Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.874 din 16 decembrie 2016  privind reglementarea procedurii de monitorizare a implementării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.874 din 16 decembrie 2016 privind reglementarea procedurii de monitorizare a implementării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice

EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.027 din 21 decembrie 2016

    Având în vedere prevederile art. 3^1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016 şi ale art. 2 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.072/2016 privind desemnarea direcţiei de specialitate pentru supravegherea implementării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice,
    în temeiul dispoziţiilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:

    ART. 1
    Prezentul ordin se aplică de către entităţile care exercită calitatea de autoritate publică tutelară, aşa cum sunt acestea definite la art. 2 pct. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016.
    ART. 2
    (1) Entităţile prevăzute la art. 1 au obligaţia transmiterii periodice către Ministerul Finanţelor Publice a informaţiilor cuprinse în anexele nr. 1-3 ale formularului S1100 publicat pe site-ul www.mfinante.gov.ro.
    (2) Transmiterea datelor se face exclusiv utilizând formularul S1100 şi serviciile portalului e-guvernare.ro. Formularul se semnează cu semnătura electronică.
    (3) Informaţiile transmise prin formularul S1100 cuprind obligatoriu minimum datele înscrise în anexele nr. 1-3 ale formularului.
    (4) Entităţile prevăzute la art. 1 au obligaţia de a întreprinde toate demersurile necesare pentru a asigura în timp util posesia şi valabilitatea semnăturii electronice.
    ART. 3
    (1) Formularul S1100 conţinând anexele nr. 1-3 se transmite de către entităţile prevăzute la art. 1 astfel:
    a) semestrial, anexa nr. 1 "Monitorizarea aplicării prevederilor O.U.G. nr. 109/2011", în termen de 45 de zile calendaristice de la data încheierii perioadei de raportare. Anexa nr. 1 cuprinde stadiul aplicării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016, de către întreprinderile publice aflate în subordonarea, în coordonarea, sub autoritatea sau în portofoliul lor;
    b) trimestrial, anexa nr. 2 "Monitorizarea indicatorilor de performanţă financiari şi nefinanciari ai întreprinderilor publice", până la sfârşitul lunii următoare încheierii perioadei de raportare. Anexa nr. 2 cuprinde indicatorii de performanţă financiari şi nefinanciari din contractele de mandat ale administratorilor executivi şi neexecutivi ai întreprinderilor publice aflate în subordonarea, în coordonarea, sub autoritatea sau în portofoliul lor;
    c) semestrial, anexa nr. 3 "Lista administratorilor întreprinderilor publice", în termen de 45 de zile calendaristice de la data încheierii perioadei de raportare. Anexa nr. 3 cuprinde lista administratorilor întreprinderilor publice aflate în subordonarea, în coordonarea, sub autoritatea sau în portofoliul lor.
    (2) Raportarea prevăzută la alin. (1) lit. b) conţine date cumulate de la începutul anului până la sfârşitul perioadei pentru care se face raportarea.
    (3) Pentru trimestrul II, anexa nr. 2 din Formularul S1100 se depune în termen de 20 de zile calendaristice de la data depunerii situaţiilor financiare semestriale de către întreprinderile publice aflate în subordonarea, în coordonarea, sub autoritatea sau în portofoliul entităţilor prevăzute la art. 1 şi cuprinde date finale.
    (4) Pentru trimestrul IV, anexa nr. 2 din Formularul S1100 se depune astfel:
    a) până la data de 31 ianuarie a anului curent pentru anul precedent şi cuprinde date preliminate;
    b) în termen de 20 de zile calendaristice de la data depunerii situaţiilor financiare anuale de către întreprinderile publice aflate în subordonarea, în coordonarea, sub autoritatea sau în portofoliul entităţilor prevăzute la art. 1 şi cuprinde date finale.
    (5) Pentru anul 2016, transmiterea anexelor nr. 1-3 de către entităţile prevăzute la art. 1 se realizează până la data de 15 februarie 2017.
    ART. 4
    (1) Lista cuprinzând datele de identificare a întreprinderilor publice care trebuie să aplice prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016, se publică pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, la adresa www.mfinante.gov.ro şi conţine minimum următoarele elemente:
    a) denumirea autorităţii publice tutelare;
    b) CUI autoritate publică tutelară;
    c) denumirea întreprinderii publice;
    d) CUI întreprindere publică.
    e) stare întreprindere publică (în activitate/în stare de lichidare).
    (2) Entităţile care exercită calitatea de autoritate publică tutelară procedează la actualizarea datelor din lista prevăzută la alin. (1), după caz, cel mai târziu până la sfârşitul perioadei pentru care se fac raportările prevăzute la art. 3, prin transmiterea la Ministerul Finanţelor Publice, în vederea centralizării, a datelor de identificare ale noilor întreprinderi publice care trebuie să aplice prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016, precum şi a modificărilor de stare a întreprinderilor publice deja existente în această listă.
    ART. 5
    (1) Direcţia generală a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice va avea următoarele atribuţii:
    a) ţinând cont de datele minimale prevăzute la art. 2 alin. (3) va crea, va dezvolta şi va menţine în funcţiune aplicaţia informatică a formularului S1100;
    b) va elabora, în consultare cu Direcţia generală de legislaţie şi reglementare în domeniul activelor statului, şi va publica pe internet instrucţiunile de utilizare a aplicaţiei informatice a formularului S1100;
    c) va asigura entităţilor prevăzute la art. 1 accesul prin internet la această aplicaţie informatică;
    d) va asigura publicarea pe site-ul www.mfinante.gov.ro a formularului S1100.
    (2) Termenul de punere în funcţiune a aplicaţiei informatice a formularului S1100 şi de asigurare a accesului la aceasta prin internet este până la data de 31 ianuarie 2017.
    ART. 6
    Orice modificare intervenită în anexele nr. 1-3 ale formularului S1100 se face la solicitarea Direcţiei generale de legislaţie şi reglementare în domeniul activelor statului, cu aprobarea secretarului de stat coordonator, prin publicarea unei noi versiuni a aplicaţiei informatice a formularului S1100 pe site-ul www.mfinante.gov.ro.
    ART. 7
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                         Ministrul finanţelor publice,
                                Anca Dana Dragu

    Bucureşti, 16 decembrie 2016.
    Nr. 2.874.

                                   ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016