Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 207 din 20 decembrie 2016  pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale juridice, aprobat prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 100/2011    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 207 din 20 decembrie 2016 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale juridice, aprobat prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 100/2011

EMITENT: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.032 din 21 decembrie 2016

    În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:

    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale juridice aprobat prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 100/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 400 din 8 iunie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. La articolul 5, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 5. - (1) Direcţia generală are în structura organizatorică următoarele componente:
    a) conducerea direcţiei generale;
    b) Serviciul 1 - Reglementări pentru ordine publică şi securitate naţională;
    c) Serviciul 2 - Relaţia cu Guvernul şi Parlamentul;
    d) Serviciul 3 - Contencios;
    e) Serviciul 4 - Contracte şi jurisdicţia imputaţiilor;
    f) Serviciul 5 - Drept internaţional;
    g) Serviciul 6 - Coordonare asistenţă juridică;
    h) Biroul secretariat şi evidenţă;
    i) Structura de securitate/Componenta de securitate pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (la nivel de compartiment)."

    2. La articolul 8 alineatul (3), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) urmăreşte îndeplinirea de către structurile ministerului a obiectivelor stabilite prin documente programatice elaborate la nivelul ministerului sau al Guvernului, care privesc activitatea normativă a ministerului;".

    3. La articolul 8 alineatul (4), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) asigură înregistrarea, evidenţa, multiplicarea, prin tipografia ministerului, şi difuzarea ordinelor şi instrucţiunilor ministrului afacerilor interne care, potrivit legii, nu se publică în Monitorul Oficial al României la celelalte structuri ale ministerului, păstrează evidenţa difuzărilor şi după abrogarea/ieşirea din vigoare a acestora;".

    4. La articolul 9, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Directorul general se află în subordinea directă a ministrului şi în subordinea nemijlocită a persoanei desemnate să coordoneze activitatea direcţiei generale. Directorii generali adjuncţi se află în subordinea nemijlocită a directorului general."

    5. La articolul 12, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 12. - (1) Directorul general răspunde, în condiţiile legii, potrivit fişei postului, în faţa ministrului şi a persoanei desemnate să coordoneze activitatea direcţiei generale de întreaga activitate pe care o desfăşoară direcţia generală."

    6. Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 13. - Directorii generali adjuncţi răspund, în condiţiile legii, potrivit fişelor posturilor, în faţa directorului general de activitatea structurilor care le sunt încredinţate spre coordonare şi îndrumare, precum şi de îndeplinirea altor atribuţii sau competenţe care le sunt dispuse sau delegate de către directorul general."

    7. Articolul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 14. - (1) Serviciul reglementări pentru ordine publică şi securitate naţională îndeplineşte atribuţii referitoare la planificarea, elaborarea, avizarea, promovarea şi realizarea altor activităţi procedurale având ca finalitate emiterea, adoptarea sau aprobarea proiectelor de acte normative din domeniul ordinii publice şi securităţii naţionale.
    (2) Serviciul reglementări pentru ordine publică şi securitate naţională îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
    a) întocmeşte sau contribuie la întocmirea documentelor programatice de la nivelul ministerului sau al Guvernului, care privesc planificarea promovării proiectelor de acte normative;
    b) participă sau colaborează cu structurile iniţiatoare din cadrul ministerului la elaborarea proiectelor de acte normative, potrivit reglementărilor în vigoare referitoare la activitatea normativă în minister;
    c) exercită calitatea de iniţiator al proiectelor de acte normative care privesc organizarea activităţii juridice în minister;
    d) formulează propuneri de avize la proiecte de ordine, instrucţiuni sau dispoziţii cu caracter normativ pentru care ministrul afacerilor interne, secretarii de stat sau secretarul general au calitatea de emitent;
    e) colaborează cu structurile similare ale altor autorităţi publice centrale la elaborarea proiectelor de acte normative care vizează competenţele ministerului;
    f) analizează proiectele de acte normative cu care a fost sesizat ministerul, iniţiate de alte autorităţi publice, şi întocmeşte propuneri de avize;
    g) îndeplineşte activităţile procedurale referitoare la promovarea şi avizarea proiectelor de acte normative;
    h) propune conducerii direcţiei generale sesizarea structurilor interesate cu privire la necesitatea unor intervenţii normative, atunci când constată că evoluţia legislaţiei sau sarcinile rezultate din documentele programatice impun asemenea intervenţii;
    i) informează periodic conducerea direcţiei generale cu privire la stadiul elaborării proiectelor de acte normative prevăzute în documentele programatice sau care constituie sarcini ale ministerului;
    j) monitorizează şi controlează respectarea prevederilor legale în vigoare privind activitatea normativă în minister;
    k) evaluează eficienţa aplicării prevederilor legale în vigoare privind activitatea normativă în minister, informează conducerea direcţiei generale cu privire la concluziile rezultate şi formulează propuneri de îmbunătăţire a activităţii normative;
    l) redactează documentele necesare susţinerii în Guvern a proiectelor de acte normative înscrise pe agendele de lucru ale şedinţelor Guvernului;
    m) elaborează puncte de vedere referitoare la interpretarea şi aplicarea unor dispoziţii legale şi acordă asistenţă şi consultaţii cu caracter juridic pentru rezolvarea sarcinilor de serviciu, potrivit competenţei, în situaţia în care unitatea, instituţia sau structura solicitantă ori structura ierarhic superioară nu dispune de asistenţă juridică proprie;
    n) elaborează, atunci când este necesar, studii cu privire la cadrul normativ din competenţa ministerului;
    o) participă la efectuarea unor acţiuni de îndrumare şi control care vizează activitatea profesională a consilierilor juridici din unităţile din aparatul central al ministerului, instituţiile şi structurile aflate în subordinea ministerului şi unităţile subordonate acestora, conform dispoziţiilor şi ordinelor conducerii ministerului şi ale conducerii direcţiei generale;
    p) formulează, în condiţiile legii, răspunsuri la petiţiile ce vizează activitatea normativă a ministerului sau a direcţiei generale, repartizate spre soluţionare de conducerea direcţiei generale;
    r) îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter juridic, de natura celor prevăzute la alin. (1), stabilite prin lege sau dispuse de conducerea direcţiei generale."

    8. La capitolul V, titlul secţiunii a 6-a se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "SECŢIUNEA a 6-a
    Serviciul contracte şi jurisdicţia imputaţiilor"

    9. La articolul 19, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 19. - Serviciul contracte şi jurisdicţia imputaţiilor îndeplineşte, potrivit legii, următoarele atribuţii principale:".

    10. La articolul 19, literele k) şi l) se abrogă.

    11. La articolul 19, literele j) şi m) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "j) elaborează puncte de vedere referitoare la interpretarea şi aplicarea unor dispoziţii legale şi acordă asistenţă şi consultaţii cu caracter juridic pentru rezolvarea sarcinilor de serviciu, potrivit competenţei, în situaţia în care unitatea, instituţia sau structura solicitantă ori structura ierarhic superioară nu dispune de asistenţă juridică proprie;
    ...........................................................................
    m) participă la efectuarea unor acţiuni de îndrumare, sprijin şi control care vizează activitatea profesională a consilierilor juridici din unităţile din aparatul central al ministerului, instituţiile şi structurile aflate în subordinea ministerului şi unităţile subordonate acestora, conform dispoziţiilor şi ordinelor conducerii ministerului şi ale conducerii direcţiei generale;".

    12. La articolul 19, după litera m) se introduce o nouă literă, litera m^1), cu următorul cuprins:
    "m^1) formulează, în condiţiile legii, răspunsuri la petiţiile repartizate spre soluţionare de conducerea direcţiei generale;".

    13. La articolul 19, literele n)-s) se abrogă.

    14. La capitolul V, după secţiunea a 6-a se introduce o nouă secţiune, secţiunea 6^1, cu articolul 19^1, având următorul cuprins:
    "SECŢIUNEA 6^1
    Serviciul coordonare asistenţă juridică

    Art. 19^1. - Serviciul coordonare asistenţă juridică îndeplineşte, potrivit legii, următoarele atribuţii principale:
    a) coordonează şi, după caz, poate verifica activitatea de asistenţă juridică desfăşurată la nivelul unităţilor din aparatul central al ministerului, al instituţiilor şi structurilor din subordinea ministerului şi al unităţilor subordonate acestora;
    b) la solicitarea conducerii direcţiei generale sau a ministerului, efectuează evaluări şi analize privind activitatea de asistenţă juridică desfăşurată la nivelul structurilor ministerului şi, după caz, formulează propuneri;
    c) efectuează, conform dispoziţiei conducerii direcţiei generale, acţiuni cu caracter de îndrumare şi sprijin al activităţii consilierilor juridici ai unităţilor din aparatul central al ministerului, din instituţiile şi structurile aflate în subordinea ministerului şi din unităţile din subordinea acestora;
    d) efectuează, conform dispoziţiilor conducerii direcţiei generale, acţiuni de control la unităţile aparatului central al ministerului, instituţiile şi structurile din subordinea ministerului şi unităţile subordonate acestora şi participă, din dispoziţia conducerii ministerului, în colective la acţiuni de control sau de verificare în legătură cu activitatea de asistenţă juridică;
    e) desfăşoară activităţile necesare pentru examinarea candidaţilor în vederea ocupării posturilor de consilier juridic vacante din structura aparatului central al ministerului şi structurile subordonate unor unităţi centrale;
    f) organizează şi păstrează evidenţa consilierilor juridici în activitate din unităţile aparatului central al ministerului, instituţiile şi structurile din subordinea ministerului şi din unităţile subordonate acestora;
    g) organizează, ori de câte ori este nevoie, întruniri profesionale cu consilierii juridici, în vederea consultării şi îndrumării acestora în probleme de interes comun;
    h) sprijină activitatea de perfecţionare a pregătirii profesionale a personalului cu competenţe în acordarea asistenţei juridice în unităţile aparatului central al ministerului, instituţiile şi structurile aflate în subordinea ministerului şi unităţile subordonate acestora şi organizează sau participă, după caz, la desfăşurarea de cursuri de formare profesională, cursuri de capacitate, iniţiere sau avansare în gradul următor, potrivit dispoziţiilor care reglementează acest domeniu de activitate;
    i) elaborează puncte de vedere referitoare la interpretarea şi aplicarea unor dispoziţii legale şi acordă asistenţă şi consultaţii cu caracter juridic pentru rezolvarea sarcinilor de serviciu, potrivit competenţei, în situaţia în care unitatea, instituţia sau structura solicitantă ori structura ierarhic superioară nu dispune de asistenţă juridică proprie;
    j) formulează, în condiţiile legii, răspunsuri la petiţiile repartizate spre soluţionare de conducerea direcţiei generale;
    k) formulează răspunsuri la solicitările privind liberul acces la informaţii de interes public, repartizate serviciului de către conducerea direcţiei generale;
    l) îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter juridic prevăzute de lege sau dispuse de conducerea direcţiei generale."

    15. Articolul 25 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 25. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament."

    16. Anexele nr. 1 şi 2 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 la prezentul ordin.

    ART. II
    Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 100/2011 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale juridice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 400 din 8 iunie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezentul ordin, se republică în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                         Ministrul afacerilor interne,
                             Ioan-Dragoş Tudorache

    Bucureşti, 20 decembrie 2016.
    Nr. 207.

    ANEXA 1
    (Anexa nr. 1 la regulament)

                                  ORGANIGRAMA
                          Direcţiei generale juridice


                                                   ┌────────────────┐
                                                   │DIRECTOR GENERAL│
                                                   └───────┬────────┘
                                                           │
                       ┌─────────────────────────────┬─────┴──────────┬───────────────┐
                       │ │ │ │
             ┌─────────┴──────┐ ┌───────────┴────────────┐ │ ┌───────────┴──────────┐
             │DIRECTOR GENERAL│ │DIRECTOR GENERAL ADJUNCT│ │ │LOCŢIITOR ŞEF DIRECŢIE│
             │ ADJUNCT │ │ │ │ │ GENERALĂ │
             └────────────────┘ └────────────────────────┘ │ └──────────────────────┘
                                                                      │
        ┌───────────────┬───────────────┬───────────────┬─────────┬───┴─────┬─────────┬─────────┐
        │ │ │ │ │ │ │ │
 ┌──────┴──────┐ ┌──────┴──────┐ ┌──────┴──────┐ ┌──────┴──────┐ │ ┌──────┴──────┐ │ ┌──────┴──────┐
 │ Serviciul 1 │ │ Serviciul 2 │ │ Serviciul 3 │ │ Serviciul 4 │ │ │ Serviciul 5 │ │ │ Serviciul 6 │
 │Reglementări │ │ Relaţia cu │ │ Contencios │ │Contracte şi │ │ │ Drept │ │ │ Coordonare │
 │pentru ordine│ │ Guvernul şi │ │ │ │ jurisdicţia │ │ │internaţional│ │ │ asistenţă │
 │ publică şi │ │ Parlamentul │ │ │ │imputaţiilor │ │ │ │ │ │ juridică │
 │ securitate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ naţională │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 └─────────────┘ └─────────────┘ └─────────────┘ └─────────────┘ │ └─────────────┘ │ └─────────────┘
                                                           ┌──────┴──────┐ ┌──────┴──────┐
                                                           │ Biroul │ │Structura de │
                                                           │ Secretariat │ │ securitate/ │
                                                           │ şi evidenţă │ │ CSTIC*) │
                                                           └─────────────┘ └─────────────┘

──────────
    *) La nivel de compartiment.
──────────

    ANEXA 2
    (Anexa nr. 2 la regulament)

                              DIAGRAMA DE RELAŢII
                         a Direcţiei generale juridice


                                          ┌──────────┐
                                          │ │
                                          │ MINISTRU │
                                          │ │
                                          └────┬─────┘
                                               | ┌─────────────────────────────┐
                                               ▼ │Structurile de profil ale │
                                    ┌───────────────────────┐ ┌──►│Administraţiei Prezidenţiale,│
                                    │ │ │ │Parlamentului şi Guvernului │
                                    │ SECRETAR DE STAT/ │◄─────┤ └─────────────────────────────┘
                                    │ SECRETAR GENERAL │ │
                                    └───────────────────────┘ │ ┌─────────────────────────────┐
 ┌─────────────────────┐ . │ │ Structurile de profil ale │
 │ CONSILIERI AI │ . ├──►│ altor autorităţi publice │
 │ MINISTRULUI │◄----┐ . │ │ centrale de specialitate │
 └─────────────────────┘ | . │ └─────────────────────────────┘
                             | . │
                             | . │ ┌─────────────────────────────┐
 ┌─────────────────────┐ | . │ │ Instituţiile prefectului │
 │Unităţi şi structuri │ | ▼ ├──►│ │
 │ ale aparatului │◄----| ┌──────────────────────────┐ │ └─────────────────────────────┘
 │ central │ └- - ►│DIRECŢIA GENERALĂ JURIDICĂ│ │
 └─────────────────────┘ └┬──────────────────────┬──┘ │ ┌─────────────────────────────┐
                                    . ▲ │ └──►│ Instituţii şi organizaţii │
                                    . │ │ │ nonguvernamentale │
                                    . │ │ └─────────────────────────────┘
                                    . ▼ ▼
               ┌────────────────────────────────┐ ┌─────────────────────────────────┐
               │ DIRECŢII/DIRECŢII GENERALE/ │ │STRUCTURILE DE ASISTENŢĂ JURIDICĂ│
               │INSPECTORATE GENERALE(SIMILARE),│ │ŞI CONSILIERII JURIDICI DIN │
               │ STRUCTURI TERITORIALE │ │ STRUCTURILE M.A.I. │
               └────────────────────────────────┘ └─────────────────────────────────┘

    Legenda
    ........► Relaţii de autoritate ierarhică
    ────────► Relaţii de coordonare de specialitate
    ◄-------► Relaţii de cooperare
    ◄───────► Relaţii de colaborare


                                    --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016