Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.914/C din 9 decembrie 2010  pentru aprobarea Regulamentului privind delegarea, detasarea si transferul personalului de probatiune    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.914/C din 9 decembrie 2010 pentru aprobarea Regulamentului privind delegarea, detasarea si transferul personalului de probatiune

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 10 din 5 ianuarie 2011

    Luând în considerare Referatul de aprobare nr. 103.487 din 21 octombrie 2010 referitor la proiectul de ordin al ministrului justiţiei pentru aprobarea Regulamentului privind delegarea, detaşarea şi transferul personalului de probaţiune,
    având în vedere dispoziţiile <>art. 13^1 alin. (6) şi <>art. 44 alin. (2) din Legea nr. 123/2006 privind statutul personalului de probaţiune, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul prevederilor <>art. 13 din Hotãrârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul justiţiei emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobã Regulamentul privind delegarea, detaşarea şi transferul personalului de probaţiune, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intrã în vigoare la data publicãrii.
    ART. 3
    Direcţia de probaţiune, Direcţia resurse umane, Direcţia financiar-contabilã, curţile de apel, tribunalele şi serviciile de probaţiune vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

                            p. Ministrul justiţiei,
                                  Lidia Barac,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 9 decembrie 2010.
    Nr. 2.914/C.

    ANEXÃ

                      REGULAMENT
    privind delegarea, detaşarea şi transferul personalului de probaţiune

    CAP. I
    Delegarea personalului de probaţiune

    ART. 1
    Delegarea reprezintã exercitarea temporarã, din dispoziţia ministrului justiţiei, de cãtre personalul de probaţiune a unor lucrãri sau sarcini corespunzãtoare atribuţiilor de serviciu, în afara locului sãu de muncã.
    ART. 2
    (1) Pentru motive obiective, ministrul justiţiei, la propunerea directorului Direcţiei de probaţiune, poate dispune delegarea unui consilier de probaţiune într-un alt serviciu de probaţiune.
    (2) Delegarea se face la iniţiativa şefului serviciului de probaţiune din care se deleagã consilierul de probaţiune sau la solicitarea şefului serviciului de probaţiune unde se face delegarea.
    ART. 3
    Pentru delegarea consilierilor de probaţiune într-un alt serviciu sunt necesare:
    a) avizul şefului serviciului de probaţiune din care se deleagã consilierul de probaţiune sau al şefului serviciului de probaţiune unde se doreşte delegarea, dupã caz;
    b) avizul directorului Direcţiei de probaţiune.
    ART. 4
    (1) Delegarea consilierilor de probaţiune într-un alt serviciu se dispune pe o perioadã de cel mult 60 de zile într-un an.
    (2) Consilierul de probaţiune poate refuza delegarea dacã se aflã în una dintre situaţiile prevãzute la <>art. 40 alin. (2) din Legea nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probaţiune, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (3) Delegarea consilierului de probaţiune pe o perioadã mai mare de 60 de zile într-un an se poate dispune numai cu acordul scris al acestuia.
    ART. 5
    La soluţionarea solicitãrii de delegare, Direcţia de probaţiune va ţine cont de:
    a) situaţia posturilor ocupate şi a posturilor vacante în cele douã servicii de probaţiune implicate în procedura de delegare;
    b) datele statistice recente privind volumul de activitate pe principalele activitãţi şi încãrcãtura pe consilier de probaţiune la serviciile de probaţiune implicate în procedura delegãrii, raportat la media naţionalã stabilitã pentru activitãţile evaluate.
    ART. 6
    (1) În situaţii excepţionale, consilierii de probaţiune pot fi delegaţi şi în cadrul Direcţiei de probaţiune.
    (2) Delegarea consilierului de probaţiune în cadrul Direcţiei de probaţiune se poate dispune numai cu acordul scris al acestuia.
    (3) Prevederile art. 3 se aplicã în mod corespunzãtor.
    ART. 7
    Delegarea personalului din serviciile de probaţiune înceteazã:
    a) la expirarea termenului pentru care a fost dispusã;
    b) dacã pe parcursul delegãrii a apãrut una dintre situaţiile prevãzute la <>art. 40 alin. (2) din Legea nr. 123/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi dacã existã o solicitare în acest sens din partea personalului de probaţiune delegat.

    CAP. II
    Delegarea consilierilor de probaţiune în funcţia de şef serviciu

    ART. 8
    (1) În situaţia vacantãrii sau vacantãrii temporare a funcţiei de şef serviciu, atribuţiile specifice funcţiei de conducere vor fi exercitate, prin delegare, de cãtre un consilier de probaţiune desemnat de cãtre ministrul justiţiei, la propunerea directorului Direcţiei de probaţiune, în urma unei selecţii organizate în acest sens.
    (2) Delegarea pe funcţia de şef serviciu se va face cu respectarea, în mod corespunzãtor, a condiţiilor prevãzute la <>art. 13 şi 13^1 din Legea nr. 123/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (3) Prelungirea duratei delegãrii consilierului de probaţiune pe funcţia de şef serviciu se face la propunerea directorului Direcţiei de probaţiune, fãrã a mai fi necesarã parcurgerea unei proceduri de selecţie.
    ART. 9
    (1) Direcţia de probaţiune informeazã toate serviciile de probaţiune cu privire la vacantarea funcţiei de şef serviciu şi deschiderea procedurii de selecţie pentru desemnarea unui consilier de probaţiune care va exercita atribuţiile de conducere, precizând etapele şi termenele ce vor fi avute în vedere la desfãşurarea acestei proceduri, prin publicarea unui anunţ pe pagina electronicã a Ministerului Justiţiei.
    (2) Consilierii de probaţiune care îşi desfãşoarã activitatea în alte servicii de probaţiune vor putea sã participe la procedura de selecţie numai dacã în schema de personal a serviciului de probaţiune unde este vacantã funcţia de conducere existã un post de consilier de probaţiune vacant sau temporar vacant.
    ART. 10
    În vederea participãrii la procedura de selecţie pentru delegarea pe funcţia de şef serviciu, consilierii de probaţiune interesaţi trebuie sã depunã, în termenul anunţat de Direcţia de probaţiune, care nu poate fi mai scurt de 10 zile, urmãtoarele documente:
    a) o scrisoare de intenţie;
    b) un curriculum vitae, format european;
    c) un plan de management privind activitatea serviciului de probaţiune în cadrul cãruia este vacantã funcţia de conducere, având în vedere perioada pentru care se face delegarea pe aceastã funcţie.
    ART. 11
    Planul de management va fi întocmit cu respectarea urmãtoarelor criterii:
    a) aplicabilitatea şi utilitatea pentru serviciul de probaţiune;
    b) adecvarea metodelor de lucru propuse la specificul serviciului de probaţiune;
    c) coerenţa planului;
    d) modul de prezentare scrisã a planului: întinderea maximã pe 10 pagini, tehnoredactate în format A4, cu font Arial 12, la 1 1/2 rând.
    ART. 12
    (1) Consilierii de probaţiune care au depus planul de management susţin un interviu în faţa unei comisii de selecţie desemnate prin rezoluţie a directorului Direcţiei de probaţiune.
    (2) Comisia de selecţie este formatã din cel puţin 2 membri, de regulã un inspector de probaţiune şi persoana din cadrul Direcţiei de probaţiune care coordoneazã activitatea serviciului de probaţiune unde este vacantã funcţia de conducere, precum şi un secretar.
    (3) Interviul susţinut în faţa comisiei de selecţie este înregistrat audio, solicitându-se în prealabil consimţãmântul consilierului de probaţiune în cauzã. Dacã acesta nu este de acord cu înregistrarea, interviul este consemnat în scris de cãtre secretarul comisiei.
    (4) În cadrul interviului, membrii comisiei de selecţie evalueazã atât modul de prezentare a planului de management întocmit de fiecare dintre consilierii de probaţiune, cât şi abilitãţile necesare exercitãrii funcţiei de şef serviciu, potrivit unui barem stabilit anterior.
    (5) În urma interviului, fiecare membru al comisiei de selecţie acordã o notã de la 0 la 10, urmând ca nota finalã obţinutã de fiecare dintre candidaţi sã fie stabilitã ca medie aritmeticã a notelor acordate de membrii comisiei.
    (6) Este declarat admis la procedura de selecţie pentru delegarea în funcţia de şef serviciu consilierul de probaţiune care a obţinut în urma interviului minimum nota 7.
    (7) Consilierul de probaţiune care a obţinut nota finalã cea mai mare va fi desemnat pentru delegarea pe funcţia de şef serviciu.
    ART. 13
    Delegarea în funcţia de şef serviciu înceteazã:
    a) la expirarea termenului pentru care a fost dispusã;
    b) la data la care funcţia de conducere este ocupatã prin numire, în condiţiile legii, sau la momentul reluãrii exercitãrii funcţiei de cãtre titularul de drept, dacã aceastã datã se situeazã în interiorul termenului prevãzut la lit. a);
    c) în alte situaţii, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
    ART. 14
    Revocarea delegãrii în funcţia de şef serviciu se dispune de cãtre ministrul justiţiei, la propunerea directorului Direcţiei de probaţiune, pentru motivele prevãzute la <>art. 15 din Legea nr. 123/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

    CAP. III
    Detaşarea consilierilor de probaţiune

    ART. 15
    În situaţia în care un serviciu de probaţiune nu poate funcţiona în condiţii normale datoritã existenţei unor posturi de consilier de probaţiune vacante sau temporar vacante, ministrul justiţiei, la propunerea directorului Direcţiei de probaţiune, poate dispune detaşarea unuia sau mai multor consilieri de probaţiune dintr-un alt serviciu de probaţiune.
    ART. 16
    (1) Pentru a dispune detaşarea consilierilor de probaţiune într-un alt serviciu de probaţiune sunt necesare:
    a) solicitarea şefului serviciului de probaţiune unde se doreşte detaşarea;
    b) avizul şefului serviciului de probaţiune din care se detaşeazã consilierul de probaţiune;
    c) avizul directorului Direcţiei de probaţiune.
    (2) Detaşarea consilierilor de probaţiune se dispune pe o perioadã de cel mult un an.
    (3) Consilierul de probaţiune poate refuza detaşarea numai în mod excepţional şi pentru motive personale temeinice.
    (4) Detaşarea poate fi prelungitã pentru motive obiective, care impun prezenţa persoanei la serviciul la care s-a dispus detaşarea, cu acordul acesteia, din 6 în 6 luni.
    (5) Prevederile art. 5 se aplicã în mod corespunzãtor.
    ART. 17
    (1) Detaşarea consilierilor de probaţiune înceteazã la expirarea termenului pentru care a fost dispusã.
    (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), directorul Direcţiei de probaţiune poate propune ministrului justiţiei încetarea detaşãrii consilierilor de probaţiune, anterior duratei pentru care a fost dispusã, la solicitarea motivatã a consilierului de probaţiune detaşat ori a unuia dintre cei 2 şefi ai serviciilor de probaţiune implicate în procedura de detaşare.

    CAP. IV
    Transferul personalului de probaţiune

    ART. 18
    (1) Transferul personalului din serviciile de probaţiune între serviciile de probaţiune se aprobã, la cererea acestuia, de ministrul justiţiei, cu avizul directorului Direcţiei de probaţiune şi al şefilor serviciilor de probaţiune implicate.
    (2) Transferul se face pe un post vacant, într-o funcţie echivalentã cu funcţia deţinutã.
    ART. 19
    (1) În soluţionarea solicitãrilor de transfer depuse de cãtre personalul de probaţiune, Direcţia de probaţiune aplicã criteriile prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul regulament.
    (2) În situaţia în care existã mai multe solicitãri de transfer care vizeazã acelaşi post vacant, se analizeazã fiecare situaţie prin raportare la criteriile menţionate la alin. (1) şi se stabileşte un punctaj pe baza cãruia se face departajarea între solicitãri.
    (3) Sistemul de punctaj va utiliza valorile unu sau zero, în funcţie de îndeplinirea sau neîndeplinirea criteriului analizat şi de particularitãţile fiecãreia dintre solicitãrile de transfer.
    ART. 20
    (1) Prin excepţie de la prevederile art. 18 alin. (2), inspectorul de probaţiune poate fi transferat, la cerere, pe funcţia de consilier de probaţiune.
    (2) Inspectorul de probaţiune transferat pe funcţia de consilier de probaţiune va fi încadrat pe gradul de consilier de probaţiune corespunzãtor vechimii în probaţiune.
    ART. 21
    Transferul inspectorului de probaţiune pe funcţia de consilier de probaţiune se aprobã, la cererea acestuia, de cãtre ministrul justiţiei, cu avizul directorului Direcţiei de probaţiune şi al şefului serviciului de probaţiune în care se doreşte transferul.

    CAP. V
    Dispoziţii finale

    ART. 22
    Personalul de probaţiune care este delegat sau detaşat în altã localitate decât cea de domiciliu beneficiazã, pe toatã durata delegãrii sau detaşãrii, de drepturile prevãzute de lege.
    ART. 23
    Personalul de probaţiune delegat într-o funcţie de conducere beneficiazã, pe toatã durata delegãrii, de toate drepturile prevãzute de lege pentru funcţia pe care este delegat.
    ART. 24
    (1) Delegarea consilierilor de probaţiune într-un alt serviciu de probaţiune sau în cadrul Direcţiei de probaţiune, delegarea pe funcţia de conducere, detaşarea şi transferul personalului de probaţiune se dispun prin ordin al ministrului justiţiei.
    (2) Delegarea consilierilor de probaţiune într-un alt serviciu de probaţiune sau în cadrul Direcţiei de probaţiune, delegarea pe funcţia de conducere şi detaşarea consilierilor de probaţiune înceteazã prin ordin al ministrului justiţiei.
    ART. 25
    Consilierilor de probaţiune care, la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament, sunt delegaţi pe funcţia de şef serviciu li se va menţine delegarea pe funcţia de conducere dacã îndeplinesc condiţiile prevãzute de lege pentru delegare.


    ANEXÃ
la regulament

                                CRITERII
     aplicabile în procedura de transfer al personalului de probaţiune

    I. Situaţia serviciilor de probaţiune implicate în procedura de transfer
    1. Existenţa unui post vacant în cadrul serviciului de probaţiune în care se solicitã transferul
    2. Volumul de activitate al fiecãruia dintre cele douã servicii de probaţiune implicate în procedura de transfer
    Scopul acestui criteriu este sã stabileascã în ce mãsurã transferul unui consilier de probaţiune poate influenţa volumul de activitate derulatã în cadrul celor douã servicii implicate în procedura de transfer. Criteriul va fi avut în vedere în mãsura în care în cel puţin unul dintre cele douã servicii de probaţiune implicate în procedura de transfer volumul de activitate pe consilier de probaţiune este egal cu sau mai mare decât media naţionalã stabilitã pentru activitãţile supuse analizei.
    Aplicarea acestui criteriu presupune:
    a) raportarea numãrului de referate de evaluare şi a numãrului de persoane aflate în supraveghere la numãrul de consilieri de probaţiune activi din cadrul fiecãrui serviciu de probaţiune implicat în procedura de transfer, pentru a determina volumul de activitate pe consilier de probaţiune;
    b) raportarea volumului de activitate pe consilier de probaţiune la media naţionalã stabilitã pentru activitãţile evaluate, pentru a determina în ce mãsurã realizarea transferului ar influenţa, în mod real, volumul de activitate din serviciile de probaţiune implicate;
    c) în funcţie de rezultatele obţinute la punctele anterioare, va avea prioritate în soluţionare solicitarea consilierului de probaţiune al cãrui transfer nu va determina o creştere a volumului de activitate în cadrul serviciului de unde se transferã, care ar urma sã devinã astfel egal cu sau mai mare decât media naţionalã stabilitã pentru activitãţile supuse analizei.
    3. Mobilitatea personalului în cadrul celor douã servicii de probaţiune implicate în procedura de transfer
    Aplicarea acestui criteriu presupune analiza urmãtoarelor elemente:
    a) numãrul posturilor vacante în serviciile de probaţiune implicate în procedura de transfer, raportat la numãrul de posturi existente în schema celor douã servicii de probaţiune (în analiza acestui element prezintã relevanţã faptul cã posturile vacante nu au putut fi ocupate în urma concursurilor organizate în acest sens, precum şi numãrul de transferuri anterioare);
    b) existenţa sau eventualitatea unor situaţii de vacantare/vacantare temporarã a unor posturi în cadrul serviciului de probaţiune unde îşi desfãşoarã activitatea consilierul de probaţiune solicitant (acest element prezintã relevanţã pentru a stabili în ce mãsurã se poate vorbi despre o fluctuaţie a personalului ce ar putea afecta activitatea în serviciul de probaţiune în care îşi desfãşoarã activitatea consilierul de probaţiune care solicitã transferul).
    II. Situaţia personalã a personalului de probaţiune care solicitã transferul
    1. Situaţia familialã a solicitantului şi starea de sãnãtate a acestuia, a soţului, a copiilor minori şi a altor persoane aflate în întreţinerea acestuia, potrivit legii
    În funcţie de situaţia concretã, se soluţioneazã cu prioritate solicitarea personalului de probaţiune care are în întreţinere copii minori sau alte persoane şi care are domiciliul în localitatea unde este situat serviciul de probaţiune în care se solicitã transferul.
    2. Situaţia locativã a personalului de probaţiune şi timpul afectat deplasãrii pânã la sediul serviciului de probaţiune în care îşi desfãşoarã activitatea
    În funcţie de situaţia concretã, se soluţioneazã cu prioritate solicitarea personalului de probaţiune care locuieşte în altã localitate decât cea unde este situat sediul serviciului de probaţiune în care îşi desfãşoarã activitatea şi care este nevoit sã se deplaseze zilnic pe distanţe mari pentru a ajunge la sediul serviciului de probaţiune.
    3. Rolul [supervizor, formator, consilier responsabil de colectarea, prelucrarea şi interpretarea datelor statistice (crcpids), specialist în relaţii publice] îndeplinit în cadrul serviciului de probaţiune de cãtre consilierul de probaţiune solicitant
    Acest criteriu prezintã relevanţã şi poate constitui un avantaj în soluţionarea favorabilã a cererii de transfer depuse de consilierul de probaţiune care exercitã un anumit rol (supervizor, formator, crcpids, specialist în relaţii publice) în serviciul de probaţiune în care îşi desfãşoarã activitatea, în mãsura în care acest rol nu este îndeplinit de niciunul dintre consilierii din cadrul serviciului unde se solicitã transferul.
    4. Rezultate deosebite obţinute în activitate de cãtre solicitant
    Acest criteriu prezintã relevanţã şi constituie un avantaj în soluţionarea favorabilã a cererii de transfer depuse de personalul de probaţiune care a avut o contribuţie relevantã la dezvoltarea sistemului de probaţiune (de exemplu, participarea la derularea/dezvoltarea unor programe/proiecte naţionale sau internaţionale în domeniul probaţiunii, susţinerea unor programe de formare, participarea la elaborarea unor acte normative/studii privind sistemul de probaţiune etc.).
    5. Personalul de probaţiune solicitant sã nu fi beneficiat anterior de un transfer
    Acest criteriu constituie un avantaj în soluţionarea favorabilã a transferului pentru personalul de probaţiune care nu a mai beneficiat de un transfer, în comparaţie cu un alt consilier de probaţiune solicitant cãruia i-a fost aprobatã anterior o cerere de transfer.
    6. Vechimea cererii de transfer depuse de solicitant
    În funcţie şi de celelalte criterii de transfer, are prioritate în soluţionarea favorabilã cererea de transfer cu data de înregistrare la Direcţia de probaţiune cea mai veche şi pentru care nu s-a schimbat situaţia care a generat-o.

                                ------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016