Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.489 din 13 decembrie 2023  pentru aprobarea Standardelor minime de calitate privind managementul de caz în serviciile sociale acordate persoanelor vârstnice     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.489 din 13 decembrie 2023 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate privind managementul de caz în serviciile sociale acordate persoanelor vârstnice

EMITENT: Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1173 din 22 decembrie 2023
    Având în vedere:
    - Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţa Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 515/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea nr. 217/2003 pentru prevenirea şi combaterea violenţei domestice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea nr. 211/2004 privind unele măsuri pentru asigurarea informării, sprijinirii şi protecţiei victimelor infracţiunilor, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârea Guvernului nr. 1.154/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârea Guvernului nr. 118/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârea Guvernului nr. 886/2000 pentru aprobarea Grilei naţionale de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice, cu modificările ulterioare;
    – Hotărârea Guvernului nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal, cu modificările ulterioare;
    – Hotărârea Guvernului nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 29/2019 pentru aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecţie a copilului şi altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum şi a serviciilor acordate în comunitate, serviciilor acordate în sistem integrat şi cantinele sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 1.086/2018 privind aprobarea modelului-cadru al Planului anual de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul consiliului judeţean/consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucureşti;
    – Ordinul ministrului muncii şi protecţiei sociale, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului justiţiei nr. 173/65/3.042/C/2021 pentru aprobarea Metodologiei de evaluare şi intervenţie multidisciplinară şi interinstituţională în acordarea serviciilor de sprijin şi protecţie pentru victimele infracţiunilor, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale, al ministrului sănătăţii şi al ministrului educaţiei naţionale nr. 393/630/4.236/2017 pentru aprobarea Protocolului de colaborare în vederea implementării serviciilor comunitare integrate necesare prevenirii excluziunii sociale şi combaterii sărăciei;
    – Codul de bună practică al asistentului social, adoptat prin Hotărârea Congresului Naţional al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali nr. 2/2019,

    în temeiul:
    - art. 4 alin. (5) din Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2022 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, cu modificările ulterioare,

    ministrul muncii şi solidarităţii sociale emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă Standardele minime de calitate privind managementul de caz în serviciile sociale acordate persoanelor vârstnice, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    (1) Prin managementul de caz, asistentul social din cadrul serviciul public de asistenţă socială asigură coordonarea intervenţiilor din diferite domenii pentru realizarea integrată a evaluării nevoilor şi a resurselor, a planificării şi intervenţiei, a monitorizării şi evaluării impactului serviciilor comunitare asigurate persoanelor vârstnice.
    (2) Serviciul public de asistenţă socială şi, după caz, furnizorii de servicii sociale aplică metoda managementului de caz în toate etapele procesului de acordare a serviciilor sociale, prevăzute la art. 46 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Standardele minime de calitate privind managementul de caz în serviciile sociale acordate persoanelor vârstnice sunt complementare standardelor minime obligatorii din domeniul serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, aprobate prin Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 29/2019 pentru aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecţie a copilului şi altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum şi a serviciilor acordate în comunitate, serviciilor acordate în sistem integrat şi cantinele sociale, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Furnizorii de servicii sociale au obligaţia respectării standardelor de calitate privind managementul de caz pe toată perioada acordării serviciilor sociale.
    (5) Indicatorii de monitorizare prevăzuţi în prezentul ordin se verifică de către inspectorii sociali în corelare cu cei prevăzuţi în celelalte standarde minime de calitate aprobate.
    (6) Prevederile alin. (3) şi (5) se aplică după completarea fişelor de autoevaluare prevăzute în secţiunea a 2-a a standardelor minime de calitate aferente serviciilor sociale pentru persoanele vârstnice, prevăzute în anexele nr. 1, 2, 4-9 la Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 29/2019, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 3
    (1) Cererile de licenţiere a serviciilor sociale aflate în curs de soluţionare la data intrării în vigoare a prezentului ordin se soluţionează conform prevederilor legale în vigoare la data înregistrării lor la registratura Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale.
    (2) Inspectorii sociali realizează evaluarea în teren şi inspecţiile de monitorizare şi control pe baza fişelor de autoevaluare conform cărora a fost eliberată licenţa de funcţionare provizorie/licenţa de funcţionare.
    (3) Raportul de evaluare întocmit în urma evaluării realizate în condiţiile alin. (2) conţine, în mod obligatoriu, şi recomandări cu privire la conformarea cu standardele minime de calitate în vigoare la data realizării evaluării de teren.
    (4) Conformarea prevăzută la alin. (3) se realizează într-un termen de cel mult 6 luni de la data realizării evaluării de teren.

    ART. 4
    Prevederile art. 2 alin. (6) şi ale art. 3 se duc la îndeplinire de către compartimentul de acreditare din cadrul Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, de către Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi, respectiv, de către agenţiile teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială.

    ART. 5
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Simona Bucura-Oprescu

    Bucureşti, 13 decembrie 2023.
    Nr. 2.489.
    ANEXA 1

    STANDARDE MINIME DE CALITATE

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016