Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2 din 9 ianuarie 2020  pentru modificarea şi completarea Normelor privind organizarea şi asigurarea activităţii de înştiinţare, avertizare, prealarmare şi alarmare în situaţii de protecţie civilă, aprobate prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 1.259/2006     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2 din 9 ianuarie 2020 pentru modificarea şi completarea Normelor privind organizarea şi asigurarea activităţii de înştiinţare, avertizare, prealarmare şi alarmare în situaţii de protecţie civilă, aprobate prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 1.259/2006

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 23 din 14 ianuarie 2020
    În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
    ART. I
    Normele privind organizarea şi asigurarea activităţii de înştiinţare, avertizare, prealarmare şi alarmare în situaţii de protecţie civilă, aprobate prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 1.259/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 349 din 18 aprilie 2006, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 21, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 21
    (1) Pentru alarmarea populaţiei se asigură din timp de pace, în localităţi, instituţii publice şi la operatori economici, mijloace de avertizare şi alarmare."

    2. La articolul 21, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Autorităţile administraţiei publice şi operatorii economici sursă de risc asigură mijloacele de avertizare şi alarmare necesare pentru prevenirea, protecţia şi pregătirea populaţiei în situaţii de urgenţă/protecţie civilă."

    3. Articolul 22 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 22
    Numărul, tipul mijloacelor de avertizare şi alarmare, precum şi locurile de instalare a acestora pentru asigurarea alarmării localităţilor şi operatorilor economici se stabilesc în studiile de audibilitate."

    4. Articolul 46 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 46
    (1) Pentru lucrări de dezvoltare şi/sau completare a sistemului de avertizare-alarmare pe teritoriul de competenţă se întocmesc studii de audibilitate prin grija autorităţilor administraţiei publice şi a operatorilor economici sursă de risc, cu acordarea asistenţei tehnice de specialitate de către inspectoratele pentru situaţii de urgenţă judeţene.
    (2) Studiul de audibilitate este documentul tehnic de specialitate elaborat, potrivit structurii-cadru prezentate în anexa nr. 2^1, de către instituţii, persoane fizice sau juridice abilitate.
    (3) Autorităţile administraţiei publice şi operatorii economici sursă de risc asigură resursele necesare pentru elaborarea şi finanţarea studiilor de audibilitate, precum şi pentru realizarea cerinţelor stabilite prin acestea."

    5. După articolul 46 se introduce un nou articol, articolul 46^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 46^1
    (1) Studiile de audibilitate prevăzute la art. 46 alin. (1) se transmit la Inspectoratul General în vederea obţinerii avizului de specialitate, cu 30 de zile anterior lansării formalităţilor legale de achiziţionare a mijloacelor de avertizare şi alarmare stabilite în documentaţie, de către autoritatea/ operatorul economic beneficiar sau de către emitentul documentaţiei tehnice.
    (2) Avizul de specialitate al Inspectoratului General constituie acordul asupra criteriilor tehnice şi cerinţelor de dimensionare a sistemului de avertizare şi alarmare, de dezvoltare, modernizare şi completare a sistemului existent şi se eliberează în termen de 30 de zile de la data înregistrării documentaţiei transmise în condiţiile stabilite la alin. (1).
    (3) Pentru emiterea avizului de specialitate, Inspectoratul General, prin inspectoratele pentru situaţii de urgenţă judeţene, verifică sustenabilitatea şi veridicitatea datelor înscrise în studiul de audibilitate.
    (4) În situaţia transmiterii documentului incomplet, acesta se restituie autorităţii administraţiei publice/operatorului economic sau emitentului documentaţiei tehnice care a solicitat avizul de specialitate, în vederea completării.
    (5) Pentru verificarea stadiului de realizare a sistemului de avertizare şi alarmare stabilit prin studiul de audibilitate, a realităţii şi respectării cerinţelor stipulate în documentaţie, reprezentanţii inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene execută verificări în teren cel puţin o dată pe an, timp de 3 ani începând cu anul următor acordării avizului."

    6. Articolul 49 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 49
    Anexele nr. 1, 2, 2^1 şi 3 fac parte integrantă din prezentele norme."

    7. După anexa nr. 2 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 2^1, având cuprinsul prevăzut în anexa la prezentul ordin.

    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul afacerilor interne,
                    Marcel Ion Vela

    Bucureşti, 9 ianuarie 2020.
    Nr. 2.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 2^1 la norme)
    STRUCTURA-CADRU
    a studiului de audibilitate
    I. PARTE SCRISĂ
    1. Prima pagină

┌──────────────────────────────────────┐
│ANTET (elaborator studiu) ………. │
│Exemplar nr. │
│Nr. ……..…. │
│din ………... │
│AVIZAT │
│INSPECTOR GENERAL AL INSPECTORATULUI │
│GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ │
│………………………………. │
│(grad, prenume, nume) │
│„DENUMIREA STUDIULUI DE AUDIBILITATE“ │
│BENEFICIAR: ÎNTOCMIT: │
│……………………….......................………. │
│………………………………. │
│(autoritatea administraţiei publice/ │
│operator economic) (nume, prenume, │
│semnătură) │
│………………………………. │
│(funcţie, nume, prenume, semnătură) │
└──────────────────────────────────────┘



    2. Generalităţi
    • Denumirea amplasamentului (judeţ, localitate/operator economic)
    • Descrierea amplasamentului (aşezare, date demografice, climă, tipuri de risc)

    3. Informaţii privind descrierea lucrării
    • Situaţia actuală a sistemului de înştiinţare, avertizare şi alarmare
    • Gradul de acoperire acustică a sistemului actual
    • Necesitatea dezvoltării/completării sistemului existent

    4. Analiza factorilor determinanţi în realizarea studiului de audibilitate al zonei
    • Factori care determină semnificativ propagarea sunetului (viteza şi direcţia vântului, temperatura, umiditatea aerului, distanţa echipamentelor faţă de sol şi clădirile învecinate, atenuarea sunetului cu distanţa)
    • Măsurători ale nivelului de zgomot de fond şi ambiental

    5. Propunerea de amplasare a echipamentelor pentru configurarea sistemului de înştiinţare, avertizare şi alarmare
    • Determinarea numărului, tipului echipamentelor de înştiinţare-alarmare şi a locurilor de instalare a acestora (adresă, coordonate GPS)
    • Determinarea gradului de acoperire acustică cu semnale de alarmare a echipamentelor propuse
    • Specificaţiile tehnice ale echipamentelor propuse pentru instalare
    • Stabilirea cerinţelor şi a mediilor de comunicaţii pentru asigurarea transmiterii de date dintre centrala de comandă şi sirenele de alarmare publică, precum şi interconectarea cu echipamentele de nivel inferior şi superior

    6. Acorduri de principiu
    • Acord de principiu privind instalarea echipamentelor de alarmare dintre beneficiar (administraţie/operator economic), proprietarul locului pentru instalare (doar când locul de instalare nu aparţine primăriei/operatorului economic) şi reprezentant al inspectoratului pentru situaţii de urgenţă judeţean


    II. PARTE GRAFICĂ
    1. Încadrarea amplasamentului cu limita de intravilan sau limita perimetrală a zonei de risc identificată la nivelul unui operator economic
    2. Harta cu zonele de risc create ca urmare a activităţilor proprii desfăşurate (doar pentru operatori economici sursă de risc)
    3. Harta cu amplasarea şi zona de acoperire acustică a echipamentelor de avertizare-alarmare existente
    4. Harta cu punctele de măsurare a nivelului de zgomot
    5. Harta cu amplasarea echipamentelor de avertizare-alarmare şi gradul de acoperire acustică stabilite prin studiul de audibilitate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016