Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 210 din 5 februarie 2001  pentru aprobarea Regulamentului de punere in aplicare a   Legii nr. 188/2000 privind executorii judecatoresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 210 din 5 februarie 2001 pentru aprobarea Regulamentului de punere in aplicare a Legii nr. 188/2000 privind executorii judecatoresti

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 64 din 6 februarie 2001
Ministrul justiţiei,
în baza dispoziţiilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 212/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei,
având în vedere prevederile <>art. 66 alin. (2) din Legea nr. 188/2000 privind executorii judecãtoreşti,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se adopta Regulamentul de punere în aplicare a <>Legii nr. 188/2000 privind executorii judecãtoreşti, cuprins în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Justiţiei şi preşedinţii curţilor de apel, ai tribunalelor şi ai judecãtoriilor vor lua mãsurile corespunzãtoare pentru îndeplinirea dispoziţiilor prevãzute în prezentul regulament.

p. Ministrul justiţiei,
Doru Crin Trifoi,
secretar de stat


ANEXA 1


REGULAMENT
de aplicare a <>Legii nr. 188/2000 privind executorii judecãtoreşti

CAP. 1
Organizarea activitãţii executorilor judecãtoreşti

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Executorii judecãtoreşti sunt investiti sa îndeplineascã un serviciu de interes public constând în executarea silitã a dispoziţiilor civile din titlurile executorii, precum şi alte atribuţii date prin lege în competenta lor.
ART. 2
Actul îndeplinit de executorul judecãtoresc în limitele competentelor legale, purtând ştampila şi semnatura acestuia, precum şi numãrul de înregistrare şi data, este act de autoritate publica şi are forta probanta prevãzutã de lege.
ART. 3
Executorii judecãtoreşti îşi îndeplinesc atribuţiile cu respectarea şi în limitele competentelor prevãzute de <>Legea nr. 188/2000 privind executorii judecãtoreşti, denumita în continuare lege, de prezentul regulament de aplicare a legii, de prevederile Statutului profesiei de executor judecãtoresc, de Codul de procedura civilã şi de alte legi aplicabile în materie.

SECŢIUNEA a 2-a
Constituirea şi funcţionarea birourilor de executori judecãtoreşti

ART. 4
(1) Executorii judecãtoreşti îşi exercita activitatea în cadrul unor birouri, individual sau prin asociere în baza unui contract de societate civilã.
(2) În circumscripţia unei judecãtorii pot funcţiona unul sau mai multe birouri de executori judecãtoreşti.
(3) Competenta teritorialã a executorului judecãtoresc se întinde în intreaga circumscripţie a judecãtoriei în care îşi are sediul biroul sau, cu excepţia municipiului Bucureşti unde sunt aplicabile prevederile art. 8 alin. (2) din lege.
ART. 5
(1) Numãrul executorilor judecãtoreşti şi al birourilor de executori judecãtoreşti din localitãţile aflate în circumscripţia fiecãrei judecãtorii şi din municipiul Bucureşti se stabilesc prin ordin al ministrului justiţiei, la propunerea Consiliului Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti, în funcţie de cerinţele locale determinate de întinderea teritoriului, numãrul locuitorilor, volumul de activitate şi numãrul executorilor judecãtoreşti stagiari care au promovat examenul de capacitate.
(2) Ministrul justiţiei va actualiza numãrul executorilor judecãtoreşti şi al birourilor de executori judecãtoreşti în fiecare an, de regula în primul trimestru, la propunerea Consiliului Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti.
(3) Dispoziţiile alin. (1) şi (2) nu se aplica executorilor judecãtoreşti cãrora le-a încetat suspendarea exercitãrii funcţiei şi persoanelor care au cerut în condiţiile art. 63 alin. (2) din lege sa devinã executori judecãtoreşti.
(4) La numire pe locurile declarate disponibile în condiţiile alin. (2) vor avea prioritate executorii judecãtoreşti stagiari care au promovat examenul de capacitate.
(5) Pe locurile de executori judecãtoreşti care rãmân vacante dupã acordarea prioritatilor prevãzute la alin. (4) se va organiza anual examen de admitere în profesie pentru cei care îndeplinesc condiţiile prevãzute de art. 15 lit. g) din lege.
ART. 6
(1) Executorul judecãtoresc este numit la propunerea Consiliului Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti, prin ordin al ministrului justiţiei, pe baza referatului întocmit de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Justiţiei privind îndeplinirea condiţiilor de numire prevãzute de lege.
(2) În ordinul de numire se va specifica judecãtoria în a carei circumscripţie îşi va avea sediul biroul de executor judecãtoresc, precum şi obligaţia acestuia ca în termen de 90 de zile sa îşi înregistreze biroul individual sau, dupã caz, în asociere cu alt executor judecãtoresc, în condiţiile art. 17 alin. (1) din lege.
(3) Prelungirea termenului de 90 de zile pentru înregistrarea biroului poate fi încuviinţatã de ministrul justiţiei, pentru motive temeinice, la cererea executorului judecãtoresc. Cererea, cuprinzând motivele justificate care l-au împiedicat sa îşi înregistreze biroul în termenul prevãzut de lege, se depune la Camera executorilor judecãtoreşti, care o înainteazã ministrului justiţiei, împreunã cu punctul sau de vedere.
ART. 7
(1) Înregistrarea biroului se face, la cererea executorului judecãtoresc, într-un registru special ţinut de primul-grefier al curţii de apel în a carei circumscripţie îşi are sediul biroul, pe numele executorului judecãtoresc sau, dupã caz, al executorilor judecãtoreşti asociaţi. Obligaţia înregistrãrii exista şi în cazul executorului judecãtoresc care renunţa la asociere şi îşi deschide birou individual.
(2) La cererea de înregistrare se vor ataşa:
- ordinul de numire a executorului judecãtoresc;
- dovada existenţei sediului biroului - act de proprietate, contract de închiriere sau alt act;
- confirmarea colegiului director al Camerei executorilor judecãtoreşti cu privire la faptul ca biroul dispune de spaţiul corespunzãtor desfãşurãrii activitãţii şi conservãrii arhivei în bune condiţii.
(3) La înregistrarea biroului executorul judecãtoresc va prezenta ştampila şi specimenul de semnatura.
(4) Documentaţia prezentatã la înregistrare se pãstreazã în dosare distincte pentru fiecare birou. Dosarul va cuprinde şi câte un exemplar al procesului-verbal încheiat cu ocazia depunerii jurãmântului conform art. 18 alin. (4) din lege.
(5) Primul-grefier va elibera în termen de cel mult 3 zile un certificat care atesta efectuarea înregistrãrii, pe care executorul judecãtoresc îl va prezenta de îndatã Camerei executorilor judecãtoreşti, iar aceasta îl va comunica Ministerului Justiţiei şi Consiliului Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti.
ART. 8
(1) În registrul special prevãzut la art. 7 alin. (1) se vor înscrie şi urmãtoarele operaţiuni:
- modificãri în modul de desfãşurare a activitãţii în cadrul biroului;
- schimbarea sediului biroului;
- radierea biroului executorului judecãtoresc;
- alte operaţiuni prevãzute de prezentul regulament şi de statutul profesiei.
(2) Operaţiunile prevãzute la alin. (1) se vor inregistra la cerere, ataşându-se confirmarea colegiului director al Camerei executorilor judecãtoreşti care, dupã caz, poate solicita direct înregistrarea lor.
(3) Colegiul director al Camerei executorilor judecãtoreşti va avea acces permanent la registrul special prevãzut la art. 7 alin. (1), având obligaţia de a-l înştiinţa pe ministrul justiţiei şi Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti despre toate înregistrãrile.
ART. 9
(1) Ştampila executorilor judecãtoreşti cuprinde stema României, numele, prenumele şi calitatea de executor judecãtoresc, precum şi localitatea în care îşi are sediul biroul. Modelul ştampilei este propus de Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti şi aprobat de ministrul justiţiei.
(2) Pierderea sau disparitia ştampilei se înscrie în registrul special prevãzut la art. 7 alin. (1) din prezentul regulament, inregistrandu-se în termen de 5 zile un nou model de ştampila, care va conţine elemente distinctive fata de cea pierdutã sau disparuta.
ART. 10
(1) Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti întocmeşte şi actualizeazã anual tabloul executorilor judecãtoreşti, care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se transmite curţilor de apel, care au obligaţia sa îl comunice instanţelor din circumscripţia lor. Tabloul executorilor judecãtoreşti se transmite şi direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Justiţiei.
(2) Acest tablou conţine numele şi prenumele tuturor executorilor judecãtoreşti care au depus jurãmântul, precum şi sediul biroului în care aceştia funcţioneazã.
ART. 11
Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti va întocmi şi liste cuprinzând:
- executorii judecãtoreşti incompatibili, indicandu-se temeiul incompatibilitatii;
- executorii judecãtoreşti care sunt suspendaţi din funcţie în temeiul art. 23 lit. a) şi lit. b) teza a doua, lit. c), d) şi e) din lege;
- executorii judecãtoreşti a cãror calitate a încetat;
- executorii judecãtoreşti stagiari, indicând biroul în care sunt angajaţi.

SECŢIUNEA a 3-a
Executorii judecãtoreşti stagiari

ART.12
(1) Stagiul reprezintã perioada premergãtoare dobândirii calitãţii de executor judecãtoresc şi are drept scop pregãtirea profesionalã a executorului judecãtoresc la începutul exercitãrii profesiei.
(2) Durata stagiului este de 2 ani, calculatã de la data încheierii contractului individual de munca.
(3) Colegiul director al Camerei executorilor judecãtoreşti poate aproba, la cerere, reducerea perioadei de stagiu la un an pentru executorii stagiari care se remarca în activitatea profesionalã pe baza rezultatelor obţinute la conferinţele de stagiu şi a referatului executorului judecãtoresc îndrumãtor, în condiţiile prezentului regulament.
ART. 13
(1) Durata stagiului se suspenda pe timpul serviciului militar sau al concentrarii ori în alte cazuri prevãzute de lege.
(2) Perioada de stagiu efectuatã anterior suspendãrii intra în calculul perioadei de stagiu prevãzute la art. 12 alin. (2).
(3) Suspendarea prevãzutã la alin. (1) se constata de colegiul director al Camerei executorilor judecãtoreşti.
ART. 14
(1) Colegiul director va solicita trimestrial executorilor judecãtoreşti din cadrul fiecãrei Camere a executorilor judecãtoreşti sa îşi exprime opţiunea privind angajarea unor executori judecãtoreşti stagiari în cadrul birourilor lor.
(2) Dupã centralizarea optiunilor colegiul director al fiecãrei Camere a executorilor judecãtoreşti propune spre aprobare Consiliului Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti numãrul executorilor judecãtoreşti stagiari ce pot fi angajaţi în anul respectiv în birourile de executori judecãtoreşti.
(3) Cel care a promovat examenul de admitere în profesie devine executor judecãtoresc stagiar prin încheierea unui contract individual de munca cu executorul judecãtoresc în al cãrui birou îşi va desfasura activitatea. Contractul de munca se încheie pe durata determinata, egala cu durata stagiului.
(4) Angajarea executorului stagiar în cadrul unui birou în care funcţioneazã mai mulţi executori judecãtoreşti asociaţi se face de executorul judecãtoresc împuternicit prin contractul de societate civilã.
ART. 15
(1) În perioada de stagiu Camera executorilor judecãtoreşti va verifica lunar stadiul de pregãtire şi formare profesionalã a executorului judecãtoresc stagiar, precum şi modul în care acesta şi-a îndeplinit atribuţiile care i-au fost delegate de executorul judecãtoresc îndrumãtor.
(2) Conferinţele de stagiu reprezintã o forma de pregãtire profesionalã a executorului stagiar şi sunt organizate de colegiul director al Camerei executorilor judecãtoreşti potrivit tematicii orientative comunicate de Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti.
(3) Conferinţele de stagiu se desfãşoarã pe baza unui program aprobat de colegiul director al Camerei executorilor judecãtoreşti, care cuprinde cunoaşterea legislaţiei la zi, dezbateri de spete, expuneri asupra problemelor ivite în activitatea executorilor, studiul doctrinei.
(4) Constatãrile verificãrilor periodice vor fi consemnate în procese-verbale semnate de reprezentantul Camerei executorilor judecãtoreşti şi de executorul judecãtoresc în al cãrui birou îşi exercita activitatea executorul judecãtoresc stagiar şi vor fi aduse la cunostinta celui verificat.

SECŢIUNEA a 4-a
Organizarea şi desfãşurarea examenului de admitere în profesie şi a examenului de capacitate

§1. Organizarea şi desfãşurarea examenului de admitere în profesie pentru executorii judecãtoreşti stagiari
ART. 16
Selecţia candidaţilor pentru admiterea în profesie se face pe baza unui examen organizat anual de Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti, cu avizul Ministerului Justiţiei.
ART. 17
Se pot înscrie la examen pentru ocuparea posturilor de executori judecãtoreşti stagiari persoanele care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 15 lit. a)-f) din lege.
ART. 18
(1) Cererea de înscriere împreunã cu dovezile privind îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 17 din regulament se depun, cu cel puţin 30 de zile înainte de data sustinerii examenului, la Camera executorilor judecãtoreşti din localitatea în a carei circumscripţie se afla postul disponibil pentru care candideazã.
(2) Dupã expirarea termenului de mai sus cererile vor fi considerate ca tardiv formulate şi nu vor mai fi primite.
ART. 19
(1) În termen de 5 zile de la expirarea termenului pentru depunerea dosarului colegiul director al Camerei executorilor judecãtoreşti va verifica îndeplinirea cerinţelor legale pentru înscrierea la examen şi pentru dobândirea calitãţii de executor judecãtoresc stagiar, întocmind pentru fiecare candidat referatul de admitere sau, dupã caz, de respingere a cererii de înscriere la examen.
(2) În caz de respingere a cererii de înscriere colegiul director va comunica avizul negativ şi o copie de pe referat candidatului în termen de 24 de ore de la întocmirea acestuia.
(3) Impotriva avizului negativ candidatul poate formula contestaţie în termen de 48 de ore de la comunicare comisiei constituite în scopul verificãrii dosarelor pe lângã Uniunea Nationala a Executorilor Judecãtoreşti. Comisia va examina contestaţia în termen de 48 de ore de la primirea acesteia. Hotãrârea comisiei este definitiva şi se comunica atât candidatului, cat şi colegiului director al Camerei executorilor judecãtoreşti.
ART. 20
(1) Cu 10 zile înainte de data examenului colegiul director al fiecãrei Camere a executorilor judecãtoreşti va depune toate cererile, împreunã cu dovezile anexate, la comisia pentru verificarea dosarelor.
(2) O data cu dosarele candidaţilor Camera executorilor judecãtoreşti va inainta situaţia centralizata privind datele de identificare a candidaţilor şi circumscripţia pentru care candideazã.
ART. 21
(1) Data examenului va fi stabilitã de Uniunea Nationala a Executorilor Judecãtoreşti, cu acordul ministrului justiţiei, şi va fi comunicatã Camerelor executorilor judecãtoreşti cu 60 de zile înainte de aceasta data, în vederea înştiinţãrii candidaţilor, şi va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a. În aceleaşi condiţii va fi publicatã şi lista cuprinzând posturile vacante.
(2) Cu cel puţin 15 zile înainte de data examenului Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti va stabili locul şi ora începerii examenului, cu precizarea adresei exacte, fãcând comunicarea şi dispunând afişarea la sediul tuturor Camerelor executorilor judecãtoreşti în a cãror circumscripţie exista locuri disponibile.
ART. 22
(1) În vederea sustinerii examenului Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti şi Ministerul Justiţiei vor stabili tematica cu caracter teoretic din materiile: drept civil, drept procesual civil, drept comercial, drept internaţional privat şi organizarea profesiei de executor judecãtoresc.
(2) Tematica va fi transmisã Camerelor executorilor judecãtoreşti cu cel puţin 60 de zile înaintea datei examenului şi va fi afişatã de îndatã la sediul acestora.
ART. 23
(1) Comisia prevãzutã la art. 28 lit. c) va elabora subiectele şi procedura de notare a lucrãrilor.
(2) Subiectele vor fi stabilite cu 24 de ore înaintea datei examenului şi vor fi redactate astfel încât sa acopere intreaga tematica, formulandu-se câte 20 de subiecte din fiecare materie.
(3) Dupã redactare subiectele se introduc în plicuri sigilate şi se pãstreazã la sediul Ministerului Justiţiei.
ART. 24
(1) În ziua examenului, cu 30 de minute înainte de ora începerii acestuia comisia care a redactat subiectele va proceda la alegerea, prin tragere la sorţi, a unui set de 10 subiecte, intocmindu-se un proces-verbal constatator semnat de membrii comisiei.
(2) Extragerea, prin tragere la sorţi, se va face de cãtre preşedintele comisiei.
(3) Durata examenului este de 4 ore începând cu ora şi minutul în care a fost dictat ultimul subiect, aceasta consemnându-se în procesul-verbal semnat de cei desemnaţi cu organizarea şi supravegherea desfãşurãrii regulamentare a examenului.
ART. 25
(1) Repartizarea candidaţilor pe sali, acolo unde este cazul, se va afişa la locul desfãşurãrii examenului.
(2) Apelul candidaţilor la locul desfãşurãrii examenului se va face cu cel mult 30 de minute înaintea orei stabilite în vederea îndeplinirii mãsurilor prealabile (verificarea identitãţii, primirea foilor pentru examen).
(3) În sala în care are loc examenul şi pe toatã durata desfãşurãrii acestuia candidaţilor le este permis sa aibã pe masa numai colile de hârtie şi instrumentele de scris.
(4) Nerespectarea obligaţiei prevãzute la alin. (3) va avea drept urmare eliminarea din examen a candidatului şi anularea lucrãrii.
(5) Dupã verificarea identitãţii candidaţilor ieşirea din sala a acestora, sub orice motiv, atrage eliminarea din examen.
(6) Dupã începerea comunicãrii subiectelor accesul candidaţilor în sala de examen este interzis.
(7) Candidatul are obligaţia sa predea lucrarea comisiei de coordonare şi supraveghere din acea sala, semnand în borderoul special întocmit.
(8) Dupã predarea lucrãrii este interzisã revenirea în sala a candidatului.
ART. 26
(1) Notarea lucrãrilor se face de comisia de examinare, în componenta prevãzutã la art. 28 lit. c).
(2) Notarea fiecãrui subiect se face prin punctaj conform baremului întocmit de comisia pentru elaborarea subiectelor şi notarea lucrãrilor.
(3) La fiecare proba nota se va stabili prin însumarea punctajului obţinut pentru tratarea fiecãrui subiect al probei.
(4) Media lucrãrii constituie media aritmetica a notelor obţinute la fiecare materie.
(5) Media minima de promovare este 7,00, nota obţinutã la fiecare materie neputând sa fie mai mica de 5,00.
(6) Lucrãrile candidaţilor care au fost surprinsi copiind sau lucrãrile cu însemnãri vadit efectuate în scopul identificarii candidatului nu se mai noteaza, fãcându-se menţiunea "anulat" pe lucrare şi în borderou.
(7) Lucrãrile apreciate ca având însemnãri conform alin. (6) nu se deschid decât dupã examinarea şi aprecierea acestei situaţii cu majoritatea de voturi a membrilor comisiei pentru elaborarea subiectelor şi notarea lucrãrilor de examen.
ART. 27
(1) Pentru buna desfãşurare a examenului de admitere în profesia de executor judecãtoresc Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti şi direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Justiţiei îşi vor desemna reprezentanţi în condiţiile prevãzute în prezentul regulament.
(2) Reprezentanţii Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti vor fi desemnaţi în compunerea comisiilor dintre executorii cu vechimea, experienta şi autoritatea necesare pentru o astfel de activitate, recomandaţi de Camerele executorilor judecãtoreşti.
ART. 28
În vederea organizãrii şi desfãşurãrii examenului de admitere în profesia de executor judecãtoresc se vor constitui şi vor funcţiona urmãtoarele comisii:
a) Comisia pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor de înscriere la examen şi rezolvarea contestaţiilor impotriva avizului negativ dat de colegiul director al Camerei executorilor judecãtoreşti la cererea de înscriere şi pentru verificarea centralizatoarelor, formatã din executori judecãtoreşti şi un reprezentant al Ministerului Justiţiei.
Comisia verifica dosarele candidaţilor şi hotãrãşte cu majoritatea voturilor membrilor sãi, comunicând cu cel puţin 4 zile înainte de data examenului situaţia centralizata, care se va afişa de îndatã la sediul fiecãrei Camere a executorilor judecãtoreşti;
b) Comisia pentru organizarea şi supravegherea examenului, compusa din 2 reprezentanţi ai Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti şi un reprezentant al Ministerului Justiţiei.
La activitatea acestei comisii vor putea fi cooptati pe lângã membrii ei, dupã caz, şi executori judecãtoreşti sau personal angajat la Camera executorilor judecãtoreşti şi la Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti.
Pe lângã activitatea de supraveghere aceasta comisie asigura verificarea identitãţii candidaţilor, distribuirea colilor de examen în condiţiile prezentului regulament, respectarea de cãtre candidaţi a condiţiilor regulamentare cu privire la desfãşurarea examenului, preluarea lucrãrilor predate de candidaţi şi predarea lor pe baza de proces-verbal comisiei pentru elaborarea subiectelor şi notarea lucrãrilor de examen. La primirea lucrãrilor şi, respectiv, la predarea lor se verifica dacã este sigilatã partea de lucrare pe care candidatul şi-a înscris datele de identificare. Lucrãrile predate de candidaţi vor fi semnate, spre neschimbare, de 2 membri ai comisiei, dintre care unul va fi reprezentantul Ministerului Justiţiei.
Suportul de scris va fi pregãtit de aceasta comisie în seturi de câte 5 coli, având pe fiecare fila sigiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti şi al compartimentului de specialitate din cadrul Ministerului Justiţiei;
c) Comisia pentru elaborarea subiectelor şi notarea lucrãrilor de examen, formatã din: un membru al Consiliului Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti, desemnat de preşedintele acestuia; 2 reprezentanţi ai Ministerului Justiţiei; doua cadre didactice universitare de la facultãţile de drept din ţara; 2 executori judecãtoreşti desemnaţi de Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti dintre cei propuşi de Camerele executorilor judecãtoreşti în condiţiile art. 27 alin. (2), cu vechime minima în profesia de executor judecãtoresc de 5 ani, care s-au remarcat prin probitate şi competenta profesionalã.
Preşedintele comisiei este reprezentantul Consiliului Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti şi nu participa nemijlocit la notarea lucrãrilor, având ca atribuţii sa vegheze la desfãşurarea activitãţii comisiei în conformitate cu prezentul regulament;
d) Comisia pentru soluţionarea contestaţiilor, formatã din: 3 executori judecãtoreşti numiţi prin hotãrârea Consiliului Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti; un cadru didactic universitar de la o facultate de drept; un reprezentant al Ministerului Justiţiei numit prin ordin al ministrului justiţiei, alţii decât cei care au alcãtuit comisia prevãzutã la lit. c).
ART. 29
(1) Dupã comunicarea subiectelor comisia pentru elaborarea subiectelor şi notarea lucrãrilor de examen, cu participarea obligatorie a tuturor membrilor sãi, se întruneşte în şedinţa, stabilind baremul de notare, având în vedere complexitatea şi gradul de dificultate al fiecãrui subiect şi aptitudinea de a reflecta capacitatea de înţelegere şi de sinteza a candidatului.
(2) Baremul de notare se va întocmi, în condiţiile alin. (1), în timpul desfãşurãrii examenului şi va fi afişat pentru consultarea de cãtre candidaţi.
(3) Fiecare membru al comisiei va primi câte un exemplar al baremului de notare.
ART. 30
(1) Comisia pentru elaborarea subiectelor şi notarea lucrãrilor de examen primeşte, pe baza de procesverbal, prin preşedintele sau, lucrãrile de examen de la comisia prevãzutã la art. 28 lit. b) şi procedeazã la notarea acestora.
(2) Înainte de începerea notarii lucrãrile se numeroteaza, fãrã sa fie desfãcut coltul unde sunt înscrise datele de identificare a candidaţilor.
ART. 31
(1) Dupã terminarea notarii se va proceda la desigilarea lucrãrilor de cãtre preşedintele comisiei, în prezenta tuturor membrilor acesteia.
(2) La fiecare lucrare se citesc numãrul acesteia, numele şi prenumele candidatului, notele şi media obţinute.
(3) Datele prevãzute la alin. (2) se înscriu în centralizatorul final care constituie lista cuprinzând rezultatele examenului. Fiecare pagina a acestei liste va fi semnatã de toţi membrii comisiei.
ART. 32
(1) Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti va proceda la comunicarea cãtre Camerele executorilor judecãtoreşti a centralizatoarelor finale cu rezultatul examenului pentru candidaţii din fiecare Camera a executorilor judecãtoreşti.
(2) Colegiul director al fiecãrei Camere a executorilor judecãtoreşti va afişa la sediul acesteia lista cuprinzând rezultatele examenului în termen de 24 de ore de la primirea acestora, întocmind procesul-verbal de afişare, cu precizarea datei.
(3) Lista cuprinzând rezultatele finale va fi afişatã şi la sediul Ministerului Justiţiei.
ART. 33
(1) Dupã afişarea rezultatelor candidaţii nemultumiti pot face contestaţie, în termen de 3 zile de la data afişãrii rezultatelor la sediul Camerei executorilor judecãtoreşti, sub sancţiunea decãderii.
(2) Contestaţiile se depun la Camera executorilor judecãtoreşti în a carei circumscripţie se afla locul pentru care a candidat contestatarul şi se centralizeazã la sediul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti în termen de doua zile de la data expirãrii termenului prevãzut la alin. (1).
ART. 34
(1) Contestaţiile vor fi soluţionate de comisia prevãzutã la art. 28 lit. d) în cel mult 5 zile de la înregistrare, comisia fiind ţinuta sa se pronunţe doar cu privire la materia invocatã în contestaţie.
(2) Comisia nu poate diminua nota obţinutã iniţial, în astfel de situaţii contestaţiile urmând sa fie respinse.
(3) Comisia decide pentru fiecare contestaţie, pe baza baremului.
ART. 35
În termen de 5 zile de la soluţionarea contestaţiilor Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti va proceda la validarea rezultatelor, pe care le va inainta Ministerului Justiţiei în termen de 10 zile de la validare.
ART. 36
(1) Ocuparea posturilor de executori judecãtoreşti stagiari se va face în ordinea mediilor candidaţilor, în funcţie de opţiunile exprimate în cererea de înscriere.
(2) În cazul în care au fost exprimate mai multe optiuni pentru acelaşi post, are prioritate candidatul care a obţinut cea mai mare medie, iar la egalitate de medii, candidatul care are titlul de doctor în drept sau activitate mai îndelungatã de la obţinerea licenţei.
ART. 37
În termen de 20 de zile de la validarea rezultatelor se va proceda la încheierea contractului de munca în condiţiile art. 19 din lege şi ale art. 14 din prezentul regulament.
§2. Organizarea şi desfãşurarea examenului de capacitate
ART. 38
(1) Dupã expirarea perioadei de stagiu executorii judecãtoreşti stagiari sunt obligaţi sa se înscrie pentru susţinerea examenului de capacitate.
(2) Uniunea Nationala a Executorilor Judecãtoreşti organizeazã cel puţin o data pe an examenul de capacitate pentru executorii stagiari care au împlinit durata de stagiu, în condiţiile prezentului regulament.
(3) Respingerea sau, dupã caz, neprezentarea executorului stagiar la doua examene de capacitate consecutive atrage încetarea contractului sau de munca şi pierderea calitãţii de executor stagiar. Cel în cauza nu se va mai putea înscrie la examenul de admitere în profesie prevãzut la art. 5 alin. (5) din prezentul regulament.
ART. 39
(1) Examenul de capacitate va consta într-o proba teoreticã, în condiţiile prevãzute la art. 22 din prezentul regulament, şi o proba practica ce va consta în întocmirea unui act procedural.
(2) Notarea la proba practica se face prin acordarea unei note de la 0 la 10, media examenului de capacitate urmând sa fie stabilitã pe baza mediei aritmetice a notelor obţinute la cele doua probe.
ART. 40
(1) Cererile candidaţilor, împreunã cu dovezile de îndeplinire a condiţiilor prevãzute la art. 15 din lege şi cu referatul executorului judecãtoresc îndrumãtor se vor depune cu 30 de zile înainte de data examenului la Camera executorilor judecãtoreşti în a carei circumscripţie candidatul a efectuat stagiul.
(2) Referatul executorului judecãtoresc angajator va cuprinde:
a) data angajãrii stagiarului;
b) conduita executorului stagiar pe durata stagiului;
c) preocuparea pentru pregãtirea profesionalã;
d) volumul de activitate pe categorii de operaţiuni;
e) comportamentul executorului stagiar;
f) propunerea motivatã de admitere sau de respingere a avizului de înscriere la examenul de capacitate.
(3) Colegiul director, primind cererile, împreunã cu referatele executorilor judecãtoreşti angajatori şi cu celelalte dovezi prevãzute la alin. (1) le va examina în termen de 5 zile de la înregistrare şi va aviza, prin decizie motivatã, cererea de înscriere la examenul de capacitate, înaintând toatã documentaţia Consiliului Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti cu cel puţin 10 zile înainte de data examenului.
(4) În caz de respingere a cererii de înscriere colegiul director va comunica avizul negativ executorului stagiar solicitant, în termen de 24 de ore de la întocmirea avizului motivat.
(5) Dispoziţiile art. 19 alin. (3) se aplica în mod corespunzãtor.
(6) Camera executorilor judecãtoreşti va comunica, o data cu dosarele candidaţilor, situaţia centralizata a acestora, datele de identificare, localitatea şi circumscripţia pentru care candideazã, precum şi opţiunile în caz de redistribuire.
(7) Fiecare candidat poate formula expres în cerere ordinea optiunilor în cazul obţinerii unei medii de promovare care nu îi permite ocuparea postului pentru care a candidat în principal. Opţiunile se pot face numai cu privire la posturile cuprinse în lista de actualizare.
ART. 41
(1) Comisia de examinare este comisia constituitã în condiţiile prezentului regulament pentru elaborarea subiectelor şi notarea lucrãrilor de examen.
(2) Dispoziţiile art. 28 lit. b)-d) şi ale art. 29-36 se aplica în mod corespunzãtor.
ART. 42
(1) Candidatul care a obţinut media de promovare, dar inferioarã fata de alt candidat care a concurat pentru acelaşi loc, va comunica, în termen de 15 zile de la afişarea rezultatelor finale, Camerei executorilor judecãtoreşti menţinerea optiunilor din cererea de înscriere, pentru posturile neocupate, atunci când este cazul.
(2) Redistribuirea locurilor vacante se face de cãtre Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti, întrunit în plen, în şedinţa de validare a rezultatelor.
ART. 43
Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti va proceda, în termen de cel mult 5 zile de la soluţionarea contestaţiilor sau de la redistribuire, la validarea rezultatelor examenului de capacitate.
ART. 44
În termen de 20 de zile de la validarea rezultatelor Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti va inainta ministrului justiţiei propunerile de numire a executorilor judecãtoreşti în condiţiile art. 16 din lege şi ale art. 6 alin. (1) din prezentul regulament.
§3. Organizarea şi desfãşurarea examenului de admitere în profesia de executor judecãtoresc pentru persoanele care au exercitat timp de 3 ani funcţii de specialitate juridicã
ART. 45
Pe locurile vacante, în condiţiile art. 5 alin. (5) din regulament, Uniunea Nationala a Executorilor Judecãtoreşti va organiza anual examen de admitere în profesia de executor judecãtoresc pentru persoanele care au exercitat timp de 3 ani funcţii de specialitate juridicã.
ART. 46
Dispoziţiile art. 18-36 şi 44 din prezentul regulament se aplica în mod corespunzãtor.

SECŢIUNEA a 5-a
Încetarea şi suspendarea calitãţii de executor judecãtoresc

ART. 47
Încetarea calitãţii de executor judecãtoresc se constata sau se dispune, dupã caz, de ministrul justiţiei, dupã cum urmeazã:
a) în cazul prevãzut la art. 22 alin. (1) lit. a) din lege, pe baza cererii celui interesat, care se depune la Camera executorilor judecãtoreşti şi se înainteazã ministrului justiţiei prin Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti;
b) în cazul prevãzut la art. 22 alin. (1) lit. b), la data pensionãrii, respectiv a constatãrii incapacitãţii de munca, potrivit procedurii legale;
c) în cazurile prevãzute la art. 22 alin. (1) lit. c)-g) din lege, la sesizarea Consiliului Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti sau din oficiu.
ART. 48
Suspendarea exercitãrii funcţiei de executor judecãtoresc se dispune sau se aproba, dupã caz, de ministrul justiţiei, dupã cum urmeazã:
a) în cazurile prevãzute la art. 23 lit. a), b) şi c) din lege, la solicitarea motivatã a Consiliului Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti sau din oficiu;
b) în cazul prevãzut la art. 23 lit. d) din lege, la solicitarea Camerei executorilor judecãtoreşti;
c) în cazul prevãzut la art. 23 lit. e) din lege, pe baza cererii executorului judecãtoresc, avizatã de Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti, care va cuprinde motivele justificate ce l-au determinat sa solicite suspendarea.
ART. 49
Încetarea suspendãrii executorului judecãtoresc se dispune de ministrul justiţiei, la solicitarea Consiliului Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti sau a Camerei executorilor judecãtoreşti, dacã au dispãrut împrejurãrile care au determinat-o.
ART. 50
(1) În toate cazurile de încetare şi suspendare a calitãţii de executor judecãtoresc, în lipsa unui executor judecãtoresc asociat sau a unui alt executor judecãtoresc în aceeaşi circumscripţie, colegiul director al Camerei executorilor judecãtoreşti poate delega un executor judecãtoresc din circumscripţia altei judecãtorii situate în raza aceleiaşi curţi de apel, pentru îndeplinirea atribuţiilor prevãzute la art. 7 din lege.
(2) Executorul judecãtoresc delegat va putea funcţiona, dacã este posibil, în sediul biroului de executor judecãtoresc cãruia i-a încetat aceasta calitate sau, în caz contrar, colegiul director al Camerei executorilor judecãtoreşti va stabili pe perioada delegarii un nou sediu pentru birou.
ART. 51
(1) Arhiva executorului judecãtoresc care şi-a încetat activitatea va fi inventariata şi sigilatã de cãtre o comisie formatã din 2 reprezentanţi desemnaţi de colegiul director al Camerei executorilor judecãtoreşti.
(2) În situaţia în care în circumscripţia respectiva nu mai funcţioneazã nici un executor judecãtoresc, arhiva va fi preluatã de Camera executorilor judecãtoreşti pana la numirea unui executor judecãtoresc în acea circumscripţie conform art. 48 din lege.
(3) În situaţia în care în aceeaşi circumscripţie funcţioneazã alt executor judecãtoresc, arhiva va fi predatã acestuia.
(4) În situaţia în care în circumscripţie rãmân sa funcţioneze mai mulţi executori judecãtoreşti, colegiul director la Camerei executorilor judecãtoreşti va desemna executorul judecãtoresc care va prelua arhiva.

CAP. 2
Drepturile, îndatoririle şi rãspunderea executorului judecãtoresc

SECŢIUNEA 1
Drepturile executorilor judecãtoreşti

ART. 52
Executorii judecãtoreşti se bucura de stabilitate în funcţie, neputând fi mutati în alta localitate fãrã acordul lor.
ART. 53
(1) Executorul judecãtoresc are dreptul la concediu de odihna anual, în condiţiile stabilite prin statut.
(2) Executorii judecãtoreşti beneficiazã de drepturi de asigurãri sociale, pe baza contribuţiei la sistemele de asigurãri sociale, în condiţiile prevãzute de legea specialã.
ART. 54
(1) Dacã în circumscripţia unei judecãtorii funcţioneazã un singur birou de executori judecãtoreşti şi executorul judecãtoresc se afla în concediu de odihna sau absenteazã mai mult de 5 zile, fãrã a depãşi 6 luni, în lipsa unui executor judecãtoresc asociat Camera executorilor judecãtoreşti va delega un alt executor judecãtoresc pentru a asigura funcţionarea acestui birou, în afarã de cazul în care executorul judecãtoresc titular se îngrijeşte personal de substituirea sa, incunostintand în acest scop Camera executorilor judecãtoreşti.
(2) În situaţia în care în circumscripţia acelei judecãtorii funcţioneazã mai multe birouri de executori judecãtoreşti, pentru cazurile arãtate la alin. (1) Camera executorilor judecãtoreşti va lua mãsuri pentru a se asigura continuarea lucrãrilor de cãtre un alt birou din aceeaşi circumscripţie.
(3) Prevederile alin. (1) şi (2) se aplica şi în situaţia în care executorul judecãtoresc nu îşi poate exercita profesia pe o perioada mai mare de 6 luni, dar numai pentru motive apreciate de colegiul director al Camerei executorilor judecãtoreşti ca fiind întemeiate.
ART. 55
(1) Executorul judecãtoresc are dreptul la onorariu pentru activitatea prestatã, stabilit în condiţiile art. 33 lit. c) din lege.
(2) Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti propune ministrului justiţiei, în vederea aprobãrii, onorariile minimale pentru activitatea executorilor judecãtoreşti.
(3) Pentru propunerea onorariilor minimale Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti va avea în vedere tarife care sa reflecte cheltuiala executorului, efortul intelectual, complexitatea şi valoarea actului, precum şi rãspunderea executorului pentru actul îndeplinit.
(4) Onorariile minimale se actualizeazã în aceleaşi condiţii prevãzute de lege pentru stabilirea lor.

SECŢIUNEA a 2-a
Îndatoririle şi rãspunderea executorilor judecãtoreşti

ART. 56
(1) Obligaţia executorilor judecãtoreşti de a pãstra secretul profesional le impune interdicţia de a da informaţii cu privire la actele şi faptele despre care au luat cunostinta în cadrul activitãţii lor, precum şi de a permite accesul la actele din arhiva biroului a altor persoane, în afarã pãrţilor, succesorilor şi reprezentanţilor acestora, precum şi acelora care justifica un drept sau un interes legitim.
(2) Aceeaşi obligaţie revine şi personalului angajat la biroul executorului judecãtoresc.
(3) Executorul judecãtoresc chemat ca martor în fata unei instanţe judecãtoreşti sau a unui organ de urmãrire penalã poate fi scutit de pãstrarea secretului profesional numai de cei interesaţi în apãrarea secretului sau în condiţiile prevãzute de lege.
(4) În condiţiile legii, înscrisurile originale aflate în arhiva biroului executorului judecãtoresc pot fi cercetate de un magistrat, delegat în acest scop de autoritatea judiciarã competenta, iar dacã acestea sunt cercetate pentru fals, pot fi ridicate şi rãmân la dosarul cauzei dacã sunt declarate false, cu obligaţia comunicãrii hotãrârii sau a ordonanţei procurorului; în caz contrar actul se va restitui.
ART. 57
(1) Prestigiul profesional îi impune executorului judecãtoresc interdicţia de a-şi face reclama prin orice mijloace, în afarã de cazurile în care se recurge la anunţuri referitoare exclusiv la existenta şi sediul biroului, programul de lucru şi conţinutul activitãţii.
(2) Uniunea Nationala a Executorilor Judecãtoreşti este indreptatita sa facã publicitate prin mass-media asupra întregii activitãţi a executorilor judecãtoreşti.
ART. 58
Este interzis executorilor judecãtoreşti sa dobândeascã direct sau prin persoane interpuse, pentru ei sau pentru alţii, bunurile ce au fãcut obiectul activitãţii de executare silitã.
ART. 59
(1) Rãspunderea civilã a executorului judecãtoresc pentru prejudiciile cauzate prin modul în care îşi exercita obligaţiile profesionale ce îi revin este garantatã prin casa de asigurãri constituitã în condiţiile art. 34 din lege.
(2) La începutul activitãţii sale executorul judecãtoresc devine membru al casei de asigurãri pentru garantarea rãspunderii civile, care funcţioneazã în cadrul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti potrivit statutului propriu.
ART. 60
În cazul abaterilor disciplinare prevãzute de lege colegiul director al Camerei executorilor judecãtoreşti sau ministrul justiţiei exercita acţiunea disciplinarã în termen de 1 an de la data când au luat cunostinta de existenta unei abateri, dar nu mai târziu de 3 ani de la data sãvârşirii ei.
ART. 61
(1) Acţiunea disciplinarã se judeca de Consiliul de disciplina ales de adunarea generalã a Camerei executorilor judecãtoreşti pentru o perioada de 3 ani, care este format din 3 membri.
(2) Dupã confirmarea de cãtre colegiul director al Camerei Consiliul de disciplina îşi desemneazã preşedintele şi vicepreşedintele.
(3) Consiliul de disciplina îşi desfãşoarã activitatea în mod independent şi nu se subordoneazã colegiului director al Camerei.
ART. 62
(1) Şedinţele de judecata se ţin la sediul Camerei executorilor judecãtoreşti.
(2) La şedinţele de judecata poate asista orice executor judecãtoresc din cadrul Camerei respective.
ART. 63
Evidenta lucrãrilor Consiliului de disciplina va fi ţinuta de un secretar.
ART. 64
Nu pot fi membri ai Consiliului de disciplina membrii Consiliului Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti, preşedinţii şi vicepreşedinţii colegiilor directoare ale Camerelor executorilor judecãtoreşti.
ART. 65
Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasã a atribuţiilor care le revin în calitate de membri ai Consiliului de disciplina executorii judecãtoreşti pot fi revocaţi de adunarea generalã a Camerei.
ART. 66
Consiliul de disciplina are competenta de a judeca orice executor judecãtoresc pentru abaterile prevãzute la art. 44 din lege.
ART. 67
(1) Titularul acţiunii disciplinare este ministrul justiţiei sau colegiul director al Camerei executorilor judecãtoreşti.
(2) În cazul în care ministrul justiţiei exercita acţiunea disciplinarã, acesta poate sesiza colegiul director al Camerei în situaţia în care se constata abateri disciplinare cu prilejul controlului profesional efectuat de inspectorii de specialitate, în condiţiile art. 59 alin. (1) din lege şi ale art. 97 din prezentul regulament.
(3) Dacã acţiunea disciplinarã este exercitatã de colegiul director al Camerei executorilor judecãtoreşti, acesta se poate autosesiza sau poate fi sesizat de Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti prin preşedinte sau inlocuitorul acestuia.
ART. 68
(1) Colegiul director are obligaţia ca în termen de 60 de zile de la data sesizãrii, respectiv a autosesizarii, sa efectueze cercetarea prealabilã, sa ancheteze executorul judecãtoresc în cauza şi sa îi aducã la cunostinta conţinutul dosarului, urmând a promova sau nu acţiunea disciplinarã.
(2) În cazul în care colegiul director a exercitat acţiunea disciplinarã la sesizarea unui organ dintre cele prevãzute la art. 60, în cadrul termenului de 60 de zile colegiul director are obligaţia de a comunica acestora rezultatul cercetãrii prealabile şi mãsurile dispuse.
ART. 69
(1) Executorul judecãtoresc impotriva cãruia a fost promovata acţiunea disciplinarã are dreptul sa cunoascã toate actele dosarului, sa solicite probe în apãrare şi sa fie asistat de un avocat.
(2) Refuzul executorului judecãtoresc cercetat de a face declaraţii sau de a se prezenta la cercetãri se constata prin proces-verbal şi nu impiedica finalizarea cercetãrii.
ART. 70
Dacã se constata ca executorul judecãtoresc cercetat a sãvârşit una dintre abaterile disciplinare prevãzute la art. 44 din lege, colegiul director sesizeazã Consiliul de disciplina.
ART. 71
(1) În cazul în care Consiliul de disciplina este sesizat, preşedintele acestuia înregistreazã cauza, fixeazã termenul şedinţei, citeaza pãrţile şi, dupã caz, martorii.
(2) În cazul în care, deşi legal citat, excutorul judecãtoresc nu se prezintã la termen, judecarea se face în lipsa.
ART. 72
(1) La termenul fixat, dupã ce preşedintele expune conţinutul sesizãrii se asculta pãrţile, eventualii martori şi se administreazã alte probe şi dovezi necesare rezolvarii cauzei.
(2) Declaraţiile se consemneazã în scris şi vor fi semnate de pãrţi, precum şi de preşedinte.
(3) Pãrţile au obligaţia ca la cererea preşedintelui completului sa îi punã la dispoziţie toate informaţiile şi actele solicitate.
(4) În caz de amânare a judecaţii se întocmeşte un proces-verbal, arãtându-se motivele care au determinat amânarea.
ART. 73
Dupã administrarea probelor preşedintele da cuvântul pãrţilor, iar când considera necesar, poate da cuvântul şi altor persoane care asista la dezbateri, dupã ce se stabileşte identitatea acestora.
ART. 74
(1) Dacã se constata ca executorul judecãtoresc a sãvârşit abaterea, completul dispune aplicarea uneia dintre sancţiunile prevãzute la art. 46 din lege.
(2) În cazul în care executorul nu a fost gãsit vinovat, completul dispune închiderea dosarului.
ART. 75
(1) Hotãrârea Consiliului de disciplina se ia cu majoritatea voturilor completului şi se comunica pãrţilor în termen de 15 zile.
(2) Hotãrârea cuprinde numãrul dosarului, numele membrilor completului şi al secretarului, numele şi, dupã caz, domiciliul sau sediul pãrţilor, susţinerile acestora, descrierea pe scurt a abaterii disciplinare, probele administrate, textele de lege aplicate, soluţia şi data pronunţãrii, indicarea caii de atac şi menţiunea dacã pronunţarea s-a fãcut în prezenta sau în lipsa pãrţilor.
(3) Hotãrârea se semneazã de preşedintele completului şi de secretar şi se comunica pãrţilor.
ART. 76
Impotriva hotãrârii pãrţile pot face contestaţie, în termen de 15 zile de la comunicare, la Comisia Superioarã de Disciplina a Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti, formatã din reprezentanţii camerelor aleşi conform art. 31 alin. (1) lit. d) din lege.
ART. 77
Toate cheltuielile efectuate în legatura cu soluţionarea cauzei vor fi suportate de Camera executorilor judecãtoreşti în cazul în care acţiunea este respinsã sau de executorul judecãtoresc dacã acţiunea este admisã.

CAP. 3
Biroul şi evidenta activitãţii executorului judecãtoresc

ART. 78
(1) Sediul biroului se stabileşte în localitatea în care îşi are domiciliul sau resedinta executorul judecãtoresc ori unul dintre executorii judecãtoreşti asociaţi.
(2) În situaţia în care într-o anumitã perioada este necesarã suplimentarea numãrului de executori în circumscripţia unei judecãtorii, Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti poate aproba delegarea pe o perioada determinata a unor executori din circumscripţia altei judecãtorii aflate în raza aceleiaşi Camere a executorilor judecãtoreşti.
ART. 79
(1) Executorul judecãtoresc îşi poate schimba sediul biroului într-o localitate din circumscripţia altei judecãtorii, în limita numãrului executorilor judecãtoreşti şi al birourilor din acea circumscripţie.
(2) Cererea va fi avizatã de Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti şi aprobatã de ministrul justiţiei în condiţiile prezentului regulament.
(3) Executorul judecãtoresc a cãrui cerere de mutare a fost aprobatã are obligaţia de a face înscrierile corespunzãtoare, potrivit prevederilor art. 7 şi 8 din regulament; cu privire la arhiva sunt aplicabile dispoziţiile art. 51 din prezentul regulament.
ART. 80
(1) Executorul judecãtoresc va tine lucrãrile de registratura, secretariat şi arhiva, precum şi o evidenta financiar-contabila pentru activitatea desfasurata de biroul sau.
(2) Biroul va deţine spaţii corespunzãtoare pentru desfãşurarea lucrãrilor. La sediul biroului se va afişa numele executorului judecãtoresc sub care a fost înregistrat biroul sau, în caz de asociere, numele stabilit prin contractul de societate civilã.
ART. 81
În cazul în care în cadrul biroului funcţioneazã mai mulţi executori judecãtoreşti asociaţi, fiecare îşi exercita personal profesia şi rãspunde individual pentru activitatea sa.
ART. 82
(1) Pentru efectuarea lucrãrilor executorul judecãtoresc poate încheia contracte de munca cu unul sau mai mulţi secretari şi, dupã caz, cu alt personal auxiliar, având şi posibilitatea de a încheia contracte civile şi cu colaboratori externi.
(2) Angajarea personalului şi încheierea contractelor civile cu colaboratori externi în cadrul biroului în care funcţioneazã mai mulţi executori judecãtoreşti asociaţi se vor face de executorul împuternicit prin contractul de societate civilã.
ART. 83
Biroul funcţioneazã în toate zilele lucrãtoare, asigurându-se în cazuri urgente posibilitatea de a efectua actele solicitate şi în afarã orelor de program, precum şi în zilele nelucrãtoare. Programul de funcţionare va fi afişat la loc vizibil.
ART. 84
(1) Executorul judecãtoresc, pentru buna funcţionare a biroului sau, va tine urmãtoarele registre:
1. registrul general;
2. opisul registrului general;
3. registrul de valori;
4. registrul de înregistrare a notificãrilor;
5. registrul de corespondenta.
(2) Evidenta fiscalã a biroului se va organiza potrivit normelor ce vor fi emise în acest sens de Consiliul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecãtoreşti, cu avizul ministrului justiţiei.
(3) Actele întocmite vor fi evidentiate în aceste registre, menţionându-se totodatã şi onorariul stabilit.
(4) Dacã în biroul respectiv funcţioneazã mai mulţi executori judecãtoreşti asociaţi, în aceste registre vor fi evidentiate separat lucrãrile şi onorariile pe numele fiecãrui executor judecãtoresc, în afarã de cazul în care, potrivit contractului de societate civilã, se prevede ca registrele menţionate sa fie ţinute separat de fiecare executor judecãtoresc.
ART. 85
În registrul general se vor inregistra toate lucrãrile executorului judecãtoresc şi acesta va cuprinde urmãtoarele rubrici: numãrul curent; data înregistrãrii; organul sau persoana care trimite titlul executoriu, numãrul şi data sesizãrii; numele sau denumirea creditorului cu domiciliul/sediul şi numele sau denumirea debitorului cu domiciliul/sediul; cuantumul creanţei debitorului; natura cauzei (confiscare, sechestru asigurator, evacuare, pretenţii etc.); modul de soluţionare; observaţii.
ART. 86
(1) Opisul alfabetic cuprinde urmãtoarele rubrici: numãrul curent; numele şi prenumele debitorului; numele şi prenumele creditorului; numãrul dosarului şi data înregistrãrii; natura cauzei (sechestru asigurator, evacuare, confiscare etc.).
(2) Se opiseaza atât denumirea/numele tuturor creditorilor, cat şi denumirea/numele tuturor debitorilor, iar în cazul în care nu se ştie cu exactitate care este numele de familie, se opiseaza ambele nume.
ART. 87
În registrul de valori se vor înscrie, pentru evidenta, recipisele de consemnare a sumelor de bani încasate în contul creanţelor, precum şi orice alte valori şi acesta va cuprinde urmãtoarele rubrici: numãrul curent; numãrul dosarului; numãrul adresei sau al chitanţei de încasare; data înregistrãrii; numele depunatorului; numãrul recipisei; unitatea emitenta; valoarea; ce reprezintã; data eliberãrii; numele beneficiarului; stabilirea identitãţii; semnatura de primire.
ART. 88
În registrul de corespondenta se înscrie corespondenta oficialã a executorului judecãtoresc, neinregistrata în alte registre.
ART. 89
În afarã de aceste registre executorii judecãtoreşti vor pãstra dosarele cauzelor executate, în funcţie de criteriile stabilite de nomenclatorul indicilor de pãstrare a documentelor.
ART. 90
(1) Înainte de utilizare toate registrele vor fi numerotate, sigilate şi semnate de executorul judecãtoresc, încheindu-se în acest sens un proces-verbal pe prima pagina a registrului.
(2) La terminarea registrului sau a anului calendaristic se va întocmi, sub ultima înregistrare, un proces-verbal de închidere.
ART. 91
(1) Înregistrãrile se fac în momentul şi în ordinea primirii lucrãrilor.
(2) Erorile de înregistrare se îndreaptã fãrã a se şterge vechiul text, peste care se trage o linie, astfel ca acesta sa poatã fi citit.
ART. 92
(1) Executorul judecãtoresc rãspunde de depozitarea şi conservarea arhivei biroului în condiţiile şi la termenele stabilite de dispoziţiile legale privind fondul arhivistic naţional.
(2) Arhiva se afla în pãstrarea unui secretar sau, dupã caz, a arhivarului angajat de executorul judecãtoresc.

CAP. 4
Organele reprezentative ale executorilor judecãtoreşti şi controlul activitãţii

SECŢIUNEA 1
Organele reprezentative

ART. 93
(1) Organele reprezentative ale executorilor judecãtoreşti sunt, potrivit legii, la nivel naţional, Uniunea Nationala a Executorilor Judecãtoreşti, iar în plan teritorial, în circumscripţia fiecãrei curţi de apel, Camera executorilor judecãtoreşti.
(2) Uniunea Nationala a Executorilor Judecãtoreşti funcţioneazã în baza statutului propriu, care dupã adoptare va fi comunicat şi Ministerului Justiţiei.
ART. 94
(1) Uniunea Nationala a Executorilor Judecãtoreşti, denumita în continuare Uniune, este organizaţie profesionalã cu personalitate juridicã. Sediul Uniunii este în municipiul Bucureşti.
(2) Organele de conducere ale Uniunii sunt: congresul, consiliul şi preşedintele.
ART. 95
(1) Congresul Uniunii este constituit din delegaţi ai fiecãrei Camere a executorilor judecãtoreşti, aleşi de adunarea generalã a executorilor judecãtoreşti din Camera respectiva potrivit normei de reprezentare stabilite prin statut, din preşedinţii Camerelor şi ceilalţi membri ai Consiliului Uniunii.
(2) Dacã preşedintele unei Camere a executorilor judecãtoreşti este şi membru al Consiliului Uniunii, atunci Camera respectiva va avea dreptul la un delegat în plus la Congresul Uniunii.
(3) Congresul se întruneşte anual la convocarea Consiliului Uniunii, în condiţiile art. 29 din lege. La cererea unei treimi din numãrul membrilor Camerei sau la cererea majoritãţii colegiilor directoare ale Camerelor Consiliul Uniunii va convoca un congres extraordinar.
(4) Congresul extraordinar al Uniunii este legal constituit în prezenta a doua treimi din numãrul membrilor Congresului. În cazul în care nu se realizeazã acest cvorum, urmãtoarea convocare se face în termen de 7 zile. La aceasta convocare Congresul extraordinar este legal constituit indiferent de numãrul membrilor prezenţi. Congresul extraordinar se va tine în cel mult 30 de zile de la data convocãrii.
(5) Congresul adopta hotãrâri cu votul majoritãţii membrilor prezenţi. Hotãrârile Congresului sunt obligatorii pentru toţi membrii Uniunii.
ART. 96
Consiliul Uniunii este constituit din reprezentanţi ai fiecãrei Camere a executorilor judecãtoreşti, aleşi pentru o durata de 3 ani, de adunarea generalã a executorilor judecãtoreşti din acea Camera a executorilor judecãtoreşti, potrivit normei de reprezentare stabilite prin statut.
ART. 97
(1) Dintre membrii Consiliului Uniunii, Congresul alege preşedintele şi 2 vicepreşedinţi; durata mandatelor acestora este de 3 ani, cu posibilitatea de a fi realeşi o singura data.
(2) Preşedintele reprezintã Uniunea în raporturile cu terţii, pe plan intern şi internaţional.
(3) Atribuţiile preşedintelui şi ale vicepreşedinţilor sunt stabilite prin statutul Uniunii.
ART. 98
(1) Consiliul Uniunii va inainta ministrului justiţiei, la începutul fiecãrui an, o informare cu privire la activitatea executorilor judecãtoreşti desfasurata în anul precedent, cuprinzând date statistice, aspecte rezultate din verificãrile efectuate, mãsurile luate pentru înlãturarea deficienţelor constatate, precum şi propuneri de imbunatatire a activitãţii sub aspect legislativ şi administrativ.
(2) Evidentele privind numãrul executorilor judecãtoreşti, al executorilor stagiari, al birourilor, numirea, suspendarea şi încetarea calitãţii de executor judecãtoresc, înregistrarea şi radierea birourilor sunt îndeplinite sau, dupã caz, ţinute, potrivit legii, de compartimentul de specialitate din cadrul Ministerului Justiţiei.
(3) Consiliul Uniunii sau, dupã caz, colegiul director al Camerei executorilor judecãtoreşti va comunica, potrivit atribuţiilor ce îi revin, datele şi documentele necesare în vederea îndeplinirii lucrãrilor prevãzute la alin. (2).
ART. 99
(1) În circumscripţia fiecãrei curţi de apel funcţioneazã câte o Camera a executorilor judecãtoreşti, cu personalitate juridicã. Sediul Camerei executorilor judecãtoreşti se afla în aceeaşi localitate în care îşi are sediul curtea de apel în a carei circumscripţie funcţioneazã.
(2) Din Camera executorilor judecãtoreşti fac parte toţi executorii judecãtoreşti din circumscripţia curţii de apel respective.
(3) Camera executorilor judecãtoreşti este condusã de un colegiu director format dintr-un preşedinte, un vicepreşedinte şi 3-7 membri, potrivit art. 26 din lege.

SECŢIUNEA a 2-a
Controlul activitãţii executorilor judecãtoreşti

ART. 100
(1) Actele executorilor judecãtoreşti sunt supuse controlului instanţelor judecãtoreşti, potrivit art. 57 alin. (1) şi art. 58 din lege.
(2) Controlul profesional al activitãţii executorilor judecãtoreşti se exercita de ministrul justiţiei, prin inspectori generali de specialitate, şi de Uniunea Nationala a Executorilor Judecãtoreşti, prin consiliul sau de conducere.
ART. 101
(1) Ministrul justiţiei exercita controlul activitãţii executorilor prin inspectori generali de specialitate, potrivit legii, oricând considera necesar.
(2) Controlul priveşte, în principal, respectarea legii în activitatea profesionalã a executorilor judecãtoreşti, ţinerea corecta a registrelor, conservarea arhivei, calitatea actelor şi lucrãrilor efectuate de executorii judecãtoreşti şi conduita executorului judecãtoresc în îndeplinirea atribuţiilor sale, în raport cu autoritãţile publice, precum şi cu persoanele fizice şi juridice. În unele situaţii ce îi sunt sesizate ministrul justiţiei va putea cere, dupã caz, informãri privind activitatea unor executori judecãtoreşti din partea Consiliului Uniunii sau a colegiului director al Camerei executorilor judecãtoreşti.
(3) Abaterile disciplinare constatate prin actele de control vor fi sesizate colegiului director al Camerei executorilor judecãtoreşti.
(4) Consiliul Uniunii va comunica ministrului justiţiei mãsurile luate şi, dupã caz, modul de soluţionare a acţiunii disciplinare.
ART. 102
(1) Controlul efectuat de Consiliul Uniunii va urmãri modul de organizare şi funcţionare a Camerelor şi birourilor executorilor judecãtoreşti, desfãşurarea activitãţii executorilor judecãtoreşti, îndeplinirea atribuţiilor de cãtre colegiul director al Camerei executorilor judecãtoreşti, modul de funcţionare a birourilor executorilor judecãtoreşti, calitatea lucrãrilor, pregãtirea executorilor stagiari, gestiunea financiar-contabila a camerelor şi a birourilor executorilor judecãtoreşti, precum şi orice alte probleme.
(2) Controlul se exercita anual la fiecare Camera a executorilor judecãtoreşti, iar la birourile de executori judecãtoreşti atunci când se hotãrãşte de Consiliul Uniunii.
ART. 103
(1) Consiliul Uniunii poate delega colegiul director al Camerei executorilor judecãtoreşti sa efectueze controlul profesional al executorilor judecãtoreşti din cadrul birourilor aflate în circumscripţia sa, în condiţiile prevãzute la art. 59 alin. (1) lit. b) şi c) din lege.
(2) Controlul se exercita periodic, cel puţin o data la 2 ani, şi priveşte legalitatea lucrãrilor executorilor judecãtoreşti, conservarea arhivei, gestiunea financiarcontabila şi conduita executorilor judecãtoreşti în îndeplinirea atribuţiilor profesionale.
ART. 104
Executorii judecãtoreşti verificaţi au dreptul sa facã obiecţii scrise, care se vor ataşa la actul de control.
ART. 105
Actele de control efectuate de Consiliul Uniunii sau, dupã caz, de colegiul director al Camerei executorilor judecãtoreşti se vor comunica şi direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Justiţiei.
ART. 106
Colegiul director al Camerei executorilor judecãtoreşti verifica sesizãrile pãrţilor impotriva executorilor judecãtoreşti în cel mult 30 de zile de la sesizare şi ia mãsuri de îndreptare sau, dupã caz, exercita acţiunea disciplinarã, instiintand şi Consiliul Uniunii.

CAP. 5
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 107
(1) Executorii judecãtoreşti în funcţie pot opta pentru continuarea activitãţii ca executor judecãtoresc în termenul prevãzut la art. 63 alin. (2) din lege. Opţiunile vor fi formulate în scris şi vor fi transmise direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Justiţiei de cãtre curţile de apel în a cãror circumscripţie executorul judecãtoresc îşi desfãşoarã activitatea.
(2) În cel mult 10 zile de la expirarea termenului prevãzut la art. 63 alin. (2) din lege ministrul justiţiei numeşte prin ordin executorii judecãtoreşti în funcţie care au optat pentru continuarea activitãţii ca executor judecãtoresc; numirea se face cu indicarea judecãtoriei în a carei circumscripţie urmeazã sa îşi stabileascã sediul fiecare birou.
(3) Executorii judecãtoreşti în funcţie, care nu indeplineau vechimea de 2 ani de activitate în aceasta calitate la data intrãrii în vigoare a legii, dar care îndeplinesc aceasta vechime la data începerii activitãţii în birouri potrivit art. 67 alin. (3) din lege, pot fi numiţi executori judecãtoreşti în condiţiile alin. (1) şi (2), cu dispensa.
(4) Executorii judecãtoreşti în funcţie, care nu au 2 ani de activitate în aceasta calitate la data începerii activitãţii birourilor executorilor judecãtoreşti conform art. 67 alin. (3) din lege, devin executori judecãtoreşti stagiari la data angajãrii lor într-un astfel de birou. Activitatea desfasurata înainte de angajare intra în calculul perioadei de stagiu.
ART. 108
(1) Executorii judecãtoreşti numiţi în condiţiile art. 107 alin. (2) şi (3), dupã depunerea jurãmântului în fata ministrului justiţiei au obligaţia de a-şi inregistra birourile potrivit dispoziţiilor art. 17 din lege.
(2) Registrul de înregistrare a birourilor executorilor judecãtoreşti se deschide la fiecare curte de apel dupã împlinirea termenului prevãzut la art. 107 alin. (2).
ART. 109
(1) Executorii judecãtoreşti care au optat pentru continuarea activitãţii ca executor judecãtoresc îşi vor continua activitatea în cadrul birourilor de pe lângã judecãtorii şi tribunale, pana la împlinirea termenului prevãzut la art. 67 alin. (3) din lege. Executorii judecãtoreşti care nu opteazã pentru continuarea activitãţii ca executor judecãtoresc vor fi transferati în interesul serviciului, dupã împlinirea termenului prevãzut la art. 67 alin. (3) din lege, în alte funcţii din subordinea Ministerului Justiţiei, pentru care îndeplinesc condiţiile cerute de lege.
ART. 110
Adunarea generalã a executorilor judecãtoreşti numiţi în condiţiile art. 107 alin. (2) şi (3) va alege organele de conducere ale Camerei executorilor judecãtoreşti, cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
ART. 111
(1) La primul congres vor participa preşedinţii fiecãrei Camere a executorilor judecãtoreşti, precum şi delegaţi din fiecare Camera, aleşi de adunarea generalã a executorilor judecãtoreşti din Camera respectiva, cu votul majoritãţii simple a celor prezenţi. Numãrul delegaţilor care vor fi aleşi de adunarea generalã a fiecãrei Camere este egal cu numãrul tribunalelor din circumscripţia curţii de apel în raza cãreia funcţioneazã Camera respectiva, cu excepţia Camerei executorilor judecãtoreşti din circumscripţia Curţii de Apel Bucureşti din care vor fi aleşi 8 delegaţi, dintre care 3 pentru muncipiul Bucureşti şi 5 pentru celelalte tribunale.
(2) Dispoziţiile art. 95 alin. (4) şi (5) sunt aplicabile în mod corespunzãtor.
ART. 112
(1) Birourile de executori judecãtoreşti de pe lângã judecãtorii şi tribunale îşi înceteazã activitatea la data prevãzutã la art. 67 alin. (3) din lege.
(2) Dosarele de executare silitã aflate în curs de rezolvare la data începerii activitãţii executorilor judecãtoreşti, potrivit art. 67 alin. (3) din lege, vor fi repartizate între birourile executorilor judecãtoreşti constituite, de cãtre un judecãtor delegat de la fiecare instanta, cu respectarea dispoziţiilor privitoare la competenta.
(3) Predarea şi preluarea dosarelor se fac pe baza de proces-verbal semnat de executorul judecãtoresc şi de judecãtorul delegat.

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016