Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.689 din 15 noiembrie 2010  privind constituirea si functionarea Comitetului de monitorizare pentru Programul de cooperare elvetiano-roman vizand reducerea disparitatilor economice si sociale din cadrul Uniunii Europene extinse    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.689 din 15 noiembrie 2010 privind constituirea si functionarea Comitetului de monitorizare pentru Programul de cooperare elvetiano-roman vizand reducerea disparitatilor economice si sociale din cadrul Uniunii Europene extinse

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 793 din 26 noiembrie 2010
    Având în vedere prevederile Acordului-cadru dintre Guvernul României şi Consiliul Federal Elveţian privind implementarea Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparitãţilor economice şi sociale din cadrul Uniunii Europene extinse, semnat la Berna la 7 septembrie 2010, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.065/2010, denumit în continuare Acordul-cadru,
    pentru buna coordonare şi implementare a asistenţei financiare nerambursabile acordate României de Consiliul Federal Elveţian, denumitã în continuare asistenţa financiarã,
    în temeiul <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    (1) Se constituie Comitetul de monitorizare pentru Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparitãţilor economice şi sociale din cadrul Uniunii Europene extinse, denumit în continuare Comitetul de monitorizare, pe durata de implementare a acestuia, ca structurã de tip partenerial, cu rol consultativ, care asistã Unitatea naţionalã de coordonare (UNC) pentru Programul de cooperare elveţianoromân vizând reducerea disparitãţilor economice şi sociale din cadrul Uniunii Europene extinse, denumit în continuare Programul de cooperare elveţiano-român, în monitorizarea implementãrii acestui program.
    (2) Comitetul de monitorizare oferã asistenţã în probleme strategice şi operaţionale pe întreaga duratã de implementare a Programului de cooperare elveţiano-român.
    (3) Ambasada Elveţiei în România are posibilitatea sã desemneze participanţi la reuniunile Comitetului de monitorizare în calitate de observatori.
    ART. 2
    Comitetul de monitorizare are urmãtoarele atribuţii:
    a) stabileşte criteriile de selecţie a proiectelor, luând în considerare recomandãrile pãrţii elveţiene;
    b) formuleazã observaţii privind criteriile de selecţie pentru activitãţile cuprinse în fondurile tematice;
    c) formuleazã observaţii privind documentaţia pentru cererile de proiecte, dacã este cazul;
    d) analizeazã procesul de selecţie pentru mãsurile-suport;
    e) monitorizeazã conformitatea cu regulamentele şi procedurile Programului de cooperare elveţiano-român;
    f) analizeazã periodic progresele în implementarea mãsurilor-suport şi a obiectivelor acestora;
    g) monitorizeazã îndeplinirea obiectivelor generale ale Programului de cooperare elveţiano-român;
    h) examineazã şi formuleazã observaţii asupra raportului anual de implementare a asistenţei financiare, pregãtit de UNC;
    i) dezbate asupra eficienţei şi eficacitãţii utilizãrii resurselor financiare disponibile în cadrul Programului de cooperare elveţiano-român;
    j) analizeazã necesitatea revizuirii anexelor la Acordul-cadru.
    ART. 3
    (1) Comitetul de monitorizare este format din preşedinte şi maximum 12 membri, reprezentanţi desemnaţi cu respectarea principiilor parteneriatului şi reprezentativitãţii din cadrul autoritãţilor publice, instituţiilor şi organismelor prevãzute la anexa nr. 1.
    (2) Comitetul de monitorizare se va întâlni periodic, cel puţin de douã ori pe an, sau de câte ori este nevoie. Comitetul de monitorizare este convocat de cãtre preşedintele sãu.
    (3) Componenţa nominalã a Comitetului de monitorizare, precum şi orice modificãri aduse acesteia se stabilesc la solicitarea preşedintelui Comitetului de monitorizare, pe baza notificãrilor transmise de conducãtorii fiecãrei instituţii/organizaţii reprezentate în Comitetul de monitorizare.
    ART. 4
    (1) Preşedintele Comitetului de monitorizare este secretarul de stat din Ministerul Finanţelor Publice care coordoneazã activitatea UNC, iar supleantul sãu este conducãtorul direcţiei generale în cadrul cãreia funcţioneazã UNC.
    (2) Membrii Comitetului de monitorizare sunt persoanele desemnate de instituţiile prevãzute la anexa nr. 1, care participã la reuniunile Comitetului de monitorizare, având drept de decizie.
    (3) Membrii sunt titulari sau supleanţi. Fiecare membru titular are dreptul la un singur supleant.
    (4) Membrii supleanţi au drept de decizie numai atunci când participã la reuniunile Comitetului de monitorizare în locul membrilor titulari.
    (5) La invitaţia preşedintelui pot participa în calitate de invitaţi la reuniunile Comitetului de monitorizare şi alţi reprezentanţi ai instituţiilor administraţiei publice centrale şi locale şi ai altor organisme naţionale. Aceştia pot lua cuvântul şi pot face recomandãri doar în legãturã cu aspectele specifice pentru care au fost invitaţi sã participe la reuniune.
    ART. 5
    (1) Comitetul de monitorizare delibereazã în mod valabil dacã la reuniune participã cel puţin jumãtate din numãrul membrilor sãi.
    (2) În cazul în care nu se realizeazã cvorumul prevãzut la alin. (1), reuniunea se suspendã. Reuniunea se reia dupã un interval de o sãptãmânã, cu aceeaşi agendã, şi Comitetul de monitorizare delibereazã în mod valabil, indiferent de numãrul membrilor prezenţi.
    (3) Deciziile Comitetului de monitorizare se iau prin votul majoritãţii calificate (douã treimi din numãrul membrilor prezenţi).
    ART. 6
    (1) Preşedintele conduce activitatea Comitetului de monitorizare astfel:
    a) convoacã reuniunile Comitetului de monitorizare şi conduce dezbaterile;
    b) propune agenda şi stabileşte lista invitaţilor la reuniunile Comitetului de monitorizare;
    c) reprezintã Comitetul de monitorizare în relaţiile cu terţii.
    (2) În cazul în care nu poate participa la o reuniune, preşedintele deleagã atribuţiile sale conducãtorului direcţiei generale în cadrul cãreia funcţioneazã UNC.
    ART. 7
    (1) Membrii Comitetului de monitorizare au urmãtoarele atribuţii:
    a) participã la reuniunile Comitetului de monitorizare şi la procesul de adoptare a deciziilor;
    b) prezintã punctul de vedere al instituţiei/organizaţiei/organismului reprezentate/reprezentat în Comitetul de monitorizare;
    c) aduc în discuţie aspecte relevante legate de implementarea Acordului-cadru;
    d) urmãresc ducerea la îndeplinire a deciziilor Comitetului de monitorizare.
    (2) Regulile de conduitã aplicabile membrilor Comitetului de monitorizare, precum şi invitaţilor şi observatorilor sunt prevãzute la anexa nr. 2.
    (3) Participanţii la reuniunile Comitetului de monitorizare care au calitatea de invitaţi şi observatori au atribuţiile menţionate la alin. (1) lit. b)-d).
    (4) Înlocuirea membrilor (titulari şi supleanţi) se face de cãtre conducãtorul instituţiei/organizaţiei reprezentate în Comitetul de monitorizare, prin notificare transmisã Secretariatului permanent. În mod excepţional, în cazuri justificate, este permisã înlocuirea membrilor (titulari şi supleanţi) la reuniunile Comitetului de monitorizare cu persoane împuternicite prin mandat.
    (5) Calitatea de membru titular sau supleant înceteazã când persoana nominalizatã în Comitetul de monitorizare se aflã în una dintre urmãtoarele situaţii:
    a) îşi înceteazã activitatea la autoritatea publicã, instituţia sau organismul pe care o/îl reprezintã;
    b) Comitetul de monitorizare a recomandat revocarea calitãţii de membru pentru încãlcarea regulilor de conduitã sau pentru absenţe nemotivate. În acest caz, Secretariatul permanent va notifica instituţia vizatã şi va solicita o nouã nominalizare.
    (6) Membrii Comitetului de monitorizare nu sunt remuneraţi pentru activitatea desfãşuratã în cadrul acestuia.
    ART. 8
    (1) Convocarea reuniunilor şi transmiterea invitaţiilor şi agendei preliminare cãtre membri şi invitaţi se realizeazã de Secretariatul permanent, cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înaintea datei reuniunii.
    (2) Propunerile de completare/modificare a agendei preliminare se adreseazã Secretariatului permanent în termen de douã zile lucrãtoare de la data transmiterii acesteia. Agenda finalã împreunã cu documentele-suport se transmit membrilor şi observatorilor cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înainte de data reuniunii.
    (3) Convocarea reuniunilor Comitetului de monitorizare se face întotdeauna în scris, invitaţiile fiind transmise prin fax sau e-mail.
    (4) La începutul fiecãrei reuniuni se adoptã agenda, se discutã şi se aprobã minuta precedentei reuniuni a/ale Comitetului de monitorizare.
    (5) Reuniunile Comitetului de monitorizare nu au caracter public.
    (6) Deciziile adoptate în cadrul reuniunii Comitetului de monitorizare sunt rezumate într-un document denumit Sinteza deciziilor. Acest document se elaboreazã de cãtre Secretariatul permanent şi se transmite tuturor membrilor Comitetului de monitorizare, precum şi altor responsabili pentru îndeplinirea deciziilor, nu mai târziu de 5 zile lucrãtoare de la data reuniunii. Ulterior, acest document se anexeazã la minuta reuniunii.
    (7) Minuta reuniunii, întocmitã de Secretariatul permanent, se transmite membrilor Comitetului de monitorizare şi celorlalţi participanţi la reuniunea Comitetului de monitorizare, în termen de 20 de zile lucrãtoare de la data reuniunii.
    (8) Observaţiile asupra minutei pot fi trimise Secretariatului permanent în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la transmiterea acesteia. Observaţiile sunt consemnate în anexã la minutã şi sunt avute în vedere de Secretariatul permanent la întocmirea textului final al minutei. Documentul final şi anexele sunt transmise membrilor şi celorlalţi participanţi la reuniunea Comitetului de monitorizare, cel mai târziu în 30 de zile lucrãtoare de la data reuniunii.
    ART. 9
    (1) Activitatea Comitetului de monitorizare este asistatã de Secretariatul permanent, asigurat de UNC şi coordonat de preşedintele Comitetului de monitorizare.
    (2) Secretariatul permanent funcţioneazã pe baza unei proceduri interne şi are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) asigurã pregãtirea logisticã şi transmiterea invitaţiilor de participare la reuniunea Comitetului de monitorizare;
    b) primeşte şi, dupã caz, întocmeşte şi integreazã documentele-suport relevante desfãşurãrii reuniunilor Comitetului de monitorizare şi asigurã transmiterea acestora cãtre membri;
    c) monitorizeazã implementarea deciziilor Comitetului de monitorizare şi asigurã schimbul de informaţii referitor la acestea dintre pãrţile implicate;
    d) primeşte şi asigurã soluţionarea corespondenţei legate de activitatea Comitetului de monitorizare;
    e) asigurã pãstrarea şi arhivarea, în format electronic şi pe suport hârtie, a tuturor documentelor referitoare la reuniunile Comitetului de monitorizare;
    f) asigurã publicarea pe site-ul www.swiss-contribution.ro a informaţiilor privitoare la activitatea Comitetului de monitorizare.
    (3) Orice solicitare de informaţii cu privire la activitatea Comitetului de monitorizare se adreseazã Secretariatului permanent fie pe cale electronicã, fie pe suport hârtie.
    ART. 10
    Toţi membrii desemnaţi în cadrul Comitetului de monitorizare, precum şi invitaţii şi observatorii semneazã o declaraţie de imparţialitate şi confidenţialitate.
    ART. 11
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 12
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 15 noiembrie 2010.
    Nr. 2.689.


    ANEXA 1

                                     LISTA
            autoritãţilor publice, instituţiilor şi organismelor ai
          cãror reprezentanţi au statut de membru titular şi supleant
                          în Comitetul de monitorizare

    1. Unitatea naţionalã de coordonare - Ministerul Finanţelor Publice
    2. Ministerul Administraţiei şi Internelor - 2 reprezentanţi
    3. Ministerul Justiţiei
    4. Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri
    5. Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului
    6. Ministerul Sãnãtãţii
    7. Ministerul Mediului şi Pãdurilor
    8. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
    9. Organizaţie neguvernamentalã
    10. Federaţia Autoritãţilor Locale din România
    11. Consiliul Economic şi Social


    ANEXA 2


                               REGULI DE CONDUITĂ
                      aplicabile membrilor Comitetului de
             monitorizare, precum şi invitaţilor şi observatorilor

    Membrii Comitetului de monitorizare au obligaţia de a respecta urmãtoarele reguli de conduitã:
    1. sã acţioneze în interesul implementãrii Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparitãţilor economice şi sociale din cadrul Uniunii Europene extinse în concordanţã cu scopul şi obiectivele stabilite;
    2. sã ia decizii în interes public şi sã nu acţioneze în scopul obţinerii de avantaje financiare sau alte beneficii pentru ei sau pentru alţii;
    3. sã declare preşedintelui, la începutul oricãrei reuniuni sau pe parcursul acesteia, orice situaţie de conflict de interese în care s-ar putea afla în legãturã cu un anumit subiect dezbãtut. În acest caz, membrul se va abţine de la exprimarea unei poziţii cu privire la punctul sau punctele respective de pe agendã şi de la exercitarea dreptului de vot;
    4. sã informeze, dupã încheierea reuniunilor, autoritatea publicã, instituţia sau organismul pe care o/îl reprezintã în legãturã cu principalele chestiuni discutate şi deciziile luate;
    5. sã pãstreze confidenţialitatea informaţiilor prin a cãror divulgare s-ar putea leza interesul legitim al oricãrei instituţii, organizaţii ori persoane sau prin a cãror utilizare privilegiatã s-ar putea crea avantaje nelegitime.

    Aceste reguli se aplicã şi participanţilor care au calitatea de invitaţi şi observatori la reuniunile Comitetului de monitorizare.

                                   -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016