Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 202 din 14 decembrie 2016  pentru aprobarea Structurii-cadru a regulamentului de gestionare a situaţiilor de urgenţă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 202 din 14 decembrie 2016 pentru aprobarea Structurii-cadru a regulamentului de gestionare a situaţiilor de urgenţă

EMITENT: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.033 din 22 decembrie 2016

    În temeiul art. 8 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc şi al art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobă Structura-cadru a regulamentului de gestionare a situaţiilor de urgenţă, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 2
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                         Ministrul afacerilor interne,
                             Ioan-Dragoş Tudorache

    Bucureşti, 14 decembrie 2016.
    Nr. 202.

    ANEXĂ

                                STRUCTURA-CADRU
            a regulamentului de gestionare a situaţiilor de urgenţă

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    1. Cuprinde prevederi referitoare la:
    1.1. cadrul general privind gestionarea situaţiei de urgenţă la care se referă regulamentul-scop, obiective, obiect de reglementare, definiri de termeni specifici utilizaţi;
    1.2. tipul de risc care face obiectul regulamentului şi riscurile asociate;
    1.3. atribuţiile tuturor autorităţilor/instituţiilor şi structurilor operative implicate în acţiunile de prevenire, răspuns (coordonare operaţională şi măsuri de sprijin, până la restabilirea stării provizorii de normalitate), evaluare/investigare posteveniment şi refacere/reabilitare (acţiuni derulate până la revenirea la starea de normalitate);
    1.4. identificarea documentelor de referinţă/reglementări aplicabile în activitatea de gestionare a tipurilor de risc;
    1.5. definirea pragurilor de apărare, a nivelurilor de urgenţă şi a nivelurilor de gravitate, în funcţie de tipul risc care face obiectul regulamentului; explicaţii privind clasificările utilizate, competenţe de clasificare, notificare şi comunicare către alte autorităţi;
    1.6. clasificarea zonelor şi stabilirea limitelor/distanţelor pentru care se asigură măsurile de răspuns în situaţii de urgenţă, în funcţie de tipul de risc produs.

    CAP. II
    Organizarea gestionării situaţiilor de urgenţă

    2. Cuprinde prevederi referitoare la:
    2.1. constituirea organismelor dedicate în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă:
    a) comitetul pentru situaţii de urgenţă (organizare şi responsabilităţi principale);
    b) centre operaţionale/operative (organizare şi responsabilităţi principale);
    c) grupuri de suport tehnic (precizarea structurilor din componenţă la nivel central şi teritorial);
    d) centre de conducere şi coordonare;
    e) titulari de autorizaţie/proprietari de instalaţii (similar);
    f) alte structuri/organisme constituite potrivit legii;
    2.2. precizarea expresă a responsabilităţilor tuturor structurilor din cadrul autorităţilor publice centrale, a celor din subordinea/coordonarea ori de sub autoritatea acesteia, respectiv a structurilor teritoriale, autorităţilor locale şi operatorilor economici care au responsabilităţi directe ori care asigură sprijin în managementul tipului de risc pe următoarele domenii de acţiune:
    a) reglementare;
    b) prevenire şi pregătire;
    c) răspuns (defalcat pentru domeniile coordonare operaţională şi măsuri de sprijin);
    d) evaluare/investigare posteveniment;
    e) refacere-reabilitare.

    CAP. III
    Prevenire

    3. Cuprinde prevederi referitoare la:
    3.1. identificarea/evaluarea şi controlul riscurilor şi pericolelor;
    3.2. evidenţierea generică a tipologiei surselor de risc, fără nominalizarea expresă a acestora (exemple: surse de risc biologic, radiologic, chimic, baraje etc.);
    3.3. menţionarea măsurilor şi acţiunilor preventive;
    3.4. existenţa elementelor de infrastructură critică specifice;
    3.5. reglementări specifice pe linia prevenirii situaţiilor de urgenţă şi competenţa de emitere a acestora.

    CAP. IV
    Pregătire

    4. Cuprinde prevederi referitoare la:
    4.1. resurse umane, materiale şi financiare necesare pentru desfăşurarea acţiunilor detaliate potrivit funcţiilor de sprijin;
    4.2. pregătirea personalului de conducere şi a celui de suport a deciziei;
    4.3. pregătirea personalului de intervenţie;
    4.4. pregătirea resurselor necesare acţiunilor de intervenţie;
    4.5. reglementări specifice pe linia pregătirii în domeniul situaţiilor de urgenţă (competenţa de întocmire/aprobare a planului de pregătire în domeniul situaţiilor de urgenţă menţionat la art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 557/2016).

    CAP. V
    Răspuns (coordonare operaţională şi măsuri de sprijin)

    5. Cuprinde prevederi referitoare la:
    5.1. coordonarea operaţională;
    5.1.1. structuri de suport a deciziei la nivel naţional, judeţean şi local:
    a) modul de funcţionare la rutină şi modul de completare cu personal pe timpul situaţiilor de urgenţă de amploare şi intensitate deosebită/dezastrelor;
    b) modul de reprezentare în cadrul structurilor de suport al deciziei constituite la nivel strategic (Centrul Naţional de Conducere Integrată al Ministerului Afacerilor Interne; Centrul Naţional de Conducere şi Coordonare a Intervenţiei);
    c) organizare de principiu pe timpul dezastrelor (structuri/funcţiuni):
      (i) conducere/comandă - are în responsabilitate intervenţia în ansamblu;
      (ii) informaţii şi dispecerat - asigură componenta de colectare şi analiză a informaţiilor;
      (iii) operaţii - planificare misiuni şi resurse, evacuare, asistenţă şi relaţii internaţionale, resurse umane (asigură componenta de conducere a acţiunilor de intervenţie în desfăşurare, respectiv cea de planificare a acţiunilor viitoare);
      (iv) logistică;
      (v) informare publică;
      (vi) comunicaţii şi informatică;
      (vii) suport tehnic;
    5.1.2. structuri de intervenţie la nivel naţional/regional, judeţean şi local:
    a) monitorizarea situaţiei operative şi arhitectura fluxului informaţional la nivel naţional, judeţean şi local;
    b) asigurarea legăturilor de comunicaţii cu:
    ● Centrul Operaţional de Comandă al Guvernului;
    ● Centrul Naţional de Conducere Integrată al Ministerului Afacerilor Interne;
    ● Centrul Naţional de Conducere şi Coordonare a Intervenţiei/Centrul Operaţional Naţional al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă;
    ● centrele operative pentru situaţii de urgenţă ale structurilor cu responsabilităţi în asigurarea managementului unor situaţii de urgenţă;
    ● centrele operative cu activitate temporară care se activează sau se permanentizează în funcţie de evoluţia situaţiei operative;
    ● centrele judeţene de conducere şi coordonare a intervenţiei în situaţii de urgenţă;
    ● punctele operative avansate;
    ● comandantul acţiunii;
    5.1.3. identificarea unei situaţii de urgenţă, notificarea şi activarea răspunsului:
    a) evenimente posibile;
    b) praguri de alertă/niveluri de gravitate;
    c) flux de notificare/raportare;
    d) furnizare răspuns pe etape şi niveluri de competenţă;
    e) solicitare sprijin;
    5.1.4. înştiinţarea, avertizarea şi alarmarea autorităţilor şi populaţiei din zonele de risc:
    a) stabilirea fluxului de primire, validare (confirmare veridicitate) şi diseminare a informaţiilor de interes operativ;
    b) stabilirea competenţelor şi modalităţilor de avertizare şi alarmare a autorităţilor din zonele de risc;
    c) stabilirea competenţelor şi modalităţilor de transmitere a mesajelor de avertizare şi a instrucţiunilor către populaţie;
    5.1.5. implementarea acţiunilor de limitare şi înlăturare a situaţiilor de urgenţă, pe etape, potrivit specificului tipului de risc:
    a) alocarea resurselor de intervenţie şi pregătirea resurselor de rezervă;
    b) aplicarea planurilor de cooperare între autorităţile responsabile cu rol principal şi forţele de intervenţie;
    c) stabilirea comandantului acţiunii şi a comandanţilor intervenţiei;
    d) aplicarea măsurilor de securitate a personalului de intervenţie;
    e) desfăşurarea activităţilor de evacuare/salvare a persoanelor, animalelor, bunurilor şi relocarea în adăposturi de protecţie civilă/spaţii de cazare/tabere de sinistraţi;
    f) desfăşurarea acţiunilor de prim ajutor medical/triaj/asistenţă medicală/decontaminarea populaţiei, personalului şi tehnicii de intervenţie/accesul, paza şi securizarea zonei de risc/limitarea efectelor factorilor generatori de risc ş.a., potrivit tipului de risc la care regulamentul face referire;
    5.1.6. solicitarea de asistenţă internaţională
    a) praguri critice/niveluri de gravitate;
    b) flux informaţional;
    c)suportul naţiunii gazdă;
    5.1.7. restabilirea stării provizorii de normalitate:
    a) încetarea acţiunilor de răspuns operativ - competenţe de declarare;
    b) dezactivarea organismelor de conducere şi coordonare integrată a acţiunilor operative;
    5.2. măsuri de sprijin:
    a) întocmirea, utilizarea şi actualizarea Registrului de capabilităţi;
    b) asigurarea măsurilor logistice;
    c) autorităţi şi instituţii cu care se cooperează;
    d) organizarea, pregătirea şi asigurarea forţelor, mijloacelor şi a materialelor de intervenţie;
    e) elaborarea documentelor operative specifice - concepţii naţionale de răspuns şi planuri de acţiune pe tipuri de risc.

    CAP. VI
    Evaluare/Investigare posteveniment

    6. Cuprinde prevederi referitoare la:
    6.1. stabilirea autorităţilor şi structurilor implicate în constatarea pagubelor înregistrate şi transpunerea valorică a acestora, potrivit unei metodologii unitare specifice tipului de risc;
    6.2. identificarea acţiunilor/măsurilor ce se impun pentru fiecare autoritate implicată, în scopul estimării pagubelor;
    6.3. identificarea structurilor care asigură experţi în acţiunile de estimare a pagubelor;
    6.4. menţionarea structurilor care asigură experţi în stabilirea măsurilor de primă urgenţă necesare restabilirii stării provizorii de normalitate.

    CAP. VII
    Refacere/Reabilitare

    7. Cuprinde referiri la refacere/reabilitare prin măsuri şi acţiuni care vizează:
    7.1. repunerea în funcţiune a reţelelor de utilităţi publice (instalaţii de alimentare cu apă, energie, gaze);
    7.2. repunerea în funcţiune a reţelelor de comunicaţii şi a infrastructurilor afectate;
    7.3. stabilirea, implementarea şi aplicarea măsurilor sanitar-epidemice;
    7.4. executarea decontaminării şi depoluării;
    7.5. reluarea activităţii obiectivelor social-economice afectate;
    7.6. sprijinul populaţiei pentru refacerea proprietăţilor avariate sau distruse;
    7.7. acordarea asistenţei psihologice, sociale şi religioase populaţiei afectate;
    7.8. termenele de emitere şi competenţele autorităţilor şi instituţiilor în elaborarea şi promovarea actelor normative necesare acordării ajutoarelor de urgenţă, respectiv de aprobare a programelor de refacere.

    CAP. VIII
    Dispoziţii finale

    8. Cuprinde prevederi referitoare la:
    8.1. precizări privind relaţionarea regulamentului cu alte documente operative/instrucţiuni/ordine;
    8.2. aspecte referitoare la răspunderea privind aplicarea regulamentului;
    8.3. precizări privind anexele asociate regulamentului, precum şi termene de completare/actualizare a acestora;
    8.4. alte precizări cu privire la implementarea regulamentului.

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016