Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.943 din 22 octombrie 2009  pentru modificarea si completarea   Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 260/2007 privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.943 din 22 octombrie 2009 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 260/2007 privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 764 din 10 noiembrie 2009
ORDIN nr. 2.943 din 22 octombrie 2009
pentru modificarea şi completarea <>Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 260/2007 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularisticii necesare pentru solicitarea şi comunicarea datelor înscrise în cazierul fiscal
EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 764 din 10 noiembrie 2009


Având în vedere dispoziţiile <>art. VII din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 46/2009 privind îmbunãtãţirea procedurilor fiscale şi diminuarea evaziunii fiscale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2009 ,
în temeiul prevederilor <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 2 alin. (2) şi (3) şi ale <>art. 15 din Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. I
<>Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 260/2007 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularisticii necesare pentru solicitarea şi comunicarea datelor înscrise în cazierul fiscal, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 389 din 8 iunie 2007, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 1, dupã litera e) se introduc patru noi litere, literele f)-i), cu urmãtorul cuprins:
"f) 505 «Fişa de înscriere în cazierul fiscal a atragerii rãspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent», cod MFP 14.13.43.15/3;
g) 506 «Fişa de înscriere în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscalã», cod MFP 14.13.43.15/4;
h) 507 «Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind atragerea rãspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent», cod MFP 14.13.43.15/5;
i) 508 «Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscalã», cod MFP 14.13.43.15/6."
2. Anexa nr. 1 se completeazã cu formularele 505 "Fişa de înscriere în cazierul fiscal a atragerii rãspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent", 506 "Fişa de înscriere în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscalã", 507 "Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind atragerea rãspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent" şi 508 "Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscalã", al cãror model este prevãzut în anexa nr. 1 la prezentul ordin.
3. Anexa nr. 2 se completeazã cu caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi de pãstrare ale formularelor 505 "Fişa de înscriere în cazierul fiscal a atragerii rãspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent", 506 "Fişa de înscriere în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscalã", 507 "Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind atragerea rãspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent" şi 508 "Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscalã", prevãzute în anexa nr. 2 la prezentul ordin.
4. Anexa nr. 3 se înlocuieşte cu anexa nr. 3 la prezentul ordin.
ART. II
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. IV
Direcţia generalã proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei şi Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 22 octombrie 2009.
Nr. 2.943.


ANEXA 1






┌──────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────┬───────────────┐
│ 505 │ │ │
│ Numãr de operator de │ FIŞA DE ÎNSCRIERE ÎN CAZIERUL FISCAL │ SIGLÃ │
│ date cu caracter │ a atragerii rãspunderii solidare cu debitorul │ │
│ personal - 1067 │ declarat insolvabil sau insolvent │ │
└──────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────┴───────────────┘
┌─────────────────────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │Instituţia .......................................│
│Unitatea teritorialã competentã .....│ │Judeţul ..........................................│
│.................................... │ │Compartimentul de executare silitã/compartimentul │
│ │ │juridic │
│ │ │..................................................│
└─────────────────────────────────────┘ └──────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────────────────┐
│Înregistrat la unitatea teritorialã │ │ │
│competentã │ │ │
│Nr. ......... Data ../../.... │ │Înregistrat la compartimentul de executare silitã/│
├─────────────────────────────────────┤ │compartimentul juridic │
│Înregistrat la compartimentul cu │ │ │
│atribuţii în gestionarea cazierului │ │ │
│fiscal │ │Nr. ................ Data ../../.... │
│Nr. ...... Data ../../.... │ │ │
└─────────────────────────────────────┘ └──────────────────────────────────────────────────┘

FIŞA DE ÎNSCRIERE ÎN CAZIERUL FISCAL
a atragerii rãspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Pentru contribuabilul: Cod de identificare fiscalã: ..................................
Nume şi prenume/denumire: ..................................

Domiciliul fiscal: Judeţ: .......... Localitate: .................................
Sector: ...... Strada: ......... Numãr: ..... Bloc: .... Scara: .....
Ap. ..... Telefon: ......... Fax: .......... E-mail: ..................
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
A fost stabilitã rãspunderea solidarã, prin Decizia privind angajarea rãspunderii solidare
nr. ......./data: ...../..../........., sau prin hotãrârea judecãtoreascã nr. ....../
data: .../..../.... cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent:
Cod de identificare fiscalã: .............................
Nume şi prenume/denumire: ................................
Domiciliul fiscal: Judeţ: .......... Localitate: ..........
Sector: .... Strada: .... Numãr: ... Bloc: ... Scara: ..... Ap. ....

Potrivit dispoziţiilor <>art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001
privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal, republicatã, cu modificãrile şi
completãrile ulterioare, se înscrie în cazierul fiscal atragerea rãspunderii solidare,
dupã cum urmeazã:

┌─────┬────────────────────┬─────────────────────┬────────────────────┬───────────────────┐
│ Cod │Act normativ care │Fapta sãvârşitã │Act normativ în baza│Menţiuni privind │
│faptã│prevede fapta │ │cãruia s-a atras │tipul, numãrul şi │
│ │ │ │rãspunderea solidarã│data documentului │
│ │ │ │ │prin care s-a │
│ │ │ │tip/nr./an/art./ │dispus atragerea │
│ │ │ │alin./lit./pct. │ rãspunderii │
│ │ │ │ │ solidare │
├─────┼────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┼───────────────────┤
│ │Ordonanţa Guvernului│Atragerea rãspunderii│ │ │
𗈗.01 │nr. 75/2001 - art. 2│solidare cu debitorul│ │ │
│ │ alin. (2) lit. a) │declarat insolvabil │ │ │
│ │ │sau insolvent │ │ │
└─────┴────────────────────┴─────────────────────┴────────────────────┴───────────────────┘

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
CONDUCÃTOR compartiment de executare silitã/compartiment juridic,
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prezentul document a fost prelucrat, în cadrul compartimentului cu atribuţii în
gestionarea cazierului fiscal, de cãtre salariatul .......... Semnãtura salariatului:
la data de: ../../....

Cod MFP: 14.13.43.15/3







┌──────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────┬───────────────┐
│ 506 │ │ │
│ Numãr de operator de │ FIŞA DE ÎNSCRIERE ÎN CAZIERUL FISCAL │ SIGLÃ │
│ date cu caracter │ privind inactivitatea fiscalã │ │
│ personal - 1067 │ │ │
└──────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────┴───────────────┘
┌─────────────────────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │Instituţia .......................................│
│Unitatea teritorialã competentã .....│ │Judeţul ..........................................│
│.................................... │ │Compartimentul cu atribuţii în gestionarea │
│ │ │registrului contribuabililor │
│ │ │..................................................│
└─────────────────────────────────────┘ └──────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────────────────┐
│Înregistrat la unitatea teritorialã │ │ │
│competentã │ │ │
│Nr. ......... Data ../../.... │ │Înregistrat la Compartimentul cu atribuţii în │
├─────────────────────────────────────┤ │gestionarea registrului contribuabililor │
│Înregistrat la compartimentul cu │ │ │
│atribuţii în gestionarea cazierului │ │ │
│fiscal │ │Nr. ................ Data ../../.... │
│Nr. ...... Data ../../.... │ │ │
└─────────────────────────────────────┘ └──────────────────────────────────────────────────┘

FIŞA DE ÎNSCRIERE ÎN CAZIERUL FISCAL
privind inactivitatea fiscalã

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Contribuabilul: Cod de identificare fiscalã: ..................................
Nume şi prenume/denumire: ..................................
Domiciliul fiscal: Judeţ: ......... Localitate: ..................
Sector: ...... Strada: ......... Numãr: ..... Bloc: .... Scara: .....
Ap. ..... Telefon: ......... Fax: .......... E-mail: ..................
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

[ ] este persoanã juridicã declaratã inactivã fiscal, prin Ordinul preşedintelui Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscalã nr. ..../......, publicat în data de ..../.../.....
SAU
[ ] este reprezentant legal al persoanei juridice declarate inactive fiscal prin Ordinul
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nr. ..../..... publicat în data
de ..../.../....., respectiv al:
Cod de identificare fiscalã: ............................................
Denumire (persoana juridicã declaratã inactivã fiscal): .................
Domiciliul fiscal: Judeţ: ........ Localitate: ........... Sector: .......
Strada: ......... Numãr: ...... Bloc: ..... Scara: ....... Ap. .........
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Potrivit dispoziţiilor art. 2 alin. (2) lit. b) SAU potrivit dispoziţiilor art. 2
alin. (3) din <>Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea
cazierului fiscal, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se înscrie
în cazierul fiscal starea de inactivitate fiscalã, SAU starea de reprezentant legal al
persoanei juridice inactive fiscal, dupã cum urmeazã:

┌─────┬────────────────────┬─────────────────────┬──────────────────┬─────────────────────┐
│ Cod │Act normativ care │Fapta sãvârşitã │ Actul normativ │Menţiuni privind: │
│faptã│prevede fapta │ │ prin care s-a │Data de la care │
│ │ │ │ declarat starea │persoana juridicã a │
│ │ │ │ de inactivitate │fost declaratã │
│ │ │ │ fiscalã │inactivã fiscal │
│ │ │ │ │(pentru cod 4.01), │
│ │ │ │ │Persoana juridicã │
│ │ │ │ │reprezentatã, decla- │
│ │ │ │ │ratã inactivã fiscal │
│ │ │ │ │şi Data de la care │
│ │ │ │ │aceasta a fost │
│ │ │ │ │declaratã inactivã │
│ │ │ │ │fiscal │
│ │ │ │ │(pentru cod. 4.02) │
├─────┼────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────┼─────────────────────┤
│ │Ordonanţa Guvernului│Stare de inactivitate│ │ │
𗈘.01 │<>nr. 75/2001 - art. 2│fiscalã │ │ │
│ │alin. (2) lit. b) │ │ │ │
├─────┴────────────────────┴─────────────────────┴──────────────────┴─────────────────────┤
│ SAU │
├─────┬────────────────────┬─────────────────────┬──────────────────┬─────────────────────┤
│ │Ordonanţa Guvernului│Reprezentant legal al│ │ │
𗈘.02 │<>nr. 75/2001 - art. 2│persoanei juridice │ │ │
│ │alin. (3) │declarate inactivã │ │ │
│ │ │fiscal │ │ │
└─────┴────────────────────┴─────────────────────┴──────────────────┴─────────────────────┘

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
CONDUCÃTOR compartiment cu atribuţii în gestionarea registrului contribuabililor..........
Prezentul document a fost prelucrat, în cadrul compartimentului cu atribuţii în
gestionarea cazierului fiscal, de cãtre salariatul ......... Semnãtura salariatului:
la data de: ../../....

Cod MFP: 14.13.43.15/4







┌──────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────┬───────────────┐
│ 507 │ │ │
│ Numãr de operator de │ FIŞA DE ACTUALIZARE A ÎNSCRIERILOR │ SIGLÃ │
│ date cu caracter │ ÎN CAZIERUL FISCAL │ │
│ personal - 1067 │ privind atragerea rãspunderii solidare cu │ │
│ │ debitorul declarat insolvabil sau insolvent │ │
└──────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────┴───────────────┘
┌─────────────────────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │Instituţia .......................................│
│Unitatea teritorialã competentã .....│ │Judeţul ..........................................│
│.................................... │ │Organul care actualizeazã │
│ │ │..................................................│
└─────────────────────────────────────┘ └──────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────────────────┐
│Înregistrat la unitatea teritorialã │ │ │
│competentã │ │ │
│Nr. ......... Data ../../.... │ │Înregistrat la organul care actualizeazã │
├─────────────────────────────────────┤ │ │
│Înregistrat la compartimentul cu │ │ │
│atribuţii în gestionarea cazierului │ │ │
│fiscal │ │Nr. ................ Data ../../.... │
│Nr. ...... Data ../../.... │ │ │
└─────────────────────────────────────┘ └──────────────────────────────────────────────────┘


FIŞA DE ACTUALIZARE A ÎNSCRIERILOR ÎN CAZIERUL FISCAL
privind atragerea rãspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Pentru contribuabilul: Cod de identificare fiscalã: ..................................
Nume şi prenume/denumire: ..................................
Domiciliul fiscal: Judeţ: .......... Localitate: .................................
Sector: ...... Strada: ......... Numãr: ..... Bloc: .... Scara: .....
Ap. ..... Telefon: ......... Fax: .......... E-mail: ..................
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

se fac actualizãri la fapta menţionatã în prezentul document.

┌─────┬────────────┬─────────────┬─────────────────────┬────────────────────┬────────────┐
│ Cod │Act normativ│ Fapta │Act normativ în baza │Menţiuni privind │Tip │
│faptã│care prevede│ sãvârşitã │cãruia s-a atras │documentul prin care│modificare*)│
│ │fapta │ │rãspunderea solidarã │s-a dispus atragerea│ │
│ │ │ │ │rãspunderii solidare│ │
│ │ │ │Tip/nr./an/art./ │ │ │
│ │ │ │alin./lit./pct. │ │ │
├─────┼────────────┼─────────────┼─────────────────────┼────────────────────┼────────────┤
│ │Ordonanţa │Atragerea │ │ │ │
𗈗.01 │Guvernului │rãspunderii │ │ │ │
│ │nr. 75/2001 │solidare cu │ │ │ │
│ │- art. 2 │debitorul │ │ │ │
│ │alin. (2) │declarat │ │ │ │
│ │lit. a) │insolvabil │ │ │ │
│ │ │sau insolvent│ │ │ │
└─────┴────────────┴─────────────┴─────────────────────┴────────────────────┴────────────┘

Date despre: Instituţia ..................
Fişa de înscriere iniţialã/ Judeţul .....................
Fişa de actualizare înscrieri Înregistrarea fişei la compartimentul de executare
silitã/compartimentul juridic/compartimentul atribuţii
în gestionarea cazierului fiscal
Nr. ........... Data ....../....../......

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
*) Tip modificare: I - modificarea înscrierii, A - anulatã

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

CONDUCÃTOR organ care actualizeazã

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prezentul document a fost prelucrat, în cadrul compartimentului cu atribuţii în
gestionarea cazierului fiscal, de cãtre salariatul ........ Semnãtura salariatului:
la data de: ...../...../.......

Cod MFP: 14.13.43.15/5








┌──────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────┬───────────────┐
│ 508 │ FIŞA DE ACTUALIZARE A ÎNSCRIERILOR │ │
│ Numãr de operator de │ ÎN CAZIERUL FISCAL │ SIGLÃ │
│ date cu caracter │ privind inactivitatea fiscalã │ │
│ personal - 1067 │ │ │
└──────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────┴───────────────┘
┌─────────────────────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │Instituţia .......................................│
│Unitatea teritorialã competentã .....│ │Judeţul ..........................................│
│.................................... │ │Organul care actualizeazã │
│ │ │..................................................│
└─────────────────────────────────────┘ └──────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────────────────┐
│Înregistrat la unitatea teritorialã │ │ │
│competentã │ │ │
│Nr. ......... Data ../../.... │ │Înregistrat la organul care actualizeazã │
├─────────────────────────────────────┤ │ │
│Înregistrat la compartimentul cu │ │ │
│atribuţii în gestionarea cazierului │ │ │
│fiscal │ │Nr. ................ Data ../../.... │
│Nr. ...... Data ../../.... │ │ │
└─────────────────────────────────────┘ └──────────────────────────────────────────────────┘

FIŞA DE ACTUALIZARE A ÎNSCRIERILOR ÎN CAZIERUL FISCAL
privind inactivitatea fiscalã

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Contribuabilul: Cod de identificare fiscalã: ..................................
Nume şi prenume/denumire: ..................................
Domiciliul fiscal: Judeţ: ......... Localitate: ..................
Sector: ...... Strada: ......... Numãr: ..... Bloc: .... Scara: .....
Ap. ..... Telefon: ......... Fax: .......... E-mail: ..................
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

se fac actualizãri la fapta menţionatã în prezentul document.

┌─────┬────────────────────┬────────────┬──────────────────┬─────────────────────┬────────┐
│ Cod │Act normativ care │Fapta │ Actul normativ │Menţiuni privind: │ │
│faptã│prevede fapta │sãvârşitã │ prin care s-a │Data de la care │ Tip │
│ │ │ │ declarat starea │persoana juridicã a │modifi- │
│ │ │ │ de inactivitate │fost declaratã │care* │
│ │ │ │ fiscalã │inactivã fiscal │ │
│ │ │ │ │(pentru cod 4.01), │ │
│ │ │ │ │Persoana juridicã │ │
│ │ │ │ │reprezentatã, decla- │ │
│ │ │ │ │ratã inactivã fiscal │ │
│ │ │ │ │şi Data de la care │ │
│ │ │ │ │aceasta a fost │ │
│ │ │ │ │declaratã inactivã │ │
│ │ │ │ │fiscal │ │
│ │ │ │ │(pentru cod. 4.02) │ │
├─────┼────────────────────┼────────────┼──────────────────┼─────────────────────┼────────┤
│ │Ordonanţa Guvernului│Stare de │ │ │ │
𗈘.01 │<>nr. 75/2001 - art. 2│inactivitate│ │ │ │
│ │alin. (2) lit. b) │fiscalã │ │ │ │
├─────┴────────────────────┴────────────┴──────────────────┴─────────────────────┼────────┤
│ SAU │ │
├─────┬────────────────────┬────────────┬──────────────────┬─────────────────────┼────────┤
│ │Ordonanţa Guvernului│Reprezentant│ │ │ │
𗈘.02 │<>nr. 75/2001 - art. 2│legal al │ │ │ │
│ │alin. (3) │persoanei │ │ │ │
│ │ │juridice │ │ │ │
│ │ │declarate │ │ │ │
│ │ │inactivã │ │ │ │
│ │ │fiscal │ │ │ │
└─────┴────────────────────┴────────────┴──────────────────┴─────────────────────┴────────┘

Date despre: Instituţia ..................
Fişa de înscriere iniţialã/ Judeţul .....................
Fişa de actualizare înscrieri Înregistrarea fişei la compartimentul registrul
contribuabililor/cazier fiscal/compartimentul juridic:
Nr. ........... Data ....../....../......

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
*) Tip modificare: I - modificarea înscrierii, A - anulatã

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

CONDUCÃTOR organ care actualizeazã

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prezentul document a fost prelucrat, în cadrul compartimentului cu atribuţii în
gestionarea cazierului fiscal, de cãtre salariatul ........ Semnãtura salariatului:
la data de: ...../...../.......

Cod MFP: 14.13.43.15/6



ANEXA 2


CARACTERISTICILE
de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare
şi de pãstrare a formularelor

Fişa de înscriere în cazierul fiscal a atragerii rãspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent, cod 14.13.43.15/3
1. Denumire: Fişa de înscriere în cazierul fiscal a atragerii rãspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent
2. Cod: 14.13.43.15/3
3. Format: 2A4/t1
4. Caracteristici de tipãrire:
- se tipãreşte pe o singurã faţã;
- se poate utiliza echipament informatic pentru editare.
5. Se difuzeazã: gratuit.
6. Se utilizeazã la: înscrierea în cazierul fiscal al contribuabililor a situaţiei de atragere a rãspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent.
7. Se întocmeşte în: douã exemplare;
de: compartimentul de executare silitã sau de compartimentul juridic.
8. Circulã:
- un exemplar la compartimentul cu atribuţii în gestionarea cazierului fiscal al organului fiscal în a cãrui razã teritorialã se aflã domiciliul fiscal al contribuabilului;
- un exemplar la compartimentul de executare silitã sau la compartimentul juridic.
9. Se arhiveazã: un exemplar la compartimentul cu atribuţii în gestionarea cazierului fiscal şi un exemplar la compartimentul de executare silitã sau la compartimentul juridic.
Fişa de înscriere în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscalã, cod 14.13.43.15/4
1. Denumire: Fişa de înscriere în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscalã
2. Cod: 14.13.43.15/4
3. Format: 2A4/t1
4. Caracteristici de tipãrire:
- se tipãreşte pe o singurã faţã;
- se poate utiliza echipament informatic pentru editare.
5. Se difuzeazã: gratuit.
6. Se utilizeazã la: înscrierea stãrii de inactivitate fiscalã în cazierul fiscal al persoanelor juridice declarate inactive fiscal sau înscrierea în cazierul fiscal a stãrii de reprezentant legal al persoanei juridice declarate inactive fiscal.
7. Se întocmeşte în: douã exemplare;
de: compartimentul cu atribuţii în gestionarea Registrului contribuabililor.
8. Circulã:
- un exemplar la compartimentul cu atribuţii în gestionarea cazierului fiscal al organului fiscal în a cãrui razã teritorialã se aflã domiciliul fiscal al contribuabilului;
- un exemplar la compartimentul cu atribuţii în gestionarea Registrului contribuabililor.
9. Se arhiveazã: un exemplar la compartimentul cu atribuţii în gestionarea cazierului fiscal şi un exemplar la compartimentul cu atribuţii în gestionarea Registrului contribuabililor.
Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind atragerea rãspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent, cod 14.13.43.15/5
1. Denumire: Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind atragerea rãspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent
2. Cod: 14.13.43.15/5
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tipãrire:
- se tipãreşte pe o singurã faţã;
- se poate utiliza echipament informatic pentru editare.
5. Se difuzeazã: gratuit.
6. Se utilizeazã la: actualizarea înscrierilor în cazierul fiscal al contribuabililor privind atragerea rãspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent.
7. Se întocmeşte într-un exemplar.
8. Circulã: la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal al organului fiscal în a cãrui razã teritorialã se aflã domiciliul fiscal al contribuabilului sau în a cãrui evidenţã fiscalã este înregistrat contribuabilul.
9. Se arhiveazã: la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal.
Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscalã, cod 14.13.43.15/6
1. Denumire: Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscalã
2. Cod: 14.13.43.15/6
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tipãrire:
- se tipãreşte pe o singurã faţã;
- se poate utiliza echipament informatic pentru editare.
5. Se difuzeazã: gratuit.
6. Se utilizeazã la: actualizarea înscrierilor în cazierul fiscal al contribuabililor privind inactivitatea fiscalã.
7. Se întocmeşte într-un exemplar.
8. Circulã: la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal al organului fiscal în a cãrui razã teritorialã se aflã domiciliul fiscal al contribuabilului sau în a cãrui evidenţã fiscalã este înregistrat contribuabilul.
9. Se arhiveazã: la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal.


ANEXA 3
-------
(Anexa nr. 3 la <>Ordinul nr. 260/2007 )
-------------------------------------

I. Procedura de înscriere a datelor în bazele de date cuprinzând cazierul fiscal
Înscrierea datelor în cazierul fiscal se face numai pe baza fişelor de înscriere.
A. Procedura de înscriere în cazierul fiscal a faptelor sancţionate de legile fiscale, financiare, vamale, precum şi a celor care privesc disciplina financiarã
1. Fişele de înscriere a faptelor în cazierul fiscal se întocmesc, indiferent de locul situãrii domiciliului fiscal al contribuabililor, de cãtre urmãtoarele organe şi la urmãtoarele termene:
a) organele cu atribuţii de control din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi al unitãţilor sale teritoriale, precum şi organele cu atribuţii de control din afara agenţiei, astfel:
- în termen de 15 zile de la expirarea termenului legal de exercitare a cãii de atac împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei, în cazul neexercitãrii cãii de atac;
- în termen de 5 zile de la data primirii comunicãrii de la compartimentele juridice a hotãrârii irevocabile prin care s-a soluţionat calea de atac împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei;
b) compartimentele juridice din cadrul organelor prevãzute la lit. a), pentru faptele care constituie infracţiuni, în termen de 5 zile de la data primirii comunicãrii hotãrârii judecãtoreşti definitive şi irevocabile.
2. Se completeazã câte o fişã pentru fiecare faptã care se înscrie în cazierul fiscal.
3. Fişele de înscriere completate se înregistreazã şi se transmit birourilor pentru gestionarea cazierului fiscal din cadrul organelor competente definite potrivit <>art. 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea şi gestionarea cazierului fiscal, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
4. Fişele de înscriere primite de birourile pentru gestionarea cazierului fiscal sunt înregistrate în registrul unic de evidenţã.
5. Fişele de înscriere sunt analizate formal din punctul de vedere al coerenţei şi completitudinii de birourile pentru gestionarea cazierului fiscal.
6. Fişele la care se constatã neconcordanţe sunt restituite organelor de control sau compartimentului juridic, dupã caz, pentru a fi corectate.
7. Fişele valide sunt vizate de şeful biroului pentru gestionarea cazierului fiscal şi sunt repartizate de acesta pentru a fi introduse în baza de date localã, în termen de cel mult 24 de ore de la data primirii.
B. Procedura de înscriere în cazierul fiscal a atragerii rãspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent
1. În cazierul fiscal al persoanelor fizice şi juridice se înscrie atragerea rãspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent, stabilitã prin decizie a organului fiscal competent rãmasã definitivã în sistemul cãilor administrative de atac sau prin hotãrâre judecãtoreascã, dupã caz.
2. În situaţia în care atragerea rãspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent s-a dispus prin decizia privind angajarea rãspunderii solidare, ca act administrativ fiscal emis în condiţiile prevãzute de <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind <>Codul de procedurã fiscalã, republicatã , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fişele de înscriere în cazierul fiscal se întocmesc de compartimentul cu atribuţii de executare silitã din cadrul organului fiscal competent în administrarea fiscalã a persoanelor pentru care a fost stabilitã rãspunderea solidarã.
3. În situaţia prevãzutã la pct. 2, fişele de înscriere în cazierul fiscal se întocmesc:
a) în cazul neexercitãrii cãii administrative de atac împotriva deciziei privind angajarea rãspunderii solidare, în termen de 15 zile de la expirarea termenului legal de exercitare a acestei cãi de atac;
b) în cazul exercitãrii cãii administrative de atac împotriva deciziei privind angajarea rãspunderii solidare, în termen de 5 zile de la data emiterii deciziei privind respingerea contestaţiei.
4. În situaţia în care atragerea rãspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent s-a dispus prin hotãrâre judecãtoreascã, fişele de înscriere în cazierul fiscal se întocmesc de compartimentul juridic din cadrul organului fiscal competent în administrarea fiscalã a persoanelor pentru care a fost stabilitã rãspunderea solidarã.
5. În situaţia prevãzutã la pct. 4, fişele de înscriere în cazierul fiscal se întocmesc în termen de 5 zile de la data primirii comunicãrii hotãrârii judecãtoreşti definitive.
6. Fişele de înscriere în cazierul fiscal, pentru situaţiile prevãzute la pct. 2 şi 4, se întocmesc prin completarea formularului 505 "Fişa de înscriere în cazierul fiscal a atragerii rãspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent", prevãzut în anexa nr. 1 la ordin.
7. Dispoziţiile secţiunii A pct. 3-7 se aplicã în mod corespunzãtor.
C. Procedura de înscriere în cazierul fiscal a stãrii de inactivitate fiscalã pentru persoanele juridice declarate inactive
1. În termen de o zi de la data intrãrii în vigoare a unui ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi, potrivit <>art. 78 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind <>Codul de procedurã fiscalã, republicatã , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei transmite compartimentelor cu atribuţii în gestionarea Registrului contribuabililor din cadrul organelor fiscale lista persoanelor juridice declarate inactive aflate în administrarea lor.
2. Fişele de înscriere se întocmesc de compartimentul cu atribuţii în gestionarea Registrului contribuabililor, în termen de 5 zile de la publicarea listei contribuabililor declaraţi inactivi, prin completarea formularului 506 "Fişa de înscriere în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscalã", prevãzut în anexa nr. 1 la ordin, la care se bifeazã cãsuţa "persoanã juridicã declaratã inactivã fiscal".
3. Dispoziţiile secţiunii A pct. 3-7 se aplicã în mod corespunzãtor.
D. Procedura de înscriere în cazierul fiscal a stãrii de inactivitate fiscalã pentru reprezentanţii legali ai persoanelor juridice declarate inactive
1. În termen de o zi de la data intrãrii în vigoare a unui ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei solicitã Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, în baza protocolului de colaborare, datele de identificare ale reprezentanţilor legali ai persoanelor juridice care figureazã în lista contribuabililor declaraţi inactivi. Sunt solicitate informaţii referitoare la reprezentanţii legali care erau desemnaţi la data publicãrii listei contribuabililor declaraţi inactivi.
2. Dupã primirea informaţiilor solicitate, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei sorteazã lista reprezentanţilor legali, în funcţie de domiciliul fiscal al acestora şi de organul fiscal în a cãrui administrare fiscalã se aflã aceşti reprezentanţi legali.
3. Dupã sortare, listele cu reprezentanţii legali ai persoanelor juridice declarate inactive se transmit organelor fiscale competente, în vederea întocmirii fişelor de înscriere în cazierul fiscal.
4. Fişele de înscriere în cazierul fiscal al reprezentanţilor legali ai persoanelor juridice declarate inactive fiscal se întocmesc de compartimentul cu atribuţii în gestionarea Registrului contribuabililor, în termen de 5 zile de la primirea datelor de identificare a acestor reprezentanţi legali.
5. Fişele de înscriere se întocmesc prin completarea formularului 506 "Fişa de înscriere în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscalã", prevãzut în anexa nr. 1 la ordin, la care se bifeazã cãsuţa "reprezentant legal al persoanei juridice declarate inactivã fiscal".
6. Dispoziţiile secţiunii A pct. 3-7 se aplicã în mod corespunzãtor.
II. Procedura de actualizare a datelor din bazele de date cuprinzând cazierul fiscal
Actualizarea datelor din bazele de date cuprinzând cazierul fiscal se face numai pe baza fişelor de actualizare, prin completarea formularelor 501 "Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal", 507 "Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind atragerea rãspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent" sau 508 "Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscalã", prevãzute în anexa nr. 1 la ordin.
A. Actualizarea datelor privind faptele sancţionate de legile fiscale, financiare, vamale, precum şi cele care privesc disciplina financiarã, din bazele de date cuprinzând cazierul fiscal
1. Fişele de actualizare a datelor din bazele de date cuprinzând cazierul fiscal se întocmesc de cãtre salariaţii birourilor pentru gestionarea cazierului fiscal, pe baza urmãtoarelor documente justificative:
a) comunicarea primitã de la serviciul cu atribuţii în gestionarea şi funcţionarea cazierului fiscal din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care cuprinde actele normative care abrogã sau modificã prevederile legale în baza cãrora au fost sancţionate faptele înscrise în cazier ori în baza cãrora s-a stabilit reabilitarea de drept;
b) listele primite de la compartimentul cu atribuţii în gestionarea Registrului contribuabililor, care cuprind persoanele radiate, respectiv decedate, dupã caz;
c) nota de serviciu prin care se aprobã fişa de actualizare pentru rectificarea erorilor constatate la înscrierea faptelor în cazierul fiscal, aprobatã de conducãtorul organului fiscal competent.
2. Fişele de actualizare pot fi completate şi de organele cu atribuţii de control sau compartimentele juridice, pentru a rectifica eventualele erori din fişele de înscriere transmise de acestea.
3. Se completeazã câte o fişã pentru fiecare faptã care se actualizeazã.
4. Fişele de actualizare sunt înregistrate de birourile pentru gestionarea cazierului fiscal în registrul unic de evidenţã.
5. Fişele de actualizare sunt vizate de şeful biroului pentru gestionarea cazierului fiscal şi sunt repartizate de acesta pentru a fi introduse în baza de date localã, în termen de cel mult 24 de ore de la data primirii.
B. Actualizarea datelor privind situaţiile de atragere a rãspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent şi de inactivitate fiscalã, din bazele de date cuprinzând cazierul fiscal
1. Fişele de actualizare a datelor din bazele de date cuprinzând cazierul fiscal, pentru situaţiile de atragere a rãspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent şi de inactivitate fiscalã, se întocmesc de cãtre salariaţii cu atribuţii în gestionarea cazierului fiscal, din cadrul organelor fiscale competente, pe baza:
a) notei de serviciu prin care se aprobã fişa de actualizare pentru rectificarea erorilor constatate la înscrierea în cazierul fiscal a atragerii rãspunderii solidare sau a stãrii de inactivitate fiscalã, aprobatã de conducãtorul organului fiscal;
b) listelor cuprinzând contribuabilii eliminaţi din lista contribuabililor declaraţi inactivi, ca urmare a unei erori materiale, precum şi a reprezentanţilor legali ai acestora, primite de la compartimentul cu atribuţii privind gestionarea Registrului contribuabililor.
2. Fişele de actualizare pentru rectificarea eventualelor erori pot fi completate şi de cãtre compartimentul cu atribuţii în gestionarea Registrului contribuabililor sau de compartimentul cu atribuţii de executare silitã ori de compartimentul juridic, dupã caz, pentru fişele de înscriere întocmite şi transmise de cãtre acestea.
3. În situaţia aprobãrii unui ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru eliminarea din lista contribuabililor declaraţi inactivi a contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale, starea de inactivitate fiscalã se eliminã atât din cazierul fiscal al persoanei juridice, cât şi din cel al reprezentanţilor legali ai acesteia.
3.1. În termen de o zi lucrãtoare de la data intrãrii în vigoare a unui ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru eliminarea din lista contribuabililor declaraţi inactivi a contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei transmite compartimentelor cu atribuţii în gestionarea Registrului contribuabililor din cadrul organelor fiscale lista persoanelor juridice eliminate din lista contribuabililor declaraţi inactivi, aflate în administrarea lor.
3.2. În termen de 3 zile lucrãtoare de la data intrãrii în vigoare a unui ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru eliminarea din lista contribuabililor declaraţi inactivi a contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei sorteazã lista reprezentanţilor legali, în funcţie de domiciliul fiscal al acestora şi de organul fiscal în a cãrui administrare fiscalã se aflã reprezentanţii legali, şi o transmite compartimentelor cu atribuţii în gestionarea Registrului contribuabililor din cadrul acestor organe fiscale.
4. Fişele de actualizare sunt înregistrate de birourile pentru gestionarea cazierului fiscal în registrul unic de evidenţã.
5. Fişele de actualizare sunt vizate de şeful biroului pentru gestionarea cazierului fiscal şi sunt repartizate de acesta pentru a fi introduse în baza de date localã, în termen de cel mult 24 de ore de la data primirii.

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016