Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 2 din 6 ianuarie 2004 privind instituirea unor masuri de crestere a sigurantei navigatiei pentru navele maritime de categoria I mai vechi de 20 de ani
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 26 din 13 ianuarie 2004
În temeiul art. 91 şi 94 din Convenţia Naţiunilor Unite asupra dreptului mãrii, ratificatã prin <>Legea nr. 110/1996 privind ratificarea Convenţiei Naţiunilor Unite asupra dreptului mãrii, încheiatã la Montego Bay (Jamaica) la 10 decembrie 1982, şi aderarea la Acordul referitor la aplicarea pãrţii a XI-a a Convenţiei Naţiunilor Unite asupra dreptului mãrii, încheiat la New York la 28 iulie 1994, al art. 1^6, art. 24 şi al <>art. 93^2 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 412/2002 , şi al <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului,
ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite urmãtorul ordin:
ART. 1
Prezentul ordin se aplicã tuturor navelor de mãrfuri şi/sau de pasageri sub pavilion român, care intrã sub incidenţa convenţiilor internaţionale, şi anume:
- Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS 74), cu amendamentele şi protocoalele în vigoare;
- Convenţia internaţionalã din 1973 pentru prevenirea poluãrii de cãtre nave, modificatã prin Protocolul încheiat la Londra la data de 17 decembrie 1978 (MARPOL 73/78), cu amendamentele şi protocoalele în vigoare;
- Convenţia internaţionalã asupra liniilor de încãrcare (LL 1966), cu amendamentele şi protocoalele în vigoare;
- Convenţia internaţionalã asupra mãsurãrii tonajului navelor (Tonnage 1969);
- Convenţia referitoare la regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare (COLREG 1972), cu amendamentele la zi;
- Convenţia internaţionalã privind standardele de pregãtire a personalului navigant, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart (STCW 1978), cu protocoalele şi amendamentele în vigoare;
- Convenţia internaţionalã privind standardele minime la bordul navelor comerciale (ILO 147/1976).
ART. 2
Începând cu data prezentului ordin Autoritatea Navalã Românã nu va mai aproba solicitãrile companiilor de navigaţie pentru acordarea dreptului de arborare a pavilionului român la navele menţionate la art. 1, care la data solicitãrii au o vechime de 20 de ani sau mai mult.
ART. 3
Toate navele menţionate la art. 1, care sunt înmatriculate sub pavilion român, au obligaţia sã respecte prevederile convenţiilor internaţionale menţionate la art. 1, precum şi ale reglementãrilor internaţionale relevante şi sã aibã în stare de valabilitate certificatele internaţionale prevãzute de aceste convenţii şi eliberate în numele Guvernului României.
ART. 4
Pentru sporirea gradului de siguranţã în operare a navelor maritime sub pavilion român cu o vechime mai mare de 20 de ani, având în vedere factorul de risc sporit generat de vârsta avansatã a navei, începând cu data publicãrii prezentului ordin, certificatele statutare eliberate pentru navele maritime de categoria I care se încadreazã în prevederile acestuia vor fi valabile pe o perioadã de maximum 6 luni. Toate inspecţiile de eliberare a certificatelor se vor efectua din 6 în 6 luni, cu plata taxelor şi a cheltuielilor aferente acestora de cãtre armatorii navelor. De asemenea, fiecare navã care se încadreazã în prevederile prezentului ordin va trebui sã aibã la bord disponibilã pentru inspecţia autoritãţilor maritime lista mãsurãtorilor ultrasonice ale grosimii tablelor corpului navei, în volum de reclasificare, actualizatã anual.
ART. 5
Pentru verificarea respectãrii acestui ciclu de inspecţii intensive şi a modului de eliberare a certificatelor statutare şi a actualizãrii mãsurãtorilor de corp, Autoritatea Navalã Românã va efectua minimum douã inspecţii FSC în fiecare an la navele care se încadreazã în prevederile prezentului ordin. Prima inspecţie FSC din cursul fiecãrui an calendaristic se va efectua fãrã cheltuieli pentru armatorii navelor, toate cheltuielile fiind suportate de Autoritatea Navalã Românã. Toate inspecţiile FSC ulterioare acestei inspecţii iniţiale vor fi efectuate cu suportarea taxelor şi a cheltuielilor aferente de cãtre armatorii navelor.
ART. 6
Dacã o navã sub pavilion român va fi reţinutã de cãtre inspectorii PSC şi/sau FSC de douã ori într-un an calendaristic, Autoritatea Navalã Românã va lua mãsura de retragere a pavilionului român pentru neîncadrarea navei în standardele şi cerinţele prevãzute de convenţiile internaţionale aplicabile.
ART. 7
(1) Autoritatea Navalã Românã va informa Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului asupra mãsurilor stabilite.
(2) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului prin direcţia de specialitate va monitoriza modul de îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. 8
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Miron Tudor Mitrea
Bucureşti, 6 ianuarie 2004.
Nr. 2
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: