Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.659 din 11 august 2023  pentru modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.834/2023 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de dializă publice şi private    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.659 din 11 august 2023 pentru modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.834/2023 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de dializă publice şi private

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 762 din 23 august 2023
    Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale de asistenţă medicală din cadrul Ministerului Sănătăţii nr. AR/14.545/2023,
    având în vedere prevederile art. 10 alin. (1) şi ale art. 16 alin. (1) lit. m) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
    ART. I
    Anexa la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.834/2023 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de dializă publice şi private, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 493 şi 493 bis din 7 iunie 2023, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    Tipuri şi funcţii ale unităţilor de dializă
    Tratamentul de epurare extrarenală este efectuat în unităţile de dializă, care pot funcţiona în structura unităţilor sanitare cu paturi (publice sau private) sau ca entităţi distincte (în regim ambulatoriu). Metodele de tratament de substituţie a funcţiilor renale prin dializă sunt menţionate în anexa nr. 1 la prezentul regulament.
    1.1. Hemodializa se poate efectua în:
    a) staţia de dializă (2-8 posturi de hemodializă) - face parte dintr-o/dintr-un secţie/compartiment de nefrologie a/al unei unităţi sanitare cu paturi.
    În staţia de dializă se realizează:
    (i) iniţierea tratamentului cronic prin hemodializă în regim de spitalizare continuă;
    (ii) continuarea tratamentului substitutiv renal la pacienţii aflaţi în tratament prin hemodializă cronică, spitalizaţi pentru alte patologii intercurente (deficit de acces vascular, comorbidităţi, complicaţii pre/posttransplant renal);
    (iii) hemodializa pacienţilor internaţi pentru insuficienţă renală acută (injurie renală acută/leziune acută de rinichi), care nu necesită îngrijire în secţia de terapie intensivă;
    (iv) asigurarea tratamentului cronic în ambulatoriu la pacienţii incluşi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică, pe care îi au în evidenţă;
    b) centrul de dializă (peste 8 posturi de hemodializă) - poate funcţiona:
    - în cadrul unei unităţi sanitare cu paturi (publică sau privată); în aceste condiţii centrul deserveşte aceleaşi categorii de pacienţi ca şi staţia de dializă;
    – ca unitate independentă în regim ambulatoriu (publică sau privată), pentru pacienţii cronici cuprinşi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică;
    c) substaţia de dializă - reprezintă punctul de lucru al unui centru de dializă, public sau privat, care este înfiinţat în scopul ameliorării calităţii vieţii pacienţilor care locuiesc departe de facilităţile de dializă existente (> 50 km), pentru folosirea optimă a personalului şi eficientizarea economică a tratamentului prin dializă.
    1.2. Dializa peritoneală se poate efectua:
    a) în secţia sau compartimentul de nefrologie a/al unităţilor sanitare cu paturi, care urmăreşte pacienţii cu spitalizare continuă pentru:
    - instruirea în vederea iniţierii tratamentului prin dializă peritoneală şi însuşirea adecvată a tehnicii;
    – tratamentul complicaţiilor (de exemplu, peritonite, disfuncţii de cateter peritoneal).
    Aceşti pacienţi pot fi monitorizaţi şi spitalizaţi în compartimentul de dializă peritoneală din cadrul secţiei de nefrologie;
    b) la domiciliul pacientului, sub monitorizarea personalului medical al unei unităţi de dializă care asigură tratamentul ambulatoriu al pacienţilor incluşi deja în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică."

    2. La articolul 4, punctele 4.1 şi 4.3 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "4.1. Relaţia cu serviciile publice de ambulanţă şi unităţile/compartimentele de primire a urgenţelor (UPU/CPU)
    În cazul unei urgenţe medicale majore survenite în cursul şedinţei de hemodializă la un pacient tratat în regim ambulatoriu, medicul specialist decide încheierea şedinţei de dializă şi solicită ajutorul serviciilor de ambulanţă. După acordarea primului ajutor pacientul va fi transportat la o unitate/compartiment de primire a urgenţelor (UPU/CPU), de unde poate fi dirijat către o unitate sanitară cu paturi şi cu posibilităţi de tratare a patologiei acute (de preferat, o unitate care să dispună şi de facilităţi de supleere a funcţiei renale). Dacă pacientul va necesita, în aceeaşi zi, efectuarea unei şedinţe de dializă în unitatea în care a fost internat, raportarea şedinţei de dializă în SIUI va fi realizată de către unitatea sanitară în care pacientul este internat.
    .............................................................................................
4.3. Relaţia cu unităţile de transplant renal
    Unităţile de dializă:
    - informează pacienţii dializaţi pe care îi au în evidenţă despre alternativa transplantului renal şi îi îndrumă pe cei eligibili către unitatea de transplant renal, cu bilet de trimitere şi cu toate documentele medicale necesare (istoric, grup sanguin, istoric transfuzional, status virusologic);
    – ţin evidenţa pacienţilor dializaţi incluşi pe lista de aşteptare pentru transplant şi informează unitatea de transplant despre eventuala modificare a statusului pacientului (transplant în altă unitate, evenimente medicale majore, devenit neeligibil, decedat)."

    3. Titlul capitolului II se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    CAP. II.
    ÎNFIINŢAREA UNITĂŢILOR DE DIALIZĂ, MODIFICAREA STRUCTURII ORGANIZATORICE, SCHIMBAREA SEDIULUI ŞI A DENUMIRII ŞI DESFIINŢAREA
"

    4. La articolul 5, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    Înfiinţarea unităţilor de dializă, modificarea structurii, inclusiv schimbarea sediului şi a denumirii unităţilor existente, şi desfiinţarea acestora se realizează după cum urmează:"

    5. La articolul 5 subpunctul 5.2, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) Direcţia de specialitate a Ministerului Sănătăţii transmite solicitarea către Comisia de nefrologie, în maximum 10 zile de la primirea solicitării, însoţită de notificarea de asistenţă de specialitate de sănătate publică."

    6. La articolul 6, punctul 6.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "6.2. Situaţii particulare de tratament prin dializă
    La anumiţi pacienţi incluşi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică, numărul şi durata şedinţelor de hemodializă, respectiv ale schimburilor peritoneale, pot fi modificate de către medicul curant, cu motivaţie scrisă avizată de medicul-şef al unităţii de dializă şi înştiinţarea casei de asigurări de sănătate judeţene sau a municipiului Bucureşti.
    Şedinţe suplimentare de hemodializă, faţă de programul de bază, pot fi necesare în unele urgenţe intercurente, dar şi în scop preventiv, la categorii speciale de pacienţi.
    a) Unele situaţii de urgenţă (hiperpotasemie, încărcare volemică) pot fi rezolvate în centrele de dializă în ambulatoriu. În funcţie de gravitatea situaţiei, medicul curant din unitatea de dializă decide dacă pacientul poate fi dializat în regim ambulatoriu sau trebuie trimis pentru spitalizare continuă.
    b) Hemodialize suplimentare în scop preventiv sunt necesare la anumite categorii de dializaţi, pentru evitarea apariţiei complicaţiilor sau a agravării unor comorbidităţi:
    - la gravide aflate în program de dializă cronică, pentru menţinerea relativ constantă a ureei serice la valori < 75 mg/dL;
    – la pacienţi cu insuficienţă cardiacă severă, refractară la alte mijloace de tratament şi care nu suportă încărcări volemice, chiar minime (de exemplu, cardiomiopatii dilatative);
    – la pacienţi cu pericardită uremică."

    7. La articolul 6 punctul 6.3 subpunctul 2), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) la care ţintele de eficienţă a dializei peritoneale ambulatorii (Kt/V uree > 1,7; clearance creatinină > 60 L/ săptămână/1,73 m^2; ultrafiltrat < 1.000 ml/24 de ore, absent sau negativ după un schimb de 4 ore cu dextroză 4,25%) nu sunt atinse timp de 3 luni consecutive;"

    8. La articolul 6, punctul 6.4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "6.4. Servicii facultative
    Program de tratament prin hemodializă la domiciliu, care include:
    a) evaluarea eligibilităţii pacienţilor - din punct de vedere medical, psihologic şi al condiţiilor la domiciliu;
    b) organizarea în unitatea de dializă tutelară a unui compartiment în care se desfăşoară programul educaţional;
    c) program educaţional, cu o durată de 2-4 săptămâni, care să asigure dobândirea abilităţilor şi competenţelor necesare pacientului şi persoanei care asistă pacientul pentru desfăşurarea în condiţii de siguranţă a şedinţelor de hemodializă la domiciliu, urmat de reinstruire şi verificare periodică;
    d) monitorizarea clinică şi biologică lunară a pacienţilor;
    e) asistenţă medicală la distanţă (telemonitorizare, teleasistenţă) cu ajutorul unui sistem de monitorizare la distanţă a monitorului de dializă;
    f) asistenţi medicali calificaţi pentru a asista pacienţii dializaţi la domiciliu;
    g) contract pentru utilizarea aparaturii de dializă (aparatul propriu-zis şi staţie de tratare a apei) conform legislaţiei în vigoare;
    h) racordarea aparaturii de dializă la reţelele de energie electrică, la reţeaua de apă şi la canalizare, la domiciliul pacientului; mentenanţa aparaturii de dializă;
    i) livrarea materialelor şi medicamentelor specifice la domiciliul pacientului;
    j) costuri - chirie aparat, telemedicină/teleasistenţă."

    9. Denumirea articolului 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    Iniţierea tratamentului prin dializă cronică
"

    10. La articolul 8, punctul 8.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "8.2. În situaţii de forţă majoră, declarate de autorităţi (epidemii, catastrofe naturale, război), care afectează activitatea secţiilor/compartimentelor din spitalele publice şi împiedică iniţierea tratamentului prin dializă în regim de spitalizare continuă, iniţierea tratamentului prin dializă se poate face în centrele de dializă ambulatorii. În acest caz:
    a) iniţierea dializei cronice se poate face într-un centru de dializă ambulatoriu numai pentru pacienţii cu uremie manifestă clinic, care îndeplinesc criteriile stabilite, sunt stabili hemodinamic şi au fistulă arteriovenoasă funcţională;
    b) pentru includerea acestor pacienţi în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică sunt necesare:
    (i) un referat al medicului-şef al centrului de dializă ambulatoriu, care să cuprindă date clinice şi explorări paraclinice justificative în vederea iniţierii dializei pacientului cronic, cu evoluţia acestora în dinamică;
    (ii) un referat al medicului-şef al secţiei/compartimentului de nefrologie din spitalul public, care să justifice clar motivaţia imposibilităţii iniţierii dializei în regim de spitalizare continuă, respectiv situaţia de forţă majoră."

    11. La articolul 8 punctul 8.4 subpunctul 3), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) Hemodializă: primele 3-6 şedinţe de dializă în spital sau în ambulatoriu (numai în situaţiile menţionate la pct. 8.2);"

    12. Denumirea articolului 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    Comisia medicală de iniţiere în dializa cronică
"

    13. La articolul 9, punctul 9.1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "9.1. Iniţierea programată a dializei (stabilirea indicaţiei, alegerea metodei de tratament şi momentul iniţierii dializei) se face prin realizarea unui consens între opţiunea pacientului (sau a aparţinătorilor săi legali), recomandările medicului nefrolog curant/trimiţător şi cele ale medicilor nefrologi din spitalul care realizează iniţierea dializei. Aprobarea deciziei de iniţiere se face de către Comisia medicală de iniţiere în programul de dializă. În cazul în care Comisia medicală de iniţiere în programul de dializă decide că din punct de vedere medical tratamentul paliativ este mai indicat decât cel prin dializă, acest aspect se comunică pacienţilor sau aparţinătorilor, în cazul pacienţilor fără discernământ.
    Comisia medicală de iniţiere în programul de dializă este formată din:
    1) medicul specialist nefrolog curant;
    2) medicul-şef al unităţii de dializă din spital;
    3) medicul-şef al secţiei/compartimentului de nefrologie.
    În situaţia excepţională a iniţierii dializei într-un centru ambulatoriu (vezi art. 8 pct. 8.2), Comisia medicală de iniţiere în programul de dializă va fi formată din medicul specialist nefrolog curant, medicul-şef al centrului de dializă din centrul de dializă ambulatoriu, precum şi medicul-şef al unităţii de dializă din unitatea sanitară cu paturi care şi-a declinat posibilitatea de a iniţia dializa în unitatea respectivă, în contextul forţei majore."

    14. Articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    Validarea includerii cazului nou în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică
    După iniţierea tratamentului şi acceptarea de către pacient a modalităţii de tratament şi a unităţii de dializă:
    1) Pacientul este înregistrat în Registrul de evidenţă a bolnavilor dializaţi cronic al unităţii de dializă în care a început tratamentul.
    2) Iniţierea tratamentului prin dializă şi modalitatea de tratament trebuie anunţate nominal casei de asigurări de sănătate (CAS) judeţene sau a municipiului Bucureşti şi Registrului Renal Român (RRR) de către unitatea care a iniţiat tratamentul, cel târziu până la data transferului în unitatea de dializă din ambulator în care pacientul va continua tratamentul cronic prin dializă.
    3) Documentele*) din centrul care iniţiază dializa şi care fac dovada includerii unui pacient nou în Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică sunt:
    *) Aceste documente se păstrează la sediul furnizorului şi sunt puse la dispoziţia instituţiilor abilitate, la solicitarea acestora.
    – decizia comisiei de admitere în dializă;
    – consimţământul informat al pacientului; şi
    – dosarul pacientului, care conţine protocoalele şedinţelor de dializă efectuate în unitatea de iniţiere a dializei cronice.
    4) Casele de asigurări de sănătate includ cazul nou şi decontează toate tratamentele, începând cu prima şedinţă de dializă efectuată în calitate de pacient cronic la centrul de dializă ambulatoriu pentru care a optat să continue tratamentul prin dializă, în baza referatului de transfer eliberat de către centrul de iniţiere.
    5) Casele de asigurări de sănătate nu decontează cazurile în care iniţierea tratamentului a fost făcută în unităţi din ambulatoriu, cu excepţiile menţionate în art. 8 pct. 8.2."

    15. La articolul 12, punctele 1) şi 4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "1) Înainte de externare, pacientul va semna un formular de adeziune (conform pct. 1 din anexa nr. 10 la prezentul regulament), prin care îşi exprimă opţiunea privind continuarea dializei în aceeaşi unitate de dializă în care s-a efectuat iniţierea sau, la alegere, în altă unitate de dializă publică sau privată. Acest formular trebuie realizat în trei exemplare: unul rămâne la unitatea sanitară care a iniţiat dializa, unul la pacient şi al treilea exemplar va fi transmis la unitatea de dializă spitalicească sau ambulatorie în care pacientul va continua tratamentul cronic.
    ..............................................................................................
4) În situaţia în care unitatea de dializă pentru care pacientul a optat prin adeziune refuză preluarea acestuia pentru continuarea tratamentului prin dializă cronică sau se află în imposibilitatea preluării pacientului, fiind la capacitate maximă de tratament, medicul-şef al centrului respectiv trebuie să transmită unităţii sanitare solicitante (celei ce a iniţiat tratamentul prin dializă) motivaţia scrisă a refuzului, în maximum 2 zile lucrătoare de la solicitare."

    16. La articolul 13 punctul 13.2, subpunctul 2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2) Întreruperea şi cauza întreruperii tratamentului prin dializă trebuie anunţate nominal casei de asigurări de sănătate judeţene sau a municipiului Bucureşti şi Registrului Renal Român, în termenele stabilite de aceste instituţii."

    17. La articolul 14, punctele 14.4 şi 14.5 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "14.4. Pe durata transferului temporar pacientul are aceleaşi drepturi ca în unitatea de dializă din care provine (asigurarea transportului, a medicaţiei specifice, a hranei în cursul şedinţei de hemodializă), cu respectarea condiţiilor specifice unităţii de dializă de primire.
14.5. Formalităţile de transfer
    1) Solicitarea transferului
    a) Transferul (definitiv sau temporar) al bolnavilor se face la solicitarea pacientului, prin completarea unui nou formular de adeziune, conform pct. 1 din anexa nr. 10 la prezentul regulament, vizat de către medicul-şef al unităţii din care se transferă bolnavul şi avizat de către medicul-şef al unităţii de dializă care primeşte bolnavul.
    b) Pacientul poate solicita personal transferul către o altă unitate de dializă, prin depunerea formularului de adeziune, şi, după acceptul medicului-şef al unităţii respective, informează imediat medicul-şef al centrului din care pleacă.
    c) Solicitarea bolnavului de transfer în alte unităţi de dializă nu poate fi obstrucţionată de medicul-şef al centrului de la care bolnavul se transferă.
    2) Unitatea care trimite bolnavul:
    a) transmite formularul de adeziune semnat al pacientului, conform pct. 1 din anexa nr. 10 la prezentul regulament;
    b) întocmeşte scrisoarea medicală de transfer, conform pct. 2 din anexa nr. 10 la prezentul regulament;
    c) transmite unităţii primitoare toate informaţiile medicale din documentele de evidenţă, inclusiv parametrii tratamentului curent, prin dializă, şi ai celui medicamentos;
    d) scoate din evidenţă bolnavul transferat;
    e) anunţă transferul casei de asigurări de sănătate judeţene sau a municipiului Bucureşti şi Registrului Renal Român, în termenele stabilite de aceste instituţii.
    3) Unitatea primitoare:
    a) îndosariază formularul de adeziune aprobat al pacientului transferat şi referatul de transfer;
    b) înregistrează pacientul în evidenţe;
    c) anunţă primirea pacientului transferat casei de asigurări de sănătate judeţene sau a municipiului Bucureşti şi Registrului Renal Român, cel târziu până la sfârşitul lunii curente.
    4) Refuzul acceptării tratamentului prin dializă cronică la o unitate pentru care pacientul a optat prin formularul de adeziune trebuie motivat în scris pacientului în termenul legal.
    5) Pacienţii transferaţi temporar sunt comunicaţi în tabel separat către casa de asigurări de sănătate judeţeană sau a municipiului Bucureşti; aceştia sunt scoşi din evidenţa centrului care îi trimite şi înregistraţi, pe toată durata transferului temporar, în centrul care îi primeşte."

    18. La articolul 15, partea introductivă a literei a) a punctului 15.1 şi punctul 15.2 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) iniţierea tratamentului prin hemodializă, până la echilibrarea pacientului, 3-6 şedinţe de hemodializă, respectiv 14-21 de zile, în cazul dializei peritoneale. În cazul dializei peritoneale acest interval poate fi fragmentat în două perioade:
    ...................................................
15.2. Internarea pacienţilor dializaţi în unităţile sanitare cu paturi se face în baza calităţii de asigurat a pacientului. Biletul de internare va fi emis de medicul curant din unitatea de dializă, care va informa medicul-şef al unităţii sanitare. Atunci când pacientul dializat cronic dezvoltă o urgenţă majoră acută în timpul tratamentului prin dializă, acesta va fi îndrumat spre consult şi internare de urgenţă, preferabil la un spital care are în structură o unitate de dializă."

    19. La articolul 20 punctul 1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) programul de lucru al unităţilor din ambulatoriu poate fi extins temporar la maximum 4 ture de bolnavi pe zi, cu avizul direcţiilor de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti şi al caselor de asigurări de sănătate judeţene sau a municipiului Bucureşti, acordat în situaţii deosebite (creşterea bruscă a adresabilităţii, prin închiderea unei unităţi de dializă din vecinătate, calamităţi naturale, imposibilitatea accesului la energie electrică, apă)."

    20. La articolul 28 punctul 1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) sunt păstrate şi actualizate periodic în format electronic, cu posibilitatea de tipărire (sub semnătura medicului-şef, la solicitarea instituţiilor abilitate, cu respectarea machetelor) sau transfer utilizând un soft informatic compatibil cu sistemul informatic SIUI, respectiv cu aplicaţia pusă la dispoziţie de Registrul Renal Român (cu asigurarea siguranţei datelor transferate şi cu respectarea clauzelor GDPR)."

    21. La articolul 29 punctul 29.2, subpunctul 3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3) Pentru pacienţii internaţi, consumurile de materiale specifice dializei peritoneale ambulatorii sunt înregistrate pe o condică separată (în care se vor evidenţia distinct materialele sanitare acordate lunar în cadrul programului, precum şi materialele sanitare aferente noii scheme de tratament prin dializă peritoneală, acordate în timpul spitalizării continue) şi marcate în foaia de observaţie clinică a bolnavului. Dacă se modifică prescripţia, materialele consumate vor fi decontate prin Programul naţional de supleere a funcţiilor renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică."

    22. Titlul capitolului XI se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    CAP. XI.
    FINANŢAREA SERVICIILOR DE DIALIZĂ CRONICĂ
"

    23. La articolul 31, literele b) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b) Finanţarea din Programul naţional de supleere a funcţiilor renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică:
    (i) este aceeaşi pentru furnizorii publici şi privaţi;
    (ii) se face conform principiului «finanţarea urmează pacientul»;
    (iii) începe odată cu prima şedinţă de hemodializă/dializă peritoneală efectuată în cadrul programului, ca pacient dializat cronic, şi acoperă şi serviciile de dializă acordate bolnavilor cu insuficienţă renală cronică înrolaţi deja în program şi care sunt internaţi în regim de spitalizare continuă pentru alte afecţiuni;
    .....................................................
e) Casele de asigurări de sănătate judeţene şi a municipiului Bucureşti contractează cu furnizorii pachete de servicii de dializă - hemodializă, hemodiafiltrare online, dializă peritoneală continuă ambulatorie, dializă peritoneală automată - care acoperă cheltuielile incluse în structura de cost a tratamentului. Structurile de cost ale dializei sunt prezentate în anexa nr. 16 la prezentul regulament;"

    24. La articolul 35, punctul 2) se abrogă.
    25. În anexa nr. 1 la regulament - Metodele de tratament de substituţie a funcţiilor renale prin dializă, punctul 3) al literei (A) a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3. Hemodiafiltrarea (HDF) * + ++"

    26. În anexa nr. 1 la regulament, la litera B) c), după punctul 1 se introduce un nou punct, punctul 2, cu următorul cuprins:
    "2. hemodializă + dializă peritoneală"

    27. Anexa nr. 2 la regulament - Structura şi dotarea unităţilor de dializă - se modifică după cum urmează:
    a) La punctul 2.1 subpunctul 2.1.1.1, numărul curent 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3. Sală/Săli de hemodializă (suprafeţe minime: 6-8 mp/pat, 4-6 mp/fotoliu)"

    b) La punctul 2.1, subpunctul 2.1.1.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2.1.1.2. Alte structuri ale unităţii
    1. Cabinetul medicului-şef (obligatoriu numai în centrele de dializă)
    2. Cabinetul asistentului-şef
    3. Cabinet(e) pentru consultaţii medicale, psihologice, de nutriţie (facultativ)
    4. Sală de mese a personalului medical (poate fi comună cu oficiul alimentar)
    5. Cameră de gardă (unde este cazul)
    6. Cabinet de consultaţii ambulatorii de specialitate nefrologie cu circuite şi suprafeţe conforme legislaţiei în vigoare (facultativ)"

    c) La punctul 2.2 subpunctul 2.2.1.6, numărul curent 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "17. Soluţii parenterale de glucoză (glucoză 5%, 10% şi 33%) - 10 flacoane"

    d) La punctul 2.2 subpunctul 2.2.2.1, numărul curent 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "16. aparatură şi consumabile pentru efectuarea curăţeniei, sterilizarea suprafeţelor."


    28. Anexa nr. 5 la regulament - Clasele de medicamente specifice patologiei bolnavului dializat cronic* - se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
    29. Anexa nr. 6 la regulament - Investigaţii minime obligatorii de tratament prin dializă cronică - se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.
    30. Anexa nr. 8 la regulament - Consimţământul informat al pacientului, la iniţierea tratamentului, pentru alegerea metodei de dializă şi a unităţii de dializă - se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 3 la prezentul ordin.
    31. Anexa nr. 11 la regulament - Încadrarea minimă cu personal a unităţilor de dializă^1,2,3 - se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 4 la prezentul ordin.
    32. Anexa nr. 12 la regulament - Relaţiile ierarhice şi principalele atribuţii ale personalului medico-sanitar şi auxiliar din unităţile de dializă cronică - se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 5 la prezentul ordin.
    33. Anexa nr. 15 la regulament - Datele minime necesare evidenţei bolnavilor trataţi prin dializă şi a unităţilor de dializă - Forme de evidenţe - se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 6 la prezentul ordin.
    34. Anexa nr. 16 la regulament - Structuri de cost pentru tratamentul prin dializă - se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 7 la prezentul ordin.
    35. Anexa nr. 17 la regulament - Forme de evidenţă şi formulare (modele) - se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 8 la prezentul ordin.
    36. Anexele nr. 1-8*) fac parte integrantă din prezentul regulament.
    *) Anexele nr. 1-8 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 762 bis, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul din şos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, Bucureşti.



    ART. II
    Dispoziţiile art. I pct. 8 cu referire la art. 6 pct. 6.4 din anexa la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.834/2023 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de dializă publice şi private se aplică începând cu anul 2026.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul sănătăţii,
                    Cătălin Vişean,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 11 august 2023.
    Nr. 2.659.
    ANEXA 1-8

    ANEXE

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016