Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
 ORDIN nr. 2.668 din 11 iunie 2020 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.668 din 11 iunie 2020  privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală    Twitter Facebook
Cautare document

 ORDIN nr. 2.668 din 11 iunie 2020 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 527 din 19 iunie 2020
    În temeiul:
    - art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 3^1 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

    având în vedere avizul conform al Ministerului Finanţelor Publice comunicat prin Adresa nr. 821.088 din 10.06.2020,
    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, prevăzută în anexa nr. 1 la prezentul ordin.

    ART. 2
    Obligaţia de a asigura conectarea la distanţă a aparatelor de marcat electronice fiscale în vederea transmiterii de date fiscale către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) revine operatorilor economici prevăzuţi la art. 1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 3
    (1) Conectarea prevăzută la art. 1 se realizează pe categorii de contribuabili, începând cu data de 1 iulie 2020, cu respectarea următoarelor termene:
    a) până la data de 30 septembrie 2020, operatorii economici încadraţi în categoria marilor contribuabili;
    b) până la data de 31 ianuarie 2021, operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii şi mici;
    c) operatorii economici care achiziţionează aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 1 februarie 2021, la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal.

    (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), operatorii economici care utilizează aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone nedeservite de reţele de comunicaţii electronice au obligaţia completării şi transmiterii declaraţiei prevăzute în anexa nr. 2 la prezentul ordin, cu respectarea următoarelor termene:
    a) operatorii economici prevăzuţi la alin. (1) lit. a), până la data de 30 septembrie 2020;
    b) operatorii economici prevăzuţi la alin. (1) lit. b), până la data de 31 ianuarie 2021;
    c) operatorii economici prevăzuţi la alin. (1) lit. c), în termen de două zile lucrătoare de la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal.

    (3) Categoriile de informaţii cuprinse în declaraţia prevăzută la alin. (2) sunt detaliate în anexa nr. 2 la prezentul ordin.
    (4) Declaraţia prevăzută la alin. (2) se completează cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţie pe site-ul ANAF în secţiunea „Descărcare Declaraţii“ şi se depune în format PDF, cu fişier XML ataşat, semnat electronic, prin mijloace de transmitere la distanţă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    (5) Operatorii economici care depun declaraţia prevăzută la alin. (2) îşi vor îndeplini obligaţiile declarative privind datele fiscale înregistrate de aparatele de marcat electronice fiscale cu respectarea prevederilor art. 2 alin. (3) sau, după caz, ale art. 3 alin. (1) din procedura de transmitere a datelor prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), după caz, respectiv cele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) şi c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2003, către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, aprobată prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 627/2018.

    ART. 4
    Direcţia generală de informaţii fiscale, Direcţia generală coordonare control fiscal, Direcţia generală antifraudă fiscală, direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, precum şi unităţile subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 5
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 6
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
                    Mirela Călugăreanu

    Bucureşti, 11 iunie 2020.
    Nr. 2.668.
    ANEXA 1

    PROCEDURĂ

    ANEXA 2

    INFORMAŢIILE
    conţinute în declaraţia operatorilor economici care desfăşoară activitate
     în zone nedeservite de reţele de comunicaţie electronice
    1. Datele de identificare ale utilizatorilor de aparate de marcat electronice fiscale:
    a) codul de identificare fiscală;
    b) denumirea operatorului economic;
    c) numărul unic de identificare al aparatului de marcat electronic fiscal;
    d) adresa locului de instalare sau utilizare a aparatului de marcat electronic fiscal;
    e) datele de identificare şi calitatea persoanei care este desemnată să transmită informaţii şi/sau să efectueze înregistrări privind aparatele de marcat electronice fiscale

    2. Declaraţie pe propria răspundere prin care utilizatorul menţionează că aparatul de marcat electronic fiscal va funcţiona în modul de lucru offline, semnată de reprezentantul legal al operatorului economic, după modelul prevăzut în continuare
    DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
    Subsemnatul/Subsemnata, ....................................., domiciliat(ă) în ..............................., str. ................................ nr. ....., bl. ....., sc. ....., ap. ....., judeţul/sectorul ................, legitimat(ă) cu B.I./C.I./paşaport seria ...... nr. .........., eliberat(ă) de ............... la data de ......................, având CNP/NIF ................................................, în calitate de administrator/reprezentant legal al utilizatorului .................................................., având CIF/CNP/NIF ..........................................., cunoscând prevederile legii penale privind falsul în declaraţii*), declar pe propria răspundere următoarele:
    *) Art. 326 privind falsul în declaraţii din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare: „Declararea necorespunzătoare a adevărului, făcută unei persoane dintre cele prevăzute în art. 175 sau unei unităţi în care aceasta îşi desfăşoară activitatea în vederea producerii unei consecinţe juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci când, potrivit legii ori împrejurărilor, declaraţia făcută serveşte la producerea acelei consecinţe, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.“

    Aparatul de marcat electronic fiscal cu numărul unic de identificare ....................... este instalat/utilizat la adresa din localitatea ..................................., str. ....................................... nr. ....., bl. ....., sc. ....., ap. ....., judeţul/sectorul ............................ .
    Declar pe propria răspundere că adresa locului de instalare sau utilizare, după caz, este situată într-o zonă nedeservită de reţelele de comunicaţii electronice, motiv pentru care aparatul de marcat electronic fiscal va funcţiona în modul de lucru offline.
    Am luat cunoştinţă de obligaţia prevăzută la art. 3^1 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv de a asigura conectarea la distanţă a aparatelor de marcat electronice fiscale, în vederea transmiterii de date fiscale către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
    Dau prezenta declaraţie spre a fi utilizată în raporturile cu organele fiscale aflate în subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
    Data
    ..................................
    Semnătura
    ..................................
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016