Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.447 din 4 august 2014  privind modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.438/2009 pentru aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanţelor fiscale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.447 din 4 august 2014 privind modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.438/2009 pentru aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanţelor fiscale

EMITENT: AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 616 din 21 august 2014

    Având în vedere prevederile art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

    ART. I
    Anexele nr. 1-7 la Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.438/2009 pentru aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanţelor fiscale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 590 din 25 august 2009, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-7.
    ART. II
    Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


               Preşedintele Agenţiei Naţionale
                  de Administrare Fiscală,
                     Gelu-Ştefan Diaconu

    Bucureşti, 4 august 2014.
    Nr. 2.447.


    ANEXA 1
    ───────
(Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 1.438/2009)
───────────────────────────────────────



    ANTET*1)

  Dosar de executare nr. ...../....... ┌─────────────────────────────────────────────────────────┐
  Nr. ............. din .............. │Către*2).................................................│
                                          │Cod de identificare fiscală ............................,│
                                          │Str. .................... nr. ......, bl. ...... sc. ....│
                                          │et. ...., ap. ....., sectorul ..., localitatea ..........│
                                          │judeţul ................ │
                                          │Cod poştal ..............................................│
                                          └─────────────────────────────────────────────────────────┘

                                 TITLU EXECUTORIU*3)

┌───────────────────┬────────────────────────┬────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ │Documentul prin care s-a│Termenul legal de plată sau │ │
│Natura obligaţiei │ evidenţiat suma de │perioada pentru care au fost│ Cuantumul sumei datorate │
│ fiscale*4) │ plată*5) │ calculate majorări de │ (lei) │
│ │ │ întârziere/dobânzi şi │ │
│ │ │ penalităţi de întârziere │ │
├───────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ │ │
├───────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ │ │
├───────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ │ │
├───────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│TOTAL: │ │ │ │
└───────────────────┴────────────────────────┴────────────────────────────┴───────────────────────────┘


_____________
    *1) Se va trece sigla conform Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului şi caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea şi adresa organului fiscal emitent al prezentului act administrativ.
    *2) Numele, prenumele/denumirea şi domiciliul fiscal; codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.
    *3) În titlul executoriu se înscriu toate creanţele fiscale neachitate la scadenţă, precum şi accesoriile aferente acestora, stabilite în condiţiile legii.
    *4) Se va preciza denumirea creanţei fiscale principale: impozit, taxă, contribuţie, amendă sau altă sumă ori a creanţei fiscale accesorii ori a altor sume, după caz, gestionate şi administrate de Ministerul Finanţelor Publice prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi unităţile sale teritoriale.
    *5) Se vor menţiona: denumirea documentului, numărul şi data.


    Întrucât a expirat scadenţa/termenul de plată a/al obligaţiilor fiscale înscrise în document, prin care s-a stabilit ori s-a individualizat suma de plată, a fost emis prezentul înscris care constituie titlu executoriu în temeiul art. 141 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestaţie la instanţa judecătorească competentă, în termen de 15 zile de la comunicare sau luare la cunoştinţă, în conformitate cu prevederile art. 172 şi 173 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Potrivit dispoziţiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită, nu este obligatorie audierea contribuabilului.

                   Conducătorul organului de executare,
                   ....................................
                          (numele şi prenumele)

    Document editat prin sistemul informatic, valabil fără semnătură şi ştampilă, conform prevederilor Ordinului viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 1.107/2012 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimare masivă a unor acte administrative şi procedurale.
    Număr de operator de date cu caracter personal - 759

                               ┌──────────────┐
                               │ COD DE BARE │
                               └──────────────┘


    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului "Titlu executoriu"

    1. Denumire: TITLU EXECUTORIU
    2. Format: A4/t1
    3. Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.
    4. Se utilizează: în baza art. 141 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    5. Se întocmeşte:
    - de organul de executare, în format electronic pentru tipărire, transmitere şi arhivare;
    - de Unitatea de imprimare rapidă, într-un exemplar, în format hârtie.
    6. Circulă:
    - 1 exemplar la Unitatea de imprimare rapidă, în format electronic;
    - 1 exemplar la debitor, în format hârtie.
    7. Se arhivează: în format electronic la Unitatea de imprimare rapidă.


    ANEXA 2
    ───────
(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 1.438/2009)
───────────────────────────────────────



    ANTET*1) ┌──────────────┐
                                              │ COD DE BARE │
                                              └──────────────┘
  Dosar de executare nr. ...../...... ┌─────────────────────────────────────────────────────────┐
  Nr. ............. din ............. │Către*2).................................................│
                                          │Cod de identificare fiscală ............................,│
                                          │Str. .................... nr. ......, bl. ...... sc. ....│
                                          │et. ...., ap. ....., sectorul ..., localitatea ..........│
                                          │judeţul ................ │
                                          │Cod poştal ..............................................│
                                          └─────────────────────────────────────────────────────────┘


                              SOMAŢIE

    În baza art. 145 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă înştiinţăm că figuraţi în evidenţa fiscală cu următoarele sume de plată, pentru care s-a început executarea silită în temeiul titlului executoriu emis/titlurilor executorii emise de ........................ anexat/anexate.

┌─────────────────┬──────────────────┬───────────────┬────────────────────┐
│Natura obligaţiei│Titlul executoriu │Cuantumul sumei│Nr. contului în care│
│ fiscale *3) │ nr./data*4) │ datorate │ urmează a se vira │
│ │ │ (lei) │ suma reţinută │
├─────────────────┼──────────────────┼───────────────┼────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────────────────┼──────────────────┼───────────────┼────────────────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │
└─────────────────┴──────────────────┴───────────────┴────────────────────┘

____________
    *1) Se va trece sigla conform Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului şi caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea şi adresa organului fiscal emitent al prezentului act administrativ.
    *2) Numele, prenumele/Denumirea şi domiciliul fiscal; codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz; alte date de identificare a debitorului.
    *3) Se va preciza denumirea creanţei fiscale principale: impozit, taxă, contribuţie, amendă sau altă sumă ori a creanţei fiscale accesorii ori a altor sume, după caz, gestionate şi administrate de Ministerul Finanţelor Publice prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi unităţile sale teritoriale.
    *4) În cazul în care s-au emis mai multe titluri executorii, se vor indica pentru toate numărul şi data emiterii.


    Dacă, în termen de 15 zile de la primirea prezentei somaţii, nu veţi achita sumele menţionate pentru care termenul legal de plată a expirat sau nu veţi face dovada stingerii acestora, în baza prevederilor art. 145 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se va proceda la continuarea măsurilor de executare silită.
    Toate cheltuielile ocazionate de stingerea sumelor menţionate mai sus, exclusiv cele generate de comunicarea acestei somaţii prin poştă, vor fi suportate de către dumneavoastră.
    Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestaţie la instanţa judecătorească competentă, în termen de 15 zile de la comunicare sau luare la cunoştinţă, în conformitate cu prevederile art. 172 şi 173 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Potrivit dispoziţiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită, nu este obligatorie audierea contribuabilului.

               Conducătorul organului de executare,
                ...............................
                    (numele şi prenumele)

    Document editat prin sistemul informatic, valabil fără semnătură şi ştampilă, conform prevederilor Ordinului viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 1.107/2012 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimare masivă a unor acte administrative şi procedurale.
    Număr de operator de date cu caracter personal - 759

                               ┌──────────────┐
                               │ COD DE BARE │
                               └──────────────┘


    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului "Somaţie".

    1. Denumire: Somaţie
    2. Format: A4/t1
    3. Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.
    4. Se utilizează: în baza art. 145 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    5. Se întocmeşte:
    - de organul de executare, în format electronic pentru tipărire, transmitere şi arhivare;
    - de Unitatea de imprimare rapidă, într-un exemplar, în format hârtie.
    6. Circulă:
    - 1 exemplar la Unitatea de imprimare rapidă, în format electronic;
    - 1 exemplar la debitor, în format hârtie.
    7. Se arhivează: în format electronic la Unitatea de imprimare rapidă.


    ANEXA 3
    ───────
(Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 1.438/2009)
───────────────────────────────────────



    ANTET*1) ┌──────────────┐
                                         │ COD DE BARE │
                                         └──────────────┘
  Dosar fiscal nr. ........... ┌─────────────────────────────────────────────────────────┐
  Nr. ............. din .............. │Către*2).................................................│
                                         │Cod de identificare fiscală ............................,│
                                         │Str. .................... nr. ......, bl. ...... sc. ....│
                                         │et. ...., ap. ....., sectorul ..., localitatea ..........│
                                         │judeţul ................ │
                                         │Cod poştal ..............................................│
                                         └─────────────────────────────────────────────────────────┘


                                         DECIZIE
                    referitoare la obligaţiile de plată accesorii

    În temeiul art. 88 lit. c) şi art. 119 alin.(4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru plata cu întârziere a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri ale bugetului general consolidat, s-au calculat următoarele obligaţii fiscale accesorii:

┌───────────┬─────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│ Cod*3) │Natura obligaţiei fiscale*4) │Obligaţii fiscale accesorii*5)│
├───────────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │ │ │
├───────────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │ │ │
├───────────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ │ │ │
├───────────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│TOTAL: │ │ │
└───────────┴─────────────────────────────┴──────────────────────────────┘

____________
    *1) Se va trece sigla conform Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului şi caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea şi adresa organului fiscal emitent al prezentului act administrativ.
    *2) Numele, prenumele/Denumirea şi domiciliul fiscal; codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz, alte date de identificare a debitorului.
    *3) Se va menţiona codul existent în nomenclatorul aplicaţiilor informatice din care se emit, publicat pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
    *4) Se va preciza denumirea creanţei fiscale principale: impozit, taxă, contribuţie, amendă sau alte sume datorate bugetului general consolidat.
    *5) Dobânzile şi penalităţile de întârziere se vor calcula conform prevederilor art. 120, respectiv art. 120^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    În conformitate cu prevederile art. 110 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prezentul înscris constituie titlu de creanţă.
    Vă invităm ca, în termenul prevăzut la art. 111 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, să achitaţi sau să faceţi dovada plăţii sumelor menţionate în prezenta decizie.
    Împotriva prezentului înscris, cel interesat poate formula contestaţie la organul fiscal emitent al actului administrativ atacat în conformitate cu prevederile art. 205 şi 206 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 207 al aceluiaşi act normativ.
    Detaliile referitoare la modul de calcul al sumelor reprezentând obligaţii fiscale accesorii aferente obligaţiilor fiscale se află în anexă.

                 Conducătorul unităţii fiscale,
                 .............................
                    (numele şi prenumele)

    Document editat prin sistemul informatic, valabil fără semnătură şi ştampilă, conform prevederilor Ordinului viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 1.107/2012 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimare masivă a unor acte administrative şi procedurale.
    Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal - 759

                               ┌──────────────┐
                               │ COD DE BARE │
                               └──────────────┘


    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare ale formularului "Decizie referitoare la obligaţiile de plată accesorii"

    1. Denumire: Decizie referitoare la obligaţiile de plată accesorii
    2. Format: A4/t1
    3. Caracteristici de tipărire: se editează din sistemul informatic.
    4. Se utilizează: în baza art. 88 lit. c) şi art. 119 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    5. Se întocmeşte:
    - de compartimentul de evidenţă pe plătitori, în format electronic pentru tipărire, transmitere şi arhivare;
    - de Unitatea de imprimare rapidă, într-un exemplar, în format hârtie.
    6. Circulă:
    - 1 exemplar la Unitatea de imprimare rapidă, în format electronic;
    - 1 exemplar la debitor, în format hârtie.
    7. Se arhivează: în format electronic la Unitatea de imprimare rapidă.


    ANEXĂ

                               ANEXĂ
            la Decizia nr. ............. din data de .................

┌────────┬────────────────────┬─────────┬────────┬─────┬─────┬───────┬─────────┐
│ Cod*1) │Documentul prin care│Categoria│Perioada│ Suma│Zile/│ │ Suma │
│ │ s-a individualizat │ de │ │debit│Luni │Cota*4)│accesoriu│
│ │ suma de plată*2) │ sumă*3) │ │ │ │ │ │
├────────┼────────────────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼───────┼─────────┤
├────────┼────────────────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼───────┼─────────┤
├────────┼────────────────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼───────┼─────────┤
├────────┼────────────────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼───────┼─────────┤
├────────┼────────────────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼───────┼─────────┤
├────────┼────────────────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼───────┼─────────┤
├────────┼────────────────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼───────┼─────────┤
├────────┴────────────────────┴─────────┴────────┴─────┴─────┴───────┴─────────┤
│TOTAL: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

___________
    *1) Se va menţiona codul existent în nomenclatorul aplicaţiei informatice din care se emite, publicat pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
    *2) Se vor menţiona: denumirea documentului care constituie titlu de creanţă şi prin care s-a individualizat creanţa principală, numărul şi data.
    *3) Se va menţiona categoria de sumă: majorări de întârziere/dobânzi şi penalităţi de întârziere.
    *4) Nivelul dobânzii şi cel al penalităţii de întârziere se stabilesc conform art. 120 alin. (7), respectiv art. 120^1 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.


    ANEXA 4
    ───────
(Anexa nr. 4 la Ordinul nr. 1.438/2009)
───────────────────────────────────────



    ANTET*1) ┌──────────────┐
                                             │ COD DE BARE │
                                             └──────────────┘
  Dosar fiscal nr. ........... ┌─────────────────────────────────────────────────────────┐
  Nr. ............. din .............. │Către*2).................................................│
                                           │Cod de identificare fiscală ............................,│
                                           │Str. .................... nr. ......, bl. ...... sc. ....│
                                           │et. ...., ap. ....., sectorul ..., localitatea ..........│
                                           │judeţul ................ │
                                           │Cod poştal ..............................................│
                                           └─────────────────────────────────────────────────────────┘


                           ÎNŞTIINŢARE
               privind stingerea creanţelor fiscale

    În conformitate cu prevederile art. 115 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă înştiinţăm că plăţile efectuate de dumneavoastră au stins creanţe fiscale, după cum urmează:

┌────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────┐
│Informaţii referitoare │ Informaţii referitoare la stingerea sumelor │
│la documentele de plată │ │
├────────┬──────┬────────┼────────────┬──────────┬─────────┬────────┬─────────┤
│Document│ Data │ Suma │ Denumire │ Document │Categorie│ Termen │ Suma │
│de plată│plăţii│achitată│ obligaţii │ de │ sumă de │de plată│ stinsă │
│Nr./data│ │ │ bugetare │creanţă*3)│plată*4) │ │ │
├────────┼──────┼────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┤
├────────┼──────┼────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┤
├────────┼──────┼────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┤
├────────┼──────┼────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┤
├────────┼──────┼────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┤
├────────┼──────┼────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┤
├────────┼──────┼────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┤
├────────┴──────┼────────┼────────────┴──────────┴─────────┴────────┼─────────┤
│TOTAL: │ │TOTAL: │ │
└───────────────┴────────┴──────────────────────────────────────────┴─────────┘


_____________
    *1) Se vor trece sigla conform Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului şi caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea şi adresa organului fiscal emitent al prezentului act administrativ.
    *2) Numele, prenumele/Denumirea şi domiciliul fiscal; codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz; alte date de identificare a debitorului.
    *3) Se va menţiona: denumirea documentului care constituie titlu de creanţă şi prin care s-a individualizat creanţa fiscală: DEC. - declaraţie, DEC.IMP. - decizie de impunere, PVC. - proces-verbal de contravenţie, DEC. ACC. - decizie de calcul accesorii, numărul şi data.
    *4) Se va menţiona categoria de sumă: D - debit, M - majorare de întârziere/DO - dobândă, A - amendă, P - penalitate, MS - dobândă simplă, PI - penalitate de întârziere.


    În conformitate cu art. 205 şi 206 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, împotriva prezentului act se poate formula contestaţie, care se depune la organul fiscal emitent în termenul prevăzut de art. 207 al aceluiaşi act normativ.
    În vederea corelării evidenţei fiscale cu evidenţa contabilă, vă rugăm să efectuaţi corecţiile necesare. În speranţa că veţi da curs solicitării noastre, vă mulţumim.

                  Conducătorul unităţii fiscale,
                .....................................
                    (numele şi prenumele)

    Document editat prin sistemul informatic, valabil fără semnătură şi ştampilă, conform prevederilor Ordinului viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 1.107/2012 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimare masivă a unor acte administrative şi procedurale
    Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal - 759

                               ┌──────────────┐
                               │ COD DE BARE │
                               └──────────────┘

    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare ale formularului "Înştiinţare privind stingerea creanţelor fiscale"

    1. Denumire: Înştiinţare privind stingerea creanţelor fiscale
    2. Format: A4/t1
    3. Caracteristici de tipărire: se editează din sistemul informatic.
    4. Se utilizează: în baza art. 115 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    5. Se întocmeşte:
    - de compartimentul de evidenţă pe plătitori, în format electronic pentru tipărire, transmitere şi arhivare;
    - de Unitatea de imprimare rapidă, într-un exemplar, în format hârtie.
    6. Circulă:
    - 1 exemplar la Unitatea de imprimare rapidă, în format electronic;
    - 1 exemplar la debitor, în format hârtie.
    7. Se arhivează: în format electronic la Unitatea de imprimare rapidă.


    ANEXA 5
    ───────
(Anexa nr. 5 la Ordinul nr. 1.438/2009)
───────────────────────────────────────


    ANTET*1) ┌──────────────┐
                                             │ COD DE BARE │
    Nr. ............. din .............. └──────────────┘
                                         ┌────────────────────────────────────┐
                                         │Către*2)............................│
                                         │....................................│
                                         └────────────────────────────────────┘


                             ADRESĂ
        de înfiinţare a popririi asupra disponibilităţilor băneşti

    În temeiul art. 149 alin. (11) şi (12) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se indisponibilizează de îndată, în măsura în care este necesar pentru stingerea obligaţiilor fiscale, sumele existente, precum şi cele viitoare provenite din încasările zilnice în conturile în lei şi/sau valută deschise la unitatea dumneavoastră de către debitorul*3) .............................................., conform titlului executoriu emis/titlurilor executorii emise de ............................... .
    Sumele vor fi reţinute şi virate în conturile deschise la unitatea de trezorerie a statului ........... după cum urmează:

┌─────────────────┬──────────────────┬───────────────┬────────────────────┐
│Natura obligaţiei│Titlul executoriu │Cuantumul sumei│Nr. contului în care│
│ fiscale *4) │ nr./data*5) │ datorate │ urmează a se vira │
│ │ │ (lei) │ suma reţinută │
├─────────────────┼──────────────────┼───────────────┼────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────────────────┼──────────────────┼───────────────┼────────────────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │
└─────────────────┴──────────────────┴───────────────┴────────────────────┘


    Poprirea se consideră înfiinţată din momentul primirii adresei de înfiinţare. În acest sens, aveţi obligaţia să înregistraţi atât ziua, cât şi ora primirii adresei de înfiinţare a popririi.
    Din momentul indisponibilizării, respectiv de la data şi ora primirii prezentei, nu veţi proceda la decontarea documentelor de plată primite, respectiv la debitarea conturilor debitorului, şi nu veţi accepta alte plăţi din conturile acestuia*6), până la achitarea integrală a obligaţiilor fiscale, cu excepţia sumelor prevăzute la art. 149 alin. (12) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi pentru stingerea obligaţiilor fiscale aferente bugetelor administrate de organul fiscal care a înfiinţat poprirea.

______________
    *1) Se vor trece sigla conform Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului şi caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea şi adresa organului fiscal emitent al prezentului act administrativ.
    *2) Denumirea şi sediul băncii
    *3) Numele, prenumele/Denumirea şi domiciliul fiscal; codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz; alte date de identificare a debitorului
    *4) Se va preciza denumirea creanţei fiscale principale: impozit, taxă, contribuţie, amendă sau altă sumă ori a creanţei fiscale accesorii ori alte sume, după caz, gestionate şi administrate de Ministerul Finanţelor Publice prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi unităţile sale teritoriale.
    *5) În cazul în care s-au emis mai multe titluri executorii se vor indica pentru toate numărul şi data emiterii.
    *6) În situaţia în care sumele existente în conturile debitorului nu sunt la nivelul creanţei estimate/stabilite, după caz, terţul poprit nu va accepta alte plăţi din conturile debitorului.

    Despre aceste măsuri se va înştiinţa organul de executare.
    Împotriva prezentului înscris, cel interesat poate introduce contestaţie la instanţa judecătorească competentă, în termen de 15 zile de la comunicare sau luare la cunoştinţă, în conformitate cu prevederile art. 172 şi 173 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    Document editat prin sistemul informatic, valabil fără semnătură şi ştampilă, conform prevederilor Ordinului viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 1.107/2012 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimare masivă a unor acte administrative şi procedurale.
    Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal - 759

    Potrivit dispoziţiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită, nu este obligatorie audierea contribuabilului.
    Vă mulţumim pentru cooperare,

                        Conducătorul organului de executare,
                        ...................................
                             (numele şi prenumele)

                               ┌──────────────┐
                               │ COD DE BARE │
                               └──────────────┘


    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului "Adresă de înfiinţare a popririi asupra disponibilităţilor băneşti"

    1. Denumire: Adresă de înfiinţare a popririi asupra disponibilităţilor băneşti
    2. Format: A4/t1,
    3. Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.
    4. Se utilizează: în baza art. 149 alin. (11) şi (12) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    5. Se întocmeşte:
    - de compartimentul cu atribuţii de executare silită, în format electronic pentru tipărire, transmitere şi arhivare;
    - de Unitatea de imprimare rapidă, într-un exemplar, în format hârtie.
    6. Circulă:
    - 1 exemplar la Unitatea de imprimare rapidă, în format electronic;
    - 1 exemplar la Unitatea bancară, în format hârtie.
    7. Se arhivează: în format electronic la Unitatea de imprimare rapidă.


    ANEXA 6
    ────────
(Anexa nr. 6 la Ordinul nr. 1.438/2009)
───────────────────────────────────────


    ANTET*1) ┌──────────────┐
                                             │ COD DE BARE │
    Nr. ............ din ............. └──────────────┘
                                         ┌─────────────────────────────────────────────────────────┐
                                         │Către*2).................................................│
                                         │Cod de identificare fiscală ............................,│
                                         │Str. .................... nr. ......, bl. ...... sc. ....│
                                         │et. ...., ap. ....., sectorul ..., localitatea ..........│
                                         │judeţul ................ │
                                         │Cod poştal ..............................................│
                                         └─────────────────────────────────────────────────────────┘


                             ADRESĂ
         de înştiinţare privind înfiinţarea popririi asupra
                    disponibilităţilor băneşti


    În baza art. 149 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă comunicăm că s-a luat măsura indisponibilizării sumelor existente, precum şi a celor provenite din încasările zilnice în conturile în lei şi/sau în valută deschise la: ................*3).
    Sumele vor fi reţinute şi virate în conturile deschise la unitatea de trezorerie a statului.

┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Natura obligaţiei │ Titlul executoriu │Cuantumul sumei datorate│
│ fiscale*4) │ nr./data*5) │ (lei) │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│TOTAL: │ │ │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘

___________
    *1) Se va trece sigla conform Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului şi caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea şi adresa organului fiscal emitent al prezentului act administrativ.
    *2) Numele, prenumele/Denumirea şi domiciliul fiscal; codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz; alte date de identificare a debitorului
    *3) Denumirea şi sediul băncii
    *4) Se va preciza denumirea creanţei fiscale principale: impozit, taxă, contribuţie, amendă sau altă sumă ori a creanţei fiscale accesorii ori alte sume, după caz, gestionate şi administrate de Ministerul Finanţelor Publice prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi unităţile sale teritoriale.
    *5) În cazul în care s-au emis mai multe titluri executorii se vor indica pentru toate numărul şi data emiterii.


    În temeiul art. 148 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul în care popririle înfiinţate de organul de executare generează imposibilitatea de a vă continua activitatea economică, cu consecinţe sociale deosebite, vă puteţi adresa creditorului fiscal care poate dispune, la cererea dumneavoastră şi ţinând seama de motivele invocate, fie suspendarea temporară totală, fie suspendarea temporară parţială a executării silite prin poprire.
    Pentru aprobarea unei astfel de măsuri, veţi constitui o garanţie la nivelul sumei pentru care s-a început executarea silită.
    Suspendarea se poate dispune pentru o perioadă de cel mult 6 luni de la data comunicării către bancă a suspendării popririi de către organul fiscal.


               Conducătorul organului de executare,
               ...................................
                      (numele şi prenumele)

    Document editat prin sistemul informatic, valabil fără semnătură şi ştampilă, conform prevederilor Ordinului viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 1.107/2012 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimare masivă a unor acte administrative şi procedurale.
    Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal - 759

                               ┌──────────────┐
                               │ COD DE BARE │
                               └──────────────┘


    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului "Adresă de înştiinţare privind înfiinţarea popririi asupra disponibilităţilor băneşti"

    1. Denumire: Adresă de înştiinţare privind înfiinţarea popririi asupra disponibilităţilor băneşti
    2. Format: A4/t1
    3. Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.
    4. Se utilizează: în baza art. 149 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    5. Se întocmeşte:
    - de compartimentul cu atribuţii de executare silită, în format electronic pentru tipărire, transmitere şi arhivare;
    - de Unitatea de imprimare rapidă, într-un exemplar, în format hârtie.
    6. Circulă:
    - 1 exemplar la Unitatea de imprimare rapidă, în format electronic;
    - 1 exemplar la debitor, în format hârtie.
    7. Se arhivează: în format electronic la Unitatea de imprimare rapidă.


    ANEXA 7
    ───────
(Anexa nr. 7 la Ordinul nr. 1.438/2009)
────────────────────────────────────────


  ANTET*1) ┌──────────────┐
                                             │ COD DE BARE │
  Nr. ............. din .............. └──────────────┘
                                         ┌────────────────────────────────────┐
                                         │Către*2)............................│
                                         │....................................│
                                         └────────────────────────────────────┘


                                 DECIZIE
           de ridicare a măsurilor de executare silită asupra
                      disponibilităţilor băneşti

    În baza art. 148 alin. (5), (5^2) şi (5^3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    se ridică măsurile de executare silită aplicate debitorului*3) ......... cu domiciliul fiscal în localitatea .........., str. ....... nr. ....., cod de identificare fiscală*4) .........., întrucât au fost îndeplinite dispoziţiile art. 148 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la încetarea executării silite.
    Având în vedere aceste motivaţii, urmează a se ridica măsurile de executare silită, respectiv, se va ridica poprirea înfiinţată prin adresa*5) nr. ........./........ asupra disponibilităţilor din conturile bancare ale debitorului deschise la băncile ....................................... .

___________
    *1) Se va trece sigla conform Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului şi caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea şi adresa organului fiscal emitent al prezentului act administrativ.
    *2) Se vor menţiona denumirea şi sediul băncii.
    *3) Se vor menţiona numele, prenumele/denumirea debitorului.
    *4) Se vor menţiona codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.
    *5) Se vor menţiona numărul şi data popririi pentru care obligaţiile fiscale au fost stinse.



                  Conducătorul organului de executare,
                  ...................................
                       (numele şi prenumele)

    Document editat prin sistemul informatic, valabil fără semnătură şi ştampilă, conform prevederilor Ordinului viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 1.107/2012 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimare masivă a unor acte administrative şi procedurale.
    Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal - 759

                               ┌──────────────┐
                               │ COD DE BARE │
                               └──────────────┘


    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului "Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităţilor băneşti"

    1. Denumire: Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităţilor băneşti
    2. Format: A4/t1
    3. Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.
    4. Se utilizează: în baza art. 148 alin. (5), (52) şi (53) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    5. Se întocmeşte:
    - de compartimentul cu atribuţii de executare silită, în format electronic pentru tipărire, transmitere şi arhivare;
    - de Unitatea de imprimare rapidă, într-un exemplar, în format hârtie.
    6. Circulă:
    - 1 exemplar la Unitatea de imprimare rapidă, în format electronic;
    - 1 exemplar la debitor, în format hârtie;
    - 1 exemplar fiecărei părţi căreia i-a fost comunicată indisponibilizarea veniturilor, în format hârtie.
    7. Se arhivează: în format electronic la Unitatea de imprimare rapidă.

                         ___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016