Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 200 din 26 februarie 2013  pentru aprobarea Metodologiei de elaborare a raportului trimestrial de monitorizare a derularii procesului investitional aferent programului de investitii publice al Ministerului Sanatatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 200 din 26 februarie 2013 pentru aprobarea Metodologiei de elaborare a raportului trimestrial de monitorizare a derularii procesului investitional aferent programului de investitii publice al Ministerului Sanatatii

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 120 din 4 martie 2013
    Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei buget, finanţarea investiţiilor şi relaţia cu C.N.A.S. nr. E.N. 1.783 din 2013,
    având în vedere prevederile art. 44 alin. (1) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobă Metodologia de elaborare a raportului trimestrial de monitorizare a derulării procesului investiţional aferent programului de investiţii publice al Ministerului Sănătăţii, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 2
    Structurile de specialitate din cadrul ministerului şi unităţile sanitare subordonate Ministerului Sănătăţii vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 3
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                              Ministrul sănătăţii,
                           Gheorghe-Eugen Nicolăescu


    Bucureşti, 26 februarie 2013.
    Nr. 200.


    ANEXĂ


                                  METODOLOGIE
                    de elaborare a raportului trimestrial de
     monitorizare a derulării procesului investiţional aferent programului
     de investiţii publice al Ministerului Sănătăţii Ministerul Sănătăţii


    1. Prezenta metodologie are drept scop stabilirea procedurii specifice de elaborare a raportului trimestrial de monitorizare a derulării procesului investiţional aferent programului de investiţii publice.
    2. Programul de investiţii publice se prezintă ca anexă la bugetul aprobat al Ministerului Sănătăţii.
    3. Programul de investiţii publice se prezintă pe capitole din clasificaţia funcţională, pe grupe de investiţii, pe surse de finanţare şi pe natura cheltuielilor, respectiv titlurile 51 "Transferuri între unităţi ale administraţiei publice" - articolul 51.02 "Transferuri de capital", 55 "Alte transferuri", 56 "Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile postaderare", 65 "Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă", 71 "Active nefinanciare".
    4. Prin investiţii publice se înţelege obiective de investiţii grupate pe: obiective de investiţii în continuare şi obiective de investiţii noi, precum şi categoria "Alte cheltuieli de investiţii" defalcată pe următoarele categorii de investiţii:
    a) achiziţii de imobile;
    b) dotări independente;
    c) cheltuieli pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate, a studiilor de fezabilitate şi a altor studii aferente obiectivelor de investiţii;
    d) cheltuieli de expertiză, proiectare şi de execuţie privind consolidările şi intervenţiile pentru prevenirea sau înlăturarea efectelor produse de acţiuni accidentale şi calamităţi naturale - cutremure, inundaţii, alunecări, prăbuşiri şi tasări de teren, incendii, accidente tehnice, precum şi cheltuieli legate de realizarea acestor investiţii;
    e) lucrări de foraj, cartarea terenului, fotogrammetrie, determinări seismologice, consultanţă, asistenţă tehnică şi alte cheltuieli asimilate investiţiilor, potrivit legii [includ cheltuieli de expertiză, proiectare şi de execuţie privind reparaţiile capitale şi alte categorii de lucrări de intervenţie, cu excepţia celor incluse la lit. d), aşa cum sunt definite de legislaţia în vigoare].
    5. Prin programul de investiţii publice se derulează procesul investiţional la nivelul unităţilor sanitare din reţeaua sanitară a Ministerului Sănătăţii, subordonate acestuia.
    6. În principal, prevederile bugetare aferente cheltuielilor de natura investiţiilor prevăzute în programul de investiţii publice se alocă din bugetul Ministerului Sănătăţii unităţilor sanitare subordonate, în funcţie de modul de finanţare al acestora:
    a) de la titlul 71 "Active nefinanciare" pentru unităţile sanitare subordonate finanţate integral de la bugetul de stat;
    b) de la titlul 51 "Transferuri între unităţi ale administraţiei publice" - articolul 51.02 "Transferuri de capital" pentru unităţile sanitare subordonate finanţate integral din venituri proprii.
    7. De la articolul 51.02 "Transferuri de capital" în programul de investiţii publice se regăsesc evidenţiate prevederile bugetare ale alin. 51.02.08 "Aparatură medicală şi echipamente de comunicaţii în urgenţă", alin. 51.02.11 "Transferuri pentru reparaţii capitale la spitale" şi alin. 51.02.12 "Transferuri pentru finanţarea investiţiilor la spitale", aferente grupelor şi categoriilor de investiţii, cu sursă de finanţare bugetul de stat şi/sau veniturile proprii.
    8. Prevederile bugetare ale alineatelor de cheltuieli de la art. 51.02 "Transferuri de capital" prin care se asigură transferuri de la bugetul de stat şi/sau din veniturile proprii ale Ministerului Sănătăţii către bugetele locale pentru finanţarea unor grupe şi/sau categorii de investiţii la spitalele publice din reţeaua sanitară a autorităţilor administraţiei publice locale, potrivit prevederilor art. 190^5 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, nu se regăsesc în programul de investiţii anexă la bugetul aprobat al Ministerului Sănătăţii.
    9. În vederea elaborării raportului trimestrial de monitorizare a derulării procesului investiţional aferent programului de investiţii publice al Ministerului Sănătăţii, se instituie un sistem de raportare a acestor date pentru unităţile sanitare din reţeaua sanitară a ministerului, subordonate acestuia şi beneficiare de fonduri pentru cheltuieli de natura investiţiilor, astfel:
    10. Modelul şi conţinutul Raportului trimestrial de monitorizare a derulării procesului investiţional, fără a fi stabilite restricţii, cu caracter orientativ, sunt prevăzute în anexa nr. 1.
    11. Modelul şi conţinutul Situaţiei trimestriale a cheltuielilor de natura investiţiilor, detaliată pe categorii de cheltuieli, sunt prevăzute în anexa nr. 2.
    12. Raportarea datelor potrivit modelului şi conţinutului prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 se va face în format electronic şi pe suport hârtie, în termen de 15 zile lucrătoare de la finele fiecărui trimestru, şi va fi transmisă structurii de specialitate din minister.
    13. În termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data primirii raportărilor de la unităţile sanitare subordonate, structura de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii va prezenta ordonatorului principal de credite, centralizat, Raportul trimestrial de monitorizare a derulării procesului investiţional însoţit de Situaţia trimestrială a cheltuielilor de natura investiţiilor, detaliată pe categorii de cheltuieli, potrivit modelului şi conţinutului prevăzute în anexele nr. 1 şi 2.
    14. Acesta va fi transmis Ministerului Finanţelor Publice până cel târziu la sfârşitul lunii următoare trimestrului pentru care se face raportarea.
    15. Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta metodologie.
    16. Modelul şi conţinutul prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 vor fi utilizate de direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi pentru raportarea datelor privind derularea procesului investiţional pentru spitalele publice din reţeaua sanitară a autorităţilor administraţiei publice locale, beneficiare de sume de la bugetul de stat şi din veniturile proprii ale Ministerului Sănătăţii, care se alocă prin transfer către autorităţile administraţiei publice locale, în condiţiile art. 190^5 din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare.


    ANEXA 1
    la metodologie


    Raportul trimestrial de monitorizare a derulării procesului investiţional, ca document întocmit de unitatea sanitară aflată în subordinea Ministerului Sănătăţii, va fi elaborat şi va conţine informaţii conform modelului:

    MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
    Unitatea sanitară .............
    Nr. ...... /data ..............


                               RAPORT TRIMESTRIAL
              de monitorizare a derulării procesului investiţional

                               Trimestrul ......


    Situaţia prevederilor bugetare (fonduri totale alocate cu destinaţia cheltuielilor de natura investiţiilor, sume alocate pe categorii de investiţii, surse de finanţare, obiective prevăzute a fi implementate în limita prevederilor bugetare alocate) ............................................. .................................................................................................................... ....................................................................................................................

    Repartizarea prevederilor bugetare pe trimestre (din care aferente trimestrului pentru care se face raportarea) ................................................................................................................... ...................................................................................................................

    Finanţarea la sfârşitul trimestrului pentru care se face raportarea (credite bugetare solicitate a fi deschise, credite bugetare deschise, ponderea finanţării din prevederile trimestrului pentru care se face raportarea) ................................................................................................................... ...................................................................................................................

    Plăţile efectuate (plăţile efectuate aferente finanţării, ponderea execuţiei la sfârşitul trimestrului pentru care se face raportarea) .................................................................................................................... .................................................................................................................... ....................................................................................................................

    Situaţia implementării obiectivelor (atingerea rezultatelor propuse în implementarea obiectivelor, în limita prevederilor bugetare aferente trimestrului pentru care se face raportarea) ....................................................................... .................................................................................................................... ....................................................................................................................

    Cauze (probleme în implementarea obiectivelor, care nu au permis atingerea rezultatelor propuse) ............... .................................................................................................................... ....................................................................................................................

    Măsuri (în remedierea problemelor) ............................................................................. ....................................................................................................................

    Situaţia trimestrială a cheltuielilor de natura investiţiilor, detaliată pe categorii de cheltuieli, la data de (finele trimestrului pentru care se face raportarea) ......, este prezentată alăturat.

       Conducătorul unităţii sanitare, Conducătorul structurii financiar-contabile,

             .............. .................


    ANEXA 2
    la metodologie


    MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
    Unitatea sanitară .............
    Nr. ...... /data ..............



                             SITUAŢIA TRIMESTRIALĂ
 a cheltuielilor de natura investiţiilor, detaliată pe categorii de cheltuieli


                                                                                              - mii lei (cu trei zecimale după virgulă) -
┌───┬────────┬───────────────────────────────────┬──────┬───────┬────────┬────────┬─────────┬───────┬─────────┬───────┬───────────────────┐
│ │ │ │Preve-│Preve- │ │ │ │ │ │ │ Din care: │
│ │ │ │ deri │ deri │ │ │ │ │ │ ├─────────┬─────────┤
│ │ │ │buge- │ buge- │Finanţat│Rest de │ │ Plăţi │ │Rest de│Sume care│Sume care│
│Nr.│ Cod │ Categorie de cheltuială │ tare │ tare │cumulat │finanţat│ │ cumu- │ │finan- │se utili-│se dispo-│
│crt│ │ │apro- │trimes-│la .... │ din │ Pondere │ late │ Pondere │ţat din│ zează │nibili- │
│ │ │ │ bate │trul...│ (sfâr- │ preve- │finanţare│la ....│ plăţi │preve- │ până la │zează din│
│ │ │ │ anul │(cumu- │ şitul │ derile │ (%) │(sfâr- │ (%) │derile │sfârşitul│prevede- │
│ │ │ │ .... │ late) │trimes- │trimes- │ │ şitul │ │anului │ anului │ rile │
│ │ │ │ │ │trului) │ trului │ │trimes-│ │ ..... │ ....... │ anului │
│ │ │ │ │ │ │ ...... │ │trului)│ │ │ │ ...... │
├───┼────────┼───────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6=4-5 │7=5/4*100│ 8 │9=8/5*100│ 10=3-5│ 11 │ 12 │
├───┼────────┼───────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│ │ │TOTAL CHELTUIELI DE NATURA │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │INVESTIŢIILOR, din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────┼───────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│ │ 51.02│TRANSFERURI DE CAPITAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────┼───────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│ │ │din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ 1 │ │Aparatură medicală şi echipamente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │de comunicaţii în urgenţă │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│...│ │.......................... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ 6 │ │Transferuri către bugetele locale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │pentru finanţarea altor investiţii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │în sănătate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────┼───────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│ │ 71│ACTIVE NEFINANCIARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────┼───────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│ │ │din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ 1 │ │Obiective de investiţii în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │continuare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│...│ │.......................... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ 9 │ │Reparaţii capitale aferente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │activelor fixe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────┼───────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│ │ │din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────┼───────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│ │ │Buget de stat, din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────┼───────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│ │ 51.02│TRANSFERURI DE CAPITAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────┼───────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│ │ │din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│1.1│51.02.08│Aparatură medicală şi echipamente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │de comunicaţii în urgenţă │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│...│ ...... │................................ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│1.6│51.02.24│Transferuri de la bugetul de stat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │către bugetele locale pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │finanţarea altor investiţii în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │sănătate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────┼───────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│ │ 71│ACTIVE NEFINANCIARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────┼───────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│ │ │din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│1.1│ │Obiective de investiţii în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │continuare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│...│ │.......................... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│9.1│ │Reparaţii capitale aferente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │activelor fixe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────┼───────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│ │ │Venituri proprii (accize), │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────┼───────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│ │ 51.02│TRANSFERURI DE CAPITAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────┼───────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│ │ │din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│1.2│51.02.08│Aparatură medicală şi echipamente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │de comunicaţii în urgenţă │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│...│ ...... │................................. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│6.2│51.02.27│Transferuri din veniturile proprii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ale Ministerului Sănătăţii către │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │bugetele locale pentru finanţarea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │altor investiţii în sănătate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────┼───────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│ │ 71│ACTIVE NEFINANCIARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────┼───────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│ │ │din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│1.2│ │Obiective de investiţii în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │continuare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│...│ │.......................... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│9.2│ │Reparaţii capitale aferente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │activelor fixe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────┼───────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│ │ │Venituri proprii unităţi sanitare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │finanţate integral de la bugetul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │de stat, din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────┼───────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│ │ 71│ACTIVE NEFINANCIARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────┼───────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────┼─────────┼─────────┤
│ │ │din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│1.3│ │Obiective de investiţii în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │continuare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│...│ │........................... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│9.3│ │Reparaţii capitale aferente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │activelor fixe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴────────┴───────────────────────────────────┴──────┴───────┴────────┴────────┴─────────┴───────┴─────────┴───────┴─────────┴─────────┘

                                                           --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016