Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ORDIN nr. 2.538 din 1 noiembrie 2007 privind organizarea si desfasurarea alegerilor conducerilor academice din invatamantul superior acreditat
Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.538 din 1 noiembrie 2007  privind organizarea si desfasurarea alegerilor conducerilor academice din invatamantul superior acreditat    Twitter Facebook
Cautare document

ORDIN nr. 2.538 din 1 noiembrie 2007 privind organizarea si desfasurarea alegerilor conducerilor academice din invatamantul superior acreditat

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 746 din 2 noiembrie 2007

În conformitate cu prevederile art. 83-87, art. 93 alin. (1) şi (2) şi ale <>art. 94 alin. (1) din Legea nr. 84/1995 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale titlului III <>cap. II din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 480/2006 ,
ţinând cont cã în curând se vor împlini 4 ani de la precedentele alegeri ale conducerilor academice din învãţãmântul superior acreditat,
luând în considerare valorile Procesului Bologna, a cãror aplicare se bazeazã pe structuri de conducere performante care sã punã în centrul preocupãrilor asigurarea unei autentice calitãţi în învãţãmântul superior şi creşterea competitivitãţii programelor de studii universitate şi a performanţelor în domeniul cercetãrii ştiinţifice, dezvoltãrii tehnologice şi inovãrii,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 366/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul educaţiei, cercetãrii şi tineretului emite prezentul ordin.

ART. 1
(1) Organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru structurile şi funcţiile de conducere academicã din instituţiile de învãţãmânt superior acreditate se vor desfãşura în conformitate cu legislaţia în vigoare, cu prevederile prezentului ordin şi cu prevederile cartei universitare în vigoare la data adoptãrii prezentului ordin.
(2) Organizarea şi desfãşurarea alegerilor se fac cu respectarea principiilor legalitãţii, autonomiei universitare, transparenţei, responsabilitãţii şi a normelor etice şi deontologice.
ART. 2
(1) Perioada de desfãşurare a alegerilor şi de validare internã a structurilor şi funcţiilor de conducere este 5 noiembrie 2007-15 martie 2008.
(2) Perioada de confirmare prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului, a rectorilor aleşi este 1-31 martie 2008.
(3) În vederea organizãrii alegerilor pentru structurile şi funcţiile de conducere academicã, senatele vor adopta şi vor face publicã, cu cel puţin douã sãptãmâni înainte de organizarea alegerilor, metodologia proprie de organizare a alegerilor.
(4) Se recomandã ca metodologia proprie de organizare a alegerilor sã conţinã prevederi referitoare la situaţiile de conflict de interese şi incompatibilitãţi.
ART. 3
(1) Instituţiile de învãţãmânt superior acreditate vor stabili datele de desfãşurare a alegerilor pentru structurile şi funcţiile de conducere academicã prevãzute de legislaţia în domeniul învãţãmântului. Graficul alegerilor va fi fãcut public pe site-ul universitãţii în termen de 7 zile de la aprobarea lui de cãtre senat şi va fi transmis spre informare Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului.
(2) Alegerile reprezentanţilor studenţilor în structurile de conducere academicã prevãzute la <>art. 67 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sunt organizate de cãtre studenţi respectând prevederile cartei universitare şi ale regulamentelor proprii privind activitatea studenţilor, cu sprijinul logistic acordat de conducerile facultãţilor şi ale instituţiilor de învãţãmânt superior.
ART. 4
(1) Pentru funcţiile de şef de catedrã, director de departament, secretar ştiinţific al consiliului facultãţii, prodecan, decan, secretar ştiinţific al senatului, prorector şi rector pot candida cadrele didactice titulare având funcţia didacticã de profesor universitar sau de conferenţiar universitar.
(2) La facultãţile autorizate sã funcţioneze provizoriu, pentru funcţiile de şef de catedrã şi prodecan pot candida şi cadre didactice titulare cu funcţia didacticã de lector universitar/şef de lucrãri având titlul ştiinţific de doctor, dacã la nivelul acestora nu existã profesori universitari sau conferenţiari universitari titulari.
(3) Pentru structurile şi funcţiile de conducere pot candida doar cadrele didactice şi cercetãtorii, titulari în instituţia de învãţãmânt superior respectivã.
(4) Pentru niciuna dintre funcţiile de conducere nu pot candida persoanele care au împlinit vârsta legalã de pensionare prevãzutã în <>art. 129 alin. (1) din Legea nr. 128/1997 .
(5) Se recomandã ca persoanele alese pentru structurile şi funcţiile de conducere sã nu depãşeascã vârsta legalã de pensionare pe parcursul exercitãrii mandatului.
(6) Candidaturile pentru funcţiile de rector, decan, director de departament şi şef de catedrã trebuie anunţate public cu minimum 15 zile înainte de data alegerilor, fiind însoţite de un curriculum vitae şi de programul managerial.
(7) Numãrul de mandate succesive pentru funcţiile de rector şi decan pe care le poate exercita o persoanã este de douã.
(8) Perioada în care se exercitã mandatul funcţiilor de conducere este egalã cu perioada mandatelor structurilor care le-au ales.
ART. 5
Alegerile se vor desfãşura pentru structurile universitare aprobate înaintea anului universitar 2007/2008, prin hotãrâri ale Guvernului.
ART. 6
În toate structurile de conducere se va asigura reprezentarea membrilor comunitãţii universitare, cadre didactice şi cercetãtori cu normã de bazã în universitate, respectiv studenţi de la toate ciclurile de studii universitare şi formele de învãţãmânt, ponderea studenţilor fiind de 25%.
ART. 7
Numãrul de prorectori şi prodecani se stabileşte de senatele universitare, în funcţie de numãrul de studenţi şi de domeniile de învãţãmânt.
ART. 8
(1) Şedinţele de constituire a noilor structuri de conducere sunt prezidate de cãtre decanul de vârstã, asistat de cel mai tânãr membru al acestora.
(2) Şedinţa de constituire a noilor structuri de conducere este legal constituitã numai dacã sunt prezenţi cel puţin douã treimi din numãrul membrilor structurii respective.
ART. 9
(1) Pentru toate structurile şi funcţiile de conducere votul este direct şi secret.
(2) Sunt declaraţi aleşi în structurile de conducere sau în funcţiile de conducere candidaţii care au obţinut cel puţin jumãtate plus unu voturi din numãrul total al membrilor cu drept de vot prezenţi, în ordinea descrescãtoare a numãrului de voturi obţinute.
(3) Dacã pentru un loc de reprezentare sau pentru o funcţie de conducere niciunul dintre candidaţi nu a obţinut cel puţin jumãtate plus unu din voturi, atunci se organizeazã un nou tur de scrutin, la care participã numai primii 2 candidaţi clasaţi în ordinea descrescãtoare a numãrului de voturi obţinute.
(4) Desfãşurarea şedinţei de constituire, inclusiv rezultatele alegerilor, se consemneazã într-un proces verbal.
ART. 10
(1) Exercitarea mandatului unei noi structuri sau funcţii de conducere, cu excepţia rectorului, începe dupã validare.
(2) O persoanã poate exercita o singurã funcţie de conducere în cadrul instituţiei de învãţãmânt superior.
(3) Exercitarea mandatului rectorului ales începe de la data emiterii ordinului ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului, prin care acesta a fost confirmat.
(4) Pânã la confirmarea rectorului ales, atribuţiile aferente funcţiei de rector sunt exercitate de rectorul în exerciţiu, dar nu mai târziu de 31 martie 2008.
ART. 11
Pentru confirmarea, prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului, a rectorului ales, instituţiile de învãţãmânt superior vor depune la Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului un dosar care sã cuprindã:
a) procesul-verbal al şedinţei de alegeri;
b) un exemplar al cartei universitare şi al metodologiei proprii de alegeri ale instituţiei de învãţãmânt superior;
c) programul managerial şi curriculum vitae ale rectorului ales;
d) documentul prin care se atestã statutul de titular în universitatea respectivã;
e) declaraţia prevãzutã de <>Legea nr. 187/1999 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea securitãţii ca poliţie politicã;
f) lista membrilor senatului şi lista noilor decani, cuprinzând numele, data naşterii şi funcţia didacticã sau de cercetare;
g) raportul de activitate prezentat în şedinţa de alegeri de fostul rector.
ART. 12
Direcţia generalã strategii şi programe universitare şi senatele instituţiilor de învãţãmânt superior vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 13
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei, cercetãrii şi tineretului,
Cristian Mihai Adomniţei

Bucureşti, 1 noiembrie 2007.
Nr. 2.538.
----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016