmeticã. Numãrul de ani se stabileşte în funcţie de anul fabricaţiei înscris în certificatul de înmatriculare sau cartea de identitate a autovehiculului, fãrã a se lua în considerare luna din an.
2. La criteriul nr. 2 din anexa nr. 11a) se acordã puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului, fãrã a se lua în calcul autovehiculul sau autovehiculele de rezervã. Punctele se cumuleazã şi apoi se face media aritmeticã.
3. La acordarea punctelor în funcţie de criteriul nr. 3 din anexa nr. 11a), se procedeazã astfel:
a) La acordarea punctelor pentru vechimea pe traseu sau grupa de trasee se vor lua în considerare luna şi anul de când operatorul de transport rutier a deţinut licenţa de execuţie pentru traseul sau grupa de trasee respectivã. Aceeaşi modalitate de stabilire a vechimii pe traseu sau grupã de trasee se aplicã şi în cazul în care operatorul de transport rutier a fãcut parte dintr-o asociaţie de operatori de transport rutier care a deţinut licenţã de execuţie pentru traseul sau pentru grupa de trasee în cauzã.
b) În cazul asociaţiilor de operatori de transport rutier cu sau fãrã personalitate juridicã, fiecãrui membru asociat i se acordã punctajul pe care îl obţine operatorul de transport rutier, membru al asociaţiei, cu vechimea cea mai mare pe traseul sau grupa de trasee respectivã.
4. La criteriul nr. 4 din anexa nr. 11a) se acordã puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului, fãrã a se lua în calcul autovehiculul sau autovehiculele de rezervã. Punctele se cumuleazã şi apoi se face media aritmeticã.
5. Punctajul obţinut pentru fiecare dintre criteriile de evaluare menţionate în anexa nr. 11a) se cumuleazã obţinându-se punctajul general.
6. În caz de egalitate de puncte la punctajul general, licenţa de execuţie pentru traseu sau grupã de trasee se atribuie operatorului de transport rutier sau asociaţiei de operatori de transport rutier care a obţinut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 3 din anexa nr. 11a) sau, în cazul în care egalitatea se menţine, operatorului de transport rutier sau asociaţiei de operatori de transport rutier care a obţinut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 1 din anexa nr. 11a). În cazul în care egalitatea se menţine, licenţa de execuţie pentru traseu sau grupã de trasee se acordã în mod echitabil solicitanţilor.



ANEXA 4


[Anexa nr. 12 la normele metodologice]
--------------------------------------

TARIFE
pentru prestaţiile de servicii specifice realizate de
Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R.

- lei/an -


─────────────
1. Licenţa de transport rutier sau autorizaţia de transport
rutier
1.1. Eliberarea licenţei de transport rutier sau a
autorizaţiei de transport rutier 500.000
1.2. Vizarea anualã a licenţei de transport rutier sau a
autorizaţiei de transport rutier 500.000
2. Licenţa de execuţie pentru vehicul pentru transport
rutier internaţional
2.1. Eliberarea licenţei de execuţie pentru vehicul
(autovehicul) 2.200.000
2.2. Eliberarea licenţei de execuţie pentru vehicul
(remorcã, semiremorcã) 1.300.000
3. Licenţa de execuţie pentru vehicul pentru transport
rutier naţional
3.1. Eliberarea licenţei de execuţie pentru vehicul
(autovehicul) 1.000.000
3.2. Eliberarea licenţei de execuţie pentru vehicul
(remorcã, semiremorcã) 600.000
4. Licenţa de execuţie pentru traseu
4.1. Eliberarea licenţei de execuţie pentru traseu judeţean
(pentru o cursã) 300.000
4.2. Eliberarea licenţei de execuţie pentru traseu
interjudeţean între douã judeţe limitrofe (inclusiv 600.000
între municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov)
(pentru o cursã)
4.3. Eliberarea licenţei de execuţie pentru traseu
interjudeţean (pentru o cursã) 1.000.000
4.4. Eliberarea licenţei de execuţie pentru traseu
internaţional (pentru o cursã) 3.700.000
5. Licenţa de execuţie pentru activitãţi conexe transportului
rutier
5.1. Eliberarea licenţei de execuţie pentru activitãţile
desfãşurate în cadrul autogãrii:
- deschise traficului naţional 6.000.000
- deschise traficului internaţional 8.000.000
5.1.1. Vizarea anualã 50% din tarif
5.2. Eliberarea licenţei de execuţie pentru activitatea de
agenţie de voiaj 3.000.000
5.2.1. Vizarea anualã 50% din tarif
5.3. Eliberarea licenţei de execuţie pentru activitatea de
mesagerie 3.000.000
5.3.1. Vizarea anualã 50% din tarif
5.4. Eliberarea licenţei de execuţie pentru activitatea de
colectare, expediere şi distribuţie a mãrfurilor 2.000.000
5.4.1. Vizarea anualã 50% din tarif
5.5. Eliberarea licenţei de execuţie pentru activitatea
de intermediere a transporturilor rutiere 10.000.000
5.5.1. Vizarea anualã 50% din tarif
6. Alte tarife
6.1. Eliberarea unei noi licenţe de transport rutier sau
autorizaţii de transport rutier ori licenţe de tarif iniţial
execuţie, ocazionatã de pierderea, sustragerea sau
deteriorarea celei eliberate
6.2. Eliberarea licenţei de transport rutier sau a tarif iniţial
autorizaţiei de transport rutier ori a licenţei de
execuţie, ocazionatã de reţinerea celei eliberate
6.3. Activitatea de autorizare a şcolii de conducãtori
auto (lei/orã) 300.000
6.4. Eliberarea atestatului sau a certificatului pentru 300.000
persoana desemnatã, consilier de siguranţã, instructor
de conducere auto sau profesor de legislaţie rutierã
(lei/certificat)
6.5. Vizarea atestatului pentru persoana desemnatã 300.000
6.6. Avizarea programelor şcolare pentru şcolile de conducãtori
auto (lei/categorie) 600.000
6.7. Activitate de documentare şi consultanţã (lei/orã) 300.000
6.8. Distribuirea de documente şi documentaţii proprii maximum 75%
din valoarea
acestora
6.9. Examinarea în vederea obţinerii certificatului de
atestare a taximetriştilor 100.000
6.10. Furnizarea de date privind operatorii de transport
(lei/unitate) 100.000


-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016