Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.661 din 11 septembrie 2017  pentru modificarea şi completarea Normelor tehnice privind aplicarea uniformă a reglementărilor vamale în zonele libere, aprobate prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 2.759/2016     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.661 din 11 septembrie 2017 pentru modificarea şi completarea Normelor tehnice privind aplicarea uniformă a reglementărilor vamale în zonele libere, aprobate prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 2.759/2016

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 750 din 19 septembrie 2017
    Având în vedere prevederile art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
    ART. I
    Normele tehnice privind aplicarea uniformă a reglementărilor vamale în zonele libere, aprobate prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 2.759/2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 778 din 4 octombrie 2016, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 5, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Titularul deciziei de aprobare a evidenţei operative, eliberată de biroul vamal de supraveghere pentru desfăşurarea activităţii de depozitare a mărfurilor neunionale în zona liberă, are următoarele responsabilităţi:
    a) să se asigure că mărfurile plasate sub regimul de zonă liberă nu sunt sustrase de sub supraveghere vamală;
    b) să îndeplinească obligaţiile care decurg din depozitarea mărfurilor aflate sub regimul de zonă liberă;
    c) să notifice în scris biroului vamal de supraveghere al zonei libere orice dispariţie de mărfuri şi să depună în acelaşi timp evidenţele operative completate cu lipsurile de mărfuri constatate conform deciziei de aprobare a evidenţei operative;
    d) să comunice biroului vamal emitent al deciziei orice modificare a obligaţiei cuprinse în cererea de aprobare a evidenţei operative."

    2. La articolul 6 alineatul (2), literele c) şi d) se abrogă.
    3. La articolul 6, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
    "(3) Cererea de aprobare a evidenţei operative constituie notificare prealabilă, prevăzută la art. 244 alin. 2 din Codul vamal al Uniunii."

    4. Titlul secţiunii a 5-a se modifică şi va avea următorul cuprins:
    " SECŢIUNEA a 5-a
    Modificarea, revocarea sau anularea deciziei de aprobare a evidenţei operative
"

    5. La articolul 13, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Decizia de aprobare a evidenţei operative poate fi modificată, revocată sau anulată de biroul vamal de supraveghere al zonei libere în cazurile prevăzute la art. 27 şi 28 din Codul vamal al Uniunii."

    6. La articolul 13, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
    "(3) Revocarea aprobării evidenţei operative poate avea loc în special dacă supravegherea vamală a uneia sau mai multor activităţi în zona liberă nu poate fi exercitată în mod eficient sau în caz de lipsuri repetate şi nejustificate de mărfuri."

    7. La articolul 17, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 17
    (1) Biroul vamal de supraveghere revocă înregistrarea depozitului în cazul în care una sau mai multe dintre condiţiile ce au stat la baza înregistrării nu mai sunt îndeplinite.
    (2) Biroul vamal de supraveghere anulează înregistrarea depozitului când înregistrarea s-a făcut pe baza unor date incorecte sau incomplete, iar titularul avea cunoştinţă sau trebuia să aibă cunoştinţă de acest fapt."

    8. Articolul 24 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 24
    În cazul dispariţiei/lipsei nejustificate sau sustragerii de mărfuri, pentru care nu se poate stabili statutul vamal unional sau neunional, acestea se consideră ca fiind consumate/utilizate în zona liberă sau sustrase de sub supraveghere vamală, fiind aplicabile prevederile art. 79 din Codul vamal al Uniunii."

    9. La articolul 41, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) înscrierea în evidenţa operativă a menţiunilor referitoare la declaraţia de export şi, după caz, la documentul de transport aferente scoaterii mărfurilor din zona liberă."

    10. Titlul capitolului IV se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    CAP. IV
    Condiţii de utilizare şi consum al mărfurilor neunionale fără naşterea datoriei vamale
"

    11. La articolul 50, după alineatul (1) se introduc trei noi alineate, alineatele (2)-(4), cu următorul cuprins:
    "(2) Aprobările de construire în zona liberă, emise de birourile vamale conform prevederilor Ordinului vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 7.394/2007 pentru aprobarea Normelor tehnice privind aplicarea uniformă a reglementărilor vamale în zonele libere şi antrepozitele libere, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 532 din 7 august 2007, îşi păstrează valabilitatea.
(3) Deciziile de aprobare a evidenţei operative, emise de birourile vamale conform prevederilor Ordinului vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 7.394/2007 pentru aprobarea Normelor tehnice privind aplicarea uniformă a reglementărilor vamale în zonele libere şi antrepozitele libere, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 532 din 7 august 2007, sunt supuse reevaluării.
(4) În cazul prevăzut la alin. (3), biroul vamal ia decizia de reevaluare înainte de data de 1 mai 2019. Reevaluarea deciziei de aprobare a evidenţei operative are loc prin revocarea deciziei existente şi, după caz, emiterea unei noi decizii. Revocarea se notifică fără întârziere titularului deciziei de aprobare a evidenţei operative."

    12. Anexa nr. 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    ANEXA NR. 1
    la normele tehnice
    Biroul Vamal de Supraveghere.........................
    DECIZIE DE APROBARE A EVIDENŢEI OPERATIVE
    Nr. ..................../………………… Ca urmare a Solicitării nr…………………., în conformitate cu prevederile art. 244 din Codul vamal al Uniunii, se aprobă:
    .......................................................................................
    cu sediul/domiciliul în ......................... cod unic de înregistrare nr. ............................, certificat de înregistrare la registrul comerţului seria ........../ nr. ................., pentru desfăşurarea activităţii ............................ în zona liberă .................................. .
    Aprobarea acordată pentru ţinerea evidenţei operative în forma prezentată în solicitarea de referinţă face parte integrantă din prezenta aprobare.
    De asemenea vă aducem la cunoştinţă că aveţi următoarele obligaţii:
    a) să vă asiguraţi că mărfurile plasate sub regimul de zonă liberă nu sunt sustrase de sub supraveghere vamală;
    b) să îndepliniţi obligaţiile care decurg din depozitarea mărfurilor aflate sub regimul de zonă liberă;
    c) să notificaţi în scris biroului vamal de supraveghere al zonei libere orice dispariţie de mărfuri şi să depuneţi în acelaşi timp evidenţele operative completate cu lipsurile de mărfuri constatate conform deciziei de aprobare a evidenţei operative;
    d) să comunicaţi biroului vamal emitent al deciziei orice modificare a obligaţiei cuprinse în cererea de aprobare a evidenţei operative.
    Semnătura şi ştampila"



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
                    Mirela Călugăreanu

    Bucureşti, 11 septembrie 2017.
    Nr. 2.661.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016