Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.482 din 27 septembrie 2017  privind procedura şi condiţiile în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale,  a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.482 din 27 septembrie 2017 privind procedura şi condiţiile în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi

EMITENT: Ministerul Finanţelor Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 796 din 9 octombrie 2017
    Având în vedere prevederile art. 359 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
    ART. 1
    (1) Autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi se efectuează de către direcţiile generale regionale ale finanţelor publice, prin comisiile regionale pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, denumite în continuare comisii.
    (2) Prin excepţie de la alin. (1), autorizarea antrepozitelor fiscale pentru producţia exclusivă de vinuri realizată de către contribuabili, alţii decât contribuabilii mari şi mijlocii stabiliţi conform reglementărilor în vigoare, micile distilerii prevăzute la art. 353 din Codul fiscal, precum şi micile fabrici de bere independente prevăzute la art. 349 din Codul fiscal se face prin comisii teritoriale pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, constituite la nivelul structurilor teritoriale ale direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice, denumite în continuare comisii teritoriale.

    ART. 2
    (1) Comisiile sunt formate din 5 membri, în componenţa prevăzută în anexa nr. 1.
    (2) Se aprobă procedura şi condiţiile în care se realizează autorizarea prin comisiile pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, prevăzute în anexa nr. 2.

    ART. 3
    (1) Comisiile teritoriale sunt formate din 5 membri, în componenţa prevăzută în anexa nr. 3.
    (2) Se aprobă procedura şi condiţiile în care se realizează autorizarea prin comisiile teritoriale pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, prevăzute în anexa nr. 4.

    ART. 4
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 5
    Referirile la Codul fiscal din prezentul ordin reprezintă trimiteri la titlul VIII „Accize şi alte taxe speciale“ din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 6
    (1) La data intrării în vigoare a prezentului ordin, dispoziţiile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 220/2016 privind instituirea comisiilor teritoriale pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate şi a regulamentului de organizare şi funcţionare a acestora, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 136 din 22 februarie 2016, cu modificările ulterioare, se abrogă.
    (2) Dispoziţiile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 219/2016 privind instituirea şi aprobarea componenţei Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate şi a regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 136 din 22 februarie 2016, se abrogă după soluţionarea tuturor solicitărilor care se încadrează în prevederile art. III din Legea nr. 177/2017 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 3/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2017.
    (3) Predarea dosarelor şi a documentelor de la nivelul Ministerului Finanţelor Publice către direcţiile generale regionale ale finanţelor publice se realizează începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin, după scanarea şi arhivarea electronică a acestora la nivelul direcţiei care a asigurat secretariatul comisiei la nivel central, pe bază de procese-verbale de predare-primire, care se încheie după cum urmează:
    a) la nivelul Ministerului Finanţelor Publice, predarea se realizează prin Direcţia generală management al domeniilor reglementate specific;
    b) la nivelul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice, preluarea se realizează prin intermediul birourilor/compartimentelor avize şi autorizaţii (case de marcat).


    ART. 7
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul finanţelor publice,
                    Ionuţ Mişa

    Bucureşti, 27 septembrie 2017.
    Nr. 2.482.
    ANEXA 1

    COMPONENŢA
    comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate
    1. Directorul general al direcţiei generale regionale a finanţelor publice - membru, preşedinte
    2. Directorul executiv al direcţiei regionale vamale - membru, vicepreşedinte
    3. Director executiv colectare - membru
    4. Director executiv inspecţie fiscală - membru
    5. Şeful structurii juridice din cadrul direcţiei generale regionale a finanţelor publice - membru
    NOTĂ:
    În cazuri justificate, preşedintele comisiei este înlocuit de vicepreşedinte, care exercită atribuţiile preşedintelui, inclusiv dreptul de vot.
    În cazuri justificate, membrii comisiei pot desemna în scris un alt membru al comisiei care să exercite drepturile derivate din calitatea de membru. După caz, aceştia pot stabili şi limite ale mandatului.
    Un membru al comisiei nu poate primi decât o singură împuternicire în baza căreia să reprezinte un alt membru al comisiei.


    ANEXA 2

    PROCEDURĂ ŞI CONDIŢII

    ANEXA 3

    COMPONENŢA
    comisiei teritoriale pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate
    1. Şeful biroului vamal de interior/frontieră - membru, preşedinte
    2. Şeful administraţiei judeţene a finanţelor publice/şeful administraţiei sectoarelor 1-6 - membru
    3. Reprezentantul serviciului (biroului) juridic din cadrul administraţiei judeţene a finanţelor publice/administraţiei sectoarelor 1-6 - membru
    4. Persoana desemnată de şeful biroului vamal de interior/frontieră, cu atribuţii de autorizare din cadrul biroului vamal de interior/frontieră - membru
    5. Persoana desemnată de şeful biroului vamal de interior/frontieră, cu atribuţii în domeniul mişcării produselor accizabile din cadrul biroului vamal de interior/frontieră - membru
    NOTĂ:
    În situaţia în care preşedintele absentează de la lucrările comisiei teritoriale, acesta desemnează în scris un preşedinte de şedinţă din rândul membrilor titulari prezenţi, care exercită toate atribuţiile preşedintelui, precum şi pe cele ce derivă din calitatea de membru. Membrul desemnat ca preşedinte de şedinţă nu poate transfera delegarea.
    În cazul absenţei unuia dintre membri, la lucrările comisiei teritoriale participă persoana desemnată în scris de acesta, persoană care provine din structura membrului titular, care îi preia atribuţiile şi dreptul de vot şi care nu are calitatea de membru titular.


    ANEXA 4

    PROCEDURĂ ŞI CONDIŢII

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016