Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.451 din 25 septembrie 2023  privind stabilirea frecvenţei de monitorizare pentru categoriile de folosinţe de ape    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.451 din 25 septembrie 2023 privind stabilirea frecvenţei de monitorizare pentru categoriile de folosinţe de ape

EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 884 din 2 octombrie 2023
    Având în vedere Referatul de aprobare al Administraţiei Naţionale „Apele Române“ nr. 18.857 din 7.08.2023, precum şi Referatul de aprobare al Direcţiei generale ape nr. DGA/162.349 din 1.08.2023,
    în temeiul art. 81 alin. (3^3) din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 57 alin. (1), (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul mediului, apelor şi pădurilor emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se stabileşte frecvenţa de monitorizare pentru categoriile de folosinţe de ape, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    (1) Pentru deplasarea realizată în scopul prelevării probelor de apă uzată în vederea efectuării analizelor de control, respectiv a analizelor pentru urmărirea realizării prevederilor abonamentului-cadru de utilizare/exploatare a resursei de apă, conform frecvenţei de monitorizare prevăzute la art. 1, autoritatea competentă de gospodărire a apelor percepe un tarif.
    (2) Cuantumul tarifului de la alin. (1) este prevăzut în anexa nr. 7 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2002 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale „Apele Române“, aprobată cu modificări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 3
    Perceperea tarifului nu exclude calculul şi aplicarea contribuţiilor pentru primirea apelor uzate în resursele de apă şi, după caz, a penalităţilor pentru depăşirea valorilor concentraţiilor peste limitele prevăzute în autorizaţia de gospodărire a apelor.

    ART. 4
    Administraţia Naţională „Apele Române“ împreună cu administraţiile bazinale de apă duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 5
    Prevederile prezentului ordin intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2024.

    ART. 6
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Mircea Fechet

    Bucureşti, 25 septembrie 2023.
    Nr. 2.451.
    ANEXA 1

    Stabilirea frecvenţei de monitorizare pentru categoriile de folosinţe de ape
    ART. 1
    Frecvenţa de monitorizare minimă anuală aplicată folosinţelor de apă care evacuează ape uzate în resursele de apă de către autoritatea competentă de gospodărire a apelor în scopul efectuării analizelor de control, respectiv al urmăririi realizării prevederilor abonamentului-cadru de utilizare/exploatare a resursei de apă încheiat de aceasta cu folosinţa de apă, pe tipuri de categorii de folosinţe de apă, este prevăzută în tabelul nr. 1.

    Tabelul nr. 1. Frecvenţa de monitorizare minimă anuală pe tipuri de categorii de folosinţe de ape

┌─────────────────────────┬────────────┐
│ │Frecvenţa de│
│Categoria de folosinţă │monitorizare│
│ │minimă │
│ │anuală │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Gospodărie/Gospodării │1/an │
│individuale* │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Aglomerări umane < 2.000 │2/an │
│(inclusiv S.I.A.**) │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Aglomerări umane 2.000 - │ │
│10.000 (inclusiv │4/an │
│S.I.A.**) │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Aglomerări umane 10.000 -│ │
│100.000 (inclusiv │8/an │
│S.I.A.**) │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Aglomerări umane ≥ │ │
│100.000 (inclusiv │12/an │
│S.I.A.**) │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Unităţi IED*** - │ │
│Industrie şi │ │
│agrozootehnie (ape │12/an │
│tehnologice sau în │ │
│amestec) │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Unităţi non-IED**** - │ │
│Industrie, agrozootehnie │ │
│şi alte activităţi (ape │4/an │
│tehnologice sau în │ │
│amestec) │ │
├─────────────┬───────────┼────────────┤
│ │Ape │2/an │
│ │menajere │ │
│ ├───────────┼────────────┤
│ │Ape de mină│4/an │
│ ├───────────┼────────────┤
│ │Ape de │2/an │
│Alt tip: │răcire │ │
│unităţi IED, ├───────────┼────────────┤
│non-IED şi │Ape de │ │
│alte │răcire din │ │
│activităţi │producere │12/an │
│ │energie │ │
│ │nucleară │ │
│ ├───────────┼────────────┤
│ │Ape │ │
│ │pluviale/ │2/an***** │
│ │meteorice │ │
└─────────────┴───────────┴────────────┘


    * Gospodărie/Gospodării individuale - sunt reprezentate de sistemele individuale adecvate (S.I.A.) care realizează epurarea apelor uzate şi descarcă apele uzate epurate direct în corpurile de apă de suprafaţă sau indirect în corpurile de apă subterane, în condiţiile art. 16 alin. (1) lit. d^1) din Legea nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; în acest caz, S.I.A. este reprezentat de una sau mai multe gospodării/locuinţe individuale cu maximum 50 l.e.; l.e. reprezintă locuitori echivalenţi, astfel cum sunt definiţi la art. 1 alin. (2) din Normele tehnice privind colectarea, epurarea şi evacuarea apelor uzate urbane, NTPA-011, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 188/2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate, cu modificările şi completările ulterioare.
    ** S.I.A. (sisteme individuale adecvate care realizează epurarea apelor uzate şi descarcă apele uzate epurate direct în corpurile de apă de suprafaţă sau indirect în corpurile de apă subterane, în condiţiile art. 16 alin. (1) lit. d^1) din Legea nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare) - în acest caz, S.I.A. este reprezentat de unul sau mai multe ansambluri rezidenţiale/unul sau mai multe cartiere cu mai mult de 50 l.e.; frecvenţa şi tariful aplicat vor fi cele corespunzătoare categoriei de aglomerări umane în care se încadrează.
    *** Unităţi IED - unităţi care se încadrează în prevederile Directivei 2010/75/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 24 noiembrie 2010 privind emisiile industriale (prevenirea şi controlul integrat al poluării).
    **** Unităţi non-IED - unităţi care nu se încadrează în prevederile Directivei 2010/75/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 24 noiembrie 2010.
    ***** Atunci când evacuează.

    ART. 2
    Activităţile specifice tipurilor de categorii de folosinţe de apă sunt prevăzute în tabelul nr. 2.

    Tabelul nr. 2. Activităţi specifice tipurilor de categorii de folosinţe de apă

┌────────────────────┬─────────────────┐
│Categorii de │Activităţi │
│folosinţă de apă │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Aglomerări umane │Colectarea şi │
│(inclusiv serviciu │epurarea apelor │
│public inteligent │uzate, inclusiv │
│alternativ*), │amestecurilor de │
│S.I.A., gospodării/ │ape uzate cu ape │
│gospodării │pluviale/ │
│individuale (ape │meteorice │
│uzate urbane) │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│ │Zootehnie │
│ ├─────────────────┤
│ │Gestionarea │
│ │deşeurilor/ │
│ │Decontaminări │
│ ├─────────────────┤
│ │Fabricarea │
│ │produselor din │
│ │minerale │
│ │nemetalice │
│ ├─────────────────┤
│ │Fabricarea │
│ │produselor │
│ │chimice │
│ ├─────────────────┤
│ │Industria │
│ │metalurgică/ │
│ │Construcţii │
│ │metalice │
│ ├─────────────────┤
│ │Fabricarea de │
│ │maşini, utilaje/ │
│ │mijloace de │
│ │transport │
│ ├─────────────────┤
│ │Industria │
│ │alimentară/ │
│ │Fabricarea │
│ │băuturilor │
│ ├─────────────────┤
│ │Fabricarea │
│ │produselor │
│ │electronice şi │
│ │optice/ │
│ │echipamentelor │
│Unităţi IED - │electrice │
│Industrie şi ├─────────────────┤
│agrozootehnie (ape │Fabricarea │
│tehnologice sau în │produselor de │
│amestec) │cocserie şi │
│ │prelucrarea │
│ │ţiţeiului │
│ ├─────────────────┤
│ │Producţia şi │
│ │furnizarea de │
│ │energie │
│ │electrică, │
│ │termică, gaze, │
│ │apă caldă şi aer │
│ │condiţionat │
│ ├─────────────────┤
│ │Fabricarea │
│ │hârtiei şi │
│ │activităţi de │
│ │tipărire │
│ ├─────────────────┤
│ │Prelucrarea │
│ │lemnului/ │
│ │Fabricarea de │
│ │mobilă │
│ ├─────────────────┤
│ │Agrozootehnie │
│ ├─────────────────┤
│ │Industria │
│ │extractivă │
│ ├─────────────────┤
│ │Fabricarea │
│ │produselor din │
│ │tutun │
│ ├─────────────────┤
│ │Fabricarea │
│ │produselor │
│ │textile/Pielărie │
│ ├─────────────────┤
│ │Alte activităţi │
├────────────────────┼─────────────────┤
│ │Industria │
│ │alimentară/ │
│ │Fabricarea │
│ │băuturilor │
│ ├─────────────────┤
│ │Fabricarea de │
│ │maşini, utilaje/ │
│ │mijloace de │
│ │transport │
│ ├─────────────────┤
│ │Fabricarea │
│ │produselor │
│ │chimice │
│ ├─────────────────┤
│ │Industria │
│ │extractivă │
│ ├─────────────────┤
│ │Industria │
│ │metalurgică/ │
│ │Construcţii │
│ │metalice │
│ ├─────────────────┤
│ │Producţia şi │
│ │furnizarea de │
│ │energie │
│ │electrică, │
│ │termică, gaze, │
│ │apă caldă şi aer │
│ │condiţionat │
│ ├─────────────────┤
│ │Prelucrarea │
│ │lemnului/ │
│ │Fabricarea de │
│ │mobilă │
│ ├─────────────────┤
│ │Fabricarea │
│ │produselor │
│ │electronice şi │
│ │optice/ │
│ │echipamentelor │
│ │electrice │
│Unităţi non-IED - ├─────────────────┤
│Industrie şi │Fabricarea │
│agrozootehnie şi │hârtiei şi │
│alte activităţi (ape│activităţi de │
│tehnologice sau în │tipărire │
│amestec) ├─────────────────┤
│ │Gestionarea │
│ │deşeurilor/ │
│ │Decontaminări │
│ ├─────────────────┤
│ │Fabricarea │
│ │produselor din │
│ │tutun │
│ ├─────────────────┤
│ │Fabricarea │
│ │produselor din │
│ │minerale │
│ │nemetalice │
│ ├─────────────────┤
│ │Captarea, │
│ │tratarea şi │
│ │distribuţia apei │
│ ├─────────────────┤
│ │Fabricarea │
│ │produselor de │
│ │cocserie şi │
│ │prelucrarea │
│ │ţiţeiului │
│ ├─────────────────┤
│ │Pescuitul şi │
│ │acvacultura │
│ ├─────────────────┤
│ │Fabricarea │
│ │produselor │
│ │textile/Pielărie │
│ ├─────────────────┤
│ │Agricultură │
│ ├─────────────────┤
│ │Zootehnie │
│ ├─────────────────┤
│ │Agrozootehnie │
│ ├─────────────────┤
│ │Colectarea şi │
│ │epurarea apelor │
│ │uzate │
│ ├─────────────────┤
│ │Alte activităţi │
├────────────────────┼─────────────────┤
│ │Comerţ/Servicii │
│ │către populaţie │
│ ├─────────────────┤
│ │Transport şi │
│ │depozitare │
│ ├─────────────────┤
│ │Agricultură │
│ ├─────────────────┤
│ │Servicii │
│ │administrative │
│ ├─────────────────┤
│ │Construcţii │
│ ├─────────────────┤
│ │Sănătate şi │
│ │asistenţă socială│
│ ├─────────────────┤
│ │Pescuitul şi │
│ │acvacultura │
│ ├─────────────────┤
│ │Activităţi │
│ │profesionale/ │
│ │Învăţământ │
│ ├─────────────────┤
│ │Fabricarea │
│ │produselor │
│ │chimice │
│ ├─────────────────┤
│ │Gestionarea │
│ │deşeurilor/ │
│ │Decontaminări │
│ ├─────────────────┤
│ │Colectarea şi │
│ │epurarea apelor │
│ │uzate │
│ ├─────────────────┤
│ │Fabricarea │
│ │produselor │
│ │textile/Pielărie │
│ ├─────────────────┤
│ │Industria │
│ │alimentară/ │
│ │Fabricarea │
│ │băuturilor │
│ ├─────────────────┤
│ │Agrozootehnie │
│ ├─────────────────┤
│ │Captarea, │
│ │tratarea şi │
│ │distribuţia apei │
│ ├─────────────────┤
│ │Industria │
│ │extractivă │
│ ├─────────────────┤
│ │Producţia şi │
│Alt tip: unităţi │furnizarea de │
│IED, non-IED şi alte│energie │
│activităţi │electrică, │
│ │termică, gaze, │
│ │apă caldă şi aer │
│ │condiţionat │
│ ├─────────────────┤
│ │Zootehnie │
│ ├─────────────────┤
│ │Fabricarea │
│ │produselor din │
│ │minerale │
│ │nemetalice │
│ ├─────────────────┤
│ │Prelucrarea │
│ │lemnului/ │
│ │Fabricarea de │
│ │mobilă │
│ ├─────────────────┤
│ │Silvicultură │
│ ├─────────────────┤
│ │Fabricarea │
│ │produselor din │
│ │tutun │
│ ├─────────────────┤
│ │Fabricarea │
│ │hârtiei şi │
│ │activităţi de │
│ │tipărire │
│ ├─────────────────┤
│ │Fabricarea │
│ │produselor de │
│ │cocserie şi │
│ │prelucrarea │
│ │ţiţeiului │
│ ├─────────────────┤
│ │Industria │
│ │metalurgică/ │
│ │Construcţii │
│ │metalice │
│ ├─────────────────┤
│ │Fabricarea │
│ │produselor │
│ │electronice şi │
│ │optice/Fabricarea│
│ │echipamentelor │
│ │electrice │
│ ├─────────────────┤
│ │Fabricarea de │
│ │maşini, utilaje/ │
│ │Fabricarea │
│ │mijloacelor de │
│ │transport │
│ ├─────────────────┤
│ │Informaţii şi │
│ │comunicaţii │
│ ├─────────────────┤
│ │Alte activităţi │
└────────────────────┴─────────────────┘


    * Serviciu public inteligent alternativ, definit conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 172/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobarea unor măsuri privind proiectele de mediu cu finanţare din fonduri externe nerambursabile, precum şi pentru reglementarea serviciului public inteligent alternativ pentru procesarea apelor uzate din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 121/2021.

    ART. 3
    Tariful corespunzător frecvenţei de monitorizare şi categoriei de folosinţă, stabilite potrivit tabelului nr. 1, se aplică pentru fiecare deplasare realizată pentru prelevarea probelor de apă uzată în scopul efectuării analizelor de control, respectiv a analizelor pentru urmărirea realizării prevederilor abonamentului-cadru de utilizare/exploatare a resursei de apă, având în vedere următoarele criterii:
    a) dacă folosinţa de apă deţine unul sau mai multe puncte de prelevare a apelor uzate (puncte de descărcare finală a apelor uzate în receptor) situate pe amplasamente (în locaţii) diferite, astfel cum sunt prevăzute în art. 12 alin. (1) din Normativul privind stabilirea limitelor de încărcare cu poluanţi a apelor uzate industriale şi urbane la evacuarea în receptorii naturali, NTPA-001/2002, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 188/2002, cu modificările şi completările ulterioare, tariful se percepe pentru fiecare punct de prelevare, la fiecare deplasare;
    b) dacă folosinţa de apă deţine mai multe puncte de prelevare a apelor uzate situate pe acelaşi amplasament (locaţie), tariful se percepe o singură dată pentru fiecare deplasare, având în vedere frecvenţa de monitorizare cea mai mare (în cazul în care aceasta diferă);
    c) tariful se percepe pentru fiecare deplasare efectuată şi în cazul în care nu s-au putut preleva probe de apă uzată din diferite motive (de exemplu: acces restricţionat, nu se evacuează apă uzată etc.).


    ART. 4
    În situaţia în care folosinţa de apă înregistrează sistematic depăşiri ale valorilor-limită de emisie (concentraţii maxime admisibile) sau există stabilite pentru aceasta protocoale de monitorizare specifice pentru realizarea analizelor de control, respectiv a analizelor pentru urmărirea realizării prevederilor abonamentului-cadru de utilizare/exploatare a resursei de apă, frecvenţa de monitorizare prevăzută în tabelul nr. 1 poate fi mărită, în funcţie de impactul calitativ al descărcării asupra receptorului natural.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016