Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.605 din 21 octombrie 2010  pentru aprobarea Procedurii de aplicare efectiva a masurilor asiguratorii prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.605 din 21 octombrie 2010 pentru aprobarea Procedurii de aplicare efectiva a masurilor asiguratorii prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala

EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 732 din 3 noiembrie 2010

    Având în vedere dispoziţiile art. 129, 130 şi ale <>art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul prevederilor <>art. 12 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobã Procedura de aplicare efectivã a mãsurilor asigurãtorii prevãzute de <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cuprinsã în anexa nr. 1.
    ART. 2
    Se aprobã modelele, modul de utilizare şi de pãstrare ale urmãtoarelor formulare, cuprinse în anexele nr. 2-9:
    1. "Referatul justificativ al mãsurilor asigurãtorii";
    2. "Decizie de instituire a mãsurilor asigurãtorii";
    3. "Proces-verbal de sechestru asigurãtor pentru bunuri mobile" şi anexa la "Procesul-verbal de sechestru asigurãtor pentru bunuri mobile";
    4. "Proces-verbal de sechestru asigurãtor pentru bunuri imobile";
    5. "Adresã de înfiinţare a popririi asigurãtorii asupra sumelor datorate debitorului de cãtre terţi";
    6. "Adresã de înfiinţare a popririi asigurãtorii asupra disponibilitãţilor bãneşti";
    7. "Referat justificativ de ridicare a mãsurilor asigurãtorii";
    8. "Decizie de ridicare a mãsurilor asigurãtorii".
    ART. 3
    Garda Financiarã, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, Direcţia generalã coordonare inspecţie fiscalã, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, organele fiscale teritoriale subordonate acestora, precum şi Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 4
    Anexele nr. 1-9 fac parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 5
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                        Preşedintele Agenţiei Naţionale
                            de Administrare Fiscalã,
                                 Sorin Blejnar

    Bucureşti, 21 octombrie 2010.
    Nr. 2.605.


    ANEXA 1

                             PROCEDURĂ
       de aplicare efectivã a mãsurilor asigurãtorii prevãzute de
          <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind
                  Codul de procedurã fiscalã

    1. Termeni
    1.1. Expresiile utilizate în cuprinsul prezentei proceduri au urmãtoarele semnificaţii:
    a) organ de control - organ de control competent, potrivit legii, al Gãrzii Financiare, Direcţiei generale coordonare inspecţie fiscalã, Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, organelor fiscale teritoriale subordonate acestora şi al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili;
    b) organ de executare - organ de executare competent, potrivit legii, al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, organelor fiscale teritoriale subordonate acestora şi al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili;
    c) creanţe bugetare - sume ce constituie venituri ale bugetului general consolidat, astfel cum sunt reglementate în cuprinsul <>art. 1 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    1.2. În vederea instituirii de urgenţã a mãsurilor asigurãtorii asupra bunurilor mobile dispuse de cãtre organul de control, competenţa ducerii la îndeplinire revine organului de executare în a cãrui razã teritorialã organul de control face constatarea actului sau a faptului supus dispoziţiilor legale fiscale, prevederile <>art. 36 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aplicându-se în mod corespunzãtor.
    2. Atribuţii
    2.1. Organul de control prevãzut la pct. 1.1 lit. a) poate dispune mãsuri asigurãtorii ori de câte ori sunt indicii cã existã pericolul ca debitorul sã se sustragã, sã îşi ascundã ori sã îşi risipeascã patrimoniul, periclitând sau îngreunând în mod considerabil colectarea, în urmãtoarele situaţii:
    a) în urma constatãrii unor acte şi fapte care pot constitui infracţiuni de evaziune sau fraudã fiscalã, în cazul cãrora prejudiciul nu a fost stabilit prin acte administrative fiscale de impunere, potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gãrzii Financiare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 132/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    b) în situaţia în care au fost stabilite obligaţii fiscale cu ocazia acţiunii de control prin acte administrative fiscale de impunere;
    c) în situaţia în care urmeazã sã fie stabilite obligaţii fiscale cu ocazia acţiunii de control prin acte administrative fiscale de impunere;
    d) dacã sunt îndeplinite condiţiile pentru deschiderea procedurii de atragere a rãspunderii solidare dupã emiterea deciziei de atragere a rãspunderii solidare;
    e) în cazul în care sunt îndeplinite condiţiile pentru deschiderea procedurii de atragere a rãspunderii solidare înainte de emiterea deciziei de atragere a rãspunderii solidare.
    2.1.1. Mãsurile asigurãtorii dispuse vor fi duse la îndeplinire de organul de executare, în timpul acţiunii de control, împreunã cu organul de control.
    2.2. Organul de executare prevãzut la pct. 1.1 lit. b) poate dispune şi duce la îndeplinire mãsurile asigurãtorii ori de câte ori sunt indicii cã existã pericolul ca debitorul sã se sustragã, sã îşi ascundã ori sã îşi risipeascã patrimoniul, periclitând sau îngreunând în mod considerabil colectarea, în urmãtoarele situaţii:
    a) înainte de existenţa posibilitãţii legale de aplicare a mãsurilor executorii;
    b) dacã creanţele fiscale sunt individualizate şi înregistrate în evidenţa fiscalã şi acestea fac obiectul unor înlesniri la platã, potrivit legii;
    c) dupã emiterea deciziei de atragere a rãspunderii solidare;
    d) în cazul în care sunt îndeplinite condiţiile pentru deschiderea procedurii de atragere a rãspunderii solidare înainte de emiterea deciziei de atragere a rãspunderii solidare.
    2.3. Mãsurile asigurãtorii dispuse de organele de urmãrire penalã sau de instanţele judecãtoreşti, aşa cum este prevãzut la art. 164 din Codul de procedurã penalã, ori de alte organe competente, potrivit legii, se duc la îndeplinire de cãtre organul de executare în conformitate cu dispoziţiile referitoare la executarea silitã, care se aplicã în mod corespunzãtor şi rãmân valabile pe toatã perioada executãrii silite, fãrã îndeplinirea altor formalitãţi.
    2.4. Organul de control/Organul de executare nu va dispune mãsuri asigurãtorii pentru debitorii aflaţi în insolvenţã potrivit <>Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau când contribuabilul nu deţine active patrimoniale urmãribile.
    3. Acte administrative utilizate
    3.1. "Referatul justificativ al mãsurilor asigurãtorii" se întocmeşte de cãtre organul de control/organul de executare şi stã la baza emiterii "Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii".
    3.2. "Decizia de instituire a mãsurilor asigurãtorii" se întocmeşte de cãtre organul de control/organul de executare, când s-a constatat existenţa unor elemente care pot duce la periclitarea sau îngreunarea colectãrii creanţelor ce au fost sau urmeazã sã fie stabilite.
    3.3. "Procesul-verbal de sechestru asigurãtor pentru bunuri mobile" se întocmeşte de cãtre organul de executare în vederea ducerii la îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii dispuse.
    3.4. "Procesul-verbal de sechestru asigurãtor pentru bunuri imobile" se întocmeşte de cãtre organul de executare în vederea ducerii la îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii dispuse.
    3.5. "Adresa de înfiinţare a popririi asigurãtorii asupra disponibilitãţilor bãneşti" se întocmeşte de organul de executare în vederea ducerii la îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii dispuse.
    3.6. "Adresa de înfiinţare a popririi asigurãtorii asupra sumelor datorate debitorului de cãtre terţi" se întocmeşte de cãtre organul de executare în vederea ducerii la îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii dispuse.
    3.7. "Referatul justificativ de ridicare a mãsurilor asigurãtorii" se întocmeşte de organul de control/organul de executare şi stã la baza emiterii "Deciziei de ridicare a mãsurilor asigurãtorii".
    3.8. "Decizia de ridicare a mãsurilor asigurãtorii" se întocmeşte de cãtre organul de control/organul de executare în situaţia în care au încetat motivele pentru care s-au dispus mãsurile asigurãtorii.
    4. Mãsuri asigurãtorii dispuse
    4.1. Sechestru asigurãtor pentru bunuri imobile
    4.2. Sechestru asigurãtor pentru bunuri mobile, inclusiv titlurile de valoare şi bunuri mobile necorporale
    4.3. Poprirea asigurãtorie asupra sumelor datorate debitorului de cãtre terţi
    4.4. Poprirea asigurãtorie asupra disponibilitãţilor bãneşti din conturile bancare.
    5. Modul de desfãşurare a procedurii
    5.1. Mãsurile asigurãtorii dispuse de cãtre organul de control se duc la îndeplinire de organul de executare, în timpul acţiunii de control, împreunã cu organul de control. În acest scop se desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
    5.1.1. În situaţia în care organul de control, în timpul acţiunii de control, efectuatã dupã procedurile prealabile de documentare pentru control, şi în urma analizei dosarului fiscal, situaţiilor financiare, declaraţiilor fiscale sau a altor documente şi a informaţiilor pe care le deţine, constatã cã existã suficiente informaţii cã debitorul nu şi-a declarat materia impozabilã şi totodatã apreciazã cã existã pericolul iminent sã se sustragã de la plata obligaţiilor la bugetul general consolidat sau sã prejudicieze bugetul, prin ascunderea sau risipirea patrimoniului, periclitând sau îngreunând în mod deosebit colectarea, va dispune luarea mãsurilor asigurãtorii, iar organul de executare va proceda la ducerea la îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii împreunã cu organul de control.
    5.1.2. În cazul în care mãsurile asigurãtorii urmeazã sã fie dispuse înainte de stabilirea şi individualizarea creanţei fiscale printr-un act administrativ fiscal de impunere, pentru reducerea timpului de aplicare efectivã, acestea vor fi duse la îndeplinire de organul de executare, în timpul acţiunii de control, împreunã cu organul de control.
    5.1.3. "Referatul justificativ al mãsurilor asigurãtorii" va fi întocmit de organul de control, propus spre avizare de şeful de serviciu de specialitate şi avizat de coordonatorul acestuia.
    5.1.4. Dupã avizarea "Referatului justificativ al mãsurilor asigurãtorii" se va întocmi "Decizia de instituire a mãsurilor asigurãtorii" de cãtre echipa de control, care va fi semnatã de şeful de serviciu de specialitate şi avizatã de coordonatorul organului de control.
    5.1.5. Organul de control va transmite în aceeaşi zi sau cel târziu în ziua urmãtoare proiectul "Referatului justificativ al mãsurilor asigurãtorii", precum şi proiectul "Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii" conducãtorului organului fiscal respectiv, directorului executiv/general, dupã caz, în vederea aprobãrii.
    5.1.6. Aprobarea sau respingerea proiectului "Referatului justificativ al mãsurilor asigurãtorii" şi a proiectului "Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii" se va realiza de cãtre directorul executiv/general, dupã caz, în termen de cel mult douã zile.
    5.1.7. Dupã aprobarea "Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii", aceasta va fi comunicatã debitorului în aceeaşi zi sau cel târziu în ziua urmãtoare de cãtre organul de executare împreunã cu organul de control. Odatã cu comunicarea deciziei, aceste organe vor proceda la identificarea şi aplicarea mãsurilor asigurãtorii asupra bunurilor proprietate a debitorului ce fac obiectul "Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii".
    5.1.8. Procedura prevãzutã la pct. 5.1.3-5.1.7 se va aplica în mod similar şi în cazul "Referatului justificativ de ridicare a mãsurilor asigurãtorii" şi al "Deciziei de ridicare a mãsurilor asigurãtorii".
    5.1.9. Dacã mãsurile asigurãtorii sunt instituite asupra unor bunuri perisabile sau degradabile, în scopul protejãrii valorii acestora, ele pot fi valorificate în condiţiile <>art. 129 alin. (7) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, iar contravaloarea acestora, consemnatã într-un cont de disponibil, îşi menţine caracterul asigurãtoriu pânã la data individualizãrii şi ajungerii la scadenţã a creanţei pentru care au fost instituite.
    5.2. În cazul mãsurilor asigurãtorii dispuse şi duse la îndeplinire de cãtre organul de executare prevãzut la pct. 1.1 lit. b), se desfãşoarã şi urmãtoarele activitãţi:
    5.2.1. În situaţia în care organul de executare, în desfãşurarea atribuţiilor sale, pe baza documentãrii realizate şi/sau a informaţiilor obţinute, constatã cã existã indicii suficiente privind posibilitatea risipirii sau ascunderii patrimoniului debitorului, va proceda la dispunerea şi ducerea la îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii.
    5.2.2. Aceste mãsuri asigurãtorii se pot lua şi în situaţia în care creanţa este individualizatã, dar termenul de platã nu este îndeplinit, precum şi în cazul în care se aprobã deschiderea procedurii de atragere a rãspunderii solidare.
    5.2.3. "Referatul justificativ al mãsurilor asigurãtorii" va fi întocmit de organul de executare, propus spre avizare de şeful de serviciu de specialitate şi avizat de coordonatorul acestuia.
    5.2.4. Dupã avizarea "Referatului justificativ al mãsurilor asigurãtorii" se va întocmi "Decizia de instituire a mãsurilor asigurãtorii" de cãtre organul de executare, care va fi semnatã de şeful de serviciu de specialitate şi avizatã de coordonatorul organului de executare.
    5.2.5. Aprobarea sau respingerea proiectului "Referatului justificativ al mãsurilor asigurãtorii" şi a proiectului "Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii" se va realiza de cãtre directorul executiv/general, dupã caz, în termen de cel mult douã zile.
    5.2.6. Dupã aprobarea "Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii", aceasta va fi comunicatã debitorului în aceeaşi zi sau cel târziu în ziua urmãtoare de cãtre organul de executare. Odatã cu comunicarea deciziei, organul de executare va proceda la aplicarea mãsurilor asigurãtorii asupra bunurilor proprietate a debitorului ce fac obiectul "Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii", prevederile pct. 5.1.9 aplicându-se în mod corespunzãtor.
    5.2.7. Procedura prevãzutã la pct. 5.2.3-5.2.5 se va aplica în mod similar şi în cazul "Referatului justificativ de ridicare a mãsurilor asigurãtorii" şi al "Deciziei de ridicare a mãsurilor asigurãtorii".
    5.2.8. Gestiunea mãsurilor asigurãtorii se realizeazã de cãtre organul de executare într-o evidenţã specialã.
    5.3. În timpul derulãrii controlului/antrenãrii rãspunderii solidare sau în fazele premergãtoare acestor activitãţi (analizã, documentare, informare), dacã nu sunt deţinute suficiente informaţii, organul de control/organul de executare, pentru stabilirea şi instituirea mãsurilor asigurãtorii, va desfãşura, dupã caz, urmãtoarele activitãţi de documentare şi pregãtire:
    a) identificarea conturilor de disponibilitãţi şi a depozitelor bancare ale debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeazã sã se atragã rãspunderea solidarã, dupã caz, precum şi a unitãţilor bancare care le administreazã, evidenţiate în documentele contabile ale acestora, precum şi consultarea aplicaţiei informatice clienţi-bãnci deţinute de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi utilizate de unitãţile subordonate;
    b) identificarea în declaraţiile informative şi/sau evidenţa contabilã a sumelor datorate debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeazã sã se atragã rãspunderea solidarã de cãtre terţi;
    c) identificarea bunurilor proprietate a debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeazã sã se atragã rãspunderea solidarã şi a locaţiilor unde acestea se gãsesc.
    5.4. În cazurile în care se impune, organul de control/organul de executare poate solicita informaţii despre patrimoniul debitorului şi de la urmãtoarele instituţii:
    a) Agenţia Naţionalã de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã, oficiile şi birourile teritoriale ale acesteia, cu privire la bunurile imobile aflate în patrimoniul debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeazã sã se atragã rãspunderea solidarã;
    b) unitãţi administrativ-teritoriale, în cadrul cãrora sunt organizate direcţii/compartimente/structuri de impozite şi taxe locale, cu privire la bunurile imobile şi mobile aflate în patrimoniul debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeazã sã se atragã rãspunderea solidarã;
    c) Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, cu privire la bunurile mobile reprezentând vehicule înmatriculate în România, aflate în patrimoniul debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeazã sã se atragã rãspunderea solidarã;
    d) Autoritatea Navalã Românã, cu privire la bunurile mobile reprezentând nave de tip transport sau agrement, aflate în patrimoniul debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeazã sã se atragã rãspunderea solidarã;
    e) Autoritatea Aeronauticã Civilã Românã, cu privire la bunurile mobile reprezentând aeronave de tip transport sau agrement, aflate în patrimoniul debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeazã sã se atragã rãspunderea solidarã;
    f) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, cu privire la acţiunile/pãrţile sociale deţinute de cãtre debitor/persoanele la care s-a atras sau urmeazã sã se atragã rãspunderea solidarã la societãţi comerciale;
    g) Depozitarul Central autorizat de Comisia Naţionalã a Valorilor Mobiliare, cu privire la acţiunile cotate pe piaţa bursierã deţinute de cãtre debitor/persoanele la care s-a atras sau urmeazã sã se atragã rãspunderea solidarã la societãţi comerciale;
    h) orice alte instituţii care deţin informaţii cu privire la bunurile şi veniturile debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeazã sã se atragã rãspunderea solidarã.
    5.5. Pe baza informaţiilor obţinute, organul de control/organul de executare va întocmi "Referatul justificativ al mãsurilor asigurãtorii", în care se motiveazã, de drept şi de fapt, necesitatea dispunerii şi instituirii mãsurilor asigurãtorii şi se estimeazã sumele, dupã caz, referat care va sta la baza emiterii "Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii".
    5.6. "Referatul justificativ al mãsurilor asigurãtorii" va conţine urmãtoarele elemente minimale:
    a) datele de identificare ale contribuabilului;
    b) temeiul de drept;
    c) prezentarea stãrii fiscale de fapt a contribuabilului, constatatã în urma documentãrii şi/sau a unei inspecţii fiscale ori ca urmare a cercetãrii la faţa locului;
    d) cuantumul obligaţiilor bugetare restante/stabilite în urma inspecţiei fiscale/controlului vamal ulterior/estimate sau care urmeazã a se stabili prin inspecţie fiscalã/control vamal ulterior sau pentru care s-a dispus/urmeazã sã se dispunã atragerea rãspunderii solidare ori cuantumul obligaţiilor bugetare stabilite prin titluri de creanţã care nu au ajuns la scadenţã;
    e) activele patrimoniale asupra cãrora pot fi instituite mãsurile asigurãtorii;
    f) motivarea necesitãţii dispunerii mãsurilor asigurãtorii, în sensul indiciilor sau pericolului ca debitorul sã se sustragã, sã îşi ascundã ori sã îşi risipeascã patrimoniul, periclitând sau îngreunând în mod considerabil colectarea, ţinând cont şi de istoria comportamentului fiscal al contribuabilului, al reprezentanţilor legali şi al asociaţilor/acţionarilor majoritari (mod de declarare şi platã, situaţii de atragere a rãspunderii solidare, situaţii de insolvenţã sau de insolvabilitate etc.).
    5.7. În conţinutul "Referatului justificativ al mãsurilor asigurãtorii", activul patrimonial al contribuabilului identificat pentru instituirea mãsurilor asigurãtorii va cuprinde urmãtoarele:
    a) prezentarea cu caracter informativ a activelor patrimoniale asupra cãrora pot fi instituite mãsuri asigurãtorii;
    b) prezentarea activelor patrimoniale selectate pentru instituirea efectivã a mãsurilor asigurãtorii potrivit pct. 5.8.
    5.8. Dispunerea şi/sau ducerea la îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii asupra bunurilor proprietate a debitorului se efectueazã, de regulã, în limita a 150% din valoarea creanţei estimate/stabilite şi în urmãtoarea ordine:
    a) bunuri care nu sunt nemijlocit predestinate desfãşurãrii activitãţii care constituie principala sursã de venit;
    b) bunurile mobile şi imobile care nu sunt direct folosite în activitatea ce constituie principala sursã de venit a contribuabilului;
    c) bunurile mobile şi imobile care se aflã temporar în deţinerea altor persoane în baza contractelor de arendã, de împrumut, de închiriere, de concesiune, de leasing şi altele;
    d) ansamblu de bunuri în condiţiile prevederilor <>art. 158 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    e) maşini-unelte, utilaje, materii prime şi materiale şi alte bunuri mobile, precum şi bunuri imobile ce servesc activitãţii care constituie principala sursã de venit;
    f) produse finite;
    g) sume urmãribile datorate cu orice titlu debitorului de cãtre terţe persoane;
    h) disponibilitãţi aflate în conturile bancare;
    i) bunuri perisabile sau supuse degradãrii.
    5.9. În cazul debitorilor persoane fizice prevederile <>art. 151 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor.
    5.10. În cazul în care bunurile perisabile sau supuse degradãrii sunt de natura bunurilor alimentare şi/sau animale, se va anunţa direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor (DSVSA) competentã teritorial pentru verificãri tehnice sau constatarea conformitãţii acestora, dupã caz, iar în funcţie de rezultatul verificãrilor, acestea vor face sau nu, dupã caz, obiectul "Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii".
    5.11. Pentru estimarea valorii bunurilor mobile şi imobile proprietate a debitorului ce vor face obiectul mãsurilor asigurãtorii, se vor avea în vedere urmãtoarele:
    a) valoarea de inventar a bunurilor din contabilitatea debitorului;
    b) valoarea titlurilor de valoare conform datelor publicate pe piaţa bursierã;
    c) valoarea estimatã direct de cãtre organul de executare prin metoda comparativã;
    d) pentru bunurile imobile, valoarea rezultatã din expertizele actualizate privind valoarea de circulaţie a bunurilor imobile utilizate de Camera Notarilor Publici comunicate anual organelor fiscale în baza <>art. 77^1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    5.12. Organul de control/Organul de executare nu va dispune mãsuri asigurãtorii asupra bunurilor din urmãtoarea categorie din cele prevãzute la pct. 5.8 în cazul în care acestea se încadreazã în asigurarea atingerii limitei de 150% faţã de valoarea creanţei restante/stabilite/estimate.
    5.13. La dispunerea şi/sau ducerea la îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii asupra bunurilor proprietate a debitorului, organul de control/organul de executare, pe lângã ordinea prevãzutã la pct. 5.8 lit. a)-i), va avea în vedere şi posibilitatea de valorificare a bunurilor sau a valorilor indisponibilizate.
    5.14. "Decizia de instituire a mãsurilor asigurãtorii" se emite în conformitate cu dispoziţiile <>art. 129 alin. (4) şi (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    5.15. Bunurile sechestrate asigurãtoriu vor putea fi lãsate în custodia sau în administrarea debitorului ori, dupã caz, a altei persoane desemnate de organul de executare. În cazul bunurilor mobile, acestea vor putea fi ridicate şi depozitate de cãtre organul de executare.
    5.16. În cazul în care se considerã necesarã stabilirea custodiei sau administrãrii bunurilor sechestrate asigurãtoriu în sarcina altei persoane, conducãtorul organului de executare va aproba aceastã mãsurã în baza unui referat justificativ.
    5.17. Organul de executare va atribui custodelui sau administratorului-sechestru, dupã caz, urmãtoarele responsabilitãţi în ceea ce priveşte custodia şi administrarea bunului indisponibilizat, respectiv:
    a) executarea lucrãrilor de reparaţii la imobile, în vederea prevenirii deteriorãrii acestora;
    b) luarea mãsurilor pentru menţinerea în stare de funcţionare a utilajelor şi echipamentelor date în custodie;
    c) efectuarea cheltuielilor pentru a asigura paza bunurilor primite în custodie;
    d) administrarea bunurilor indisponibilizate, chiriilor, arendei şi altor venituri obţinute din administrarea acestora, consemnarea veniturilor încasate la unitãţile abilitate, precum şi responsabilitatea de a depune recipisa la organul fiscal competent al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã;
    e) îndeplinirea oricãror alte activitãţi cu privire la custodia şi administrarea bunurilor stabilite de organul fiscal competent al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
    5.18. Custodele şi/sau administratorul-sechestru, în cazul în care este o altã persoanã decât debitorul sau creditorul, primeşte pentru responsabilitãţile îndeplinite o remuneraţie stabilitã de organul fiscal competent al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, ţinându-se seama de activitatea depusã şi avându-se în vedere urmãtoarele aspecte:
    a) caracteristicile specifice bunului dat în custodie sau în administrare;
    b) condiţiile pe care custodele şi/sau administratorul-sechestru trebuie sã le asigure pentru pãstrarea, conservarea, menţinerea în stare de funcţionare a bunului;
    c) valoarea bunului dat în custodie sau în administrare;
    d) preţurile de piaţã practicate în zona pentru depozitarea (pãstrarea) bunurilor similare;
    e) dificultãţile întâmpinate în îndeplinirea sarcinilor sale;
    f) orice alte elemente relevante pentru evaluarea remuneraţiei custodelui şi/sau a administratorului-sechestru.
    5.19. "Decizia de instituire a mãsurilor asigurãtorii" va fi comunicatã contribuabilului de cãtre organul de executare, împreunã cu organul de control, dupã caz, odatã cu "Adresa de înfiinţare a popririi asigurãtorii asupra disponibilitãţilor bãneşti"/"Adresa de înfiinţare a popririi asigurãtorii asupra sumelor datorate debitorului de cãtre terţi" şi/sau "Procesul-verbal de sechestru asigurãtor pentru bunuri mobile"/"Procesul-verbal de sechestru asigurãtor pentru bunuri imobile", dupã caz, dispoziţiile <>art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aplicându-se în mod corespunzãtor.
    5.20. În cazul înfiinţãrii sechestrului asigurãtoriu asupra bunurilor imobile, un exemplar al procesului-verbal întocmit de organul de executare se comunicã de îndatã pentru înscriere biroului de carte funciarã.
    5.21. În cazul înfiinţãrii sechestrului asigurãtoriu asupra bunurilor mobile, un exemplar al procesului-verbal întocmit de organul de executare se comunicã de îndatã instituţiilor publice şi private care gestioneazã informaţii despre bunurile mobile ale debitorului, pentru înscrierea dreptului de gaj în favoarea statului.
    5.22. Mãsurile asigurãtorii dispuse vor fi ridicate de cãtre organul de executare, în tot sau în parte, în baza deciziei motivate ori a înscrisurilor emise de instanţã sau de alte organe competente prin care se dispune aceasta, comunicate tuturor celor cãrora le-au fost comunicate "Decizia de dispunere a mãsurilor asigurãtorii" sau celelalte acte de executare în legãturã cu acestea.
    6. Responsabilitãţi
    6.1. "Referatul justificativ al mãsurilor asigurãtorii", în situaţia prevãzutã la pct. 2.1, se întocmeşte într-un singur exemplar de organul de control, va fi propus spre avizare de şeful de serviciu de specialitate şi va fi avizat de coordonatorul acestuia.
    6.2. "Referatul justificativ al mãsurilor asigurãtorii", în situaţia prevãzutã la pct. 2.2, se întocmeşte într-un singur exemplar de organul de executare, va fi propus spre avizare de şeful de serviciu de specialitate şi va fi avizat de coordonatorul acestuia.
    6.3. "Decizia de instituire a mãsurilor asigurãtorii", în situaţia prevãzutã la pct. 2.1, se întocmeşte, în douã exemplare, de cãtre organul de control şi va fi semnatã de şeful de serviciu de specialitate şi de coordonatorul organului de control.
    6.4. "Decizia de instituire a mãsurilor asigurãtorii", în situaţia prevãzutã la pct. 2.2, se întocmeşte, în douã exemplare, de cãtre organul de executare şi va fi semnatã de şeful de serviciu de specialitate şi de coordonatorul organului de executare.
    6.5. Aprobarea "Referatului justificativ al mãsurilor asigurãtorii" şi a "Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii", în situaţiile prevãzute la pct. 2.1 şi 2.2, se realizeazã de cãtre conducãtorul organului fiscal, respectiv directorul executiv/general, dupã caz.
    6.6. "Adresa de înfiinţare a popririi asigurãtorii asupra disponibilitãţilor bãneşti"/"Adresa de înfiinţare a popririi asigurãtorii asupra sumelor datorate debitorului de cãtre terţi" şi/sau "Procesul-verbal de sechestru asigurãtor pentru bunuri mobile"/"Procesul-verbal de sechestru asigurãtor pentru bunuri imobile", dupã caz, vor fi întocmite de organul de executare.
    6.7. "Referatul justificativ de ridicare a mãsurilor asigurãtorii" se întocmeşte de organul de control/organul de executare, dupã caz, şi stã la baza emiterii "Deciziei de ridicare a mãsurilor asigurãtorii". Acesta va fi propus spre avizare de şeful de serviciu de specialitate, va fi avizat de coordonatorul acestuia, dupã caz, şi aprobat de cãtre conducãtorul organului fiscal, respectiv directorul executiv/general, dupã caz.


    ANEXA 2


                 MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
     [SIGLA] AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
      ANAF Unitatea fiscalã*1) .............................
                 Str. ........ nr. ......., localitatea .............

     Nr. ......... din .......


                                                  Aprobat
                                                 --------
                                    Conducãtorul organului fiscal,
                                   Numele şi prenumele .............
                                   Semnãtura .......................
                                                  L.S.

                            - Model -

                     REFERATUL JUSTIFICATIV
                    al mãsurilor asigurãtorii

                   Emis la data de .............

    În temeiul <>art. 129 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    la contribuabilul ........, cu domiciliul fiscal în localitatea .........., str. ........ nr. .........., cod de identificare fiscalã*2) ........, s-au constatat prin actul administrativ fiscal nr. ......... din data de ........../estimat urmãtoarele obligaţii de platã, constând în:


┌─────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┐
│ Natura obligaţiei fiscale*3) │ Suma estimatã/stabilitã │
│ │ (lei) │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ TOTAL: │ │
└─────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────┘



    Întrucât existã indicii/elemente care indicã pericolul ca debitorul sã se sustragã, sã îşi ascundã ori sã îşi risipeascã patrimoniul, periclitând sau îngreunând în mod considerabil colectarea, respectiv .................., este necesarã dispunerea de mãsuri asigurãtorii.
    Motivarea necesitãţii dispunerii mãsurilor asigurãtorii în cazul începerii procedurii de atragere a rãspunderii solidare/emiterii deciziei de atragere a rãspunderii solidare ........................
    Prezentarea stãrii de fapt fiscale a contribuabilului, constatatã în urma documentãrii şi/sau a unei inspecţii fiscale ori ca urmare a cercetãrii la faţa locului, informaţii cu privire la istoria comportamentului fiscal al contribuabilului, al reprezentanţilor legali şi asociaţilor/acţionarilor majoritari (mod de declarare şi platã, situaţii de atragere a rãspunderii solidare, situaţii de insolvenţã sau de insolvabilitate etc.)...................
    Prezentarea activelor patrimoniale identificate, asupra cãrora pot fi instituite mãsuri asigurãtorii ...........
    Prezentarea activelor patrimoniale selectate pentru instituirea efectivã a mãsurilor asigurãtorii:


┌────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────┬───────┐
│Bunurile şi/sau valorile asupra cãrora se │Date de identificare/│Valoare│
│ dispun mãsuri asigurãtorii │ Descriere sumarã/ │ │
│ │ Cantitatea │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│Bunurile mobile şi imobile care nu sunt direct │ │ │
│folosite în activitatea ce constituie principala│ │ │
│sursã de venit │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│Bunuri care nu sunt nemijlocit predestinate │ │ │
│pentru desfãşurarea activitãţii care constituie │ │ │
│principala sursã de venit │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│Bunurile mobile şi imobile care se aflã temporar│ │ │
│în deţinerea altor persoane,în baza contractelor│ │ │
│de arendã, de împrumut, de închiriere, de │ │ │
│concesiune, de leasing şi altele │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│Ansamblu de bunuri în condiţiile prevederilor │ │ │
│art. 158 din Codul de procedurã fiscalã │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│Maşini-unelte, utilaje, materii prime şi │ │ │
│materiale şi alte bunuri mobile, precum şi │ │ │
│bunuri imobile ce servesc activitãţii care │ │ │
│constituie principala sursã de venit │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│Produse finite │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│Sume urmãribile datorate cu orice titlu │ │ │
│debitorului de cãtre terţe persoane │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│Conturile de disponibilitãţi şi de depozite, │ │ │
│precum şi bãncile la care sunt deschise │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│Bunuri perisabile sau supuse degradãrii │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│TOTAL │ │ │
└────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────┴───────┘


-----------
    *1) Se va completa denumirea organului fiscal emitent din cadrul Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã sau al unitãţilor sale teritoriale.
    *2) Se va menţiona: codul numeric personal, numãrul de identificare fiscalã, codul de înregistrare fiscalã sau codul unic de înregistrare, dupã caz.
    *3) Se va preciza denumirea creanţei fiscale (impozite, taxe, contribuţii sociale, amenzi şi alte sume, precum şi accesoriile acestora, gestionate şi administrate de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi unitãţile sale teritoriale), dupã caz.

    Modul de aducere la îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii (sechestru asigurãtor asupra bunurilor şi/sau poprire asigurãtorie):
    ..................................................................
    ..................................................................

                 Avizat
                 ------
    Conducãtorul organului de control/de executare,
    Numele şi prenumele ..........................
    Semnãtura .....................................
                               L.S.

                Propun spre avizare
                ------------------- Întocmit
              Şeful compartimentului, --------
    Numele ......................... Numele ................
    Prenumele ...................... Prenumele .............
    Semnãtura ...................... Semnãtura .............


    1. Denumire: Referat justificativ al mãsurilor asigurãtorii
    2. Format: A4/t2
    3. Se utilizeazã: în baza <>art. 129 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    4. Se întocmeşte: într-un exemplar de cãtre organul de control/organul de executare.
    5. Se arhiveazã: un exemplar la dosarul fiscal.


    ANEXA 3


                 MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
     [SIGLA] AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
      ANAF Unitatea fiscalã*1) .............................
                 Str. ........ nr. ......., localitatea .............

    Nr. ...... din ....


                                                  Aprobat
                                                  -------
                                    Conducãtorul organului fiscal,
                                   Numele şi prenumele .............
                                   Semnãtura .......................
                                                  L.S.

                                          Avizat
                                          ------
                         Conducãtorul organului de control/de executare,
                             Numele şi prenumele ...............
                             Semnãtura .....................
                                              L.S.

                            - Model -

                    DECIZIE DE INSTITUIRE
                   a mãsurilor asigurãtorii

               Emisã la data de ................

    În temeiul <>art. 129 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    la contribuabilul .............., cu domiciliul fiscal în localitatea ............., str. ........... nr. ......, cod de identificare fiscalã*2) .........., s-au constatat urmãtoarele obligaţii de platã, estimate prin referatul întocmit de organul fiscal, stabilite prin actul administrativ fiscal nr. ........ din data de ......, constând în:



┌─────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┐
│ Natura obligaţiei fiscale*3) │ Suma estimatã/stabilitã │
│ │ (lei) │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ TOTAL: │ │
└─────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────┘


--------------
    *1) Se va completa denumirea organului fiscal emitent din cadrul Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã sau al unitãţilor sale teritoriale.
    *2) Se va menţiona: codul numeric personal, numãrul de identificare fiscalã, codul de înregistrare fiscalã sau codul unic de înregistrare, dupã caz.
    *3) Se va preciza denumirea creanţei fiscale (impozite, taxe, contribuţii sociale, amenzi şi alte sume, precum şi accesoriile acestora, gestionate şi administrate de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi unitãţile sale teritoriale), dupã caz.

    În temeiul <>art. 129 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, întrucât s-a constatat existenţa pericolului ca debitorul sã se sustragã de la urmãrire sau sã îşi ascundã ori sã îşi risipeascã patrimoniul/averea, se dispun mãsuri asigurãtorii.
    Motivarea dispunerii mãsurilor asigurãtorii:
    .................................................................
    .................................................................
    Informaţii necesare aducerii la îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii dispuse:



┌────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────┬───────┐
│Bunurile şi/sau valorile asupra cãrora se │Date de identificare/│Valoare│
│ dispun mãsuri asigurãtorii │ Descriere sumarã/ │ │
│ │ Cantitatea │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│Bunurile mobile şi imobile care nu sunt direct │ │ │
│folosite în activitatea ce constituie principala│ │ │
│sursã de venit │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│Bunuri care nu sunt nemijlocit predestinate │ │ │
│pentru desfãşurarea activitãţii care constituie │ │ │
│principala sursã de venit │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│Bunurile mobile şi imobile care se aflã temporar│ │ │
│în deţinerea altor persoane,în baza contractelor│ │ │
│de arendã, de împrumut, de închiriere, de │ │ │
│concesiune, de leasing şi altele │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│Ansamblu de bunuri în condiţiile prevederilor │ │ │
│art. 158 din Codul de procedurã fiscalã │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│Maşini-unelte, utilaje, materii prime şi │ │ │
│materiale şi alte bunuri mobile, precum şi │ │ │
│bunuri imobile ce servesc activitãţii care │ │ │
│constituie principala sursã de venit │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│Produse finite │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│Sume urmãribile datorate cu orice titlu │ │ │
│debitorului de cãtre terţe persoane │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│Conturile de disponibilitãţi şi de depozite, │ │ │
│precum şi bãncile la care sunt deschise │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│Bunuri perisabile sau supuse degradãrii │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────┤
│TOTAL: │ │ │
└────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────┴───────┘



    Modul de aducere la îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii (sechestru asigurãtor asupra bunurilor şi/sau poprire asigurãtorie):
    ..................................................................
    ..................................................................
    ..................................................................
    ..................................................................
    Mãsurile asigurãtorii dispuse se aduc la îndeplinire în conformitate cu dispoziţiile referitoare la executarea silitã, care se aplicã în mod corespunzãtor.
    Potrivit dispoziţiilor <>art. 129 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prin constituirea unei garanţii la nivelul creanţei stabilite sau estimate, dupã caz, mãsurile asigurãtorii vor fi ridicate.
    Mãsurile asigurãtorii vor fi ridicate de cãtre organul de control/executare competent, în tot sau în parte, în baza deciziei motivate emise de organul care le-a dispus, dacã creanţa estimatã/stabilitã nu mai existã sau are valoare mai micã, ca urmare a desfiinţãrii, în tot sau în parte, a actului administrativ fiscal care a generat luarea mãsurilor asigurãtorii, a plãţii voluntare ori a stingerii prin modalitãţile prevãzute de lege a sumelor stabilite prin actul administrativ fiscal, a hotãrârii instanţei competente date ca urmare a soluţionãrii contestaţiei cu privire la actul administrativ fiscal sau a unei contestaţii cu privire la mãsurile asigurãtorii, precum şi în alte condiţii prevãzute de lege.
    Mãsurile asigurãtorii dispuse, dacã nu au fost desfiinţate în condiţiile legii, devin executorii în condiţiile legii.
    În temeiul art. 129 alin. (11) coroborat cu <>art. 172 şi 173 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, împotriva prezentei decizii cel interesat poate face contestaţie în termen de 15 zile de la data comunicãrii la judecãtoria în a cãrei razã teritorialã se aflã sediul organului fiscal care a emis decizia.
    Potrivit dispoziţiilor <>art. 9 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, când urmeazã sã se ia mãsuri de executare silitã, nu este obligatorie audierea contribuabilului.
    Prezenta decizie s-a întocmit în douã exemplare.

          Şeful compartimentului, Întocmit
                                                   --------
    Numele ......................... Numele ................
    Prenumele ...................... Prenumele .............
    Semnãtura ...................... Semnãtura .............


    1. Denumire: Decizie de instituire a mãsurilor asigurãtorii
    2. Format: A4/t2
    3. Se utilizeazã: în baza <>art. 129 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    4. Se întocmeşte:
    - în douã exemplare de cãtre organul de control/organul de executare.
    5. Circulã: - un exemplar la organul fiscal;
                - un exemplar la debitor.
    6. Se arhiveazã: un exemplar la dosarul fiscal.


    ANEXA 4

                 MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
     [SIGLA] AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
      ANAF Unitatea fiscalã*1) .............................
                 Str. ........ nr. ......., localitatea .............

    Dosar fiscal nr. ...../....

                                  - Model -

                              PROCES-VERBAL
           de sechestru asigurãtor pentru bunuri mobile

                  Încheiat astãzi, ..... luna ....... anul ...., ora .....,
                    în localitatea ......., str. ....... nr. .........

    În temeiul <>art. 129 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii nr. ....... din ........., emisã de ........./*2), subsemnatul, ............., reprezentant al unitãţii fiscale, cu legitimaţia nr. ........, delegaţia nr. ....., am procedat la aplicarea sechestrului asigurãtor asupra bunurilor mobile ale debitorului*3) ..........., cu domiciliul fiscal în localitatea .........., str. ....... nr. ........, sectorul ......, bl. ...., sc. ...., ap. ..., judeţul ......, cod de identificare fiscalã*4) ........, care înregistreazã obligaţii de platã, constând în:



┌─────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┐
│ Natura obligaţiei fiscale*5) │ Suma estimatã/stabilitã │
│ │ (lei) │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ TOTAL: │ │
└─────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────┘



    S-a procedat la aplicarea sechestrului asigurãtor asupra bunurilor mobile ale debitorului prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul proces-verbal.
    În cazul în care reprezentantul unitãţii fiscale nu poate evalua bunurile mobile ale debitorului pentru care s-a dispus sechestrul asigurãtor, deoarece aceasta necesitã cunoştinţe de specialitate, evaluarea se va face dupã începerea executãrii silite, înaintea procedurii de valorificare, cu excepţia bunurilor perisabile sau supuse degradãrii.
    Sechestrul asigurãtor s-a aplicat în prezenţa urmãtoarelor persoane:
    - ..........., domiciliat în ......., legitimat cu ..........., în calitate de ....;
    - ..........., domiciliat în ......., legitimat cu ..........., în calitate de .....
------------
    *1) Se va completa denumirea organului fiscal emitent din cadrul Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã sau al unitãţilor sale teritoriale.
    *2) Se va completa în cazul în care mãsurile asigurãtorii au fost dispuse de instanţa judecãtoreascã sau de alte organe competente, potrivit legii.
    *3) Numele, prenumele/Denumirea.
    *4) Se va menţiona: codul numeric personal, numãrul de identificare fiscalã, codul de înregistrare fiscalã sau codul unic de înregistrare, dupã caz.
    *5) Se va preciza denumirea creanţei fiscale principale: impozit, taxã, contribuţie socialã, amendã sau altã sumã ori denumirea creanţei fiscale accesorii: majorãri de întârziere sau alte sume, dupã caz, gestionate şi administrate de Ministerul Finanţelor Publice prin Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi unitãţile sale teritoriale.

    Asupra bunurilor mobile sechestrate asigurãtor au fost aplicate mãsuri spre neschimbare, constând în*6) ................., bunurile fiind lãsate în custodia ..........., din localitatea .........., str. ........ nr. ......, care va depozita bunurile în localitatea .........., str. ............ nr. .............
    Drepturi reale şi sarcini care greveazã bunurile mobile: ...................
    În legãturã cu bunurile mobile sechestrate asigurãtor, debitorul ................ menţioneazã cã nu au fost/au fost sechestrate anterior ...............
    Persoanele de faţã la aplicarea sechestrului asigurãtor formuleazã urmãtoarele obiecţii:
    ..................................................................
    ..................................................................
    Mãsurile asigurãtorii dispuse, dacã nu au fost desfiinţate în condiţiile legii, rãmân valabile pe toatã perioada executãrii silite, fãrã îndeplinirea altor formalitãţi.
    *7) .............................................................
    În cazul valorificãrii bunurilor mobile sechestrate, se va aplica regimul corespunzãtor de taxã pe valoarea adãugatã, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    Împotriva prezentului înscris cel interesat poate introduce contestaţie la instanţa judecãtoreascã competentã, în termen de 15 zile de la comunicare sau luare la cunoştinţã, în conformitate cu prevederile art. 129 alin. (11), coroborate cu prevederile <>art. 172 şi 173 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    Potrivit dispoziţiilor <>art. 9 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, când urmeazã sã se ia mãsuri de executare silitã nu este obligatorie audierea contribuabilului.
    Prezentul proces-verbal de sechestru asigurãtor s-a încheiat în ......... exemplare.

          Reprezentantul unitãţii fiscale,
        Numele şi prenumele .............
        Semnãtura .......................

          Debitorul (sau persoana majorã cu care locuieşte),
        Numele şi prenumele .............
        Semnãtura .......................

                              Martori,
        Numele şi prenumele .............
        Semnãtura ........................
---------------
    *6) Punere de sigilii, custodia sau ridicarea de la locul unde se aflã, menţionându-se bunurile mobile supuse acestor mãsuri.
    *7) Se va face menţiunea dacã debitorul nu este de faţã, precum şi dacã debitorul sau vreuna dintre persoanele prezente refuzã sau nu poate sã semneze procesul-verbal de sechestru asigurãtor.

    ANEXĂ
    -----
la Procesul-verbal de sechestru asigurãtor
------------------------------------------
pentru bunuri mobile nr. .... din .....
----------------------------------------

    Nr. ........./......


┌───────────────────────────────────────────────┬──────────┬───────────────────┐
│ Denumirea bunurilor mobile, descriere, │Cantitatea│Valoarea estimativã│
│ stare de uzurã, semne particulare │ │ (exclusiv TVA) │
│ de identificare │ │ - lei - │
├───────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────────────┤
├───────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────────────┤
├───────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────────────┤
├───────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────────────┤
├───────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────────────┤
├───────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────────────┤
├───────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────────────┤
├───────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────────────┤
├───────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────────────┤
├───────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────────────┤
├───────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────────────┤
├───────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────────────────┤
│ TOTAL: │ │ │
└───────────────────────────────────────────────┴──────────┴───────────────────┘



       Reprezentantul unitãţii fiscale, Debitorul (sau persoana majorã
     Numele şi prenumele ....... cu care locuieşte),
     Semnãtura ........ Numele şi prenumele .........
                                            Semnãtura ...................

                                                                Martori,
                                            Numele şi prenumele .........
                                            Semnãtura ...................

                                                                Custode,
                                            Numele şi prenumele .........
                                            Semnãtura ...................

    1. Denumire: Proces-verbal de sechestru asigurãtor pentru bunuri mobile + anexa la Procesul-verbal de sechestru asigurãtor pentru bunuri mobile nr. ....... din ..........
    2. Format: A4/t2 + A4/t1
    3. Se utilizeazã: în baza <>art. 129 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    4. Se întocmeşte: în douã sau 3 exemplare, dupã caz, de cãtre organul fiscal.
    5. Circulã: - un exemplar la debitor;
                - un exemplar la custode (dacã este cazul).
    6. Se arhiveazã: un exemplar la dosarul fiscal.


    ANEXA 5

                 MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
     [SIGLA] AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
      ANAF Unitatea fiscalã*1) .............................
                 Str. ........ nr. ......., localitatea .............

    Dosar fiscal nr. ...../....

                                  - Model -

                              PROCES-VERBAL
                 de sechestru asigurãtor pentru bunuri mobile

              Încheiat astãzi, ...... luna ..... anul ...., ora ....,
             în localitatea .........., str. ......... nr. .........

    În temeiul <>art. 129 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii nr. ...... din ....., emisã de ......../*2), subsemnatul, .........., reprezentant al unitãţii fiscale, cu legitimaţia nr. ........, delegaţia nr. ........, am procedat la aplicarea sechestrului asigurãtor asupra bunurilor imobile ale debitorului*3) ........., cu domiciliul fiscal în localitatea ..........., str. ........ nr. ....., sectorul ......, bl. ....., sc. ...., ap. ..., judeţul ............, cod de identificare fiscalã*4) ........, care înregistreazã obligaţii de platã, constând în:



┌─────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┐
│ Natura obligaţiei fiscale*5) │ Suma estimatã/stabilitã │
│ │ (lei) │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
└─────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────┘



    S-a procedat la aplicarea sechestrului asigurãtor asupra urmãtoarelor bunuri imobile:
    - clãdire în suprafaţã de ......., compusã din ............ şi construitã din .........., stare de uzurã/semne particulare ............, situatã în localitatea ........., str. .......... nr. ......, deţinutã în baza*6) ................, evaluatã la suma de .......... lei (exclusiv TVA);
    - teren*7) ..........., în suprafaţã de .........., situat în ............, str. ......... nr. ........., deţinut în baza*8) ............, evaluat la suma de .......... lei (exclusiv TVA).

    În cazul valorificãrii bunurilor imobile sechestrate se va aplica regimul corespunzãtor de taxã pe valoarea adãugatã, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    În cazul în care reprezentantul unitãţii fiscale nu poate evalua bunurile imobile pentru care s-a dispus sechestrul asigurãtor, deoarece aceasta necesitã cunoştinţe de specialitate, evaluarea se va face dupã începerea executãrii silite, înaintea procedurii de valorificare.

------------
    *1) Se va completa denumirea organului fiscal emitent din cadrul Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã sau al unitãţilor sale teritoriale.
    *2) Se va completa în cazul în care mãsurile asigurãtorii au fost dispuse de instanţa judecãtoreascã sau de alte organe competente, potrivit legii.
    *3) Numele, prenumele/Denumirea.
    *4) Se va completa codul numeric personal, numãrul de identificare fiscalã, codul de înregistrare fiscalã sau codul unic de înregistrare, dupã caz.
    *5) Se va preciza denumirea creanţei fiscale principale: impozit, taxã, contribuţie, amendã sau altã sumã ori denumirea creanţei fiscale accesorii sau alte sume, dupã caz, gestionate şi administrate de Ministerul Finanţelor Publice prin Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi unitãţile sale teritoriale.
    *6) Se va menţiona actul care atestã proprietatea asupra bunului.
    *7) Se va menţiona felul terenului.
    *8) Se va menţiona actul care atestã proprietatea asupra bunului.

    Sechestrul asigurãtor s-a aplicat în prezenţa urmãtoarelor persoane:
    - ........., domiciliat în ...., legitimat cu ......., în calitate de ....;
    - ........., domiciliat în ...., legitimat cu ......., în calitate de ... .
    Drepturi reale şi sarcini care greveazã imobilul: ..................... .
    În legãturã cu bunurile imobile sechestrate asigurãtor, debitorul ............. menţioneazã cã nu au fost/au fost sechestrate anterior .......... .
    Persoanele de faţã la aplicarea sechestrului asigurãtor formuleazã urmãtoarele obiecţii: ................. .
    Mãsurile asigurãtorii dispuse, dacã nu au fost desfiinţate în condiţiile legii, rãmân valabile pe toatã perioada executãrii silite, fãrã îndeplinirea altor formalitãţi.
    *9) ........................................................ .
    Împotriva prezentului înscris cel interesat poate introduce contestaţie la instanţa judecãtoreascã competentã, în termen de 15 zile de la comunicare sau luare la cunoştinţã, în conformitate cu prevederile art. 129 alin. (11), coroborate cu prevederile <>art. 172 şi 173 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    Potrivit dispoziţiilor <>art. 9 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, când urmeazã sã se ia mãsuri de executare silitã, nu este obligatorie audierea contribuabilului.
    Prezentul proces-verbal de sechestru asigurãtor s-a încheiat în ......... exemplare.

        Reprezentantul unitãţii fiscale, Debitorul (sau persoana
    Numele şi prenumele ................ majorã cu care locuieşte),
    Semnãtura ................... Numele şi prenumele .........
                                               Semnãtura ...................

                                                                  Martori,
                                               Numele şi prenumele ................
                                               Semnãtura ...................
-----------
    *9) Se va face menţiunea dacã debitorul nu este de faţã, precum şi dacã debitorul sau vreuna dintre persoanele prezente refuzã ori nu poate sã semneze procesul-verbal de sechestru asigurãtor.

    1. Denumire: Proces-verbal de sechestru asigurãtor pentru bunuri imobile
    2. Format: A4/t2
    3. Se utilizeazã: în baza <>art. 129 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    4. Se întocmeşte: în 3 exemplare de cãtre organul fiscal.
    5. Circulã: - un exemplar la debitor;
                - un exemplar la oficiul de cadastru şi publicitate imobiliarã.
    6. Se arhiveazã: un exemplar la dosarul fiscal.


    ANEXA 6

                 MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
     [SIGLA] AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
      ANAF Unitatea fiscalã*1) .............................
                 Str. ........ nr. ......., localitatea .............

    Dosar fiscal nr. ...../....

                                  - Model -

                        ADRESĂ DE ÎNFIINŢARE
          a popririi asigurãtorii asupra sumelor datorate
                     debitorului de cãtre terţi

    Cãtre .....................................................*2)

    În baza <>art. 129 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii nr. ....... din .........., emisã de ............. /*3) .........., anexatã în copie certificatã, se înfiinţeazã poprirea asigurãtorie asupra sumelor de bani datorate de dumneavoastrã cu orice titlu debitorului*4) ....................... .
    Sumele vor fi reţinute şi, în cazul începerii procedurii de executare silitã, dupã transmiterea de cãtre organul de executare a titlului executoriu în copie certificatã, vor fi virate în conturile deschise la unitatea de trezorerie a statului ............., dupã cum urmeazã:



┌─────────────────┬───────────────────────┬───────────────────────────────────┐
│Natura obligaţiei│Suma estimatã/stabilitã│ Nr. contului în care urmeazã a │
│ fiscale*5) │ (lei) │ se vira suma reţinutã │
├─────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────────────────┤
├─────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────────────────┤
├─────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────────────────┤
├─────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────────────────┤
├─────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────────────────┤
├─────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│TOTAL: │ │ │
└─────────────────┴───────────────────────┴───────────────────────────────────┘



------------
    *1) Se va completa denumirea organului fiscal emitent din cadrul Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã sau al unitãţilor sale teritoriale.
    *2) Numele, prenumele/Denumirea şi domiciliul fiscal al terţului poprit.
    *3) Se va completa în cazul în care mãsurile asigurãtorii au fost dispuse de instanţa judecãtoreascã sau de alte organe competente, potrivit legii.
    *4) Numele, prenumele/Denumirea şi domiciliul fiscal; codul numeric personal, numãrul de identificare fiscalã, codul de înregistrare fiscalã sau codul unic de înregistrare, dupã caz; alte date de identificare a debitorului.
    *5)Se va preciza denumirea creanţei fiscale principale: impozit, taxã, contribuţie socialã, amendã sau altã sumã ori denumirea creanţei fiscale accesorii sau alte sume, dupã caz, gestionate şi administrate de Ministerul Finanţelor Publice prin Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi unitãţile sale teritoriale.

    Mãsura asigurãtorie dispusã, dacã nu a fost desfiinţatã în condiţiile legii, rãmâne valabilã pe toatã perioada executãrii silite, fãrã îndeplinirea altor formalitãţi, potrivit dispoziţiilor <>art. 129 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    Împotriva actelor prin care se duc la îndeplinire mãsurile asigurãtorii cel interesat poate face contestaţie, în conformitate cu prevederile art. 129 alin. (11), coroborate cu prevederile <>art. 172 şi 173 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în termen de 15 zile de la data comunicãrii sau a luãrii la cunoştinţã, la instanţa judecãtoreascã competentã.
    Potrivit dispoziţiilor <>art. 9 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, când urmeazã sã se ia mãsuri de executare silitã nu este obligatorie audierea contribuabilului.

               Conducãtorul unitãţii fiscale,
              Numele şi prenumele ...............
              Semnãtura .........................
                              L.S.

    1. Denumire: Adresã de înfiinţare a popririi asigurãtorii asupra sumelor datorate debitorului de cãtre terţi
    2. Format: A4/t2
    3. Se utilizeazã: în baza <>art. 129 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    4. Se întocmeşte: în douã exemplare de cãtre organul fiscal.
    5. Circulã: un exemplar la terţul poprit.
    6. Se arhiveazã: un exemplar la dosarul fiscal.


    ANEXA 7

                 MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
     [SIGLA] AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
      ANAF Unitatea fiscalã*1) .............................
                 Str. ........ nr. ......., localitatea .............

    Dosar fiscal nr. ...../....

                                  - Model -

                                 ADRESĂ
              de înfiinţare a popririi asigurãtorii asupra
                     disponibilitãţilor bãneşti

    Cãtre ........................................*2)

    În baza <>art. 129 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii nr. ............ din ......., emisã de ........./*3) ........., anexatã în copie certificatã, se indisponibilizeazã de îndatã, în mãsura în care este necesar pentru achitarea sumei datorate, sumele existente, precum şi cele viitoare provenite din încasãrile zilnice în conturile în lei şi/sau valutã deschise la unitatea dvs. de cãtre debitorul*4) ...........
    Sumele vor fi reţinute şi, în cazul începerii procedurii de executare silitã, vor fi virate în conturile deschise la unitatea de trezorerie a statului ..........., dupã cum urmeazã:



┌─────────────────┬───────────────────────┬───────────────────────────────────┐
│Natura obligaţiei│Suma estimatã/stabilitã│ Nr. contului în care urmeazã a │
│ fiscale*5) │ (lei) │ se vira suma reţinutã │
├─────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────────────────┤
├─────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────────────────┤
├─────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────────────────┤
├─────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────────────────┤
├─────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────────────────┤
├─────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│TOTAL: │ │ │
└─────────────────┴───────────────────────┴───────────────────────────────────┘



    Din momentul indisponibilizãrii, respectiv de la data şi ora primirii prezentei, nu veţi proceda la decontarea documentelor de platã primite, respectiv la debitarea conturilor debitorului, şi nu veţi accepta alte plãţi din conturile acestuia, pânã la data ridicãrii mãsurii asigurãtorii sau pânã la achitarea integralã a obligaţiilor fiscale, dupã caz, cu excepţia sumelor necesare plãţii drepturilor salariale.
    În cazul începerii procedurii de executare silitã, organul de executare va transmite bãncii titlul executoriu în copie certificatã.
------------
    *1) Se va completa denumirea organului fiscal emitent din cadrul Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã sau al unitãţilor sale teritoriale.
    *2) Denumirea şi sediul bãncii.
    *3) Se va completa în cazul în care mãsurile asigurãtorii au fost dispuse de instanţa judecãtoreascã sau de alte organe competente, potrivit legii.
    *4) Numele, prenumele/Denumirea şi domiciliul fiscal; codul numeric personal, numãrul de identificare fiscalã, codul de înregistrare fiscalã sau codul unic de înregistrare, dupã caz; alte date de identificare a debitorului.
    *5) Se va preciza denumirea creanţei fiscale principale: impozit, taxã, contribuţie socialã, amendã sau altã sumã ori denumirea creanţei fiscale accesorii sau alte sume, dupã caz, gestionate şi administrate de Ministerul Finanţelor Publice prin Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi unitãţile sale teritoriale.

    Mãsura asigurãtorie dispusã, dacã nu a fost desfiinţatã în condiţiile legii, rãmâne valabilã pe toatã perioada executãrii silite, fãrã îndeplinirea altor formalitãţi.
    Împotriva actelor prin care se duc la îndeplinire mãsurile asigurãtorii cel interesat poate introduce contestaţie, la instanţa judecãtoreascã competentã, în termen de 15 zile de la data comunicãrii sau a luãrii la cunoştinţã în conformitate cu prevederile art. 129 alin. (11) coroborate cu prevederile <>art. 172 şi 173 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    Potrivit dispoziţiilor <>art. 9 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, când urmeazã sã se ia mãsuri de executare silitã, nu este obligatorie audierea contribuabilului.
    Vã mulţumim pentru cooperare.


                    Conducãtorul unitãţii fiscale,
                  Numele şi prenumele .........
                  Semnãtura ...................

    1. Denumire: Adresã de înfiinţare a popririi asigurãtorii asupra disponibilitãţilor bãneşti
    2. Format: A4/t2
    3. Se utilizeazã: în baza <>art. 129 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    4. Se întocmeşte: în douã exemplare de cãtre organul fiscal.
    5. Circulã: un exemplar la bancã.
    6. Se arhiveazã: un exemplar la dosarul fiscal.


    ANEXA 8

                 MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
     [SIGLA] AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
      ANAF Unitatea fiscalã*1) .............................
                 Str. ........ nr. ......., localitatea .............

    Nr. ...... din ....


                                                  Aprobat
                                                  -------
                                    Conducãtorul organului fiscal,
                                   Numele şi prenumele .............
                                   Semnãtura .......................
                                                 L.S.

                              - Model -

                      REFERAT JUSTIFICATIV
                  de ridicare a mãsurilor asigurãtorii

                         Emis la data de ............

    La contribuabilul ..........., cu domiciliul fiscal în localitatea ..........., str. .......... nr. ......, cod de identificare fiscalã*2) ............, a fost emisã Decizia de instituire a mãsurilor asigurãtorii nr. ......./data ......... pentru urmãtoarele obligaţii de platã, estimate prin referatul întocmit de organul fiscal/stabilite prin actul administrativ fiscal nr. ........ din data de ............., constând în:



┌─────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┐
│ Natura obligaţiei fiscale*3) │ Suma estimatã/stabilitã │
│ │ (lei) │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ TOTAL: │ │
└─────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────┘



    Întrucât creanţa estimatã/stabilitã nu mai existã sau are valoare mai micã, drept urmare a desfiinţãrii în tot sau în parte a actului administrativ fiscal care a generat luarea mãsurilor asigurãtorii/a plãţii voluntare sau a stingerii prin modalitãţile prevãzute de lege a sumelor stabilite prin actul administrativ fiscal/a hotãrârii instanţei competente date ca urmare a soluţionãrii contestaţiei cu privire la actul administrativ fiscal sau a unei contestaţii cu privire la mãsurile asigurãtorii/în alte condiţii prevãzute de lege ......................., în temeiul <>art. 130 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, este necesarã ridicarea în tot/în parte a mãsurilor asigurãtorii dispuse prin Decizia de instituire a mãsurilor asigurãtorii nr. ......../data......., constând în:
    a) mãsuri asigurãtorii dispuse asupra bunurilor proprietate a debitorului ori deţinute de acesta în coproprietate cu terţe persoane, aflate la debitor sau la terţe persoane, şi locul unde se gãsesc bunurile respective ............;
    b) mãsuri asigurãtorii dispuse asupra sumelor datorate debitorului de cãtre terţe persoane*4) ............;
    c) mãsuri asigurãtorii dispuse asupra conturilor de disponibilitãţi şi de depozite, precum şi bãncile la care sunt deschise .................... .
-----------
    *1) Se va completa denumirea organului fiscal emitent din cadrul Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã sau al unitãţilor sale teritoriale.
    *2) Se va menţiona: codul numeric personal, numãrul de identificare fiscalã, codul de înregistrare fiscalã sau codul unic de înregistrare, dupã caz.
    *3) Se va preciza denumirea creanţei fiscale (impozite, taxe, contribuţii sociale, amenzi şi alte sume, precum şi accesoriile acestora, gestionate şi administrate de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi unitãţile sale teritoriale), dupã caz.
    *4) Denumirea/Numele, prenumele şi domiciliul fiscal, alte date de identificare a terţului poprit, precum şi suma datoratã debitorului.

                      Avizat
                      -------
         Conducãtorul organului de control/de executare,
     Numele şi prenumele ..............
     Semnãtura .......................
                       L.S.

          Propun spre avizare
          ------------------- Întocmit
          Şeful compartimentului, ------------

     Numele ...................... Numele .................
     Prenumele ................... Prenumele ..............
     Semnãtura ................... Semnãtura ..............

    1. Denumire: Referat justificativ de ridicare a mãsurilor asigurãtorii
    2. Format: A4/t2
    3. Se utilizeazã: în baza <>art. 130 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    4. Se întocmeşte: într-un exemplar de cãtre organul de control/de executare.
    5. Se arhiveazã: un exemplar la dosarul fiscal.


    ANEXA 9

                 MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
     [SIGLA] AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
      ANAF Unitatea fiscalã*1) .............................
                 Str. ........ nr. ......., localitatea .............

    Nr. ...... din ....


                                                  Aprobat
                                                  -------
                                    Conducãtorul organului fiscal,
                                   Numele şi prenumele .............
                                   Semnãtura .......................
                                                 L.S.

                                                  Avizat
                                                  ------
                           Conducãtorul organului de control/de executare,
                               Numele şi prenumele ...............
                               Semnãtura .......................
                                                 L.S.

                                  - Model -

                                 DECIZIE
                  de ridicare a mãsurilor asigurãtorii

                         Emis la data de .............

    În temeiul <>art. 130 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru contribuabilul ............., cu domiciliul fiscal în localitatea ..........., str. ......... nr. ......., cod de identificare fiscalã*2) ............, se ridicã în tot/în parte mãsurile asigurãtorii dispuse prin Decizia de instituire a mãsurilor asigurãtorii nr. ...../data ......, constând în:
    a) mãsuri asigurãtorii dispuse asupra bunurilor proprietate a debitorului ori deţinute de acesta în coproprietate cu terţe persoane, aflate la debitor sau la terţe persoane, şi locul unde se gãsesc bunurile respective .........................................;
    b) mãsuri asigurãtorii dispuse asupra sumelor datorate debitorului de cãtre terţe persoane*3) ...........;
    c) mãsuri asigurãtorii dispuse asupra conturilor de disponibilitãţi şi de depozite, precum şi bãncile la care sunt deschise .............
    Motivarea dispunerii mãsurilor asigurãtorii:
    Creanţa estimatã/stabilitã nu mai existã sau are valoare mai micã, drept urmare a desfiinţãrii în tot sau în parte a actului administrativ fiscal care a generat luarea mãsurilor asigurãtorii/a plãţii voluntare sau a stingerii prin modalitãţile prevãzute de lege a sumelor stabilite prin actul administrativ fiscal/a hotãrârii instanţei competente date ca urmare a soluţionãrii contestaţiei cu privire la actul administrativ fiscal sau a unei contestaţii cu privire la mãsurile asigurãtorii/în alte condiţii prevãzute de lege.
    În temeiul <>art. 172 şi 173 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, împotriva prezentei decizii cel interesat poate face contestaţie în termen de 15 zile de la data comunicãrii, la judecãtoria în a cãrei razã teritorialã se aflã sediul organului fiscal care a emis decizia.
    Potrivit dispoziţiilor <>art. 9 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, când urmeazã sã se ia mãsuri de executare silitã, nu este obligatorie audierea contribuabilului.
    Prezenta decizie s-a întocmit în douã exemplare.

          Şeful compartimentului, Întocmit
                                                   --------
    Numele ......................... Numele ................
    Prenumele ...................... Prenumele .............
    Semnãtura ...................... Semnãtura .............


    1. Denumire: Decizie de ridicare a mãsurilor asigurãtorii
    2. Format: A4/t2
    3. Se utilizeazã: în baza <>art. 130 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    4. Se întocmeşte: în douã exemplare de cãtre organul de control/de executare.
    5. Circulã: - un exemplar la organul fiscal;
                - un exemplar la debitor.
    6. Se arhiveazã: un exemplar la dosarul fiscal.
-------------
    *1) Se va completa denumirea organului fiscal emitent din cadrul Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã sau al unitãţilor sale teritoriale.
    *2) Se va menţiona: codul numeric personal, numãrul de identificare fiscalã, codul de înregistrare fiscalã sau codul unic de înregistrare, dupã caz.
    *3) Denumirea/Numele, prenumele şi domiciliul fiscal, alte date de identificare a terţului poprit, precum şi suma datoratã debitorului.

                           ------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016