Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 20 din 4 februarie 2016  pentru modificarea şi completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, nr. 143/2015 privind activităţile de relaţii internaţionale şi de afaceri europene la nivelul Ministerului Afacerilor Interne    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 20 din 4 februarie 2016 pentru modificarea şi completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, nr. 143/2015 privind activităţile de relaţii internaţionale şi de afaceri europene la nivelul Ministerului Afacerilor Interne

EMITENT: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 86 din 5 februarie 2016

    În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:

    ART. I
    Ordinul viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, nr. 143/2015 privind activităţile de relaţii internaţionale şi de afaceri europene la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 857 din 18 noiembrie 2015, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Prezentul ordin se aplică în raport cu activităţile de pregătire profesională numai cu privire la aspectele care nu sunt reglementate în cuprinsul actelor normative care stabilesc participarea personalului MAI la asemenea activităţi.
    (3) Prezentul ordin nu se aplică cu privire la activităţile realizate la nivelul Clubului Sportiv Dinamo Bucureşti."

    2. La articolul 2, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Prezentul ordin, cu excepţia dispoziţiilor referitoare la planificarea activităţilor de relaţii internaţionale şi de afaceri europene, nu se aplică misiunilor desfăşurate de către specialiştii suport operativ potrivit reglementărilor stabilite la nivelul MAI privind organizarea activităţii de reprezentare externă şi cooperare internaţională desfăşurată prin intermediul ataşaţilor de afaceri interne, ofiţerilor de legătură şi al specialiştilor suport operativ."

    3. La articolul 3 alineatul (1), literele c) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "c) activităţi de cooperare operativă - activităţile de relaţii internaţionale desfăşurate de către unităţile, instituţiile sau structurile MAI în exercitarea atribuţiilor acestora privind prevenirea şi combaterea infracţiunilor, cum ar fi activităţile specifice procedurilor de extrădare, predare în baza unui mandat european de arestare, transfer al persoanelor condamnate, supraveghere transfrontalieră, efectuare a investigaţiilor comune, comisiilor rogatorii, echipelor comune de anchetă sau procedurilor judiciare la solicitarea autorităţilor competente din state partenere, atribuţiilor privind cooperarea în domeniul manifestărilor sportive cu caracter internaţional, atribuţiilor privind respectarea regimului străinilor şi al frontierei, cum ar fi misiunile de control al migraţiei şi activităţile conexe acestora, inclusiv la frontierele externe ale Uniunii Europene, atribuţiilor împuterniciţilor de frontieră, reprezentanţilor sau membrilor comisiilor mixte de frontieră, atribuţiilor privind acordarea de asistenţă la dezastre, intervenţia transfrontalieră în situaţii de urgenţă/dezastre, realizarea misiunilor SMURD, de transplant/prelevare de organe, umanitare sau de căutare/salvare în afara teritoriului de stat sau atribuţiilor privind realizarea misiunilor internaţionale în domeniul controlului armamentelor, creşterii încrederii şi securităţii;
    .....................................................................
    e) activităţi sportive, culturale sau cu caracter comercial - activităţile desfăşurate în ţară sau în străinătate, având ca unic scop organizarea sau participarea la activităţi sportive, manifestări artistice şi culturale, concursuri canine internaţionale, concursuri şcolare/olimpiade la care participă şi profesorii alături de elevi şi studenţi, târguri, expoziţii, prezentări de tehnologii şi mijloace tehnice de specialitate, documentarea tehnică la furnizor, iniţierea, negocierea, aplicarea, modificarea, rezilierea contractelor de achiziţii sau prestări de servicii în beneficiul ori executate de unităţile, instituţiile sau structurile MAI ori rezolvarea litigiilor în legătură cu acestea;".

    4. La articolul 11, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1) În termen de 15 zile de la încheierea semestrului sau la cerere, unităţile, instituţiile sau structurile MAI transmit la DGF şi spre informare la DAERI Situaţia centralizatoare a acţiunilor de relaţii internaţionale şi de afaceri europene şi a cheltuielilor efectuate în cursul anului, prevăzută în anexa nr. 2."

    5. La articolul 51, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1) În cazul în care se intenţionează încheierea unei înţelegeri de către MAI, în nume propriu, potrivit art. 3 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.374/2004, textul acesteia se întocmeşte de către Direcţia generală management operaţional, denumită în continuare DGMO, şi DAERI, în colaborare cu unităţile, instituţiile sau structurile MAI interesate, şi se prezintă, în comun, ministrului afacerilor interne în vederea aprobării iniţierii negocierilor.
    (2) Nota pentru aprobarea iniţierii negocierii unei înţelegeri se elaborează de către DGMO şi DAERI şi se avizează de DGJ, secretarul de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene şi de secretarul de stat pentru ordine publică. Atunci când consideră necesar în raport cu elementele esenţiale ale demersului, DGMO şi DAERI pot solicita ca nota să fie avizată şi de alte unităţi, instituţii sau structuri ale MAI sau de către alte persoane din conducerea MAI."

    6. Articolul 52 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 52. - (1) În cazul în care se intenţionează încheierea unei înţelegeri de către MAI, în numele Guvernului României, potrivit art. 3 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.374/2004, textul acesteia şi proiectul de memorandum prevăzut la art. 5 din acelaşi act normativ se întocmeşte de către DGMO şi DAERI, în colaborare cu unităţile, instituţiile sau structurile MAI interesate.
    (2) Proiectul de memorandum pentru aprobarea iniţierii negocierilor, inclusiv documentele anexate acestuia, se prezintă de către DGMO şi DAERI ministrului afacerilor interne, în vederea semnării în calitate de iniţiator sau coiniţiator, după caz.
    (3) Nota de prezentare a proiectului de memorandum pentru aprobarea iniţierii negocierilor se avizează de DGJ, secretarul de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene şi de secretarul de stat pentru ordine publică. Atunci când consideră necesar în raport cu elementele esenţiale ale demersului, DGMO şi DAERI pot solicita ca nota de prezentare să fie avizată şi de alte unităţi, instituţii sau structuri ale MAI sau de către alte persoane din conducerea MAI.
    (4) Activităţile aferente procedurilor de avizare şi aprobare a proiectului de memorandum pentru aprobarea iniţierii negocierilor, prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 1.374/2004, se realizează prin grija DAERI."

    7. La articolul 53, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1) În cazurile prevăzute la art. 51 şi 52, negocierile cu partenerii străini se realizează sub coordonarea DGMO şi DAERI."

    8. Articolul 54 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 54. - În cazul în care înţelegerea se încheie de către MAI, în numele Guvernului României, DAERI transmite textul înţelegerii rezultat în urma negocierilor către MAE şi solicită emiterea avizului prealabil, potrivit art. 3 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.374/2004."

    9. Articolul 55 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 55. - (1) În cazul în care înţelegerea se încheie de către MAI, în nume propriu, DGMO şi DAERI prezintă ministrului afacerilor interne textul rezultat în urma negocierilor, însoţit de propuneri privind semnarea acestuia, potrivit art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 1.374/2004.
    (2) În cazul în care înţelegerea se încheie de către MAI, în numele Guvernului României, DGMO şi DAERI întocmesc documentele necesare pentru obţinerea aprobării prevăzute la art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 1.374/2004, pe care le prezintă, în vederea semnării, ministrului afacerilor interne. Textul înţelegerii rezultat în urma negocierilor se ataşează acestor documente.
    (3) După obţinerea aprobării prevăzute la art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 1.374/2004, DGMO şi DAERI prezintă ministrului afacerilor interne textul rezultat în urma negocierilor, însoţit de propuneri privind semnarea acestuia, potrivit art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 1.374/2004.
    (4) Notele de prezentare întocmite în condiţiile alin. (1)-(3) se avizează de DGJ, secretarul de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene şi de secretarul de stat pentru ordine publică. Atunci când consideră necesar în raport cu elementele esenţiale ale demersului, DGMO şi DAERI pot solicita ca nota de prezentare să fie avizată şi de alte unităţi, instituţii sau structuri ale MAI sau de către alte persoane din conducerea MAI.
    (5) DAERI este depozitarul originalului înţelegerilor încheiate de către MAI în nume propriu sau în numele Guvernului României."

    10. La articolul 57, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1) Unităţile, instituţiile şi structurile MAI încheie, în nume propriu şi în limitele atribuţiilor pe care le au potrivit legislaţiei române, documente de cooperare internaţională fără caracter juridic, cu avizul prealabil al DAERI şi cu aprobarea ministrului afacerilor interne."

    11. La articolul 61 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) ţine evidenţa documentelor de cooperare internaţională aflate în procedura de încheiere la nivelul MAI sau al unităţilor, instituţiilor sau structurilor sale, cu excepţia celor prevăzute la art. 60;"

    12. Articolul 63 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 63. - (1) Structura de coordonare în competenţa căreia se află domeniul din care face parte un subiect aflat în dezbatere la nivelul Uniunii Europene, pentru care MAI sau o unitate, instituţie sau structură a MAI are calitatea de minister, respectiv organ de specialitate responsabil, desemnează o unitate, instituţie sau structură a MAI, denumită în continuare structura MAI responsabilă principal, să elaboreze anteproiectul de mandat sau mandat general în legătură cu respectivul subiect, inclusiv elementele de detaliere a acestuia.
    (2) Gestionarea informaţiilor, elaborarea proiectelor de mandat, mandat general şi a elementelor de detaliere, precum şi reprezentarea MAI în cadrul grupurilor de lucru ale Consiliului Uniunii Europene şi ale Comisiei Europene se realizează potrivit procedurii stabilite prin dispoziţia secretarului de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene."

    13. La articolul 64, alineatele (1) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1) Anteproiectul de mandat sau mandat general ori elementele de detaliere a acestuia se elaborează pe baza elementelor tehnice de mandat şi a elementelor de poziţie, astfel cum rezultă acestea din analiza efectuată la nivelul structurii MAI responsabilă principal.
    ......................................................................
    (4) În scopul elaborării proiectului de mandat sau mandat general ori a elementelor de detaliere a acestuia, structura de coordonare în competenţa căreia se află subiectul în dezbatere la nivelul Uniunii Europene solicită anteproiectul de mandat structurii MAI responsabile principal şi poate solicita altor unităţi, instituţii sau structuri MAI vizate elemente tehnice de mandat şi/sau elemente de poziţie."

    14. Articolul 65 se abrogă.

    15. La articolul 66, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Evaluarea de impact se realizează la iniţierea unui proiect de act legislativ al Uniunii Europene, potrivit procedurii stabilite prin dispoziţia secretarului de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene."

    16. La articolul 66, alineatul (3) se abrogă.

    17. Articolul 67 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 67. - (1) Proiectul de mandat aferent participării delegaţiei României la reuniunea Consiliului Justiţie şi Afaceri Interne este întocmit de către structura coordonatoare.
    (2) Proiectul de mandat constituie parte integrantă a memorandumului prevăzut la art. 75."

    18. La articolul 68, alineatele (1), (2), (4) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1) În scopul definitivării procedurii de aprobare prevăzută de Hotărârea Guvernului nr. 379/2013, proiectele de mandat general sunt asumate de către ministrul afacerilor interne.
    (2) Proiectele mandatelor prevăzute la art. 9 alin. (3) şi (4) din Hotărârea Guvernului nr. 379/2013 sunt asumate de către secretarul de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene.
    ..................................................................
    (4) Elementele de detaliere a mandatelor asumate potrivit alin. (2) se transmit Reprezentanţei Permanente a României pe lângă Uniunea Europeană de către structura de coordonare în competenţa căreia se află domeniul din care face parte subiectul respectiv, cu aprobarea secretarului de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene.
    ..................................................................
    (6) Elementele de detaliere a mandatelor asumate potrivit alin. (5) se transmit Reprezentanţei Permanente a României pe lângă Uniunea Europeană cu aprobarea conducătorului structurii de coordonare în competenţa căreia se află domeniul din care face parte subiectul respectiv."

    19. La articolul 68, alineatul (3) se abrogă.

    20. La capitolul VI secţiunea 1 paragraful §.1, conţinând articolele 69 şi 70, se abrogă.

    21. La capitolul VI secţiunea 1, menţiunea "§.2 Aprobarea participării la fiecare activitate de relaţii internaţionale sau de afaceri europene" se abrogă.

    22. Articolul 72 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 72. - (1) Ministrul afacerilor interne aprobă participarea la activităţile de relaţii internaţionale sau de afaceri europene a:
    a) secretarilor de stat, subsecretarilor de stat, secretarului general şi a secretarilor generali adjuncţi;
    b) şefilor unităţilor, instituţiilor sau structurilor aflate în subordinea/în cadrul MAI, precum şi a şefilor unităţilor, instituţiilor sau structurilor din cadrul aparatului central al MAI aflate în coordonarea ministrului afacerilor interne;
    c) delegaţiilor MAI care participă la negocierea sau semnarea unor documente de cooperare internaţională, cu excepţia documentelor prevăzute la art. 60;
    d) personalului din cabinetul propriu;
    e) personalului MAI pentru care nu sunt aplicabile prevederile art. 73 sau 74.
    (2) La propunerea secretarului de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene, formulată pe baza analizei efectuate de către DAERI, ministrul afacerilor interne stabileşte ca, pentru o perioadă de timp determinată, participarea la anumite tipuri de activităţi de relaţii internaţionale sau la activităţile de relaţii internaţionale care se desfăşoară în anumite state sau regiuni, care intră sub incidenţa art. 74, să fie aprobate potrivit competenţei stabilite în cuprinsul tezei introductive a art. 73 alin. (1)."

    23. Articolul 73 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 73. - (1) Secretarul de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene şi secretarul de stat, respectiv secretarul general coordonator al activităţii, pentru unitatea, instituţia sau structura pe care o coordonează, potrivit normelor privind coordonarea activităţii şi delegarea unor competenţe în cadrul MAI, aprobă participarea la activităţile de relaţii internaţionale sau de afaceri europene a:
    a) şefilor unităţilor, instituţiilor sau structurilor din cadrul aparatului central al MAI;
    b) personalului din cadrul unităţilor, instituţiilor sau structurilor din aparatul central al MAI şi al celor prevăzute în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007, cu modificările şi completările ulterioare, ai căror conducători nu au calitatea de ordonator de credite, indiferent dacă activităţile de relaţii internaţionale sau de afaceri europene sunt incluse sau nu în PRIAE;
    c) personalului din cadrul unităţilor, instituţiilor sau structurilor aflate în subordinea/în cadrul MAI, dacă activităţile nu sunt incluse în PRIAE.
    (2) Secretarul de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene aprobă participarea:
    a) personalului din cadrul unităţilor, instituţiilor sau structurilor aflate în coordonarea ministrului afacerilor interne, dacă activităţile nu sunt incluse în PRIAE;
    b) personalului unităţilor, instituţiilor sau structurilor aflate în coordonarea ministrului afacerilor interne din cadrul aparatului central al MAI şi al celor prevăzute în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007, cu modificările şi completările ulterioare, ai căror conducători nu au calitatea de ordonator de credite, dacă activităţile de relaţii internaţionale sau de afaceri europene sunt incluse în PRIAE.
    (3) Secretarii de stat aprobă participarea personalului din cabinetele proprii la activităţile de relaţii internaţionale sau de afaceri europene, indiferent dacă sunt incluse sau nu în PRIAE.
    (4) Secretarul de stat, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, aprobă participarea personalului MAI la activităţile de cooperare operativă desfăşurate în exercitarea atribuţiilor unităţilor, instituţiilor sau structurilor MAI privind acordarea de asistenţă la dezastre, intervenţia transfrontalieră în situaţii de urgenţă/dezastre, realizarea misiunilor SMURD, de transplant/ prelevare de organe, umanitare sau de căutare/salvare, indiferent dacă sunt sau nu prevăzute în PRIAE."

    24. Articolul 74 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 74. - Conducătorii unităţilor, instituţiilor sau structurilor MAI, care au calitatea de ordonator secundar de credite sau de ordonator terţiar de credite aflat în finanţarea directă a ordonatorului principal de credite, aprobă participarea personalului propriu şi al unităţilor subordonate, după caz, la:
    a) activităţile incluse în PRIAE, care nu se înscriu la art. 72 alin. (1) lit. c) sau la art. 73;
    b) activităţile de cooperare operativă, cu excepţia celor prevăzute la art. 73 alin. (4)."

    25. La articolul 75, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Memorandumul se prezintă ministrului afacerilor interne în vederea aprobării realizării procedurilor aferente obţinerii avizului prealabil al MAE potrivit art. 3 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 189/2001, atunci când competenţa de aprobare aparţine ministrului afacerilor interne. După obţinerea avizului prealabil al MAE, memorandumul se prezintă ministrului afacerilor interne spre aprobare."

    26. La articolul 77 alineatul (1), literele a) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) unitatea, instituţia sau structura MAI al cărei personal participă la activitatea de referinţă, în cazurile în care competenţa de aprobare aparţine ministrului afacerilor interne, potrivit art. 72 alin. (1) lit. b), c), d) şi e) sau secretarilor de stat/secretarului general potrivit art. 73;
    .......................................................................
    c) unitatea, instituţia sau structura din care provine şeful delegaţiei/participantul, cu avizul structurilor specializate pentru relaţii internaţionale şi afaceri europene sau al persoanelor desemnate să îndeplinească atribuţii specifice activităţilor de relaţii internaţionale şi afaceri europene din cadrul unităţilor, instituţiilor sau structurilor MAI, în cazurile în care competenţa de aprobare aparţine conducătorilor acestora potrivit art. 74."

    27. La articolul 77 alineatul (2), după litera g) se introduce o nouă literă, litera g^1), cu următorul cuprins:
    "g^1) menţiuni privind obligativitatea deţinerii de către personalul MAI a cardului european de asigurări sociale de sănătate sau a documentului înlocuitor, pentru spaţiile Uniunii Europene, ce vor fi obţinute prin grija structurilor financiare, sau privind asigurările de sănătate valabile, pentru statele non-UE, ce vor fi obţinute prin grija structurilor logistice, conform normelor în vigoare."

    28. La articolul 77 alineatul (3), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) invitaţia partenerului extern, programul activităţii şi traducerea neoficială a acestora în limba română;"

    29. La articolul 77 alineatul (3), literele d) şi f) se abrogă.

    30. La articolul 78 alineatul (1), literele a) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) unitatea, instituţia sau structura MAI al cărei personal participă la activitatea de referinţă, în cazurile în care competenţa de aprobare aparţine ministrului afacerilor interne potrivit art. 72 alin. (1) lit. b), c), d) şi e) sau secretarilor de stat/secretarului general potrivit art. 73;
    .........................................................................
    c) unitatea, instituţia sau structura din care provine şeful delegaţiei/participantul, cu avizul structurilor specializate pentru relaţii internaţionale şi afaceri europene sau al persoanelor desemnate să îndeplinească atribuţii specifice activităţilor de relaţii internaţionale şi afaceri europene din cadrul unităţilor, instituţiilor sau structurilor MAI, în cazurile în care competenţa de aprobare aparţine conducătorilor acestora potrivit art. 74."

    31. La articolul 78 alineatul (3), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) atunci când este cazul, documentul în baza căruia se realizează activitatea, dacă nu este publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi traducerea neoficială a acestuia în limba română;"

    32. La articolul 78 alineatul (3), litera e) se abrogă.

    33. La articolul 79, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Nota privind participarea şi nota privind organizarea activităţilor de cooperare operativă nu se supun avizului structurilor de coordonare."

    34. La articolul 80, alineatele (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3) Unitatea, instituţia sau structura MAI care intenţionează să participe la activităţi de relaţii internaţionale sau afaceri europene de tipul celor menţionate la alin. (2) informează DIPI în legătură aceasta, imediat după elaborarea proiectului PRIAE, astfel încât DIPI, în măsura posibilului, să prevadă activitatea în PRIAE aferent.
    (4) În situaţia organizării activităţilor de relaţii internaţionale sau de afaceri europene în România, cu cel puţin 5 zile înainte de data desfăşurării sau de îndată, atunci când necesitatea desfăşurării a survenit într-un interval mai scurt, unităţile, instituţiile sau structurile MAI transmit DIPI date relevante cu privire la organizarea activităţii, dacă la aceasta participă persoane care provin din zone cu risc ridicat sau dacă activitatea este finanţată de către companii sau societăţi comerciale private, altele decât cele care sunt în relaţii contractuale/ parteneriale cu MAI, potrivit legislaţiei în vigoare sau parteneriatelor/contractelor anterior încheiate."

    35. La articolul 83, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1) Deplasarea în străinătate în interes de serviciu a prefecţilor şi subprefecţilor, precum şi invitarea în România, de către aceste persoane, a unor demnitari sau funcţionari guvernamentali străini se aprobă de către ministrul afacerilor interne, cu avizul secretarului de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene şi al secretarului de stat coordonator.
    (2) În vederea îndeplinirii de către DAERI a formalităţilor administrative prevăzute de art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 189/2001, pentru participarea în străinătate la activităţi de relaţii internaţionale sau de afaceri europene, prefecţii şi subprefecţii transmit acestei structuri invitaţia primită de la partenerul extern, precum şi proiectul de mandat."

    36. Articolul 85 se abrogă.

    37. La articolul 88, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Unitatea, instituţia sau structura MAI vizată la alin. (3) asigură de îndată informarea persoanei care a aprobat activitatea de referinţă, potrivit normelor de competenţă prevăzute la art. 72 şi 73, precum şi a DIPI şi a DAERI."

    38. La articolul 90 alineatul (1), literele a) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) unitatea, instituţia sau structura MAI al cărei personal a participat la activitatea de referinţă, în cazurile în care competenţa de aprobare aparţine ministrului afacerilor interne potrivit art. 72 alin. (1) lit. b), c) d) şi e) sau secretarilor de stat/secretarului general potrivit art. 73;
    ..........................................................................
    d) unitatea, instituţia sau structura din care provine şeful delegaţiei/participantul, cu avizul structurilor specializate pentru relaţii internaţionale şi afaceri europene sau persoanelor desemnate să îndeplinească atribuţii specifice activităţilor de relaţii internaţionale şi afaceri europene din cadrul unităţilor, instituţiilor sau structurilor MAI, în cazurile în care competenţa de aprobare aparţine conducătorilor acestora potrivit art. 74."

    39. La articolul 90, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) Rapoartele nu se supun avizului structurilor de coordonare în cazul activităţilor de cooperare operativă."

    40. Articolul 91 se modifică şi va avea următorul conţinut:
    "Art. 91. - Documentele prevăzute la art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 189/2001 prin care se consemnează rezultatele deplasării în străinătate a ministrului afacerilor interne, a secretarilor de stat sau a subsecretarilor de stat din MAI, a prefecţilor şi subprefecţilor, precum şi documentele prin care se consemnează rezultatele activităţilor organizate ca urmare a invitării în România a unor demnitari sau funcţionari guvernamentali străini de către ministrul afacerilor interne, secretari de stat sau subsecretari de stat din cadrul MAI, precum şi de către prefecţi şi subprefecţi se întocmesc prin grija DAERI."

    41. La articolul 92, alineatul (1)se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1) În cazul prefecţilor şi subprefecţilor, informarea prevăzută la art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 189/2001 se prezintă ministrului afacerilor interne, cu avizul secretarului de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene şi al secretarului de stat coordonator."

    42. La articolul 92, alineatul (2) se abrogă.

    43. La articolul 94, alineatele (1), (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1) Prevederile cuprinse în secţiunile 1, 2 şi 6 ale prezentului capitol nu se aplică pentru realizarea, la sediul unităţilor, instituţiilor sau structurilor MAI, a unor întâlniri profesionale cu diplomaţi, ataşaţi de afaceri interne, ofiţeri de legătură sau alţi delegaţi străini acreditaţi în România.
    .........................................................................
    (3) Primirea şefului misiunii diplomatice sau similare la nivelul unităţilor, instituţiilor şi structurilor MAI se aprobă în scris de secretarul de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene şi de secretarul de stat/secretarul general coordonator al activităţii unităţii, instituţiei sau structurii respective, potrivit normelor privind coordonarea activităţii şi delegarea unor competenţe în cadrul MAI, cu avizul DAERI. În situaţia în care, din motive de operativitate, nu există timpul necesar obţinerii aprobării scrise menţionate anterior, se va proceda la obţinerea aprobării verbale din partea secretarului de stat/secretarului general coordonator, urmând ca rezultatele întrevederii să fie prezentate în nota de convorbiri menţionată la art. 95 alin. (3). În cazul primirii la nivelul conducerii MAI, activitatea se aprobă de ministrul afacerilor interne.
    (4) Nota pentru aprobarea primirii potrivit alin. (3) se întocmeşte de către unitatea, instituţia sau structura MAI interesată, iar în cazul primirii la nivelul conducerii MAI de către DSGP."

    44. La articolul 94, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Prevederile cuprinse în secţiunea 1 a prezentului capitol sunt aplicabile în cazul delegaţiilor străine care se află în România la invitaţia altei instituţii sau autorităţi publice, pentru care s-a convenit includerea în programul vizitei a unor întâlniri cu reprezentanţi ai MAI."

    45. La articolul 95, alineatele (1), (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1) În cazul primirii unor diplomaţi, ataşaţi de afaceri interne, ofiţeri de legătură sau alţi delegaţi străini acreditaţi în România, precum a membrilor unei delegaţii străine care se află în România la invitaţia altei instituţii sau autorităţi publice, potrivit art. 94, precum şi după realizarea oricărui contact profesional relevant cu aceştia, se procedează la redactarea notei de convorbiri care se prezintă spre aprobare, în termen de trei zile lucrătoare, conducerii MAI, conform alin. (2) şi (3), de către conducătorul unităţii, instituţiei ori structurii MAI care a primit delegaţia sau a realizat contactul.
    (2) Pentru situaţiile prevăzute la art. 94 alin. (2) şi în cazul în care activitatea prezintă interes pe componenta relaţiilor internaţionale şi al afacerilor europene, nota de convorbiri se prezintă, cu avizul DAERI, secretarului de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene.
    (3) Pentru situaţiile prevăzute la art. 94 alin. (3), nota de convorbiri se prezintă secretarului de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene şi secretarului de stat/secretarului general coordonator al activităţii unităţii, instituţiei sau structurii respective, potrivit normelor privind coordonarea activităţii şi delegarea unor competenţe în cadrul MAI şi cu avizul DAERI. În cazul primirilor la nivelul conducerii MAI, nota de convorbiri se prezintă ministrului afacerilor interne."

    46. La articolul 95, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
    "(5) În cazul delegaţiilor străine care se află în România la invitaţia altei instituţii sau autorităţi publice, pentru care s-a convenit includerea în programul vizitei a unor întâlniri cu reprezentanţi ai MAI, nota de convorbiri respectă nivelul de aprobare potrivit secţiunii 1 a prezentului capitol, având avizul DAERI."

    47. La articolul 97, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Reprezentanţii MAI în cadrul comitetelor prevăzute la art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 379/2013, respectiv în cadrul consiliilor de conducere ale agenţiilor europene sunt desemnaţi după cum urmează:
    a) de către ministrul afacerilor interne în cazul secretarilor de stat;
    b) de către secretarul de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene în cazul altor persoane."

    48. La capitolul VI se introduce o nouă secţiune, secţiunea a 10-a, cuprinzând articolul 97^1, cu următorul cuprins:
    "SECŢIUNEA a 10-a
    Participarea personalului MAI la activităţi sportive, culturale sau cu caracter comercial
    Art. 97^1. - (1) Personalul unităţilor, instituţiilor sau structurilor din aparatul central al MAI şi al celor prevăzute în anexa nr. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 416/2007, cu modificările şi completările ulterioare, ai căror conducători nu au calitatea de ordonator de credite, participă la activităţi sportive, culturale sau cu caracter comercial potrivit procedurii stabilite prin dispoziţie a secretarului de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene.
    (2) Personalul unităţilor, instituţiilor sau structurilor MAI, ai căror conducători au calitatea de ordonator secundar de credite sau de ordonator terţiar de credite aflat în finanţarea directă a ordonatorului principal de credite, precum şi cel al unităţilor subordonate acestora participă la activităţi sportive, culturale sau cu caracter comercial potrivit procedurilor stabilite prin dispoziţiile respectivilor conducători.
    (3) Procedurile prevăzute la alin. (1) şi (2) stabilesc cel puţin următoarele:
    a) competenţa de aprobare a participării personalului MAI la activităţi sportive, culturale sau cu caracter comercial;
    b) formalităţile administrative pentru participarea personalului MAI la activităţi sportive, culturale sau cu caracter comercial;
    c) pregătirea participării personalului MAI la activităţi sportive, culturale sau cu caracter comercial;
    d) rezultatele participării personalului MAI la activităţi sportive, culturale sau cu caracter comercial.
    (4) Dispoziţiile art. 88 şi 89 se aplică în mod corespunzător în raport cu participarea personalului MAI la activităţi sportive, culturale sau cu caracter comercial."

    49. La articolul 98, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Unităţile, instituţiile şi structurile MAI întocmesc şi actualizează permanent, potrivit machetei prevăzute în anexa nr. 3, situaţia cu rezultatele tuturor activităţilor de relaţii internaţionale şi afaceri europene desfăşurate, pe care o transmit la DAERI, la cerere."

    50. Articolul 100 se abrogă.

    51. La articolul 101 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) procedura privind gestionarea informaţiilor, elaborarea proiectelor de mandat, mandat general şi a elementelor de detaliere, precum şi reprezentarea MAI în cadrul grupurilor de lucru ale Consiliului Uniunii Europene şi ale Comisiei Europene, la propunerea structurilor de coordonare;".

    52. La articolul 101 alineatul (1), după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins:
    "d) procedura privind participarea la activităţi sportive, culturale sau cu caracter comercial a personalului unităţilor, instituţiilor sau structurilor din aparatul central al MAI şi al celor prevăzute în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007, cu modificările şi completările ulterioare, ai căror conducători nu au calitatea de ordonator de credite, la propunerea DAERI."

    53. La articolul 101, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Directorul DAERI stabileşte, prin dispoziţie, modelul notei privind participarea, al notei privind organizarea şi al bazelor de calcul estimativ aferente acestora."

    54. La articolul 101, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu următorul cuprins:
    "(3^1) Fiecare conducător al unei unităţi, instituţii sau structuri MAI care are calitatea de ordonator secundar de credite sau de ordonator terţiar de credite aflat în finanţarea directă a ordonatorului principal de credite stabileşte, prin dispoziţie, procedura privind participarea personalului propriu şi al unităţilor subordonate la activităţi sportive, culturale sau cu caracter comercial."

    55. La articolul 101, alineatul (4) se abrogă.

    56. La articolul 103, alineatul (2) se abrogă.

    57. În anexa nr. 1, la articolul 1 alineatul (2), litera a) şi partea introductivă şi punctul (i) ale literei b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) cheltuieli de personal, reprezentând sume acordate drept indemnizaţii de deplasare, compuse din diurnă şi indemnizaţia de cazare, în scopul participării la misiuni în străinătate cu caracter temporar, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
    b) cheltuieli cu bunuri şi servicii (deplasări în străinătate), astfel:
      (i) cheltuieli aferente deplasărilor în străinătate, pentru care se efectuează cheltuieli în lei sau devize liber convertibile:
      - costul transportului în trafic internaţional, cel între localităţile din ţara în care personalul îşi desfăşoară activitatea, precum şi pe distanţa dus-întors dintre aeroport sau gară şi locul de cazare, pentru personalul aflat în misiune;
      - costul transportului documentaţiilor, mostrelor şi al altor materiale sau obiecte necesare îndeplinirii misiunii;
      - taxele de înscriere şi/sau de participare la congrese, simpozioane, seminarii, colocvii sau la alte reuniuni, în condiţiile stabilite de organizatori;
      - comisioanele şi taxele bancare, taxele achitate pentru eliberarea paşapoartelor de serviciu sau diplomatice/ paşapoartelor de serviciu sau diplomatice electronice, cheltuielile pentru obţinerea vizelor de intrare în ţările respective, de rezervare a locurilor în mijloacele de transport, taxele de aeroport, comisioanele de rezervare a camerelor de hotel, asigurările medicale şi altele asemenea;
      - cheltuielile ocazionate de deplasările efectuate în ţara de reşedinţă sau în altă ţară de către personalul trimis în misiuni permanente în străinătate;
      - cheltuielile ocazionate cu participarea personalului la misiuni în afara teritoriului statului român conform acordurilor şi înţelegerilor internaţionale, cu excepţia diurnei."

    58. În anexa nr. 1, la articolul 2, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1) Unităţile, instituţiile şi structurile din cadrul aparatului central al MAI şi cele prevăzute în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare, ai căror conducători nu au calitatea de ordonator de credite, elaborează propuneri de activităţi pentru a fi incluse în proiectul PRIAE, pe care le supun avizului Direcţiei afaceri europene şi relaţii internaţionale (DAERI) şi secretarului de stat/secretarului general coordonator al activităţii acestora, potrivit normelor privind coordonarea activităţii şi delegarea unor competenţe în cadrul MAI. Unităţile, instituţiile şi structurile aflate în coordonarea ministrului afacerilor interne supun propunerile de activităţi avizului DAERI şi secretarului de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene. Propunerile de activităţi ce urmează a fi incluse în proiectul PRIAE se întocmesc potrivit machetelor prevăzute în anexa nr. 1a, respectiv nr. 1b.
    (2) Propunerile de activităţi avizate potrivit alin. (1) se transmit la DAERI până la data de 1 iunie a anului în curs. DAERI centralizează propunerile şi elaborează proiectul PRIAE pentru aparatul central al MAI."

    59. În anexa nr. 1, la articolul 2, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
    "(4) DAERI trimite proiectul PRIAE pentru unităţile, instituţiile şi structurile MAI prevăzute la alin. (1), avizat potrivit alin. (3), la Direcţia generală financiară (DGF) până la data de 15 iunie a anului în curs."

    60. În anexa nr. 1, la articolul 3, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1) Unităţile, instituţiile şi structurile MAI, altele decât cele prevăzute la art. 2, elaborează proiectul PRIAE, îl supun avizării DAERI, secretarului de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene şi secretarului de stat/secretarului general coordonator al activităţii acestora, potrivit normelor privind coordonarea activităţii şi delegarea unor competenţe în cadrul MAI. Unităţile, instituţiile şi structurile aflate în coordonarea ministrului afacerilor interne supun proiectul PRIAE avizului DAERI şi secretarului de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene. Propunerile de activităţi ce urmează a fi incluse în proiectul PRIAE se întocmesc potrivit machetelor prevăzute în anexa nr. 1a, respectiv nr. 1b."

    61. În anexa nr. 1, articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ARTICOLUL 4
    Aprobarea PRIAE
    (1) După adoptarea legii bugetului de stat, DGF comunică DAERI plafoanele de cheltuieli pentru PRIAE al unităţilor, instituţiilor şi structurilor MAI prevăzute la art. 2 alin. (1).
    (2) Pentru unităţile, instituţiile şi structurile MAI prevăzute la art. 2 alin. (1), revizuirea proiectului PRIAE se efectuează sub coordonarea DAERI, cu luarea în considerare a obiectivelor şi direcţiilor de acţiune vizate de MAI într-un domeniu dat şi cu încadrarea în limitele bugetare comunicate conform alin. (1). Unităţile, instituţiile şi structurile MAI prevăzute la art. 2 alin. (1) supun proiectul PRIAE revizuit, avizat de DAERI, aprobării secretarului de stat/secretarului general coordonator al activităţii acestora, potrivit normelor privind coordonarea activităţii şi delegarea unor competenţe în cadrul MAI. În cazul unităţilor, instituţiilor şi structurilor aflate în coordonarea ministrului afacerilor interne, proiectul PRIAE revizuit, avizat de DAERI, se supune aprobării secretarului de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene.
    (3) Proiectul PRIAE revizuit centralizat de DAERI se aprobă de către secretarul de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene.
    (4) DAERI transmite DGF, în copie, PRIAE pentru unităţile, instituţiile şi structurile MAI prevăzute la art. 2 alin. (1), aprobat potrivit alin. (3), în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea comunicării referitoare la plafoanele de cheltuieli prevăzute la alin. (1).
    (5) După adoptarea legii bugetului de stat şi aprobarea bugetelor unităţilor, instituţiilor şi structurilor MAI prevăzute la art. 3 alin. (1), acestea reanalizează şi revizuiesc propunerile de activităţi incluse în proiectul PRIAE, astfel încât să se încadreze în limitele bugetare aprobate, şi supun PRIAE astfel revizuit, cu avizul DAERI, aprobării secretarului de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene şi secretarului de stat/secretarului general coordonator al activităţii acestora, potrivit normelor privind coordonarea activităţii şi delegarea unor competenţe în cadrul MAI. În cazul unităţilor, instituţiilor şi structurilor aflate în coordonarea ministrului afacerilor interne, proiectul PRIAE revizuit se aprobă de secretarul de stat coordonator al activităţii de relaţii internaţionale şi afaceri europene, cu avizul DAERI. O copie a PRIAE aprobat se transmite la DAERI în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea limitelor bugetare aprobate.
    (6) La revizuirea proiectului PRIAE al unităţilor, instituţiilor şi structurilor MAI prevăzute la art. 3 alin. (1) se iau în considerare şi comunicările DAERI efectuate potrivit art. 3 alin. (3)."

    62. Anexa nr. 1a la metodologie se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.

    63. Anexa nr. 3 se înlocuieşte cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. II
    Dispoziţiile prevăzute la art. 101 alin. (1)-(3^1) din Ordinul viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, nr. 143/2015 privind activităţile de relaţii internaţionale şi de afaceri europene la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, astfel cum a fost modificat şi completat prin prezentul ordin, se emit şi se comunică unităţilor, instituţiilor şi structurilor Ministerului Afacerilor Interne în termen de maximum 15 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ordin.
    ART. III
    Ordinul viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, nr. 143/2015 privind activităţile de relaţii internaţionale şi de afaceri europene la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 857 din 18 noiembrie 2015, cu modificările şi completările aduse prin prezentul ordin, va fi republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
    ART. IV
    (1) Prezentul ordin intră în vigoare la data de 8 februarie 2016.
    (2) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                 Ministrul afacerilor interne,
                           Petre Tobă


    Bucureşti, 4 februarie 2016.
    Nr. 20.


    ANEXA Nr. 1
    (Anexa nr. 1a la metodologie)


                          DEPLASĂRI ÎN STRĂINĂTATE


┌────┬────────┬──────────┬───────────┬────────┬────────────────────┬────────┬─────────┬─────────┬────────┬───────────────────────┬────────┐
│Nr. │Tipul │Temeiul │Obiectivele│ Ţara │ Durata (zile) │Număr de│ Ruta │Categoria│Varianta│ Fonduri bugetare │Aprobări│
│crt.│acţiunii│în baza │urmărite ├────────┼──────────┬─────────┤persoane│(capitala│indemni │de asi- │ necesare │anteri- │
│ │ │căruia se │ │Perioada│Activitate│Transport│ │ sau alt │zaţiei de│gurare a│ (valori în lei) │oare │
│ │ │realizează│ │ │ │ │ │ oraş) │deplasare│cheltu- │ │ │
│ │ │acţiunea │ │ │ │ │ │ │ │ielilor │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼──────────┼───────────┼────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────┬─────────────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │din care: │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Total├────────┬────────┤ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Cheltu- │Cheltu- │ │
│ 1. │ │ │ ├────────┤ │ │ │ │ │ │ │ieli de │ieli cu │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │personal│bunuri │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ şi │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │servicii│ │
├────┼────────┼──────────┼───────────┼────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Total │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────┴──────────┴───────────┴────────┴──────────┴─────────┴────────┴─────────┴─────────┴────────┴─────┴────────┴────────┴────────┘


    Notă pentru completarea rubricilor din tabelul aferent deplasărilor în străinătate:
    1. "Tipul acţiunii" - Se va menţiona activitatea pentru care urmează să se efectueze deplasarea (de exemplu, conferinţă, grup de lucru, consultări, negocieri).
    2. "Temeiul în baza căruia se realizează acţiunea" - Se precizează temeiul în baza căruia se realizează activitatea, cum ar fi un document de cooperare, invitaţia partenerului extern, calitatea de membru într-un grup de lucru ş.a.
    3. "Obiectivele urmărite" - Se menţionează scopul vizat prin participarea la activitate.
    4. "Ţara/Perioada" - Se precizează ţara în care urmează a se realiza activitatea, respectiv intervalul de timp în care activitatea va avea loc efectiv.
    5. "Durata (zile): Activitate/Transport" - Se precizează în cifre arabe numărul de zile în care se derulează doar activitatea/se indică în mod distinct numărul de zile alocate transportului. Subrubrica "Transport" se completează astfel:
    a) în situaţia în care zilele efective ale desfăşurării activităţii coincid cu cele de plecare şi revenire în ţară, se înscrie cifra 0;
    b) în cazul în care plecarea sau întoarcerea coincid cu una din datele de începere sau de încheiere a activităţii, se înscrie cifra 1;
    c) dacă plecarea şi revenirea în ţară nu coincid cu niciuna din cele două date, se înscrie cifra 2.
    6. "Număr de persoane" - Se va indica numărul de persoane prevăzut să participe la activitate, cu respectarea dispoziţiilor în vigoare referitoare la limitarea numărului de persoane care pot lua parte la astfel de activităţi.
    7. "Ruta (capitala sau alt oraş)" - Se va indica traseul folosit pentru a ajunge la locul de destinaţie.
    8. "Categoria indemnizaţiei de deplasare" - Se înscrie categoria de diurnă corespunzătoare, în funcţie de calitatea deţinută de persoana ce efectuează deplasarea.
    9. "Varianta de asigurare a cheltuielilor":
    a) 100% diurnă + cazare + transport - reprezintă situaţia în care reprezentantul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) beneficiază de diurnă 100%, iar cazarea şi transportul internaţional sunt asigurate din fondurile MAI;
    b) 100% diurnă - cazare + transport - reprezintă situaţia în care reprezentantul MAI beneficiază de diurnă 100%, cazarea nu este asigurată din fondurile MAI (de exemplu, este asigurată de organizatori), iar transportul internaţional este asigurat din fondurile MAI;
    c) 100% diurnă - cazare - transport - reprezintă situaţia în care reprezentantul MAI beneficiază de diurnă 100%, cazarea şi transportul nu sunt asigurate din fondurile MAI (de exemplu, sunt asigurate de organizatori);
    d) 100% diurnă + cazare - transport - reprezintă situaţia în care reprezentantul MAI beneficiază de diurnă 100% şi cazare, iar transportul nu este asigurat din fondurile MAI (de exemplu, este asigurat de organizatori);
    e) 50% diurnă - cazare + transport - reprezintă situaţia în care reprezentantul MAI beneficiază de diurnă 50%, cazarea nu este asigurată din fondurile MAI (de exemplu, este asigurată de organizatori), iar transportul internaţional este asigurat din fondurile MAI;
    f) 50% diurnă - cazare - transport - reprezintă situaţia în care reprezentantul MAI beneficiază de diurnă 50%, cazarea şi transportul nu sunt asigurate din fondurile MAI (de exemplu, sunt asigurate de organizatori);
    g) 50% diurnă + cazare + transport - reprezintă situaţia în care reprezentantul MAI beneficiază de diurnă 50%, cazarea şi transportul sunt asigurate din fondurile MAI;
    h) 50% diurnă + cazare - transport - reprezintă situaţia în care reprezentantul MAI beneficiază de diurnă 50% şi cazare, iar transportul nu este asigurat din fondurile MAI (de exemplu, este asigurat de organizatori);
    i) fără cheltuieli - reprezintă situaţia în care cheltuielile necesare pentru asigurarea participării la activităţi de relaţii internaţionale nu sunt suportate din fondurile MAI;
    j) fără diurnă şi cazare + transport - reprezintă situaţia în care din fondurile MAI nu este suportat decât costul transportului internaţional;
    k) operaţiuni multinaţionale - din fondurile MAI sunt suportate următoarele: costul biletelor de avion, respectiv cazarea şi diurna până la ajungerea la destinaţia în care urmează să aibă loc derularea operaţiunii multinaţionale.
    10. Fonduri bugetare necesare din care:
    - "Cheltuieli de personal" - Indemnizaţia de deplasare - se înscriu cuantumul diurnei al cărei nivel se calculează, în funcţie de categoria aferentă, potrivit nivelului prevăzut de reglementările în vigoare privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, precum şi costul cazării care se stabileşte potrivit nivelului prevăzut de reglementările în vigoare privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar;
    - "Cheltuieli cu bunuri şi servicii" - pentru deplasări în străinătate se înscrie costul biletului de avion/tren sau auto. De asemenea, dacă este cazul, se înscriu şi costurile aferente confecţionării paşapoartelor de serviciu, obţinerii taxelor de vize, a taxelor de aeroport, a asigurărilor medicale, asigurărilor auto, a taxelor de participare/înscriere etc.
    11. "Aprobări anterioare" - în cazul în care unele acţiuni au fost aprobate anterior de către Guvern, de ministrul afacerilor interne, secretarii de stat sau conducătorii instituţiilor din cadrul MAI, se menţionează cine a aprobat acţiunea respectivă, numărul şi data documentului pe care este înscrisă aprobarea.


    ANEXA 2
    (Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 143/2015)


                                   MACHETA
              privind principalele rezultate ale activităţilor
                          de relaţii internaţionale

┌────┬──────────────────┬─────────────────┬────────────┬──────────────────────┐
│Nr. │Denumirea acţiunii│Locul şi perioada│Participanţi│ Principalele aspecte │
│crt.│ │ de desfăşurare │ │ rezultate │
├────┼──────────────────┼─────────────────┼────────────┼──────────────────────┤
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
└────┴──────────────────┴─────────────────┴────────────┴──────────────────────┘




                                     ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016