Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.627 din 24 decembrie 1998  privind documentaţia necesară pentru rambursarea taxei pe valoarea adăugată agenţilor economici înregistraţi ca plătitori de taxa pe valoarea adăugată    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.627 din 24 decembrie 1998 privind documentaţia necesară pentru rambursarea taxei pe valoarea adăugată agenţilor economici înregistraţi ca plătitori de taxa pe valoarea adăugată

EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 34 din 28 ianuarie 1999

    Ministrul finanţelor,
    în baza prevederilor art. 23 din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adăugată, republicată, astfel cum a fost modificat prin Legea nr. 195/1998 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 2/1998 pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adăugată,
    în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările ulterioare,

    emite următorul ordin:

    ART. 1
    Rambursarea diferenţei de taxa pe valoarea adăugată, prevăzută la art. 21 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adăugată, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se efectuează, la cerere, pe baza documentaţiei stabilite de Ministerul Finanţelor şi a verificărilor efectuate de către organele fiscale teritoriale, în termen de 30 de zile.
    Plătitorii de taxa pe valoarea adăugată care solicita rambursarea acesteia trebuie să depună la organul fiscal teritorial cererea de rambursare, conform modelului prezentat în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin, precum şi decontul de taxa pe valoarea adăugată, din care rezultă suma de rambursat.
    ART. 2
    Documentaţia necesară în vederea verificării, analizării şi aprobării rambursării taxei pe valoarea adăugată va cuprinde:
    a) contractul de societate sau statutul societăţii ori actul constitutiv al persoanei juridice, din care să rezulte ca operaţiunile efectuate de către agentul economic se încadrează în obiectul de activitate;
    b) jurnalele de vânzare, respectiv de cumpărare, în care sunt înregistrate operaţiunile pentru care se solicită rambursarea;
    c) facturi fiscale şi alte documente specifice aprobate conform legii, legal întocmite, din care să rezulte taxa pe valoarea adăugată deductibilă;
    d) documentele de plata a contravalorii bunurilor sau serviciilor înscrise în documentele menţionate la lit. c);
    e) declaraţiile vamale de import înregistrate la organul vamal sau actul constatator emis de acesta, din care să rezulte taxa pe valoarea adăugată deductibilă;
    f) documentele de plată a taxei pe valoarea adăugată înscrise în declaraţia vamală de import sau în actul constatator;
    g) documentele care atesta efectuarea exportului, conform prevederilor legale;
    h) copia de pe certificatul de înregistrare ca plătitor de taxă pe valoarea adăugată a furnizorilor sau prestatorilor pentru livrările de bunuri sau prestările de servicii, pentru care valoarea taxei pe valoarea adăugată înscrise într-o factură este mai mare de 20 milioane lei;
    i) facturile externe, documentele de plata a prestatorului extern, aferente serviciilor pentru care locul impozitării se situează în România, şi documentele care confirma achitarea taxei pe valoarea adăugată pentru aceste operaţiuni;
    j) orice documente pe care organele fiscale le considera necesare pentru justificarea sumelor solicitate la rambursare.
    ART. 3
    Organele fiscale teritoriale vor verifica determinarea corecta a taxei pe valoarea adăugată colectate, precum şi a celei deductibile, prin verificarea documentelor justificative, urmărind în acelaşi timp şi corectitudinea cotelor de taxa pe valoarea adăugată practicate.
    Cu ocazia verificării, agenţii economici sunt obligaţi să justifice ca bunurile sau prestările de servicii achiziţionate sunt destinate nevoilor firmei şi sunt proprietatea acesteia.
    În situaţia în care agentul economic prezintă documente din care rezulta achitarea parţială a unei facturi aferente achiziţionării de bunuri sau prestării de servicii, rambursarea se va efectua numai pentru taxa pe valoarea adăugată aferentă sumei achitate.
    Rambursarea taxei pe valoarea adăugată se va efectua ţinându-se seama şi de prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 4
    În cazul în care organele de control propun, în urma verificării, aprobarea rambursării parţiale a taxei pe valoarea adăugată sau respingerea cererii, vor menţiona în actul de control întocmit motivele şi cauzele care determina situaţia respectiva.
    Prin actul de control se va stabili modul de evidenţiere, pe cheltuieli sau în decontul lunii următoare, a sumelor neadmise la rambursare în funcţie de cauze.
    ART. 5
    Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi unităţile subordonate acestora vor lua măsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

                 Ministrul finanţelor,
                 Decebal Traian Remeş


    ANEXĂ


  ┌────────────┐
  │ ROMÂNIA │
  │ ┌──────┐ │
  │ │ M.F. │ │ TAXA PE VALOAREA ADĂUGATĂ
  │ └──────┘ │
  │ MINISTERUL │ CERERE DE RAMBURSARE
  │ FINANŢELOR │
  └────────────┘

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    CODUL FISCAL AL PLĂTITORULUI DE T.V.A.: [][][][][][][][][][]

    DENUMIREA AGENTULUI ECONOMIC .........................................

    Localitatea ........................., str. .............. nr. ...... .

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    Solicit rambursarea sumei de ..............................., rezultată din
decontul aferent lunii .........................., anul ..............., în
contul nr. ..........................., deschis la ......................... .

    Agentul economic este în situaţia de rambursare a taxei pe valoarea adăugată
din următoarele motive:

                                                               ┌─────┐
    1. Realizează activitate de export. │ │
                                                               ├─────┤
    2. Realizează operaţiuni scutite cu drept de deducere. │ │
                                                               ├─────┤
    3. Execută bunuri sau prestează servicii pentru care │ │
       cota de T.V.A. la livrare sau prestare este mai │ │
       mică decât cea aferentă intrării. │ │
                                                               ├─────┤
    4. Execută produse cu ciclu lung de fabricaţie. │ │
                                                               ├─────┤
    5. Se află în perioada de realizare a investiţiilor. │ │
                                                               ├─────┤
    6. Efectuează plăţi de T.V.A. în contul prestatorilor │ │
       externi. │ │
                                                               ├─────┤
    7. Alte cauze. │ │
                                                               └─────┘

    Numele şi prenumele ......................, funcţia ....................
    Semnătura şi ştampila ...........................

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

                     CADRUL REZERVAT ORGANULUI FISCAL

─────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────
Se aprobă rambursarea pentru suma de ............│ Organul fiscal ... Codul ...
Nu se aprobă rambursarea sumei de*) ............ │ Numărul de înregistrare ....
Suma de reportat în decontul lunii următoare*)...│ Data depunerii (ZZ/LL/AA)
                                                 │ .../.../...
                                                 │
Numele persoanei care aprobă rambursarea .... │ Primit
                                                 │
Funcţia ..........Semnătura ....... │
Data (ZZ/LL/AA) .../..../.......... │
─────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────

--------
    *) Sumele pentru care nu s-a aprobat rambursarea, precum şi sumele de
reportat în decontul lunii următoare vor fi justificate prin actul de control
încheiat în urma verificării efectuate în baza art. 23 din Ordonanţa Guvernului
nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adăugată, astfel cum a fost modificat prin
Legea nr. 195/1998.


    M.F. cod 14.13.03.02.
    Tipărit la R.A. "Imprimeria Naţională".


                                   ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016