Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 209 din 16 septembrie 2010  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Directiei pentru politici fiscale si bugetare locale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 209 din 16 septembrie 2010 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Directiei pentru politici fiscale si bugetare locale

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 657 din 23 septembrie 2010
Având în vedere prevederile <>art. 3 din anexa la Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioarã în direcţiile generale/direcţiile aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor,
în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul administraţiei şi internelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei pentru politici fiscale şi bugetare locale, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Directorul Direcţiei pentru politici fiscale şi bugetare locale va dispune mãsuri pentru cunoaşterea dispoziţiilor prezentului ordin de cãtre întregul personal al direcţiei pe care o coordoneazã.
ART. 3
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 1.496/2006 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei pentru Politici Fiscale, Bugetare şi Investiţii Locale.*)
---------------
*) Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 1.496/2006 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, întrucât a fost emis anterior intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 194/2007 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnicã legislativã pentru elaborarea actelor normative.

ART. 4
Prezentul ordin intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul administraţiei
şi internelor,
Vasile Blaga

Bucureşti, 16 septembrie 2010.
Nr. 209.

ANEXĂ

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Direcţiei pentru
politici fiscale şi bugetare locale

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Direcţia pentru politici fiscale şi bugetare locale, denumitã în continuare Direcţie, este organizatã şi funcţioneazã în structura aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor.
ART. 2
Obiectivul de bazã al Direcţiei constã în elaborarea şi implementarea politicilor financiar-fiscale şi bugetare la nivelul administraţiei publice locale.
ART. 3
Direcţia îşi desfãşoarã activitatea în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 732/2010 pentru modificarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatoricã şi efectivele Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru modificarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.380/2009 privind înfiinţarea, organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale şi pentru modificarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.678/2008 privind înfiinţarea Institutului de Studii pentru Ordine Publicã în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor şi pentru completarea anexei nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatoricã şi efectivele Ministerului Administraţiei şi Internelor.
ART. 4
Direcţia este subordonatã secretarului de stat pentru comunitãţile locale.
ART. 5
Resursele materiale, financiare şi tehnice ale Direcţiei sunt asigurate şi gestionate de direcţiile specializate ale aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor.

CAP. II
Structura organizatoricã a Direcţiei pentru politici fiscale şi bugetare locale

ART. 6
(1) Direcţia este structuratã dupã cum urmeazã:
a) conducerea;
b) compartimentul politici fiscale locale;
c) compartimentul politici bugetare locale;
d) compartimentul administrare bazã de date;
(2) Structura organizatoricã a Direcţiei (organigrama) este prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 7
(1) Relaţiile în cadrul Direcţiei sunt:
a) de autoritate între conducerea Direcţiei şi compartimente, materializate în relaţii:
1. ierarhice de coordonare;
2. funcţionale;
b) de cooperare între compartimente.
(2) Diagrama de relaţii a Direcţiei este prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 8
În îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin Direcţia coopereazã cu celelalte structuri ale Ministerului Administraţiei şi Internelor şi colaboreazã, potrivit legii, ordinelor ministrului administraţiei şi internelor şi dispoziţiilor secretarului de stat pentru comunitãţi locale, cu instituţii publice şi cu organisme ale autoritãţilor publice centrale şi locale.
ART. 9
Conducerea activitãţii structurilor din cadrul Direcţiei este asiguratã de cãtre director.
ART. 10
În aplicarea prevederilor legale, a ordinelor şi a instrucţiunilor ministrului administraţiei şi internelor, directorul emite dispoziţii.
ART. 11
Directorul reprezintã Direcţia în raporturile cu şefii celorlalte structuri, cu conducerea ministerului, precum şi cu celelalte instituţii publice.
ART. 12
(1) Directorul are în subordine întregul personal şi rãspunde în faţa conducerii ministerului de întreaga activitate a Direcţiei, îndeplinind atribuţiile prevãzute în fişa postului (anexa nr. 3).
(2) Directorul poate delega atribuţii din competenţa sa pe trepte ierarhice subordonate şi pe funcţii.

CAP. III
Atribuţiile Direcţiei pentru politici fiscale şi bugetare locale

ART. 13
Direcţia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) întreprinde demersurile necesare, potrivit competenţelor, pentru îndeplinirea mãsurilor prevãzute în Programul legislativ, în conformitate cu obiectivele Programului de guvernare;
b) elaboreazã proiecte de acte normative în domeniile stabilirii, impunerii, urmãririi şi încasãrii impozitelor şi taxelor locale, al administrãrii creanţelor bugetelor locale, executãrii silite, inspecţiei fiscale, soluţionãrii contestaţiilor asupra actelor de impunere, finanţelor publice locale, transferãrii de atribuţii şi fonduri unitãţilor administrativ-teritoriale în domeniile: învãţãmânt, culturã, servicii, dezvoltare publicã, locuinţe, asistenţã socialã şi ajutoare sociale;
c) acordã asistenţã autoritãţilor administraţiei publice locale pentru aplicarea unitarã a prevederilor legale în domeniul administrãrii creanţelor bugetare locale şi în domeniul administrãrii veniturilor;
d) soluţioneazã petiţii primite de la instituţii publice, persoane fizice sau persoane juridice care au calitatea de contribuabili, în vederea interpretãrii şi aplicãrii unitare a prevederilor legale;
e) sprijinã dezvoltarea capacitãţii financiare a unitãţilor administrativ-teritoriale prin elaborarea de politici fiscale şi bugetare la nivelul administraţiei publice locale;
f) participã la elaborarea proiectului legii bugetare anuale şi a anexelor la legea bugetarã anualã privind sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrare, pe judeţe şi categorii de instituţii publice;
g) dezvoltã şi administreazã o bazã naţionalã de date care sã asigure un sistem informaţional unitar la nivelul administraţiei publice locale;
h) elaboreazã analize privind echilibrarea bugetelor locale, referitoare la creşterea gradului de autofinanţare şi a descentralizãrii unor cheltuieli, şi formuleazã propuneri pentru accelerarea descentralizãrii şi deconcentrãrii serviciilor publice de la nivelul administraţiei publice centrale la nivelul administraţiei publice locale;
i) acordã asistenţã autoritãţilor administraţiei publice locale în repartizarea sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi a cotelor defalcate din impozitul pe venit la unitãţile administrativ-teritoriale;
j) monitorizeazã, din punctul de vedere al aplicãrii prevederilor legale, sistemul de echilibrare a bugetelor locale cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi cu cote defalcate din impozitul pe venit;
k) acordã asistenţã direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene cu privire la repartizarea cãtre unitãţile administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi a cotelor defalcate din impozitul pe venit;
l) analizeazã modul de asigurare a resurselor financiare pe unitãţi administrativ-teritoriale, conform sistemului de echilibrare, şi formuleazã propuneri de îmbunãtãţire a sistemului;
m) asigurã reprezentare în cadrul Comitetului pentru finanţe publice locale, Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, Comisiei pentru politici monetare, fiscale şi bugetare din cadrul Consiliului Economic şi Social, conform mandatului dat de conducerea Ministerului Administraţiei şi Internelor;
n) colaboreazã cu Direcţia generalã comunitãţi locale, zone asistate, ajutor de stat, şi parteneriat cu structurile asociative pentru sprijinirea autoritãţilor administraţiei publice locale în vederea atragerii de resurse umane din finanţãri externe pentru derularea unor programe de introducere şi dezvoltare a alimentãrilor cu apã, realizarea de canalizãri şi modernizãri de drumuri, pentru introducerea sau extinderea alimentãrii cu gaze naturale, modernizarea infrastructurilor şi extinderea transportului local, inclusiv a transportului şcolar;
o) asigurã realizarea parteneriatului cu structurile asociative ale autoritãţilor administraţiei publice locale, prin consultarea acestora în vederea perfecţionãrii cadrului legislativ şi instituţional;
p) colaboreazã cu Unitatea centralã pentru reformã în administraţia publicã, Direcţia generalã pentru dezvoltarea capacitãţii administrative şi cu Unitatea de politici publice în domeniile de activitate de interes comun;
q) identificã, iniţiazã, negociazã şi monitorizeazã programele de investiţii externe realizate în baza unor credite acordate de instituţii financiare internaţionale, prin acorduri bilaterale de cooperare sau prin promovarea parteneriatului public-privat cu parteneri externi;
r) elaboreazã şi monitorizeazã strategii şi programe de dezvoltare a infrastructurii unitãţilor administrativ-teritoriale cu finanţare internã şi externã, precum şi a serviciilor publice de interes general;
s) asigurã promovarea unor programe şi proiecte cu finanţare internã, care vizeazã dezvoltarea localã şi regionalã; participã la proiectele cu finanţare externã iniţiate de alte instituţii în domeniul administraţiei publice locale;
ş) acţioneazã pentru promovarea şi atragerea de investiţii în folosul administraţiei publice locale;
t) sprijinã activitatea autoritãţilor administraţiei publice locale în vederea atragerii de fonduri structurale, investiţii sau parteneriate publice-private, acordându-le consultanţa necesarã;
ţ) organizeazã şi participã la întâlniri, seminare, conferinţe la care participã reprezentanţi ai autoritãţilor administraţiei publice, instituţiilor publice, structurilor asociative ale autoritãţilor administraţiei publice locale şi ai organizaţiilor neguvernamentale sau ai altor entitãţi, pentru diseminarea prevederilor legale sau a bunelor practici identificate în domeniul administraţiei publice locale, atragerii de fonduri structurale sau investiţii, finanţelor publice locale şi al administrãrii creanţelor bugetelor locale;
u) sprijinã autoritãţile administraţiei publice locale în contractarea de credite interne şi externe, în constituirea de garanţii, emisiunea de obligaţiuni de cãtre autoritãţile municipale şi judeţene, înfiinţarea unui fond de investiţii al autoritãţilor publice locale, având ca acţionari şi participanţi strãini;
v) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de actele normative în vigoare sau dispuse de conducerea ministerului în domeniul de activitate al Direcţiei.

CAP. IV
Conducerea Direcţiei pentru politici fiscale şi bugetare locale

ART. 14
Conducerea operativã curentã a structurilor din cadrul Direcţiei este asiguratã de cãtre director.
ART. 15
Directorul poate delega, în tot sau în parte, atribuţii şefilor de compartimente sau altor salariaţi, conform legii.

CAP. V
Atribuţiile fiecãrui compartiment de muncã

SECŢIUNEA 1
Compartimentul politici fiscale locale

ART. 16
Compartimentul politici fiscale locale, condus de un şef de compartiment, este organizat sub autoritatea directã a directorului şi îşi desfãşoarã activitatea în vederea îndeplinirii urmãtoarelor atribuţii:
a) elaboreazã şi fundamenteazã acte normative în domeniul administrãrii creanţelor fiscale: al stabilirii, constatãrii, impunerii, urmãririi şi încasãrii impozitelor şi taxelor locale, al administrãrii creanţelor bugetelor locale, executãrii silite, inspecţiei fiscale, soluţionãrii contestaţiilor asupra actelor de impunere, finanţelor publice locale, transferãrii de atribuţii, cu accent pus pe titlul IX din <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea-cadru a descentralizãrii nr. 195/2006 , <>Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, legislaţia secundarã şi pe alte acte normative cu reglementãri în domeniul financiar-fiscal;
b) acordã asistenţã autoritãţilor administraţiei publice locale pentru aplicarea unitarã a prevederilor legale în domeniul creanţelor bugetare locale;
c) colaboreazã cu Ministerul Finanţelor Publice pentru alinierea politicilor fiscale la politicile consacrate în economii de succes din Uniunea Europeanã;
d) soluţioneazã, potrivit legii şi dispoziţiilor conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor, petiţii primite de la instituţii publice, persoane fizice sau persoane juridice care au calitatea de contribuabili în vederea interpretãrii şi aplicãrii unitare a prevederilor legale;
e) sprijinã dezvoltarea capacitãţii financiare a unitãţilor administrativ-teritoriale prin elaborarea de politici fiscale şi bugetare la nivelul administraţiei publice locale;
f) colaboreazã cu structurile asociative ale autoritãţilor administraţiei publice locale şi cu structurile profesionale ale acestora, în vederea asigurãrii implementãrii politicilor şi strategiilor de descentralizare;
g) participã la elaborarea actelor normative şi a legislaţiei secundare privind: finanţele publice locale, stabilirea şi colectarea impozitelor şi taxelor locale, inspecţia fiscalã, depunerea declaraţiilor fiscale, urmãrirea şi executarea silitã a creanţelor fiscale locale, formularea de contestaţii asupra actelor de impunere şi de control emise de autoritãţile administraţiei publice locale;
h) formuleazã puncte de vedere pentru elaborarea rãspunsurilor la interpelãrile parlamentarilor în domeniul propriu de competenţã;
i) emite avize pentru actele normative din domeniul fiscal local şi al procedurii fiscale locale;
j) acordã sprijin de specialitate autoritãţilor administraţiei publice locale în procesul de stabilire a impozitelor şi taxelor locale, inclusiv pentru corecta dimensionare a acestora, în funcţie de nevoile locale şi de posibilitãţile de platã ale contribuabililor;
k) îndrumã compartimentele de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale în vederea aplicãrii unitare a prevederilor Codului fiscal şi ale Codului de procedurã fiscalã;
l) acordã consultanţã de specialitate contribuabililor persoane fizice, respectiv persoane juridice, pentru corecta aplicare unitarã a prevederilor legale în ceea ce priveşte stabilirea, constatarea, urmãrirea, controlul şi achitarea impozitelor şi taxelor locale;
m) elaboreazã analize privind echitatea fiscalã, privind gradul de suportabilitate fiscalã a contribuabililor, privind gradul de colectare a veniturilor şi posibilitatea creşterii bazei impozabile;
n) întocmeşte situaţii privind veniturile proprii, nivelul de realizare a acestora, ponderea veniturilor proprii în total venituri ale autoritãţilor administraţiei publice locale etc.;
o) efectueazã proiecţii la nivel macro privind evoluţia fenomenului fiscal şi impactul acestora atât asupra bugetelor locale, cât şi asupra contribuabililor;
p) întocmeşte raportãri cu privire la activitatea desfãşuratã;
q) elaboreazã sinteze asupra activitãţii desfãşurate, planuri de acţiune, dezvoltate global şi care implicã aportul Direcţiei;
r) analizeazã dispoziţiile legale în vigoare, incidente în domeniul stabilirii, constatãrii, impunerii, controlului, urmãririi şi încasãrii veniturilor unitãţilor administrativ-teritoriale şi elaboreazã propuneri pentru îmbunãtãţirea acestora, împreunã cu structurile asociative ale aleşilor locali, în scopul descentralizãrii şi creşterii eficienţei administraţiei publice locale;
s) organizeazã întâlniri, seminare, conferinţe cu participarea autoritãţilor administraţiei publice, instituţiilor publice şi structurilor asociative ale aleşilor locali, pentru proiectele referitoare la adaptarea la standardele Uniunii Europene a legislaţiei incidente domeniului fiscalitãţii locale;
ş) implementeazã noile prevederi de ordin financiar-fiscal local prin prime mãsuri de instruire la nivel local, formatorii iniţiaţi în cadrul programelor de descentralizare şi management financiar devenind, la rândul lor, formatori ai specialiştilor în domeniu la nivel naţional;
t) elaboreazã raportãri periodice, precum şi raportãri la decizie sau la ordin asupra activitãţii desfãşurate în conformitate cu obiectivele Programului de guvernare 2010-2012, care se înainteazã cãtre conducerea ministerului.

SECŢIUNEA a 2-a
Compartimentul politici bugetare locale

ART. 17
Compartimentul politici bugetare locale, condus de un şef de compartiment, este organizat sub autoritatea directã a directorului şi îşi desfãşoarã activitatea în vederea îndeplinirii urmãtoarelor atribuţii:
1. elaboreazã şi fundamenteazã acte normative în domeniul finanţelor publice locale, al administrãrii creanţelor bugetelor locale, transferãrii de atribuţii, cu accent pus pe <>Legea nr. 273/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea nr. 215/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea-cadru nr. 195/2006 , <>Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, titlul IX din <>Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, legislaţia secundarã şi pe alte acte normative cu reglementãri în domeniul financiar-fiscal;
2. sprijinã dezvoltarea capacitãţii financiare a unitãţilor administrativ-teritoriale prin elaborarea de politici fiscale şi bugetare la nivelul administraţiei publice locale;
3. acordã asistenţã autoritãţilor administraţiei publice locale pentru aplicarea unitarã a prevederilor legale în domeniul administrãrii veniturilor şi creanţelor bugetelor locale;
4. colaboreazã cu Ministerul Finanţelor Publice pentru alinierea politicilor fiscale şi bugetare la politicile consacrate în economii de succes din Uniunea Europeanã;
5. colaboreazã cu Ministerul Finanţelor Publice pentru analiza solicitãrilor autoritãţilor administraţiei publice locale privitoare la nivelul sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, al cotelor defalcate din impozitul pe venit şi la repartizarea echitabilã a acestora pe judeţe şi localitãţi;
6. colaboreazã cu Ministerul Finanţelor Publice în vederea stabilirii sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi a transferurilor bugetare cãtre bugetele locale, precum şi pentru repartizarea acestora pe judeţe/municipiul Bucureşti;
7. conlucreazã cu Ministerul Finanţelor Publice pentru stabilirea criteriilor privind repartizarea pe localitãţi a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi a cotelor defalcate din impozitul pe venit, implicit pentru urmãrirea modului de repartizare de cãtre direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene a unor astfel de sume şi adoptarea mãsurilor necesare pentru aplicarea formulei de repartizare statuatã de lege, precum şi pentru prevenirea dezechilibrelor bugetare locale determinate de repartizarea incorectã a acestor sume;
8. acordã asistenţã direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene cu privire la repartizarea cãtre unitãţile administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi a cotelor defalcate din impozitul pe venit;
9. elaboreazã analize privind echilibrarea bugetelor locale, referitoare la creşterea gradului de autofinanţare şi a descentralizãrii unor cheltuieli, precum şi formularea de propuneri pentru accelerarea descentralizãrii şi deconcentrãrii serviciilor publice de la nivelul administraţiei publice centrale la nivelul administraţiei publice locale;
10. monitorizeazã, din punctul de vedere al aplicãrii prevederilor legale, sistemul de echilibrare a bugetelor locale cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi cu cote defalcate din impozitul pe venit;
11. întocmeşte analize privind situaţiile de crizã financiarã şi de insolvenţã a unitãţilor administraţiei publice locale şi formuleazã propuneri privind creşterea autonomiei financiare a unitãţilor administrativ-teritoriale, respectiv optimizarea situaţiei economico-financiare a acestora;
12. elaboreazã analize privind datoria publicã localã şi formuleazã propuneri de îmbunãtãţire a cadrului legal;
13. sprijinã autoritãţile administraţiei publice locale în activitatea de emitere de obligaţiuni judeţene şi municipale şi, respectiv, pentru obţinerea de credite bancare pe bazã de garanţii locale în vederea efectuãrii unor investiţii de infrastructurã durabile, dedicate dezvoltãrii economico-sociale a comunitãţilor locale;
14. colaboreazã cu structurile asociative ale autoritãţilor administraţiei publice locale şi cu structurile profesionale ale acestora în vederea asigurãrii implementãrii politicilor şi strategiilor de descentralizare;
15. participã la elaborarea proiectului legii bugetelor locale anuale şi a anexelor (privind sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, pe judeţe şi categorii de instituţii publice, şi acţiuni din domeniile învãţãmântului preuniversitar, sãnãtãţii, asistenţei sociale şi agriculturii ale cãror cheltuieli se asigurã din bugetele locale) la legea bugetarã anualã;
16. participã la elaborarea actelor normative şi a legislaţiei secundare privind: finanţele publice locale, corelarea acestora cu stabilirea şi colectarea impozitelor şi taxelor locale, inspecţia fiscalã, depunerea declaraţiilor fiscale, urmãrirea şi executarea silitã a creanţelor fiscale locale, formularea de contestaţii asupra actelor de impunere şi de control emise de autoritãţile administraţiei publice locale;
17. formuleazã puncte de vedere pentru elaborarea rãspunsurilor la interpelãrile parlamentarilor în domeniul propriu de competenţã;
18. emite avize pentru actele normative din domeniul finanţelor publice locale;
19. acordã sprijin de specialitate autoritãţilor administraţiei publice locale în procesul de stabilire a impozitelor şi taxelor locale, inclusiv pentru corecta dimensionare a acestora, în funcţie de nevoile locale şi de posibilitãţile de platã ale contribuabililor;
20. îndrumã compartimentele de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale în vederea aplicãrii unitare a prevederilor legii finanţelor publice locale, a Codului fiscal şi a Codului de procedurã fiscalã;
21. acordã consultanţã de specialitate contribuabililor instituţii publice, persoane fizice, respectiv persoane juridice, pentru corecta aplicare a prevederilor legale;
22. acordã sprijin de specialitate pentru elaborarea bugetelor locale şi urmãrirea în teritoriu, inclusiv aprobarea acestora la termenele legal stabilite; acordã sprijin pentru executarea corectã a bugetelor locale şi pentru elaborarea şi supunerea spre aprobare a conturilor de închidere a exerciţiilor bugetare;
23. elaboreazã analize privind îmbunãtãţirea echilibrãrii bugetelor locale, creşterea gradului de autofinanţare şi a descentralizãrii unor cheltuieli; analizeazã modul de întocmire a bugetelor locale pe ansamblul fiecãrui judeţ/municipiului Bucureşti, pe baza bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale dupã aprobarea legii bugetare anuale;
24. întocmeşte situaţii privind influenţele asupra sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, pentru menţinerea capacitãţii financiare a unitãţilor administrativ-teritoriale corespunzãtor responsabilitãţilor ce le revin;
25. efectueazã proiecţii la nivel macro privind evoluţia bugetelor locale în vederea elaborãrii sintezei proiectului bugetului general consolidat;
26. întocmeşte raportãri cu privire la activitatea desfãşuratã;
27. elaboreazã sinteze asupra activitãţii desfãşurate, planuri de acţiune, dezvoltate global şi care implicã aportul direcţiei;
28. organizeazã întâlniri, seminare, conferinţe cu participarea autoritãţilor administraţiei publice, instituţiilor publice şi a structurilor asociative ale aleşilor locali, pentru proiectele referitoare la adaptarea la standardele Uniunii Europene a legislaţiei incidente domeniului finanţelor publice locale;
29. implementeazã noile prevederi de ordin financiar-fiscal local prin prime mãsuri de instruire la nivel local, formatorii iniţiaţi în cadrul programelor de descentralizare şi management financiar devenind, la rândul lor, formatori ai specialiştilor în domeniu la nivel naţional;
30. elaboreazã şi fundamenteazã proiectele de acte normative în domeniile stabilirii, constatãrii, impunerii, urmãririi şi încasãrii impozitelor şi taxelor locale, al administrãrii creanţelor bugetelor locale, executãrii silite, controlului fiscal, soluţionãrii obiecţiilor şi contestaţiilor asupra actelor de impunere, finanţelor publice locale, transferãrii de atribuţii şi fonduri unitãţilor administrativ-teritoriale în domeniile: învãţãmânt, culturã, servicii, dezvoltare publicã, locuinţe, asistenţã socialã şi ajutoare sociale;
31. soluţioneazã, potrivit legii şi dispoziţiilor conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor, petiţiile şi sesizãrile înaintate de cãtre persoane fizice/juridice;
32. soluţioneazã sesizãrile înaintate de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale cu privire la domeniul finanţelor publice locale;
33. elaboreazã raportãri periodice, precum şi raportãri la decizie sau la ordin asupra activitãţii desfãşurate în conformitate cu obiectivele Programului de guvernare 2010-2012, care se înainteazã cãtre conducerea ministerului.

SECŢIUNEA a 3-a
Compartimentul administrare bazã de date

ART. 18
Compartimentul administrare bazã de date, condus de un şef de compartiment, este organizat sub autoritatea directã a directorului şi îşi desfãşoarã activitatea în vederea îndeplinirii urmãtoarelor atribuţii:
a) dezvoltã şi administreazã o bazã naţionalã de date având ca obiectiv general modernizarea administraţiei publice prin dezvoltarea unui sistem naţional de colectare, prelucrare, analizã şi raportare a informaţiilor vizând funcţionarea administraţiei publice locale şi asigurarea accesului la informaţii utilizând tehnologia informaţiei. Baza de date va asigura un sistem informaţional unitar la nivelul administraţiei publice locale, acesta fiind un suport pentru: realizarea de analize asupra activitãţii administraţiei publice locale; luarea deciziilor de cãtre conducerea ministerului în ceea ce priveşte procesul de descentralizare şi de identificare a metodologiilor aplicabile administraţiei publice locale; elaborarea strategiilor de reformã în administraţia publicã localã etc.;
b) integreazã volumul informaţional primit de la celelalte servicii ale direcţiei, de la alte structuri din cadrul ministerului, de la autoritãţile administraţiei publice locale, respectiv de la alte instituţii aparţinând administraţiei publice centrale, inclusiv de la instituţiile deconcentrate ale acestora;
c) conlucreazã cu celelalte structuri ale ministerului în vederea identificãrii soluţiei informatice şi a aplicaţiei informatice optime realizãrii bazei de date;
d) participã la elaborarea proiectelor de acte normative şi a legislaţiei secundare aferentã acestora în domeniul financiar-fiscal, potrivit competenţelor;
e) acordã asistenţã autoritãţilor administraţiei publice locale pentru aplicarea unitarã a prevederilor legale în domeniul administrãrii creanţelor bugetare locale şi în domeniul administrãrii veniturilor;
f) elaboreazã analize privind echilibrarea bugetelor locale, referitoare la creşterea gradului de autofinanţare şi a descentralizãrii unor cheltuieli, precum şi formularea de propuneri pentru accelerarea descentralizãrii şi deconcentrãrii serviciilor publice de la nivelul administraţiei publice centrale la nivelul administraţiei publice locale;
g) acordã asistenţã autoritãţilor administraţiei publice locale în repartizarea sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat la unitãţile administrativ-teritoriale;
h) monitorizeazã din punctul de vedere al aplicãrii prevederilor legale sistemul de echilibrare a bugetelor locale cu cote defalcate şi sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat;
i) acordã asistenţã direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene cu privire la repartizarea cãtre unitãţile administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat;
j) analizeazã modul de asigurare a resurselor financiare pe unitãţi administrativ-teritoriale conform sistemului de echilibrare şi formuleazã propuneri de îmbunãtãţire a sistemului;
k) asigurã realizarea parteneriatului cu structurile asociative ale autoritãţilor administraţiei publice locale, prin consultarea acestora în vederea perfecţionãrii cadrului legislativ şi instituţional;
l) organizeazã şi participã la întâlniri, seminarii, conferinţe cu participarea autoritãţilor administraţiei publice, instituţiilor publice, a structurilor asociative ale autoritãţilor administraţiei publice locale şi organizaţiilor neguvernamentale sau altor entitãţi, pentru diseminarea prevederilor legale sau a bunelor practici identificate în domeniul administraţiei publice locale, finanţelor publice locale şi al administrãrii creanţelor bugetelor locale;
m) soluţioneazã petiţii primite de la instituţii publice persoane fizice sau juridice care au calitatea de contribuabili în vederea interpretãrii şi aplicãrii unitare a prevederilor legale;
n) soluţioneazã potrivit legii şi dispoziţiilor conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor petiţiile şi sesizãrile înaintate de cãtre persoane fizice/juridice;
o) elaboreazã raportãri periodice, precum şi raportãri la decizie sau la ordin asupra activitãţii desfãşurate în conformitate cu obiectivele Programului de guvernare 2010-2012, care se înainteazã cãtre conducerea ministerului;
p) asigurã accesul la baza de date, prin internet sau intranet, beneficiarilor: Ministerul Administraţiei şi Internelor, administraţia publicã centralã şi localã, structurile asociative ale autoritãţilor administraţiei publice locale, organizaţiile neguvernamentale, cetãţenii, alte instituţii sau organizaţii interesate.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 19
Conducerea Direcţiei asigurã detalierea atribuţiilor din prezentul regulament prin fişele de post ale întregului personal al direcţiei.
ART. 20
Directorul, precum şi şefii compartimentelor din cadrul Direcţiei pentru politici fiscale şi bugetare locale vor dispune mãsuri pentru cunoaşterea dispoziţiilor prezentului regulament de cãtre întreg personalul din structurile pe care le conduc.
ART. 21
Personalul Direcţiei este obligat sã cunoascã pãrţile ce îl privesc şi sã aplice întocmai prevederile prezentului regulament.
ART. 22
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul regulament.

ANEXA 1
la regulament
-------------

ORGANIGRAMA
Direcţiei pentru politici fiscale şi bugetare locale

--------------
NOTĂ(CTCE)
Organigrama - se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 657 din 23 septembrie 2010, la pagina 10 (a se vedea imaginea asociatã).


ANEXA 2
la regulament
-------------

DIAGRAMA DE RELAŢII
a Direcţiei pentru politici fiscale şi bugetare locale

--------------
NOTĂ(CTCE)
Diagrama - se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 657 din 23 septembrie 2010, la pagina 11 (a se vedea imaginea asociatã).


ANEXA 3
la regulament
-------------

MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
Direcţia pentru politici fiscale şi bugetare locale

Aprob*1)
Ministrul administraţiei şi internelor,
.....................................

FIŞA POSTULUI
Nr. 1

I. Informaţii generale privind postul
1. Denumirea postului: director
2. Nivelul postului: conducere
3. Scopul principal al postului: responsabilitãţi în domeniile politicilor fiscale şi bugetare pentru administraţia publicã localã, în managementul programelor cu finanţare externã, coordonãrii elaborãrii de studii, prognoze, analize la nivel sectorial şi macro.
Condiţii specifice pentru ocuparea postului*2):
1. Studii de specialitate: studii superioare economice şi, eventual, specializãri în domeniile relaţii publice, drept public şi ştiinţe administrative, managementul sectorului public, management;
2. Perfecţionãri (specializãri): fiscalitate localã, finanţe publice locale, management, executarea creanţelor bugetelor locale;
3. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator (necesitate şi nivel): cunoştinţe de operare pe calculator (Word, Excel, PowerPoint, Paint, graficã, tehnoredactare la nivel înalt);
4. Limbi strãine*3) (necesitate şi nivel*4) de cunoaştere): cunoaşterea cel puţin a unei limbi de circulaţie mondialã (englezã, germanã, francezã, spaniolã etc. - citit, scris, vorbit bine);
5. Abilitãţi, calitãţi şi aptitudini necesare: abilitãţi manageriale, activitate depusã în elaborarea de analize macroeconomice şi sectoriale privind echilibrul financiar, bugetar şi fiscal, experienţã în colaborarea cu instituţii şi organisme europene şi/sau internaţionale. Gândire tehnicã analiticã, aptitudine generalã de învãţare, aptitudini de comunicare, planificarea şi organizarea operaţiilor şi activitãţilor, acordare şi transmitere de informaţii, culegere, clasificare şi interpretare a informaţiilor, acordare de consultanţã şi consiliere;
6. Cerinţe specifice*5): disponibil pentru muncã, spirit de anticipaţie şi rezistent la stres; cooperant cu colegii, spirit selectiv şi de iniţiativã; exemplu personal de corectitudine şi disciplinã. Inteligenţã de nivel superior, atenţie concentratã şi distributivã, flexibilitate mentalã, iniţiativã, echilibru emoţional, capacitate de a lucra cu oamenii, rezistenţã mare la stres, uşurinţã, claritate şi coerenţã în exprimare, perseverenţã, orientare spre sarcinã, putere de concentrare, interes pentru documentare şi soluţionarea problemelor, spirit practic, informarea, ajutorarea şi dezvoltarea altora, tact, amabilitate, ambiţie, încredere în sine;
7. Competenţa managerialã (cunoştinţe de management, calitãţi şi aptitudini manageriale): experienţã managerialã de minimum 5 ani.
Atribuţiile postului*6):
A. În cadrul direcţiei (timp alocat: 25%):
a) coordoneazã elaborarea şi elaboreazã acte cu caracter normativ sau individual în domeniul financiar-fiscal local, finanţelor publice locale, administrãrii creanţelor bugetelor locale, împrumuturilor contractate de autoritãţile administraţiei publice locale, administraţiei publice locale, descentralizãrii punând accent pe titlul IX din <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea-cadru a descentralizãrii nr. 195/2006 , <>Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, legislaţia secundarã şi pe alte acte normative cu reglementãri în domeniul financiar-fiscal sau alte acte normative din dispoziţia conducerii ministerului;
b) coordoneazã elaborarea proiecţiilor la nivel macro şi sectorial cu privire la evoluţia veniturilor şi cheltuielilor bugetelor locale, în vederea elaborãrii sintezei proiectului bugetelor locale şi a proiectului bugetului general consolidat;
c) coordoneazã elaborarea de analize şi prognoze privind cauzele, efectele şi consecinţele nerealizãrii veniturilor planificate asupra realizãrii programelor de finanţare a serviciilor publice locale;
d) coordoneazã întocmirea materialelor de documentare şi fundamentare a indicatorilor financiari, pe fiecare judeţ şi municipiul Bucureşti, pentru toate acţiunile administraţiei publice locale: învãţãmânt preuniversitar de stat, culturã, asistenţã socialã, gospodãrie comunalã, drumuri şi poduri etc.;
e) participã la elaborarea proiectului legii bugetare anuale, precum şi a precizãrilor metodologice privind modul de întocmire a bugetelor locale. Elaboreazã propunerile privind stabilirea sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor proprii ale consiliilor judeţene şi ale bugetelor locale;
f) elaboreazã politici fiscale şi bugetare în domeniul administraţiei publice locale;
g) gestioneazã procesul de elaborare şi amendare a legislaţiei referitoare la administraţia publicã localã, finanţele publice locale şi fiscalitatea localã;
h) coordoneazã elaborarea de analize în legãturã cu politicile şi tehnicile bugetare utilizate în alte state şi face propuneri de îmbunãtãţire a gradului de autofinanţare a bugetelor locale;
i) coordoneazã elaborarea sintezei noilor propuneri (în baza limitelor sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat) ale ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale, pe ansamblul judeţului şi municipiului Bucureşti, conform clasificaţiei economice şi funcţionale;
j) coordoneazã dezvoltarea şi administrarea unei baze naţionale de date având ca obiectiv general modernizarea administraţiei publice prin dezvoltarea unui sistem naţional de colectare, prelucrare, analizã şi raportare a informaţiilor vizând funcţionarea administraţiei publice locale şi asigurarea accesului la informaţii utilizând tehnologia informaţiei, astfel încât baza de date sã asigure un sistem informaţional unitar la nivelul administraţiei publice locale, acesta fiind un suport pentru: realizarea de analize asupra activitãţii administraţiei publice locale; luarea deciziilor de cãtre conducerea ministerului în ceea ce priveşte procesul de descentralizare şi de identificare a metodologiilor aplicabile administraţiei publice locale; elaborarea strategiilor de reformã în administraţia publicã localã etc.;
k) identificã, iniţiazã, negociazã şi monitorizeazã programele finanţate din fonduri structurale derulate în cadrul direcţiei;
l) reprezintã ministerul în comisia de autorizare a împrumuturilor locale;
m) organizeazã sau participã la întâlniri, seminare, conferinţe, traininguri, cursuri cu participarea autoritãţilor administraţiei publice, instituţiilor publice şi structurile asociative ale autoritãţilor administraţiei publice locale, funcţionarilor publici, pentru diseminarea prevederilor legale din domeniile administraţiei publice locale, finanţelor publice locale, fiscalitãţii locale, fondurilor structurale;
n) se documenteazã asupra studiilor şi analizelor efectuate de alte direcţii din cadrul ministerului, precum şi a celor elaborate de unele organisme internaţionale în domeniul sãu de activitate;
o) studiazã permanent legislaţia în vigoare privind domeniul financiar-fiscal, precum şi alte materiale de specialitate (cãrţi şi publicaţii);
p) coordoneazã elaborarea proiectelor de acte normative ce revin direcţiei şi avizeazã proiecte de acte normative iniţiate de organele administraţiei publice locale sau de alte ministere privind domeniul de activitate al direcţiei;
q) întocmeşte materialele de rãspuns la interpelãrile parlamentarilor în legãtura cu obiectul de activitate al direcţiei;
r) elaboreazã propuneri pentru descentralizarea, în continuare, a serviciilor publice, respectiv transferarea unei pãrţi importante a puterii administrative de la Guvern la colectivitãţile locale;
s) asigurã rezolvarea problemelor rezultate din solicitãrile Parlamentului şi ale Guvernului României, din corespondenţa cu alte ministere şi direcţii din Ministerul Administraţiei şi Internelor, cu autoritãţi ale administraţiei publice locale, federaţii sindicale, cetãţeni;
ş) reprezintã Direcţia pentru politici fiscale şi bugetare locale în echipele de lucru din cadrul comitetelor interministeriale pentru îndeplinirea obiectivelor trasate la nivel ministerial şi guvernamental;
t) asigurã colaborarea şi cooperarea cu instituţiile şi organismele strãine şi internaţionale, pe baza mandatului primit de la conducerea ministerului;
ţ) rãspunde de modul de executare a lucrãrilor şi respectã sarcinile primite de la conducerea ministerului;
u) are obligaţia sã pãstreze confidenţialitatea lucrãrilor executate şi a conţinutului acestora;
v) are obligaţia sã pãstreze confidenţialitatea documentelor clasificate cu caracter "SECRET DE SERVICIU" şi "SECRET";
w) referitor la gestionarea informaţiilor clasificate nivel "SECRET", este obligat:
- sã asigure organizarea activitãţii structurii de securitate, respectiv a funcţionarului de securitate şi compartimentelor speciale pentru gestionarea informaţiilor clasificate, în condiţiile legii;
- sã solicite instituţiilor abilitate efectuarea de verificãri pentru avizarea eliberãrii certificatului de securitate şi autorizaţiei de acces la informaţii clasificate pentru angajaţii proprii;
- sã notifice Oficiului Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat (ORNISS) eliberarea certificatului de securitate sau a autorizaţiei de acces pentru fiecare angajat care lucreazã cu informaţii clasificate;
- sã aprobe listele cu personalul verificat şi avizat pentru lucrul cu informaţiile secrete de stat şi evidenţa deţinãtorilor de certificate de securitate şi autorizaţii de acces şi sã le comunice ORNISS şi instituţiilor abilitate sã coordoneze activitatea şi controlul mãsurilor privitoare la protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii;
- sã întocmeascã lista informaţiilor secrete de stat şi a termenelor de menţinere în nivelurile de secretizare şi sã o supunã aprobãrii Guvernului, potrivit legii;
- sã stabileascã obiectivele, sectoarele şi locurile din zona de competenţã care prezintã importanţã deosebitã pentru protecţia informaţiilor secrete de stat şi sã le comunice Serviciului Român de Informaţii, pentru a fi supuse spre aprobare Guvernului;
- sã solicite asistenţã de specialitate instituţiilor abilitate sã coordoneze activitatea şi sã controleze mãsurile privitoare la protecţia informaţiilor secrete de stat;
- sã supunã avizãrii instituţiilor abilitate programul propriu de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate şi sã asigure aplicarea acesteia;
- sã elaboreze şi sã aplice mãsurile procedurale de protecţie fizicã a personalului care are acces la informaţii clasificate;
- sã întocmeascã ghidul pe baza cãruia se va realiza încadrarea corectã şi uniformã în nivelurile de secretizare a informaţiilor secrete de stat, în strictã conformitate cu legea, şi sã îl prezinte, spre aprobare, împuterniciţilor şi funcţionarilor superiori abilitaţi prin lege sã atribuie nivelurile de secretizare;
- sã asigure aplicarea şi respectarea regulilor generale privind evidenţa, întocmirea, pãstrarea, procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul, transmiterea şi distrugerea informaţiilor secrete de stat şi a interdicţiilor de reproducere şi circulaţie, în conformitate cu actele normative în vigoare;
- sã comunice instituţiilor abilitate, potrivit competenţelor, lista funcţiilor din subordine care necesitã acces la informaţii secrete de stat;
- la încheierea contractelor individuale de muncã, a contractelor de colaborare sau convenţiilor de orice naturã, sã precizeze obligaţiile ce le revin pãrţilor pentru protecţia informaţiilor clasificate în interiorul şi în afara unitãţii, în timpul programului şi dupã terminarea acestuia, precum şi la încetarea activitãţii în unitatea respectivã;
- sã asigure includerea personalului structurii/funcţionarului de securitate în sistemul permanent de pregãtire şi perfecţionare;
- sã aprobe normele interne de aplicare a mãsurilor privind protecţia informaţiilor clasificate, în toate componentele acesteia, şi sã controleze modul de respectare în cadrul unitãţii;
- sã asigure fondurile necesare, în limita fondurilor alocate, pentru implementarea mãsurilor privitoare la protecţia informaţiilor clasificate, conform legii;
- sã analizeze, ori de câte ori este necesar, dar cel puţin semestrial, modul în care structura/funcţionarul de securitate şi personalul autorizat asigurã protecţia informaţiilor clasificate;
- sã asigure inventarierea anualã a documentelor clasificate şi, pe baza acesteia, sã dispunã mãsuri în consecinţã, conform legii;
- sã sesizeze instituţiile prevãzute la <>art. 25 din Legea nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, conform competenţelor, în legãturã cu incidentele de securitate şi riscurile la adresa informaţiilor secrete de stat;
- sã dispunã efectuarea de cercetãri şi, dupã caz, sã sesizeze organele de urmãrire penalã în situaţia compromiterii informaţiilor clasificate;
x) coordoneazã compartimentele direcţiei;
y) emite dispoziţii personalului din subordine;
z) îndeplineşte orice alte sarcini primite de la conducerea ministerului privind domeniul de activitate al direcţiei.
B. În cadrul Echipei de management şi de specialişti a proiectului "Realizarea arhitecturii sistemului informaţional şi a structurii bazei de date economico-financiare ale autoritãţilor administraţiei publice locale - BDAPL" (timp alocat: 75%):
- coordoneazã şi supervizeazã proiectul "Realizarea arhitecturii sistemului informaţional şi a structurii bazei de date economico-financiare ale autoritãţilor administraţiei publice locale - BDAPL":
● supervizeazã întregul proiect;
● coordoneazã realizarea activitãţilor proiectului;
● coordoneazã activitatea echipei de proiect;
● gestioneazã relaţia cu autoritatea de management;
● coordoneazã elaborarea rapoartelor tehnice şi financiare pe care le verificã şi avizeazã;
● alãturi de consultantul auditor extern, va rãspunde de auditarea întregului proiect.
Identificarea funcţiei publice corespunzãtoare postului:
1. Denumire: director
2. Clasa:
3. Gradul profesional*7)
4. Vechimea (în specialitate necesarã): 5 ani
II. Sfera relaţionalã a titularului postului
1. Sfera relaţionalã internã:
a) relaţii ierarhice:
- subordonat faţã de conducerea ministerului;
- superior pentru structurile componente ale direcţiei şi ale diferitelor grupuri de lucru al cãror conducãtor este numit de conducerea ministerului;
b) relaţii funcţionale: postul presupune relaţii funcţionale de colaborare cu specialiştii din cadrul direcţiei, din celelalte direcţii din cadrul ministerului, din Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, Ministerul Mediului şi Pãdurilor, Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, alte ministere competente în domeniile de activitate specifice postului, precum şi din prefecturi, consilii judeţene şi celelalte unitãţi administrativ-teritoriale;
c) relaţii de control: asupra activitãţii salariaţilor din subordine, iar în cazul altor salariaţi, conform mandatului dat de conducerea ministerului;
d) relaţii de reprezentare: în baza mandatului primit de la conducerea ministerului, în cadrul echipelor de lucru din cadrul ministerului şi interministeriale.
2. Sfera relaţionalã externã:
a) cu autoritãţi şi instituţii publice: ministere, Parlamentul României, autoritãţi ale administraţiei publice locale sau centrale pentru realizarea atribuţiilor de serviciu, precum şi cu acestea sau alte entitãţi, conform mandatului dat de conducerea ministerului;
b) cu organizaţii internaţionale: conform mandatului dat de conducerea ministerului;
c) cu persoane juridice private: conform mandatului dat de conducerea ministerului.
3. Limite de competenţã*8): stabilite prin mandatul acordat.
4. Delegarea de atribuţii şi competenţã: poate delega atribuţii cãtre salariaţii din subordine, prin notã internã ce completeazã fişa postului.

Întocmit de*9):
1. Numele şi prenumele: ..........................................
2. Funcţia publicã de conducere: secretar de stat
3. Semnãtura .....................................................
4. Data întocmirii ...............................................
Luat la cunoştinţã de cãtre ocupantul postului
1. Numele şi prenumele: ..........................................
2. Semnãtura .....................................................
3. Data ..........................................................
Avizat de*10):
1. Numele şi prenumele: ..........................................
2. Funcţia: director general
3. Semnãtura .....................................................
4. Data ..........................................................

-----------
*1) Se va completa cu numele şi funcţia conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice. Se va semna de cãtre conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice şi se va ştampila în mod obligatoriu.
*2) Se va completa cu informaţiile corespunzãtoare condiţiilor prevãzute de lege şi stabilite la nivelul autoritãţii sau instituţiei publice pentru ocuparea funcţiei publice corespunzãtoare.
*3) Dacã este cazul.
*4) Se vor stabili pentru fiecare dintre criteriile "citit", "scris" şi "vorbit", dupã cum urmeazã: "cunoştinţe de bazã", "nivel mediu", "nivel avansat".
*5) De exemplu: cãlãtorii frecvente, delegãri, detaşãri, disponibilitate pentru lucru în program prelungit în anumite condiţii.
*6) Se stabilesc pe baza activitãţilor care presupun exercitarea prerogativelor de putere publicã, în concordanţã cu specificul funcţiei publice corespunzãtoare postului.
*7) Se stabileşte potrivit prevederilor legale.
*8) Reprezintã libertatea decizionalã de care beneficiazã titularul pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin.
*9) Se întocmeşte de conducãtorul compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea titularul postului.
*10) Se avizeazã de cãtre directorul Direcţiei Generale de Informaţii şi Protecţie Internã pentru persoana în cauzã.

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016