Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.462 din 19 decembrie 2006  de aprobare a Normelor privind aprobarea modalitatilor de agreare de catre Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului a unitatilor specializate, medicale si/sau psihologice, in vederea examinarii personalului cu responsabilitati in siguranta circulatiei rutiere    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.462 din 19 decembrie 2006 de aprobare a Normelor privind aprobarea modalitatilor de agreare de catre Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului a unitatilor specializate, medicale si/sau psihologice, in vederea examinarii personalului cu responsabilitati in siguranta circulatiei rutiere

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 81 din 1 februarie 2007

În vederea aplicãrii prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 102/2006 , cu modificãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele privind aprobarea modalitãţilor de agreare de cãtre Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului a unitãţilor specializate, medicale şi/sau psihologice, în vederea examinãrii personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei rutiere, prezentate în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia de securitate medico-socialã şi sãnãtate din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 4
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin orice altã dispoziţie contrarã prevederilor lui se abrogã.

p. Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Constantin Dascãlu,
secretar de stat

Bucureşti, 19 decembrie 2006.
Nr. 2.462.

ANEXĂ

NORME
privind aprobarea modalitãţilor de agreare de cãtre Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului a unitãţilor specializate, medicale şi/sau psihologice, în vederea examinãrii personalului cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei rutiere

ART. 1
În vederea obţinerii agreãrii pentru efectuarea examinãrilor medicale şi/sau psihologice a persoanelor cu funcţii în siguranţa circulaţiei rutiere, unitatea specializatã medicalã şi/sau psihologicã trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã solicite în scris agrearea;
b) sã prezinte copie dupã raportul de inspecţie al autoritãţii de sãnãtate publicã;
c) sã facã dovada cã este organizatã ca operator economic având ca obiect principal activitatea medicalã şi/sau psihologicã ori în una dintre formele de exercitare a profesiei de medic sau psiholog, conform reglementãrilor legale în vigoare;
d) sã facã dovada deţinerii unui spaţiu corespunzãtor desfãşurãrii activitãţilor de examinare medicalã şi/sau psihologicã, conform reglementãrilor legale în vigoare. Pentru examinãrile medicale sunt necesare cabinete cu folosire exclusivã pentru medicii specialişti, iar pentru examinãrile psihologice sunt necesare minimum douã încãperi cu folosire exclusivã;
e) sã facã dovada cã are angajat personal de specialitate medical şi/sau psihologic, conform cerinţelor stabilite în <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 447/2003 privind aprobarea Instrucţiunilor privind examinarea medicalã şi psihologicã a personalului din transporturi cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei şi a navigaţiei, precum şi organizarea, funcţionarea şi componenţa comisiilor medicale şi psihologice de siguranţa circulaţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
f) unitãţile medicale trebuie sã facã dovada posibilitãţii efectuãrii analizelor medicale de laborator şi radiologie-imagisticã necesare examinãrii personalului. Aceste investigaţii nu pot fi subcontractate cãtre terţi de cãtre unitatea ce urmeazã a fi agreatã;
g) sã facã dovada deţinerii aparaturii specifice necesare efectuãrii investigaţiilor medicale şi/sau psihologice pentru acoperirea cerinţelor metodologice din <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 447/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
h) sã depunã însuşit contractul de colaborare în vederea agreãrii, conform modelului din anexa nr. 2 la prezentele norme.
ART. 2
(1) Dosarul de agreare este analizat de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului. Aceasta realizeazã o verificare a unitãţii solicitante, în cel mult 30 de zile de la data depunerii dosarului, în vederea confirmãrii datelor cu situaţia concretã a fiecãrui solicitant.
(2) Verificarea este efectuatã de personalul abilitat al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, pe baza unei note de serviciu semnate de directorul direcţiei de specialitate şi aprobatã de conducerea ministerului.
(3) Direcţia de specialitate propune conducerii ministerului, în baza verificãrii efectuate, agrearea sau neaprobarea respectivei agreãri. Propunerea de agreare se va face cu precizarea unitãţii sanitare din subordinea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, care va elibera Certificatul de agreare şi va semna contractul de colaborare cu unitatea solicitantã.
(4) Unitatea agreatã încheie un contract de colaborare (conform modelului din anexa nr. 2 la prezentele norme) cu unitatea sanitarã din reţeaua proprie a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, nominalizatã.
(5) Dupã obţinerea aprobãrii de agreare, unitatea sanitarã din structura sanitarã proprie a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, nominalizatã de direcţia de specialitate a ministerului, elibereazã, contra unui tarif, certificatul de agreare al cãrui model este prezentat în anexa nr. 1 la prezentele norme.
(6) Direcţia de specialitate din Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va transmite anual colaboratorului tariful de examinare recomandat.
(7) Certificatul de agreare are o valabilitate de 5 ani, cu avizare anualã. Avizarea anualã se va face pe baza unui control anual în care va fi verificatã concordanţa condiţiilor iniţiale cu cele prezente.
ART. 3
Examinãrile medicale şi/sau psihologice efectuate de unitãţile agreate de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului se desfãşoarã în coordonarea comisiei teritoriale de siguranţa circulaţiei şi a navigaţiei, denumitã în continuare comisie teritorialã, aparţinând unitãţii sanitare nominalizate, astfel:
a) Comisia teritorialã realizeazã instruirea personalului care efectueazã examinãrile medicale şi/sau psihologice de siguranţa circulaţiei în unitatea agreatã, privind procedurile specifice din domeniul siguranţei circulaţiei, şi mandateazã specialistul propus de aceastã unitate pentru a semna avizele medicale, respectiv psihologice emise. Acesta rãspunde de întocmirea lor conform prevederilor legale în vigoare.
b) Întocmirea documentaţiei de examinare şi eliberarea avizului se vor face în conformitate cu prevederile stabilite în <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 447/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
c) Lunar, unitatea agreatã va transfera comisiei teritoriale, pe bazã de borderou, dosarele celor examinaţi, în copie, acestea devenind parte a fişierului de siguranţã a circulaţiei. Fiecare paginã a copiei dosarului va avea menţiunea "conform cu originalul", semnãtura specialistului mandatat şi ştampila unitãţii agreate. Datele din dosarele de examinare vor fi transmise şi în format electronic.
d) În cadrul unitãţii medicale şi/sau psihologice agreate va exista un registru de evidenţã al examinãrilor, cu rubricile: numele şi prenumele, CNP, funcţia, unitatea angajatoare, dupã caz, tipul de examen solicitat, data efectuãrii examenului, avizul obţinut, data transmiterii datelor din dosar (în copie) la comisia teritorialã.
e) Persoanele abilitate de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului efectueazã la unitãţile agreate controale care vizeazã modul în care sunt respectate prevederile legale în examinarea medicalã şi psihologicã a persoanelor cu funcţii în siguranţa circulaţiei rutiere.
f) În timpul acestor controale, în cazul constatãrii nerespectãrii prevederilor înscrise în contractul de colaborare, persoanele care le-au constatat comunicã acest lucru direcţiei de specialitate din Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prin unitatea sanitarã din reţeaua proprie semnatarã a contractului de colaborare. Sesizarea este analizatã de o comisie din Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, care poate decide anularea agreãrii pe perioadã determinatã, pânã la remedierea abaterilor, sau, dupã caz, anularea definitivã a acesteia.
g) Anularea definitivã a agreãrii se face în urmãtoarele situaţii:
- neremedierea în termen de o lunã a abaterilor constatate;
- avizarea personalului fãrã efectuarea examinãrilor respective sau fãrã înregistrarea persoanelor examinate;
- efectuarea examinãrilor de cãtre alt personal decât cel de specialitate stabilit în contractul de colaborare.
ART. 4
(1) Examinarea medicalã şi/sau psihologicã de cãtre unitãţile agreate se efectueazã persoanelor cu atribuţii din siguranţa circulaţiei rutiere în curs de formare profesionalã, care se angajeazã, angajate sau care desfãşoarã activitate independentã în domeniul transportului rutier. Persoanele examinate sunt obligate sã dovedeascã cu acte cã sunt angajate la unitãţi înregistrate în judeţul în care îşi are reşedinţa unitatea medicalã sau psihologicã agreatã la care solicitã examinarea.
(2) Pentru examinãrile medicale şi/sau psihologice efectuate, unitãţile agreate vor percepe tarife de examinare care vor fi suportate de angajator sau, dupã caz, de persoana examinatã.
ART. 5
Unitãţile sanitare şi/sau psihologice agreate au urmãtoarele obligaţii:
a) sã îndeplineascã în totalitate condiţiile stabilite prin prezentele norme;
b) sã aibã posibilitatea desfãşurãrii activitãţilor concomitent pentru toate specialitãţile medicale stabilite în <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 447/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) unitãţile psihologice trebuie sã aibã cel puţin 2 psihologi angajaţi în scopul asigurãrii continuitãţii activitãţii şi pentru a putea oferi ori de câte ori este necesar informaţii legate de activitatea desfãşuratã. Laboratoarele de psihologie organizate în cadrul unor unitãţi economice pentru asigurarea examinãrilor necesare conducãtorilor auto angajaţi ai respectivelor unitãţi pot încheia contracte de colaborare şi în cazul unui singur psiholog angajat permanent. Pentru transporturile de produse cu reglementare specificã este necesar ca unul dintre cei 2 psihologi sã fie psiholog practicant specialist;
d) sã aibã încheiate contracte de muncã pe durata de cel puţin 5 ore zilnic pentru personalul medical angajat. Pentru psihologi durata de muncã va fi de 8 ore pentru cel puţin unul dintre psihologi şi minimum 4 ore pentru ceilalţi psihologi angajaţi;
e) sã aibã personal de specialitate care trebuie sã deţinã certificatele/atestatele de liberã practicã în specialitatea în care efectueazã examinãrile;
f) sã întocmeascã lista cu personalul de specialitate care va efectua examinãrile medicale şi/sau psihologice şi sã notifice în scris, în maximum 5 zile, orice modificare apãrutã în componenţa acestei liste;
g) sã aibã posibilitatea efectuãrii numãrului minim de examinãri lunare stabilit prin contract în timpul afectat acestor activitãţi;
h) fiecare unitate va avea afişat programul de lucru destinat activitãţilor de examinare medicalã şi/sau psihologicã pentru personalul din siguranţa circulaţiei rutiere, pe care îl va face cunoscut în scris comisiei teritoriale;
i) sã dispunã de dotarea cu aparaturã necesarã înregistrãrii activitãţilor desfãşurate, raportãrii lor la cerere şi emiterii de documente în conformitate cu prevederile stabilite în <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 447/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
j) sã deţinã facilitãţi de raportare cãtre comisia teritorialã din reţeaua sanitarã a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului a activitãţilor medicale şi/sau psihologice desfãşurate pentru personalul din siguranţa circulaţiei rutiere.
ART. 6
Certificatul de agreare îşi pierde valabilitatea în urmãtoarele condiţii:
a) dacã unitatea agreatã nu începe activitatea în termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la data obţinerii agreãrii;
b) dacã din motive imputabile unitãţii agreate aceasta îşi întrerupe activitatea pe o perioadã mai mare de 30 de zile calendaristice;
c) ridicarea de cãtre organele în drept a autorizaţiei sanitare de funcţionare sau expirarea termenului de valabilitate a acesteia;
d) nerespectarea obligaţiilor contractuale, constatatã cu ocazia controlului efectuat de instituţiile abilitate sã efectueze acest control;
e) neanunţarea comisiei teritoriale cu privire la orice modificare în legãturã cu condiţiile care au stat la baza agreãrii, în termen de 10 zile lucrãtoare;
f) încetarea activitãţii unitãţii agreate, prin faliment, dizolvare, lichidare, desfiinţare sau reprofilare, dupã caz;
g) depãşirea numãrului de examinãri medicale şi/sau psihologice stabilite conform reglementãrilor în vigoare.
ART. 7
(1) Lista cu unitãţile medicale şi/sau psihologice agreate va fi publicatã de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va fi actualizatã din 6 în 6 luni. Unitãţile agreate în perioada de pânã la publicarea listei îşi pot desfãşura activitatea dupã primirea certificatului de agreare.
(2) Lista cu unitãţile medicale şi/sau psihologice agreate va fi publicatã şi pe site-ul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
ART. 8
Comisiile teritoriale din cadrul ambulatoriilor de specialitate ale reţelei sanitare proprii a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului îşi desfãşoarã activitatea fãrã agreare.
ART. 9
Laboratoarele de psihologie rutierã agreate în cursul anului 2006 în baza Ordinului ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei şi al ministrului sãnãtãţii şi familiei nr. 649/492/2002 pentru aprobarea Instrucţiunilor privind agrearea/autorizarea laboratoarelor de psihologie rutierã, altele decât cele din reţeaua sanitarã proprie a Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 672 din 10 septembrie 2002, vor depune solicitãrile de agreare în baza prezentului ordin, conform unei planificãri care le va fi comunicatã de direcţia de specialitate a ministerului.

ANEXA 1
-------
la norme
--------

CERTIFICAT DE AGREARE
Nr. ...../ ...........

Unitatea............, situatã în localitatea .........., str. ...... nr. ...., judeţul ......., este agreatã sã efectueze examinãri medicale/psihologice pentru personalul cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei rutiere. Activitatea va fi coordonatã de comisia teritorialã de siguranţa circulaţiei din ambulatoriul de specialitate CF al Spitalului ...................... .
Prezentul certificat este valabil de la data de ..... pânã la data de ......, cu avizare anualã.

Preşedintele Comisiei teritoriale
de siguranţa circulaţiei,
..................................

ANEXA 2
-------
la norme
--------

CONTRACT DE COLABORARE
Nr. ....../...........

I. Pãrţile contractante
1.1. Spitalul Universitar/General ........., cu sediul în ........, str. .... nr. ....., CUI ........, nr. de înregistrare în registrul comerţului ........, cont IBAN nr. ...., deschis la Banca ......, sucursala ....................., reprezentat de ......., în calitate de coordonator, şi
1.2. Unitatea sanitarã/psihologicã ........., cu sediul în ........, str. ......... nr. ....., CUI ...., nr. de înregistrare în registrul comerţului ........., cont IBAN nr. .........., deschis la Banca ......., sucursala ............, reprezentatã de ........, în calitate de colaborator, agreatã prin Certificatul de agreare nr. ......... din .......,
au convenit sã încheie prezentul contract de colaborare, cu respectarea urmãtoarelor clauze:
II. Obiectul contractului
1. Obiectul contractului îl reprezintã efectuarea de examinãri medicale/psihologice ale personalului din siguranţa circulaţiei rutiere de cãtre colaborator, în conformitate cu reglementãrile şi metodologia stabilite de cãtre coordonator.
III. Termenul contractului
1. Contractul se încheie pe o duratã de un an, începând de la data de ....... pânã la data de ........... .
IV. Modalitatea de platã
1. Pentru efectuarea examinãrilor medicale şi/sau psihologice, colaboratorul va percepe tarife de examinare calculate în funcţie de cheltuielile necesare efectuãrii acestor examinãri.
2. Colaboratorul va achita cãtre coordonator un cuantum de 10% din tariful de examinare recomandat, pentru fiecare examinare efectuatã, acest cuantum reprezentând contravaloarea activitãţilor de gestiune a datelor, îndrumare şi control metodologic, efectuate de acesta.
3. Colaboratorul va plãti sumele datorate pânã la data de 20 a lunii urmãtoare celei în care s-au efectuat examinãrile.
4. Plãţile cãtre coordonator se fac prin virament în contul acestuia.
V. Drepturile şi obligaţiile pãrţilor
1. Drepturile coordonatorului:
- sã verifice oricând este cazul modul de desfãşurare a activitãţilor de examinare şi fişele celor examinaţi;
- sã propunã mãsurile necesare pentru eliminarea eventualelor erori din activitatea colaboratorului.
2. Obligaţiile coordonatorului:
- sã ofere toate informaţiile cu privire la condiţiile de organizare şi desfãşurare a examinãrilor medicale/ psihologice;
- sã instruiascã, dupã caz, iniţial şi periodic, personalul unitãţilor medicale şi/sau psihologice agreate, implicat în efectuarea şi gestiunea datelor examinãrilor medicale şi/sau psihologice ale personalului din siguranţa circulaţiei rutiere;
- sã asigure gestiunea informaţiilor (copie de pe dosarul de siguranţa circulaţiei) predate lunar de cãtre colaborator;
- sã efectueze periodic monitorizarea modului în care se desfãşoarã activitatea de examinare medicalã/ psihologicã;
- sã aibã posibilitatea desfãşurãrii activitãţilor concomitent pentru toate specialitãţile medicale stabilite prin <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 447/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- sã asigure modelele documentelor utilizate în procesul de examinare medicalã/psihologicã şi de raportare a acestora la comisia teritorialã de cãtre colaborator;
- sumele încasate de la colaborator vor fi utilizate pentru activitãţile de gestiune a datelor, îndrumare şi control metodologic, efectuate de acesta.
3. Obligaţiile colaboratorului:
- sã respecte instrucţiunile privind examinarea medicalã/psihologicã, conform actelor normative şi reglementãrilor stabilite de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
- sã întocmeascã lista cu personalul de specialitate angajat care va efectua examinãrile medicale şi/sau psihologice şi sã notifice în scris orice modificare apãrutã în componenţa acestei liste;
- sã respecte timpul de lucru destinat activitãţilor de examinare medicalã şi/sau psihologicã, în conformitate cu metodologia de examinare stabilitã prin instrucţiunile specifice;
- sã nu depãşeascã numãrul de examinãri medicale şi/sau psihologice stabilite conform reglementãrilor în vigoare;
- sã afişeze la sediul sãu orarul destinat activitãţilor de examinare medicalã şi/sau psihologicã pentru personalul din siguranţa circulaţiei rutiere, precum şi tarifele de examinare;
- sã stabileascã cuantumul tarifelor de examinare în concordanţã cu cheltuielile necesitate de efectuarea examinãrilor medicale şi/sau psihologice;
- sã transmitã lunar o copie de pe documentele examinãrilor medicale/psihologice;
- sã achite coordonatorului 10% din contravaloarea tarifelor încasate pânã la data de 20 a lunii urmãtoare;
- sã aibã paginã web, acces la internet, adresã de e-mail, fax;
- sã aibã bazã de date electronicã;
- sã asigure securizarea datelor electronice şi a documentelor conform reglementãrilor în vigoare;
- sã permitã coordonatorului sã verifice modul de desfãşurare a activitãţilor ori de câte ori acesta considerã necesar.
VI. Condiţii de încetare a contractului
1. Contractul de colaborare înceteazã începând cu data de la care a intervenit una dintre urmãtoarele situaţii:
a) unitatea agreatã se mutã din teritoriul de funcţionare;
b) încetarea activitãţii unitãţii agreate prin faliment, dizolvare, lichidare, desfiinţare sau reprofilare, dupã caz;
c) încetarea definitivã a activitãţii comisiei teritoriale;
d) acordul de voinţã al pãrţilor;
e) denunţarea unilateralã a contractului de cãtre reprezentantul legal al pãrţilor, printr-o notificare scrisã, cu 30 de zile calendaristice anterioare datei de la care se doreşte încetarea contractului.
VII. Penalizãri
Pentru întârzieri la plata sumelor datorate de cãtre colaborator, se va percepe o penalizare de 1% pe zi din suma datoratã.
VIII. Forţa majorã
1. Niciuna dintre pãrţile contractante nu rãspunde de neexecutarea la termen şi/sau de executarea în mod necorespunzãtor - total sau parţial - a oricãrei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract, dacã neexecutarea sau executarea necorespunzãtoare a obligaţiei respective a fost cauzatã de forţa majorã aşa cum este definitã prin lege.
2. Partea care invocã forţa majorã este obligatã sã notifice celeilalte pãrţi, în termen de 30 de zile, producerea evenimentului şi sã ia toate mãsurile posibile în vederea limitãrii consecinţelor lui.
3. Dacã în termen de 90 de zile de la producere evenimentul respectiv nu înceteazã, pãrţile au dreptul sã-şi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract fãrã ca vreuna dintre ele sã pretindã daune-interese.
IX. Litigii
1. Pãrţile au convenit ca toate neînţelegerile privind prezentul contract sã fie rezolvate pe cale amiabilã de cãtre reprezentanţii lor.
2. În cazul în care nu este posibilã rezolvarea litigiilor pe cale amiabilã, pãrţile se vor adresa instanţelor judecãtoreşti competente.
X. Clauze finale
1. Modificarea prezentului contract se face prin act adiţional încheiat între pãrţile contractante.
2. Prezentul contract reprezintã voinţa pãrţilor şi înlãturã orice altã înţelegere verbalã dintre acestea, anterioarã sau ulterioarã încheierii lui.
3. În cazul în care pãrţile îşi încalcã obligaţiile, neexercitarea de partea care suferã vreun prejudiciu a dreptului de a cere executarea întocmai sau prin echivalent bãnesc a obligaţiei respective nu înseamnã cã ea a renunţat la acest drept al sãu.
4. Notificãrile între pãrţi se fac în formã scrisã, prin fax sau poştã, şi se considerã primite la data de pe avizul poştal de la domiciliul pãrţii destinatare.
5. Prezentul contract a fost încheiat astãzi, ................, în 2 (douã) exemplare, câte unul pentru fiecare parte.



Reprezentantul Reprezentantul
coordonatorului, colaboratorului,
..................... .....................



-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016