Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.782 din 12 decembrie 2007  referitor la aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului national al elevilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.782 din 12 decembrie 2007 referitor la aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului national al elevilor

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 77 din 31 ianuarie 2008

În conformitate cu <>Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 366/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>Ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 4.925/2005 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar,

ministrul educaţiei, cercetãrii şi tineretului emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului naţional al elevilor, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia generalã management învãţãmânt preuniversitar, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi unitãţile de învãţãmânt vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei,
cercetãrii şi tineretului,
Cristian Mihai Adomniţei

Bucureşti, 12 decembrie 2007.
Nr. 2.782.

ANEXĂ

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Consiliului naţional al elevilor

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Consiliul naţional al elevilor din România (CNE) este structurã consultativã a Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului (MECT) şi reprezintã, la nivel naţional, elevii din învãţãmântul preuniversitar.
ART. 2
CNE este organizat şi funcţioneazã conform prezentului regulament.
ART. 3
Activitatea CNE se desfãşoarã pe principiul reprezentativitãţii la nivel naţional şi are ca obiect coordonarea consiliilor judeţene ale elevilor (CJE).
ART. 4
Prin activitatea desfãşuratã, CNE contribuie la realizarea unui parteneriat educaţional viabil în sistemul educaţional preuniversitar românesc.

CAP. II
Organizarea şi funcţionarea CNE

ART. 5
(1) CNE este format din 45 de membri [preşedinţii CJE/al Consiliului Municipal al Elevilor Bucureşti (CMEB) şi cei 3 vicepreşedinţi ai CMEB, aleşi prin vot democratic la nivelul fiecãrui judeţ/al municipiului Bucureşti], al cãror mandat expirã odatã cu încetarea calitãţii de elev.
(2) Preşedinţii CJE/CMEB sunt înlocuiţi, în situaţii speciale, de vicepreşedinţii de la nivel judeţean, respectiv de preşedinţii de sector, în cazul municipiului Bucureşti.
(3) Încetarea calitãţii de elev sau, dupã caz, demiterea din funcţia de preşedinte/vicepreşedinte al CJE atrage demiterea din CNE.
ART. 6
Activitatea CNE se desfãşoarã prin adunãri generale cu caracter ordinar şi extraordinar. Acestea sunt întruniri la care sunt convocaţi de cãtre Biroul executiv al CNE toţi cei 45 de membri de drept ai CNE şi care sunt validate numai în condiţiile prezenţei a jumãtate plus unu din numãrul membrilor CNE.
a) Adunãrile generale ordinare ale CNE se desfãşoarã bianual.
b) Adunãrile generale extraordinare ale CNE se desfãşoarã ocazional, la convocarea organismelor de specialitate din Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului (MECT) - Direcţia generalã management învãţãmânt preuniversitar (DGMIP) sau a douã treimi din numãrul membrilor Biroului executiv al CNE ori a jumãtate din numãrul membrilor CNE.
ART. 7
(1) CNE emite hotãrâri valabile cu votul a jumãtate plus unu din numãrul membrilor CNE prezenţi, care devin obligatorii pentru toate CJE şi pentru structurile subordonate acestora numai dupã validarea lor de cãtre MECT - DGMIP.
(2) Orice hotãrâre comunicatã cãtre CJE fãrã a fi validatã de cãtre MECT - DGMIP este nulã de drept.
ART. 8
CNE îşi desfãşoarã activitatea într-un spaţiu special repartizat în incinta Palatului Copiilor. MECT va pune la dispoziţia CNE, din inventarul Palatului Copiilor, logistica necesarã desfãşurãrii activitãţii elevilor în condiţii optime (computere conectate la internet, copiator, scanner, fax etc.).
ART. 9
Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, CNE colaboreazã cu departamentele educativ şi management educaţional de la nivelul inspectoratului şcolar judeţean, cu directorii şi cadrele didactice de la palatele şi cluburile elevilor, cu direcţiile judeţene pentru tineret, cu MECT, CJE, cu structurile asociative ale pãrinţilor, cu alte instituţii şi organisme de specialitate locale, regionale, naţionale sau internaţionale, guvernamentale ori neguvernamentale.
ART. 10
Structura operativã a CNE este Biroul Executiv al CNE, ales prin vot democratic dintre membrii CNE şi format din 11 elevi care îndeplinesc urmãtoarele funcţii:
a) 1 preşedinte;
b) 8 vicepreşedinţi (corespunzãtor celor 8 regiuni de dezvoltare economicã);
c) 2 secretari (executivi).
ART. 11
Atribuţiile şi responsabilitãţile CNE sunt:
a) asigurã comunic area dintre elevi şi conducerea MECT, identificând, receptând şi propunând spre dezbatere acestuia problemele, ideile, soluţiile şi aspectele vieţii şcolare ale elevilor din întreaga ţarã;
b) elaboreazã, împreunã cu reprezentanţii MECT, proiectul-cadru al regulamentului de organizare şi funcţionare al consiliului elevilor de la nivelul judeţului/localitãţii/unitãţii de învãţãmânt şi monitorizeazã respectarea acestuia la nivel judeţean;
c) desemneazã reprezentaţi în comisiile de lucru ale MECT, inspectoratul şcolar judeţean (ISJ) şi ale altor instituţii care solicitã acest lucru;
d) formuleazã propuneri pentru îmbunãtãţirea vieţii şcolare, a proiectelor şcolare şi extraşcolare;
e) organizeazã seminarii, întâlniri, conferinţe, schimburi de experienţã, competiţii, tabere sau cursuri pentru formarea elevilor;
f) prezintã trimestrial MECT raportul de activitate la nivel naţional şi local;
g) efectueazã sondaje de opinie cu privire la diversele aspecte ale vieţii şcolare;
h) comunicã permanent cu CJE;
i) oferã consiliere şi asistenţã CJE.
j) organizeazã acţiuni de caritate, campanii de strângere de fonduri destinate elevilor;
k) elaboreazã proiecte naţionale şi internaţionale proprii sau în colaborare cu diverse instituţii;
l) are rol consultativ şi de observator la activitãţile desfãşurate de CJE.
ART. 12
Atribuţiile preşedintelui CNE sunt:
a) intermediazã legãtura MECT cu CNE;
b) reprezintã CNE la diverse evenimente/manifestãri naţionale sau internaţionale;
c) exprimã opinii, puncte de vedere, reacţii ale CNE;
d) convoacã şi susţine, împreunã cu membrii Biroului executiv al CNE, conferinţe de presã.
e) elaboreazã sau aprobã comunicate de presã;
f) aprobã, promoveazã şi implementeazã politica de imagine a CNE, pe care o propune spre avizare MECT;
g) conduce întâlnirile Biroului executiv al CNE;
h) prezideazã adunãrile generale ale CNE;
i) pregãteşte împreunã cu secretarii şi vicepreşedinţii ordinea de zi a şedinţelor;
j) asigurã respectarea prezentului regulament de cãtre toţi membrii CNE;
k) asigurã desfãşurarea discuţiilor într-un spirit de corectitudine, precum şi respectarea disciplinei şi a libertãţii de exprimare a tuturor membrilor CNE;
l) propune spre adoptare hotãrârile CNE.
ART. 13
Atribuţiile vicepreşedinţilor CNE sunt:
a) coordoneazã activitatea CJE din regiunea de responsabilitate;
b) asigurã transpunerea în fapt a hotãrârilor CNE;
c) oferã consiliere şi suport CJE din zonã, la solicitarea acestora;
d) modereazã forumurile pe probleme specifice elevilor.
ART. 14
Atribuţiile secretarilor CNE sunt:
a) pregãtesc agenda şedinţelor CNE şi o fac cunoscutã membrilor CNE cu o sãptãmânã înainte;
b) pregãtesc materialele necesare întâlnirilor şi logistica aferentã;
c) elaboreazã hotãrârile şi le comunicã, spre aprobare, MECT;
d) redacteazã procesele-verbale ale întâlnirilor, le posteazã pe site-ul CNE şi le transmit cãtre toţi membrii CNE şi reprezentanţii MECT responsabili pentru CNE.
e) menţin activã comunicarea dintre membrii CNE, Biroul executiv, MECT, CJE etc.
f) înregistreazã şi urmãresc fluxul unor documente ca: procesele-verbale, propunerile de proiecte şi alte documente ale CNE;
g) actualizeazã periodic informaţia de pe site-ul oficial al MECT, secţiunea "Elevi";
h) actualizeazã periodic informaţia de pe site-ul oficial al CNE.
ART. 15
Mandatul membrilor Biroului executiv înceteazã în urmãtoarele cazuri:
a) demisie - trebuie anunţatã Biroului executiv cu cel puţin douã sãptãmâni înainte.
b) imposibilitate de exercitare a mandatului pe o perioadã mai mare de 6 luni;
c) transfer la o unitate de învãţãmânt din afara ţãrii;
d) conform deciziei CNE - pe baza evaluãrii activitãţii desfãşurate;
e) conform deciziei CNE - la încetarea calitãţii de elev.
ART. 16
Convocarea CNE se face cu douã sãptãmâni înainte de adunarea generalã ordinarã şi cu cel puţin o sãptãmânã înainte de adunarea generalã extraordinarã. În convocare se vor preciza data, ora, locul şi ordinea de zi ale întâlnirii.
ART. 17
Adunarea generalã a CNE este legal constituitã dacã sunt prezenţi jumãtate plus unu din numãrul membrilor delegaţi. Dacã la prima convocare nu se întruneşte minimul necesar de membri, se va proceda la o convocare în cel mai scurt timp.
ART. 18
Convocarea Biroului executiv se face cu cel puţin douã sãptãmâni înainte de întâlnire, precizându-se data, ora, locul şi ordinea de zi.
ART. 19
Întâlnirea Biroului executiv este legal constituitã dacã sunt prezenţi jumãtate plus unu din numãrul membrilor.
ART. 20
Ordinea de zi a întâlnirilor Biroului executiv se poate schimba doar prin votul majoritãţii simple.
ART. 21
În scopul organizãrii şi validãrii adunãrilor generale ale CNE, se constituie la nivel naţional, în coordonarea MECT - DGMIP, Comisia naţionalã de validare.
ART. 22
Comisia naţionalã de validare este formatã din 8 inspectori responsabili cu activitatea educativã, câte unul pentru fiecare regiune de dezvoltare, 4 directori de la licee care s-au remarcat prin activitatea consiliului elevilor, membrii Biroului executiv al CNE.
ART. 23
Candidaturile pentru Biroul executiv al CNE se depun la Comisia naţionalã de validare, dupã criterii şi în intervale de timp stabilite anual de cãtre aceasta, în colaborare cu MECT.
ART. 24
Candidaţii eligibili pentru Biroul executiv al CNE trebuie sã aibã o experienţã de membru în consiliul elevilor din instituţia din care provin/au provenit de cel puţin un an, atestatã printr-o adeverinţã semnatã de directorii unitãţilor şcolare respective, sau o experienţã de voluntar în organisme neguvernamentale de minimum un an, atestatã de cãtre ONG-ul respectiv, sunt preşedinţi, vicepreşedinţi sau secretari ai CJE şi nu sunt elevi în clasa a XII-a/a XIII-a.
ART. 25
Dosarele de candidaturã trebuie sã conţinã urmãtoarele documente:
- curriculum vitae;
- proiect de plan de activitãţi pentru CNE;
- formular de candidaturã, conform anexei nr. 1 care face parte integrantã din prezentul regulament;
- adeverinţe doveditoare ale activitãţii, conform art. 24.
Documentele vor fi prezentate atât în format scris, cât şi electronic.
ART. 26
Criteriile de evaluare a candidaturilor se regãsesc în anexa nr. 2 care face parte integrantã din prezentul regulament.
ART. 27
(1) Candidaţii selectaţi de Comisia naţionalã de validare a candidaturilor pentru Biroul executiv îşi vor susţine candidatura în cadrul adunãrii generale, în douã etape:
- etapa 1 - pe secţiuni structurate pe criteriul celor 8 regiuni de dezvoltare: vor fi susţinute candidaturile pentru cei 8 vicepreşedinţi. La fiecare secţiune va fi ales vicepreşedinte elevul cu numãrul cel mai mare de voturi din regiunea respectivã;
- etapa a 2-a în plenul adunãrii generale: vor fi susţinute candidaturile pentru preşedinte şi pentru cei 2 secretari executivi. Candidatul care va întruni cel mai mare numãr de voturi va fi ales preşedinte, urmãtorii doi clasaţi ca numãr de voturi exprimate vor fi aleşi secretari executivi.
(2) Fiecare judeţ, cu excepţia municipiului Bucureşti, are un singur drept de vot, exercitat de preşedintele CJE, respectiv de vicepreşedintele CJE, în cazul absenţei motivate a preşedintelui CJE.
(3) Municipiul Bucureşti are 4 drepturi de vot, exercitate de cãtre preşedintele Consiliului Municipal al Elevilor Bucureşti, respectiv de cei 3 vicepreşedinţi.
(4) Dupã prezentarea candidaturilor se voteazã. Timpul de prezentare a candidaturilor este de maximum 15 minute.
ART. 28
Mandatul membrilor Biroului executiv al CNE este de maximum 2 ani.
ART. 29
Biroul executiv se întruneşte bisemestrial sau ocazional, la convocarea organismelor de specialitate din MECT -DGMIP ori la cererea a jumãtate plus unu din numãrul membrilor Biroului executiv.
ART. 30
Schimbarea din funcţie a preşedintelui sau a unui membru al Biroului executiv se poate face la propunerea MECT sau a unei treimi din numãrul membrilor CNE, prin hotãrârea adoptatã cu votul a douã treimi din numãrul membrilor Biroului executiv.
ART. 31
La întâlnirile reprezentanţilor CNE, precum şi la şedinţele Biroului executiv pot participa şi reprezentanţi ai MECT şi ISJ. De asemenea, la aceste întâlniri pot participa şi reprezentanţi ai ONG-urilor sau ai altor instituţii care solicitã acest lucru, cu acordul Biroului executiv al CNE.
ART. 32
CNE va colabora îndeaproape cu CJE, pentru implicarea permanentã în viaţa şcolarã şi a comunitãţilor pe care le reprezintã.
ART. 33
(1) Cheltuielile ocazionate de participarea membrilor CNE la adunãrile generale, conferinţe, seminarii, întâlniri de lucru, constând în transport, cazare şi masã, vor fi finanţate de MECT, prin inspectoratele şcolare judeţene.
(2) CNE va avea prioritate în utilizarea în scopuri ştiinţifice şi recreative a patrimoniului taberelor şcolare, actualmente centre de recreere şi divertisment, aflate în jurisdicţia Autoritãţii Naţionale pentru Tineret (ANT).
Consiliul judeţean al elevilor
ART. 34
CJE este structura judeţeanã reprezentativã a elevilor, subordonatã ierarhic CNE, care coordoneazã activitatea tuturor consiliilor elevilor de la nivelul unitãţilor de învãţãmânt.
ART. 35
Structurile subordonate CJE sunt consiliul local al elevilor, respectiv consiliul pe şcoalã al elevilor.
ART. 36
(1) Biroul executiv al CJE va avea urmãtoarea componenţã obligatorie:
- un preşedinte;
- 1-3 vicepreşedinţi, în funcţie de mãrimea judeţului;
- un secretar executiv.
(2) Schimbarea din funcţie a preşedintelui CJE sau a unui membru al Biroului executiv se poate face la propunerea ISJ sau a unei treimi din numãrul membrilor CJE, prin hotãrârea adoptatã cu votul a douã treimi din numãrul membrilor Biroului executiv.
ART. 37
Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare al CJE este elaborat de cãtre CNE şi este avizat de MECT.
ART. 38
CJE elaboreazã, împreunã cu reprezentanţii ISJ, proiectul-cadru al Regulamentului de organizare şi funcţionare al consiliului elevilor de la nivelul unitãţii de învãţãmânt şi îl supune aprobãrii Consiliului de administraţie al ISJ.
ART. 39
CJE monitorizeazã la nivel judeţean respectarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al consiliului elevilor de la nivelul unitãţii de învãţãmânt.
ART. 40
Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, CJE colaboreazã cu departamentele educativ şi management educaţional de la nivelul inspectoratului şcolar judeţean, cu directorii şi cadrele didactice de la palatele şi cluburile elevilor, cu direcţiile judeţene pentru tineret, consiliile locale ale elevilor/consiliile pe şcoalã ale elevilor, cu structurile asociative ale pãrinţilor, cu alte instituţii şi organisme de specialitate locale, regionale, naţionale sau internaţionale, guvernamentale sau neguvernamentale.
ART. 41
CJE funcţioneazã în Palatul Copiilor din fiecare reşedinţã de judeţ. ISJ va pune la dispoziţia CJE, în inventarul Palatului Copiilor, logistica necesarã desfãşurãrii activitãţii elevilor în condiţii optime (computere conectate la internet, copiator, scanner, fax etc.).
ART. 42
În localitãţile cu peste 5 unitãţi de învãţãmânt se pot constitui consilii locale ale elevilor (CLE), cu acordul CJE şi cu aprobarea ISJ. Acestea funcţioneazã dupã regulamentul elaborat de CJE.
ART. 43
(1) În fiecare unitate de învãţãmânt de stat şi particular se constituie consiliul elevilor, denumit consiliul pe şcoalã al elevilor (CŞE), format din liderii elevilor de la fiecare clasã.
(2) Consiliul pe şcoalã al elevilor (CŞE) funcţioneazã în baza unui regulament propriu, elaborat de CJE, avizat de conducerea unitãţii de învãţãmânt şi aprobat de Consiliul de administraţie al ISJ, anexã la regulamentul intern al unitãţii de învãţãmânt.
(3) Consiliul pe şcoalã al elevilor (CŞE) îşi desemneazã reprezentanţii, elevi din clasele a IX-a - a XII-a/a XIII-a sau din învãţãmântul postliceal, pentru a participa la şedinţele consiliului de administraţie al unitãţii de învãţãmânt.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 44
(1) Prezentul regulament intrã în vigoare de la data aprobãrii lui prin ordin al MECT.
(2) În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament, CNE va elabora şi aproba regulamentul CJE.
(3) În termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament, CJE va elabora şi aproba regulamentul Consiliului pe şcoalã al elevilor (CŞE).
ART. 45
Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii pentru toţi membrii CNE, respectiv CJE/CLE/Consiliului pe şcoalã al elevilor (CŞE).
ART. 46
Modificãrile prezentului regulament se fac cu avizul CNE şi cu aprobarea MECT, intrând în vigoare în termen de douã sãptãmâni de la aprobare.


ANEXA 1


────────
la regulament
─────────────

[STEMA ROMÂNIA
ROMÂNIEI] MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII ŞI TINERETULUI
DIRECŢIA GENERALĂ MANAGEMENT ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR
DIRECŢIA MANAGEMENT ŞI PROGRAME EDUCAŢIONALE

Funcţia pentru care candideazã (P, VP, S)*)
...........................................

FORMULAR DE CANDIDATURĂ

1. Numele şi prenumele ...................................
2. Clasa .................................................
3. Şcoala ................................................
4. Judeţul ...............................................
5. E-mail ................................................
6. Telefon ...............................................
7. Persoanã de contact (referinţe) .......................
8. Activitate în consiliul elevilor/ONG ..................
9. Scurt argument al intenţiei de candidaturã ............
10. Principiul managerial fundamental ....................
11. Slogan ...............................................
_________
*) P, VP, S = preşedinte, vicepreşedinte, secretar.

ANEXA 2
───────
la regulament
─────────────

[STEMA ROMÂNIA
ROMÂNIEI] MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII ŞI TINERETULUI
DIRECŢIA GENERALĂ MANAGEMENT ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR
DIRECŢIA MANAGEMENT ŞI PROGRAME EDUCAŢIONALE

EVALUAREA ŞI PUNCTAREA DOCUMENTELOR DE CANDIDATURĂ

● 40 puncte - Curriculum vitae
1. minimum un an experienţã în consiliul elevilor/un an ONG - 5 puncte
2. performanţe academice - 5 puncte
3. performanţe coordonare activitãţi educative, extraşcolare - 5 puncte
4. competenţe de organizare de evenimente (la nivel local, judeţean, naţional) - 5 puncte
5. participarea în programe, proiecte educaţionale naţionale şi internaţionale în zona de participare la viaţa şcolii şi a comunitãţii - 10 puncte
6. iniţiator/colaborator/participant la evenimente cu caracter civic - 10 puncte
● 60 puncte - Plan de activitãţi
1. Planificare realistã - 20 puncte
2. Creativitate - 10 puncte
3. Aplicabilitate - 10 puncte
4. Claritate - 10 puncte
5. Adecvare la obiectivele/rolul CNE - 10 puncte
____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016