Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
 ORDIN nr. 2.820 din 25 noiembrie 2019 privind condiţiile delegării funcţiilor consulare angajaţilor consulari
Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.820 din 25 noiembrie 2019  privind condiţiile delegării funcţiilor consulare angajaţilor consulari    Twitter Facebook
Cautare document

 ORDIN nr. 2.820 din 25 noiembrie 2019 privind condiţiile delegării funcţiilor consulare angajaţilor consulari

EMITENT: Ministerul Afacerilor Externe
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 986 din 9 decembrie 2019
    În baza dispoziţiilor art. 18 alin. (1) din Legea nr. 62/2019 privind activitatea consulară,
    având în vedere prevederile art. 33 din Regulamentul de organizare, funcţionare şi ordine internă al Ministerului Afacerilor Externe, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 1.132/2016,
    în temeiul prevederilor art. 57 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 16/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul afacerilor externe emite următorul ordin:
    ART. 1
    (1) Prezentul ordin reglementează condiţiile în care Ministerul Afacerilor Externe poate aproba exercitarea de către unul sau mai mulţi angajaţi consulari, temporar sau pe durata misiunii în străinătate, a tuturor sau doar a anumitor funcţii consulare, inclusiv prin delegarea dreptului de decizie şi semnătură în cadrul procedurilor consulare, cu menţinerea sarcinilor specifice fiecărui post de angajat consular, în temeiul art. 18 alin. (1) din Legea nr. 62/2019 privind activitatea consulară.
    (2) În sensul prezentului ordin, termenii de mai jos au următorul înţeles:
    a) personal consular - totalitatea membrilor unei misiuni diplomatice sau ai unui oficiu consular care desfăşoară activitate consulară;
    b) diplomat cu atribuţii consulare - membru al personalului diplomatic din cadrul unei misiuni diplomatice, însărcinat şi acreditat să exercite funcţii consulare, inclusiv şeful misiunii diplomatice;
    c) funcţionar consular - membru al oficiului consular de carieră, acreditat în rangul de consul general, consul, viceconsul sau agent consular;
    d) angajat consular - membru al oficiului consular de carieră, angajat în serviciile administrative sau tehnice;
    e) personal consular angajat pe plan local - membri de familie însoţitori ai personalului misiunii diplomatice sau al oficiului consular de carieră ori persoane rezidente pe plan local, cetăţeni români sau străini, care sunt angajaţi temporar în cadrul misiunilor diplomatice sau al oficiilor consulare de carieră pentru a sprijini activitatea consulară.


    ART. 2
    Exercitarea funcţiilor consulare, parţial sau integral, inclusiv a dreptului de decizie şi semnătură în cadrul procedurilor consulare, poate fi delegată unor angajaţi consulari, cu acordul acestora, cu menţinerea sarcinilor specifice posturilor proprii, în vederea eliminării unor disfuncţionalităţi în activitatea consulară, pe durata misiunii în străinătate, în următoarele situaţii:
    a) la misiunile diplomatice şi oficiile consulare unde funcţiile consulare sunt exercitate de un singur diplomat cu atribuţii consulare sau de un singur funcţionar consular;
    b) la misiunile diplomatice şi oficiile consulare unde numărul de diplomaţi cu atribuţii consulare, cumulat cu cel al funcţionarilor consulari, dacă este cazul, este subdimensionat faţă de volumul şi complexitatea activităţii consulare.


    ART. 3
    Dreptul de decizie şi semnătură în cadrul procedurilor consulare poate fi delegat, cu caracter temporar, unor angajaţi consulari, în următoarele situaţii:
    a) pe perioada efectuării concediilor de odihnă de către diplomaţii cu atribuţii consulare sau funcţionari consulari, dacă nu există alţi diplomaţi cu atribuţii consulare/funcţionari consulari pentru asigurarea continuităţii activităţii consulare;
    b) în situaţia în care diplomaţii cu atribuţii consulare sau funcţionarii consulari se deplasează în afara sediului misiunii diplomatice sau al oficiului consular pentru gestionarea unor cazuri de asistenţă şi protecţie consulară şi nu există alţi diplomaţi cu atribuţii consulare/funcţionari consulari pentru asigurarea continuităţii activităţii;
    c) pe perioadele în care diplomaţii cu atribuţii consulare sau funcţionarii consulari se deplasează în circumscripţia consulară pentru efectuarea unor consulate itinerante sau pentru participarea la reuniuni, şedinţe de lucru sau alte evenimente, iar la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular nu mai există alţi diplomaţi cu atribuţii consulare/funcţionari consulari sau aceştia sunt în număr insuficient pentru a asigura continuarea activităţii consulare în condiţii normale de lucru;
    d) în alte situaţii excepţionale, care impun o astfel de măsură pentru evitarea unor disfuncţionalităţi majore ale activităţii consulare.


    ART. 4
    (1) Delegarea dreptului de decizie şi semnătură în cadrul procedurilor consulare pe durata misiunii se realizează prin ordin al ministrului afacerilor externe, ca urmare a solicitării motivate a misiunii diplomatice sau a oficiului consular cu avizul Departamentului consular.
    (2) Delegarea dreptului de decizie şi semnătură în cadrul procedurilor consulare cu caracter temporar se realizează prin decizie a directorului general al Departamentului consular, ca urmare a solicitării motivate a misiunii diplomatice sau a oficiului consular.
    (3) În actul de delegare a dreptului de decizie şi semnătură în cadrul procedurilor consulare se menţionează perioada de însărcinare, precum şi funcţiile consulare ce sunt delegate angajatului consular.
    (4) Departamentul consular poate propune limite ale delegării diferite faţă de cele solicitate iniţial de misiunea diplomatică sau oficiul consular.
    (5) Delegarea exercitării funcţiilor consulare se face cu menţinerea sarcinilor specifice postului de angajat consular, fără modificarea gradului profesional şi nici a indemnizaţiei în valută corespunzătoare gradului profesional al angajatului consular.

    ART. 5
    (1) Centrul de asistenţă E-Cons din cadrul Departamentului consular modifică în mod corespunzător atribuţiile angajatului consular în sistemele informatice consulare din domeniul E-Cons, pe perioada delegării funcţiilor consulare.
    (2) La momentul începerii exercitării funcţiilor consulare prin delegare de către un angajat consular se încheie un proces-verbal de predare-primire între acesta şi diplomatul cu atribuţii consulare sau funcţionarul consular de la care au fost preluate funcţiile consulare, în care se consemnează situaţia tipizatelor utilizate în activitatea consulară specifică, transferate în gestiunea angajatului consular, precum şi a lucrărilor curente.

    ART. 6
    (1) Delegarea dreptului de decizie şi semnătură în cadrul procedurilor consulare încetează la termen sau în situaţia în care este suplimentat în mod corespunzător numărul de diplomaţi cu atribuţii consulare şi de funcţionari consulari la misiunea respectivă.
    (2) Din motive obiective, Departamentul consular poate decide oricând încetarea exercitării funcţiilor consulare delegate unui angajat consular, din proprie iniţiativă sau la propunerea misiunii diplomatice ori a oficiului consular de referinţă.

    ART. 7
    Prevederile prezentului ordin nu se aplică personalului consular angajat pe plan local, prevăzut la art. 2 lit. j) din Legea nr. 62/2019 privind activitatea consulară.

    ART. 8
    Angajaţii consulari cărora li se deleagă exercitarea funcţiilor consulare în conformitate cu prevederile prezentului ordin pot primi indemnizaţia lunară în valută prevăzută de art. 1 alin. (1) lit. b) din anexa nr. IV - Familia ocupaţională de funcţii bugetare „Diplomaţie“ la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, în condiţiile legii.

    ART. 9
    Misiunile diplomatice şi oficiile consulare au obligaţia îndeplinirii formalităţilor de notificare prevăzute de Convenţia de la Viena cu privire la relaţiile consulare din 1963, în conformitate cu reglementările stabilite de statul de reşedinţă.

    ART. 10
    Departamentul consular va aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 11
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul afacerilor externe,
                    Bogdan Lucian Aurescu

    Bucureşti, 25 noiembrie 2019.
    Nr. 2.820.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016