Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN Nr. 214 din 2 iulie 1996  pentru aprobarea Metodologiei de acordare a autorizatiei privind efectuarea transportului fluvial in trafic direct intre Romania si alt stat de catre navele apartinind unui stat tert    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN Nr. 214 din 2 iulie 1996 pentru aprobarea Metodologiei de acordare a autorizatiei privind efectuarea transportului fluvial in trafic direct intre Romania si alt stat de catre navele apartinind unui stat tert

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 140 din 5 iulie 1996
În conformitate cu prevederile <>art. 5 din Hotãrîrea Guvernului nr. 160/1996 privind reglementarea transportului fluvial de pasageri şi/sau mãrfuri în trafic direct între România şi alte state,
în temeiul <>Hotãrîrii Guvernului nr. 452/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 219 din 22 septembrie 1995,
ministrul transporturilor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Metodologia de acordare a autorizaţiei privind efectuarea transportului fluvial în trafic direct între România şi alt stat de cãtre navele aparţinînd unui stat terţ, anexa la prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia generalã a Dunãrii şi cãilor navigabile, Inspectoratul Navigaţiei Civile, regiile autonome "Administraţia Porturilor Dunãrii Maritime Galaţi", "Administraţia Porturilor Dunãrii Fluviale Giurgiu", "Administraţia Canalelor Navigabile Constanta", şi capitaniile de port vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin împreunã cu Metodologia de acordare a autorizaţiei privind efectuarea transportului fluvial în trafic direct între România şi alt stat de cãtre navele aparţinînd unui stat terţ, cuprinsã în anexa, se vor publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor,
Aurel Novac


ANEXA 1

METODOLOGIE
de acordare a autorizaţiei privind efectuarea transportului fluvial în trafic direct între România şi alt stat de cãtre navele aparţinînd unui stat terţ

1. Prin transportul fluvial în trafic direct între România şi un alt stat se înţelege transportul pasagerilor şi/sau al mãrfurilor care se incarca şi se descarca în porturile aparţinînd unuia dintre cele doua state.
2. Mãrfurile în tranzit prin porturile româneşti, care se incarca în transbord direct sau în transbord indirect, sînt considerate mãrfuri operate în porturi româneşti. Pentru transportul fluvial în trafic direct al acestor mãrfuri cu navele aparţinînd unui stat terţ este necesarã obţinerea unei autorizaţii.
3. Transportul fluvial de pasageri şi/sau de mãrfuri în trafic direct între România şi un alt stat se va efectua numai de cãtre navele care arboreaza pavilionul roman sau pavilionul celuilalt stat.
4. Transportul de pasageri şi/sau de mãrfuri în trafic direct între România şi alt stat poate fi efectuat de navele care arboreaza pavilionul unui stat terţ în urmãtoarele situaţii:
a) dacã între România şi statul terţ exista un acord bilateral în care se prevede în mod expres ca navele care arboreaza pavilionul statului terţ pot participa în traficul direct între România şi alte state;
b) dacã aceasta situaţie este în mod expres admisã în convenţiile şi acordurile internaţionale la care România este parte;
c) dacã cei care efectueazã trafic de pasageri şi expeditorii mãrfurilor sau armatorii navelor care arboreaza pavilionul unui stat terţ obţin o autorizaţie din partea Ministerului Transporturilor din România.
5. În toate situaţiile prevãzute la pct. 4 cei care efectueazã trafic de pasageri şi expeditorii mãrfurilor sau armatorii navelor care arboreaza pavilionul unui stat terţ vor solicita în scris autorizarea din partea Ministerului Transporturilor pentru participarea la transportul în trafic direct între România şi alte state.
Solicitarea scrisã se depune la Direcţia generalã a Dunãrii şi cãilor navigabile cu minimum 30 de zile înainte de data începerii încãrcãrii şi va cuprinde urmãtoarele date:
a) felul şi cantitatea mãrfii (numãrul de pasageri);
b) portul de încãrcare şi portul de descãrcare;
c) perioada de încãrcare a mãrfii (ambarcarea pasagerilor);
d) navele care vor efectua transportul, armatorul navelor şi pavilionul pe care îl arboreaza;
e) expeditorul şi destinatarul mãrfurilor (pasagerilor).
6. În situaţiile prevãzute la pct. 4 lit a) şi b), în cererea de autorizare se va face referire în mod expres la prevederile din acordurile bilaterale sau din acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte, pe baza cãrora a fost facuta cererea de autorizare.
7. În situaţiile prevãzute la pct. 4 lit. c), dupã primirea cererii de autorizare, Direcţia generalã a Dunãrii şi cãilor navigabile va contacta neîntîrziat companiile româneşti de transport fluvial şi va solicita acestora sa analizeze dacã pot efectua transportul pentru care s-a solicitat autorizarea de transport cu nave care arboreaza pavilionul unui stat terţ.
În termen de 3 zile de la primirea solicitãrii din partea Direcţiei generale a Dunãrii şi cãilor navigabile, companiile româneşti de transport fluvial sînt obligate sa rãspundã acestei solicitãri.
În cazul în care companiile româneşti de transport fluvial confirma ca pot efectua acest transport, Direcţia generalã a Dunãrii şi cãilor navigabile va informa pe cel care a solicitat autorizaţia sa contacteze companiile româneşti de transport fluvial care au confirmat ca pot efectua transportul respectiv.
8. În cazul în care Direcţia generalã a Dunãrii şi cãilor navigabile acorda autorizaţii pentru efectuarea unui transport cu nave care arboreaza pavilionul unui stat terţ, autorizaţiile vor fi aduse la cunostinta Inspectoratului Navigaţiei Civile, capitaniilor de port şi administraţiilor portuare în cel mai scurt timp posibil.
9. Capitaniile de port şi administraţiile portuare nu vor permite operarea navelor care nu sînt autorizate de Direcţia generalã a Dunãrii şi cãilor navigabile în conformitate cu prevederile prezentului regulament, decît în condiţiile prevãzute la pct. 4.
10. Administraţiile portuare şi capitaniile de port vor infirma Direcţia generalã a Dunãrii şi cãilor navigabile şi Inspectoratul Navigaţiei Civile despre navele care solicita operarea fãrã a poseda autorizaţia necesarã.

-----------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016