Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.465 din 20 octombrie 2010  pentru aprobarea Procedurii de restituire a sumelor aferente veniturilor incasate din activitatea desfasurata de autoritatile si institutiile publice reorganizate ca institutii publice finantate integral de la bugetul de stat, potrivit anexelor nr. 1 si 2 la Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.465 din 20 octombrie 2010 pentru aprobarea Procedurii de restituire a sumelor aferente veniturilor incasate din activitatea desfasurata de autoritatile si institutiile publice reorganizate ca institutii publice finantate integral de la bugetul de stat, potrivit anexelor nr. 1 si 2 la Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 716 din 27 octombrie 2010

    În temeiul prevederilor <>art. 117 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 7 alin. (3) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    (1) Se aprobã Procedura de restituire a sumelor aferente veniturilor încasate din activitatea desfãşuratã de autoritãţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat, potrivit anexelor nr. 1 şi 2 la <>Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional, prevãzutã în anexa nr. 1.
    (2) Pentru aplicarea procedurii de restituire prevãzute la alin. (1) urmeazã a fi utilizate formularele:
    a) "Cerere de certificare/restituire a sumelor plãtite în plus faţã de obligaţia legalã ori a sumelor plãtite în vederea realizãrii unei prestaţii care nu a mai fost efectuatã", al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 2;
    b) "Dispoziţie de restituire a unor sume aferente veniturilor încasate din activitatea desfãşuratã de autoritãţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat", al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 3;
    c) "Înştiinţare de restituire a unor sume aferente veniturilor încasate din activitatea desfãşuratã de autoritãţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat", al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 4;
    d) "Cerere de restituire a unor sume virate eronat la bugetul de stat", al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 5.
    (3) Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Structurile competente din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, precum şi organele fiscale subordonate acesteia vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 3
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


            Ministrul finanţelor publice,
                 Gheorghe Ialomiţianu


    Bucureşti, 20 octombrie 2010.
    Nr. 2.465.


    ANEXA 1

                            PROCEDURĂ DE RESTITUIRE
    a sumelor aferente veniturilor încasate din activitatea desfãşuratã
      de autoritãţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii
      publice finanţate integral de la bugetul de stat, potrivit
        anexelor nr. 1 şi 2 la <>Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea
        unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor
            publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea
     acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional

    1. Prezenta procedurã reglementeazã modalitatea de restituire a sumelor încasate de autoritãţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat, potrivit anexelor nr. 1 şi 2 la <>Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, reprezentând sume plãtite în plus faţã de obligaţia legalã ori sume plãtite în vederea realizãrii unei prestaţii care nu a mai fost efectuatã.
    2. Sumele prevãzute la pct. 1 se restituie la cerere, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, persoanelor care au drept de restituire, potrivit legii, denumite în continuare solicitanţi.
    3. Pentru certificarea dreptului de restituire, solicitanţii vor depune o cerere de certificare/restituire a sumelor plãtite în plus faţã de obligaţia legalã ori a sumelor plãtite în vederea realizãrii unei prestaţii care nu a mai fost efectuatã, la autoritatea sau instituţia publicã ce a încasat suma solicitatã la restituire, dupã caz. În situaţia în care, ca urmare a aplicãrii dispoziţiilor <>Legii nr. 329/2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, autoritatea sau instituţia publicã a fost desfiinţatã sau comasatã, cererea de certificare a dreptului la restituire se adreseazã autoritãţii sau instituţiei publice care a preluat activitatea acesteia.
    4. Cererile de certificare/restituire reprezintã şi cereri de restituire a sumelor plãtite în plus faţã de obligaţia legalã ori a sumelor plãtite în vederea realizãrii unei prestaţii care nu a fost efectuatã, dupã caz. În cererea de certificare/restituire solicitantul va preciza urmãtoarele:
    a) suma de restituit şi natura acesteia;
    b) codul IBAN aferent contului în care se solicitã restituirea, în cazul în care nu se opteazã pentru restituirea sumei în numerar;
    c) banca la care este deschis contul în care se solicitã restituirea sumei;
    d) datele de identificare ale organului fiscal în a cãrui administrare se aflã acesta.
    5. Cererile de certificare/restituire depuse la autoritãţile ori instituţiile publice vor fi verificate de cãtre acestea sub aspectul realitãţii şi exactitãţii celor solicitate, precum şi al încadrãrii în termenul legal de prescripţie a dreptului de a cere compensarea sau restituirea sumelor în cauzã.
    6. În conformitate cu rezultatele verificãrilor, autoritatea sau instituţia publicã va emite, în termen de 15 zile, o dispoziţie de restituire a unor sume aferente veniturilor încasate din activitatea desfãşuratã de autoritãţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat, denumitã în continuare dispoziţie de restituire.
    7. Modelul cererii de certificare/restituire şi modelul dispoziţiei de restituire sunt prevãzute în anexele nr. 2 şi 3 la ordin.
    8. Prin dispoziţia de restituire, aprobatã de conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice, se confirmã sumele plãtite în plus faţã de obligaţia legalã sau, dupã caz, faptul cã prestaţia pentru care s-a fãcut plata nu a mai fost realizatã. Dupã aprobare, originalul formularelor prevãzute la pct. 4 şi 6 se transmite, în termen de 3 zile, unitãţii Trezoreriei Statului la care este arondatã autoritatea sau instituţia publicã în cauzã.
    9. (1) Unitatea Trezoreriei Statului la care este arondatã autoritatea sau instituţia publicã verificã datele înscrise în dispoziţia de restituire şi în cererea de certificare/restituire în ceea ce priveşte existenţa urmãtoarelor elemente: numãrul şi data documentului prin care s-a plãtit suma la bugetul de stat, suma plãtitã, organul fiscal competent în administrarea solicitantului.
    (2) În cazul în care suma plãtitã de solicitant a fost viratã la bugetul de stat centralizat cu alte sume încasate de autoritatea sau instituţia publicã, în dispoziţia de restituire se va preciza documentul prin care a fost plãtitã suma care include şi suma primitã de la solicitant.
    (3) În cazul în care suma pentru care se dispune restituirea a fost viratã de solicitant anterior intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 329/2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi aceasta nu a fost viratã la bugetul de stat, fiind utilizatã de autoritatea sau instituţia publicã potrivit bugetului de venituri şi cheltuieli, se va face aceastã menţiune în dispoziţia de restituire.
    10. (1) Unitatea Trezoreriei Statului la care este arondatã autoritatea sau instituţia publicã în cauzã întocmeşte, în termen de 3 zile de la primirea documentelor, ordinul de platã prin care dispune transferul în format electronic al sumelor din contul de venituri ale bugetului de stat la care autoritatea sau instituţia publicã a virat iniţial sumele respective în contul de venituri ale bugetului de stat 20.36.01.21 "Venituri ale bugetului de stat - Sume restituite aferente veniturilor încasate din activitãţi desfãşurate de autoritãţile şi instituţiile publice reorganizate", codificat cu codul de identificare fiscalã al solicitantului, deschis la unitatea Trezoreriei Statului la care acesta este arondat.
    (2) În cazul în care dispoziţia de restituire nu cuprinde toate informaţiile solicitate, aceasta se restituie autoritãţii sau instituţiei publice, împreunã cu documentaţia anexatã, pentru corectare.
    11. Odatã cu întocmirea ordinului de platã pentru transferul sumelor în cauzã, unitatea Trezoreriei Statului prevãzutã la pct. 10 va transmite în sistem electronic unitãţii Trezoreriei Statului la care este arondat solicitantul formularele prevãzute la pct. 4 şi 6, scanate.
    12. Unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat solicitantul va transmite organului fiscal competent, în termen de douã zile de la primire, formularul prevãzut la pct. 6, însoţit de o copie a celui prevãzut la pct. 4, şi va solicita acestuia informaţii cu privire la existenţa unor eventuale obligaţii fiscale neachitate stabilite în sarcina solicitantului.
    13. Organul fiscal competent va efectua verificarea documentaţiei depuse şi a datelor din evidenţa analiticã pe plãtitori, sub aspectul identificãrii eventualelor obligaţii fiscale înregistrate de cãtre solicitanţi.
    14. În cazul în care se constatã cã solicitantul nu înregistreazã obligaţii fiscale restante, cererea de certificare/restituire însoţitã de dispoziţia de restituire se transmit unitãţii Trezoreriei Statului la care este arondat solicitantul, care va efectua restituirea sumelor certificate.
    15. În cazul în care se constatã existenţa unor obligaţii fiscale restante ale solicitantului, cererea de certificare/restituire, însoţitã de dispoziţia de restituire, se înregistreazã la organul fiscal competent, iar sumele solicitate se restituie numai dupã efectuarea compensãrii cu obligaţiile bugetare existente în evidenţa analiticã pe plãtitori, întocmindu-se în acest sens Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale - M.F.P. - A.N.A.F. cod 14.13.41.99.
    16. Cererea de certificare/restituire va fi soluţionatã în termenul prevãzut la <>art. 70 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, calculat de la data înregistrãrii acesteia de cãtre serviciul/compartimentul cu atribuţii în evidenţa analiticã pe plãtitori sau de cãtre unitatea Trezoreriei Statului care va efectua restituirea sumei certificate, dupã caz.
    17. În cazul în care suma de restituit este mai mare decât suma reprezentând obligaţiile fiscale restante ale solicitantului, organul fiscal competent efectueazã compensarea pânã la concurenţa acestor obligaţii fiscale, iar diferenţa rezultatã o restituie acestuia.
    18. Restituirea de sume se face cu întocmirea deciziei de restituire prevãzute de <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.899/2004 pentru aprobarea Procedurii de restituire şi rambursare a sumelor de la buget, precum şi de acordare a dobânzilor cuvenite contribuabililor pentru sumele restituite sau rambursate cu depãşirea termenului legal, în 3 exemplare. În baza deciziei de restituire aprobate, organul fiscal competent va întocmi, în 3 exemplare, Nota privind restituirea/rambursarea unor sume - M.F.P. - A.N.A.F. cod 14.13.41.99/a.
    19. Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale împreunã cu nota privind restituirea/rambursarea unor sume, dupã caz, se transmit la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal competent, în scopul efectuãrii operaţiunilor de compensare şi de restituire.
    20. Unitatea Trezoreriei Statului va efectua restituirea sumei rãmase dupã efectuarea operaţiunii de compensare, din contul de venituri ale bugetului de stat prevãzut la pct. 10.
    21. În cazul solicitanţilor persoane juridice, restituirea sumelor cuvenite se va efectua numai prin decontare bancarã, în contul indicat prin cererea de certificare/restituire, iar în cazul solicitanţilor persoane fizice, restituirea se va efectua fie în contul bancar indicat prin aceeaşi modalitate de aceştia, fie în numerar, pentru sume mai mici de 500 lei, la ghişeul unitãţii Trezoreriei Statului, în baza notei privind restituirea/rambursarea unor sume.
    22. În vederea efectuãrii restituirii în numerar, organul fiscal va transmite unitãţii Trezoreriei Statului, cu cel puţin 7 zile lucrãtoare înaintea împlinirii termenului legal de soluţionare a cererii de restituire, nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau nota privind restituirea/rambursarea unor sume, împreunã cu "Înştiinţarea de restituire a unor sume aferente veniturilor încasate din activitatea desfãşuratã de autoritãţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat", al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 4 la ordin.
    23. Programarea pe zile a solicitanţilor pentru care restituirea se face în numerar se va efectua de cãtre unitatea Trezoreriei Statului, cu încadrarea în termenul legal de soluţionare. Data la care a fost programat solicitantul în vederea ridicãrii în numerar a sumei va fi înscrisã de cãtre unitatea Trezoreriei Statului în înştiinţarea de restituire.
    24. Unitatea Trezoreriei Statului va transmite organului fiscal competent, în ziua imediat urmãtoare avizãrii acestora, douã exemplare ale înştiinţãrii de restituire şi ale notei de compensare, dupã caz.
    25. Organul fiscal competent, prin compartimentul cu atribuţii de compensare/restituire, va transmite solicitantului un exemplar al înştiinţãrii de restituire şi al notei privind compensarea obligaţiilor fiscale, dupã caz, cel târziu în ziua imediat urmãtoare primirii acestor documente de la unitatea Trezoreriei Statului.
    26. În situaţia în care solicitantul nu se prezintã la ghişeul unitãţii Trezoreriei Statului la data stabilitã, unitatea Trezoreriei Statului va efectua reprogramarea acestuia la o datã ulterioarã, la solicitarea sa.
    27. Dupã efectuarea compensãrii şi a restituirii, dupã caz, unitatea Trezoreriei Statului pãstreazã un exemplar al notei de compensare şi al notei de restituire şi le transmite pe celelalte douã organului fiscal competent, în termen de douã zile.
    28. Dupã primirea documentelor, organul fiscal competent va pãstra un exemplar al notei privind compensarea obligaţiilor fiscale şi al notei privind restituirea/rambursarea unor sume, pentru înregistrarea operaţiunilor în evidenţa analiticã pe plãtitori, şi îl va transmite pe celãlalt solicitantului, în termen de 7 zile.
    29. Concomitent, printr-o adresã, organul fiscal competent va informa autoritatea sau instituţia publicã emitentã a dispoziţiei de restituire cu privire la efectuarea operaţiunilor de compensare/restituire.
    30. Dosarele întocmite în vederea soluţionãrii solicitãrilor de restituire a sumelor aferente veniturilor încasate din activitatea desfãşuratã de autoritãţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat se arhiveazã la dosarul fiscal al solicitantului.
    31. Cererile de restituire a sumelor plãtite în plus faţã de obligaţia legalã ori a sumelor plãtite în vederea realizãrii unei prestaţii care nu a mai fost efectuatã, înregistrate de autoritãţile sau instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat, potrivit anexelor nr. 1 şi 2 la <>Legea nr. 329/2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi nesoluţionate pânã la data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 329/2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se soluţioneazã potrivit procedurii prevãzute la pct. 1-30.
    32. (1) Sumele prevãzute la art. 7 alin. (1) din Normele metodologice privind virarea la bugetul de stat a veniturilor obţinute de autoritãţile şi instituţiile publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii, care s-au reorganizat ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat potrivit <>Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.156/2009, sume virate eronat la bugetul de stat de cãtre instituţiile/autoritãţile publice în contul de venituri ale bugetului de stat 20.36.01.05 "Vãrsãminte din veniturile şi/sau disponibilitãţile instituţiilor publice", se restituie la cererea instituţiilor/autoritãţilor publice adresatã unitãţilor Trezoreriei Statului la care s-a efectuat plata eronatã, întocmitã potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 5 la ordin. Restituirea sumelor se efectueazã de cãtre unitãţile Trezoreriei Statului, din contul de venituri ale bugetului de stat în care sumele respective au fost virate în conturile autoritãţilor sau instituţiilor publice care solicitã restituirea, prevãzute la art. 7 alin. (2) şi (3) din normele metodologice aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.156/2009, indicate în cererea de certificare/restituire.
    (2) Eventualele sume încasate dupã intrarea în vigoare a prevederilor <>Legii nr. 329/2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care rãmân în continuare la dispoziţia autoritãţilor sau instituţiilor publice potrivit hotãrârilor Guvernului privind reorganizarea acestora şi care au fost virate la bugetul de stat de cãtre unitãţile Trezoreriei Statului conform prevederilor art. 8 alin. (3) din normele metodologice aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.156/2009, se restituie la cererea autoritãţilor sau instituţiilor publice adresatã unitãţilor Trezoreriei Statului la care s-a efectuat plata eronatã, întocmitã potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 5 la ordin. Restituirea sumelor se efectueazã de cãtre unitãţile Trezoreriei Statului, din contul de venituri ale bugetului de stat în care acestea au fost virate în contul de disponibilitãţi prin care se gestioneazã sumele care pot fi reţinute ca venituri proprii de autoritãţile sau instituţiile publice reorganizate, indicat în cererea de certificare/restituire.
    (3) În situaţia în care, ca urmare a aplicãrii dispoziţiilor <>Legii nr. 329/2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, autoritãţile sau instituţiile publice au fost desfiinţate ori comasate, cererea de certificare/restituire care se depune la unitatea Trezoreriei Statului se întocmeşte de autoritatea sau instituţia publicã care a preluat activitatea acestora.
    33. Sumele aferente prefinanţãrii fondurilor externe nerambursabile postaderare care nu au fost deduse de autoritãţile de management din cererile de rambursare transmise de cãtre autoritãţile sau instituţiile publice beneficiare, virate de cãtre acestea în contul de venituri ale bugetului de stat prevãzut la art. 5 alin. (1) din normele metodologice aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.156/2009, se restituie la cererea acestora adresatã unitãţilor Trezoreriei Statului în contul prevãzut la art. 7 alin. (3) din aceleaşi norme metodologice. Autoritãţile sau instituţiile publice beneficiare se vor adresa în prealabil autoritãţii de management pentru avizarea cererilor respective şi au obligaţia de a returna sumele încasate, în termen de 5 zile de la primirea acestora, din contul prevãzut la art. 7 alin. (3) din normele metodologice aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.156/2009, în care sumele respective au fost restituite, în contul autoritãţii de management/autoritãţii de certificare şi platã, dupã caz, de la care au fost primite sumele iniţial.
    34. Rãspunderea privind legalitatea restituirii sumelor prevãzute la pct. 32 şi 33 revine instituţiilor publice/autoritãţilor care solicitã restituirea.


    ANEXA 2

                     CERERE DE CERTIFICARE/RESTITUIRE
    a sumelor plãtite în plus faţã de obligaţia legalã ori a sumelor plãtite
          în vederea realizãrii unei prestaţii care nu a mai fost efectuatã

                          Nr. ..... din data de ............

               Cãtre .............*1)/.................*2)

    Prin prezenta, ..........*3), cu sediul/domiciliul în localitatea ........., str. ...... nr. ...., bl. .... sc. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ....., având C.U.I./C.N.P. ..........., administrat de ..............*4) şi arondat unitãţii Trezoreriei Statului .............*5), rog a mi se certifica/restitui suma de .........*6), reprezentând ........*7), achitatã în data de .............. .
    Restituirea va fi efectuatã în numerar/în contul ............*8), deschis la .................*9).

___________
    *1) Denumirea autoritãţii/instituţiei publice care a încasat suma.
    *2) Denumirea organului fiscal competent în administrarea solicitantului.
    *3) Numele sau denumirea solicitantului.
    *4) Denumirea organului fiscal competent în administrarea solicitantului: administraţia finanţelor publice a sectorului/municipiului/ oraşului/comunei/administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii judeţeanã sau a municipiului Bucureşti/Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, dupã caz.
    *5) Denumirea unitãţii Trezoreriei Statului la care este arondat solicitantul sau organul fiscal competent în administrarea acestuia.
    *6) Cuantumul sumei pentru care se solicitã certificarea şi, respectiv, restituirea, în cifre şi în litere.
    *7) Denumirea taxei/tarifului/comisionului/contribuţiei/etc. plãtit(e) în plus faţã de obligaţia legalã ori plãtit(e) în vederea realizãrii unei prestaţii care nu a mai fost efectuatã, dupã caz.
    *8) Simbolul contului bancar în care se doreşte restituirea sumei.
    *9) Denumirea bãncii/trezoreriei/instituţiei autorizate sã desfãşoare operaţiuni de platã, dupã caz, la care solicitantul are deschis contul.


                        Semnãtura
                  ........................
                   L.S. (dacã este cazul)

    NOTĂ:
    Restituirea sumelor cuvenite persoanelor fizice mai mici de 500 lei se va efectua fie în numerar, fie în contul bancar înscris de solicitant în cererea de certificare/restituire.
    Exercitarea opţiunii solicitatului se va face prin bararea, cu o linie orizontalã, a denumirii necorespunzãtoare. În situaţia în care solicitantul nu îşi exercitã opţiunea, restituirea se va efectua în numerar, la ghişeul unitãţii Trezoreriei Statului la care este arondat solicitantul.
    Restituirea sumelor cuvenite persoanelor juridice se va efectua numai prin decontare bancarã, în contul bancar înscris de solicitant în cererea de certificare/restituire.



       Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi
        pãstrare a formularului "Cerere de certificare/restituire a sumelor
         plãtite în plus faţã de obligaţia legalã ori a sumelor plãtite în
          vederea realizãrii unei prestaţii care nu a mai fost efectuatã"

    1. Denumirea: "Cerere de certificare/restituire a sumelor plãtite în plus faţã de obligaţia legalã ori a sumelor plãtite în vederea realizãrii unei prestaţii care nu a mai fost efectuatã"
    2. Formatul: A4/t1
    3. Difuzare: se difuzeazã gratuit de cãtre organele fiscale.
    4. Caracteristicile de tipãrire:
    - pe o singurã faţã;
    - se poate utiliza şi echipament informatic pentru editare.
    5. Se utilizeazã:
    - pentru certificarea dreptului de restituire şi individualizarea unor sume aferente veniturilor încasate din activitatea desfãşuratã de autoritãţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat, în relaţie cu aceste instituţii;
    - pentru restituirea sumelor certificate, în relaţie cu organele fiscale.
    6. Se întocmeşte un exemplar unic de cãtre solicitant.
    7. Circulã:
    - se depune la autoritatea sau instituţia publicã cãtre care a fost efectuatã plata;
    - se transmite, în original, alãturi de decizia de restituire, la unitatea Trezoreriei Statului care deserveşte autoritatea sau instituţia publicã;
    - în forma scanatã, între unitatea Trezoreriei Statului şi organul fiscal.
    8. Se arhiveazã: la nivelul fiecãrei instituţii, în original, copie sau forma scanatã, dupã caz.


    ANEXA 3

    Denumirea autoritãţii/instituţiei publice ..........
    Sediul: Localitatea .........,
    str. ......... nr. ....,
    judeţul/sectorul ........


                     DISPOZIŢIE DE RESTITUIRE
    a unor sume aferente veniturilor încasate din activitatea desfãşuratã
     de autoritãţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii
               publice finanţate integral de la bugetul de stat

                    Nr. ........ din data de ..............

    În baza cererii nr. ..... din data de ....... a solicitantului ........, cu sediul/domiciliul în localitatea ......, str. ....... nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ...., judeţul/sectorul ....., având C.U.I./C.N.P. .........., înregistratã la autoritatea/instituţia publicã cu nr. ......... din data de ......, au fost efectuate verificãri cu privire la situaţia sumelor plãtite în plus faţã de obligaţia de platã, încasate cu documentul de platã ........ nr. ...... din data de ......, în sumã de ........... lei.
    În urma verificãrilor se certificã dreptul de creanţã al solicitantului pentru suma totalã de ...... lei şi se dispune restituirea acesteia de la bugetul de stat, din contul .........*) în contul 20.36.01.21 "Venituri ale bugetului de stat - Sume restituite aferente veniturilor încasate din activitãţi desfãşurate de autoritãţile şi instituţiile publice reorganizate".
    Restituirea efectivã a sumei va fi efectuatã de la bugetul de stat conform <>art. 7 alin. (3) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de cãtre organul fiscal competent, în temeiul prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    Suma care face obiectul restituirii a fost/nu a fost viratã la bugetul de stat în contul ........, cu OPT nr. ....... din data de ......., în sumã totalã de ...........**).

__________
    *) Se înscrie contul de venituri ale bugetului de stat în care a fost viratã suma care se restituie. În cazul sumelor care nu au fost virate la bugetul de stat se înscrie contul de venituri ale bugetului de stat corespunzãtor naturii sumei care face obiectul acestei restituiri, potrivit anexei la Normele metodologice privind virarea la bugetul de stat a veniturilor obţinute de autoritãţile şi instituţiile publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii, care s-au reorganizat ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat potrivit <>Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.156/2009.
    **) În cazul sumelor care nu au fost virate la bugetul de stat, se completeazã "nu" în câmpurile aferente contului, OPT nr. .........., data şi în sumã totalã de .......... .



              Conducãtorul autoritãţii/instituţiei publice
               Numele şi prenumele ............

                           Semnãtura
                              L.S.

                Verificat Întocmit


                ───────── ─────────
    Funcţia ...................... Funcţia ............
    Numele şi prenumele .......... Numele şi prenumele ......
    Data ......................... Data ...........

    Semnãtura ............. Semnãtura .........



       Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi
         pãstrare a formularului "Dispoziţie de restituire a unor sume
         aferente veniturilor încasate din activitatea desfãşuratã de
           autoritãţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii
                publice finanţate integral de la bugetul de stat"


    1. Denumirea: "Dispoziţie de restituire a unor sume aferente veniturilor încasate din activitatea desfãşuratã de autoritãţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat"
    2. Formatul: A4/t1
    3. Caracteristicile de tipãrire:
    - pe o singurã faţã;
    - se poate utiliza şi echipament informatic pentru editare şi completare, cu adaptãri adecvate situaţiei contribuabilului.
    4. Se utilizeazã: pentru certificarea dreptului de restituire şi individualizarea unor sume aferente veniturilor încasate din activitatea desfãşuratã de autoritãţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat.
    5. Se întocmeşte în douã exemplare de cãtre autoritatea sau instituţia publicã reorganizatã ca instituţie publicã finanţatã integral de la bugetul de stat, cãtre care a fost efectuatã plata şi cãreia i-a fost adresatã cererea de certificare/restituire.
    6. Circulã:
    - un exemplar la autoritatea sau instituţia publicã emitentã;
    - un exemplar la unitatea Trezoreriei Statului;
    - în formã scanatã, la organul fiscal competent.
    7. Se arhiveazã: la nivelul fiecãrei instituţii, în original sau în forma scanatã, dupã caz.


    ANEXA 4

    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    D.G.F.P. ......../A.F.P. ........./D.G.A.M.C.
    Str. .......... nr. ..., localitatea ....... .


                        ÎNŞTIINŢARE DE RESTITUIRE
     a unor sume aferente veniturilor încasate din activitatea desfãşuratã de
      autoritãţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice
                   finanţate integral de la bugetul de stat

                     Nr. ......... din data de ..........

    Cãtre
    Solicitant .........................................,
    cu sediul/domiciliul în localitatea ...................,
    str. ................. nr. ...., bl. ...,
    sc. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ................,
    având C.U.I./C.N.P. ..................

    În urma cererii dumneavoastrã de restituire a unei sume de ....... lei, aferentã veniturilor încasate din activitatea desfãşuratã de autoritãţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat, şi a compensãrii sumei de ....... lei cu obligaţiile fiscale neachitate înregistrate de dumneavoastrã, a rezultat de restituit suma de ........... lei.
    În vederea restituirii în numerar a acestei sume este necesar sã vã prezentaţi la Trezoreria ........, cu sediul în str. .........., nr. ..., judeţ/sector .........., pentru ridicarea sumei cuvenite, prezentând la ghişeu aceastã înştiinţare şi buletinul/cartea dumneavoastrã de identitate.


          Conducãtorul unitãţii fiscale,
          ............................

                           Unitatea Trezoreriei Statului
                           .............................

                  Aprobat programare pentru ridicarea numerarului
                      în data de .............. .

                    Conducãtorul unitãţii Trezoreriei Statului,
                       ....................................

                           Data .......

                                Şef compartiment,
                            ...........................


    Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi
     pãstrare a formularului "Înştiinţare de restituire a unor sume
      aferente veniturilor încasate din activitatea desfãşuratã de
       autoritãţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii
             publice finanţate integral de la bugetul de stat"


    1. Denumirea: "Înştiinţare de restituire a unor sume aferente veniturilor încasate din activitatea desfãşuratã de autoritãţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat"
    2. Formatul: A4/t1
    3. Caracteristicile de tipãrire:
    - pe o singurã faţã;
    - se poate utiliza şi echipament informatic pentru editare şi completare, cu adaptãri adecvate situaţiei contribuabilului.
    4. Se utilizeazã: pentru înştiinţarea contribuabilului persoanã fizicã, în situaţia în care s-a solicitat restituirea în numerar şi suma de restituit nu depãşeşte plafonul de 500 lei.
    5. Se întocmeşte în douã exemplare de cãtre organul fiscal competent.
    6. Circulã:
    - un exemplar la organul fiscal competent;
    - un exemplar la contribuabil;
    - un exemplar la unitatea Trezoreriei Statului.
    7. Se arhiveazã: de compartimentul cu atribuţii de organizare a evidenţei analitice pe plãtitori, persoane fizice.


    ANEXA 5

    Denumirea autoritãţii/instituţiei publice ..............,
    Sediul: localitatea ......................,
    str. .............. nr. ......,
    judeţul/sectorul ............

                   CERERE DE RESTITUIRE
        a unor sume virate eronat la bugetul de stat

               Nr. ...... din data de .........

                     Cãtre ............*1)

    Prin prezenta, ..........*2), având C.U.I. .........., vã rugãm sã efectuaţi restituirea sumei de ........... lei, reprezentând ............................ viratã eronat la bugetul de stat.
    Suma pentru care se solicitã restituirea a fost:
    a) achitatã de instituţia noastrã în data de ......, cu OPHT/chitanţa nr. ........, din contul .......... în contul de venituri ale bugetului de stat ........;
    b) achitatã de instituţia noastrã, centralizat cu alte încasãri, în data de ......., cu OPHT/chitanţa nr. .........., din contul .......... în contul de venituri al bugetului de stat ..................;
    c) viratã de unitatea Trezoreriei Statului ........ la data de ......... în contul prevãzut la art. 8 alin. (3) din Normele metodologice privind virarea la bugetul de stat a veniturilor obţinute de autoritãţile şi instituţiile publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii, care s-au reorganizat ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat potrivit <>Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.156/2009.
    Restituirea sumei se efectueazã în contul instituţiei noastre nr. ......., deschis la Trezoreria ............ .
___________
    *1) Denumirea unitãţii Trezoreriei Statului la care s-a efectuat plata.
    *2) Denumirea autoritãţii/instituţiei publice care solicitã restituirea.


           Ordonator de credite, Director economic,
          ........................ ....................

                     Avizat
                     ──────
                 Control preventiv



         Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi
            pãstrare a formularului "Cerere de restituire a unor sume virate
                        eronat la bugetul de stat"

    1. Denumirea: "Cerere de restituire a unor sume virate eronat la bugetul de stat"
    2. Formatul: A4/t1
    3. Caracteristicile de tipãrire:
    - pe o singurã faţã;
    - se poate utiliza şi echipament informatic pentru editare şi completare, cu adaptãri adecvate situaţiei autoritãţii sau instituţiei publice.
    4. Se utilizeazã: la restituirea de cãtre unitãţile Trezoreriei Statului a unor sume virate eronat la bugetul de stat de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat.
    5. Se întocmeşte în douã exemplare de cãtre autoritatea sau instituţia publicã reorganizatã ca instituţie publicã finanţatã integral de la bugetul de stat.
    6. Circulã:
    - un exemplar la autoritatea sau instituţia publicã emitentã;
    - un exemplar la unitatea Trezoreriei Statului la care a fost efectuatã plata eronatã.
    7. Se arhiveazã: la nivelul fiecãrei instituţii.
                ___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016