Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.768 din 11 iulie 2023  pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului investiţiilor şi proiectelor europene, al ministrului muncii şi solidarităţii sociale, al ministrului finanţelor, al directorului general al Direcţiei Generale pentru Evidenţa Persoanelor, al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale nr. 129/525/777/3.496.091/253/91/2023 privind termenele, formatul datelor şi al declaraţiei pe propria răspundere, condiţiile tehnice şi algoritmii de aplicare a criteriilor pe baza cărora se stabileşte eligibilitatea beneficiarilor, precum şi modalitatea de interogare, agregare şi validare a datelor, conform art. 25 alin. (24) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 166/2022 privind unele măsuri pentru acordarea unui sprijin categoriilor de persoane vulnerabile pentru compensarea preţului la energie, suportat parţial din fonduri externe nerambursabile    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.768 din 11 iulie 2023 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului investiţiilor şi proiectelor europene, al ministrului muncii şi solidarităţii sociale, al ministrului finanţelor, al directorului general al Direcţiei Generale pentru Evidenţa Persoanelor, al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale nr. 129/525/777/3.496.091/253/91/2023 privind termenele, formatul datelor şi al declaraţiei pe propria răspundere, condiţiile tehnice şi algoritmii de aplicare a criteriilor pe baza cărora se stabileşte eligibilitatea beneficiarilor, precum şi modalitatea de interogare, agregare şi validare a datelor, conform art. 25 alin. (24) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 166/2022 privind unele măsuri pentru acordarea unui sprijin categoriilor de persoane vulnerabile pentru compensarea preţului la energie, suportat parţial din fonduri externe nerambursabile

EMITENT: Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1044 din 17 noiembrie 2023
    Luând în considerare Referatul de aprobare al Direcţiei generale implementare POAD nr. 102.957 din 22.06.2023,
    în temeiul prevederilor art. 25 alin. (24) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 166/2022 privind unele măsuri pentru acordarea unui sprijin categoriilor de persoane vulnerabile pentru compensarea preţului la energie, suportat parţial din fonduri externe nerambursabile, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 14 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2022 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, cu modificările ulterioare, ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 10 din Legea nr. 92/1996 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul investiţiilor şi proiectelor europene, ministrul muncii şi solidarităţii sociale, ministrul finanţelor, directorul general al Direcţiei Generale pentru Evidenţa Persoanelor, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale emit prezentul ordin.
    ART. I
    Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene, al ministrului muncii şi solidarităţii sociale, al ministrului finanţelor, al directorului general al Direcţiei Generale pentru Evidenţa Persoanelor, al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale nr. 129/525/777/3.496.091/253/91/2023 privind termenele, formatul datelor şi al declaraţiei pe propria răspundere, condiţiile tehnice şi algoritmii de aplicare a criteriilor pe baza cărora se stabileşte eligibilitatea beneficiarilor, precum şi modalitatea de interogare, agregare şi validare a datelor, conform art. 25 alin. (24) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 166/2022 privind unele măsuri pentru acordarea unui sprijin categoriilor de persoane vulnerabile pentru compensarea preţului la energie, suportat parţial din fonduri externe nerambursabile, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 60 din 20 ianuarie 2023, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1 alineatul (2), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) de către C.N. Poşta Română - S.A.: id-urile locurilor de consum pentru care au fost anulate cardurile de energie de către C.N. Poşta Română - S.A., motivul anulării, CNP-urile persoanelor care au declarat că şi-au modificat adresa de domiciliu după generarea listei cu potenţialii beneficiari, conform art. 3 alin. (1) pct. 12, CNP potenţial beneficiar, CNP coabitanţi ca urmare a completării declaraţiei pe propria răspundere prevăzute la art. 25 alin. (19) din Ordonanţă, precum şi, după caz, pentru persoanele pentru care se comunică rezultatul anchetei sociale prevăzute la art. 25 alin. (17) din Ordonanţă. Declaraţiile pe propria răspundere şi anchetele sociale se întocmesc doar pe locul de consum indicat în lista de la art. 3 alin. (1) pct. 12;"

    2. La articolul 3, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alin. (5^1), cu următorul cuprins:
    "(5^1) MIPE solicită C.N. Poşta Română - S.A. distribuirea modelului de certificat de validare a datoriei către emitenţii certificatelor de validare a datoriilor, aprobat prin Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 3.237/2022 privind aprobarea modelului de card de energie şi a modelului de certificat de validare a datoriei faţă de asociaţia de proprietari/locatari, cu modificările ulterioare, către emitenţii certificatelor de validare a datoriilor, împreună cu scrisoarea de instrucţiuni, conform anexei nr. 7 la prezentul ordin."

    3. La articolul 4, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) MMSS validează săptămânal în aplicaţia informatică locurile de consum nou-adăugate şi locurile de consum pentru care a fost emis un card de energie, dar au fost marcate ulterior neeligibile, iar MIPE generează lista cu locurile de consum validate de MMSS, care este accesată în mod direct de către C.N. Poşta Română - S.A. în aplicaţia informatică."

    4. La articolul 4^1, litera b) se abrogă.
    5. După articolul 4^1 se introduc două noi articole, art. 4^2 şi 4^3, cu următorul cuprins:
    "ART. 4^2
    (1) Dacă după data generării listei de la art. 3 alin. (1) pct. 12 se modifică, în condiţiile legii, adresa din actul de identitate al beneficiarului, cu excepţia persoanelor care se regăsesc în lista beneficiarilor de alocaţie pentru susţinerea familiei sau de venit minim garantat, C.N. Poşta Română - S.A. transmite CNP-ul persoanei în cauză către aplicaţia informatică şi procedează astfel:
    a) dacă se constată că beneficiarul este eligibil la noul loc de consum, iar pentru noul loc de consum nu a mai fost emis un card de energie, se anulează cardul emis pentru vechiul loc de consum, în cazul în care acesta a fost emis doar pentru beneficiarul care îşi schimbă domiciliul/reşedinţa, şi se emite un nou card de energie pentru noul loc de consum al beneficiarului, cu preluarea soldului disponibil, dacă este cazul;
    b) dacă se constată că beneficiarul este eligibil la noul loc de consum, iar pentru noul loc de consum a fost emis deja un card de energie, se anulează cardul de energie de la vechiul loc de consum, în cazul în care acesta a fost emis doar pentru beneficiarul care îşi schimbă domiciliul/reşedinţa, se anulează şi cardul de energie deja existent pentru noul loc de consum şi se emite un nou card de energie pentru noul loc de consum, cu includerea beneficiarului care şi-a schimbat domiciliul/reşedinţa şi cu preluarea soldului disponibil de la noul loc de consum;
    c) dacă se constată că beneficiarul nu este eligibil la noul loc de consum, cardul de energie de la vechiul loc de consum se anulează, în cazul în care acesta a fost emis doar pentru beneficiarul care îşi schimbă domiciliul/reşedinţa, cu decontarea sumelor utilizate până la schimbarea domiciliului/reşedinţei.
    (2) Pentru beneficiarii de alocaţie pentru susţinerea familiei sau de venit minim garantat, modificările de adresă se operează doar în sistemul informatic al C.N. Poşta Română - S.A., după obţinerea acordului ANPIS referitor la modificarea adresei.
    ART. 4^3
    După stabilirea eligibilităţii în vederea acordării sprijinului pentru tranşa a II-a:
    a) se păstrează cardurile de energie existente emise pentru tranşa I, în situaţia în care nu există modificări ale adresei de domiciliu/reşedinţă, respectiv ale beneficiarilor locului de consum;
    b) se emite un nou card de energie cu preluarea soldului disponibil din tranşa I, dacă este cazul, pentru locurile de consum apărute ca urmare a schimbării adresei de domiciliu/reşedinţă, cu păstrarea aceloraşi beneficiari;
    c) se emite un nou card de energie pentru locurile de consum la care beneficiarii sunt diferiţi faţă de tranşa I."

    6. Anexa nr. 5 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
    7. Anexa nr. 7 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Adrian Câciu
                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Simona Bucura-Oprescu
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş
                    Directorul General al Direcţiei Generale pentru Evidenţa Persoanelor,
                    Cătălin Aurel Giulescu
                    Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
                    Nicoleta-Mioara Cîrciumaru
                    Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
                    Ionel-Sorin Bălan

    ANEXA 1

    (Anexa nr. 5 la Ordinul nr. 129/525/777/3.496.091/253/91/2023)
    Către:
    Stimate domnule/Stimată doamnă,
    Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 166/2022 privind unele măsuri pentru acordarea unui sprijin categoriilor de persoane vulnerabile pentru compensarea preţului la energie, suportat parţial din fonduri externe nerambursabile, cu modificările şi completările ulterioare, prin care se poate compensa factura la energie indiferent de natura acesteia, respectiv energie electrică, energie termică centralizată, gaze, butelie, lemne pentru foc, păcură, peleţi şi alte materiale de încălzire, vă informăm că aţi fost exclus/ă din lista beneficiarilor eligibili ca urmare a depăşirii pragului de venit de 2.000 de lei/loc de consum, deoarece la locul de consum unde aveţi domiciliul figurează X (număr) colocatari, având următoarele CNP-uri:
    - ..................................... CNP (primele 7 cifre);
    – ..................................... CNP (primele 7 cifre);
    – ..................................... CNP (primele 7 cifre);
    – ..................................... CNP (primele 7 cifre);
    – ..................................... CNP (primele 7 cifre).

    Pentru a beneficia de prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 166/2022, cu modificările şi completările ulterioare, aveţi posibilitatea să întreprindeţi următoarele măsuri:
    - să vă adresaţi serviciului de asistenţă socială din cadrul primăriei în raza căreia aveţi domiciliul, în vederea întocmirii unei anchete sociale;
    – să clarificaţi situaţia locativă a coabitanţilor, adresându-vă serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu, în vederea încetării menţiunii privind stabilirea domiciliului.

    Cu stimă,
    Ministerul Investiţiilor si Proiectelor Europene

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 7 la Ordinul nr. 129/525/777/3.496.091/253/91/2023)
    Scrisoare către emitenţii certificatelor de validare a datoriilor
    Către: emitenţii certificatelor de validare a datoriilor
    Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 166/2022 privind unele măsuri pentru acordarea unui sprijin categoriilor de persoane vulnerabile pentru compensarea preţului la energie, suportat parţial din fonduri externe nerambursabile, cu modificările şi completările ulterioare, prin care se poate compensa factura la energie indiferent de natura acesteia, respectiv energie electrică, energie termică furnizată în regim centralizat, gaze, butelie, butan, lemne de foc, rumeguş, cărbune, păcură, peleţi, brichete, combustibili lichizi sau solizi şi orice alte materiale de încălzire care pot fi utilizate la încălzirea locuinţelor, vă informăm că aveţi obligaţia de a elibera, conform art. 8 alin. (1) din actul normativ menţionat, la solicitarea beneficiarilor de sprijin, certificate de validare a datoriilor curente şi/sau restante pentru consumul de energie.
    În acest scop este necesar să solicitaţi beneficiarului de sprijin acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal în temeiul prevăzut de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 166/2022, cu modificările şi completările ulterioare, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi ale legislaţiei naţionale aplicabile domeniului protecţiei datelor.
    Certificatele de validare a datoriilor trebuie să conţină cel puţin următoarele elemente:
    a) datele de identificare ale beneficiarului de sprijin pentru compensarea preţului la energie;
    b) suma datorată de beneficiarul de sprijin pentru consumul de energie;
    c) datele de identificare ale emitentului certificatului de validare a datoriilor şi contul bancar al acestuia;
    d) perioada de consum;
    e) datele de identificare ale furnizorului de energie către emitentul certificatului de validare a datoriilor.

    Certificatele de validare a datoriilor se emit în două exemplare, din care un exemplar se păstrează la emitent, iar cel de-al doilea exemplar se păstrează la Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A., ca anexă la documentele care stau la baza plăţii prin serviciul de mandat poştal. Acesta se emite numai pentru titularul care figurează în evidenţele emitentului, fără a fi permisă emiterea pentru o altă persoană terţă. Certificatul de validare a datoriilor nu se poate emite de două ori pentru aceeaşi perioadă de consum şi nu pot fi efectuate mai multe plăţi prin serviciul de mandat poştal pentru aceeaşi perioadă de consum.
    La eliberarea certificatului de validare a datoriei este necesar ca beneficiarul să prezinte cartea de identitate, în original, şi cardul de energie emis, în original.
    Certificatul de validare a datoriei anexat trebuie multiplicat şi completat corespunzător pentru fiecare titular de loc de consum care beneficiază de sprijinul privind compensarea facturilor de energie. Titularul locului de consum poate să se prezinte la orice oficiu poştal, cu certificatul de validare a datoriei şi cardul de energie, unde va putea efectua plata datoriei stipulate în certificat prin mandat poştal. Ca urmare a acestei operaţiuni, Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A. va vira sumele respective în contul emitentului.
    Emitentul, la virarea sumelor pe numele beneficiarului şi în contul indicat de dumneavoastră în certificatul de validare a datoriei, este obligat:
    - să opereze în evidenţele contabile încasarea sumelor în numele beneficiarilor de sprijin;
    – să vireze ulterior, la termenul prevăzut în propriul contract de furnizare, sumele primite prin mandat poştal de la Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A. Falsificarea certificatelor de validare a datoriilor, utilizarea lor necorespunzătoare şi/sau efectuarea de plăţi în alte scopuri decât cele pentru achitarea datoriilor faţă de furnizorii de energie atrag răspunderea civilă şi penală a persoanelor care se fac vinovate de această stare de fapt.

    Anexăm prezentei modelul de certificat de validare a datoriilor, pentru care vă adresăm rugămintea să îl utilizaţi numai în scopul prevăzut de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 166/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
    Vă facem cunoscut, de asemenea, că aveţi obligaţia de a înregistra în evidenţele dumneavoastră, într-un registru special, certificatele de validare a datoriilor.
    Mulţumim pentru colaborare!
    Cu stimă,
    MINISTERUL INVESTIŢIILOR ŞI PROIECTELOR EUROPENE
    Program finanţat prin Fondul Social European

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016